Holnap nyilatkozom még a másik déli részen található : Tornyiszentmiklós...Talán a Rákoczi utca....? Idáig csak jót hallottam rolla.. (teszt alatt..) xDD üdv.
u.i. Varró Pista bácsihoz járok le ...inkább Egerszegre,mert komolyabb karakter..., legyen az + 30 km-er...de...
szavahihető és tartja a 1-2 napos megbeszélt szavát, és nem 2-3 hetes "magyarázkodását". Ez a valóság sajnos. ...,.hogy a gépforgácsolás szakmai pontosságáról,... szó se essék...hmm..
:-)) Na mindenki,... csak ők nee.. xDD :-)) de.. psszt. Nem szóltam senki ellen ...de... (novemberig rozsdásodna az udvaron, ...és akkor is csak (magyarázkodás,hogy miért nem lehet egy 20 perces gépmunkát elvégezni 4 hétig sem és nem folytatnám ...(de ez egy más kérdés). xDD ,-)) Ismerem a kicsit is ,meg a nagyot is...szakmailag, sajnos. üdv.
Az ék elmászott vagy 35-40 fokot, bele is mart rendesen és egy utat csinált bent,...de lent van, az a lényeg. Phuúú... dúrva gányolás, mert lehagyták a nagy alátétet ami lefogta volna. Baromi mérgelődés, ha "jó az úgy pinnyalatnyilag" !...aztán vissza nyal a fagyi...Megmosom a kezem és egy foto lesz. Köszi a biztatást.
Szerbusztok, adva van egy AP 12- Welger kis kockázó. A váltó első lapos szíjtárcsa lóg a tengelyen de nem akaródzik lejönni ! Esetleg van egy rejtet stifft ,valahol eldugva (rajzot sem találok sehol...) !! :-(( Minden segítséget köszönök szépen. üdv. Patrol-papa
Tudja valaki, hogy Mtz 50-re kell-e rakni porral oltót vagy sem? Köhém rendeletet én úgy értelmezem, hogy 3500 kg-ot meghaladónál kell, nekem a forgalmiba 3410 kg van írva össztömegnek. Ezek szerint nem ?!
O.K., de lehet, hogy csak egy hét múlva tudom feltenni, mert most egy hétig nem leszek drótközelben.
Én nem méricskéltem, de a boltos azt mondta, hogy a 80-as bolygókereke nagyobb, az meg tény, hogy a napkerék nagyon más. Az 50-esé tán 27, a 80-asé meg 30 fogas ...
Az én ötvenesemben ha eddig baj volt a TLT-vel az mindig a bolygókerék miatt volt. Az orosz sem hülye, gondolom azt változtatta meg, mikor a 80-ast tervezte.
Az én ötvenesemben,mikor ezeket a kis bolygókerekeket,görgőket,csapokat cseréltem,ugy kaptam,hogy egyféle van-persze,ez nem tegnap volt...meg az még CCCP-zsiros-papiros csomagu volt.A hashuzó tartóról,amit gyártottál,tehetnél fel képet,lássuk,milyen..sajnos az én trakimban sincs meg a két hátsó csavar helye,csak a difiház alattiak vannak meg.
A nagytojás-féle módszerrel nem kell levenni a fedelet, csak a kapcsolóhüvely karját kell felemelni, akkor az rajta marad a tengelyen. Még soha nem próbáltam így, de szerintem meg tudom csinálni.
Az enyémen is a 80-as hasihúzója van. Én csináltam egy masszív tartószerkezetet hozzá. Bevált, pedig lényegében minden vontatott gépemet azzal húzom, és az EB7/70-es és a T088-as adta neki az ívet rendesen. Ha kicserélem a TLT-t annak az a kellemes mellékhatása is meglesz, hogy levehetem ezt a keretet és egy kicsivel nyugodtabban megyek műszakira.
Egy ismerős traktoros épitette át a trakiját nyolcvanas TLT-re,mert a nyolcvanas hashuzó rendszerét szerette volna használni,és a fedélben lévő két csavar nincs a régiben.Lényegében a kapcsoló hüvelytől hátra mindent kicserélt nyolcvanasra.Sajnos le kell venni a felső fedelet,pont az emlitett kapcsolóhüvely miatt is.
Értem én,hogy átépited 80-ra,a görgők meg a fogaskerekek abban is ugyanazok.Ebben a mostaniban nem birják-ugyanazon görgők,kerekek a másikban mitől birnák jobban?
Én is az egybetengelyesre gondoltam, de így már biztosan az lesz. Azok a görgők gondolom azok, amik a cserélhető tengelycsonkot tartják. Sok értelme nem is lenne a cserélhetőnek, mert minden kardánom hatbordás.
Asszem kezdek képben lenni. Ha valahol megakadok élni fogok a lehetőséggel és felhívlak. Azt a pár szalmabálát már megpróbálom betekerni ezzel, de amint levegőhöz jutok megy bele az új szerkezet.
Szárzúzáskor "medvét fogtam", és a 3 bolygókerékből 2 a napkerékkel együtt ripityára tört.
A darabokat és a tűgörgőket mágnessel kellett összeszedni a ház aljából.
A 3 új bolygókerékből 2 még megjárta (azért a hézagoló lemezek nem fértek alá, még rajtuk volt a hőkezelésből visszamaradt reve ...), de a harmadikba egyszerűen nem ment bele a stift, ha beraktam a tűgörgőket. Próbáltam kevesebb görgővel, régi stifttel, de ugyanaz lett az eredmény. Egyszerűen kisebb a furat ... hogy tört volna el a meós keze, mikor kiengedte a gyárból! A boltban nem volt másik, és már nem volt idő újat rendelni, szóval összeraktam a két újjal és az egy megmaradt régivel.
Működik, de ha befékezem olyan a hangja, mint öt kiló szögnek a mosógépben. H kibírja a bálázást gyújtok egy gyertyát a templomban.
Szevasz tavaly építettem át az enyémet igazából háturól szinte mindent meg lehez csinálni az út motor arányos kapcsoló miatt kell a hidraulika munkahenger tartót kivenni hogy a kapcsolóját fel bird húzni
A koronás tengely hátrafele ki lehet huzatni csak ha nem emeled ki e kapcsolókart leesik a bástya szar megkeresni a belsejébe
Nyolcvanas erősített tlt vettem amibe csavarok fogják a 6bordás csonkot hozzá tartozó koronás tengelyt 1vastag 10 es fakötésű alátétet a hátsóhídnál ami van kapcsoló kart a hozzátartozó rugóval eggyütt meg 2db 5ös sasszeget
Eddig jól vizsgázott
Ha gondolod keress telefonon mindent el mondok mire figyelj 06 harminc23huszon8 száz15
Az 1221-esé,csak nem tudom belerakható-e?Ott már 4 fogaskerék van,szélesebbek is,a fékszalag is szélesebb meg utángyártottal eddig még nem találkoztam.
Na a TLT-t is át kell építenem a 80-as félére, mert úgy tűnik NINCS AZ A PÉNZ (!!!), amiért hajlandóak az 50-eshez Magyarországra tisztességes alkatrészt behozni. Legalábbis azokon a csatornákon, ahol én az alkatrészeimet beszerzem semmiképpen. Remélem a 80-asokat még soká éri el az "50-es átok", mert akkor komolyan el kell gondolkodnom egy típusváltáson.
Pedig de jó kis gép lehetne ez amúgy ...
Szóval addig már eljutottam, hogy az 50-es TLT helyére nem építhető be csak úgy a 80-asé, mert más a meghajtó tengely, ami a dominó elv alapján még jó pár alkatrész cseréjét előrevetíti. Meg tudja valaki mondani, hogy "meddig borul a dominó", vagyis hogy meddig kell az alkatrészeket cserélni, hogy a 80-as szerkezet beépíthető legyen? Remélem a "darázsderekat" nem kell kompletten cserélni, mert az fájna!
