Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
M28-asból nincs mit betennem. M31-esből a 2011-esről és a 2036-osról tudok képet mutatni. Az első Kecskeméten készült '85-ben, a második Bácsalmáson, ugyanabban az évben.
Azért rakom fel kissebb darabokban, ez a nagyobb vontató jármüveké, de van Bz-s ami készvan de még a Ab,Bbmot, Bc mot , gözösök nem is készült el mert nem nagyon tudom azokból mennyi készült milyen pályaszám alatt
Bizony ez a gond! Pár képet így meglehet nézni, hogy kitörlöd a .de/ utáni szöveget és beírod eisenbahnarchiv.de/bildgross/XXXXXXX kép száma pl.: http://www.eisenbahnarchiv.de/bildgross/10001632 de hát ez is pocsék.
Először a Magyar zászlóra kattints,majd balra az európai unió zászlójára a bal sarokban fent. Válassz országot és fönt középen lokomotívra,és jönnek a mozdonyok. Nem túl bonyolult.
Nem tudom visszanyomozni a kepen lathato mozdony eredeti DR szamat, elsö latasra a fotosnak is 520-ak tünhetett, mivel az 52-es es 42-es hasonlo kinezetü,
de ettöl függetlenül, nagyon is lehetseges hogy az SZD-nel üzemelt egykori DR52-ek ha nem is mind,zöld szinüek voltak. Több regebbi foton lathato, hogy az SZD a gözmozdonyokat zöld szinüre festette. Az is lehetseges, hogy csak a gyorsvonati gepek, mivel igy passzoltak a szemelykocsik szineihez.
A többi lehet hogy fekete volt. Viszont közvetlenül a haboru utan, mikor a DR mozdonyokat keletre vittek, a mozdonyhiany miatt az SZD is 52-eket vetett be szemely es gyorsvonatai elött es ebbenaz idöben nehany 52-es zöldre lett festve.
Ezt egy fotóval tudom alátámasztani,amit egy 52-esről készítettem Ampflwang im Hausruckwald-ban,a múzeumban.
A gépet a felújításra váró mozdonyok közt kaptam lencsevégre,így semmilyen ismertető nem volt mellette,de a cirill betűk és a zöld szín jól kivehető,ami meg azt bizonyítja,honnan került oda.("B" variáció,hogy a jugóktól esetleg,mert azoknak is volt?)
Amúgy üdv a topicnak,élek-halok ezekért a dolgokért-képekért,amikről itt szó esik :-)
Neharagudj, de kénytelen vagyok irásod megcáfolni:-))
Ez nem BR 52-es hanem BR 42-es, amelyt az osztrákok adtak el a bulgároknak 1952-ben. a bolgárok 16.19-es számmal vették állományba, majd 95-ben az OGEG megvette, felújítás, illetve későbbi kiállítás céljából
A mozdony Florisdorfban készült és az ÖBB-nél 42.2750-es pályaszámon funkciónált.
Ezt egy fotóval tudom alátámasztani,amit egy 52-esről készítettem Ampflwang im Hausruckwald-ban,a múzeumban.
A gépet a felújításra váró mozdonyok közt kaptam lencsevégre,így semmilyen ismertető nem volt mellette,de a cirill betűk és a zöld szín jól kivehető,ami meg azt bizonyítja,honnan került oda.("B" variáció,hogy a jugóktól esetleg,mert azoknak is volt?)
Amúgy üdv a topicnak,élek-halok ezekért a dolgokért-képekért,amikről itt szó esik :-)
Egyk is segítségre lenne szükségem. Engem nagyon érdkelnek a rendszerváltás és elötti képek a vasútról ha valaki tudna nekem ilyen képeket küldeni azt megköszönném.Üdv
Helló! Tudom, hogy nem feltétlenül vág témába, de ha már szóba kerültek a vasutas öltözékek: tudna valaki eladni nekem egy szárnyaskerekes kék inget? Előre is THX
Egy kis segítséget szeretnék kérni töletek.Vadászgatam "vörös csillagos" M28-as mozdonyt "ábrázoló" fotóra,de nem sokat találtam.Ha tudnátok segíteni ,nagyon örülnék neki! Előre is Köszönöm!
Nem,ez Monarchiás csak mikor Horthy apánk átveszi a kormányzóságot a dolgozó egy propaganda zománcos koronát odatűz a szárnyaskerékre.Még nem kapta meg az új ruházatot vagy ilyesmi.Nagyon szuper darab.Egy 1890-es sapira most alkudozok, de hát........
A napokban kotorásztam a régi között és ezt találtam. A kép 1936 és 1940 között készülhetett. A képen édesapám ül a nevelőanyja mellett. Az eredeti méret 6x9-es.
Sajnos a szkenner nem akart működni, ezért fényképeztem.
Budapest Ferencváros 1944.IV.2 Az képek a nagy szönyegbombázás idején készültek. Az első képen a két teherkocsi pályaszáma Jzk 3330x2 a másiké pedig Go 11105 A többi képen lévő kocsik pályaszáma nem leolvasható. a negyedik kép egy nagy bombatölcsért ábrázol!
Te joooooo eeeeeeeeeeeg! Ez aztan egy szuper foto!!!!
Köszi!!! Hat ez meg honnan van? Ahogy nezem, ez igencsak valami "kommunista szombat" vagy tarsadalmi munka vagy ilyesmi. Emlekszek,valamikor 78-79 öszen volt ilyesmi. A talicskanal igencsak ugy nez ki mint faterom. majd rakerdezek ott e volt? :)
Köszi megegyszer, es hasonlo kepekt örömmel varok!
"salakos vaganyon keszült, ahol nekem is dolgozni kellett egy honapot,mielött fütö lehettem. Egy müszakban 10-12 mozdony rakta le a salakot tüzpucolas utan.Jo vizes volt, a hamuladaban mar "megöntöztek". Ennek a forro göznek az "illata" ma is az orromban van."
Szia!
Ez a hangulat, képileg valahogy így nézett ki?Igaz,ez a nevezett helyszíntől pár méterrel lejjebb van.
Minden lehetséges. Találkoztam a megboldogult Szovjetunióban minden féle színű gőzössel. Hogy az 520-asok milyen színűek voltak, nem tudom. De ha a MÁV zöld színben vette volna át őket, azt tudnánk.
Muszáj Neked mindent észrevenni?! :-) Az M62 086 borítékjára 1988 volt írva, én meg nem is néztem a csillagot. Arra emlékszem, hogy Előszálláson búcsú volt, mi a Bz motor+1 v 2 mellékkel indultunk Paksról, Előszálláson pedig ott állt a Szergej pár mellékkocsival megerősítésként, mi rázártunk a szerelvényre, azután a Szergej húzott minket, a mesterünk meg csak az ajtókat nyitotta/zárta. A Púpos pedig természetesen M40, Köszi, hogy szóltál
Milyen Gokart? A képen egy Zetor van. Az pedig a felvételi éülettőé Szolnok felé eső sorompónál van, ha jól emlékszem, ott több vágányt keresztez az utca.
A tablaüzlet akkoriban ismerös volt. A 17-es re is emlekszek, jol el volt zarva a nagy gyari tablaval együtt.
Most jutott eszembe: Emlekszek, az egyik 520-on rosszul volt alapozva a fekete festek (ha egyaltalan alapozva volt) mert darabokban jött le, es alatta zöld festek volt lathato. Jo nagy darabon lehuztam a feketet, de a zöld mindig ott volt. Mivel a SZU-ban az SZD-nel ha joltudom a gözösök zöldre voltak festve,elkepzelhetö hogy az 520-okis zöld szinben jartak?
