Keresés

Részletes keresés

sörösgigant Creative Commons License 2018.04.07 0 0 12984

Jó kérdés.....

 

Még mielőtt szétszednének a többi fanok ( mert annak tartom magamat is...) drukkolok neki, de sajnos vagy inkább szerencsére nem hajtom már őket, de .......A hírek, illetve ahogy látom-hallom őket sajnos nem sok jót jósolok egy terhelt, igazi hajtós személyvonatozásnak. 

Tolatgatni, anyagolni, kitolózni nem ugyanaz az mint pl. egy jó kis ablakossal döngetni.....

Előzmény: Istvan Szoka (12982)
sörösgigant Creative Commons License 2018.04.07 0 0 12983

Turbó ? Netán a tré olajlehúzógyűrűk miatt égő motorolaj ? 

Előzmény: gmarc (12980)
Istvan Szoka Creative Commons License 2018.04.07 -1 0 12982

Kivancsi lennek ha bedoglik a 209-es akkor megy e helyette masik pupi vagy esetleg Nohab megy??Vagy nemmegy semmi egyaltalan??😕😕😕😕

Istvan Szoka Creative Commons License 2018.04.07 -1 0 12981

Szerintetek a 209-es pupi kibirna a Tapolcai utat ha ilyen rossz allapotban vannak a puposok????Mert eleg rossz allapotban vannak mint tudjuk,gyengek es gyakran megfekszenek!!!!Velemeny????😐😐😄

gmarc Creative Commons License 2018.04.04 0 0 12980

Én emlékszem 2004-ben a 233-asra, sőt, fotóm is van róla néhány. Az a svájci óra 70-nél is olyan füstoszlopot hányt, mint egy szénerőmű. Persze 70-ig is csak jó hosszú távon sikerült gyorsítania a 4-5 kocsit... 

Előzmény: nememlexemki (12967)
1047 005-2 Creative Commons License 2018.04.03 0 1 12979

"Pedig ma is nagyon kellene egy ilyen jellegű mozdony."

 

 

Hova?Mire?

Előzmény: braun (12977)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.04.03 0 0 12978

A 400-as púposok főgépcsoportja 800kW-ra van állítva. Volt többféle elképzelés a villamos fűtésre is (a motor vihogva tudja a plusz teljesítményigényt), de "drága az, nem kell" alapon elmaradt.

Sajnos a két gépnél is a részletekben lakik az ördög (pedig bitang jó masinák lehettek volna, ha csak egy kicsit is igényes munkát végeznek az átalakítók), úgy a tervezést, mint a kivitelezést csúnyán összecsapták, hitvány munka lett. Maga a főgépcsoport viszont hibátlan (azt egyben hozta a Zeppelin PS).

Előzmény: braun (12977)
braun Creative Commons License 2018.04.02 0 2 12977

Volt is erre terv. PA4 motort bele, nagyobb villamos teljesítmény (amihez a villamos gépeket ki is mérték), de aztán, mint sok már értelmes elképzelés, ment ez is a levesbe. Pedig ma is nagyon kellene egy ilyen jellegű mozdony.

Előzmény: segélyvonókészülék (12974)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.04.02 0 1 12976

Ez mind igaz.

 

De bácsi kérem! Azóta eltelt pár évtized.

Előzmény: fantal (12975)
fantal Creative Commons License 2018.04.02 0 0 12975

off

 

Szép nagy agglomeráció a Bp-Miskolc vagy a Bp-Nyíregyháza (Fekete Vonat) viszonylat :)

 

A háború előtt csak a MÁVAG-Ganz-Északi Jjü hármasnak volt egy becsatornázott bejáró útvonala a ceglédi oldalból, de azonkivül  nálunk ez a agglomerációból bejárás ismeretlen volt, mert maga az agglomeráció volt az iparvidék (pl, Újpest)

A világháború előtt az utazott akinek muszály volt és aki anyagilag megengedhette magának. Az erre az utasmennyiségre specifikált járműállományra - amit a háború alaposan megtépázott - ömlött rá ez a hatalmas utasterhelés 1950-től, amit végül úgy orvosoltak, hogy felpörgették a Cak szekrényes járműcsalád gyártását - de csak 56 után.

 

on

Előzmény: segélyvonókészülék (12969)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.04.02 0 2 12974

Bárcsak még időben "púposnak kinéző remotokat" csináltak volna az M40-esekből, ahelyett, hogy a korántsem világszám/sikertörténet, gyenge, de legalább piszok karbantartásigényes VFE motorokkal nyűglődnek, elvérzésig.

Ha a nyolcvanas években egy max. hatvanhattonás, villamosfűtéses lomot reszeltek volna - a VFE motor szigorú kihajítása mellett - a göncökből, a sóhajtozás helyett most más is lenne ebben a topikban.

Az egykabinos, százas, fűtésre alkalmas, mellékvonalra beengedhető mozdony nagyon sokat dobott volna a máv dízelüzemén. Mert egy olyan mindenre jó.

