Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pumukli89 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 9854

Azt megköszönném. :)

Előzmény: Oldjawás (9853)
Oldjawás Creative Commons License 2014.09.10 0 0 9853

Nálunk a mai napig megy egy Zsuk ponyvás kisteherautó, gáz felirattal a ponyván. Majd egyszer lefotózom ha épp elkapom.

pumukli89 Creative Commons License 2014.09.10 0 1 9852

A felniket elnézve,olyan eredeti,mint a"napapa eredeti fejszéje",....aminek csak a feje,néha meg a nyele volt cserélve.

 

(1990) 

pumukli89 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 9851

:-). És még licencdíjat sem fizettek érte,mármint a nyugatiak.

Előzmény: gumidani (9850)
gumidani Creative Commons License 2014.09.10 0 0 9850

Azt hiszem barátaink is feltalálták,a maguk neylon buszát.

............ amit utána a gaz nyugatiak jól leutánoztak.

Előzmény: pumukli89 (9849)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 9849

Azt hiszem barátaink is feltalálták,a maguk neylon buszát.

 

 

Kérdés: Ilyen felépítménnyel került forgalomba nálunk is?(Én nem emlékszem rá,de ez semmit sem jelent.)

Előzmény: gumidani (9848)
gumidani Creative Commons License 2014.09.10 0 0 9848

Egészen biztosan. A boldog jövőbe bizakodóan előretekintő Genosse jobb keze környékén látszik a platós változatra jellemző sebességváltókar.

 

A másikon pedig a "Barkas-licenc" sebességváltó látszik. (koporsó, vagy busz) 

Előzmény: pumukli89 (9846)
gumidani Creative Commons License 2014.09.10 0 0 9847

Igen, a motorháztető felnyitása után ezt lehetett a plafonon kialakított (már nem emlékszem, hogy milyen) kampóba beakasztani. Azért tessék megnézni a kivitelt! A bőrszíjdarabnak van saját bújtatója, hogy nem leffegjen csak úgy a vakvilágban.

Előzmény: pumukli89 (9841)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 9846

Az nem lehet hogy kétféle belső rész látunk?

 

A: Platós,vagy dobozos.

 

B:Rövid fülke,busz,esetleg postás,kenyeres.

Előzmény: gumidani (9837)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 9845

Ilyen volt! De ahogy benéztem zöld volt a belseje,de az a zöld,ami civilben is létezett nálunk,ill mint a képeslapon.

 

 

(Nem mérgelődni!Látom a rendszámokat,ezek a túlélők.)

Előzmény: Oldjawás (9844)
Oldjawás Creative Commons License 2014.09.09 0 1 9844

És az eredeti kép.

 

Előzmény: Oldjawás (9843)
Oldjawás Creative Commons License 2014.09.09 0 0 9843

Zil locsolókocsi mai kivitelben. Persze már Ifa motor van benne.

 

Előzmény: pumukli89 (9842)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 9842

Még egy gondolat,nosztalgia ügyileg.

 

Ma árut vittem egy helyre,nagy gyár folyamatos bővítés-fejlesztés. És megállt mellettem egy ZIL locsoló kocsi.

Ezt szerintem betimsózták..mert gyerekkoromban ez azért sokkal nagyobb volt. :))

 

A kép nem itt készült,csak illusztráció,egy képeslapom.

 

 

Előzmény: pumukli89 (9841)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 9841

Feladvány:

 

Ez nem valami gyári kitámasztó cucc lehetett?/Segédfűtés,a motorsátor picit felemelve/ Mert ha jól emlékszem, ezt alapban télen nem pólóban vezettétek? :-)

Előzmény: gumidani (9837)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 9840

"a vezetőfülke komfortjával nagyon meg voltam elégedve"

 

Azzal szerintem semmi probléma nem volt a későbbi típusnál sem. Én hivatalosan nem dolgoztam Roburral.

