Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

duruthabreeze Creative Commons License 2019.01.23 0 0 156273

Sziasztok ! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy szerintetek mennyire lenne ésszerű döntés egy 2008as Saab 9-5 2.3 TS Aerot vásárolnom. A kiszemelt ragadozó másfél millió forintba kerül és 16x.xxx km van benne. Lekérdezések alapján valós adatok. Na most, 24 éves vagyok, eddig egy 1.4 es poloval jártam amit úgy ”örököltem”. De nem érzem autónak már, nem szeretek és legtöbbször nem is megyek vele hosszabb távra stb, mert nem érzem magam biztonságban benne. Legfőképpen városban közlekedem (vidék, nem Budapest) és általában mindig 4 órás dugókban. Nagyon beleszerettem a ebbe a Saab-ba, de tudom hogy gazdaságilag nem lenne túl jó ötlet. Nektek mi a véleményetek ? Mennyire vinne csődbe egy ilyen autó ?

ApcCarlsson Creative Commons License 2019.01.22 0 0 156272

 

Szia!

 

Én eladnám! Felújított váltó motor kaszni. Minden alkatrész új vagy felújított. Amit csak be lehetett szerezni.

Ha van kérdésed nyugodtan hívj. Én 10 éve csinálom szerintem mire kész lesz megutálom.

 

Egyszer ez lesz belőle.

 

https://www.saabplanet.com/saab-900-carlsson/

 

 

 

Telefon: Húszketöhatvanötharminchathatvanhárom.

 

Előzmény: GrG (156260)
h i r d e t é s
BmS1 Creative Commons License 2019.01.22 0 0 156271

Az ilyen korú motor típusok között kisebb a kockázati különbség, mint az egyes, konkrét  motorok között, szvsz. Egy 35 éves motornál "megbízhatóságról" beszélni bátor cselekedet. A "pillanatnyi állapot" inkább fedi a lényeget. Persze létezik másfél éve tökéletesen felújított motor is, de ilyen járgányt vagy nem találsz, vagy drágácska, vagy csoda történés esete van...

De a motor, az egy dolog. Van váltó, futómű, kormánymű, kasztni stb. is.

Tájékozódj. Keresd meg pl. Popovics Lacit ("Povila", rátalálsz a neten, vagy olvass vissza itt a fórumon), az öreg Saabok kitűnő ismerője.

 

üdv

Előzmény: GrG (156269)
jablonszky Creative Commons License 2019.01.21 0 0 156270
GrG Creative Commons License 2019.01.21 0 0 156269

Egy dolog kimaradt az előző hozzászólásból, ha mégis belemászom egy ilyenbe akkor melyik motort válasszam? Magamtól egy 16 szelepes turbót vennék az utolsó évjáratokból, de ti mint hozzáértők melyiket tartjátok a legmegbízhatóbbnak, a legszerelhetőbbnek. 

Előre is köszönöm:

Gergő

Előzmény: GrG (156268)
GrG Creative Commons License 2019.01.21 0 0 156268

Szia,

 

Nagyon köszönöm, hogy írtál. Igazából havi egy autókázásra venném (harmadik autó) meg évente 1-2 hosszabb (1000-1500 km-es) kirándulásra. Hobbinak, élvezetnek. 

Amit írsz az elég riasztó (gondolom annak is szántad) a kérdés az, hogy erre milyen gyakran van szükség. 

Mert ha vásárlásnál a vételár felett még belekerül 1 millióba, hogy egy rendes, üzemképes autó legyen, de onnantól kezdve 5-10 évig alapvetően probléma mentes az autó, akkor az egy vállalható dolog (bármilyen 5-10 éves autót vesz az ember egy egy milliós javítás (váltó, befecskendező, turbó) beeshet). Ami nem mindegy, hogy milyen gyakran várható ilyen mértékű kiadás. 

 

 

Előzmény: BmS1 (156263)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.19 0 0 156267

Én most csak a hálózatos (sok kábel huzás) kollégát tudnám ide bevágni.  :D

Előzmény: BmS1 (156266)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.19 0 0 156266

 

Off. Bocs, nem tudtam kihagyni :-D

Előzmény: anonym19 (156265)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 156265

Milyen szép pók lábak. 

