Keresés

Részletes keresés

Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15579
Nem lebaszás, mindössze remény, hogy látok arról képet, amiről most nem tudok fényképet készíteni.
Az áruszállításról eltérő a véleményünk, de nem fogsz tudni meggyőzni arról, hogy a kamionokkal olcsóbb a szállítás.
A dugók és útjavítások korában még csak nem is gyorsabb.
Előzmény: Törölt nick (15577)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15578

jaja, én vagyok.

 

a földiqtya híd természetesen egy ordenáré fasság, a földiqtyák egy átereszen is át tudnának qtyagolni...

 

de ha valamék tanács környékbeli földutak/utak rendberakását/újak építését kéri, az elfogadható kérés, még akkor is, ha kicsit zsarolás szaga van a dolognak...

 

olyanok nem férnek bele a "kéréslistába", mint a 40+milliárdos kőröshegyi órmótlanság, meg a szigetmonostori 6mrdos priváthíd...

 

de az M0 11-10 közti szakaszán a műszakilag szükséges 2km helyett 5km alagút, mint zajvédelmi célzatú beruházás is igen durva pézpocsékolás... 

Előzmény: hotrod25 (15571)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15577

ezmost lebaszás volt? :-))

 

és lefényképezted volna azt, ami a legnagyobb út arrafelé, mégha nem is használják: Tiszát.

ébresztő: ez itt a XXI. század...

manapság mán nem ökrösszekerekkel sáros dűlőutakon viszik a zárut, hanem kamionokkal aszfaltutakon...

 

mostmár nem éri meg a tiszán áruszállítással bohóczkodni...

Előzmény: Mwin (15570)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15576
Előzmény: Rooger Preed (15575)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15575
Van a magánvasutaskhoz hasonló topic sok képpel, kevés - laikusnak is értelmezhető - dumával?
Előzmény: Mwin (15573)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15574
amúgy mi a fenéért kerül 50millába 1km földút stabilizálás?

ez olyan stabilizálás lehet, hogy zúzottkő alap, 10 centi beton,viacolor 4 méter szélességben, egyik oldalt süllyesztett betonszegély, másik oldalt -- kitéréskor járható -- rézsűs csapadékvíz csatorna.
Előzmény: Törölt nick (15569)
Mwin Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15573
Hosszú választ kellene gépelnem..
Kezdjük a végéről: Tisza szinte semennyire. Annak ellenére nem, hogy a magyarországi szakasz nagy része hajózható -igaz, nem nagy, 4-500T-ás hajókkal.
Lehetőségek? Kikötők az egy szegedi medencés kikötő kivételével szinte nincsenek, amik megvoltak még a MHRT korszakból, mára tönkrementek.
Szállítási igény lenne, hiszen megy Békésből termény Bajára, ahol hajóra rakva dél felé távozik, elég ránézni a térképre, és látni, hogy a Tisza mennyivel rövidebb utat kínál. Sajnos, a víziút nem nemzetközi, így csak magyar, illetve szerb lobogó alatt hajózó járművek szállíthatnak, a többiektől a szerbek alapos vámot szednek.
A Duna egy másik történet- elég jelentős teherforgalom halad rajta, azonban a vízjárási jellemzők miatt eléggé bizonytalan a hajók útja. Jelenleg leginkább tranzit megy át az országon, de egyre jelentősebb kikötőfejlesztések vannak: Baja, Fajsz,Dunaföldvár gabonakikötői, Adony intermodális raktárbázis, feljebb Gönyü. A folyón leginkább az ukrán, román, bolgár hajók jellemzőek, kisebb részben német, osztrák lobogót is látni. Önjáró, Rotterdam-Baja között közlekedő hajók változatosabbak: hollnad, belga, német, francia(!) svájci(!!!) hajókat lehet látni.
Magyar hajókat nagyon ritkán, és ezekre is elmondható, hogy bár magyar lobogó alatt futnak, a tulajdonos bizony szerb.
Lehetőség? Rengeteg van, még több lenne, ha a folyó be lenne lépcsőzve, de ez perpill csak hagymázas álom. A hajók egyszerre több száz kamionnyi (van róla képem, -igaz, Al-Dunán - de 12000 tonnás karavánt is láttunk, és ez ugye 600 kamion) árut is elvisznek, töredék környezetszennyezéssel, sokkal kevesebb üzemanyag elégetésével.
Előzmény: Rooger Preed (15572)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15572
OFF

