Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63671

Értema  viccet, de tivűábbra se érthető miről beszélsz. A dugattyú és dugattyúrúd  tömített a munkahengerben.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63670)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63670

666, 6 huros gitar.

Leghenger dugattyuRUD tomitese. Mindket iranyban mukodik. A munkavegzes szabadda teszi.

Előzmény: Törölt nick (63668)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63669
Előzmény: Törölt nick (63667)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63668

Milyen dugattyútömítéssel? Ez alatt mit értesz?

 

 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63666)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63667

Ha már a faéknél maradunk, ennél ez is sokkal jobb megoldás, annak ellenére, hogy túl sokmindenre autonom mobil eszközben (sőt igazából máshol is) értelmetlen használni.

Előzmény: Törölt nick (63665)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63666

Oda-vissza megoldhato a munkavegzes dugattyurudtomitessel.

A rugo ellenallasanak lekuzdese is energiaveszteseg. Ha epp csak visszatolja kezdo helyzetbe akkor teljes osszenyomaskor felkemenyedik, az is veszteseg. Leghengerrel munkavegzes nelkul visszatolni egy leghengernyi levegoveszteseg.

Egy 180°os V vagy dugattyurudtomitessel 1 leghenger is mindket iranyban dolgozik.

(esetleg visszatolni egy kisebb leghengerrel, mondjuk egy 150est egy 25ossel..de az is veszteseg)

Előzmény: Törölt nick (63664)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63665

Ez max jópofa szemléltetésnek jó, másra nem igazán.

Előzmény: Törölt nick (63664)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63664

Pl mert oda vissza mozgatni kell levegővel a munkahengert úgy hogy számunkra hasznos munkát csak az egyik fázisban végez. itt eleve elveszted a hasznos primer energiád egy jelentős részét.

 

És még van jópár ok ami így ránézve előjön.

 

(a fenti ok javítására lehetne pl. rugóvisszatérítésű munkahenger is akár, bár az meg más szempontból nem tökéletes megoldás)

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63663)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63663

Oftán mié?

Előzmény: Törölt nick (63662)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63662

Ennél rosszabb hatásfokú eszközt ma már elég nehéz lenne fabrikálni.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63661)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63661
pert2 Creative Commons License 2021.07.17 0 0 63660

Ha birkakat legeltetsz a mezon, akkor eleg ket meter magasba helyezni a napelemet, egy autoparkoloban meg eleg harom meter.

Előzmény: Törölt nick (63654)
jee_c Creative Commons License 2021.07.17 0 0 63659

Kínában elsivatagosodott területet tettek újra termővé, majd goji-t és egyéb bogyós növényeket kezdtek termeszteni ott - napelemek alatt:

https://blueberriesconsulting.com/en/arandanos-se-cultivan-bajo-gigantes-sistemas-agrivoltaicos/

 

A kifejezés pedig a módszerre: "agrovoltaics".

Előzmény: jee_c (63658)
jee_c Creative Commons License 2021.07.17 0 0 63658

Én a kikerülésre tippelnék.

 

Nézzük, mit mutat a világ a gyakorlatban:

https://qz.com/1913868/why-agricultural-land-is-better-than-rooftops-for-solar-panels/

 

Egyes esetekben elég magasra helyezik a napelemeket, hogy elfér alatta a kombájn:

https://ensia.com/features/solar-farms/

 

És vannak mozgó napelemek is a termőföld felett:

https://cleanenergychallenge.whatdesigncando.com/projects/autonomous-moving-solar-panels-for-multiple-use-on-agricultural-land-with-energy-storage-in-hydrogen/

 

Úgy látom, nagyon sok megoldással kísérleteznek ezen a téren.

Előzmény: szabiku_ (63656)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.17 0 0 63657

Reszben atereszto napelem.

Sajnos igen, erosodik az Uv sugarzas es a novenyek sem kepesek gyorsan alkalmazkodni hozza.

Előzmény: Törölt nick (63654)
szabiku_ Creative Commons License 2021.07.16 0 0 63656

És learatják a napelemeket is a terménnyel együtt, vagy mind kikerülgeti a kombájn? xD

Előzmény: Törölt nick (63654)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.16 0 0 63655
Előzmény: Törölt nick (63654)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.16 0 0 63654

Sok kísérlet van rá, hogy termőföld fölé helyeznek napelemeket valamilyen magasságban. És lehet is termeszteni alatta bizonyos dolgokat. Többféle módszer is van. Van amikor pontszerűen oszlopokra helyeznek el egy egy állványra szétszórva napelemeket, aztán van olyan amikor egy nagy építményre valamilyen sűrűséggel.


A terméshozam nyilván valamivel kevesebb, eléggé függ a termesztett növénytől, van ahol nm is annyira vészesen kevesebb, kérdés ezt mennyire kompenzálja az áramtermelés gazdasági szempontból.

 

És a meglepő az, hogy nem is olyan sokkal drágább mint gondolnánk egy ilyen nagy "építmény" mintha a földön lenne. Persze pl karbantartás, takarítás macerásabb, viszont magasabban kevésbé koszolódik, mint a földön. Úgyhogy úgy tűnik elég jól össze lehet hangolni a kettőt megfelelő tervezéssel. Vannak optimális megoldások, de nyilván mindenhol mindenre nem megoldás.

 

Ami nagyon befolyásoló, az az éghajlat, mert nem mindenhol tud jól működni, de sok helyen igen. Én pl tapasztalom, hogy pár éve az itthon termesztett növényt bizonyos időszakokban már kifejezetten "takarni" kell, mert szó szerint megégnek bizonyos időszakokban.