Előzmény: BmS1 (156264)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 156264

Na, itt egy K-Jet, a mummus.

Ez épp egy 500 SEL Mercibe szerelve.

 

Előzmény: BmS1 (156263)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 156263

Milyen célból vennéd az OG 900 Turbót?

Ha a garázsban körbejárod, néha megsimogatod, örömködsz, mert tetszik, vedd meg.

 

Ha járni is akarsz vele, akkor ülj le egy csendes sarokba, és gondold át.

A 900-as Turbó már 1977-ben piacon volt. Ennek 41 éve.

Veszel egy "fiatalabb" darabot, mondjuk 35 évesen.

Szerinted mennyire tud megbízható lenni?

 

Csak az üzemanyagrendszer rendbehozatala sokkal többe kerülhet, mint amit az autó ér.  Túlnyomó részük K-Jetronic rendszerrel készült (kivétel: Turbó 16, ez LH-Jetronic)

A korrózió mindenütt ott van.  Nem tudod kiirtani, csak ha a tankot, összes csövet, nyomástárolót újra cseréled. Ami vagy nincs, vagy baromi drága. Aztán. Mennyiség-elosztó. Gyakorlatilag szinte javíthatatlan. Az új, mittomén úgy 400e Ft. Vagy 550e Ft. Bemelegedés szabályzó. Európában vsz. mi vagyunk az utólsó mohikánok, akik javítják, a megrendelések túlnyomóan Ny-Európából jönnek.  Az új 150...200e Ft körül, a javítás (ma) 49e Ft.

Magának a komplett rendszernek a javítását már mi sem vállaljuk a reménytelen elszennyeződés miatt. (Kivétel: gondosan restaurált old-timerek).

 

És még csak az autó egy kis részletét ragadtuk ki.

 

Ha ezt bevállalod, akkor  hamar, hamar, rajta.

 

https://injektor.hu/de-DE/

 

üdv

Előzmény: GrG (156260)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 156262
anonym19 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 156261

Szia!

 

Égő Ákossal érdemes váltanod pár szót. 

saab900.hu 

Előzmény: GrG (156260)
GrG Creative Commons License 2019.01.17 0 0 156260

Sziasztok,

 

Megismétlem, hátha nem vettetek észre. 900 OG cabriot szeretnék venni, vasarnapi autonak.

Mennyire van hozza alkatrész,  mennyire megbízhatatlan. A családban már volt 4-5 Saab (főleg 9-3-asok), azok elég megbízhatóak, de az OG jobban tetszik.

Egy 900 turbó lenne az álom, de ha nagyon hisztis akkor "meggyőzhettek" a simákrol is (olcsobbak es nagyibb a válaszék is).

Előre is köszönöm!

Gergő 

anonym19 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 156259

A bizonyos Saab specialista szintén Érden található meg? :)

Előzmény: BmS1 (156257)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 156258

Tehát akkor a javítás mellett döntöttek. 

Előzmény: BmS1 (156257)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 156257

Egy Saab specialista javítja az autót, csak felületes infoim vannak. Sajnos / hála Istennek hetekre teljesen foglaltak vagyunk.

Előzmény: anonym19 (156256)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 156256

Véleményem szerint, aki ilyenkor könnyen vesz másik autót az túl ad rajta. Ha érzelmi okok fűzik az autóhoz vagy még ha gazdaságilag nem is lenne érdemes, de a pénztárcának egyszerűbb ezt megcsináltatni, akkor ha jól sejtem dolgozni fogtok rajta. 

 

Mik a problémák egyébként?

 

Előzmény: BmS1 (156255)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 156255

Úgy 13 éves. Csodák nincsenek, jól néz ki, de már értékéhez képest nagyon is jól látható összeget kell rákölteni. Ilyenkor jön a "mi legyen" kérdése...

