Nincs semmi rendellenes a gyújtáskábelek és az elosztó körül.
Amúgy ma rámérettem ma az akksira, a töltés rendben van, de a 300 A indítóáram helyett csak 196 A van benne. Azt mondta az ember, hogy cserés lesz az akksi, de elvileg ja teker akkor be kellene indulni így is könnyen, mert a Suzuki nagyon kis áramot vesz fel indításkor.
Kolléga 1.3 Swift akksiját is rákötöttem ma reggel, azzal kicsit kevesebbet kellett indítózni, de azért így is kellett 3-4 másodpercig. Neki az 1.3-as lerúgott, elhanyagolt autóját 4 nap állás után ma reggel 1 másodperc alatt pöccre indította.
Ja még annyi hozzátartozik a történethez, hogy már régóta úgy indítok hidegen, hogy egy nagyon kicsit a gázpedált lenyomva tartom. Mikor normálisan beindul akkor is, ha egy kicsit nyomva van a pedál fél fordulatra elindul, míg ha nem nyomom a pedált, akkor teker egyet-kettőt és utána elindul.
De most ezzel az új jelenséggel, hogy egyre hosszabban kell indítózni minél hidegebb van, a pedál lenyomás sem segít.
Szerintem megpróbálkozom a hidegindító spray-el és ha azzal könnyen indul, akkor az üzemanyag rendszer a hibás.
elosztó fedél? pipa? hajszálrepedést érdemes keresni,esetleg erős páralecsapódás? gyertyakábelek,trafó-elosztó közötti? a réz csatlakozók hajlamosak elrohadni,csak egy kis zöldrozsda marad helyettük,amin ideig-óráig átugrik a szikra,aztán már csak melegen teszi a dolgát
Már egy évvel ezelőtt is észrevettem, hogy ahogy hűl az idő, úgy egy kicsit többet kell indítózni reggelente, mint előtte. Nem izgatott a dolog, mert tényleg annyi volt csak, hogy kb 1 -2 másodperccel tovább kellett indítózni, mint nyáron.
Most viszont más a helyzet. Minél hidegebb van kint, annál jobban kitolódik az indítózás ideje és úgy -3 Celsius, amin még beindul, ha annál hidegebb van már nem, vagy nagyon nehezen. Ha beindult, onnantól egész nap jól működik már, legyen akármilyen hideg és indítsam akárhányszor. Viszont, ha újra áll egy vagy több éjszakát az autó, akkor kezdi ezt megint.
Beindulás után tökéletes az alapjárat, nem dadog, nem hagy ki henger, húz az autó, tökéletesen működik.
Gyújtás és üzemanyagrendszer irányában kell szerintem keresni a hibát. A gyertyák és a benzinszűrő is 3 éve lettek cserélve, azóta kb 12.000 km-t ment az autó. A gyertyák típusa DENSO W20EPR-U. Gondolom ennyit el kellene menniük simán nem?
Ránéztem a gyújtás kábeleire, nincs kirepedve egyik sem, a gyertyák végén a kis menetes fém henger sincs lelazulva.
Fontos infó még, hogy amennyiben a hidegben a hosszú indítózás után, ha beindul és azonnal leállítom, majd ezt követően újra indítózok pöcc-röff rögtön beindul. Emiatt kezdem kizárni a gyertyákat és gyújtásrendszert. Vagy szerintetek ettől még lehet mondjuk a gyertya a ludas?
Üzemanyag rendszernél mit érdemes megnézni, mi okozhatja a gondot? Az AC gyújtás ráadásakor normális hangon búg, nem hallok benne rendellenességet és feltételezem a benzin nyomás is rendben van, ha nem ingadozik, dadog, fullad az autó semmilyen fordulaton.
Bocsánat,valószínűleg hülyeséget írtam az előbb,most értesültem,hogy az oda-vissza mozgás nem polaritásváltással,hanem mechanikusan van megoldva.Ebben az esetben a motor és a mechanika helytelen pozícióban történő összekapcsolása a hiba oka.Nem tudom,hogy próbáltad,ellenkező végállásba kell mozgatni a lapátot,akkor jó lesz.
Ugyan a konkrét típust nem ismerem,de az ablaktörlő oda-vissza jár,a mechanikával kapcsolatban kell lenni végállás kapcsolónak,polaritás váltónak,ott nézz körül,azért állhat le a motor,mert amint indul,már szakítja is az áramkőrt,helytelen bekötés,sérült,beégett érintkezők stb.