Előzmény: nememlexemki (12968)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.04.02 0 0 12973

Most ott áll Cállbe' a szélén, betemetve... :( 

Előzmény: M63,008 (12958)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.04.02 0 0 12972

Hát, egy évvel korábban esett-kelt, a terheletlen fődinamót alig forgatta meg.

Előzmény: nememlexemki (12967)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.04.02 -1 1 12971

233

 

Akkor az. :) Ki se bírt járni az ólból, akartak helyette adni dácsiát. Az ugye adminisztratív okokból nem játszott, ahogy a felkinált gergő sem.

Maradt a 203-as. :)

 

az most nekem horror kategória lenne, pedig Győrtől nincs messze a Balaton...

 

Hát, pedig vasúton Győrtől a Balcsi igenis messze van.

Amúgy tökéletesen megértem, hogy két gyerek plusz cucc konfigurációban az egyénit választod a fent említett viszonylatban, és célból, hisz ez csak úgy lehetne vonattal kényelmesen megoldható, ha közvetlen, és attraktív alternatíva mutatkozna a vasút részéről, ami ugye nincs.

 

off

A gyesev új székhelyén szálltunk ki tegnap a halbisból, én még a vonaton a nagyobbikkal, a drága a peronon a kisebbikkel, épp adtam le a babakocsit. A drága egy kézzel nyitotta, miközben az arra flangáló tolvez épp fel nem lökte. Figyelmeztettem a fiatalembert, hogy véletlenül se vegye ki a kezét a zsebéből, mi is történne akkor, mire nekiállt morogni, hogy nincs benne a munkaköri leírásában... Nem, valóban,ó nincs, baj is lenne ilyesmit a munkaköri leírásra hagyni.

 

Fura mód Sopronban a kocsivizsgáló, meg a takarítók nem nézték mindezt zsebretett kézzel, és pikk-pakk lerámolták a cuccot, mi meg a gyerekeket. Mondtam is a drágának, hogy rögtön látszik, hogy Sopronba értünk, mert sz.r az idő, és normálisak a vasutasok. :)

Előzmény: V43 1359 (12955)
M63,008 Creative Commons License 2018.04.02 -1 1 12970

Így van, pl. a hozzáállás is komoly probléma...

Előzmény: Törölt nick (12965)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.04.02 0 1 12969

A haldokló nyugaton a tönk szélén imbolygó imperializmus ugyanúgy ismeri ezt a dolgot, csak ott nem a LKM-be viszi tizenkét béhával a műszakosvonat a népet, hanem "négymásodpercenként" özönlenek a nagyvárosokba az agglomerációt kiszolgáló, 400-600 férőhelyes, plafonig rakott vonatok a népet reggel öttől úgy fél tízig, majd vissza, időben kissé jobban terítve, miközben a remekül kiépített, soksávos autópályákon is hömpölyög a sok gumikerekű.

 

Az tény, hogy a műszakváltós vasúti közlekedés ideje nagyrészt lejárt, de bőven van (lenne) helyette más, tömeges szállítanivaló.

Előzmény: fantal (12964)
nememlexemki Creative Commons License 2018.04.02 0 1 12968

az csak olyan púposnak kinéző remot, sajnos

Előzmény: zsiráftotya (12962)
nememlexemki Creative Commons License 2018.04.02 0 0 12967

a 233-as úgy ketyegett mint egy svájci óra még 2004-ben is, szép hangja volt, nem is igazán púposos

igaz szét volt kopva és a teljesítménye is vissza volt véve 400 kw-ra

Előzmény: V43 1359 (12955)
nememlexemki Creative Commons License 2018.04.02 0 0 12966

Mindenesetre kíváncsi lennék, hogy a "Kft" gondozásában felújított Púposok vajon műszaki állapot tekintetében felülmúlják-e START -os társaikat?

 

ha lesz különvonat kérdezz rá légyszíves

ugyanígy a "209, 112-es felújítás" műszaki tartalmára is

Előzmény: smnks (12944)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.02 0 0 12965

Fődinamó lenne, illetve van. A 203-as esetében nem (csak) ez a fő probléma.

Előzmény: zsiráftotya (12960)
fantal Creative Commons License 2018.04.02 -1 0 12964

Az már nincs, mint régen, hogy egymást tapossák a népek. Amúgy nagyon helyesen, mert ahogy mondani szokták, ez közösségi és nem tömegközlekedés. 

**

OFF

Azért azt tudni kell, a "tömeg"közlekedés a szocializmus "adománya" volt, azzal, hogy az erőszakos iparosítással és TSZ-esitéssel elképesztő mennyiségű agrárnépesség zúdult az ipari városokra.

A két világháború között egy Bp-Miskolc vonat 3-4 négytengelyes személykocsiból állt. A szocializmus idején meg ugyanezen távon 12 kocsi alatt meg sem állt egy szerelvény.

Aztán 1989-90-ben meg összeomlott ez az egész, megszűnt ez a tömeges népvándorlás és a magyar társadalom azon része, aki megtehette, átült az autóba.

