"Nem tudom egy ffi ember mindek nyavajog egy kis hideg miatt ennyit"
2 éves kölökről van szó a gyerekülésben :D.
Én magam szeretem a hideget. (egyszer 1 ilyen hideg reggelen a hidegtől lebénult a fél arcom (Bell féle bénulás) ideiglenesen 3 hónapra, nekem csak ennyi rossz tapasztalatom van a hideggel kapcsolatban)
Legkisebb problémád legyen az, hogy hideg autóba kell beülnöd... nekem annak idején a honvédségnél amikor, hóban, fagyott földön kellett kúszni -20 fokba a gyakorlón, akkor az öreg kiképző őrmesterek mindig azt mondták: "Szibériába van hideg, itt nincs hideg, csak hűvös". Nem tudom egy ffi ember mindek nyavajog egy kis hideg miatt ennyit, már megbocsáss... :)
"Fűthető gyerekülést meg még -lehet, hogy én vagyok figyelmetlen- nem láttam"
Biztos le lehetne gyártani, olcsó is lenne, ugye kevesebb anyagból kijön.
De ha találsz kispolckiba való ülésfűtést az pont jó lehet gyerekülésbe :D.
Viszont továbbra is ockodok picit az utólagos elektromos dolgoktól, konkrét esetet halottam mikor kiégett 1 autó miatta.
Egyébként a leggazdaságosabb megoldás az lenne, nem tudom mennyire kivitelezhető, ha a kipufog hőjével fűtenénk, mint a farmotortos lpgs skodákba a reduktort.
Ebben igazad van, de a tudat is zavarna hogy ott a parkolóban az autó és megy benne valami ketyere ami éget felügyelet nélkül, szóval ez ilyen erdőben szabadon hagyott tábortűz esete. Zárt térben meg szerintem nem is szabad ilyesmit.
A gyerkőcnek semmit sem dobna a komfortérzetén az ülésfűtés, merthogy gondolom nincs akkora, hogy ne kéne neki mégy gyermekülés. Fűthető gyerekülést meg még -lehet, hogy én vagyok figyelmetlen- nem láttam, bár azokba sokkal egyszerűbb berámolni a fűtőszálat, mint a normál ülésbe, hiszen ott természetes, hogy leszedhető a huzat.
Mert ha villamos fűtés lenne, ahogy te szeretnéd, vagy fűteni tudó klíma, az ugye nem emelné meg a motor uzemagyagfogyasztásá? De igen, úgyhogy nincs más, fagyoskodj.
Nem szívesen nyúznám meg utólag az üléseket, a villanyszerelési részt nem is említve, kínai ülésfűtő van nenkem is, nem túl esztétikus (illetve néha hallani 1-1 autóról ami kiég ilyesmitől, fokozott figyelmet érdemel hogy mindig kikapcsold, lehúzd).
Van olyan gyártmány/tipus, amiben ez standard, van olyan, amihez rendelhető extra. A Ford Fusion nem ilyen - ellenben valóban bele lehet rakni az ülésfűtést utólag is.
Már irtam korábban, hogy van olyan, hogy állófűtés, ami az autó üzemanyagát használja tüzelőanyagként. Ezt a motortérbe épígtik be és felmelegíti a motor vízét, így mire beülsz az autóba lehet nyomni a meleget a ventillátorral. Lehet időzíteni is ,de van olyan is amelyiket egy SMS-sel is be lehet kapcoslni. Szerintem ettől jobb nem kell. Nem akarom mégegyszer leirni a márka nevét, nem akarom reklámozni, én még csak róluk hallottam, de bizots van még sok ilyen márka.
Lassan 10 éve vettem egy fűthető huzatot a Tesco-ban, télen berakom az aktuális autóba és finom melegben ücsörgök amíg a motor bemelegszik. De a gyárit is bele lehet utólag rakni, ha ügyeskezű vagy .
Nézzétek, ha gyárilag lene minden autóban ülésfűtés mondjuk 4 személyre, nem is panaszkodnék. Annyit ki kell bírnia az aksinak. (úgy gondolom hogy légkondi árába beleférne, gyártásköltséget nem emelné meg drasztikusan)
Egyszerűen nincs arra megoldás hogy a 3. emeletről lesétálok a -15fokba esetenként, és ne a hideg autóba üljek (garázsra nem tellik), majd nem 2 percig fagyoskodva vezessek ami önmagában is balesetveszélyes.
Baromira nehéz lenne. Már ha a jelenlegi 47-48Ah kapacitású aksikat hagynánk az autóban. Egy valamirevaló állófűtés (dízelkályha, ami a gázolajat égeti el, és az azzal melegített levegőt fújja be az utastérbe) 1,6-2kW teljesítményű. Ezt az aksi kb. negyed óráig bírná - elvileg, hiszen nem 150-160 amperes folyamatos terhelésre van méretezve. Még egy 1.2kW-os cucc is 100A-t jelentene, amihez rézvezeték esetén is legalább 25mm2 keresztmetszet tartozik (A 150-160A-hez nagyjából ennek a duplája(!) kell).
Elvileg meg lehetne csinálni, gyakorlatilag azonban igen rövid idő alatt mozgásképtelenné lehet így tenni az autót...
Régen lehetett kapni egy speckó kis autóba való hősugárót - lehet, hogy még most is lehet kapni a Conrad-nál - na az kb. 150W-os volt. Munkatársam vett ilyet, na az sz@rt sem ért. Ettől nagyobb teljesítményű pedig nem igazán jöhet szóba a nagy áramfelvétel miatt.
Ugye egy átlagos fűtőtest kb. 1,5-2kW-os (kilowatt) az ugye 12V-on (volt) úgy 100-160A (amper) áramfelvétel. Kábel akkora vastag lenne, mint a csuklód, akku meg kéne még egy néhány az autóba. Szerintem ne kérdezz többet ebben a témában. :)
Hasznos dolog, ellenkezőjét én sem állítottam, azonban sokan megtévesztő reklámok és a beszerelő műhelyek (direkt)téves tájékoztatása miatt szereltetik be, hogy milyen fasza, előre bemelegíti a motort. Aztán meg nyomja neki indulás után, mint a meleg motornak. Az egyik ismerősömet is tájékoztattam, hogy az olaj hője számít, azért egy ilyen hűtővíz melegítő használata mellett nem kéne 4 ezerig pörgetni a motort. Neki pl. a szaki mondta, hogy nyugodtan nyomja neki ettől függettlenül.
Bizony. Mondjuk olyat, hgoy egy konektordugó lógott ki az autó orrából régen sok IFA-n lehetett látni, az egy kicsit fapados változat volt, de manapság sokféle állófűtés lelehtő fel a piacon, leginkább az autó saját üzemanyagát használják és a valójában a motor hűtővizét melegítik fel. Azért az ilyen nagyon hasznos, még ha az olaj nem is melegszik át, de inditás után mégis csak gyorsabban melegszik mint ha semmi sem lenne. Tehát mindenképpen hasznos dolog.
Sok milliós luxus autókba sincs fűtő klíma. Erre a feladatra ott van az állófűtés, pl. időzítővel, 220 Voltos csatival. Beállítod, hogy indulás előtt kapcsoljon be x perccel, mire beülsz meleg az utastér. Sokan ajánlgatják ezeke motor (be)melegítésre is, de az valójában akkor éri az valódi üzemi hőfokot, ha az olaj is.