Vezettem vagy 12-15000 km-ert a Fater tehertaxiját. Ez úgy történt Apám engedett vezetni jogsi nélkül is. Aztán lett papírom,de nem sofőrként dolgoztam bevonulás előtt.Jöttek a GMK-ás melók,aztán mondta,nem akarsz dolgozni hétvégén a kocsival?Nekem itt a telek,és már nincs kedvem dolgozni a hét minden napján.

Villogott a szemem,dehogynem. Aztán később a Határőrségnél kérdezték a gyakorlatot,mondtam a km-et,és a történetet,elfogadták..

Előzmény: gumidani (9838)
p21-feri-tb2 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 9839

Brno 70-es évek

 

 

 

 

 

 

gumidani Creative Commons License 2014.09.09 0 0 9838

De annak idején a vezetőfülke komfortjával nagyon meg voltam elégedve.

Előzmény: gumidani (9837)
gumidani Creative Commons License 2014.09.09 0 0 9837

Ahh ti milyen deluksz Roburral jártatok!

Nekem még ilyen vezetőülés jutott:

 Üléspárna magasság és előre-hátra dőlése, valamint a háttámla dőlése állítható. Slussz.

 

Ez a másik oldalról:  A piros nyíl mutatja a koporsó- és busz-Roburok ergonómikus sebességváltókarját. Ínyenceknek narancssárga nyíl mutat egy feladványt.

Előzmény: pumukli89 (9836)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.08 0 0 9836

Ha már kenyeres Robur.

 

Valamelyik nap találtam ezt a képet,ezzel a felirattal:Kazincbarcika 1969, 25 éves a kazincbarcikai sütőipari vállalat. Ami érdekes,mert ezek szerint már '44-ben is működött,a titokban sem létezett városban.

 

 

Kazincbarcika - Wikipédia

 

(Ülését a súlynak megfelelően,mint az Ifa-nál mechanikusan lehetett állítani.)

 

Aranyos történet. :-)

 

Előzmény: Oldjawás (9835)
Oldjawás Creative Commons License 2014.09.08 0 0 9835

Én a katonaságnál egy ún "kenyeres" Roburral jártam egy darabig. Ami után átvettem, a Szentendrei úton mentem kifelé, de az összes nagyobb huplin pattogtam le-fel. Ahányszor felrepültem, leesett a lábam a gázpedálról és lassult az autó, ha visszaértem rá a gázra, szegény Robur nem győzött gyorsulni. :-)

 

Csak megállás után jöttem rá hogy a hidraulikus ülés súlyra állitható. Nekem akkor valami száz kilóra volt állitva én meg voltam 60. :-D

Miután beállitottam a helyes súlyt, egész jól viselkedett az autó.

 

Ilyen volt.

 

Előzmény: pumukli89 (9831)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.07 0 0 9834

  

Előzmény: pumukli89 (9833)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.07 0 0 9833
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 9832

A hátsó tengelyt kellene még megfejteni. A Maz 500-ra gondoltam. Véleményed?

Előzmény: Cooper911 (9829)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 9831

Köszönöm. Az"ilyen állatot még nem láttam"a billenő fülkére értettem.Nincs nagy különbség az igaz.  De az általad feltett képen az üzemanyagtank a szokásos helyén van(a fülke jobb hátsó részén),az enyémen pedig az alvázra van rögzítve. Egyébként ismerem(valamennyire)a típust,Apám '77-ben kapott egy platóst,és a városunkban levő M.N.-ek is volt régebben pár darab.Robur 20xx/Garant egytengelyes pótkocsival.

Előzmény: Cooper911 (9830)
Cooper911 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 9830

A Robur sokféle változatban készült, ez a Robur Safari volt. Azt hiszem összkerék meghajtással:

 

 

 

 

 

Előzmény: pumukli89 (9819)
Cooper911 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 9829

Az orra Kraz.

Előzmény: pumukli89 (9826)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 9828

Jó!:-) Alakul az öszvér. Az orr nem az Ural-é szerintem,ehhez mit szólsz?