Érdekelne még az is, hogy 80-as TLT-k közül melyik a legjobb, mert láttam cserélhető végűt, egybetengelyest, erősítettet, ami a 1221-esbe való, lamellásat ... stb. Melyik ezek közül a legtartósabb, ami bírja a Hesstont, a talajmarót akár sokezer üzemórán keresztül is?
Csináltam pár képet, hogy is néz ki ez a fajta bukócső.
Szétszerelhető, a fülke megbontása nélkül beépíthető.
Csupán a sárvédőlemezeket kell átfúrni a csövezés alsó részének megfelelően.
Az alsó felek, hasonlóan a külső bukócsőhöz, a féltengely tokok
hoz vannak rögzítve 16-os csavarokkal (átalakítást nem igényel). Az alsó és felső részeket mind a 4 ponton 4-4 tízes csavar tart össze, szerintem nem gagyi szerkezet. Most fogom vinni harmadszorra műszakira, eddig nem volt gond. Az NDK-ban biztos volt hozzá valamiféle műbizonylat.
1971-től egy új közlekedésbiztonsági előírás miatt az MTZ-50 traktorokat biztonsági borulásvédő kerettel kellett felszerelni, és az új traktorok csak így állhattak forgalomba. Ezeket az 51 mm átmérőjű acélcsőből készült, 140 kg súlyú, BVK jelzésű kereteket a Mezőgéptröszt bonyhádi és szekszárdi gyáregységeiben állították elő. A fentebb említett követelménynek a gyártó is eleget tett a vezetőfülkébe épített biztonsági borulásvédő csőkerettel.
Jól látom, hogy az NDK-s keret szétszedhető? A fülke jelentősebb bontása nélkül beszerelhető? Bár az ötvenesnél nem nagy meló a fülkebontás ... :)
Hogy van megoldva a rögzítése? Ha tennél fel pár fotót nagyon hálás lennék, mert amit a neten találok az elég gyatra, hiába keresek rá németül is.
A németek (keletnémetek is) jellemzően akkurátus emberek, a bukócsövet gondolom náluk is engedélyeztetni kellett anno, szóval érhet valamit, legfeljebb még itt-ott beletoldunk a biztonság kedvéért ;)
A műszakinál nem volt gond?
Összességében ez tűnik a legjobb megoldásnak a problémáimra.
Gyárilag az 50-es MTZ biztonsági fülke nélkül jött ki a gyárból. Ez baleset esetén, főleg így 40 év után összegyűrődik mint a krepp papír. A jellegzetes külső bukócsövet mi magyarok tettük rá. Ez ma bontottan kb 20-25000ft. Az NDK-ban belülre tették, nekem ilyen van a traktoromban. Bontottan vettem 20000ft-ért, figyeld a hírdetéseket néha van. Szerintem jobb mint a külső, nem bántam meg. PL: motorháztető nyitható, merevebb,masszívabb a fülke, mivel a sárvédőket is fogja. Több helyen elfér a gép. Belső teret számottevően nem csökkenti. Borulási tapasztalatom nincs,"hála Isten" de szerintem ér annyit mint a magyar.
Nekem is van az 50-esen. Még nem próbáltam ki, de egy szaki azt mondta, hogy üresben bekapcsol egy visszajelző lámpát. Esetleg tolatólámpát kapcsolhat még ...
Valamilyen borulásvédelmet mindenképpen akarok rá, pont azért, mert olyan a fülke, amilyen, meghalni meg nem akarok (álltam már tetőre kisfülkés 80-assal, pont elég volt). Az a baj, hogy a hagyományos bukókeret alja pont benne van a látómező közepében, amikor az alsó kis ablakon nézek ki. Egy darabig elmegy, de mikor 6 órán keresztül "centizgetem" a fokhagymát az első kerékkel nagyon zavaró. A motorháztetőre van egy ötletem, de a fenti problémára nincs más, mint a bukócső átalakítása, vagy komplett levétele és helyettesítése valami mással. Mondjuk ha a képen szereplő hátsó borulásgátlót megcsinálnám 100-as "I" szelvényből, szerintem az is megfogná, csak kérdés, hogy átmenne-e a műszakin.
Esetleg a keletnémet belső bukókerettel? Egyáltalán lehet olyat kapni?
B jogosítvány birtokában olyan, maximum 3500 kg-ot megengedett legnagyobb össztömegű teher-, és személygépkocsit vezethetünk, amelyben a vezető ülésén kívül maximum 8 állandó ülőhely van. Vezethetünk továbbá
olyan járműszerelvényt, mely ilyen gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó pótkocsiból áll,
olyan járműszerelvényt, mely ilyen gépkocsiból és nehéz pótkocsiból áll, amennyiben a nehéz pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot,
mezőgazdasági vontatót (akár könnyű pótkocsival is),
lassú járművet (akár nehéz pótkocsival is),
állati erővel vontatott járművet,
segédmotoros kerékpárt (max. 50 cm3 hengerűrtartalom és 40 km/órás végsebesség),
Sziasztok. Nem teljesen MTZ-s a kérdés, de nem találtam más működő fórumot, ahol megkérdezhetném. Vezethetek B-s jogsival fekete rendszámos traktort egy darab piros rendszámos pótkocsival? Üresen 12 tonna, megpakolva 26 tonna a szerelvény.
Mindent lehet ebben az országban, de ahol értenek hozzá és tiszteségesen végzik a munkájukat, ott nem! Átalakításban meg ne is gondolkodj! Nekem azért is szóltak, mert kivehető a motorsátor feletti vízszintes cső és ezáltal nyitható a motorháztető. Azt mondták, hogy annak nem úgy van típusengedélye, végül is igazuk van! Az 50-es fülke borulás esetén semmit nem véd!
első pár évben nem volt kötelező rá a bukócső, szerintem azokra az évjáratokra lehet vizsga keret nélkül is. talán 74 vagy 75-től lett kötelező az 50-esre a bukócső a sok baleset miatt.
Rá van írva, hogy "Mezőgép Szolnok" ... asszem. Szóval nem gyári, de hallottam valami olyat, hogy nélküle nem vizsgáztatják le Magyarországon. Remélem rosszul tudom.
Bukócső nélkül le lehet műszakiztatni az ötvenest? Próbálta már valaki? Illetve, ha a bukócsőből csak a hátulját hagyom meg, az vajon elég lehet ahhoz, hogy megmentsen, ha fejre állok? Esetleg valaki tud valami biztonságos alternatív megoldást?
Olyan segítség kéne hogy tud nekem valaki ajánlani traktor szerelőt Pest megye déli részén Ráckeve környéke.Mi előtt megfogalmazódna bennetek a kérdés igen nő vagyok és traktort vezetek,de sajnos szerelni nem tudom. Van egy 4 éves Mtz 320.4 trakeszom szuperül működik de sajnos az idő megtette hatását és az üzemanyag és hidraulika és hűtővíz gumi csöveket megette az idő és kirepedeztek és szivárognak. Egyet kettőt ki tudtam cserélni de most elakadtam. Kellene egy megbízható traktorszelelő a közelben.
Ugyanezt mondtam én is, csak a "nevezéktanban" van eltérés. :)
Nekem anno úgy tanították, hogy a modern antiszlip berendezések úgy működnek, hogy csak akkor emelik meg egy pillanatra a munkagépet, mikor a kerék megcsúszik. Modernebb gépeken sebességmérő "radar" segítségével a tényleges szlipet mérik, és a beállított értéknél avatkozik be az elektronika. Az MTZ-ken ez az erőszabályozóval működik (nagyot fog a gép, a felső támasztóorsó az omegarugó ellenében benyomja a bekötési pontot, ami a rudazaton keresztül működteti a helyzet-erő szabályozót, ami kiemeli a gépet), de lényegében ugyanezt a funkciót látja el. Az ötvenesen lévő szerkezet lényegében semmi mást nem csinál, csak némi súlyt áttesz a munkagépről a hátsó kerékre (vagy vissza), függetlenül a talajviszonyoktól, mintha pótsúlyoznánk a hátsó kereket. Ez persze növeli a kerekek tapadását, de mivel eléggé primitív szerkezet, és nem automatikusan működik, ezért a szó klasszikus értelmében nem vehető egy kalap alá az igazi antiszlipekkel.
