Az a baj, h begyujt, elkezd adagolni és 2. ráadagolásnál elveszi a lángszimbólumot és viszzaadja kb fél perc után de már nem adagol tovább. S úgy gyujt be h 2 perc után kifúj, adagolja ismét a kezdő gyujtást és a ki nem fujt pici parázzsal begyujt s akkor adagol ismét tovább...
2 év után kiment a gyujtóelleneállás. Cseréltem egy másikra. Külföldről rendelt kerámia. Volt egy lyuk rajta a két kábel bemenetnél. Visszajött a hő. Kinyomtam tűzálló szilikonnal. Namármost. Eddig 2 évig jól üzemelt. Most pedig az új gyujtóval hamar begyujt. Már a parázsnál lángot érzékel. Viszont 2xi utánnadagolásnál elveszi a lángjelet s megáll az utánadagolás. Ahogy valóban láng képződik visszaadja a lángjelet de már nem adagol hanem kiáll hibára és ujraindul... 2 begyujtás után álltalában elindul. De ez nyilván valami gond. 2 évig normálisan üzemelt.
Lehet valahogyan a begyujtási ciklust elnyújtani valamelyik paraméterrel?
Tudom, hogy érzékenyek a nem gyári alkatrészekre de 50ezer lett egy gyujtó bele...
S volt olyan tél, h kettő is kiment.
Ez a kerámia 15 ezer egy itteni kollégától kaptam a tippet.
De tul gyorsan gyujt be s nem adagol ujjra a p7n égőfej
Az nekem kb 2,5 óra utazás. Alkatrészek vannak a kalyhához? Elvileg Micronova vezérlő van benne azokon szokott lenni külső termosztát csatlakozás. De csak akkor fog működni ha az ECO üzemmód ki van kapcsolva , a Stand by meg be . Ha van esetleg kérdésed keress nyugodtan.
Ráadásul a két panel lehet el is lesz forgatva egymáshoz képest kicsit, párhuzamosan kötném őket, hogy hosszabb időszakot lopjak a naptól, ahogy találóan fogalmaztál. Délkelet és talán Dél összejön.
Igen lassan áll össze a fejemben, sajna jobb helyen lenne a háztetőn, de a diófát ez miatt biztos nem fogom kivágni, nagyon ráárnyékol, pláne ilyen lapos napjárás mellett.
(Az ellentétet az ízlések vonalára értettem, azon vitatkozni nekem értelmetlen.)
A tetőszerkezet a leírásod alapján előttem van, - a középsuliban bár a szakmában nem burtyáztam, kellő mélységben foglalkoztattak a tárgyban.
A paneljaid méretei?
(Enyém h:178 sz:105 v:3cm. Súly 20kg. Aluminium keretben, alulról gyári furatok a kereten a csavaroknak, - ez gondolom nálad is így van.)
A 70 centis szarufa kiosztáshoz igazítanám az elemek rögzítési irányát, - értsd, hosszában, vagy széltében, - nem tudván, hogy véletlenül valamelyik méret hogyan igazodik ehhez.
A két elem között - szerintem - hagynék 20 centit, hogy az elemek és az azokat tartó mindenképpen U profilhoz való rögzítésnek az egymás melletti részén tudjam a csavarokat "kezelni".
Előre megyek, a panel méretek ismerete nélkül.
Három szarufa távolsága 210 centiméter. Az elemek általában hasonló méretűek, - ennek mentén a kettő elem mérete (2x105) ebbe belefér, feltételezve a hosszirányú rögzítést.
Tehát.
1./ Feltennék kettő darab tartót a nyeregtető hosszában - 2xpanel szélesség, plusz egymástól a távolság 20cm, - említettem, a csavarozást a "belső" oldalaknál, - ha a széles egy kedved úgy hozza, akár kicsit túllógással.
Mert említetted, a furatok okán a víz beszivárgását, a csavarokra méretezve gumitömítéssel. (Pl. a trapézlemezek rögzítésénél ahogyan.)
2./ Ezekre a tartókra tenném "keresztben", az elemek tartóit, - egymáshoz a kapcsolatot a helyzet adja - ebből 4 darab.
Persze lehetne egyszerűbben, rögtön a szarufához rögzített tartókra rögzíteni az elemeket, de már említettem.
