Keresés

Részletes keresés

Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.01.09 0 0 21743

Akiknek olyan úri huncutságaik vannak mint az éjjel-nappal átkapcsolás. :)

 

(Ami egyébként jó dolog tud lenni, elég csak megkérdezni bármelyik járművezetőt a Szentendrei HÉV-ről, mennyire jó fényes lámpákat nézegetni sötét környezetben.)

Előzmény: oldmumus_v.2 (21707)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.09 0 0 21742

Úgy tudom, ott 75 Hz-es foglaltságellenőrzés van. Váltókörzetet nem tudom. Egy baleset miatt hozzá kellett nyúlni a bekötéséhez, azt tudom.

Azok nagyállomási berendezések, úgy tudom; nem ismerem őket közelebbről.

Előzmény: V43 1448 (21736)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.09 0 0 21741

Jaj, azt ne emlegessük. :)

Nagyon nehezen született meg és olyan is lett..

Előzmény: Fizolti (21739)
Divrotcé Creative Commons License 2024.01.09 0 0 21740

Ajka, Apafa - Császárszállás egy egészen más berendezés. A kérdezett foglaltságérzékelés ott 75 Hz ütemezett - a váltókörzetben is. (Ajka a villamosításig 50 Hz-es volt.)

Előzmény: V43 1448 (21736)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.08 0 0 21739

Jó, hát cikket azért nem én írtam az itteni D55-ök beüzemeléséről.  :)  

Előzmény: _Nyuszi (21729)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.08 -1 0 21738

van még egy tippem: biztber és komponenseinek áramellátása

Előzmény: _Nyuszi (21734)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.08 -1 0 21737

aha, tehát akkor nem a villamos járgány zavarja

Előzmény: _Nyuszi (21734)
V43 1448 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 21736

Köszi ,ezt egészen eddig nem is tudtam. Egyszer azt hallottam (nem hivatalos forrásból) ,hogy az volt a csere oka ,hogy nem távkezelhető. 

 

Amúgy annál a fajta szovjet berendezésnél ami pl: Apafán van ott a foglaltságérzékelés van másképp megoldva?

Előzmény: _Nyuszi (21728)
Divrotcé Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21735

Érzésre: Polacsek az, ahol kell nyomogatni a jelzőoldó, vágányútoldó gombokat. (Alakjelzős esetben a főkulcsos jelzőkarkiválasztás sokat segít a felismerésben*.)

 

SH az, ahol van valami vágányútválasztó herkentyű, vannak vágányúti és különféle jelzőblokkok, mindemellett még biztosított is.

 

*Persze volt annak idején provizor berendezés jelleggel Polacsek működésű SH is. (A vágányúti blokk elzárása összehasonlítja a rendelkezőherkentyű és az állítóbakban elfordított kulccsal valamelyik vágányútra már lezárt őri kulcsszekrénykét.)

Előzmény: Fizolti (21732)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21734

?

Ez a fajta biztber (szovjet kisállomási) nem tud üzemelni hazai villamosított vonalakon (függetlenül attól, hogy jármű van-e ott vagy nincs).

Előzmény: oldmumus_v.2 (21733)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.08 -2 0 21733

DIN EN 50121-3-1

Előzmény: _Nyuszi (21728)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.08 -1 1 21732

Kecskemét-alsó pu. inkább Szeged Rókus rokona, nem Polacsek (de egykoron valóban volt).

 

Eben a tekintetben meddig tart a Polacsek, honnan számítják/számítod másnak? 

 

Hasonlóan jó kérdés lehet az SH határa is.

 

(Remek megfogalmazás Bácsbokod-Bácsborsód ÁVU-jából: "SH rendszerű kulcsrögzítős biztosítóberendezés")

Előzmény: Divrotcé (21694)
Divrotcé Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21731

Tamásit eddig kihagytuk.

 

2-es, 4-es vonalakon a szovjetek előtt sem.

 

Orosházi tanyák nyertek.

 

120a: Sülysáp, Tápiószecső, Mende, Gyömrő, Maglód, Rákoshegy. (Rákos kezdőpontját is volt aki lepolacsekezte/lepolacsekozta, mindenestre az nembiztosított volt .)

 

100: Tuzsér, Komoró, Fényeslitke, Kisvárda, Pátroha, Sóstóhegy (esetleg még: Demecser, Nyírbogdány, Kemecse).

Előzmény: V43 1448 (21720)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21730

"De azok elött is lehetett valamilyen berendezés (valószínüleg kulcsos)."

Általában jelzőberendezés volt a vonalon, egy-két kivételtől eltekintve. (Igaz ez egészen Neszmélyig.)

Előzmény: V43 1448 (21724)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.08 0 0 21729

Jó, hát aki kézközelből végigkövette.. :)

Előzmény: Fizolti (21723)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21728

Ezeket villamosított vonalakon nem tudod üzemeltetni.

Előzmény: V43 1448 (21725)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21727

Az 50 Hz-es sínáramkörök miatt, tippem szerint.

Előzmény: V43 1448 (21725)
r1232 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 21726

A hozzászólást nem találtam meg, csak az eset kitárgyalását, egymást követő vonatok voltak.

Előzmény: _Nyuszi (21716)
V43 1448 Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21725

Köszi a korrigálást! :-) 

Amúgy a Szovjet berendezéseket miért kellett kikapcsolni a villanymozdonyos próbákhoz? 