Szia, nem, nem tudom, hogy megmenekült-e a tábla. Nagy valószínűséggel igen, hiszen akkoriban minden nemű gőzmozdony tábla rendszeresen "leveszett" Ausztriában és kávé, banán, stb. formában tért vissza. (Sőt nem egy esetben, már indulás előtt a fűtőházban "elveszett" a pályaszámtábla (=ennek folyamodványa volt a felpingált pályaszám). Sőt a 17-es mozdony gyári tábláját elzárva őrizték és csak indulás előtt került fel a gőzdomra.
Eredeti német pályaszámokkal kapcsolatosan: az 520-as szerkocsikból kialakított víszszállító kocsik hátulján is még jól el lehetett olvasni a 80-as években az eredeti pályaszámokat. Még le is fotóztam őket, csak éppen nem találom a felvételeket. Előbb-utóbb bizonyára előkerülnek.
Ja,ezt az elöbb meg elfelejtettem. Az 520,083 kazanjan meg ott volt az eredeti nemet (osztrak) Floridsdorfi kerek kazantabla, eleg jo allapotban. Talan megmentette valaki selejtezes utan?
Köszönöm a bomba jo kepeket,es a kiegeszitest. Idezett DR szam, megfeleleö fenyviszonyok mellett lathato volt a szerkocsi közepsö lampaja es a femtabla között.
Tenyleg nosztalgikus kepek,föleg az elsö, ami a volt salakos vaganyon keszült, ahol nekem is dolgozni kellett egy honapot,mielött fütö lehettem. Egy müszakban 10-12 mozdony rakta le a salakot tüzpucolas utan.Jo vizes volt, a hamuladaban mar "megöntöztek". Ennek a forro göznek az "illata" ma is az orromban van. Vizesen persze jo nehez volt egy egy lapat, amit ki kellett hajitani a vagany melle. Szombathelyen ugyanezt a fth.kijaro vaganya mellett futoszalagra lapatolva (lenyegesen könnyebben) egy Es kocsiba raktak. Mire vegzett az ember nagy nehezen egy ilyen rakassal, mar ott allt a következö mozdony. Ha ugy adodott, meg a csöveket is kikellett fujatni es persze a füstszekrenyböl a pernyet kihuzni.
... és a vég (Sopron, Déli pu, MÉH-telep; 1982.07.)
A 52.6730 pályaszámú szerkocsi eredetileg a DRG 52.6730 (Flor 16181/1943) mozdonyhoz tartozott. A mozdonyt 1973.06. hóban törölte állagból a Szovjetunióban. Szerkocsija majd 10 évvel tovább "élt" Sopronban ...
Az 520asok nal is ment a szerkocsi cserebere mint mas gepekenel. Amit te fenykepeztel,azon a szam a szerkocsi vegen van.Nemtudom az oldalan milyen szam lehetett, de volt 520 szerkocsi ahol a vegen is es az oldalan is mas mas szam volt de ugyanigy volt 424 szerkocsi is ket szammal egy mozdony mögött. Egyszer nalunk egy reszlegvizsga alaklmaval a festö at akarta javitani a szamot a szerkocsi oldlan mert ki volt fakulva (kezzel festett szam volt,a viztartaly oldalan,a masik szam, ami a szerkocsi vegen volt öntött szam volt,fent a szentarto oldlan) de idejeben latta ezt a reszortos es udvariasan leb.....a a festöt hogy ezt nem teheti,mert ez a szerkocsi eredeti szama, cserelve lett es tudni kell az eredeti szamot is. Hat igy lehetett az 520-nal is.
Egyebkent a GySEV 520,083 szerkocsijan,hatul meg jol lehetett latni a fekete festek alatt az eredeti DR szamot, amit felirtam meg akkor.52 6730 A DR nel az 52-es mozdonyokon nemvolt tabla,csak festett szamokkal jartak,(igy olcsobb volt, nemkellett hozza fem) csak az NDK DR-nel kaptak elöször tabalat.
A komaromit ismerem,le is vagyok elötte fenykepezve. Tenyleg, azt felvittek pestre ha joltudom.Komaromban nincs ott, az biztos,mert telen atutaztam vonattal es hianyzott.
Nem, a 034 a vasúttörténeti parkban van, abban az időben pedig már Komáromban volt kiállítva emlékeim szerint. Viszont ha ez tényleg a 034 szerkocsija kérdéses, mi lehet(ett) a gép mögé kötve Komáromban illetve a parkban.
Imre, nem is tudtam hogy neked ilyen "rejtett kincseid "vannak :)
Köszi akepeket,nagyon jok. Föleg az 520-as szerkocsi mozgatta meg a szivem környeket :) Jolenne hozza a mozdony is.... gondolom az mar azota az egekben huzza vonatat, a pokol fele.... ott legalabb tüz van :)
Ez úgy néz ki a Déli lesz. Úgyanúgy vannak a felsővezeték oszlopok. Meg az Északi akkor készült el 1 évvel előtte, 2000-ben meg bezárták. Itt egy kép a déliről 30 évvel később.
Van nékem egy... ...régi újságszerűségem, csak scanner-em nincs... Úgyhogy trükkösen, sajnos rossz minőségben lefényképeztem a képeket... Lehet hogy néhányotoknak ismerősek ezek a képek... És bocs a minőségért!
A szőnyegbombázás nem kimélt más állomásokat sem, ezért néhány fotó a megsérült budapest Ferencváros állomásról is akad azokban a képekben amiket ma kaptam. A feltett 3 kép az még csak egy kis része a kapott 14 db második világháborús fénykép csomagnak.
Budapest Keleti pályaudvar 1944 március 27-i légitámadás után. A képeket a Kerepesi út 3. sz alatti irodaépület II. emeleti KTG helyiségéből fotózták ami szintén megsérült.
Biztos is! Hatul, balra latni a motormühelyt, elötte kisse a kocsimühelyt. A felveteli epület meg ugyis nagyon ismert. Csak azt nem tudom hogy egeszen hatul, a hatterben, halvanyan, nem e a varosi viztorony lathato?
Egy regi ujsagban talaltam (Kepes Vasarnap 36.szam 1942 szept 1) melleklete. Ez a 424-es a kassai allomason fotozva, hozt haza a különvonatot a frontrol az ifjabb Horthy koporsojaval.
Urak, a "Soproni vasutas képeskönyv 1937-1987" kötethez több helyreigazítás, észrevétel és kiegészítés is érkezett. Ezeket kívánom megosztani Veletek:
20. oldal felső kép
A csornai tejporgyár 1974-ben kezdte meg működését. Az 1966. júniusi felvétel csornai tejberakodást örökít meg. A tejet a 125 és 151 sz. vonatokkal Kelenföldre szállították. (Gosztonyi Kristóf közlése)
24. oldal felső kép
Sopron GySEV állomásra bejáró motorkocsit Szlávi Ferenc mozdonyvezető vezette. (Markó Jenő közlése)
39. oldal felső kép
A felvétel Kónyban készült. A szállítószalag mögött az új GySEV raktárépület, amögött pedig a felvételi épület részlete látható. A kónyi gazdasági vasút elsősorban tőzeg és len szállítására szolgált. (Markó Jenő és Gosztonyi Kristóf közlése)
60. oldal
A felvétel tanúsága szerint természetesen a váltót nem gőzzel, hanem lángszóróval olvasszák ki. (Dani Szabolcs hívta fel figyelmemet az elírásra)
67. oldal felső kép
Baloldalt 403 sorozatú mozdony bújik elő (Dani Szabolcs közlése).
