Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tAB Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188136

https://youtu.be/Wgh2hM-SxO4

 

Itt egyből a belsejét is láthatod 

Előzmény: Paco155 (188133)
cam aro Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188135

valahol van csigahajtasra vonatkozo onzaro viszony. 

rotakapak lehajtasa., sacc/kb > 1/30 aranyuak.. nincs, avagy reszleges az onzarasuk. 

( siman odeb tolod ) 

 

ettol fuggetlenul attetelt tekintve ez is lehet jo megoldas. 

Előzmény: tAB (188131)
cam aro Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188134

Te mivel kezdenél?""

egy fasza jo big mac-el.. :) 

 

gyujtas, es/vagy benya. 

Előzmény: pega72 (188127)
Paco155 Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188133

Nagyon nem számít, ha megvan a megoldás, ahhoz lesz tervezve a keret.  Csak nem tudom melyik részéről beszélsz életemben nem szedtem szét rotakapát. :)

Előzmény: tAB (188131)
cam aro Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188132

csak fotelbol puffogok. 

 

be tennek probara egy csigas rendszeru vernyomasmerot a betap oldalra.  

inditas elott felpumpal.. aztan lassuk van-e valtozas. 

 

 

vagy jobb, tegyel be ele egy vakuum merot. 

ha elzart betapnal bele tud szivni az eloszallito a 300mbarba..(legkori 1000mbarrol.  )  es menetkozben sincs tobb mint 900mbar a vakuum.. akkor abban nincs hiba.

ha nem tud.. akkor ertelem szeru,  

Előzmény: mica-r (188124)
tAB Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188131

Ha a hely és a súly nem számít, egy ledobott rotakapa hajtása esetleg? Az egyik oldali csapágyazásod meg is lenne egyből. 

Előzmény: Paco155 (188126)
Quattroman Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188130

szar alu kúpkerék, önzárás nincs...

Előzmény: cam aro (188128)
Paco155 Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188129

Ez is csak egy ötlet. :P

Előzmény: cam aro (188125)
cam aro Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188128

..da! 

..ettol meg mukodhet.. ha van. 

Előzmény: Quattroman (188118)
pega72 Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188127

Értem. Gondolom diagnosztika semmit nem ér ennél az autónál. A mérések meg drágák, amit most nem engedhetek meg magamnak. Te mivel kezdenél? 

Előzmény: cam aro (188122)
Paco155 Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188126

Onnan kezdődik, hogy mennyi zártszelvényt kell vennem és milyen méretűt. :P    Szóval igen, alapról.  A forgatótengely is csak "cső-a-csőben" lesz, megfelelően zsírozva.  Nem kell neki hosszú éveket kibírnia több ezer motorral.  A stabilitás miatt választottam a kétoldali megtámasztást, nagyon hasonló lesz mint ez: https://www.youtube.com/watch?v=sPFvpbrJNYw

 

Ennek a felfogatása viszont a gyári rögzítési pontokhoz igazodik, ahog yén is szeretném.

Előzmény: Quattroman (188121)
cam aro Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188125

ezt... ooo.. nehez lesz atultetni barmi mukodo formaba., :)  

 

Q egyel lejebb leirta a tuttit. . 

utanfuto csorlok tenyleg jok lehetnek. 

Előzmény: Paco155 (188116)
mica-r Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188124

Cr Pumpa előtti szakasz végig volt nézve. Levegősödés vagy dugulás kizárható. 

Merci cdi rokon a motor 

Előzmény: cam aro (188119)
cam aro Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188123

oke.. csak ilyen csigat talalni egyszeru volt a tszcseben.. 

..de mar most nem az.  

szvsz fozni abbol kell ami van. 

 

nem baja.,. majd tisztul az elkepzeles mikor a lehetosegek is tisztulnak. :) 

Előzmény: Paco155 (188112)
cam aro Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188122

 Elég részletesen leírtam a hibajelenséget.""

 

 

ezzel nincs is hiba. 

a baj ott van, hogy ezek okat mérni kell. 

merés nelkul csak talalgatni lehet. 

az meg 1/100 hatasfoku. 

Előzmény: pega72 (188109)
Quattroman Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188121

hát ha teljesen alapról akarsz építeni akkor ez is felesleges, hiszen ez csak egy nagyemelkedésű trapézmenet.

a csigahajtásban nem ez a nagy durranás hanem a párja kerék ami nem egy sima ferdefogazású fogaskerék hanem holkeros hogy nagyobb felületen kapaszkodjon.

alapról építésre én egy lada segédtengelyt és az olajpumpa hajtókerekét (ami egy szar minőség volt mindig) tudnék elképzelni....

Előzmény: Paco155 (188116)
pega72 Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188120

Értem. Abban tudsz segíteni, hogy nézzem meg s milyen sorrendben az általad felsoroltakat? Egy kis tanfolyam rámférne. Az anyagiak most nem engedik, hogy szerelőhöz vigyem a járgányt... 

Előzmény: mica-r (188113)
cam aro Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188119

regi radial pumpasra ( eloszallitas hiba miatt ) dobtam fel 3 bar kornyeki elektromos tank pumpat. ( kontroll nelkul ) 

meg bolondult az auto, ment mint a golyo.  ( haznyomas ) 

 

CR-nel kicsit mas lehet a helyzet. .ha a nyomas kontroll 'ablak' -on belul marad baja biztos nem lesz. 

ha meg kilog az ablakbol majd tiltani fog. 