"mániám", hogy a levegő jól járjon a panelok alatt és úgy, hogy közvetlenül alattuk keresztben ezt ne akadályozza semmi.
3./ Nem maradt más hátra, minthogy a panelok a helyükre kerüljenek.
Én a talajon lemodellezném ezt, még akkor is, ha amúgy ez nem egy komplikált eset. Viszont előjön az esetlegesen megbúvó rendellenességek, inkább itt, mint menet közben már a tetőn.
Ha úgy tűnne, hogy bonyolultan, vagy dedósan írtam, - nem ez állt eredendően a szándékom mögött.
A magukat profinak mondók könnyebb helyzetben vannak. Elmennek a bótba, minden rögzítőelemet megvásárolnak mint a legót és ennek költségét tovább hárítják...én pedig a tanya körül levő rigips, meg egyéb anyagokból "jóleszazúgy" gazdálkodtam. Figyelembe véve az önsúly, hó-, szélteher, meg egyéb járulékosságot, plusz a biztonsági hányad. :D
Nyírásra, törésre, csavarásra, szakításra, nyomásra, húzásra, plusz, ha az aktuális csajom azon akarna napozni. Nem tudni náluk sosem...szép sima felület.
Azt, hogy szükség van a termosztátra, senki sem vitatta, hogy pontosan miért, az mellékes is :)
Olyan termosztátot veszel, amilyen tetszik, a működési módjuk ugyanaz mindegyiknek. Persze azt is tudni kell, melyik az a két pin, amire csatlakoztatni lehet.
Először is minden megújuló energiával, (pellettel) fűtő embernek nagyon boldog karácsonyt kívánok!!!
A szobatermosztátra azért lenne szükség, mert a Edilkamín point légbefújós kicsi 8 KW-os kandalló egy sarokba van berakva. Így a saját termosztátja körül nem igazán jár a levegő. A nyáron körbe lett szigetelve a ház. Ami egy kis alapterületű, a 80-as években épült hétvégi ház. A fala salakblok, vagy csúsztatott salak. A nyáron kapott egy 150mm-es nikecel szigetelést. Tehát a sarokban ahol a kandalló áll, most már nem hűl át a fal. Tehát a saját termosztát sokkal hamarabb felmelegszik mint a ház levegője. Durván más értéket mutat. S így nem tudom a készenléti állapotot megfelelően működtetni. Csak a programozás működik jól. Ezért szeretnék egy termosztátot feltenni. Egy olyan szakembert keresnék aki a megfelelő termosztátot, hajlandó lenne B.P. -130 km-re elhozni s beüzemelni. S ha már itt van akkor az adagoló csiga alján és tetején lévő bronz gyűrűt, perselyt is kicserélni.
Köszönöm (Rézműves kollégának is) a visszajelzést , akkor a probléma indián neve "hosszú szál" :-)
Amúgy észrevettel a gegecső leszerelése és a garat kipucolása közben , hogy van egy kis akármilyen lerakódás a 45-fokos részben , és ahogy írtad lapos csavarhúzóval le is kotorásztam , de drótkefézés nem jutott eszembe , ha legközelebb előfordul akkor megfogadom tanácsod és szép tisztára drótkefézem .
A 6 év alatt jó párszor nálam is előfordult, a hoszabb pelletek mellett a garaton lerakódó kb. 0,5mm vastag réteg is rontja az anyag lecsúszását, segíti az elekadást. Szemre nem jelentős, de szivatós...
Lapos csavarhúzóval érdemes levakarni a nagyját, mert elég kemény, utána, drótkefével, csiszolópapírral minél tisztábbra kell a garatot fényezni, annál kevésbé akad el.
Miért lenne ellentét? Azért kérdezek mert nem tudom, gumis alátét kéne a csavarhoz amivel fentről rögzítek?
Nem vagyok benne biztos, hogy ez elég lesz, mivel a zsindely felülete nem túl sima és a víz meg szereti megtalálni ezeket a helyeket. Ha 14 éve beázásmentes akkor ne most rontsam már el. :)
Illetve ahogy haverom szokta mondani, nem kell segítség köszi, egyedül is el tudom rontani... Az állat :)
Szóval akkor hogyan?