Sziasztok.segítségetekre lenne szükségem. Egy 96os 3ajtósba beleszereltem egy hátsó ablaktörlő motort. Maga a motor üzemel,szépen dolgozik,egészen addig,amíg a motort összekötöm a lapát résszel,töröl kb 2cm-t és megáll.miért lehet ez?köszönöm a segítséget előre is
Sziasztok, Segítséget, tanácsot szeretnék kérni. 2002-es 1.3 16V swift esetében tapasztalt már valaki olyat,hogy világít az immo visszajelző járó motornál? Az auto gond nélkül indul és müködik. Lakatolást követően 2 csatlakozót felcseréltek a műszerfalnál (bal tükör kontra km óra,ugrált a fordulatszám, felment a hőfok és az üzemanyag szintjelző teljesen, illetve elment véghelyzetbe mindkét tükörmozgató motor), a megfelelő csatlakoztatást követően jelent meg az immo visszajelzője a műszerfalon,a korábbi jelenség megszünt,minden megfelelően működik. Először csak fele volt a visszajelző ikon fényereje, majd néhány serült kábel (jobb oldalhoz tartozó vezeték szigetelése olvadt szét) javítását követően már teljes fényerővel világít. De mivel az autó tökéletesen működik, nem gondolnék az immo hibájára. Próbáltam a másik kulccsal is, ugyanaz a helyzet. Nem lenne valakinek ötlete mitől lehet ez a jelenség?Mit érdemes ellenőrizni? Szeretném megtalálni és megoldani a hibát. Köszi a tanácsot.
Én nem szoktam kinyomott kuplunggal,vagy üresben gurítani az autót,a lehetőségekhez mérten kihasználom a motorféket,de a jelenség ismerős,más autókkal ellentétben a swift csak akkor ejti a fordulatot alapjáratra,amikor megáll,tehát kerekek nem forognak,+1-2 mp.
Segítségeteket szeretném kérni, vagy hátha van valakinek valamilyen tapasztalata hasonló esettel.
Adott egy 2000-es, 1.3 8v Swift. Azt csinálja az autó, hogy amikor gurulás közben üresbe teszem, a fordulatot kb 1500ig engedi le és ott megtartja, ha kigurul az autó vagy állóra fékezem rögtön leengedi a fordulatot a normál alapjárai fordulatazámra (kb 800rpm).
Olvastam olyat is hogy ez normális, olyat is, hogy nem...
Azért gondolom, hogy ez így nem üzemszerű, mert néha, nem csinálja, legyen szó egy-egy esetről, vagy akár egy rövidebb útról indítástól megállásig.
Ha valakinek van hasonlóval tapasztalata, illetve tudja a problémára a megoldást kérem ne tartsa magában! :)
Van egy Swift 1,3 1992 sedánunk.A régi érintős indításgátlóval van szerelve utólagosanA kulcsban nincs indításgátló.Most,hogy odaérintem,nem kattan a relé,pirosan világít a kör alakú piros led,nem alszik ki,valamint indítózik a motor,de a műszerfal sem világít,a benzinszivattyút sem igazán hallom búgni.Gondolom letilthatja.
Valaki tud segíteni,hogy mi lehet a baja,akár a kikötés is érdekel....
És azt nem mondta az ismerősöd hogy reaktor kovács pakson? Honnan a halálból tudnánk mi a helyzet látatlanban az autódon ? De hogy nyugodt légy attól is lehet szar hogy kivan rohadva a lengőkar felfogatási pontja ........
Valaki meg tudja mondani mi a különbság az 1.3 8V és az 1.3 16V között? Csak a hengerfej más? Mert akkor elvileg csak azt kellene átrakni és lenne erő, nem?
Olyan dologban szeretnék segítséget kérni, hogy a napokban szeretnék új gumikat hátra, valamint egy hátsó futóműállítást, mert a mostani gumin látszik, hogy a külső részét jobban eszi, mint belül. Egyik ismerősöm mondta, hogy sok esetben annyira be van rohadva a futómű állító csavar, hogy be sem lehet állítani. Ez tényleg így van? Illetve ha igen, mennyiből lehet kijavíttatni ezt, hogy rendesen be lehessen állítani? Nem szeretném, ha az új gumikat is félrekoptatná, meg amúgy is, nyugodtabb vagyok, ha rendben van.