Apropó Mester, nem tudod véletlenül, hogy egy 2005-ös MB S500-nak (5462ccm, 285kW, m.kód 273961....) mekkora üzemanyagnyomásának kéne lennie? 3,0-3,2-nél nem megy feljebb, és ez elég kevésnek tűnik.
Én voltam, aki pár hete arról írt, hogy senki nem tudja megmondani mi szívja le az aksim.
Bár azóta nem volt alkalmam letenni a kocsit több napokra átnézésre, de egy nagyon érdekes jelenségre lettem figyelmes.
Minap este szálltam ki a kocsiból.
Én emiatt az aksi dolog miatt mindent lekapcsolok manuálisan mielőtt zárok, biztos, ami biztos. Lámpa, rádió, fűtés, mindent.
Pár napja is így tettem, majd kulcs ki a helyéről, és már szálltam volna ki, mikor megszólalt a rádió. Azt, akkor elfelejtettem lekapcsolni és lőn, kulcs és gyújtás nélkül elindult a rádió. Néztem is bután, hogy he?
Hát ezt csak úgy érdekességként írtam le, hátha valakit érdekel. :)
Hátsó abs jeladók kábeleit nézném meg legelsőnek! A gégecsőből kivéve a kábeleket. Jobb hátsóval kezdeném, majd bal hátsóval. Ha szerencséd van, akkor a jobb hátsó (barna szál) lesz szakadt/ kidörzsölődött.
Nekem pl reggel elindultam munkában még minden rendben volt. Délután indultam haza és indítás után azonnal ki is dobta.
- ABS rotor koszos (hó, sár) vagy sérült - ABS-kábel korrodált vagy szakadás van benne - ABS-Kocka vagy valamelyik CU hibás - Hall jeladó koszos, hibás stb.
Lassan 15 éve nincs értelmes szívó benzines, egy-két kivételtől eltekintve, de az meg kicsi (pl. Ford 1.6 Ti-VCT, Mitsubishi 1.5 majd 1.6). A 2.0-ás, 2.4-es motorok eltűntek, 1-2 Volvóban van még, de azoknak jellemzően 300 ezernél szokott kezdődni a km-óra...
A Vw-ek már nem azok, mint a 80-as, 90-es években.
Miért, melyik márka "olyan", mint korábban?
Kompromisszum. Egyre több kompromisszumot kell/ene kötni.
Én az ésszerűen nagy, -viszonylag- egyszerű szerkezetű, szívó benzineseket preferálom, amit nem kell forgatni ahhoz, hogy megjöjjenek a lovak. Csak semmi közvetlen befecskendezés, nem kell három turbó, sőt egy sem, nem kell bi-vanos, nem kell csili-vili paraméterekkel vakító törpe torzszülött. Na ez a motor úgy az ezredforduló táján gyakorlatilag kimúlt. Bő másfél éve még találtam egy 2010-es, utólsó szériás alig 50e km-es V6-os 407-es Peu-t, csendes, elég gyors, a legkisebb hiba nélkül teszi a dolgát.
Szeretem. De meguntam, mint minden járgányomat. Meghirdettem, aprópénzes bepróbálkozók, okoskodó nepperutánzatok jöttek, le is vettem a hirdetést. Az csak a kisebbik ok, hogy nem tudok annyit kapni érte, hogy érdemes legyen eladni, a nagyobbik baj, hogy kipusztult ez az "állatfaj". Nincs. Hiába adnál érte rendes mennyiségű zsetont, nincs értelmes darab a kínálatban. Leharcolt, sokat futott darabok egyáltalán nem érdekelnek. Tényleg megkímélt, tényleg keveset futott meg EGYÁLTALÁN nincs.
Mi marad? Vagy a már kicsit uncsi, de szinte újszerű problémamentes járgány, vagy erős kompromisszumot kell / kellene kötni.
(Épp most toltunk be a műhelybe egy járásképtelen 9,3-at. Nem nagyon szeretnék már egy ilyet sem magamnak.)
Ez mind érthető. De akkor mit vegyen az, aki használt, ennek ellenére megbízható benzines autót szeretne és ebben a közép/felső-közép kategóriában?
A Mazda 6, Mitsubishi Lancer elrohad, mielőtt odaérne, előbbinek motorproblémái is vannak emlékeim szerint. A Honda Accord aránytalanul drága, és a világ összes kilométere benne van a használtakban. A Vw-ek már nem azok, mint a 80-as, 90-es években. A Skoda is drága, és TSI-motoros. A PSA 1.6 THP-jei ugyancsak láncproblémáktól szenvednek. A Priusról is hallani, hogy a III-as már nem olyan tartós.
Ezzel egyetértek. Csak hát náluk is csúszott be 1-2 probléma pont az avensisnél. Pl ha a denso rendszerű dízelt említjük.
Másik téma:
2001-es 9-5 2.3 aero futóműve nyiszog. Elmondás alapján a féltengely csukló csavarja lazul meg, meghúzás után egy ideig jó. Találkoztatok már ilyennel?
A Toyotától -elismerve minden erényüket- nem mindig áll messze az olajfogyasztás. 40e km-nél borítottuk szét egy barátunk MR2 motorját, zabálta az olajat. A gyűrűk durván el voltak kopva. Kapott GYÁRI gyűrűket, ami szintén 40e km-t bírt. A Toyota állítólag beszállítói hibával magyarázta anno.
Mindamellett összességében -szvsz- a Toyota azért a jobbak között van...
Ahogy láttam, itt alapvetően most a benzines modellekről volt szó. Viszont a benzinesek közül is azt hiszem az 1.8 kerülendő típus. Egyik ismerősömnek is azt hiszem 1.8 benzines avensise van. 1 liter olaj / 1000km volt már a fogyasztása mikor utoljára beszéltem vele (kb egy éve).