97. oldal alsó kép
Horváth (Sarródi) Ernő → helyesen: Horváth Ernő (Markó Jenő közlése)
111. oldal alsó kép
A pénztárban Szili Mihályné Gitti (Giczy Margit Ildikó), ma GySEV főpénztáros ül
120. oldal
A mozdonyon Gosztonyi Kristóf (?).
121. oldal alsó kép
A kislánytól a virágcsokrot Tordai Sándor mozdonyvezető veszi át. (Gosztonyi Kristóf közlése)
122. oldal alsó kép
A felvétel Németh István (Csőrös Pista) raktári munkást mutatja. (Markó Jenő közlése)
123. oldal felső kép
Tévedésből a kép alatt maradt a 201. ábra: kifejezés. A felvétel egy sorozat része, amely oktatási célokra készült. Ebbe a sorozatba tartozik a 126. oldal felvétele is. A sajátos módon kifejezéssel azt kívántam jelezni, hogy a fékdoronggal történő fékezés szabálytalanul, veszélyes módon történik.
123. oldal alsó kép
Baloldalt Kocsis Mihály kocsirendező kapaszkodik. (Markó Jenő közlése) Mások Pető Jánost vélik felismerni benne (Gosztonyi Kristóf közlése)
133. oldal felső kép
A vonatkísérők csoportját Várallyai Jenő (bal szélen külön áll) vezeti. a zászlóvívő mellett balról, kitüntetésekkel a mellén vitéz Horváth Dénes, vonatvezető áll. (Markó Jenő közlése)
A Landlerba vittünk, hoztunk mozodnyt mi is. Beosztott gepet a szemelyzeteböl hozta valamelyik,es udvari,meg futoproban is mi voltunk. Nagymarosig mentünk es vissza. A 424,084-et vittük. A szen, szar volt amit kaptunk, de Marosig eleg volt gepmenet. Volt velünkegy futoprobas lakatos is a gepen,mindig ugyanaz,csakannyit tudok,hogy valami Miklosnak hivtak es videkröl jart be dolgozni. Valamikor 1979-80 körül lehetett,fel van irva,majd utanna nezek. A legszebb volt a gepet hazahozni. 424-el Bp-töl Sopronig. Komaromban ejszakaztunk,aztan masnap del fele hazertünk.
Még dolgoztunk is rajta mivel a Landlerban volt a tanműhely,közvetlenül a 6osztályal (mozdony) szemben.Aztán amikor Mv.lettem Dorogon volt 375 ill.424-es így volt szerencsém néhány hónapot lehúzni a bukkfa szabályzós oldalán ezeknek a gépeknek.(ma már bánom,hogy nem mentem el gőzöstanfolyamra.)
1979? Tanultatok meg a gözmozdonyt? Nekünk azt mondtak 77-ben hogy mi vagyunk az utolsok. Egyebkent en 77-ben nyertem ugyanazt ,harmadik helyet,orszagosan. Szinten Sz.helyen.
Inkább sajnos elkeserítő. Igaz most megint megy az a pár darab Szabadkán, kitudja meddig, de januárban februárban sokszor volt szó róluk a helyi sajtóban.
Ez így tulajdonképpen nem igaz. (cé Torgyán és illetékes topiktárs.) :-)
Kubába 2000ben 771 és 772es sínbuszokat adtak el 16+14 darabot, hozzá 25 kocsit ha jól emlékszem. Ezek ex DR gépek VEB Waggonbau Bautzen és nem Wf. Uerdinger gyártmányok.
Érdeklődöm, hogy van-e valakinek színes fényképe olajzöld, vagy vékonycsíkos indigókék színű személykocsikról ( -51, -57, -41, -47 -26, -27, -17, stb.)
A bahn TV-ben láttam,hogy a Német vasút eladta Kubába,vagy ajándékozta ezeket a kocsikat. Amatör videokat szoktak bemutatni,ezen a csatornán,és van olyan kocsi amin a DB jelzés rajta van. Kubában még 30 évig fentmaradnak,selejtezésük után ezek a motorkocsik.
Anno 1990, Szeged, 13 évesen fotóztam...érdekes vonatot láttam.:) A most megtalált kép hátuljára a jobboldali vonathoz azt írtam:Szeged express, a középsőhöz, hogy Suboticáról.
Régóta keresek képeket az egykori balsai Tisza-hídról. Az egyik honlapon van ugyan négy kép, de érdeklődnék itt is, a "szaktopikban". 1930 és 1944 között állt Balsa és Kenézlő között, mint Magyarország egyetlen kisvasúti Tisza-hídja. Rajzot tudok majd feltenni róla, de, hogy minél hitelesebb legyen, ezért keresek képeket a hídról / környékéről.
A sárospataki Bodrog-híd is érdekelne, akár vonattal, erről egy kevésbé régi képet tudok feltenni cserébe. Ugyanaz a Nyírbodrogi vonal, a Tisza-híd és Sárospatak között található.
Hallottam már rólad tudom, hogy nálam idősebb vagy (én 34) ezért elnézést a tegezésért. Rám is hatással voltak a Gőzmozdony c. lap által kiadott képeslapok illetve nagymérteű képek. Vettem a fáradtságot és kinyomoztam hány ilyen képeslap jelenhetett meg annak idején. Az újság összes megjelent számát a Közlekedési Múzeum könyvtárában végigböngésztem, a hátoldalakon rendszeresen felsorolja a kiadott képeslapokat. A szóban forgó nagyméretű képekből 5 féle jelent meg a MÁV 203, 301, 322, 327 és 601 sorozatú mozdonyáról. A lap emellett még kiadott 4 sorozatot képes levelezőlap méretben ez 4x12 lap - a negyedik sorozat külföldi mozdonyokat ábrázol, Mozdonyok vonat előtt sorozatot 5 lappal, Mozdonyok színesben sorozatot 7 lappal. Emellett tudomásom van még 35 féle más lapról MÁV gőzmozdonyokról, illetve más magyar magánvasutak és ipari üzemek mozdonyairól 18 féle lappal. Létezett még legalább 27 féle lap nem csak MÁV mozdonyokról de ezek nem valószínű, hogy kizárólag A Gőzmozdony c. lap kiadásai. A lap ezeken felül kiadott még legalább 34 féle külföldi mozdonyt ábrázoló képes levelezőlapot. Ez legalább 184 képeslapot jelent. Korábban több ismerősömnél ezek közül láttam kb. 100 félét. Nekem csak egyetlenegy eredeti van... Ha gondolod tovább folytathatjuk a témát, e-mail címem: borospe@t-online.hu.
Urak, a gőzmozdonyos fórumon a napokban közzétett linken megtalálható "A gőzmozdony" című lap néhány száma. A kiadó a lap kiadása mellett mozdonyképeket is adott ki. Emlékeim szerint a néhai Dr. Vaszkó Ákos Tatay úti (Közlek. Múzeum) irodájában őrzött vasúti képeslap gyűjteménye között volt néhány levelezőlap mérető, "A gőzmozdony" kiadta magyar mozdonykép is.
Az alábbi három kép rendhagyó méretű (kb. 280 x 180 mm). Hogy a két féle (vagy talán több féle) méretű képeslapból hányfélét és mennyit adtak ki, azt sajnos nem tudom.