Mivel én ezt így tanultam, tartom magam hozzá, de ezen biztosan nem fogunk összeveszni! :)
sharabshaktor@vipmail.hu ez a "szecska" emailcímem :)
Fogalmam sincs milyen csúcs jó még bele. Én Hajdúböszörménybe hordom az adagolóshoz, ha kell, ő szerez bele csúcsot. Tudtommal eredeti MTZ-t használ, de meg vagyok vele elégedve.
Az 50-ben van antislip (csúszásgátló), az van összekötve a hidroakkumulátorral (rugós erőtároló), ami a munka egy részét végzi, a tekerőkerékkel annak a nyomását állítjuk be. És ezzel lehet a szállításkor zárt állásba helyezni a munkahengert.
A nagyfülkésekben van az erő- és helyzetszabályzó, ami rudazatokkal működteti az ülés alatti vezérlőtömböt, ha kapcsoljuk a megfelelő szabályzási módot. Ezeknél már mechanikusan van megoldva a szállítási biztosító. A kisfülkés 80-82-ben meg mindkettő be volt építve. Ha lesz egy kis időm, bemásolom a könyv idevágó részeit.
Elmondom én hogy tudom, aztán legfeljebb az igazi szakértők kijavítanak:
Antiszlipnek tudtommal a helyzet-erő szabályozó erőszabályozó részét hívják, ami ráemel a munkagépre, ha a vontatási ellenállás egy beállított szint felé megy, ezzel csökkentve a hajtott kerekek csúszását (angolul: slip). Ilyen az ötvenesen gyárilag nincs. Amit te (és még sokan mások) antiszlipnek hívsz, az a "fixáló", aminek az én gépemen három állása van és elég nehezen kapcsolható (kell némi gyakorlat, hogy tudd, éppen melyikben van): A legalsó a fix, ilyenkor egy visszacsapó szelepen keresztül csak emelni tudsz, süllyeszteni nem (szállítási pozíció). A középső a normál munkaállás, minden funkció (emel, zárt, süllyeszt, úszó) működik. A felsőben bekapcsolod a hidroakkumulátort, és a tekerővel beállítható nyomással tudod a hárompontot terhelni, illetve tehermentesíteni.
Én is ellenőriztem, kicsit nekem is kevesebbet mér, mint az infra, de a különbség nem jelentős és az is lehet az oka, hogy az infra a vasat méri, a gomba meg a vizet, ami nyilvánvalóan hidegebb, mint a vas, ráadásul nem is a kilépő vizet méri, ami a legmelegebb.
Még csak egy kicsit kaszáltam vele, de eddig jónak tűnik. Letakaratlan hűtővel 5 perc alapjárat után már bemozdult az óra, pár perc meló után már 75-80 fokon van a víz, ott benyit a termosztát, el kezd dolgozni az oremburgi hűtő és a hőfokmérő mutatóját mintha kiszegelték volna. Rámértem én is az infrával, jól mér a gomba. Aztán, hogy bálázás, grubberezés, szántás közben mit csinál, meg hogy meddig bírja, az a jövő zenéje.
,-)) Köszi...ezt kikulcsoljuk majd. 1 sörre mindig hivatalos vagy itt a végeken !! xDD :-))
A zebra a miggrikel az eu-ba kerül és berakják az állatkertbe..., ahol ismerkedni kezd a védett háziállatoka l. Megkérdezi a hucúl -lótól, hogy ő mit csinál, erre a ló : - Én húzom a pl. szorgalmasan a szekeret . Továbbmegy , meglátja a tarka- tehenet... és tőle is megkérdezi , hogy mit csinál. A tehén ezt válaszolja : - Én adom a tejet . A zebra odamegy a szürke...szilaj bikához és kérdi tőle,... hogy mit csinál . Erre a bika így felel : - Vedd le a pizsamádat ..wazz...és majd..megtudod !!
Szia az "emailodat" nem tudom megnyitni. Írtam volna 'privibe' .. Emlékszel még, hogy az 50-es tartóba milyen csúcs passzol bele pl. vw ...vagy más ?? üdv.
Antiszlip vezérlő kétfajta van az MTZ-hez, 3 és 4 állású. A háromállású alsó helyzetben zár le, középen kikapcsolt, felül bekapcsolt, a négyállású meg a fölső helyzetben zárt, alatta kikapcsolt, lejjebb bekapcsolt, legalul pedig leereszt.
Ismét problémám adódott az öreg 50-essel. Hidraulikával nem voltam kibékülve, ezért szétkaptam az antiszlipet, vezérműtömböt és a hátsó munkahengert. Vettem a munkahengerhez felújítót és a vezértömbhöz is, amit tudtam kicseréltem újra. Munkahengernél kicsit érdekesebb volt a dolog, ott a hátsó zárófedelet is ki kellett dobnom mivel szét volt ütve az illeszkedő/tömítő perem kalapáccsal vagy valamivel :)
Viszont annyit eléretem, hogy 1-2 csepp olajam folyik csak el a rendszerben, az meg elhanyagolható már. Próbaképp tegnap kíváncsi voltam, hogy engedi e magát lefelé, de sajnos igen. Könyvében olvastam, hogy ha munkagépet vagy vontatmányt húzok hidraulika karok segítségével, akkor az antiszlip egységet a legalsó "elzárva" állásra kell rakni. Na most nekem itt engedi le a leggyorsabban, "kikapcsolva" álláson is engedi de bekapcsolva álláson egy éjszakán át se süllyedt még egy centit se a függesztmény.
Mi lehet a titok nyitja? Elzárva vagy kikapcsolt antiszlippel tekerni kellene valamerre a duzzasztónyomás állító szelepen ? Az okozhat ilyen hibát? Teljesen tanácstalan vagyok már... Legrosszabb esetben kikötöm az antiszlipet valahogyan, hisz nem használtam amúgy sem...
Az ide tekert mech mérő nekem 10 fokkal kevesebbet mutat... Hogy az óra vagy a hely miatt, nem tudom... Kínai lézeres hőmérővel mértem. A másik 80-ason a gyári helyen van, ott jó...
Az ötvenes hűtőjébe én nem kaptam elektromos gombát, a mechanikust pedig túl sérülékenynek tartom, úgyhogy a hengerfej hátsó részére felszereltem azt az alutappancsot, ami a fűtéscső bekötéséhez kell. Annak a menete egy az egyben olyan, mint az elektromos gombáké, a hűtőre meg lehet tenni vakdugót (vagy ki lehet cserélni nyolcvanaséra).
Egyébként az új típusú termosztátházon is van hely a gombának. Ha azt felszereled azzal két legyet ütsz egy csapásra, mert az új típus állítólag sokkal jobb, mint a régi. Ez utóbbit én is itt olvastam, saját tapasztalat majd pár nap múlva lesz, mert holnap teszem fel.
Bocs, hogy csak most írok, de se éjjelem, se nappalom ...
Nem nagy szám a cucc, valamikor nálunk a TSz-ben tucatszám csinálták, nekem is onnan van:
A lényeg, hogy bele kell ütögetni a perselybe, az anyát meghúzva belefeszíteni (ennek a megkönnyítése érdekében a csavar vége le van lapolva, hogy kulccsal rá lehessen fogni), utána rá kell tenni a harangot, és a másik anyával ki lehet húzni. A persely általában nem sérül és vissza lehet tenni.
