Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Akkor egy teljesen eredeti belga és a belőle műtött szörnyszülött:
Állítólag huzat megszüntetése miatt csinálták, de pl. a norvég ajtóbefalazós-ablakcserés megoldás sokkal jobb lett volna, nem teszi tönkre a látványt.
(Az alkatrész neve fővezeték tömlő, vörös elzáróváltó és kapcsolófej, 5 bar üzemi nyomás. Indulás előtt ezért tartanak fékpróbát, különben qrwa hosszú lesz a fékút.)
Persze, mondjuk nagyjából eredeti, egy kis fényszóróátalakítás még belefér. Mint M61-nél a kivágott lépcsők és a szélvédők fölötti kapaszkodók (gyárilag nem volt). Vagy dán-norvég esetén a hóekék. Attól az még esztétikailag nincs tönkretéve.
De amit a balga belgák műveltek, a gömbölyűbe beleerőltetni a szögletest, az egy förmedvény, borzadály...
...nincsen M62 vagy V43 és még sorolhatnám, mert ezekből is már jónéhány lángvágó alá került. Nem kellene több csak legalább egy.
Egyetértünk ebben.
Ezért sok a kettessel együtt öt darab M 61 ott. A kettes maradéka pedig mindenképpen ócskavas, csak a jelenlegi dugdosásának az az apropója, hogy a kissé szürke tulajdoni viszonyok közt az üzemképes négy szekrényének esetleges sérülésekor legyen mihez nyúlni, amíg a rozsda szét nem zabálja. Viszont épp ezzel vesz el a kettes sokkal nagyobb értéket képviselő megőrzendő járművek elől helyet.
Keresgéltem a neten és nem találok egy valamire való oldalt a belga 52/53/54 sor. AFB-gépekről. Tud valaki ilyet? Ha néha véletlenül rátalálok valami kisebb anyagra, többnyire csak az átalakított (szerintem katasztrófálisan ronda) gépeket mutatják. Pedig az IGAZI, eredeti ilyen:
Biztos igazad van, de nekem akkor is az a véleményem, hogy ha már ilyen kevés van belőle akkor meg kell óvni még ezt a pár darabot is. És ezt nem csak az M61-esekre értem, hanem minden más olyan vasúti járműre , melyből kevés van vagy már nagyon fogy. Hiányolom pl. a parkból, hogy nincsen M62 vagy V43 és még sorolhatnám, mert ezekből is már jónéhány lángvágó alá került. Nem kellene több csak legalább egy. Az pedig, hogy aggódom Kettes sorsáért szerintem nem baj. Szerintem.
Pedig állítólag ez a " társaság " arra hívatott, hogy az emberekkel megszerettesse és legfőbbképpen megóvja vasúti műszaki emlékeinket.
Ebben csak hirdetik magukat. Mit gondolsz, miért nem akarnak a Magasfogadón tárolt Bk, vagy a Bh kocsival foglalkozni? A Nagybobóra bezzeg egyből rácsaptak, mint kacsa a nokedlire. Te kis naiv. :-))))
(én is ebben a hiszemben voltam, amíg ki nem mentem meg nem beszélgettem el a dolog mikéntjéről a fórumból távozott ISTEN-nel.)
Pedig állítólag ez a " társaság " arra hívatott, hogy az emberekkel megszerettesse és legfőbbképpen megóvja vasúti műszaki emlékeinket.
Összekeversz bizonyos dolgokat, de alaposan.
1. Szerintem fogalmad nincs, hogy a társaságok közül melyik " társaság ", amiről beszélsz.
2. A " társaság " célját illetően jókorát tévedsz.
3. A vasúti műszaki emlékeink óvása nem valamennyi jármű, és nem valamennyi M 61 állagban tartását jelenti.
Nagyon lehangolóak a képeid. Én is havonta egyszer meglátogatom Őt, hogy megnézzem nem e simliskednek valamit. Pedig állítólag ez a " társaság " arra hívatott, hogy az emberekkel megszerettesse és legfőbbképpen megóvja vasúti műszaki emlékeinket.
Ajánlom a honlapomat Bh képek miskolc Akkor még miskolcon vannak még? Te tudod hogy hol van a 005-ös Bh kocsi mert azt ugy eldugták valahol hogy senki nem találja. Nekem is küldjél képeket.
Olvastam a neved alatt, hogy nagyon szereted a régi bh-kat. Én is és múltkor Miskolcon volt alkalmam lekamerázni kettőt a háromból. Nagyon nagy örömet szereznél, ha tudnál nekem ide felrakni mind a háromról képet, mert el tudnám menteni a vonatos képeim közé.