A "Magyar királyi államvasutak" legújabb "PACIFIC" jellegű 301. sorozatú kompund gyorsvonatmozdonya (301,501)
A "Magyar királyi államvasutak" legújabb "HUNGARIA" jellegű 327. sorozatú gyorsvonatmozdonya (psz. olvashatatlan)
A "Magyar királyi államvasutak" 203. sorozatú "ATLANTIK" jellegű mozdonya (In 802 -> 203,001)
A kiágazás kb 2-3 km hosszú, egy földút vezet ki a városból amin ki lehet jutni a végéhez. Onnan a töltés vezet tovább jódarabon szintén követni lehet. ezen felül állomásépületek, átereszek, hídfők még megtalálhatóak a nyomvonalon.
Szívesen. Hogy a mai napod is jó legyen, itt a második fotó, amit erről a gépről látsz: a felvétel Szolnokon készült 1994.10.15-én. Sajnos minden napra nem jut, csak ennyi van. Mielőtt elkérnétek eredeti méretben, jelzem, hogy ezt a képet ekkorában szkenneltem.
Különben kinek mit jelent, hogy "eredeti méret"? Ha a papírkép 10x15-ös, akkor a képernyőn 10x15-ös méretű kép eredeti méretű?
Ammenyi az innen lementett képről összevetve a nálad is meglévő különcélú kocsi listámmal (azaz mik voltak a szegedi bizottsági kocsik) megsaccolható, szerintem ez a sportháló lesz, a 61 55 99-10 324-4. A másik az igazgatói kocsi volt, a 67 55 99-10 304-0, a fotón lévőnek viszont egyértelműen 4-es az ellenőrzőszáma...
De ettől függetlenül szeretném elkérni az eredeti szkennelt verziót, feltéve, hogy nem így lett szkennelve. Gondolom helyből mehet gumidaninak is...
Az egyik legtovább világosszürke szoknyával megmaradt szegedi mozdony, a V43-1228-as 1998-ban egy vasárnap este, talán a 17001 sz. vonattal indulásra vár Szegeden.
Sajnos az 1130-asról nincs képem MÁV-os korából. Egyszer volt hozzá szerencsém még Szegeden, akkor meg valahogy kimaradt a fotózás. Nem sokkal utána "bányagép" lett, azután pedig megvette a GYSEV. 1128-asról van még képem.
Köszönöm az infót! A kivágott képet egy idős barátomtól kaptam, így semmit sem tudtam az eredetéről. Van még itt egy érdekesség. 1997-ben vizsgálták annak a lehetőségét, hogy a 1142-es mozdonyok "nagy" sebességét a "Hegyesi" oldalban hogyan lehetne kihasználni és menetrendi próbákat tartottak a mozdonnyal Bp-Hegyeshalom viszonylatban. Ekkor készült ez a kép Győrben.
Ha jól emlékszem, valaki keresett képet (nem biztos, hogy ebben a topicban) Leó vontatta-tolta ingavonatról. Én találtam egyet, remélem megfelel. Én is így kaptam csak magát a képet kivágva. Valószínűleg valami MÁV-os propaganda anyagban volt. Ha jól megnézzük a képet, a vonat végén (igaz kicsiben), de egy Leót láthatunk.
Igaz,hogy ez 110-el több mint amit te keresel, de ezt nem tudtam kihagyni,hogy ne tegyem fel. A helyszín,a mozdony, a kocsi ami utánna van......,hát sajnos ilyen fénykép sem fog többet készülni!
Üdv! Keresek (jó)pár gépről fotót. Lehet, hogy az index összehúzza egy picit a listát, de remélem értelmezhető lesz. A fotókat saját felhasználásra, digitális gyűjtemény valamint fotóalbumba szeretném őket rakni. Előre is köszönet!
Bocsanat, a DRG-re gondoltam. A jövöben is igy fogom irni. Habar nekem a DR, DR marad, mindegy melyik. Egyebkent kösz a helyesbitest. A szamozast nemtudtam fejböl. Ezert is irtam hogy a Dampflokarchiv bol kinezem.A könyvek sajna jelenleg költözes miatt meg bevannak csomagolva. Egyebkent korrekt amit irtal.
üdvözlettel ferike.
Irj a mail cimemre,lenne nehany kerdesem.
köszi a kepeket. A jo öreg 50-es regi kazannal. Ezekböl egy fut meg itt svajcban, egy maganember vette meg. Utoljara 1987-ben volt lathato Erfurtban egy mozd.kiallitason. Lehet hogy ugyanaz a gep, amit te tettel fel ide? A kepen bal oldalon lathato.
Előre is elnézésedet kérem, hogy megint nálad kotyogok bele a dolgokba, (rövid itthon tartozkodásom 10 óra) alatt, de kénytelen vagyok írásodat fenntartásokkal fogadni.
A DR a II. vh. után összesen 18 darab G8-as tipusú mozdonya maradt, amelyből 1951-ig bezárolag 3 db-ot majd 54-55-ben 2 darabot a Schwarze Pumpe ipari cégnek átadott. a maradék 13 db-ot 1967 végére folyamatosan leselejtezte (zömmel 1697-ben)
A DR egyetlen egy G8-as tipusú mozdonyt nem épített át ezekből.
Evvel szemben a DRG 1935-1940 között valóban átépített mozdonyokat és úgy ahogy írtad, egy futótengely beépítésével, ennek az általad emlitett okon kivül még a tengelynyomás csőkkenését is elérték.
De ezek a mozdonyok G8.1 tipusúak voltak, és az átépítés után (690 db.) a DRG 56 201-891-es pályaszám tartomány közé sorozták be őket. Ez viszont volt a későbbi DR-nél is több darab volt
Tehát sem a DB, sem a DR nem épített át G8-as mozdonyokat sosem
(Szerintem itt keverted össze a dolgokat).. :-))))
Ezek a kepek ugyan jobban illenenek a DR topicba, de mivel valoban regiek, inkabb ide teszem öket. A kepek az ötvenes evekben keszültek, 1986-ban kaptam öket egy DR-es öreg mozdonyvezetö kollegamtol. Ma mar sajnos nem el.
A kep allitolag Suhl allomason keszült (Thüringiai erdö) egy P8,a BR 38-as mozdonnyal. A mozdonylampan latni a mozdonyszamot is.
A G8-as sorozathoz meg csak annyit, hogy a DR kesöbb, a mozdony keretet meghosszabitotta, es egy futokerek tengelyt epitett be,mert a mozdony gyakran kisiklott. Ezek a mozdonyok kesöbb is megtartottak sorozatszamukat (BR55) de a folytatolagos szamozasnal megkülönböztetö ezres szamjelzest kaptak. Pontosan megtudom majd mondani, a "Dampflokarchiv Band I-II-böl, sajnos most mind be van csomagolva. Kis türelmet kerek. Vagy küldöm direkt e-mail-ba.
A Die GySEV c. könyben a 410.610-nél az szerepel, hogy ex CSD 425.011, ex KPEV G8 A CSD-s pályaszám ok. De a másikról valaki tudna valami konkrétabbat mondani?