Szerbusz Feri, sajnálom a TS dolgot, de a régi NDK..vonal is meg van szólítva részünkről. Azonnal szólok ,ha eredetit (régi gyárira gondolok most) befutna. Dutrancs Józsi bácsit hol találom meg ? Köszi elöre is. Szív. üdv. ( A nyócvanas fej megmunkálás technikailag,... barátságosabbnak látszik számomra most. )
Ma pont elkerültük egymást! Állítólag, akkor vásároltál az üzletben, amikor én bent beszélgettem a Csabával!
Tudod, én nem vagyok szerelő/szakember, csak magamnak javítok. Ezért ezt a kihúzatót is eddig, még csak egyszer kellett használnom, lehet hogy van már 20 éve. Az egyik 80-ból (ez a homlokrakodós) kellett kiszednem mind a négy perselyt, mert könnyezett, mikor romos állapotban megvettem. Akkor könnyedén kijöttek a perselyek, tehát még az a kihúzató rész se kellett hozzá, amiről várunk képeket alatu kollégától.
Én kamrákat még csak Szmd14 (Szk, Dt) motorokból szedtem ki, azokból könnyen kijött.
A TS125 láncvédő dekni nem jön össze!!! Úgyhogy továbbra is várom a felajánlásokat :-)
Ui:Nem tudom megállni, hogy ne jegyezzem meg, hogy a szememben a szakember szó úgy le van járatva, hogy a hideg kiráz tőle, ha meghallom!!! Nálam a szakember a Dutrancs bácsit, a Jancsár Józsi bácsit, meg a hozzájuk hasonlókat jelenti, a szakszervizekben csak alkatrészt (azt is csak komplett egységben) cserélgető, nagyarcú emberek arra se méltók, hogy a fent nevezett, nagy öregek saruját megoldják (Keresztelő Jánostól plagizálva)!
Bármilyen 12 voltos órát vehetsz bele de csak is olyan helyről ahol az óra együtt van a gombájával ,mert nem mindegy, és csak az isten tudja hogy melyik órához melyik gomba tartozik ! Ráadásúl a gombák közt csak árnyalatnyi a különbség menetileg meg egyformák ! Állandóan szívtam a tszben ezekkel a gombákkal ! Erősen nem szabad a gombát meghúzni mert csalni fog az óra tőle ,épp csak hogy szoruljon !
Szia Fercsa-bá , ez klasz ...metódus ! !...nem is gondoltam erre a megoldásra a hétköznapi stresszek alatt. És hidegen kijön így a bronz persely a fejből ??.. A kamrákat, hogyan cseréled ki és rögzited a gépmunka elött (köszörülés elött) ?? Van jó hírem, és pedig,hogy meg van a láncvédőd (vadi új lesz ), és 2 rugó alatti áron. Csabinál Lentiben összehozzuk. A régi törött mintaként kellene majd. ,-)) A napokban meg csörgethetjük egymást ...ha gondolod és van 1-2 óra időd. üdv. Patrol papi és Mg Peti
Adott egy öreg 50-es, aminek gatya a mechanikus hőfok jeladója. Ezt kidobnám belőlem de több sebből vérzik jelenleg a dolog. előző tulaj szerintem más menetes csavart tekert bele a hűtőbe, egy darabig jó volt, de a kitekerést nem bírta és eltörött. Darabjait ki tudtam szedni szépen a hűtő menetéből, azzal nincs probléma. De.. ha már csere, érdemes lenne elektronikusra cserélni? És ha igen, akkor milyen gépé jó hozzá? A hűtőbe lévő menet mekkora lehet vajon? Mert ide most ugye nekem egy közcsavar kelleni fog majd, de eddig külön nem találtam ilyent. Segítsetek légyszi!!
Én még ilyet nem láttam, csak a saját fejem után találtam ki. Sima 1/2"-os vízvezeték csövet fűrészelgettem be. A célnak nekem eddig megfelelt, de kíváncsian várom alatau kolléga komolyabb szerkezetéről készült fotót!
Minden betűd stimmel (nálunk is) ... nyócvanas moci megy bele ! :-(( Csak idő kérdése...meg a lehetőség. Pedig bíztam benne, hogy megmarad , a tököm kivan a cuccok miatt. A csúcs alatti bronz csészéket, pl. hogyan vettétek ki ?? A gumi O gyűrűje enged.. sajnos. Frissen becsiszolt fejet nem szívesen melegítenék már... :-(( üdv.
Homlokrakodós MTZ82-esemhez vettem joystickot vezérlővel, kérdésem hogy hova lenne érdemes bekötnöm a joystick vezérlőt? Valamelyik kihelyezett hidraulika körre vagy esetleg van valami lehetőség a traktor vezérlő tömbjén?
Ha kicsit visszaolvasol tél végén-tavasszal én is küzdöttem az 50-es hengerfejjel. Felsíkoltattam, kamrát, szelepvezetőt, szelepet cseréltünk, ilyesmi. Összerakáskor azután jöttek a bajok: A kamra lötyögött az öntvényben, a szelepvezetőket lefagyasztva (a hengerfejet felmelegítve) sem bírtuk úgy beütni a tüskével a helyére, hogy ne repedjenek meg. Bepréseltettem 8 újat hidraulikus préssel, feldörzsáraztam, de az Istennek sem tudtam becsiszolni, mert a szeleptányér csak a szelepfészek egyik oldalán feküdt fel.
O.K.! Mazsolák vagyunk mi ehhez! Vettem új szelepvezetőket és elvittem Gesztelybe egy profihoz, aki közölte, hogy azokat nyugodtan visszavihetem, mert mind szar. Nem fut a külsejével a furat és nem lehet becsiszolni, mert a mert a szeleptányér csak a szelepfészek egyik oldalán fekszik fel ...
A gyári új (kapható legjobb minőség ... állítólag) szelepeket előttem mérte le, azok jók voltak, de fel kellett őket köszörülni. Megcsinálta, összerakta, azóta nem ment sokat, de igen jónak tűnik.
Borzasztóan meg kell küzdeni (és mélyen a buxába kell nyúlni), ha normális minőségű alkatrész kell az MTZ-hez. Rengeteget szívok emiatt, pedig minden boltban úgy kezdem, hogy "a leglegleglegjobbat kérem", és vesszek meg, ha sajnálom a lóvét az alkatrészre, ha az használható.
De sokszor a tudás is hiányos ám főleg a főtengely csapágyak illesztése terén ,és azt mondják utána hát nincs is olajnyomás ! Én meg mondom és mutatom a csapágyfél két három ponton fekszik fel a forgáspontra ,meg jó esetben egy csíkban ! Hát mondom rá kéne illeszteni talán és óvatosan kikaparni a dombokat ,csak hát ez macerás és jól van az úgy ahogy van ! Hát akkor meg nem kéne reklamálni hogy olajnyomás meg kettő hidegen ,melegen meg 1 bár ! A nem MTZ-met meg télen nem merem beindítani a 15w40 olajjal mert hidegen a 11bárra kalibrált órát vissza akasztja a 0-ra !!!! A végén már az órát hittem hibásnak és két olajnyomásmérővel jártam hogy akkor most mennyi is az annyi ! De utána 10w40 olajra váltottam 10-nél már megállt ,60 fokon meg olyan 5 körül normalizálódott !
xDD :-)) :-)) Ez valóban jó figyelmeztetés és ..(szív. üdv.) Hiszen érzem a jóindulatot belöled... itt a "JÓ-n" volt a hangsúly !! ,-)) xDD ...na szóval, legyen ez a' ffias' kihívás,..pl. számunkra. Amit vázoltál valóban a főtengely hézagolása mutatja, illetve a forgácsolás (megmunkálás)...lebukott nálam már. Egyszerűen megeszi a hézagoló alátétet horizontra és lődörög a főtengelye pl. nagyon kevés ü.óra után. Kész szívatás a D 240-243 as- ig bezárólag. A negyvenötösét még nem láttam, így nyilatkozni sem tudok. Szerintem meg lehet vele próbálkozni és valami szinten javítani rajta. Most ezen vagyok a fiammal .. mellette a többi kihívásoknak is. ,-)) Egy motor van most éppen méregetve (személyesen 'minsky-elhozatalu'...a lelkem.. ) Az elkeseredés nem kicsi, hiszen nem kilóra adták és a papír cicoma... a velejáró...nem is mondom.