Előzmény: anonym19 (156254)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 156254

Legalább is mikor mutattad, akkor jól nézett ki. :)

Előzmény: anonym19 (156253)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 156253

De az a 9-5-ös azért még a mai napig szép állapotban van. : ) 

Előzmény: BmS1 (156251)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 156252

Nos ha maradunk az én esetemnél, akkor biztosan lenne gépmunka. Pusztán azért, mert egy tőcsavar a kipufogó oldalon az 1-es henger oldaláról indulva az első felső csavar bele van törve. Mivel az új csavar nem lóg ki annyit hogy ne tudná az anya lefogni rendesen a leömlőt, így emiatt nem lett még 1x sem leszedve a hf. Nyilvánvalóan hogy ha lekerülne ezt akkor szeretném eltávolíttatni belőle, így a gép munka elkerülhetetlen lenne. Ezzel egybe kötve hogy ha már a hf lent van, akkor a kartert is leszedetném és az olajszűrő kosarat is kitakaríttatnám. Ha jól sejtem ez amolyan 300-400 ezer forintos mutatvány körül lenne mindennel együtt.

Előzmény: BmS1 (156250)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 156251

Még valami.

Gyakran esnek abba a szituba, hogy dióbeles pucovát választanak, és 20-30e km múlva mégiscsak szét kell jobban bombázni a motort, hfej le a korábban leírtak miatt. Ez rendes cumi, egy hatszámjegyű bukás összességében.

 

A hat éve, jóismerősnek eladott dízel ex 9,5-ösöm most 300e km fölött jár, és most kell a motorjára költeni. Most viszont sokat. 

Előzmény: anonym19 (156249)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 156250

 stb minden együtt számszerűsítve azért anyagi oldalról nézve drágább költségeket jelent. 

 

Stimmel. Jóval nagyobb költséget.

Ha durva hiba nincs, akkor megbontás nélkül nem lehet tudni, mennyire vannak pl. a szelepvezetők kiszopósodva, milyen a szelepek felfekvő felülete, stb. Ez a költségeket is befolyásolja, mint pl az is, hogy kell-e síklapoltatni a hengerfejet, vagy sem.

Előzmény: anonym19 (156249)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 156249

Az én esetemben (saab 9-3 z19dth) egy hengerfej levétel pucolás tömítések cseréje, csavarok, stb minden együtt számszerűsítve azért anyagi oldalról nézve drágább költségeket jelent. 

Ez 200 ekm után mennyire javasolt? Főleg dízel esetében. 

Előzmény: BmS1 (156248)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 156248

Az eljárást Ny.Európában kezdték el alkalmazni, elég régen. Novoth Tibi vsz. legismertebb idehaza, aki csinálja.

A dióhéj sokkal kíméletesebb, mint a homok, vagy üveggyöngy.

Ha vki odafigyelve, alapos munkát végez, gondosan ügyel rá, hogy csak oda kerüljön az őrölt dióhéj, ahová kell, az is elég macerás, időrabló dolog, nem is tud olcsó lenni.

Én a hengerfej leszerelését favorizálom, mert a tökéletes szeleptisztításon túl néha ráfér egy szelepcsiszolás is, szelepvezető csere is, simmeringek cseréje is, amikor már  a motorban 150...200e km is van, vagy még több is.

 

üdv.

Előzmény: anonym19 (156247)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 156247

Szia BmS!

 

Tudom hogy volt már 1x felmerülő témaként, de most elővenném ismét. 

 

Konkrétan a dióhéjas tisztítás érdekelne. Ugye ezt az eljárást Novoth Tibi szorgosan alkalmazza. Neked mi a véleményed erről az eljárásról azóta hogy felmerült korábban? 

 

Használtatok már ilyet? 

 

Mennyire bántja ez például a hengerfejben kialakított furatokat? A homokszórásnál az alumínium szépen ki szemcsésedik és durva felülete lesz. 

KawaBazsy Creative Commons License 2019.01.11 0 0 156246

Van matricám, de még nem raktam fel.. :-)

Előzmény: anonym19 (156245)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.11 0 0 156245

Az autó elejére szívesen nyomtatok egy lovat, ha gondolod. : )

Előzmény: KawaBazsy (156244)
KawaBazsy Creative Commons License 2019.01.11 0 0 156244

A gyereknek! Nekem órám, csukám, sapkám, ágyneműm, stb.. pacis. :-)

Előzmény: MrTinkertrain (156243)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!