Először Thiim jelentette be, hogy lelép, majd jött a domino effekt. Dánnal együtt távozott az ő szponzora is. Hawkey már szponzorok nélkül kezdte az évet, mivel a ROKIT nem támogatja, így pénz nélkül maradt a csapat.
Thiim elégedetlen volt a 2 hétvége teljesítménye után, főleg a másik Lambos csapathoz és Bortolottihoz viszonyítva.
Csapatnak nem lesz egyszerű dolga, mivel a széria szabályzata szerint a kihagyás is pénzbüntetéssel is jár. Minden kihagyott hétvége után összeadódik ez. Április elején mikor Hawkey kihagyta a tesztet, már akkor azt beszélték nem COVID volt a háttérben, hanem akkor lépett le a ROKIT. Meg ha valóban COVID-os lett volna, akkor nem büntették volna a kihagyott tesztért 15 ezer euróval a csapatot.
Motorsport-total kutakodott egy kicsit, és kiderült ennek ellenére eddig semmi tartozása nem volt a csapatnak. Kiegyenlítették az áprilisit is, nevezési díjjal sem maradtak el.
Viszont nagyon úgy tűnik, hogy akár csőd is lehet a vége.
Csapatot az ág is húzza, mert a csapatfőnök Feucht nemrég az intenzívre került.
RedBull megnevezte ki vezet majd a Norisringen Cassidy helyett: Ayhancan Güven
Glock Imolára visszatér, mint vendégversenyző. Ravaglia által irányított Ceccato BMW (régi ismertebb nevén ROAL) csapattal. Idén ez a kombó az olasz GT bajnokságban szerepel, ahol Glock Klingmannal osztozik az autón. 1 forduló ment le ott és egy győzelem, második hellyel kezdtek Monzán még áprilisban.
Ravaglia nem titkolt célja, hogy jövőre a DTM-ben legyen a csapata. Idén nem sikerült, mert anyagiak terén nem állt össze a csomag.
Nem lesz könnyű dolga Glocknak, mert DTM-ben más gumit használnak mint az olasz GT-ben, és a felkészülési idő is rövid egy versenyhétvége során.
versenyzők nagyon elégedettek az új versenyigazgtóval Elkinsszel. Lausitzring után dícsérte Bortolotti is, hogy mennyire képesek a párbeszedére vele. Mármint a versenyzők és Elkins. Engel felvetésére a versenyzők szakszervezetét ismét létrehozták, mégpedig WhatsAppon :D Engel még a Formula-E korszakukban már ismerte Elkinst. Majd Elkins továbbvitte a témát a DTM vezetésnek, akik rögtön beleegyeztek.
Elsőre furán hangzik, de itt a versenyzők közvetlen tudják Elkinst elérni a hétvégék során bármi kérdésük is adódik. Minden gyártó 1 versenyzőt adott hozzá. Hockenheimben a szezon előtti teszteken már létrehozták a gyorsabb kommunikáció miatt.
Tavaly Wittich rengeteg kritikát kapott a versenyzőktől is.
Spengler hiába gyári BMW versenyző, idén még nincs szerepe a bajorokkal. GT futamokra vinnék, de a GT World Challenge Europe-ban helye is lett volna, ám végül a Boutsen Ginion Racing az idei évre Audira váltott, így nem jött létre a dolog.
ETCR-ben viszont Alfával már debütált. Viszont a BMW-nél eléggé kizárták azt, hogy idén vendégként induljon valamelyik DTM versenyen. LMDh projektre még nem osztottak be senkit se
Rast azzal a 2017-es autóval lett dobogós legutóbb, amire tavaly Sophia sokat panaszkodott.
Bár érdekes, de a cikk végén mégis írják hogy az EVO csomag szerint frissítették a gépet: új hátsó szárny, módosított diffúzor és még a motor körül is volt kisebb módosítás
De maga a kasztni és az összes többi ugyanaz, mint amivel Sophia ment. Már tavaly megvizsgálták a kérésére az autót, de semmi repedés, vagy "fáradás" nem volt.
van der Linde pl. ugyanazt a futóművet használja, mint tavaly
Futam második fele sajna ellaposodott, kár hogy nem lett abból az esőből komolyabb. Pedig ott a félénél már készítették elő az esős szetteket több garázsban.