 

 

 

Előzmény: Oldjawás (9827)
Oldjawás Creative Commons License 2014.09.06 0 0 9827

Mivel a fülkében a Zil részt felismerem és ha jól gyanitom a hosszú csőrös orr szintén orosz gyártmány, tehát kettő biztos. :-) Az orr talán Ural.

Előzmény: pumukli89 (9826)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 9826

Azt hiszem ez a kubai teherautó is érdekes.Hány teherautó típus található benne?(Még nem írnám le tippjeimet.)

 

 

pumukli89 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 9825

Köszönöm. Szerintem meg Skoda,mert Liaz később lett.

 

Skoda 706 RT

Szuper Skoda

 

A prototípus 1955-ben az '53-ban alapított LIAZ Fejlesztési és Tervezési Hivatal leglátványosabb sikere volt. Az első autó a 706 R egy méterrel lerövidített futómű változata volt, ami vadonatúj "trambus" kabint kapott, ez abban az időben nagyon modern megjelenését biztosított az új típusnak. Jelentős változás volt a továbbfejlesztett motor bevezetése közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, ami jelentős teljesítmény-növekedést és megbízhatóbb üzemelést eredményezett.
Egyéb változások is megjelentek, mint például a kisebb gumiabroncsok, melyek által mélyebbre került a jármű tömegközéppontja. 1964-ben érekezett meg a típushoz az új hajtott mellső híd, így megjelent a Skoda 706 RTP változata 4×4-es meghajtással.
1957-ben kezdődött meg a felkészülés a tömegtermelésre és 1962-re többé-kevésbé már kialakult a Skoda 706 RT végleges változata. A sorozatgyártást gyorsítani kellett, míg 1958-ban 4070 db, 1959-ben már 5339 db 706RT-t gyártottak. A legnagyobb éves termelési darabszámot 1968-ban érték el, a legyártott kocsik száma ebben az évben 9142 db volt.
Az 1970-es év végéig összesen 90 000 járművet gyártottak, de a termelés már addigra nagyrészt átállt a modernebb 706 MT sorozatra, nemsokára pedig szinte teljesen az új Liaz 100-asra koncentráltak.
1984-ben még legyártottak 2390 db-ot, 1985-ben pedig 825 db-ot a Skoda 706 RT-ből. Ezek a kocsik jelentették a sorozat végét, bár a '90-es évek elején még sikerült elkészíteni 10 példányt, melyek alapját régi, egyszer már beépített és új alkatrészek adták.

A Skoda 706 RT a Csepelek és Saurerek mellett rögtön az alapításkor került a Hungarocamionhoz, az 1. számú AKÖV megörökölt kocsiparkjával. A '60-as, '70-es évek fordulóján még használatban voltak, de a Mercedes LPS-ek és az F88-as Volvok érkeztével lassan kiszorultak az állományból.

Típusok és verziók:
706 RT - alapváltozat - alváz vagy karosszéria (csak kabin)
706 RTS - billenős
706 RTH - öntöző
706 RTHP - tartály tűzoltó fecskendővel
706 RTK - szemeteskocsi
706 RTTN - félpótkocsi traktor
706 RTD - hosszú teherautó
706 RTP - 4 × 4

Gyártási időszak: 1958 - 1985
Legyártott kocsik száma: 150.000
Gyártási hely: Csehszlovákia

Műszaki adatok:
Saját tömeg: 5900 - 6850 kg
Teherbírás: 7000 kg
A maximális sebessége 55-75 km/h
Fogyasztása 24 l/100 km

Motor
A motor soros, vízhűtéses négyütemű közvetlen befecskendezéssel
Hengerek száma: 6
Teljesítménye: 118 kW (160 LE) / 1900 ford
Manuális sebességváltó, sebességfokozatok száma 5 +1

Forrás: Wikipedia (CZ)

 

Galéria - Skoda 1 / 12

Előzmény: Oldjawás (9824)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!