Keresés

Részletes keresés

ghosty9 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 15663
"ha a hegymenet nem igényelt dupla üzemanyagot, akkor a lejtmenet alapjárati fogyasztását beleszámolva is kijöhet nullszaldósra a mutatvány... :-)"

Te nem vagy mérnök, ugye? :-)

(A lejtőn üresben gurulás közben elégetett üzemanyag mindenképpen veszteség; ha nem Trabid van és nem állítod le közben a motort, akkor ez ugye nem 0, tehát nem lehet nullszaldós. Persze lehet kevés, meg nem sok, meg "ki tudom fizetni" méretű.)
Előzmény: Törölt nick (15660)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.12 0 0 15662

jaja, mintha az oktatóm is monta volna anno... :-)

 

(bár nemtom mire gondolt/gondolsz, mert 2 lehetőség van: vagy gázt kéne adni vagy fékezni...

 

namost lejtőn a hirtelen gázadás szükségességét ugye kizárhatjuk, hirtelen fékezési igény esetén nyilván hiányzik a motorfék, amint a magasabb fékkészenléti állapot némileg kompenzál...)

 

én buszosoktól lestem el ezt a fotélyt, ők nagyon értenek ám az üzemanyagtakarékossághoz... :-))

 

 

Előzmény: alibi-man (15661)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.12 0 0 15661
Ez veszélyes. Bármi történhet, és ha nincs sebességben a kocsid, akkor nehezebb elhárítani a problémát.

Automatánál pedig kifejezetten tilos N-ben gurulni.
Előzmény: Törölt nick (15653)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.12 0 0 15660

ha a hegymenet nem igényelt dupla üzemanyagot, akkor a lejtmenet alapjárati fogyasztását beleszámolva is kijöhet nullszaldósra a mutatvány... :-)

 

amúgy itt pikolitereken tök felesleges hasogatni a szőrszálat, egy autópálya hupli az nem egy alpesi szerpentine, ahol kedvezőtlenül alacsony fokozatban kell hegyetmászni, és intenzív motor és tárcsafékezéssel disszipálni a feleslegessé vált potenciális energiát a túloldalon...

 

ezért az alpesi szerpentinét kellő forgalmi volumennél megéri alagúttal kiváltani, míg egy pályahuplit nemigen... :-)

Előzmény: ghosty9 (15659)
ghosty9 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 15659
"ha nem akarok gyorsabban menni (vagy limit van), mint amennyit a gravitációhajtás biztosít, akkor üresbe rakom..."

De ekkor sem lesz 0 a fogyasztásod (energiafelhasználásod), ergo nem nyered vissza ugyanazt az energiát.
Előzmény: Törölt nick (15653)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.12 0 0 15658

Érdekelne a véleményetek, mert szerintem itt ilyenekről kéne beszélni, nem csak az autópályákról mert arra van másik tematikus fórum!

 

túltematizálni nem érdemes, ez meg egy elég látogatott forum ahhoz, hogy a többszemtöbbetlát hatás érvényesüljön... :-)

Előzmény: esparzsolti (15656)
AcidMan Creative Commons License 2008.12.12 0 0 15657
Apropó M7.
Már én is láttam a gyorshajtás miatt figyelmeztető feliratot a mátrixtáblán. (term. nem nekem szólt :-)
A vezess.hu szerint mindegyik ap. van, ami az állami kezelő gondozásában áll. Összesen 16. Ebből 3 az M0-án. Utóbbin sokkal többet járok, mint az M7-en, mégse láttam, pedig a cikket 1 hónapja írták, és hát a gyorshajtás sem ritka. :-/
A kamerarendszerrel a rendőrségnek nincs kapcsolata (nem is hitelesített mérők), így nem is szankcionálnak.
Gondolom, azt várják, hogy a passatban a fickó majd jól elszégyelli magát a felirat láttán, oszt jól le is lassít. :-(
esparzsolti Creative Commons License 2008.12.12 0 0 15656

Sziasztok!

 

Valószínű autóúton több mint 4%, mert C környezeti körülménynél a 2004-es KTSZ szerint 5% a maximális emelkedő mértéke, de a 2008-as KTSZ szerint lehet már 6% is.

 

Apropó mit szóltok az új KTSZ-hez?

Érdekelne a véleményetek, mert szerintem itt ilyenekről kéne beszélni, nem csak az autópályákról mert arra van másik tematikus fórum!

 

Várom a véleményeket, hogy egy értelmes szakmai beszélgetés kezdődhessen!

 

Zsolti

Előzmény: Törölt nick (15654)
AcidMan Creative Commons License 2008.12.12 0 0 15655
Ez tudjuk, vagy csak urban legend?
Tudtommal csak az elválasztósáv szűkebb.
Előzmény: mzdude (15644)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.12 0 0 15654

Brutális dombok vannak arrafelé. Most megint megnéztem (tegnap). Elég elkeserítően néz ki.