- elején Engel szépeket csatázott, volt támadó is, aztán ő védekezett
- szvsz jó döntés hogy az első szakaszban is az ovál részen mennek, sokkal jobb így mintha jönne rögtön egy balos kanyar.
- Feller peches volt nagyon, legrosszabb helyen kapta azt a defektet a pályán
- Cassidy, Thiim meg a többi szerintem biztos az esőt várta és ezért húzták olyan sokáig. Nem kicsit nyertek volna, ha addig 0 kiállással az élmezőnyben maradnak, majd mindenkivel együtt jönnek ki. Azoknak már a 2., nekik csak az 1. csere lett volna
- Fragat sajnáltam hogy kiesett.
SvdL megérdemelten nyert, start után rögtön kézbe vette az irányítást. Bár a cserék után úgy tűnt lesz ebből meccs, de meglépett újra. Vitte a leggyorsabb kört is
Schubert csapat meg első DTM győzelmét aratta
pont a héten olvastam egy Szujónak nem kevésbé kedvező statisztikát, miszerint sok sok év után most van először olyan, hogy nincs a mezőnyben egykori F1-es versenyző.
na, Müller csak nyert futamot, sokat várt erre 2020-as szezonzáró hétvége nem most volt
Fraga, Bortolotti hozza azt, amit várnak tőlük. Kár, hogy Cassidy E-ben van teljes szezonra, mert elég erős csapat lenne velük a Ferrari itt. Ahogy látom E-ben nem igazán megy jól, hétvégén 7. lett, ezzel lett 6 verseny után 16 pontja, Frijns a csapattárs már 71-nél jár.
Müller jól döntött hogy maradt a DTM-ben, elnézve hogy áll ott a Dragon, igaza volt amikor finoman de célzott rá, hogy sehol sem lesznek meg nem hozzák a beígért fejlesztéseket, itt meg Audi versenyzőként esélyes a futamgyőzelemre.
Hivatalos DTM oldal nem valami aktuális, mert a tabellát most se tették fel :D
Bortolottival meg ugyanaz történt a restartnál, ami miatt a csapattárs Ineichen ki is esett, de ő legalább folytatni tudta. Üzemanyagellátással volt gond. Rendszerben képződtek buborékok, így az elektromos elzáró szelep automatikusan lekapcsolja a rendszert ha nincs nyomás. Ez egy biztonsági megoldás tűz esetén, ha szakadna a vezeték. De hogy mitől keletkezett a buborék még nem tudják.
Grasser szerint nekik sose volt ilyen problémájuk a Lamboval az évek során, viszont a szintén régóta Lambo versenyző Bortolottinak már visszatérő eset. 2019-ben a monzai GTWC Europe versenyen ez okozta a kiesését egy másik csapatban de ugyanezzel a géppel.
csapattárs Thiim visszaesése nem emiatt volt tegnap, neki a váltóval akadt gondja
Porsche meg szépen felzárkózott a mezőny végéről. Kvali után módosítottak a BOP besorolásukon és jóval könnyebbek lettek így már fel tudták venni a versenyt a többiekkel.
Megnéztem a tegnapit, ma kora reggel, pár gondolat:
- Bortolotti "esernyőtartója" nem volt ismerős nektek? Manuel Reuter. Idén a Grassernél dolgozik, mint csapatvezető. - kvali elég érdekes képet adott a tesztekhez képest, persze a teszteken sokan visszavettek látványosan, de a 2 Audis fiataltól többet vártam - boxban a szabálymódosítások szerintem jónak tűnnek, eltűntek azok a különbségek, mint tavaly mikor a más kialakítású autók előnyben voltak, amikor kereket cseréltek náluk. Lambo amelyik szerintem a leglassabbak közé tartozott tavaly, Bortolottival simán visszajött az élre. Talán 2 mp alatt volt a különbség köztük a csere előtt, a cserék után kb. ugyanez maradt. Tavaly biztosan mögé tért volna vissza. - Ineichen esete érdekes: amikor nem ment az autó rendesen csak gurult, félreállt, majd ment vissza a pályára és kis időre ott állt meg, persze hogy Safety Car, majd gurul tovább és a pálya másik pontján ismét leáll. Elsőre ha simán félrehúzódik és kiáll biztos nincs SC. Így meg a csapattárs Bortolotti faragott rá, mert itt ment el a győzelme, mert addig végig tartotta Auert de az a restart átírt mindent. - Grenier még nagyobbat bukott ezzel az indítással - Loeb itt hozta a középmezőnyt, szerintem ez teljesen vállalható volt
én is, mivel semmilyen tévés csomagom/antennám nincs (röhej, de így is kötelező ebben az országban a ZDF rádió és tv adót fizezni minden háztartásnak) így vagy stream vagy youtube. De minek streamet keresni, ha youtubeon ott van minden jó minőségben és teljesen hivatalos helyről. Tehát ki se lövik a streamet mindenféle szerzői jogokra hivatkozva.
