Itt a helye minden adatnak,képnek videónak,ami a jó öreg Púposokkal kapcsolatos.Emlékezzünk meg méltán a Ganz-MÁVAG egyik legjobb,sokak által kedvelt dízeléről....még mielőtt végleg kihalnak!
Még mielőtt szétszednének a többi fanok ( mert annak tartom magamat is...) drukkolok neki, de sajnos vagy inkább szerencsére nem hajtom már őket, de .......A hírek, illetve ahogy látom-hallom őket sajnos nem sok jót jósolok egy terhelt, igazi hajtós személyvonatozásnak.
Tolatgatni, anyagolni, kitolózni nem ugyanaz az mint pl. egy jó kis ablakossal döngetni.....
Szerintetek a 209-es pupi kibirna a Tapolcai utat ha ilyen rossz allapotban vannak a puposok????Mert eleg rossz allapotban vannak mint tudjuk,gyengek es gyakran megfekszenek!!!!Velemeny????😐😐😄
Én emlékszem 2004-ben a 233-asra, sőt, fotóm is van róla néhány. Az a svájci óra 70-nél is olyan füstoszlopot hányt, mint egy szénerőmű. Persze 70-ig is csak jó hosszú távon sikerült gyorsítania a 4-5 kocsit...
A 400-as púposok főgépcsoportja 800kW-ra van állítva. Volt többféle elképzelés a villamos fűtésre is (a motor vihogva tudja a plusz teljesítményigényt), de "drága az, nem kell" alapon elmaradt.
Sajnos a két gépnél is a részletekben lakik az ördög (pedig bitang jó masinák lehettek volna, ha csak egy kicsit is igényes munkát végeznek az átalakítók), úgy a tervezést, mint a kivitelezést csúnyán összecsapták, hitvány munka lett. Maga a főgépcsoport viszont hibátlan (azt egyben hozta a Zeppelin PS).
Volt is erre terv. PA4 motort bele, nagyobb villamos teljesítmény (amihez a villamos gépeket ki is mérték), de aztán, mint sok már értelmes elképzelés, ment ez is a levesbe. Pedig ma is nagyon kellene egy ilyen jellegű mozdony.
Szép nagy agglomeráció a Bp-Miskolc vagy a Bp-Nyíregyháza (Fekete Vonat) viszonylat :)
A háború előtt csak a MÁVAG-Ganz-Északi Jjü hármasnak volt egy becsatornázott bejáró útvonala a ceglédi oldalból, de azonkivül nálunk ez a agglomerációból bejárás ismeretlen volt, mert maga az agglomeráció volt az iparvidék (pl, Újpest)
A világháború előtt az utazott akinek muszály volt és aki anyagilag megengedhette magának. Az erre az utasmennyiségre specifikált járműállományra - amit a háború alaposan megtépázott - ömlött rá ez a hatalmas utasterhelés 1950-től, amit végül úgy orvosoltak, hogy felpörgették a Cak szekrényes járműcsalád gyártását - de csak 56 után.
Bárcsak még időben "púposnak kinéző remotokat" csináltak volna az M40-esekből, ahelyett, hogy a korántsem világszám/sikertörténet, gyenge, de legalább piszok karbantartásigényes VFE motorokkal nyűglődnek, elvérzésig.
Ha a nyolcvanas években egy max. hatvanhattonás, villamosfűtéses lomot reszeltek volna - a VFE motor szigorú kihajítása mellett - a göncökből, a sóhajtozás helyett most más is lenne ebben a topikban.
Az egykabinos, százas, fűtésre alkalmas, mellékvonalra beengedhető mozdony nagyon sokat dobott volna a máv dízelüzemén. Mert egy olyan mindenre jó.
Akkor az. :) Ki se bírt járni az ólból, akartak helyette adni dácsiát. Az ugye adminisztratív okokból nem játszott, ahogy a felkinált gergő sem.
Maradt a 203-as. :)
az most nekem horror kategória lenne, pedig Győrtől nincs messze a Balaton...
Hát, pedig vasúton Győrtől a Balcsi igenis messze van.
Amúgy tökéletesen megértem, hogy két gyerek plusz cucc konfigurációban az egyénit választod a fent említett viszonylatban, és célból, hisz ez csak úgy lehetne vonattal kényelmesen megoldható, ha közvetlen, és attraktív alternatíva mutatkozna a vasút részéről, ami ugye nincs.
off
A gyesev új székhelyén szálltunk ki tegnap a halbisból, én még a vonaton a nagyobbikkal, a drága a peronon a kisebbikkel, épp adtam le a babakocsit. A drága egy kézzel nyitotta, miközben az arra flangáló tolvez épp fel nem lökte. Figyelmeztettem a fiatalembert, hogy véletlenül se vegye ki a kezét a zsebéből, mi is történne akkor, mire nekiállt morogni, hogy nincs benne a munkaköri leírásában... Nem, valóban,ó nincs, baj is lenne ilyesmit a munkaköri leírásra hagyni.
