Keresés

Részletes keresés

by-169 Creative Commons License 2004.12.26 0 0 137
Ez a fővizsga a 017-esnek. A többiek is megérdemelnének egy ilyen vizsgát különösen a 006-os.
Előzmény: m61019andras (132)
tom sawyer Creative Commons License 2004.12.26 0 0 136
Nohab-forgóváz H-alakú keret részlet ?Több kép nincs róla:-)?
nohab Creative Commons License 2004.12.26 0 0 135
Király felvétel, de fogalmam sincs :-))
Előzmény: Vendégsín (133)
nohab Creative Commons License 2004.12.26 0 0 134

...értem, köszi.

 

Milyen CD-n? Kaptad valakitől, vagy netán vetted?

Előzmény: Törölt nick (131)
Vendégsín Creative Commons License 2004.12.26 0 0 133
Mi ez a csúfság?

m61019andras Creative Commons License 2004.12.26 0 0 132
Itt már nagyon örültem. 2002 július ÉJJ.
nohab Creative Commons License 2004.12.26 0 0 130
Volt a tv-ben is a magyar 1 műsorán 4000 km az nagyon sok egy ilyen 30 éves mozdonynak.

Nem ez a baj. A 017 2002-ben jött ki utoljára főműhelyből, bármelyik másik M61-es meg valamikor a 80-as évek közepén.

4.000 km-es turnéra nem lehet úgy elindulni, hogy "vagy elér a következő állomásig, vagy nem", mert ha nem, akkor több tízmilliós lesz a végszámla.
Előzmény: by-169 (122)
nohab Creative Commons License 2004.12.26 0 0 129
Állítólag huzat megszüntetése miatt csinálták

Egyrészt a mozdonyaikban a bal oldalon van a vezetőállás, ezen eredetileg (ugye) a jobb oldalon volt. Másrészt tolatáskor túl nagynak találták a holtteret (ebben talán van valami). Harmadrészt az új szekrény elasztomeres rögzítésű, külön rugózik. Ez a legfontosabb, és persze az, hogy ennek a hang- és hőszigetelését nulláról tudták megcsinálni. Negyedrészt ott voltak a hazai gyártású Brunivel mozdonyok, az orr-rész alapja gyakorlatilag ott volt készen. Ötödrészt van egy-két pont az orron, ami szeret rohadni.

Ezeket így együtt megcsinálták egy füst alatt.
Előzmény: 127 (114)
nohab Creative Commons License 2004.12.26 0 0 128
(c) Joó Ferenc
Előzmény: Törölt nick (76)
nohab Creative Commons License 2004.12.26 0 0 127
Elhiszem, hogy sokan szeretik ezt a képemet, de ha már visszatérő vendég a topicokon, akkor legyen ott legalább ennyi: (c)nohab.hu
Előzmény: Törölt nick (107)
127 Creative Commons License 2004.12.25 0 0 126
  Inkább fotózzák, mint "fótozzák". Bár a 006-osra ráférne ha még mindig lyukas a kaszni.
Előzmény: by-169 (119)
127 Creative Commons License 2004.12.25 0 0 125
  AFB belga cég (volt), gyártási évük 1955-57.
Előzmény: by-169 (123)
m61019andras Creative Commons License 2004.12.25 0 0 124

Hűtővíz: 870 l

 

Fűtőkazán vízkészlete: 3000 l

Előzmény: by-169 (122)
by-169 Creative Commons License 2004.12.25 0 0 123
AFB? Ez svéd? Gondolom a későbbi kiadásúkat gyártoták.
Előzmény: 127 (121)
by-169 Creative Commons License 2004.12.25 0 0 122
Igen arra gondoltam. Volt a tv-ben is a magyar 1 műsorán  4000 km az nagyon sok egy ilyen 30 éves mozdonynak. Faterom kérdezzi ,hogy hány liter víz kell a nohabnak. Szaknyelven: kazánvíz.
Előzmény: m61019andras (120)
127 Creative Commons License 2004.12.25 0 0 121
  Totális eredeti, de belga és luxemburgi nem NOHAB hanem AFB-gyárban készült. Ugyanaz a konstrukció kisebb-nagyobb eltérésekkel, részletek a Boros-Kovács-Novák könyvében. Tudomásom szerint a belgáknál 2 db van szép állapotban, 202 020 és 204 004. Van egy harmadik is felújításra váró, kb. ennyi maradt eredeti állapotban ami belga. (Sőt az elsőt Lux-ból vásárolták vissza.)
Előzmény: by-169 (119)
m61019andras Creative Commons License 2004.12.25 0 0 120
Ez szerintem az Odense-i Nohab találkozón volt idén nyáron. Erről szól Novák Bandi új filmje.  Gyönyörű képsorok gyönyörű gépekkel.
Előzmény: by-169 (119)
by-169 Creative Commons License 2004.12.25 0 0 119

Az első kép csodálatos totális eredeti nohab. Ugye van még ilyenre hagyott mozdony? Második kép nem is lehet felismerni őket. Azt hittem Br 130. Svéd honlapot nézted? Nem tudom hol vannak még ilyen szép mozdonyok. Találtam szép képet régebben de már nem tom hol Európa szerte gyültek össze a forditó korong vágányain köztük a mi 17-esünk és fótozták őket kb 20-25 nohab volt. 