A 410,610-nek volt egy horzsolódásos/siklásos balesete Ócsa állomáson 1951. november 24-én. Sajnos az iratból nem derül ki a mozdony állomásítása, de a személyzete Hámános volt. Mivel kicsi a valószínűsége, hogy hatvani gép Hámános személyzettel tehetvonatozzon a lajosi oldalban, utána érdeklődtem egy barátomnál. Elmondása szerint a gép 1951 márciusában még Hatvanban volt, majd valamikor ezután (de még november 24. előtt) át lett állomásítva a Hámánba, így 1952 novemberében már annak állagában tartják nyílván, majd GySEV-hez kerül, de ez már egy másik történet. A sorozat többi darabjának állomásításáról semmit sem tudok.
Sajnos nem tudok jellegrajzot, mert az nekem sincs. Viszont a füstiben van a 301-es, amin egy ilyen szerkocsi van! Érdemes kimenni, megnézegetni, fotók, mérések, és máris neki lehet látni! Egyelőre ennyit tudok a témában segíteni. De majd még igyekszem felkutatni rajzot is!
Így első blikkre, szerintem az 501 (bár az 500-as fajtáról nincs képem) és a 610 lesz elkészítve. De a 601 és a 606 is nagyon tetszik. q<-) Talán az lesz a legjobb, ha szerzek még két Br 55-öst... Szóval, még a végén egy egész kis 410-es flotta kerekedik ki a dologból. qX-D Tetszik, hogy kis darabszáma ellenére milyen változatos ez a sorozat, ráadásul van egy elég használható és alacsony árfekvésű alapmodell is, amit csak át kell alakítgatni imitt-amott (bár szerintem, így sem lesz kis meló...). Sőt, ha már ilyen segítőkész emberekre akadtam, akkor tényleg érdemes belekezdenem. q;-) Az S típusú szerkocsiról tudnál jellegrajzot küldeni? Mert az egyik barátomnak van egy marék Br 55-öse szerkocsi nélkül... q:-D
Mivel sajnos egyikről sincs képem, nem tudom megmondani, mi volt a két gép közt a külömbség. Már, ha egyáltalán volt külömbség! Én is csak elmondások alapján tudtam dolgozni, így valszeg ez sem 100%-os, de legalább 95%-ban jó! A 600-asok azért mások, mert az egy korábbi 55-ös típus! Azonos megjelölést sok gép kapott, melynek hasonló volt a tengelyelrendezése, és a feladatköre, csak a pályaszám volt természetesen más! Mondjuk, míg az egyiknek a pályaszáma 3 számjegyű volt, a másiké pl. ezressel kezdődött! Az 55-ösoknél legalább 4-5 külömböző altípus volt, melyek más évben, esetleg más vasúttársaságnak készültek! (Akkor még javában Länderbahn korszak volt!) A 600-asok a régebbiek! Ők a Porosz Királyi Vasútnak (K.P.E.V.) készültek, mint G7.1, 1893-tól. Az 500-asok, pedig szintén Porosz G8.1-esek, melyeket 1913-1921-ig gyártottak! A DRG, és DR korszakban kapták meg egységesen a BR 55 típusmegjelölést! Alapvetően tehervonati gépek, ezért kezdődött a típusmegjelölésük is G-vel. (G=Güterzug=Tehervonat) Szerintem az 502-es dettó úgy nézett ki, mint az 501-es! És valóban, ha esetleg találsz CSD-s 55-ösről képet, az sokat segíthet!
Ebben a témában én is érintett vagyok, én is beszereztem egy SNCF festésűt (csak a mellgerenda vörös, minden más fekete, a kerekek is).
Az eredeti dobozon van is egy matrica: 410,502
Mi a különbség az 501 és az 502 között?
Ha jól látom, a kazánon a felső szerelvények is elég változatosak, a Piko modellen középen egy gőzdóm, előtte mögötte egy-egy homoktartály van. Ha jól látom, a 600-as sorozaton csak egy homoktartály van középen, viszont kapott egy víztisztítót is.
Tekintve, hogy nem vagyok jártas a modellépítésben, első lépésként az SNCF modellből legegyszerűbben átépíthető változatot szeretném elkészíteni, nyilván az 501-est vagy 502-est.
Hatvani gépek voltak mind ahányan, legalábbis egy 1951-es állaglista alapján. Amúgy, ha bármi infó kéne a gépek elkészítéséhez, tudok segíteni! Csak nézd ki, melyiket akarod megcsinálni! Apróbb-nagyobb részleteiben, mint azt a mellékelt ábra is mutatja, igencsak eltérők voltak! Személy szerint az 501-en, és a 606-on vagyok túl! A 606-nak, ráadásul S-tipusú, a MÁV 601-esekével megegyező kivitelű szerkocsija volt!
Óh, nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget!!! q:-D Terveim szerint mind a két változatból készítek legalább egyet-egyet. Már meg is van a két PIKO Br 55-ös az alapoknak. Természetesen, szeretném minél élethűbben elkészíteni a modelleket, ezért a könnyített változat kazáncserés lesz. Mégy egyszer NAGYON köszönöm a segítségetek!!! Amint lesz valami fejlemény az átalakításokról dobok fel pár képet. q;-)
Eltérés, még a kéményekben is volt a PIKO modelleknél! De azokból leginkább a 501-502 psz-ú nehezebb kivitelű változatot lehet megcsinálni. Vagy kazáncserével, úgy, hogy a füstszekrény és a védház megmarad, akár könnyített 600-ast is!
Sajnos, csak a 600-asokról van képem, de vigyázat! Ennek kisebb a kazánátmérője, és ezzel együtt a szolgálati tömege az 500-asokénál! De abból úgyis, csak kettő volt. Íme: Fentről lefelé: 410, 601; 603; 606; 609; 610
Azt nem tudom megmondani, hogy a csehek egy-egy mozdonynál milyen átalakitást végeztek, de valójában ebből a tipusból került ki a MÁV 410-es sorozata
Amugy emlékeim szerint anno a PIKO is kiadott CSD pályaszámmal BR 55-ös gépet (feltételezhetően csak a pályaszámot matricázták át), tehát az esetleges mozdonyon történt átalakitás nem szerepelt rajta. (Ezt a modell építő guruk feltételezem jobban letudják nekek regélni)
Keress, kérdezz a modell topikok tömkelegében (vasútról is van egy pár darab)
Ma pont öt éves? A fákon már van levél a filmen, de ha most kinézek az ablakon a fákon nincs levél. A vonalrol véletlenül nem tudod, hogy ki csinálta a kisfilmet? M41-es volt akor, amozdonyvezető ugyanaz volt aki a kissfilmeden a 071-es bobot vezeti T. László.
Működött magyar hálózaton az a mozdony, akkor még nem volt divat a mai engedélyesdi, viszont még sok helyen volt 500 mm-es kígyózás a kanócban, amit a 400 mm-hez kialakított osztrák vezetékszakító nem szeret, ennek okán kellett helyenként vontatni a járművet.
az említett rendezvényről nekem is van egy képem a családi "albumból". legalább most már tudom, mikor volt ez pontosan. ott a mozdony mellett, a feljárón én vagyok látható. :-) most már akkor azt is tudom, hogy 5 éves voltam. :-))
Az 1368-as annyira új volt, hogy a székeken még rajta volt a nejlon, ebből (is) gondoltam, hogy frissen jöhetett ki a gyárból. Ma már tudom, hogy néhány nappal korábban volt a hatósági vizsgája.
A keresett rendezvény ("Zug der Züge")1987.07.26-27-én volt. Az ÖBB 1063,018 csak úgy szerepelt rajta, hogy a magyar szakaszon vontatták. (Más áramnem.)
