Keresés

Részletes keresés

C50 Creative Commons License 2019.06.05 0 2 7051

Akkor ez valóban a 2m3-es Maszolaj csille.

https://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=567&i=9171

Előzmény: plzltn (7050)
plzltn Creative Commons License 2019.06.05 0 1 7050

Pilisvörösvár vasútállomás és a mai nevén Webber Terranova dolomitbánya közt.

Előzmény: C50 (7049)
C50 Creative Commons License 2019.06.05 0 1 7049

Igen, kb ennyi. Hol járt a csille?

Előzmény: plzltn (7048)
plzltn Creative Commons License 2019.06.05 0 1 7048

Ja, boccs! " irdatlan nehéz" Akkor ez most lehet a tippem szerinti 400 és 600 kg közt?

Előzmény: C50 (7046)
plzltn Creative Commons License 2019.06.05 0 1 7047

Naaaaa!

Ilyen, igen!!! a sín is meg a szerelvény is ilyen volt---ahogy emlékszem rá gyerekkoromból!

 

Kedves EL-9!

Így is érdekel?

Előzmény: C50 (7046)
C50 Creative Commons License 2019.06.04 0 2 7046

A képet nézve kicsinek tűnt, talán a felülnézet miatt. A leírásod alapján ez Maszolaj 2 m3-es csilleteknő, akkor valóban irdatlan nehéz.

Előzmény: plzltn (7045)
plzltn Creative Commons License 2019.06.04 0 2 7045

Hát ezt nehezen képzelem el... gondolataim:

-Mikor nem volt benne víz, sem bírtam egyedűl akár csak megbillenteni is.

-Mikor apósék 15 éve behozták, akkor 6 felnőtt férfi rángatta be, és így fogalmazott: "akkor is csak vonszolták a talajon"

-2,4m hosszú, 1,5 széles felül, 0,7m magas középen merőlegesen. Ez úgy nagyjából 6m2 felület. 5x1000x2000 lemez (5-ösnek minimum látom az anyagát) is 80kg. És akkor még nincsennek a merevítők, oldalán a billentő szerkezet-kütyü, stb!

 

Nekem jóval többnek látszik....

Előzmény: C50 (7044)
C50 Creative Commons License 2019.06.04 0 2 7044

200 kilónál nincs több. Legalábbis alvázzal kb 500 kiló és az alváz anehezebb.

Előzmény: plzltn (7043)
plzltn Creative Commons License 2019.06.04 0 1 7043

Sajnos nincs meg hozzá semmi (illetve emlékbe egy 1,5 m-es síndarab a pályájából).

 

Mekkora a súlya ennek a csillének? Hogy kell készülni a mozgatására?

Előzmény: EL-9 (7042)
EL-9 Creative Commons License 2019.06.04 0 2 7042

Érdekel a csille teknő,esetleg alváz és a kerekek nncsenek meg?

Előzmény: plzltn (7041)
plzltn Creative Commons License 2019.06.03 0 1 7041

 

...na, rég fórumoztam már...

Előzmény: plzltn (7040)
plzltn Creative Commons License 2019.06.03 -1 1 7040

Sziasztok!

 

Udvarunkban áll ez a csille, ami apósom egykori "szerzeménye".

Mostanra útba lett, valahogy meg kellene válnunk tőle. Azt szeretném kérdezni, ennek van valami értéke a piacon a hulladék-vas kategórián felül?

Köny Creative Commons License 2019.06.01 0 1 7039

Az egyik kedvencem a 266-os, egyszerűen gyönyörű!

Előzmény: Buszos világjáró (7037)
Buszos világjáró Creative Commons License 2019.06.01 0 1 7038

Végül voltam a helyen előző hétvégén a gyereknapon. Jó sokan voltak aznap. Mind a földalatti mind pedig a kinti tárlat megér egy látogatást. Viszont aki nem kocsival akar ide eljönni mint én az készüljön egy kis gyaloglásra. 

Előzmény: Pályaőr (7026)
Buszos világjáró Creative Commons License 2019.06.01 0 3 7037

Fél off, avagy laprugóssal a Komlói Zobák bányánál. ;-)

 

BTJ Creative Commons License 2019.05.31 0 1 7036

Köszönöm szépen!

Eléggé meglepődtem!

Sajnos ma már semmi sem látszik belőle,

maximum a várhegy előtt pár házikó,

amik bányászlakásnak néznek ki messziről.

Előzmény: erdőszéli (7031)
Pályaőr Creative Commons License 2019.05.23 -1 1 7035



Még ez a link, azt hiszem, nem volt:  http://www.banyaszatimuzeum.hu/

Pályaőr Creative Commons License 2019.05.16 -1 3 7034

GÁNT, REKULTIVÁCIÓ   

A bányatörvény előírja a bányászat felhagyása után a bányaterület mező- / erdőgazdasági művelésbe való visszaadását,  és erre alkalmassá tételét, a rekultivációt. Külfejtéses bányaüzemek esetén a felszínről  eltávolított termőföldet deponálva félre kéne tenni, de hát mi minden történt itt az elmúlt majdnem száz évben, és hol van az már azóta?

