"ha a hegymenet nem igényelt dupla üzemanyagot, akkor a lejtmenet alapjárati fogyasztását beleszámolva is kijöhet nullszaldósra a mutatvány... :-)"
Te nem vagy mérnök, ugye? :-)
(A lejtőn üresben gurulás közben elégetett üzemanyag mindenképpen veszteség; ha nem Trabid van és nem állítod le közben a motort, akkor ez ugye nem 0, tehát nem lehet nullszaldós. Persze lehet kevés, meg nem sok, meg "ki tudom fizetni" méretű.)
jaja, mintha az oktatóm is monta volna anno... :-)
(bár nemtom mire gondolt/gondolsz, mert 2 lehetőség van: vagy gázt kéne adni vagy fékezni...
namost lejtőn a hirtelen gázadás szükségességét ugye kizárhatjuk, hirtelen fékezési igény esetén nyilván hiányzik a motorfék, amint a magasabb fékkészenléti állapot némileg kompenzál...)
én buszosoktól lestem el ezt a fotélyt, ők nagyon értenek ám az üzemanyagtakarékossághoz... :-))
ha a hegymenet nem igényelt dupla üzemanyagot, akkor a lejtmenet alapjárati fogyasztását beleszámolva is kijöhet nullszaldósra a mutatvány... :-)
amúgy itt pikolitereken tök felesleges hasogatni a szőrszálat, egy autópálya hupli az nem egy alpesi szerpentine, ahol kedvezőtlenül alacsony fokozatban kell hegyetmászni, és intenzív motor és tárcsafékezéssel disszipálni a feleslegessé vált potenciális energiát a túloldalon...
ezért az alpesi szerpentinét kellő forgalmi volumennél megéri alagúttal kiváltani, míg egy pályahuplit nemigen... :-)
Apropó M7. Már én is láttam a gyorshajtás miatt figyelmeztető feliratot a mátrixtáblán. (term. nem nekem szólt :-) A vezess.hu szerint mindegyik ap. van, ami az állami kezelő gondozásában áll. Összesen 16. Ebből 3 az M0-án. Utóbbin sokkal többet járok, mint az M7-en, mégse láttam, pedig a cikket 1 hónapja írták, és hát a gyorshajtás sem ritka. :-/ A kamerarendszerrel a rendőrségnek nincs kapcsolata (nem is hitelesített mérők), így nem is szankcionálnak. Gondolom, azt várják, hogy a passatban a fickó majd jól elszégyelli magát a felirat láttán, oszt jól le is lassít. :-(
Valószínű autóúton több mint 4%, mert C környezeti körülménynél a 2004-es KTSZ szerint 5% a maximális emelkedő mértéke, de a 2008-as KTSZ szerint lehet már 6% is.
Apropó mit szóltok az új KTSZ-hez?
Érdekelne a véleményetek, mert szerintem itt ilyenekről kéne beszélni, nem csak az autópályákról mert arra van másik tematikus fórum!
Várom a véleményeket, hogy egy értelmes szakmai beszélgetés kezdődhessen!
Jah, ez még a jobbik eset. Csakhogy igen szép kerítések is vannak, egészen az út mellett. Fogyeld csak meg, ha legközlebb arra jársz. Nem akarok szkeptikus lenni, de remélem, hogy a következő évek a NIF honlapján nem arról fog szólni, hogy éppen kisajátítás van folyamatban az adott szakaszon.
Tavasszal meglátjuk. Akkor már neki kell durálniuk magukat.
Igen, nekem is feltűnt, hogy igen közel mentek azok a cégek, de főleg a murvás kifutókkal, épület nem került oda. Azt is meg merem kockáztatni, hogy illegálisan használják őket.
Na, akkó beszélgessünk csak egy kicsit. Úgy látom te tájékozottab vagy.
Az M7-7 szakasz meósabb, ott a rézsűket szélesíteni kell.
Hát én nemtom. Brutális dombok vannak arrafelé. Most megint megnéztem (tegnap). Elég elkeserítően néz ki. Hozzáteszem, hogy én végig "meóztam" az MCK építkezést. Direkte arra bringáztam mindig.
Halásztelek után viszont
Ezzel is gondom van. Tudom, káros ez a negatív kisugárzás... Szal, ha az M5 felé jössz, figyeld meg az ott lévő cégek telkeit. Rengeteg teljesen a mostani útpálya szélén van. A felüljárók, amik duplaszélességüre lettek építve azt sugallják, hogy ezen az oldalon lesz az új pálya. Namost, itt most majd nem az özv. Kovács nénivel kell a kisajátításról vitatkozni, hanem dörzsölt cégjogászokkal. És mint tudjuk, a kisajátítás nem egy egyszerü eset nálunk.