Emlékszem még egy rendezvényre ugyanott. Akkor az ÖBB kiállításvonata állt ott. Tudja-e valaki, hogy mikor volt? Jól sejtem, hogy ÖBB 1063 azóta sem járt Budapesten és valószínűleg nem is fog?
És volt kint természetesen V63 is (007), de az emlékeim szerint az utolsó napon mintha a 002 (vagy talán a 001) szedte volna össze a díszes társaságot.
Kedves wrn30601!
A kérdéses rendezvény neve:
MOZDONY KIÁLLÍTÁS A MAGYAR NAGYVASÚTI 50 PERIÓDUSÚ KÖZFORGALMÚ VILLAMOSVONTATÁS MEGINDULÁSÁNAK 50. ÉVFORDULÓJA EMLÉKÉRE
Nyitvatartás:
1982.09.15-én: 15.xx-től 19.xx-ig,
1982.09.16-19-ig: 10.xx-től 19.xx-ig.
A kiállított gépek: V40,016, V41,521, V43,1368, V55,006 (a Füstiben van V55,004 pályaszámmal) és V60,006.
Üdv.:
Teknős
Köszönöm. Bízom benne, hogy holnap délelőtt találkozunk.
A könyvvel kapcsolatosan minden észrevételt tisztelettel és köszönettel fogadok. Már gyűlt néhány össze (főleg személy nevek), de van más érdekes plussz infó. Összevárok egy csokorra valót és közzé teszem itt. Aki akarja, majd berakhatja kinyomtatva a könyvbe.
Ha addig senki nem reagál, a jövő hét elején szállítom a pontos dátumot. Holnap megyek Sopronba, ahol találkozom egy úrral, aki ott volt és fotózott, de lehet hogy a saját jegyzeteimben is szerepel. Mármint az időpont.
Egyébként épp az előbb tettem le a könyvet, miután végeztem a 'járművek' című fejezettel. Kiváló munka, olyan alkotás, amit csak lassan, figyelmesen szabad végigtanulmányozni. Máris sokat tanultam belőle, méghozzá nemcsak GYSEV-es, hanem MÁV-os dolgokat is. Ha megengeded, néhány megjegyzéssel megkeresnélek majd magánban.
Mint jeleztem a forrásokban olyan ellentmondásokat találtam, amit nem tudok feloldani. A gépíró Gizikék szerintem keverték a g és q betűket, vagy a római I-et a nagy I betűvel. Erre volt olyan hely, ahol biztosan rájöttem. Itt viszont nem sikerült kibogoznom a dolgot.
A szerintem valószínűbb változat szerint 1925-ben készültek a Schlick-Nicholson cégnél VI q' jelleggel, Bh 8201971 8202000 számon, amit rövidesen átszámoztak B 31112 31141-re.
(1925-ben zajlott egy nagy átszámozási projekt)
A másik, kevésbé valószínű, változat szerint 1908-17 között VI g' jelleggel Bh 102001-102316 számon különböző vagongyárakban készültek.
Mind a két változat szerint már eredetileg is dongatetővel készültek. A fő méretek egyeznek, (12.6 m ütközők között, 11.4 m szekrényhossz, 7 m tengelytáv) az eredeti állapotukról nincs képem. A VI q' jellegűekről tudom, hogy 4+8+8+8+8 üh voilt a fülkebeosztásuk. Ez meg is felelhet a képeken láthatónak. Illetve az egészalakosnál meg is felel.
Ez valószínűleg a VI g', vagy más források szerint VI q' jellegű kocsi lehet. Az egyik végén wc, a másik végén pedig félszakasz van. A kórházvonati képen a félszakasz látszik. (távolság az ajtótól)
ill. íme még egy kép, szintén hasonló korú, szintén a fiumei vonalról. sajnos nem a legjobban sikerült fénykép, de nekem értékes, mert családbeli, és mert 601-es van rajta! :-)
a kép felirata:
"Komorske Moravice 1915 1001. sz. gyorsvonat 601. sorozatú mozdony Foto: Schlegel Lőrinc"
előkotortam egy régi képet, mely a rokonságtól származik. az ősök vasutasok voltak a fiumei vonal mentén, Horvátországban, ami akkoriban még természetesen a Magyar Szent Korona része volt...
az alábbi kép Brod-Moravica állomáson készült 1915-ben.
felirata a következő:
"A motoros hajtányon puskával: Dr. Beck Tivadar MÁV pályaorvos Schlegel Károly komorske-moravicai áll. főnök. (ő volt a rokon)
"a Ce-Em között húzodó vonalból még maradt valami.... "
Naggyából ennyi.Ez a kiágazás Celldömölkön látható,a felsővezeték ne zavarjon meg,az csak azért van ,mert a vágányrészt kihúzónak is használják. Kb. ennyi látható Fertőszentmiklóson is csak arról most nem találok képet.
Azt szeretném megkérdezni,hogy a Ce-Em között húzodó vonalból még maradt valami ami azt érzékeltetné,hogy ott egyszer vasútvonal volt?
Ha jól számoltam akkor 2009.05.26.-án lesz 30 éve,hogy megszünt.Ha nem akkor bocsánat a tévedésemért!Légyszi küldenétek valami leírást ezekről az állomásnevek rövidítéséről?(Sokszor nem tudom melyik állomásról van szó.)Előre is köszönöm nektek!
Amikor a GySEV létrejött és a vasúti hírközlés is megjelent, nem létezett még olyan, hogy "Fertőszentmiklós állomás" a GySEV-en. Akkor becsületes neve "Eszterháza" volt. Fertőszentmiklós név, mint állomásnév a II. vh után jelent meg. (A Fhév-en volt "Fertőszentmiklós Alsó" mh 1897-től.
A 1326 sz. hozzászólásban reklámozott könyv 153. oldalán van sokkal szebb felvétel. Ugyan az a beállítás; az új híd terhelési próbáján készült; a híd jobb és bal oldalán az aktuális nagyjaink (Rákosi, Sztálin) arcképével ékesítve ...
Urak, ma készült el a nyomdában a Soproni vasutas képeskönyv 1937-1987.
Az A4 méretű könyv 135 grammos sárga tónusú műnyomólapon 320 darab fekete/fehér fotó segítségével bepillantást ad a GySEV 1937 és 1987 közötti történéseire. Mozdonyokra, kocsikra, vonatokra, eseményekre, vasutasokra, háborúra, újjáépítésre, versenymozgalomra, balesetekre, stb. stb. A képeken előforduló járművek legyen az mozdony, személy-, vagy teherkocsi, autóbusz, vagy teherautó életrajza vagy közvetlenül a kép alatt, vagy a könyv végén függelékben szerepel.
Tisztelt Topiktársak! Pénteken, márc. 21-én délelőtt istvántelki látogatást szerveztünk, találkozás a vmh. felőli főbejáratnál 9 órakor. Jelentkezni az mgve kuk freemail p hu címen lehet név és lakcím megadásával (nick nem kell), amit le kell adnunk. Jó fotózást mindenkinek ! (Egyszer majd az itt készült fotók is régiek és pótolhatatlanok lesznek!) :) üdv. gőzfan
Szó volt itt korábban az utolsó szegedi gőzösről, a 424,334-esről. Nos, jómagam is lekaptam őt, bár nem mondható szerencsés felvételnek (már indult, nem volt időm pozíciót változtatni), mégis bemutatom. A kép Orosházán készült, nyilván a cukorrépakampány idején fennálló géphiány miatt kellett befűteni. Feljegyzéseim szerint képet '85-ben kattintottam, de ebben nem vagyok teljesen biztos, mivel akkoriban még nem vezettem teljes körű nyilvántartást a fényképezéseimről.