Az alkatrészről nem lehet tudni mennyire hitvány ! A tszes 920 6 órát bírt újonnan még a főtengely is kuka volt ! Utána nem is mertek menni vele majd elvitték hengerezni azt a napot nem bírta ki ! Egy dugattyúja szó szerint elpárolgott ,mindent teleszórt aluforgáccsal ! Szinte mindene kuka lett ! De az összerakás is burleszbe illő volt ! Az új alkatrészek nem stimmeltek a régiekhez ! Az új túrbó sem a régi szívócsőhöz én le voltam döbbenve ! Katasztrófa az MTZ már !
Aki ezt tavalyjelött felrakta...(összerakta) ...azt is a máglyán lehetne pirítgatni, persze csak pár percet !... xDDD :-)) Szedett vedett szelepek voltak benne ...nem is sorolom..(még a tányérból is 2-3 kukka)... csoda ,hogy röffent így.
Szia,... ez aztán a szívás és nem a hőguta !! Átröffentem az 50-es fejjel Varró Pista-bátyóékhoz, (ők vannak a legközelebb ca.50 km körül). Hengerfej kirakva, szelepek gyári csomagba még, aztán a szár vezetők is terítékre kerültek...Na,... most nem megy bele ,bakker !.... Csak pislogtam a meglepetéstől ,mint pulykák a lucernásba !! Pedig reggel tályt fényóckor még a melegre sem lehetett hivatkozni. ,-))) Szerintem a Ferenc pápa is mondott volna, pl.. valami mennyeket rezgetőt...? Bíztam benne, hogy ma du zárásra meg is lenne...
Szia Balázs 1000 bocsi !...valóban szemüveget kellene már cserélnem...és őszintén megkövetem magam. :-(( Tudod a hat X után az ember néha félre is néz... Szerintem begbocsálytas és pacsí a vége... üdv. és jó szerelést kívánok.
"Annak idején " a TSZ-be is így jártunk! Be jött a műhelybe egy MTZ ,megbontottuk elől és sorba mentünk ,ha már úgy is szét van szedve. (Mindig indokolt volt) ! Ilyen ez a "filmes szakma" !!!
Ok-ok nagyon kráterse a fej, köszörülni kéne ,és az új szelepek is meg vannak véve már,.. (nagy élük miatt..zömében)...mélyen ültek is már, nagyon....stb. nem is az a bajj sajnos meg igazándiból Dutri-bátyó !,,, lent a fej...oszt akkora vála van a hengerperselynek..,.hogy elsírtam magam. :-(( De mivel a melső tengely is ki van szedve, így szét kappni ,..sem semmi lenne..Most szépen sorban, rendbe lesszz téve, aztán ...majd meglátjuk a hátúlját késöbb. Az is toójatol nagyon... (végkihajtás tengelyek).... :-(( köszi a tanácsokat és bíztatást.
:-)) Mi az a "titjee"... ?? bocsi ?...kiestem a zsargon beloruúzbol .. bocsi. (nálam valami cicckoós--titi) ...jutott eszembe...depl. a Rózsi néni ,lehajolva... ,-)) :-))
Amennyiben semmi baja ,vissza is teheted! Meg kell nézni a külső és belső felfekvő felületeit,amennyiben nincs rajta semmi rendellenesség, új "o" gyűrűvel mehet vissza. Különben az új perselyek ára sem vészes. Én már régen vettem!
1994 évjáratú 82-es mtz-nek csúszik a tlt-je. Próbáltam az itt fellelt adatok alapján beállítani, de nem lett jó. ( csak úgy működik, ha a kart kitámasztom, de akkor sem tökéletes. ) Kérdezném, hogy mi mindent rendeljek hozzá? ( fékszalag, fékdob stb...) Segítséget előre is köszönöm!
Ok-ok...én is leviszem a Pistabácsihoz Egerszegre, de csak sikolni... Itt nekem a harmincvalahánykodó fiúk, ne butúljanak teljesen el... xDD :-)) Tehát van benn egy pici pedagógijja is, az az atyai.. xD :-)) Azt még mond meg, hogy a bronz perselye (csúcsok) perselye... pl. ha kijönne finoman, akkor visszatehetőek, vagy ne is kisérletezzünk vele ?? Köszi. (O-gyürüzni kell...az.. tutí)...sajnos.
A koromat nézve én is ott tartok, ahol te! Annak idején csináltam egy kiütő tüskét és zsupsz neki....Kiütöttem. az újat meg be a helyére.Nem mondom kapott,de úgyis dőrzsárazni kellett utána.Most már nem foglalkozom vele. elviszem a hengerfejeshez! Küzdjön vele ő.
Köszi. Emlékszel még, hogy a szelepszár vezetők ki és bevétele ,hogyan megy...pl. hidegen ki és az új melegitett fejbe ?? (igazz és is hat x feletti vagyok...de elfelejtettem a "vas hengerfejek" gyakorlatát. ,-)) ,-)) Vagy a kavington tabit cserélem össze a vízhajtóval... xDD :-)) Szív. üdv. Patrol papa..
u.i. A kamrák is" svíhákul".. néznek ki. Rögzítő csavar kihajtása után (nagykalapács és vésőmentessen...mi a teendőm) ?? Mennyit bír el a fej leköszörűlés esetén..mire vigyázzunk a gépmunkánál ? A kráteressége miatt kérdezem.. Köszi minden tanácsot. üdv.
Szerbusztok, kérdésem tisztelettel: 50 fej lent van és begyógyúlva az izzító gyertyuszok...a kivételhez mit javasoltok??.. (mekkora erőszakokat) ...szabad alkalmazni ? Még nem vettem ki , azért kérdezem.. Köszi minden,.. egészséges így jó tanácsot. üdv. Bandi
Igen szántás erőszab. Kellene hogy működjön rudazat nélkül is(emelés-neutral-úszó),szerintem valami piszkot kapott és megszorult a tolattyú bent,vagy eltört a rúgója.Szed szét és meglátod,nem nagyon szokott tönkremenni,a kevés jól eltalállt dolgok egyike az mtz-n.
Köszönöm szépen a válaszodat így most már értem.akkor szántáshoz erőszabályzásban használjam igaz?
Viszont az mitől lehet márciusban cseréltem erőszabályzót most pedig megszurult a karral nem tudom mozgatni vettem most bele egy újat azzal tökéletesen müködik nem szorul?mi lehet a probléma?esetleg a két rudazat hiánya vagy nem volt valami jól beálitva és azért ment tönkre?
Úszóban akkor van,ha a kis golyót a rudazatoknál középre csapod.Erőszabályozáson jobbra helyzetszab...meg balra csapva.És föld függő menyire kell előre tolni,nagyon jó dolog egy sebességgel jobban megy tőle szántásban.
És az erőszabályzásra van állitva akkor szántáskor teljesen előre tolva kell lenni a karnak vagy pl 5 6 7 állásban a skálán?ha előre tolom teljesen a kart akkor van uszó hejzetben?
Az erőszabályzás akkor kell, ha kipörög a kerék, sáros a talaj. Nem hiszem, hogy kompaktornál ez megtörténne. Ezért úszóban kell használni, mivel van mélység állítás a hengerekkel.
Köszönöm szépen a válaszodat akkor a két rudazatott visszaszerelem.
Viszont irtad hogy szántani erőszabályzóval kell viszont ezt a részét nem nagyon ismerem az ivánnak még csak most ismerkedem ezzel az erőszabályzós résszel viszont a kompaktoromon elől hatul fix henger van az a mélységállító akkor ha uszóba akarom akkor teljesen előre tolom a kart vagy az is az erőszabon kell állitani?köszönöm a válaszodat.