Ez egy 6*6-os nyeregtetős garázs, aminek a felhasználandó oldala, pont délkeletre néz, a mestergerenda 15*15-ös, a szarufák 7.5*15-sek,70cm-es osztással, nem volt a véletlenre bízva. Oldala nincs, csak kettő. Szomszéd és kert felől.
...oppá. és ha átfúrnám a garázs héjazatát, alulra a csavarok alá nagy alátéteket szerelnék, hogy a széltestvér ha emelni szeretné, - ne csak egy csavarka felületével küzdjön.
Ha már vinni akar a szél, ne vigye tetővel együtt. Alulról esetleg még az autóhoz lehet rögzíteni...mittudomén, drótkötél, lánc, láncfűrsz.
A zsindely, lambéria kombóra való szerelésről, vedd úgy, hogy csak hangosan gondolkozok.
Mivel garázs és a héjazat ezek szerint "csak" védelemre szolgál, én a lejtés irányában rögzítenék először "U" profilú hossztartókat - például a rigipsnél használt erősebb fajtát - és nem a cserépre szokásos a panelokra keresztben szerelném.
Az "u" profilnak azért van jelentősége, mert az alsó felével tudod a tetőhöz rögzíteni, - elméletileg én átfúrnám a héjazatot és úgy.
A profil másik felére - vagyis a profil nyitott részei néznek a panelok alatt egymással szemben - pedig az elemeket csavaroznám.
Ennek azért van jelentősége, mert míg a cserepek alatt tud szellőzni a panelok alatt, addig ha zsindelyen van a panelok tartói akadályozzák a melegebb levegő fölfelé való kijárást, mert a fizika olyan, hogy a melegebb levegő sokkal jobban szeret fölfelé szállni, mint lefelé kényszerítve.
Ugyanis a panelok túlmelegedése csökkenti a termelést, ez ugyan anomáliának tűnik, de nem az. Tehát a panelok alatt legyen egy levegő átjárás, mozgás és minden kereszttartó ezt akadályozza.
Nem sok panelt akarsz használni, inkább besegítésnek. Ennek tükrében megéri hogy figyelembe vedd ezt, - szerintem.
De ez is olyan, mint a zenei ízlés. Ellentét esetén fölösleges róla vitázni. :)
A kész és az "összeszedett" rendszerre reagálok. Örömmel olvasom, hogy ti fiatalabbak ott hajoltok le a forintért, ahol megtaláljátok és az eszmecserékből szűrök le okosságokat.
Nekem - egyrészt mert félművelt vagyok a témában, de ennél lényegesebb, hogy az időmet már másra kell fordítanom, - ennek mentén nem akarok tapasztalatokat szerezni, akár tanulságosakat is. A messze jövőre nézve.
A céltopikban ebből is vitám volt. Nem értették meg, hogy a megtérülési idő lényeges.
Az volt a válasz, hogy a gyerekekre, unokákra hagyják...persze, mert majd biztosan ott akarnak lakni, - az eladási árat pedig nem feltétlen emeli.
Erről az a véleményem, hogy aki ilyesmiben gondolkodik és ezzel nyugtatja magát, - az műtárgyat vegyen, vagy aranytömböt.
Nálam nagyon zsenánt arra hivatkozni, hogy a drágán telepített napelemrendszer mennyire megtérülős műfaj. Nem ellene, hanem a megtérülés és az örökség szempontjából.
A szétszórásom után ebből nem lesz nagy vita, - a falon azért van egy-két festmény....nézegetésük közben az internetet már fölborítottam a szolár rendszerekről és nem a hivatalos lózungokra adok, hanem a lakossági fölhasználók véleményeire.
(Sokan mások mellett a Joe-val is sok dolgom volt a színpaddal kapcsolatosan...a road már csak ilyen. Ott dolgozik ahol olyanokkal dolgozhat, akiket fölvállal.)
Isten hozott szintén garázs-szoláros barátom!!! :)
Szintén külön akarom megvenni ami szükséges, bár ez nálam ha minden igaz akkor az alis inverter és 2 napelemmel ki is merül. Persze apróságok biztos lesznek.
Ha már garázs akkor van tapasztalat, hogy zsindely-lambéria kombón mivel lehet normálisan rögzíteni?