Az első kép az Csajág állomáson készült. A Nohab mellett szerintem egy Lepsény felé tartó vonat lehet, mivel arra a vágányra a kezdőponti oldalról nem lehet bejárni. Ha hármas kereszt is történt Csajágon arra úgy emlékszem gyermekkoroban, hogy páros az elsőre, páretlen a harmadikra (amin a Nohab áll) s a másodikon halad ami éppen van. Ami ilyen hármas keresztre emlékszem az a 9736, 9711, Ex952 (Göcsej)
Azt még elfelejtettem, hogy Gulper képe még az én fotóm előtt készűlt. Közvetlenül az átépítés után, valamikor 1990 körül. Nézd meg az én fotómat. A környéket belepte a gaz, és a hídon már van egy festett csíkozású deszka korlát.
Az átépítés 1992-1993-ban volt, így hátha közelebb jutni a megoldához, hogy mikor készült ez az utazási kép:-)
A képen az ártéri híd látható. Azt már jóval korábban kiváltották egy új híddal. 1992-93-ban talán a Rába hídat építették át. A régi ártéri hídról én is csináltam anno fotót:
Tehát a Rába Sárvárnál. Az lehet, mert sokat jártam Pestről Szombathely és/vagy Kőszeg felé. Mert ahol csak egyszer kétszer vonatoztam, ott csak nézelődtem és a legritkább esetben jutott eszembe fényképezni. Az időpontot is tudnám - ha megtalálnám végre a régi papírt, amire az egyes filmtekercsek dátumát írkáltam anno. Mindenkinek köszi az infókat !
Tényleg, igazad van, most már emlékszem, hogy ma is látni a kép szerint a mai nyomvonal mellett a régi nyomvonalon a régi hídfőket, és volt a Rába után Cell felé haladva egy kishíd is.
Szerintem Sárvár lesz. A hidak elhelyezkedés és formája erre enged következtetni. A környezet is visszaadja a Rába parti hangulatot. Valamint ha jól emlékszem először a kis hidat cserélték ki, majd csak évekkel később a héttérben látható nagyot.
Mindkét híd elég rossz állapotban volt max 20-al lehett átmenni rajtuk.
A Bb 635 1977.05.25-én leégett Pécs Külváros mh-en, és 1977.10.19-én a 112478/1977 sz. selejtezési jegyzőkönyvvel leselejtezték, így 1978-ban bajosan továbbíthatott vonatot a 15-ös vonalon.
Tényleg nem tudom, hogy hol és mikor. Tehát először átmentünk egy hídon, azután új nyomvonalon elmentünk a párja mellett. A harmadik kép hátterében látszik (?) az első híd a háttérben.
Végig néztem a Sopronba állomásított MÁV motorkocsik jegyzékét. Ebben szerepelnek ABbmot, ABmot, ABymot és az MDmot 3016. BBmot-ról nem esik szó. Én 1979-től voltam a MÁV Vontatási Főnökség alkalmazottja, akkor a szombathelyi vonalat ABBmot és 424 sor. járgányokkal szolgálta ki a soproni MÁV vontatás. Arra nézve, hogy a 15 vonalat mikortól szolgálta ki a soproni vontatás, pillanatnyilag nem találok adatot, de itt Paragulis kollégánknak hinnünk kell, hiszen ő a 60-as évektől volt a soproni MÁV vontatás oszlopos tagja.
Az MDmot 3016 egyébként 1979. decemberében jött Zeg-ről és 1980. júliusában lett visszaadva Sm-nek. Azt hiszem, a GySEV-es fórumra tettem fel régebben fotót.
Például azért, hogy közkincs lehessen olyan dolog, ami esetleg eddig csak porosodó pocokon, házi archívumok mélyén állt. Ha a kép forrása ismert, akkor illik megkérni a szerző engedélyét, feltüntetni a forrást.
Ha nem ismert vagy nem elérhető, akkor meg ezt a tényt. Ha előkerül a szerző és kéri, hogy töröld, akkor meg egy levél a moderátornak.
Sajnos nekem nincs lehetőségem saját régi fotókat berakni mert én nem éltem abban a korszakban.Én csak képeslapokon,fotókon(nem saját),könyvekben tudom csodálni a vasút szép múltját. De ezen ne múljon ,akkor nem rakok be több képet!
A 70-es években már biztosan nem,csak még ennyit kiegészítésként.Abban az időben már biztosan a soproni személyzet csinálta a személyvonatokat részint gőz részint ABb vontatással.A gőzösök ugyan lejártak Kanizsára,de tovább nem.
Legjobb tudomásom szerint Sopron és Pécs között közvetlen tehát átszállás nélküli forgalom csak azután jött létre,hogy a 3016-ost visszavitték Szombathelyre. Ez a 82-es vagy 83-as évben volt. Bb-mot szerintem menetrend szerinti forgalomban nem járt a 15-ös vonalon,mivel a személyfordát soproni mv..ök csinálták és tipusismerete Sopronban nem volt senkinek sem a nevezett tipuzsra. Az ABb.motorok pedig szinkronban közlekedtek igy nem igen hiszem,hogy egy motor plussz két kocsis vonat menetrenmdi forgalomban közlekedett volna legjobb tudomásom szerint. A nevezett képet nem láttam igy konkrét álláspontom nem is lehet.
Igazad van, definitíven nem lehetett a Bbmot 635. Selejtezték 1977-ben. Valószínűleg a helyszínmeghatározás sem stimmel. Legjobb tudomásom szerint a 15 vonalon Bbmot motorkocsik menetrend szerint nem közlekedtek (hacsak nem valami rendkívüli alkalom miatt, de ilyenről sincsen tudomásom). A MÁV Vontatási Főnökség anyagában erre utaló feljegyzést nem találtam.
A Pereszteg behatározás sem segít. A képen látható "távírópóznák" elbontásukig emlékeim szerint a pálya bal oldalán (azaz Soprontól Szombathely felé haladva a pályatest baloldalán) álltak. Tehát elméletileg a képaláírás szerint Szombathely felé kellene a szerelvénynek tartania. A megállóhely (épületet a 90-es évek végén elbontották) után közvetlenül közúti útátjáró van. Régi rókák, mint pl. Paragulis társunk, aki a vonalon akkoriban utazott, a feltételezett Pereszteg utáni helyszínnel kapcsolatosan bizonyára többet tud mondani.
Közvetlen Sopron-Pécs összeköttetés a II. vh előtt, az 1980-as években (MDamot) volt, ill. napjainkban van (Corvinus).
Legközelebbb, ha találkozok Kubinszky úrral "megvitatom" vele a helyszín kérdését.
Kubinszky Mihály úr egyik, Bbmot-ot ábrázoló képével kapcsolatban lenne egy kérdésem. A kép szerepel a Magyarország mozdonyai c. könyvben, de kiadták ZM képeslapon is.
A kép állítólag a Bbmot 635-öt ábrázolja 1978-ban Peresztegnél. A problémáim a következők: - minden általam elérhető forrás szerint a Bbmot 635-öt 1977-ben selejtezték - nem tudok róla, hogy Bbmot előfordult volna a 15-ös vonalon. A képen a motor két másodosztályú kocsit továbbít, pedig akkoriban tudtommal három kocsinál rövidebb vonatok nem jártak erre. - a Bbmot 635 utolsó honállomása Bátaszék volt.