A Duna és a Tisza mennyire van kihasználva árúszállítás szempontjából?
Milyen lehetőségek rejlenének benne?
Előzmény: Mwin (15570)
hotrod25 Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15571
Érdekes. Azt hittem, hogy Te leszel a leghangosabb, hogy 'mijafaxért' kell a földikutyákat meg a védett növényeket kikerülni az ap-val, ki kell vágni az össz. fát, oszt egyenesen előre, erre most azt mondod, hogy a nagy része a követeléseknek jogos? Biztos, hogy te vagy H1234Laci? :))
Előzmény: Törölt nick (15569)
Mwin Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15570
Mit nem adnék érte, ha megfordultál volna a gáton, és lefényképezted volna azt, ami a legnagyobb út arrafelé, mégha nem is használják: Tiszát.
Az már csak remény, hogy ott olyat is fotózol, ami egyáltalán nem mindennapi arrafelé: hajókat a folyón.....
Előzmény: Pompiere (15551)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15569

nekem a kérések többsége indokoltnak tűnik, én éppen azt hiányolom, hogy némelyik település iszonyú mulya, és még azt sem kéri, ami kérés nélkül is elvárható lenne:

 

pl. az M0K felett 1etlen felüljárón SINCS járda/kerékpárút, pedig ha valahol, akkor itt télleg indokolt, olyan közel vannak a települések...

 

vagy pl. maglód, mi a faxé nem paszírozta ki a zilletékesekből a 31es elkerülőjét???

 

meg miért hagyták, hogy ilyen térdmagasságú "zajvédőt" építsenek, miért nem kértek ők is földsáncot, mint csömör?

föld volt hozzá bőven...

 

amúgy mi a fenéért kerül 50millába 1km  földút stabilizálás?

(ez gondolom zúzottkő szórást/hengerezést jelent...)

Előzmény: hotrod25 (15568)
hotrod25 Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15568
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15567
http://www.pecsiujsag.hu/index.php?p=article&aid=13199

Félpályás M60 folytatás 2010-ig?
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15566
ja igen, csak a beszúrt képen a vasutat nem tudtam hova tenni, de a tisztább kép sokmindenre fényt derített
Előzmény: Törölt nick (15565)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15565

a legfelső képeden ahol világoskék vonallal 70.34 projektszámmal ábrázoltál, az mintha nem belterületi szakaszokat ábrázolna...

 

 

nem én ábrázoltam, ez a KMOP prezentációból van...

http://www.albertirsa.hu/hirek/pps/prezentacio_albertirsa_0317.pps

 

és VÉGIG átkelési szakaszok vannak, hasonlítsd össze bármilyen térképpel...

 

Azért van egy két szakasz, ami miatt illene elkerülőket építeni. Kezdve a maglódi csp-vel, aztán, 31-311 utak csp.. horror...

 

hát ja.

aki nem jár erre nem is tudja elképzelni, hogy mennyire szar ez az út, különösen ahhoz képest, hogy mekkora rajta a forgalom.

 

ez amúgy nem is tervezett főút, csak a helyi dűlőutak lettek aszfaltozva, és lettek kinevezve 31es főútnak...

 

ide komplett új nyomvonal kell nagykátáig, max a tszecső-szmkáta közötti 3-4km egyenes használható fel belőle...

 

nagykáta esetében meg jelentősen rövidülne is a 31es egy elkerülővel...

Előzmény: Törölt nick (15564)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15564
a legfelső képeden ahol világoskék vonallal 70.34 projektszámmal ábrázoltál, az mintha nem belterületi szakaszokat ábrázolna...
Azért van egy két szakasz, ami miatt illene elkerülőket építeni. Kezdve a maglódi csp-vel, aztán, 31-311 utak csp.. horror...
Előzmény: Törölt nick (15563)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15563

a 31es 11,5 tonnás kiírásban most nincs benne a maglódi elkerülő??

 

 

ezen ábra szerint nincs.

ezek a zidióták képesek végig11,5tonnázni maglód, mende, sülysáp, tszecsó,szmkát,nagykáta települések átkelési szakaszait... :-((((

 

Mert szabtervükben benne van.

 

itt a szabterv.

ebben két elkerülő is van:

1: a "nagy", külterületi elkerülő

2: "kicsi", belterületi átkötés, a korábban említett 6ágú csp. elkerülésére...

legalább ezt megcsinálták volna, ez vacak 1-1,5 km...

 

 

ez az OSAN & Co. rész is érdekes:

itt vajon miért nem a pirossal jelölt nyomvonalon tervezik az elkerülő vezetését, minek az eredeti nyomvonalra egy 2-300m-es szakaszon?

