Igen, a motorháztető felnyitása után ezt lehetett a plafonon kialakított (már nem emlékszem, hogy milyen) kampóba beakasztani. Azért tessék megnézni a kivitelt! A bőrszíjdarabnak van saját bújtatója, hogy nem leffegjen csak úgy a vakvilágban.
Ez nem valami gyári kitámasztó cucc lehetett?/Segédfűtés,a motorsátor picit felemelve/ Mert ha jól emlékszem, ezt alapban télen nem pólóban vezettétek? :-)
"a vezetőfülke komfortjával nagyon meg voltam elégedve"
Azzal szerintem semmi probléma nem volt a későbbi típusnál sem. Én hivatalosan nem dolgoztam Roburral.
Vezettem vagy 12-15000 km-ert a Fater tehertaxiját. Ez úgy történt Apám engedett vezetni jogsi nélkül is. Aztán lett papírom,de nem sofőrként dolgoztam bevonulás előtt.Jöttek a GMK-ás melók,aztán mondta,nem akarsz dolgozni hétvégén a kocsival?Nekem itt a telek,és már nincs kedvem dolgozni a hét minden napján.
Villogott a szemem,dehogynem. Aztán később a Határőrségnél kérdezték a gyakorlatot,mondtam a km-et,és a történetet,elfogadták..
Üléspárna magasság és előre-hátra dőlése, valamint a háttámla dőlése állítható. Slussz.
Ez a másik oldalról: A piros nyíl mutatja a koporsó- és busz-Roburok ergonómikus sebességváltókarját. Ínyenceknek narancssárga nyíl mutat egy feladványt.
Valamelyik nap találtam ezt a képet,ezzel a felirattal:Kazincbarcika 1969, 25 éves a kazincbarcikai sütőipari vállalat. Ami érdekes,mert ezek szerint már '44-ben is működött,a titokban sem létezett városban.
Én a katonaságnál egy ún "kenyeres" Roburral jártam egy darabig. Ami után átvettem, a Szentendrei úton mentem kifelé, de az összes nagyobb huplin pattogtam le-fel. Ahányszor felrepültem, leesett a lábam a gázpedálról és lassult az autó, ha visszaértem rá a gázra, szegény Robur nem győzött gyorsulni. :-)
Csak megállás után jöttem rá hogy a hidraulikus ülés súlyra állitható. Nekem akkor valami száz kilóra volt állitva én meg voltam 60. :-D
Miután beállitottam a helyes súlyt, egész jól viselkedett az autó.
Köszönöm. Az"ilyen állatot még nem láttam"a billenő fülkére értettem.Nincs nagy különbség az igaz. De az általad feltett képen az üzemanyagtank a szokásos helyén van(a fülke jobb hátsó részén),az enyémen pedig az alvázra van rögzítve. Egyébként ismerem(valamennyire)a típust,Apám '77-ben kapott egy platóst,és a városunkban levő M.N.-ek is volt régebben pár darab.Robur 20xx/Garant egytengelyes pótkocsival.
Köszönöm. Szerintem meg Skoda,mert Liaz később lett.
Skoda 706 RT
Szuper Skoda
A prototípus 1955-ben az '53-ban alapított LIAZ Fejlesztési és Tervezési Hivatal leglátványosabb sikere volt. Az első autó a 706 R egy méterrel lerövidített futómű változata volt, ami vadonatúj "trambus" kabint kapott, ez abban az időben nagyon modern megjelenését biztosított az új típusnak. Jelentős változás volt a továbbfejlesztett motor bevezetése közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, ami jelentős teljesítmény-növekedést és megbízhatóbb üzemelést eredményezett. Egyéb változások is megjelentek, mint például a kisebb gumiabroncsok, melyek által mélyebbre került a jármű tömegközéppontja. 1964-ben érekezett meg a típushoz az új hajtott mellső híd, így megjelent a Skoda 706 RTP változata 4×4-es meghajtással. 1957-ben kezdődött meg a felkészülés a tömegtermelésre és 1962-re többé-kevésbé már kialakult a Skoda 706 RT végleges változata. A sorozatgyártást gyorsítani kellett, míg 1958-ban 4070 db, 1959-ben már 5339 db 706RT-t gyártottak. A legnagyobb éves termelési darabszámot 1968-ban érték el, a legyártott kocsik száma ebben az évben 9142 db volt. Az 1970-es év végéig összesen 90 000 járművet gyártottak, de a termelés már addigra nagyrészt átállt a modernebb 706 MT sorozatra, nemsokára pedig szinte teljesen az új Liaz 100-asra koncentráltak. 1984-ben még legyártottak 2390 db-ot, 1985-ben pedig 825 db-ot a Skoda 706 RT-ből. Ezek a kocsik jelentették a sorozat végét, bár a '90-es évek elején még sikerült elkészíteni 10 példányt, melyek alapját régi, egyszer már beépített és új alkatrészek adták.
A Skoda 706 RT a Csepelek és Saurerek mellett rögtön az alapításkor került a Hungarocamionhoz, az 1. számú AKÖV megörökölt kocsiparkjával. A '60-as, '70-es évek fordulóján még használatban voltak, de a Mercedes LPS-ek és az F88-as Volvok érkeztével lassan kiszorultak az állományból.
Műszaki adatok: Saját tömeg: 5900 - 6850 kg Teherbírás: 7000 kg A maximális sebessége 55-75 km/h Fogyasztása 24 l/100 km
Motor A motor soros, vízhűtéses négyütemű közvetlen befecskendezéssel Hengerek száma: 6 Teljesítménye: 118 kW (160 LE) / 1900 ford Manuális sebességváltó, sebességfokozatok száma 5 +1