Előzmény: Fizolti (21723)
V43 1448 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 21724

Igen ,Dorog 2018-ban (vagy '19-ben) lett D55 ,elötte egy többközpontos kr. üzemelt ,de valószínűleg az nem a Polacsek volt utólag fényjelzősítve ,hanem egy másik berendezés. (Majd valaki úgyis megírja az igazat. :-))

 

A vonal többi állomásán* (Esztergom ,Esztergom-Kertváros ,Leányvár, Piliscsaba, Pilisvörösvár, Solymár) a jelenlegi berendezések (D55, Simis IS) elött SzKA (Szovjet gyártmányú kisállomási biztosítóberendezés) üzemelt ,amik az 1970-es években lettek felszerelve. De azok elött is lehetett valamilyen berendezés (valószínüleg kulcsos). 

 

 

*Óbudát (SH) és Angyalföldet (D55) nem számítva (mára mindkettő Simis IS).

Előzmény: _Nyuszi (21721)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21723

Dorog talán 2018-ban szűnt meg - 2019 Nyara, de azért én is ellenőriztem. - Fura belegondolni, hogy szűk 5 év után már egy évnyi bizonytalansággal emlékszik az ember dolgokra.

 

2017 ősze - A felsővezeték elkészült, egy hétvégére a szovjet berendezések és a kapcsolódó dolgok lekapcsolva a villanymozdonyos próbákhoz. 

2017 menetrendváltás utáni napokban - Az első menetrend szerinti Flirtes betétjáratok Piliscsabáig. 

2018 év eleje - Leányvár, Kertváros és Esztergom D55 üzembe áll, majd késő tavasztól először a meglévő menetrenddel Flirtek Esztergomig (talán egy pár reggeli vonat kivételével), rövid idő múlva (még a 2. módosítás előtt) új menetrend. 

2019 nyara - Dorogi D55. 

 

Előzmény: _Nyuszi (21721)
superconductor Creative Commons License 2024.01.08 0 3 21722

A papír csak azt tanúsítja, hogy tudja a SILx szintet, amit kell.

A SILx viszont nem jelenti azt hogy MINDIG hibátlan. Csupán hogy a hiba valószínűsége olyan pici, amit már tolerálni tudunk.

Hány autó visszahívás volt csak az utóbbi 10 évben? Ahhoz képest szerintem hogy volt egy db. ilyen eset az elég jónak számít.

Előzmény: Ashi Valkoinen (21718)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.08 0 0 21721

Dorog talán 2018-ban szűnt meg és lett D55, akkor a többi (Leányvár, Kertváros és Egom) már egy rövid ideje D55 volt.

Előzmény: V43 1448 (21720)
V43 1448 Creative Commons License 2024.01.08 0 1 21720

Elösször is köszönöm mindenkinek a Polacsek-témában írt hozzászólásokat! 

Amit sikerült sikerült eddig összegyűjteni: 

 

 

Még megvan:

Csorvás ,Székkutas ,Kisszénás (üzemen kívül), Mindszent, Szegvár (úgy tudtam eddig ,hogy kulcsazonosító üzemel itt) ,

Tiszaföldvár, Csongrád, Szarvas (fj.), Vámospércs, Nyírábrány, Nagycsere (erősen átalakítva ,fj. és motoros váltók).

 

Megszűnt:

Sümeg, Jánosháza, Zirc, Apátfalva, Lőkösháza, Monor ,Nagydorog, Szekszárd, Kecskemét-alsó ,Dorog (elképzelhető ,hogy a 2-es vonal többi állomásán is ,még az SzKA időszak elött) ,Balatonfenyves ,illetve valamennyi állomás az alábbi vonalakról: 120a, Nyíregyháza-Záhony.

Esélyes ,hogy Orosházi Tanyák állomáson is ilyen berendezés üzemelt, de ez csak feltételezés a részemről.

_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.08 0 2 21719

Ez nem az a világ, ahol ez így működne.

Előzmény: Ashi Valkoinen (21718)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.01.08 -4 0 21718

Ezért fizetik a szakembereket, hogy az általad említett aleseteket is kezeljék. Nem olcsók ezek a berendezések, van papírjuk, akkor tudják azt, amiről van papírjuk és amit jogosan vár el tőle az üzemeltetőjük - és a közúti használók.

Előzmény: király2644 (21713)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.08 0 0 21717

Itt nem indokolt a múlt idő használata.

Előzmény: r1232 (21715)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.08 0 0 21716

Én nem emlékszem pontosan, régen volt.

Valahol megvan a vizsgálati jelentés meg az eseménylap is, de annyira azért nem érdekel, hogy kibogozzam.

Előzmény: r1232 (21714)
r1232 Creative Commons License 2024.01.08 0 3 21715

Ha a vasúti átjáróhoz vonat közeledik, a sorompó a közút felé ne adjon villogó fehér jelzést.

 

Ezt a régi, jelfogós sorompók sem tudták 100%-san biztosítani.

Előzmény: Ashi Valkoinen (21712)
r1232 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 21714

Arra határozottan emlékszem, hogy terközben zárkóztak egymás mögé a vonatokés a hátsó 15-tel kocogott emiatt. Valahol itt a fórumban megvan az akkor épp szolgálatban volt szolgálattevő írása az esetről.

Előzmény: _Nyuszi (21703)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!