 

- a piros nyomvonal, pont a közig határon menne

- a záruházak azt a EV területet is fel tudták volna használni (elvileg véderdő, gyakorlatilag szántó)

Előzmény: Törölt nick (15527)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15562
Úristen! Az Exif-ben még a nevem is benne van ... :-)))
Ez viszont nekem is új, hogy ilyen-olyan alakítgatások, feltöltések után ennyi minden megmarad a képben. Azt hittem, hogy nagyobb arányú az Exif info adatvesztése. Azért úgy nézem, a koordinátákban történt egy kis kerekítés. De így is látszik, hogy tényleg ott készült ahol.
Előzmény: Rooger Preed (15557)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15561
Van amelyik képnél megmarad.
Előzmény: AcidMan (15560)
AcidMan Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15560
Elméletben ezt tudtam, de nem gondoltam, hogy az index által lebutított képeken is ez láccik.
Előzmény: Rooger Preed (15559)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15559
Az EXIF adatok csodákat mondanak el... :)

A mostani fényképezők elég sok adatot elmentenek: kép készítésének időpontja, záridő, rekesz, ISO érték, vaku használat, gép gyártója, típusa, firmware verzió, stb...
Előzmény: AcidMan (15558)
AcidMan Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15558
Ne mondd, hogy a képről kitaláltad a gép típusát. :-)
Előzmény: Rooger Preed (15557)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15557
Nekem az lett gyanús, hogy Canon PowerShot A40-el fotózott. Canonéknál viszont a GPS csak a profi DSLR-ekben van opcióként...
Előzmény: Törölt nick (15556)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15556
énmeg először aszittem, hogy gps-szel fotóztál (pl. Mio C720), és az rakta rá a koordinátákat... :-))
Előzmény: Pompiere (15555)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15555
Ezekre most speciel igen! De van egy Watermark Pro nevű progi, azzal az Exif-ből bármit rá lehet íratni a képre.

Most fényképezés közben nálam volt egy GPS, amely track rögzítésre volt állítva. Otthon meg a rögzített trackban lévő koordinátákat összefésültettem a GeoSetter-rel. Ettől kezdve az Exif-ben benne vannak a koordináták, amit aztán a vízjeles progival rá lehet tenni a képre.
Előzmény: Rooger Preed (15554)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15554
Saját kezüleg írtad rá a koordinátákat a képre?
Előzmény: Pompiere (15551)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15553
Az előzőhöz képmagyarázat mert lemaradt:

1. kép: A híd helye pont 10 hónappal ezelőtt a töltés aljából.
2. kép: Ugyan az a hely csak a töltés tetején. Itt már folyik a munka.
3. kép: Innen (Szeged felől) jön majd a pálya.
Előzmény: Pompiere (15551)
hotrod25 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15552
Ha minden igaz úgy 8-10 éve aszfaltozták le, akkor 0 fogalom mellett 100 feletti tempóval lehetett haladni rajta. Azóta sajnos sok kamionos odaszokott, a súlykorlátozó táblák ellenére. A vékony aszfaltréteg nem bírta a terhelést, az önkormi pedig szegény, nem bírja a javítást. Fél évente feltöltik a nagyobb gödröket homokkal, de ez a "javítás" csak 1 hónapig tart. Sajnos szemmel látható az úton, hogy a gödrök száma és mérete nő :(
Előzmény: radio100jozsi (15550)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15551
Ma kint jártam az M-43-as autópálya Tisza-hídjának építkezésénél. Mivel az árvízvédelmi töltés nincs lezárva - még csak a cölöpözés folyik - így bárki szabadon megnézheti a munkálatokat. Sokan ki is használják ezt a lehetőséget. Most így - az elmúlt heti esők után - igazi dagonyázás folyik a sárban. A töltés mellé készült két ideiglenes fel és lehajtó amelyen a járművek megközelíthetik a munkaterületet. Az egész építkezés egy óriási tájsebnek néz ki. Majd ha már a pillérek kezdenek kilátszódni a földből, akkor érdekesebb lesz.

Nem is érdekelne olyan nagyon a dolog, hogy ha Szeged környékén nem 30 éve épült volna utoljára Tisza-híd. Készítettem pár képet is. Illetve tavasszal már körbefényképeztem az algyői olajmezőn a leendő pálya nyomvonalát, rögzítve hozzá a GPS koordinátákat is. Kíváncsi leszek, hogy milyen képet mutat a táj az autópálya elkészülte után, a rögzített pontokból.

Építkezés előtt a híd helye.

Az előbbi hely, de már folyik a munka ...

Innen jön majd a pálya ...
radio100jozsi Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15550

Ezen az úton nyáron én is mentem pár alkalommal, és tényleg nagyon jó út, csak azok a tankcsapdák nagyon veszélyesek, pedig elméletben nem annyira régen lett ez az út megcsinálva.

 

Én szerintem is jó alternatív utvonal lenne Nagykáta felé, mert Monor-Gomba-Pánd-Tápióbicske útvonalhoz képest kevesebb lakott terület, és nem annyira kanyargós út lenne arrafelé nekem is a Nyáregyháza-405-ös útvonalon Nagykáta felé.

Előzmény: hotrod25 (15542)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!