 

nem vészesebb, mint az érdi emelkedő (akár az M7es, akár az M6os)

 

nemtom hány % a grádiusz, de ha több is, mint 4, nincs jelnetősége, mert ez autóút besorolású pálya...

Előzmény: alibi-man (15648)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.12 0 0 15653

Biztos viccelsz. :-)

 

nem, komolyan mondom.

ha nem akarok gyorsabban menni (vagy limit van), mint amennyit a gravitációhajtás biztosít, akkor üresbe rakom...

 

Előzmény: alibi-man (15642)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15652
Jah, ez még a jobbik eset. Csakhogy igen szép kerítések is vannak, egészen az út mellett. Fogyeld csak meg, ha legközlebb arra jársz. Nem akarok szkeptikus lenni, de remélem, hogy a következő évek a NIF honlapján nem arról fog szólni, hogy éppen kisajátítás van folyamatban az adott szakaszon.

Tavasszal meglátjuk. Akkor már neki kell durálniuk magukat.
Előzmény: Rooger Preed (15650)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15651
Franc, lemaradt az eleje:
Az Anna-hegyi pihenőtől az M1 felé az a felüljáró kicsit szűknek tűnik. Vagy csak optikai csalódás?
Előzmény: Rooger Preed (15650)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15650
Az Anna-hegyi pihenő

alibi,

Igen, nekem is feltűnt, hogy igen közel mentek azok a cégek, de főleg a murvás kifutókkal, épület nem került oda. Azt is meg merem kockáztatni, hogy illegálisan használják őket.
Előzmény: Hanzi13 (15649)
Hanzi13 Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15649
Mindegyik duplaszélességű és a pillérek sincsenek visszatemetve.
Előzmény: Rooger Preed (15646)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15648
Na, akkó beszélgessünk csak egy kicsit. Úgy látom te tájékozottab vagy.

Az M7-7 szakasz meósabb, ott a rézsűket szélesíteni kell.

Hát én nemtom. Brutális dombok vannak arrafelé. Most megint megnéztem (tegnap). Elég elkeserítően néz ki. Hozzáteszem, hogy én végig "meóztam" az MCK építkezést. Direkte arra bringáztam mindig.

Halásztelek után viszont

Ezzel is gondom van. Tudom, káros ez a negatív kisugárzás... Szal, ha az M5 felé jössz, figyeld meg az ott lévő cégek telkeit. Rengeteg teljesen a mostani útpálya szélén van. A felüljárók, amik duplaszélességüre lettek építve azt sugallják, hogy ezen az oldalon lesz az új pálya. Namost, itt most majd nem az özv. Kovács nénivel kell a kisajátításról vitatkozni, hanem dörzsölt cégjogászokkal. És mint tudjuk, a kisajátítás nem egy egyszerü eset nálunk.

A többi talán OK.
Előzmény: Rooger Preed (15646)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15647
Télleg? Én ezt nem érzetem. De biztosan valahol megvan a müszaki leírása. Laci?

Jól tudom, hogy általában 3.75 egy sáv szélessége?
Előzmény: mzdude (15644)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15646
Az M1-M7 szakasz viszonylag gyorsan összedobható, két felüljáró kell meg némi földmunka.

Az M7-7 szakasz meósabb, ott a rézsűket szélesíteni kell. Nem tudom, hogy az összes felüljáró dupla szélességű-e csak a pilléreket visszatemették volna?

7-M6 nagyjából megvan, a csomópont M1 felé menő ágát kell egy kicsit odébb tenni.

M6-6 esetén történik meg az oldalváltás emlékeim szerint és a térkép alapján is. Itt kell egy nagyobb felüjárót építeni, töltést építeni a Dózsa György utcáig és valamit csinálni a vízátemelővel.

Érdekes, hogy a 6-M0 csomópontnak van egy kis asszimetriája, de pont az az oldal a szűkebb, ahol a bővítés lesz. Szóval még szűkebbek lesznek azok az amúgy se nagy ívek.
Hasonló a helyzet Csepel-Halsáztelek esetén is. Hogy van ez?

Halásztelek után viszont haladni ezerrel a Ráckevei-Dunáig, ami után egyből jön az 51-es út, amit teljesen átszabnak.

Úgy gondolom, hogy az M1-M7 és a Halásztelek-Ráckevei-Duna szakaszt kéne minél gyorsabban megcsinálni. Mire kész lenne a Duna-híd és a nehezebb szakaszok, csomópontok addigra ezen a néhány kilométeren mindkét pályatesten beton lenne.
Nem kéne eljátszani, hogy kész az egész M0, majd akkor kezdjük el a régi részt felújítani.
Előzmény: alibi-man (15639)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15645
Igen, a "kicsit" elmúlt, most már sírok. :-( Csak egy dolog adhat reményt, biztosan átversz!
Előzmény: kvte (15643)
mzdude Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15644
Szűkebbek a sávok.
Előzmény: alibi-man (15640)
kvte Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15643

"Tegnap kicsit szomorú voltam."

 

Az M0 bővítését még csak most tervezi 3 iroda. Tehát még kész terv sincs rá.