Fura mód Sopronban a kocsivizsgáló, meg a takarítók nem nézték mindezt zsebretett kézzel, és pikk-pakk lerámolták a cuccot, mi meg a gyerekeket. Mondtam is a drágának, hogy rögtön látszik, hogy Sopronba értünk, mert sz.r az idő, és normálisak a vasutasok. :)
A haldokló nyugaton a tönk szélén imbolygó imperializmus ugyanúgy ismeri ezt a dolgot, csak ott nem a LKM-be viszi tizenkét béhával a műszakosvonat a népet, hanem "négymásodpercenként" özönlenek a nagyvárosokba az agglomerációt kiszolgáló, 400-600 férőhelyes, plafonig rakott vonatok a népet reggel öttől úgy fél tízig, majd vissza, időben kissé jobban terítve, miközben a remekül kiépített, soksávos autópályákon is hömpölyög a sok gumikerekű.
Az tény, hogy a műszakváltós vasúti közlekedés ideje nagyrészt lejárt, de bőven van (lenne) helyette más, tömeges szállítanivaló.
Az már nincs, mint régen, hogy egymást tapossák a népek. Amúgy nagyon helyesen, mert ahogy mondani szokták, ez közösségi és nem tömegközlekedés.
**
OFF
Azért azt tudni kell, a "tömeg"közlekedés a szocializmus "adománya" volt, azzal, hogy az erőszakos iparosítással és TSZ-esitéssel elképesztő mennyiségű agrárnépesség zúdult az ipari városokra.
A két világháború között egy Bp-Miskolc vonat 3-4 négytengelyes személykocsiból állt. A szocializmus idején meg ugyanezen távon 12 kocsi alatt meg sem állt egy szerelvény.
Aztán 1989-90-ben meg összeomlott ez az egész, megszűnt ez a tömeges népvándorlás és a magyar társadalom azon része, aki megtehette, átült az autóba.
Ez a kettő adott egy jelentős utasszámcsökkenést, de a mai vasúti vezetők egy része - egyre csekélyebb számban, de még hivatalban lévők - no meg a vasútbarátok, abban a világban szocializálódtak, mikor ezek a 12-15 kocsis tömegvonatok jártak, és nekik az "a" vasút.
Azon felül azt tudomásul kell venni, az utazási szokások átalakulása miatt - ismét csak: a népesség átült az autóba, ami addig korlátozott számban elérhető, idehaza nem gyártott, ezért csak valutáért beszerezhető luxuscikk volt - az a kiterjedt sűrű vasúthálózat, amit a gyalog, ökrösszekéren, lovaskocsin közlekedő időszakban építettek ki 1860-1918 között, túlméretezetté és fenntarthatatlanná vált mára. Csak ezt nem lehet bevallani, mert jön az ellentábor, hogy Széchenyi-Kossuth-Petőfi-Baross "Száz vasútat, ezeret!", egy kilométert se a 48-ból, igaz hogy emiatt mire egy vonal utolsó szakaszát felújítják, a kezdőpontnál kezdhetik előlről az egészet... És akkor még a járműállományról nem beszéltünk, mert az is valljuk be, zömmel a 60-as, 70-es évek terméke.
Aki Svájcba megy síelni, az nem szegény vagy igénytelen ember. Mégis vonattal tette. Vajon miért?
**
Mert nem akart autót bérelni a reptéren és keresztülvezetni fél Svájcon át hegyi utakon? Ezért elvonatozgatott a prémium business class osztályon a célállomás közelébe, és csak ott bérelt autót a sítúrája idejére...
Odavittek egy eleve dögledező mozdonyt, majd Ud-ról az éppen készre adott 203-at; aztán vakaróztak, hogy miért is esik-kel egy kb. 10 éve leállított gép...
A 203-as azután egész jól gatyába lett rázva, Ce-i tartalék, vonali tartalék szolgálatokon dolgozott; aztán egyszercsak elpukkant a generátor...
És azóta ez a gép is félre van lökve, a kutya nem foglalkozik vele. Pedig külsőleg is fel lett újítva, nem a sz@rrá-koptatott szétnyűtt Jendrassik-gép dolgozik benne, és mégsem foglalkoztat senkit.
" A 235-öshöz 2003-ban (nota bene: 15 éve) volt szerencsém még a büki vágányzáriban "
Az a 233-as volt, azt pedig már selejtezték azóta. A 235-ös kanizsai gép volt, most pedig Hatvanban honos.
A nyaralást vonattal családos emberként pedig elképzelhetetlennek tartom, két gyerekkel és 1-2 hétre elegendő felszereléssel az most nekem horror kategória lenne, pedig Győrtől nincs messze a Balaton...