Előzmény: 127 (114)
m61019andras Creative Commons License 2004.12.25 0 0 117

Nem nekem írtad, ezért nem is veszem magamra. De azok védelmében akik csak mostanában kezdenek érdeklődni a vasút és ezen belül a Nohabok iránt, nem kell mindjárt " vasútgépésznek " lenni ahhoz, hogy valaki szeressen egy típust. Ha valamire nem jól válaszol vagy nem jót kérdez, csak tanulhat abból, ha hozzáértők elmagyarázzák neki. Nydqvist pont ilyen és hasonló dolgok miatt nyitotta ezt a topicot.  :-)))

Előzmény: Törölt nick (107)
by-169 Creative Commons License 2004.12.25 0 0 116

De a miénket nem bántották annyira.

Igy néz ki egy eredeti nohab
Előzmény: 127 (111)
M62-227 Creative Commons License 2004.12.25 0 0 115
András, majd fél kilenc fele visszanézek, mert van még egy kis dolgom!
127 Creative Commons License 2004.12.25 0 0 114

  Akkor egy teljesen eredeti belga és a belőle műtött szörnyszülött:

 

Állítólag huzat megszüntetése miatt csinálták, de pl. a norvég ajtóbefalazós-ablakcserés megoldás sokkal jobb lett volna, nem teszi tönkre a  látványt.

(Az alkatrész neve fővezeték tömlő, vörös elzáróváltó és kapcsolófej, 5 bar üzemi nyomás. Indulás előtt ezért tartanak fékpróbát, különben qrwa hosszú lesz a fékút.) 

Előzmény: by-169 (108)
M62-227 Creative Commons License 2004.12.25 0 0 113
Üdvözlet minden kedves Nohab barátnak!!! És nedked András és Ákos!!!!
127 Creative Commons License 2004.12.25 0 0 111

  Persze, mondjuk nagyjából eredeti, egy kis fényszóróátalakítás még belefér. Mint M61-nél a kivágott lépcsők és a szélvédők fölötti kapaszkodók (gyárilag nem volt). Vagy dán-norvég esetén a hóekék. Attól az még esztétikailag nincs tönkretéve.

  De amit a balga belgák műveltek, a gömbölyűbe beleerőltetni a szögletest, az egy förmedvény, borzadály...

Előzmény: by-169 (108)
Vendégsín Creative Commons License 2004.12.25 0 0 110
...nincsen M62 vagy V43 és még sorolhatnám, mert ezekből is már jónéhány lángvágó alá került. Nem kellene több csak legalább egy.

Egyetértünk ebben.
Ezért sok a kettessel együtt öt darab M 61 ott. A kettes maradéka pedig mindenképpen ócskavas, csak a jelenlegi dugdosásának az az apropója, hogy a kissé szürke tulajdoni viszonyok közt az üzemképes négy szekrényének esetleges sérülésekor legyen mihez nyúlni, amíg a rozsda szét nem zabálja. Viszont épp ezzel vesz el a kettes sokkal nagyobb értéket képviselő megőrzendő járművek elől helyet.
Előzmény: m61019andras (104)
by-169 Creative Commons License 2004.12.25 0 0 109
Engem érdekkel ez csodamasina, csak az alkatrészek helyes nevüket nem tudom.
Előzmény: Törölt nick (107)
by-169 Creative Commons License 2004.12.25 0 0 108
Az alsó 2 lámpa miatt nem hiszem hogy eredeti. A miénken nincs ilyen lámpa.
Előzmény: 127 (106)
127 Creative Commons License 2004.12.25 0 0 106

  Keresgéltem a neten és nem találok egy valamire való oldalt a belga 52/53/54 sor. AFB-gépekről. Tud valaki ilyet? Ha néha véletlenül rátalálok valami kisebb anyagra, többnyire csak az átalakított (szerintem katasztrófálisan ronda) gépeket mutatják. Pedig az IGAZI, eredeti ilyen:

 

m61019andras Creative Commons License 2004.12.25 0 0 105
Szerinted mi a "társaság" célja? Én egy darabig úgy gondoltam, hogy tudom, de most már nem.
Előzmény: Vendégsín (98)
m61019andras Creative Commons License 2004.12.25 0 0 104
Biztos igazad van, de nekem akkor is az a véleményem, hogy ha már ilyen kevés van belőle akkor meg kell óvni még ezt a pár darabot is. És ezt nem csak az M61-esekre értem, hanem minden más olyan vasúti járműre , melyből kevés van vagy már nagyon fogy. Hiányolom pl. a parkból, hogy nincsen M62 vagy V43 és még sorolhatnám, mert ezekből is már jónéhány lángvágó alá került. Nem kellene több csak legalább egy. Az pedig, hogy aggódom Kettes sorsáért szerintem nem baj. Szerintem.
Előzmény: Vendégsín (98)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!