meg ha esetleg le is maradsz, vissza tudod tekerni az elejére vagy utána megnézni
szombaton nekem most kivételesen meló lesz, este meg nekem PS-en F1-es ligafutam, így nem látom élőben, de késő este pótolom
Régebben nyilatkozta Tomczyk, hogy az a cél, hogy a bajnok bekerüljön a DTM mezőnybe, ami eddig nem sikerült. Fő ok persze a pénz. Első bajnok Heinemann próbálkozott (akit Schneider mentorál) de nem jött össze, így 3. szezonban is marad a Trophyban.
Green idén ADAC GT-ben folytatja, ahol előző hétvégén már el is kezdődött a szezon.
DTM ESport bajnoka lehetőséget kap a DTM Trophyban, de utána már nincs garantált DTM ülés.
Trophy költségei viszonylag olcsóbbak, kb. 280-300 ezer euró/szezon így a széria könnyen állja az E bajnoknak az ülést következő évre, viszont a DTM már drágább sokkal, olyan háromszorosa ennek. Ehhez képest a DTM Trophy bajnoka kap mindössze 75 ezer eurót.
Fura volt, hogy este van, de nem találtam semmi eredményt a mai portimaoi DTM tesztről, aztán most olvasom, hogy a 2 napos programot késő délután/este tartják kedden, szerdán és most lett vége. Ottani idő szerint 16-22 közt zajlott, ez nálunk 23 órás befejezést takar
hétvégén itt volt Motogp futam, és napközben a pályát rakják helyre, és készítik elő a DTM hétvégére, így inkább átkerült a teszt a késői órákra, ezzel indokolták
Érdekes, mert a 3 szektor egyikében sem ő volt a leggyorsabb: Zug, Preining, SvdL szektorai alapján 1:41.249
Nyilván csak teszt, de a 19 éves Zug mindig ott zárt az elején már hockenheimben is. Feller nem meglepő, főleg hogy Abt szerint is meglepetést okozhat és GT3-as gépekkel már nem kezdő
TOP24 1 mp-n belül!
Hawkey is pályán volt, aki a csapat közlése szerint ugye COVID miatt kihagyta a hockenheimi körözgetést
Állítólag bizonytalan volt a helye, mert egy szponzora nem fizetett, de ez alapján akkor megoldódott az ügy.
"A másik helyettesítő pálya már annál nagyobb meglepetést okozott, hiszen a Franciaországban található Anneau du Rhin nevét még tájékozott motorsport rajongók sem nagyon ismerik. Elzász megyében, Strasbourgtól délre, Colmar és Mulhouse között félúton, a német határ közelében található egy alig 500 lakossal rendelkező Biltzheim nevű falu, ennek közelében építették fel helyi vállalkozók a Anneau du Rhinnek keresztelt pályát. Elég komoly, ismert nevek találhatók a befektetők között, a helyi vállalkozónak számító Marc Rinaldi és fia, Francois mellett feltűnik a Bugatti márkát alapító Ettore Bugatti lánya, Caroline (aki Francois felesége), illetve a 2012-es DTM-bajnok Bruno Spengler családja is. A vonalvezetést a Dél-Franciaországban található Paul Ricard versenypálya inspirálta, de annyira, hogy szinte üvölt a hasonlóság. Azonban a leghosszabb konfiguráció is jelentősen rövidebb, 4 kilométer."
Zengőéknek egészen jól ment tavaly, kb visszatértek arra az útra ahol a Michelisz érában voltak, főleg Azcona révén, illetve behúzták a Pure ETCR-t is (ők vitték a Seat csapatát).
Idénre viszont elválnak útjaik a spanyolokkal az ETCR-ban és gondolom a WTCR-ben is, legalábbis elvileg tárgyalásban áll két nem vb résztvevő gyártóval. Gondolom majd az Eurosport Events kisegíti őket is hogy legyen valami mezőnynek látszó dolog.