Sziasztok.olyan kérdésem lenne tavaszal vettem egy 550E mtzt rosz volt benne az erő helyzetszabályzó most kicseréltem bene müködik viszont ilyen esetekben kell valamit beálitani rajta?És helyzet és erőszabályzás közül melyiket használjam szántáshoz és kompaktorhoz?és még egy kérdés a képen látható 2db rudazat ami a gép hátuljához megy azokat ha nem szerelem vissza probléma vagy mi a szerepük pontosan?válaszotokat előre is köszönöm!
Az elem nem orosz gyártású,mert akkor ciril betűs felirata lenne. Most ez nem azt jelenti,hogy nem jó,csak más a gyártó cég! Ismerős a jel ,de most nem jut eszembe!Az elemen az 1/75 és a 8/75 a gyártási időt jelöli. 1975 január,és 1975 -ben augusztusi!
Érdeklődnék, hogy jártas itt valaki adagoló elem és porlasztócsúcsokban?
Vásároltam adagoló elemeket és porlasztócsúcsokat de nem tudom beazonosítani őket a neten nem találtam róluk semmit hátha itt már hallott valaki ezekről.
Porlasztócsúcs: B3TA + 4x029 4-87 (gondolom a négyes szám a fúvókákra utal a porlasztócsúcson meg a szögállásra talán?) méég ez található: KOHCEPBAЦИЯ5 25708-83
Adagolóelem: egyiken 1/75 a másikon 8/75 található
Nem tudja valaki, hogy az olcsóbbik lengyel fülkét mennyiért vesztegetik mostanság? Kerestem a neten, de mindenütt csak a "lux" változatot kínálják 330+áfáért.
Nem MTZ csak MZ, de azért Titeket is megkérdezlek:
MZ TS125/150 láncvédő bakelitra lenne szükségem, nem tudna valaki segíteni? TS250 és ETZ bakelitok mindenütt olcsón kaphatók, de kis TS-hez nincs! Romos állapotú/olcsó komplett motorkerékpár is érdekelne, ha ép rajt a láncvédő bakelit!
Amúgy már megvettem hozzá, tegnap raktam össze a termosztátot, valamelyik nap fel is szerelem. Amúgy az enyém 70 C°-os. Fel van rajta sorolva, hogy melyik GAZ-típusokhoz jó. Tökéletesen illik a házba, remélem jó is lesz!
Kizárt. Kicseréltem a nyomólapot, ahhoz le kell szerelni a komplett kuplungszerkezetet. Azt viszont alulról is meg tudod nézni, hogy a kiemelővillák csapja mennyire lötyög, meg aztán az is lehet, hogy nem ez a baja a tiédnek.
Nekem is volt hasonló, akkor a kiemelővillák (kalapácsfejek) csapjai környékén (a nyomólapban) volt ovális kopás és azok a bütykök, amiken az állítócsavarok feltámaszkodnak is formátlanra voltak kopva, emiatt a villák szabadon tudtak billegni és mikor hogy feküdtek fel a bütykökön, úgy álltak a villák. Simán csak felcsiszoltam a gömbfejeket, mert jövőre úgyis kuplungszerkezet csere lesz, a nyomólapot meg kicseréltem egy jobb állapotú használtra. Azóta működik, igaz még nem sokat ment.
Elment a kuplung a 82 sen vagyis nem emelt ki rendesen. Alánéztem a tárcsán még látni 4-4mm oldalanként és amit tudtam hogy azt a 3 db béka vagy kalapácsfej ki hogy nevezi kicseréltem mert össze vissza álltak és le is voltak kopva Viszont be raktam az újjat szívtam a kis állítocsavarokkal de 1mm tűréssel be lőttem.Probakör kiemel tudok váltani ok raknám rá a kis fedelet és azt látom hogy megint 1cm lógással össze vissza állnak az a 3 db béka vagy mi. Mi lehet a gáz szerkezetben el van törve valami?.A vissza húzó rugokat nem cseréltem de nem tüntek rossznak lehet az a baj? Várom a tanácsokat köszi.
Felkerült a fronthidraulika köszönet Büresz kollégának a kivitelezésért elkészült a rám eső rész is átalakított motorháztető hidraulika csövezés festés fülke belseje is kapott egy egesség ügyi festést
Sajnos ebben a munkahengerben O gyűrűk vannak karmantyú helyett... Valószínű az enged át... Vegyél egy 400 ft-os készletet, oszt a gyűrűket egy hidraulika boltban cseréld ki normális minőségű gyűrűkre.
Kérdésem az alábbi lenne, menet közben és motor leállítása után leenged a hidraulika. A hátsó munkahenger enyhén jön kifelé az olaj, de ennyi veszteség okoz mondjuk olyan leengedést, hogy kb fél óra alatt fél munkahengernyi hosszt leenged? Egyik ismerős mondta, hogy mikor munkagépet emelve sziek akkor zárjam le az antiszlipet akkor nem szabad leengednie, de ha a munkahenger is gányós akkor érdemes megkarmanytúzni azt? Javulhat tőle a dolog??
Vagy még az jutott ezsünkbe, hogy kivesszük a blokkból a két vezető stiftet, és beteszünk két tőcsavart, úgy húzatjuk le a hengerfejet. A régi típusú blokknál amibe a tőcsavarok voltak ott hogy központosították a hengerfejet?
Ha kanyargós úton jutottál hozzá az pech. Ha boltban vetted vidd vissza...a régi hemherfejet is vidd mintának... Nekem a dtágábbikból sikerült olyat adni, hogy a keményfém szelep fészkek hiányoztak... Még jó hogy a szerelőm be akarta csiszolni az új szelepeket... Csere lett belőle... Így lett a 60 ezres elbaxott hengerfej helyett az olcsóbb 60-ért...(nem volt más cserére)...
S.O.S segitseget szeretnek kerni. Mtz 552 d50 motorral. uj hengerfejet vegtem ra. viszont az illeszto gyuru a blokkban nagyobb meretu mint a hengerfejen a csavar. A hengerfej tomites 50 es motorhoz tokeletes a blokkra. A hengerfejet viszont nem tudjuk lehuzatni mert a hengerfej furata 10 mm a blokkon levo furat amiben a hengerfejcsavar menete van 19 mm. Ez hogy lehet hol a gond?
Veszel egy lehetőleg nem maszek konzolú ACV vonófejet (ha a konzolon van adattábla maradvány, az jó jel), oszt ügyelsz rá, hogy olyan helyre vidd, ahol nem kötnek bele az élő fába is... Keletagrót nem javaslom, ott maszek (csak)konzolt adnak 38ért(saját szomorú tapasztalat)
Adott egy 50/80-as MTZ a forgalmijában 9 tonna vontathatósággal. Viszont vonófejet nem adott hozzá az előző tulaj. Ha veszek vontató fejet, mire kell figyeljek, hogy később a műszakin emiatt ne legyen problémám? Kell valamilyen adattáblának lenni a vonófejen, hogy mennyi a max vontathatóság, típus, stb.. vagy elég hogy vonófejnek néz ki? (kicsit hülyén hangzik persze)
Nem az én találmányom.nekem is ilyen van a hidraulikus 3. ponton.Ott is ha 1x beállítom az ekét,akkor évekig ott maradna.Jó lesz évekig,nem kell aggódnod.Nem olyan drága az,ha vettél volna új tömböt és azután a szelepet,akkor lett volna drága.
Szépnapot.Nos sok szenvedés és kinlodás után összeállt a fronthidraulikán a rönkfogó!Topik társunk fényes ötlete alapján(mtz121)probálkoztam visszacsapó szeleppel.Habár kettösvezérlésü visszacsapó szelepet javasol,t én egykörössel probálkoztam.Eredménytelenül!A vezérelt sajna nagyon drága!Sok kutató munka viszont meghozta az eredményt.Mégis kétkörös vezérelt szelepet raktam fel,hát a végeredmény az fantasztikus!!!!A rönkfogó most ugy müködik,hogy szinte szét zudná hasítani a fát,teljesen tökéletes lett!És nagyon sok idő mulva sem enged a szoritásból.Ez uton is szeretném megköszönni mtz1221-nek a ragyogó ötletet.