 

 

https://www.agronaplo.hu/hirek/terjed-a-napelem-alatti-foldmuveles

 


https://www.mnnsz.hu/napenergia-a-mezogazdasagban/

 

 

Előzmény: pert2 (63653)
pert2 Creative Commons License 2021.07.16 0 0 63653

Hat akiknek sok penzuk van es nincs szarazfoldjuk azok kenyzelenek.vizezni. Nalunk azert celszerubb meg olcsobb lehetoleg napsutottebb sik terepre napelemezni, feltehetoleg nem a legjobb foldekre

 Bar az iselkepzelheto hpgy ritkasabban elhelyezve a napelemek.vidaman megvannak egy legelon vagy kaposztafoldon is. Varosokban a parkolokat vidaman tele lehet napelemezni, es akar a foutvonalakat is, az autosokat ott se zavarna a kevesebb napfeny.

Előzmény: jee_c (63651)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.16 0 0 63652

Olyan helyre erdemes telepiteni ahol arnyekolasra van szukseg.

Előzmény: jee_c (63651)
jee_c Creative Commons License 2021.07.16 0 0 63651

Vízfelületen elhelyezett napelempark Szingapúrban:

https://www.youtube.com/watch?v=rbzDsFtZEyg

jee_c Creative Commons License 2021.07.07 0 1 63650

Én is szívesen megnézném a videót róla, de csak egy idős néni látta a járdáról, aki eléggé le lett sokkolva, kapkodott a szívéhez, szóval inkább gyorsan leléptünk (felpattantam az útról és futottam a kocsi után "Apa, várj meg!", miközben apám "Csukd már be az ablakot, hideg van!", majd hátranéz, látja, hogy gyerek sehol, ajtó nyitva, szal megállt és megvárt. :D Narancssárga Dacia-val érdemes elképzelni, kb 30 km/h körüli sebességgel, balra kanyarodva nem túl élesen (nagyobb ívű kanyar, derékszögű) a jobb hátsó ajtón bukfenceztem ki hátra, mint ahogy a búvárok a csónak széléről. Hirtelen csak nagy szürkeséget láttam (aszfalt), majd gurulás - pár év Judo sokat segített.

 

A hátrakötözős sztori is elég ütős, megérne egy videót az is! :)

Előzmény: padisah (63647)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.07 0 0 63649

Pneumatikus hajtas?

Elvileg 80mm dugattyu tol 502N erovel 100000meterre.502m3, 14kWh/100km.

Kisebb eroszuksegletnel kevesebb.

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.07 0 0 63648

Hany kgos zsak?

Elore dolve sem erted el a kormanyt?

Előzmény: padisah (63647)
padisah Creative Commons License 2021.07.06 0 0 63647

kár hogy ezek nem kerülhettek fel youtube-ra

főleg ez az autóból bukfencezés érdekelt volna...

 

én egyszer úgy jártam, hogy a versenybringán tekerés közben próbáltam leszedni a hátizsákom, és kivenni belőle a sapkát

 

ősz vagy tavasz volt, lehúzott cippzárral kabát is volt rajtam

na ez leugrott a vállamról, kabátostól, táskástól és kb hátrakötözte a kezem mint egy kényszerzubbony

 

ülök a bringán, hátrakötött kézzel, tekerek előre, egy kereszteződés felé, ahol ipari pótkocsis nehézteherautók döngetnek, kb folyamatosan... inkább belekormányoztam magam a sövény+ pocsolya kombóba

 

Előzmény: jee_c (63646)
jee_c Creative Commons License 2021.07.06 0 0 63646

Ha csak ennyi nagy esésem lett volna bringával.. :D
Ínszalagom (vállban) szakadt egy alkalommal, amikor egy tuning autós nem adta meg az elsőbbséget, és túl erősen fékeztem az első fékkel. A sisak nyilván nem segített ezen.. Meredek ösvényen is estem akkorát, hogy letört a sisakom sültje.

Szputnyik versenybringánál fordult tini koromban keresztbe az első kormány, az egy 5 csillagos esés volt, szaltózó biciklivel, és lehorzsolt térdekkel. És persze volt még pár zakóm (bicikli kormányát kétszer törtem le, de csak az egyik miatt estem a Szt Gellért téren).

 

Összehasonlításképp, amikor mozgó (utcába kanyarodó) autóból estem ki (sisak nélkül), pár horzsolással megúsztam, pedig hátrabukfenccel indítottam az akciót.. :D

Előzmény: Törölt nick (63644)
jee_c Creative Commons License 2021.07.06 0 0 63645

Szomorúan hallom :( , de nem meglepő, sajnos.

Előzmény: Törölt nick (63643)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.06 0 0 63644

40 évvel ezelőtt még nem volt sisak - sem.

 

Kétszer szaltóztam kerékpárral.

Egyszer hegyről lefelé, a kormányra akasztott kosár beakadt és keresztbe fordult az első kerék. Aztán a nyakamba esett a bringa. A másik esetben egy labda gurult az útra, és az első kerékkel vissza akartam pöckölni a srácoknak.

Mindkét esést megúsztam egyetlen horzsolás nélkül. Habár, a múltbeli sikerek nem jelentenek garanciát a jövőre nézve.

Előzmény: pert2 (63641)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.06 0 0 63643

Az illető már belehalt ezekbe a kísérletekbe pár éve...

Előzmény: jee_c (63640)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.05 0 0 63642

Eleg eros jarmu eleje (teleszkop)es zart bukosisak+ protektorok.

Osszerogyo elso kerekkel 40nel is hatalmasat lehet esni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!