Bocsi, hogy bele vau-vau! De nem lehetne inkább saját képeket felrakni? Skennelni mindenki tud. Szerinted mi lenne, hogy ha az összes itthon lévő könyben lévő fotókról, vagy a képeslapokról skennelnék be képeket? Hamar kiutálnának innen! Na meg nem is beszélve a bizonyos "Szerzői Jogvédelem"-ről! Egy másik topikban már kiveséztük ezt a témát. Kemény összegekbe kerülnek ezek a jogdíjak!
Tehát, ha lehet, akkor csak saját képet!
Köszönöm!
Nemrég volt itt szó az utolsó szegedi gőzösről. Ugyan az a gép, de már Celldömölki személyzettel.
Köszönöm az infókat.Nem tudom mi a baj,de nem tudtam megnézni a képet.Valami "csatolt fájl hibát" ír ki.Lehet,hogy az a baj amit mondtál.Eltudnád légyszi azt a másikat is küldeni? (424-es oldalról nagy gőzfelhőben) Köszönöm!
Valóban nem írtam be,de Szeged Igazgatóság területéről van szó. Az igaz,hogy még utána láttam a 424.243-ast Mezőhegyes felé cukorrépa-vonattal,de az ünnepélyes búcsú a Szegedi V.F.-től ez volt. A képet küldöm.
Ha már képeslapok! Az ex. Zékány-Máthé most Stil Nuovo képeslapok közül melyek jelentek meg az utóbbi években? Az oldalukon sajnos 2004 decembere óta nincs frissítés. :-(
Most olvastam egy másik fórumon a trükköt a nagyításra:
Trükk: megnyitod a képet, ráklikkelsz jobb gombbal, kiválasztod, hogy tulajdonségok és kimásolod a kép URL-jét. Ezután nyitsz egy új ablakot, beilleszted az előbb kimásolt URL-t, de ebben a "BIG" részt átírod "IMG"-re és voilà, ott van a kép nagyban.
Negatívjaim között "találtam" (3 x 6 cm!). Sajnos nem tudom, kitől kaptam, ki készítette a felvételt. Osztrák vasútbarátra tippelek, talán nem haragszik meg. A felvétel valahol a megboldogult Jugoszlávia területén készült az 1950-es évek végén/1960-as évek elején. A mozdony a JZ 11 046 (Bp 5518/1947)
Pár nappal ezelőtt beszúrtam ide egy, az Acsádon tárolt M63.008 és M63.009 mozdonyokról 1985.06.06.-án készített fekete-fehér felvételt. Most megtaláltam a hozzá tartozó színes negatívot is.
Köszi! Most telefonáltam végig a rokonságot és egy két dolgot megtudtam a kónyai lóvasútról. Dátumokat majd csak holnap tudok meg addig viszont... A vasút az állomástól (igen, állomás is volt, Ádám bácsi volt a forgalmista.. :)) a Király majorig vezetett. Általában az ott dolgozók utaztak vele. Ahogy mamám mondta: "reggel kijöttek a vonathoz, és valaki felfért, valakinek már gyalog kellet mennie" Volt egy kiágazása a vasútnak a Hortig /a Balmazújváros és Tiszacsege közötti műút körül van/. Amit jóval a /fő/vonal felszedése előtt már megszüntettek.
Impressziók a 108-as vonalról - sajnos balmazújvárosi nincs, sem az adott gépről. M41 2179 indul Füzesabonyból 1988. április 20-án; M41 2176 érkezik Hortobágyra 1991. július 6-án; M44 080 tolat Hortobágyon ugyanaznap; és kónyai életkép a '70-es évek végéről (apám fotózta vonatból).
Hali! Szeretnék megmutatni 4 képet, ami 2003 őszén készült Németországban. Minőségért bocsi, scanner nincs így a digitálissal való lefényképezés maradt :) 1. Fekete-erdőben készült gőzős. 2. Traxx vezetőállás 3. Mannheinben várakozik tehervonatra. 4. Mannhein Cargo-s fütőháza.
Sziasztok! A 108-as vonallal (legfőbbképpen Balmazújváros állomás) kapcsolatban keresek bármilyen témájú fotót. Valamint az M41-2186-os gépről. Üdvözlettel.
Az M62-001-es eredeti kivitelében, központi ütköző-vonókészülékkel, cirill-betűs vezetőállás megjelöléssel.
érdekes, mert a nagyszöllősi állomáson (Vinogradov, Kárpátalja) az rlső sorozatpéldányok hivatalos átadáson készült képeken már normál ütközőkkel, normálnyomtávolságú forgóvázakon látható.
1976-ban a Szemere telepen HARGITA motorvonatot bontottak szét és A 26-osokat.
Sajnos én a buszokat fotóztam meg a trolikat,és nagyon bánom,hogy nem készítettem legalább egy fotót. Volt a telepnek egy gőz daruja is. Na arról sincs kép. Ilyenkor lelki ismeret furdalásom van,de ki tudta akkor,hogy most mekkora érték lenne. Jó,hogy vannak olyanok akik leszednek ezt-azt. A pályaszámok most kincset érnek. Ezeket csak vasútbarátok tudják átérezni.
A fogasok meg tudomásom szerint táblástól mentek a kohóba, mert ottjártam után pár nappal vitték őket. Le szedtem volna azokról is a táblákat, ha nem kezd el esni az eső.
Jó,végül is nem lényeges,csak mivel szóbakerült,jött elő a kérdés. Igen emlékszem korábban ez a fotó valóban szerepelt a GYSEV-es oldalon.Egyébbként ezt már akkor meg akartam kérdezni,csak valamiért elmaradtam vele. :-)
Hogy közlekedtek pályaszám nélkül egy, max. két napig, az biztos. Hogy mit, hol számoztak át, azt most fejből nem tudom, de úgy emlékszem, a GySEV fórumon egyszer már megtárgyaltuk kellő részletességgel.
Urak, múltkoriban szóba került a "Sopronvármegye közlekedése" című könyv. Ma találkoztam a könyv kiadójával és kaptam pár kötetet bizományban. Tehát, ha valakinek kell, tessenek szólni. Bolti ára 5900,- Ft, így 4000,- Ft (+ utánvét). Egy-két hétig magamnál tartom őket, utána visszaadom őket a kiadónak.
Sopron Déli, 1987.06.02.; Szombathely felé indulásra kész 39718 sz. személyvonat a GySEV-től frissiben átvett M41.2214 mozdonnyal (ex GySEV M41.007). A mozdony homlokoldalán a GySEV felirat és pályaszám már át van mázolva; a mozdony oldalán az M41 még olvasható és a 2214 szám első számjegyének felső íve is már felkerült a mozdonyra. (A többit majd legközelebb, gondolhatták a piktorok ...)
A pias képén látható ózdi nagybobo már régen befejezte földi pályafutását, még a '90-es években elbontották. A vasúttörténeti parkban látható vagyis ott sosem látható zöld színű nagybobo valamikor az ÁFOR (ma MOL) szajoli üzemében dolgozott, onnan vette meg a Nosztalgia kft. Annak pályaszáma viszont A25 016 (volt), igaz felfestve még mindig az van rá.
A képeden látható Nagybobó amely A25,015-ös őpályaszámon látható az ma zöld színre festve a Magyar Vasúttörténeti ark területén látható üzemképes állapotban, és anyagvonatokat és nosztalgiát is szokott vontatni.