Nem azt írtam, hogy mindegyik, hanem, hogy a legtöbb 1000-es kardánnal megy, de ezek szerint ez csak felénk lehet így. Azért hívtam fel rá a figyelmét, mert mi most pont ezzel szívtuk meg. Az én 50-esemen és a haver 550-esén sincs 1000-es tlt (azt nem tudom, hogy az övén gyári darázsderék van-e), mi meg csak olyan kis kocka bálázóhoz férnénk hozzá, ami 1000-es. Hogy mind Fortschritt-e azt nem tudom, mert egy részét a haver kérdezte.
Arra mindenképpen figyelj, hogy a kisbálázók általában 1000-es kardánnal mennek. Nem tudom az 550-esben van-e alapból 1000-es kardán, a haver most vett egyet használtan, abban nincs.
Kaszáláshoz, rendsodráshoz, kis kocka bálázó húzásához mit javasoltok? Mtz 80 vagy Mtz550? Max. 20 km-es körzetben járnék vele, valamint lenne egy pár hektár szántás is ( évente max 4-5. ) Az 550-es lassabb mint a 80-as? Ha igen mennyivel? Válaszaitokat előre is köszönöm!
Az 50-esemen a vízhőmérséklet sehogy nem akarja elérni a 80 fokot. Nagyon meghajtva még nem volt (bejáratós), vonuláskor és könnyebb munkáknál 40 fok felé is alig megy. A hőmérő már jó (vagy legalábbis nem nagyot hibázik), a motornak más baját nem észlelem. Most a hűtőt takargatom le a munkától függő mértékben, így eléri az üzemi hőmérsékletet. A termosztát ház 2 éves, nagyobb hibát nem láttam rajta, a tömítések vadonat újak. A termosztátot bemértem, szépen nyit és zár, kb. azon a hőfokon, ahol neki kell.
Mi lehet a baja? Volt már ilyen valakinek? Esetleg megoldhatja a problémát, ha felrakok rá egy új típusú(két részes házú) termosztátot? Egyáltalán jobb ez az újféle, mint a régi?
nekem taposos a difin és ahogy nézem folyik belőle az olaj valaki aki szedet már szét ilyet elmondaná hogy is kellene leszedni és mi van benne gondolom valami gumi tömítésnél enged.
De egynelőre levenni sem tudom :D az alsó két csavar nagyon nem akar megindulni de feszegetni se nagyon merem.
Üdv minden forumozonak. Tavaly oktoberben adtam el szeretett MTZ 50-esemet,amiben 80-as motor volt. A Traktort meg 2005 öszen vettük edesapämmal haztäji munkäkra. leginkäbb szäntäsra,vetesre es müträgyaszoräsra volt a gep hasznälva,de potkocsin szalmabäläkat is vontattunk vele. Viszonylag jo ällapotban,motorikusan kifogastalan gep volt(olajfojäsok azert voltak rajta) es a hidraulika rendszere is kifogastalanul müködött. A traktor 1977-es evjäratu,a 80-as motorjät viszont egy 1986-os traktorbol kapta. Amikor hozzänk került,a gep hagyott nemi javitani valot,amit megcsinältunk rajta. Legtöbbet edesapäm dolgozott vele. Mivel en evek ota külföldön dolgozom es edesapämnak az egeszegügyi ällapota romlani kezdett,igy sajnos az eladäsa mellett döntöttünk. A Traktor Fejer megyeben Vajtära került eladäsra,majd onnan valahova Zala megyebe. A rendszäma: YBX-286. Ha van valaki köztetek,aki Zala megyei es esetleg ezt a traktort vette meg,akkor irjon. Szivesen segiteünk a geppel kapcsolatos kerdesekben. Szeretnem tudni hogy a gep az uj tulajdonosänäl is megbizhatoan müködik e es hogy jo kezekbe került.....
Sziasztok.Erdélyből érdeklődök,hogy az mtz 82 kuplungházat meg lehet-e hegeszteni és ha meg akkor mivel?Kérlek ha valakinek volt hasonló problémája segitsen,irja meg a véleményét.
Sziasztok.Nos a kisrakodó már elkészült,de problémás egy kicsit.Ha felveszem vele a fát,megemeli,de nem tartja meg.Olyan mintha erötlen lenne a kanál.Szétszedtem a kanál munkahengerét és új belsőt kapot.Kicsit javult a helyzet,de igy is elenged.Többen mondják,hogy akkor ez vezérlőtömb hiba lesz.Most komlett vezérlőtömböt kell cserélni vagy a meglévöt fellehet újítani?Mennyire macerás felújítani?
Túl komplikálod.Ha csak hátul akarsz cserélni,akkor 1x szed ki a hátsó izzókat .Ha így az első izzókkal működik az automata ,akkor simán rakd fel a ledeseket hátra ás ennyi.Jó lesz a pótkocsin is,ha nem elég az első izzó a relének akkor cserélj relét.
Én nem értek a villanyhoz (se), de régebben motorok hátsó lámpájában rendszeresen cseréltük a hagyományos izzókat ledesre. Nem csináltunk semmi egyebet. A hagyományos izzók a rázkódástól sűrűn kiégtek. A ledesek meg sose.
Csak éppen számoltam lehet h jó ez a led jobban látszódik meg minden de minden pótkocsin lecserélni hogy ott is ledes legyen ha nem megy hagyományossal 40e tartok plusz ha kérek kölcsön kocsit azon tuti nem ledes lesz akkor az meg nem fog működni.
Lehet igen ! De akkor a bekötését kell megérdeklődni ,lehet más elv szerint van bekötve ! K-kontrollámpa, 49 áramszál, 49Á szaggatott áram , K2 pótkocsi visszajelzőlámpa ! Ezek a betűjelzések vannak rajta !
Kérdezném az uraktól, hogy MTZ 50-nél a jobb oldalon, hogyan a jó Istenbe kell visszatenni a fékbetéteket, hogy a helyére kerüljön? Nehezítés, hogy 3szög fékbetét van benn... :D
Ez csak az irányjelző-é a többivel nincs semmi teendőd ott nem lényeg milyen izzó van hogy led-e vagy sem ! De ha lehet csak olyat vegyél amin a visszajelző is rajta van az meg 4 lábas , de az eladónak tudni kell hogy van-e rajta pótkocsi visszajelző is !
Ha le tekerem az anyát a tengelyröl és leszedem azt a kis deknit amit 4 csavar fog szétugorhat valami?Vagy csak simán lejön a dekni bele az új O gyűrű és össze szerel.
Kell a hidraulikát légteleníteni vagy a levegőt egy idő után kidolgozza.?
Kikell cserélni ahhoz hogy jó legyen ! Az izzósé nem működteti a ledeket azoknak kicsi az áramfelvételük ! De a vontatmányon is ledes legyen az irányjelző ,mert fordítva sem lesz jó !
Üdv A helyzetszabályzón szeretnék o gyűrűt cserélni a szabályzó karnál. A kérdésem az lenne hogy le kell engedni az olajat a hidraulika tartályból? Köszönöm a válaszokat.
Villamossági kérdésem lenne kicsit megvilágosodtam a LED világítással kapcsolatban.
Szóval ki szeretném cserélni hátul a lámpát ledesre és elől az indexnél is a világitás fék azt mondták simán rákötöm és nem kell semmi, de az indexhez kell bekötni relét gondolom gyárilag is van benne relé és ha én azt kivenném és beletenném a belinkelt relét akkor jól működne? Illetve gondolom egy relé egyik oldalt vezérli nem?