Ugye már el is múlt a kicsit szomorú állapotod? ;-)

alibi-man Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15642
Biztos viccelsz. :-)
Előzmény: Törölt nick (15641)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15641

márpedig az emberek 90%-a nem teszi ki üresbe a dombon lefele...

 

ez az ő bajuk, én üresbe szoktam tenni... :-)

 

Előzmény: Törölt nick (15637)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15640
Kicsit más. Szal tegnap Zágrábba mentem, jöttem, etc. Most direkt megfigyeltem a különbséget az ottani pálya, meg a mienk között. Elsősorban az ivre gondolok.

Tehát, volt már arról szó, hogy a NKanizsai szakasz amolyan tecso gazdaságos, és max. 130 km-re van méretezve. A horvát pályán, az elején, ahol az a két alagút van, elég kanyargós a pálya. 130-cal igen óvatosan lehet csak bevenni. A magyar olcsó részen nincs ilyen. NKanizsánál lementem a Berényibe vacsizni. Visszajövet megnéztem a gyorsító szakaszt, nekem nem tünt rövidebbnek, olyan mint bármelyik nem olcsó.

Akkor miért lett mégis olcsóbb??? Valaki homályosítson már fel!
alibi-man Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15639
Tegnap kicsit szomorú voltam. Végre sikerült az MCD-n nappal mennem, így körülnéztem. Volt is rá időm, mert megint dugó volt. Egy Panda, vagy mi állt a nem létező leállósávon, a fele belógott az útra, így a kamionoknak kerülgetni kellett. Vagy félórát araszoltam.

Nnna, nem ezt akartam mondani. Azt nézegettem, hogy történik-e már valami. Hát nem. Sehol semmi nyoma annak, hogy szélesítenék az utat. Ez egyszerüen tragikus.

Az M6 elágazás után, ahol hirtelen végeszakad a 2x3 sávnak, nyugat felé, irgalmatlan dombokba fut bele az út. Itt mi lesz, alagút? Egyébként ez a 2x3 sávos szakasz engem arra az időre emlékeztett, amikor az M7 csak 12 km hosszú volt. Olyan reménytelennek tünt a folytatás.

Valaki tud valamit esetleg az 51-M5 átkötésről? Vagy ott sem történik semmi...
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15638
mármint hogy 3x annyi munkást negyedannyi ideig foglalkoztatsz, ugyanannyi a bér, nem több
Előzmény: Törölt nick (15636)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15637
amit felfele elfüstölsz pluszban, azt lefele visszanyered...
akkor lenne eltérés, ha lefele fékezned kellene...


na de ez csak akkor van így, ha nincs motorfék... márpedig az emberek 90%-a nem teszi ki üresbe a dombon lefele...
Előzmény: Törölt nick (15635)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15636
és mi a gond a teljes útzárral?

példa: 8119
már vagy két hónapja tökölnek vele, azóta kell sok-sok percet várni, összekoszolni a kocsit, lemenni a sárba

miért nem lehet:
- lezárni az egész utat 2 hétre
- 3x ennyi munkásnak negyedannyi bért fizetni
- első nap kigyakni a fákat, második nap felmarni a régi utat, 3-7. nap földmunka, 8-9. alapozás, 10-12. aszfaltozás, 13-14. festés, táblák
- a többi f@szság meg jöhet később, miután megnyitották az utat, a fatelepítés stb. senkit nem zavar (nem is kéne, csak balesetveszélyes...)



a top gearben volt egy epizód, amikor egy 1 mérföldes negyedrangú utacskát a helyi tanács egy hétig le akart zárni, pedig csak újra kellett aszfaltozni
erre a top gear 2x annyi munkással 1 (!) nap alatt megcsinálta
Előzmény: Törölt nick (15635)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15635

távlatilag üzemanyag/energiaköltség alacsonyabb, szintúgy a károsanyag kibocsátás

miért lenne?

amit felfele elfüstölsz pluszban, azt lefele visszanyered...

akkor lenne eltérés, ha lefele fékezned kellene...


a fő/mellékutakon is le kéne gyalulni a bukkanókat, amikor egy felkaparós felújítás zajlik

 

na erre már én is gondoltam, de ez asszem nem olyan 1xű...

ehhez teljesen szét kellene bombázni az utat, bevágásokat, töltéseket kellene építeni, ezt csak teljes útzár mellett lehet...

vagy új nyomvonalon építed meg, a régit meg meghagyod a traktoroknak, meg a kerékpárosoknak...

Előzmény: Törölt nick (15632)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15634

ez egy stack-szerűség 3 szinten megoldva (a dny-ék direkt főpálya elmismásolásáva)

 

nem túl szerencsések a főpálya baloldali kiágazásai és becsatlakozásai...

 

az M10xM0-ban ilyenre nem nagyon van hely a beépítettség miatt, meg szerencsére nincs is szükség ekkora kapacitásra, ott majd meglehetősen nyakatekert kacskaringókkal oldják meg...

 

Előzmény: Törölt nick (15631)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!