Ez itt egy kísérleti jellegű parcella a bányában. A felső képeken Cornus sanguinea, veresgyűrű som, az alsó két képen Viburnum lantana, ostorménfa, piros bogyókkal, az utolsó kettőn Corylus colurna, törökmogyoró. Elég jól bírja mindegyik a sivár körülményeket, és nem is drága. Egyszer talán felnőnek. Nem mind, az már most látszik, de még pótolhatják... 


               

 

 

               

erdőszéli Creative Commons License 2019.05.15 0 1 7033

ezen az 1959-es felvételen szépen látszik a mészmű. gőzös a kocsikkal, fűtőház:

 

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/93637?r=1&c=2313446.120043:6119275.3599654995:9

 

egy régebbi rajzon ugyanez, még kevésbé kiterjedt vágányhálózattal:

 

 

Előzmény: BTJ (7030)
erdőszéli Creative Commons License 2019.05.15 0 0 7032

igen.

Előzmény: Pályaőr (7029)
erdőszéli Creative Commons License 2019.05.15 0 1 7031

az építését 1902-ben engedélyezték lóvontatásra weiszkopf adolf bányatulajdonos részére. pár évvel később gőzüzemre is engedélyt kapott. 1913-tól a magyar általános kőszénbánya rt. tulajdonában üzemelt.

 

többször felmerült a vonal városig való kibővítése és villamosítása a tapolcai személyforgalom felvétele okán, de végül ez nem történt meg.

 

Előzmény: BTJ (7030)
BTJ Creative Commons License 2019.05.15 -1 1 7030

Jó Szerencsét!

 

Miskolctapolcán volt valamiféle kisvasút?

(esetleg a Várhegy mögötti kőbányáé?)

 

köszönöm előre is!

 

Üdv,

Tamás

Előzmény: erdőszéli (7028)
Pályaőr Creative Commons License 2019.05.14 0 1 7029



Ezen, amit küldtél egyszer?

Előzmény: erdőszéli (7028)
erdőszéli Creative Commons License 2019.05.14 -1 3 7028

a környebányai normál iparvasúthoz csatlakozott egy vértesbe vezető keskeny hálózat. talán itt üzemelt.

 

a gép 1913-as gyártás (van ahol 1914-esnek írják), három csatlós, 12,9 tonna szolgálati súlyú, 60 lóerős. 1938-ban már miskolctapolcán műtanrendőrizett.

Előzmény: Pályaőr (7027)
Pályaőr Creative Commons License 2019.05.14 0 1 7027



Környebányának volt kisvasúti mozdonya? Környebányán normál nyomtávról tudok, meg 500 mm-es láncvontatású csillepályáról.

Pályaőr Creative Commons License 2019.05.14 -2 2 7026

Hát, a nyitvatartásuk úgy néz, ki, hogy hétfő-kedd zárva, szerdától vasárnapig: 10.00-18.00.

 

A telefonjuk: 20 281-3226, de alighanem a Facén is lehet tőlük kérdezni.

 



A kocsi megvan. Máig érvényes leírás, még egy:

https://utitars.cafeblog.hu/2017/01/25/latogatas-az-oroszlanyi-banyaszati-muzeumban/

 

Előzmény: Buszos világjáró (7023)
Pályaőr Creative Commons License 2019.05.14 0 0 7025

Köszi!

Előzmény: erdőszéli (7021)
Buszos világjáró Creative Commons License 2019.05.11 0 0 7024

Egy kis kérdés tőletek Komlóról, ugye Zobákot tudjuk ismerjük hol van meg, hogy áll jelenleg a terület. A volt szénosztályozót és kisvasúti pályaudvart lebontották ami helyén ma Tescó és ipari park épült. Viszont mellette maradtak épületek, ezeknek az épületeknek mi volt az eredeti funkciójuk és ma mire használják őket ha egyáltalán használatban vannak. 

 

Gugli link a helyről: https://www.google.hu/maps/place/Koml%C3%B3,+Alt%C3%A1r%C3%B3+%C3%9Czemi+%C3%BAt,+7300/@46.1915201,18.2554541,543m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4742bb4ae59cb363:0x802b70df142469fd!8m2!3d46.1906929!4d18.2550204

Buszos világjáró Creative Commons License 2019.05.11 0 0 7023

Ez a GAZ 66-os bányamentő kocsi még ott van náluk a múzeumban? https://www.youtube.com/watch?v=bxs4wpLCtGs

Előzmény: Pályaőr (7017)
Buszos világjáró Creative Commons License 2019.05.11 0 0 7022

Ja nekem is feldobta cikként, egyből "bakancslistás a hely" persze nem mintha nem jártam volna már ott csak hát soha nem jutottam a bejáratnál tovább. ;-)

 

 

 

Előzmény: Pályaőr (7012)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!