Az M1-M7 szakasz viszonylag gyorsan összedobható, két felüljáró kell meg némi földmunka.
Az M7-7 szakasz meósabb, ott a rézsűket szélesíteni kell. Nem tudom, hogy az összes felüljáró dupla szélességű-e csak a pilléreket visszatemették volna?
7-M6 nagyjából megvan, a csomópont M1 felé menő ágát kell egy kicsit odébb tenni.
M6-6 esetén történik meg az oldalváltás emlékeim szerint és a térkép alapján is. Itt kell egy nagyobb felüjárót építeni, töltést építeni a Dózsa György utcáig és valamit csinálni a vízátemelővel.
Érdekes, hogy a 6-M0 csomópontnak van egy kis asszimetriája, de pont az az oldal a szűkebb, ahol a bővítés lesz. Szóval még szűkebbek lesznek azok az amúgy se nagy ívek. Hasonló a helyzet Csepel-Halsáztelek esetén is. Hogy van ez?
Halásztelek után viszont haladni ezerrel a Ráckevei-Dunáig, ami után egyből jön az 51-es út, amit teljesen átszabnak.
Úgy gondolom, hogy az M1-M7 és a Halásztelek-Ráckevei-Duna szakaszt kéne minél gyorsabban megcsinálni. Mire kész lenne a Duna-híd és a nehezebb szakaszok, csomópontok addigra ezen a néhány kilométeren mindkét pályatesten beton lenne. Nem kéne eljátszani, hogy kész az egész M0, majd akkor kezdjük el a régi részt felújítani.
Kicsit más. Szal tegnap Zágrábba mentem, jöttem, etc. Most direkt megfigyeltem a különbséget az ottani pálya, meg a mienk között. Elsősorban az ivre gondolok.
Tehát, volt már arról szó, hogy a NKanizsai szakasz amolyan tecso gazdaságos, és max. 130 km-re van méretezve. A horvát pályán, az elején, ahol az a két alagút van, elég kanyargós a pálya. 130-cal igen óvatosan lehet csak bevenni. A magyar olcsó részen nincs ilyen. NKanizsánál lementem a Berényibe vacsizni. Visszajövet megnéztem a gyorsító szakaszt, nekem nem tünt rövidebbnek, olyan mint bármelyik nem olcsó.
Akkor miért lett mégis olcsóbb??? Valaki homályosítson már fel!
Tegnap kicsit szomorú voltam. Végre sikerült az MCD-n nappal mennem, így körülnéztem. Volt is rá időm, mert megint dugó volt. Egy Panda, vagy mi állt a nem létező leállósávon, a fele belógott az útra, így a kamionoknak kerülgetni kellett. Vagy félórát araszoltam.
Nnna, nem ezt akartam mondani. Azt nézegettem, hogy történik-e már valami. Hát nem. Sehol semmi nyoma annak, hogy szélesítenék az utat. Ez egyszerüen tragikus.
Az M6 elágazás után, ahol hirtelen végeszakad a 2x3 sávnak, nyugat felé, irgalmatlan dombokba fut bele az út. Itt mi lesz, alagút? Egyébként ez a 2x3 sávos szakasz engem arra az időre emlékeztett, amikor az M7 csak 12 km hosszú volt. Olyan reménytelennek tünt a folytatás.
Valaki tud valamit esetleg az 51-M5 átkötésről? Vagy ott sem történik semmi...
példa: 8119 már vagy két hónapja tökölnek vele, azóta kell sok-sok percet várni, összekoszolni a kocsit, lemenni a sárba
miért nem lehet: - lezárni az egész utat 2 hétre - 3x ennyi munkásnak negyedannyi bért fizetni - első nap kigyakni a fákat, második nap felmarni a régi utat, 3-7. nap földmunka, 8-9. alapozás, 10-12. aszfaltozás, 13-14. festés, táblák - a többi f@szság meg jöhet később, miután megnyitották az utat, a fatelepítés stb. senkit nem zavar (nem is kéne, csak balesetveszélyes...)
a top gearben volt egy epizód, amikor egy 1 mérföldes negyedrangú utacskát a helyi tanács egy hétig le akart zárni, pedig csak újra kellett aszfaltozni erre a top gear 2x annyi munkással 1 (!) nap alatt megcsinálta
ez egy stack-szerűség 3 szinten megoldva (a dny-ék direkt főpálya elmismásolásáva)
nem túl szerencsések a főpálya baloldali kiágazásai és becsatlakozásai...
az M10xM0-ban ilyenre nem nagyon van hely a beépítettség miatt, meg szerencsére nincs is szükség ekkora kapacitásra, ott majd meglehetősen nyakatekert kacskaringókkal oldják meg...