 

SK a tipp. 

a felkent mesterek 10/9 aranyban feleslegesen cserelnek HP pumpat. 

betap hibak  -egyeb vesztesegek - inkabb jellemzoek, en inkabb mernek a csere elott. 

 

kerdes. 

ez valami merci motor ? 

a ssangyongba merci motorok voltak B.C elott. 

Előzmény: mica-r (188108)
Quattroman Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188118

a felsorolt emelők nem csigahajtások hanem menetes orsók a tetejükön egy kúpkerekes szöghajtással....

Előzmény: cam aro (188114)
Paco155 Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188117

Köszi, ezt megnézem.

 

Előzmény: Quattroman (188115)
Paco155 Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188116

MOndjuk most eszembe juttattátok, hol találhatnék kellően erős csigakereket. Ahhoz fogaskereket találni már sokkal egyszerűbb.  Csak egy megfelelő méretű ilyet kell feláldoznom:

https://www.kamasatools.com/en/products/wrenches/adjustable-wrenches/

 

Quattroman Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188115

tizenpár eurókért vannak kis csörlők utánfutóra.

áttételes, racsnis rögzítéssel foganként, ennek a mechanikájával simán megoldható

Előzmény: Paco155 (188105)
cam aro Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188114

automata valtosokon szinte nincs lendtomeg.. egy cirka 3mm -es lemez a fogaskoszoru 'agya' 

csigahajtas emelot  nem tudom, lada/zsiguli remlik, de inkabb a polski 125.. tenyleg nem emlekszem. :/ 

 

onzarasal nem kell foglalkoznod ha egy kezes a forgato attetel, masik kez siman alkalmas a zarasara. 

Előzmény: Paco155 (188105)
mica-r Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188113

Én gyújtásra, üzemanyag ellátásra, gyújtáskapcsolóra, elektromos csatlakozókra, relére, központi elektronikára. 

Előzmény: pega72 (188109)
Paco155 Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188112

"tudnak ra peldat mondani hogy a maskent felnem rakhato motort felkezel tekerem 180 fokban.. de ha tovabb kell forditani akkor 80 kilom a kereten meteres pajszeral is odebb dob. 

az azert nem ablaktorlo hajtas kategoria. "

 

Szerinted miért pont a csigát szúrtam ki?  Emlegetted azt az 1:60 as hajtóművet ( nekem is van egy hasonló 30 kiló körüli, és azt nem akarom felhasználni), ha azzal számolsz akkor mondjuk ha nem 80 hanem 119 kiló lennél és majdnem eldobna akkor is 20 N elég lenne a forgatáshoz az áttétel miatt. Mind közül a csigával lehet a legnagyobb áttételt elérni, és számomra az egyetlen hátránya azaz a nagyon kicsi kimenő fordulatszám inkább előny mint hátrány.  És nem tudom elégszer említeni, hogy önzáró. :P

Előzmény: cam aro (188103)
Quattroman Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188111

nem kúpkerekes kocsiemelő volt hanem egy eredetileg drótköteles csigakerekes pótkerékemelő egy Kässbohrer félpótról.

a ház a kurblival, csigatengellyel maradt és a drótkötél tengelye helyett a féltengely bújt át rajta a ráhegesztett csigakerékkel.

a kurblizás merőleges volt a forgatás irányára....

Előzmény: cam aro (188103)
kardos074 Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188110

Köszi! Akkor oda már klímás kell, mert elmegy a gáz is ha azt szétszedem

Előzmény: Quattroman (188107)
pega72 Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188109

Engem érdekelne, hogy ki mire tippel. Elég részletesen leírtam a hibajelenséget. A főtengely jeladó hibája okozhat ilyet, de állítólag csak meleg motornal, s meg kell várni, hogy hűljön a motor. Az immobilizer is lehetne elvileg. Hol érzékeli a kulcsban a jeladót, hol nem. De a kijelzője kialszik. Mondván az érzékelés megtörtént. A benzin ellátást kizárnám. Nagyon jól megy a kicsike. Azt még elfelejtettem leírni, hogy az alapjárat enyhén ingadozik. 850-900 között. Ez még segíthet valamit. 

Előzmény: cam aro (188098)
mica-r Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188108

Én is bedobok egy barkács kérdést :

Cr diesel rendszer, mégpedig valami Delphi dcm 3-as. Nehézkesen indul állás után és üzemmeleg állapotban. Felkent mesterek szerint cr pumpa baj, mert egyben van az előszállító szivattyúval és az veszteségesen dolgozik. A porlasztók nem veszteségesek.

Mi van akkor ha a cr pumpa elé bedobok egy villanyos pumpát, ami rádolgozik a kisnyomású pumpára? Nincs kedvem kifűzni a lánchajtásból a pumpát, meg felújíttatni.

(Ssangyong Kyron 2.0 euro 3)

Quattroman Creative Commons License 2020.04.11 0 0 188107

a klímakompresszor szíjtárcsa csapágy nem a tengelyen van hanem a kompresszorpajzs nyakán.

a csapágycsere nem fog rajt segíteni, csapágyrögzítővel lehet próbálkozni, a megoldás egy első pajzs csere lehet a kompresszoron

Előzmény: kardos074 (188086)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!