Ez a kettő adott egy jelentős utasszámcsökkenést, de a mai vasúti vezetők egy része - egyre csekélyebb számban, de még hivatalban lévők -  no meg a vasútbarátok, abban a világban szocializálódtak, mikor ezek a 12-15 kocsis tömegvonatok jártak, és nekik az "a" vasút.

Azon felül azt tudomásul kell venni, az utazási szokások átalakulása miatt - ismét csak: a népesség átült az autóba, ami addig korlátozott számban elérhető, idehaza nem gyártott, ezért csak valutáért beszerezhető luxuscikk volt - az a kiterjedt sűrű vasúthálózat, amit a gyalog, ökrösszekéren, lovaskocsin közlekedő időszakban építettek ki 1860-1918 között, túlméretezetté és fenntarthatatlanná vált mára. Csak ezt nem lehet bevallani, mert jön az ellentábor, hogy Széchenyi-Kossuth-Petőfi-Baross "Száz vasútat, ezeret!", egy kilométert se a 48-ból, igaz hogy emiatt mire egy vonal utolsó szakaszát felújítják, a kezdőpontnál kezdhetik előlről az egészet... És akkor még a járműállományról nem beszéltünk, mert az is valljuk be, zömmel a 60-as, 70-es évek terméke.

 

ON

Előzmény: braun (12954)
fantal Creative Commons License 2018.04.02 0 0 12963

Aki Svájcba megy síelni, az nem szegény vagy igénytelen ember. Mégis vonattal tette. Vajon miért?

**

Mert nem akart autót bérelni a reptéren és keresztülvezetni fél Svájcon át hegyi utakon? Ezért elvonatozgatott a prémium business class osztályon a célállomás közelébe, és csak ott bérelt autót a sítúrája idejére...

Előzmény: benbe (12953)
zsiráftotya Creative Commons License 2018.04.01 0 0 12962

A 203 asba.....

Előzmény: zsiráftotya (12960)
M63,008 Creative Commons License 2018.04.01 -1 0 12961

Erre próbáltam rávilágítani... :-(

Előzmény: zsiráftotya (12960)
zsiráftotya Creative Commons License 2018.04.01 0 0 12960

Nemigaz,hogy ne találnának valamelyi selejtre váró gépben egy használható fődinamót..

Előzmény: M63,008 (12958)
misi967 Creative Commons License 2018.04.01 -2 0 12959

Az már nincs, mint régen, hogy egymást tapossák a népek. Amúgy nagyon helyesen, mert ahogy mondani szokták, ez közösségi és nem tömegközlekedés.

OFF:

Ahhoz azé elég nagy az éves költségvetése.

Arról nem beszélve ha megszünne az elővárosi tömegközlekedés lebonyolítása le is húzhatnátok a rolót.

Bocs,de néha hozzáértő is tud hülyeséget írni....

Előzmény: braun (12954)
M63,008 Creative Commons License 2018.04.01 -1 0 12958

És ebbe ledöglöttek a Púposok...

Odavittek egy eleve dögledező mozdonyt, majd Ud-ról az éppen készre adott 203-at; aztán vakaróztak, hogy miért is esik-kel egy kb. 10 éve leállított gép...

A 203-as azután egész jól gatyába lett rázva, Ce-i tartalék, vonali tartalék szolgálatokon dolgozott; aztán egyszercsak elpukkant a generátor...

És azóta ez a gép is félre van lökve, a kutya nem foglalkozik vele. Pedig külsőleg is fel lett újítva, nem a sz@rrá-koptatott szétnyűtt Jendrassik-gép dolgozik benne, és mégsem foglalkoztat senkit.

Ez van, ezt kell/?/ szeretni. :-(

Előzmény: fantal (12950)
M63,008 Creative Commons License 2018.04.01 -1 0 12957

Az a 233-as volt

 

Ezt kihagytam, de így igaz.

Előzmény: V43 1359 (12955)
M63,008 Creative Commons License 2018.04.01 -1 0 12956

Azért nem mindenben értek veled egyet...

 

 

Ki a f..zom indul reggel ötkor nyaralni?

Az ominózus vonat 07:00 körül /pár perccel hét előtt/ indult Gv-ből.

Sm-ről tavaly is volt vonat, szokás szerint több is. Nem tudom konkrétan melyikre gondolsz, de a Sp-i vonatok is csatlakoztak rájuk /mint mindig/.

Előzmény: segélyvonókészülék (12952)
V43 1359 Creative Commons License 2018.04.01 0 1 12955

" A 235-öshöz 2003-ban (nota bene: 15 éve) volt szerencsém még a büki vágányzáriban "

 

Az a 233-as volt, azt pedig már selejtezték azóta. A 235-ös kanizsai gép volt, most pedig Hatvanban honos.

A nyaralást vonattal családos emberként pedig elképzelhetetlennek tartom, két gyerekkel és 1-2 hétre elegendő felszereléssel az most nekem horror kategória lenne, pedig Győrtől nincs messze a Balaton...

Előzmény: segélyvonókészülék (12952)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!