Üdw! A 892-es UTN orosz pumpáján,adagolóján a kis csavaron,füst csavaron mennyit érdemes állitani?? Gyári még a beálitás..akarnák adni neki egy kicsit...
Van az eredeti torziós rugós ülésből egy felújított a traktorban, egy darabokban felújításra várva, meg még egy közel egész. Beperselyezve, bezsírozva, olajozva nekem tökéletes, amennyit én a traktorban töltök.
Régi teherautó ülés(Liaz skoda esteleg ikarus) nekem ez van benne már 6 éve. Sokkalta kényelmesebb mint a T7-es new holland "gyári" ülése...
Két hátránya van igaz kell hozzá a kompresszor meg a háttámlától kicsit macerás a hátra fordulás(a kényelem ennyit megér) cserébe jó széles ülő lap. :)
Egyik 35 éves ismerősömet most a télen operálták tályogra,2 hónapig kb feküdt,meg előtte 1 évig majdnem állva vezetett is.Nálunk most lehet valami mechanikus grammert kapni 350 euróért,mihelyt lesz pénzem elkezdem kicserélni az üléseket.
Dolgozott 4-5 hektáron vele,mert akkor még annyin is meglehetett élni.Aki meg lenyomott üzemi szinten olyan ülésben 20-25 évet,az meg 50 éves korára nem bír menni,gerinc meg farcsont tályog problémákkal.
Semmi baja nincs annak az ülésnek, az 50-be olyan való. Valamikor volt egy lemez bili egy laprugón, meg egy esőkabát a traktoroson, és dolgozott úgy is......
Azt az ülést ha szétszeded és beperselyezed és kap egy kis zsírt is időnként és esetleg arra az alapra teszel egy drágább ülést valahogy lehet hogy többet ér mint az újabb fajta fülkés MTZ-k gyári ülése ,ami szét ülődik ,szét hullik eltörik rövid időn belül ! Egy jobb ülés meg veri a 100 ezret bele ! Nézz szét ülés ügyben !
Ha fülkét is cserélsz rajta akkor esetleg ,meg megoldod az alján a sok lyukat hogy legyen egy kis tömítettsége is a fülkének ! Ülést cserélni is elég macerás benne csak be kell nézni az ülés alá ! Egy jobb féle ülésnek kell valamiféle talplemezt szerkeszteni ! A légkondihoz még annyit ha netán még is szerelsz rá alapból kell egy legalább 1600- 2000 w-os generátor rá hogy ne merüljön le tőle az akku menet közben !
Attól a lemez priccstől minden csak jobb lehet.... :D pár hete vettem egy 50-es én is, de hát a hazafelé majd 70 kilóméter elég volt rájöjjek, hogy nem sok szarra való az az ülés.
Szerintetek érdemes / (megoldható) légrúgós ülést, és esetleg fülke hűtőt, légkondit bele tenni egy kis fülkés 50esbe? Illetve milyen kisebb méretű felnit lehetne feltenni a gyári felnik helyett ami passzolna rá?
Nekünk 550 MTZ-n a víz keringető szivattyúnak volt baja. Levettük, látszólag nem volt semmi baja, csak picit kotyogott, de nem tűnt vészesen rossznak. A vizet nem forgatta meg ezért melegedett. Csere óta nincs ilyen gond, pedig a hűtő is azért nem a legtisztább.
Pont a lentebbi téma le van írva ,a hűtő belülről eltömődött a vízkőtől ,vagy a külső lamellák a hűtőn is a portól ugyanúgy eltömődhet ! Kompresszorral ki kell fújni ! Ha visszább olvasol még van írva néhány jó fogás a hiba mikéntjének a megállapítására !
Lenne egy kerdesem kicsi fulkes 82 es mtz utobbi idoben csinalja, hogy terheles alatt melegiti a vizet egesz addig ameddig ki nem lovi a vizet a hutobol. Ha megallok vele es uresen jaratom a motrot a viz hofok marad ugyan ott es nem csokken, viszotn ha megallitom a gepet akkor 10 perc alatt lehul a viz es lehet vele dolgozni de nagyon hamar ujra melegszik es gozolog. Mi lehet a problema? merre keressem?
Leengedtem a hűtőből a vizet, és apum átsavazta a hűtőt. volt benne retek bőven.... úgy néz ki megoldódott a problèma. A tegnapi 90-100 fokos vizhez kepest 50-60 es nem nyomja ki a vizet
A savazás kovetkeztèben elkezdett szivárogni egy két helyen a hűtő, gondolom a piszok eltömítette a lyukakat. de ez már nem olyan nagy probléma hűtőtömítővel megoldom.
Szeretnék segítséget kérni egyből írnám a lényeget házi készítésű 4 kerekű traktorra szeretném vissza szerelni a hidraulika rendszert de úgy kaptam meg mint a legót darabokban és sajnos nem vagyok teljesen képben
:-((
Az lenne a tisztelet teljes kérésem ha lehetne egy egyszerű szerkezeti rajzot leírást kaphatnék e mi hova kell menjen.
Az alkatrészek: 1db mtz fogaskerekes olajszivattyú (ezen nyílván nincs gond bemenő kimenő kész)
Aztán 1db 1 utas azaz csak emel és visszafele csak a súly viszi munkahenger.1cső alul.
és 1 db mtz vezérlőtömb. A vezérlő tömbről teszek fel képet ha lenne valaki olyan kedves és le írná hogy melyik csatlakozóra mi megy nagyon meg köszönném.
Akkor a hűtőben keresendő a további lépés! Szivattyú az szállít rendesen,a hűtő nem nyeli eléggé,levegős lesz a rendszer.A porl. hüvely kiszedéséhez egy szerszám kell.Amennyiben bele dolgozna a motor ,akkor levett szíjnál is buborékolt volna!
Még egy kérdésem lenne. folyamatosan izzít amikor indítom a traktort, el is volt égve a visszajelző szála. Bekötèsi hiba? Rajzot vagy valami segitseget kérhetnék? Gyanús az is hogy kb 4-5 mp alatt felizzik a visszajelző. Ez normális?
Először is vedd le ventilátor szíjat,öntsd a hűtőt tele és indítsd be. Figyeld meg ,hogy bele dolgozik-e? Amennyiben így is buborékol, akkor hengerfej tömítés jöhet szóba,porlasztó hüvely alatti bedolgozás,gátrepedés.......stb. Hüvely kiállást se árt majd leellenőrizni,ha netán lenn lesz a hengerfej.(hüvelyrepedést meg sem merem említeni)! Lehet ,hogy elvízkövesedett hűtő csak a baja! Sorba ki kell zárni az előidéző okokat.
meleg volt a víz tuti, leallítottam és szuszogott a hűtő sokáig. alapjáraton semmit nm látni ha fordulat van akkor bugyog a víz felfelé jön és folyik kifelé.
A héten vásároltam egy 552 -es MTZ-t. Még most ismerkedek a típussal. Olyan problémám van, hogy ha nagyobb gázt adok a túlfolyón megindul a hűtővíz. Alapjáraton nem csinálja. Füstjén nem látni hogy hengerfejes lenne. Üresen közlekedtem ma a városban vele és elég magas volt a hűtővíz hőfoka 90-100 között ugrált gyakran föl-le. Az előző tulaj szerint porlasztó perselyeket kell kicserélni mert talán beledolgozhat a vízbe . Ez serintetek lehetséges?(Az adagolón állítani kell elég egyenetlen a járása).Illetve hol keressem a hibát? Állítólag termosztát vagy dugulás is okozhatja ezt?
Szerintem a legegyszerűbb és legjobb megoldás venni egy homlokrakó vezérlőtömböt amit pl a Ferro Flex / ez egy svéd vezérlőtömb, én mindenképp ezt javaslom/ ad a rakóihoz és azt sorba tudod kötni a gyári tömbbel és minden probléma nélkül tudod használni a traktor tömbbével együtt egy joystikkal front vezérléshez, mivel 2 pár plussz csatlakozód lesz. Ha kell a bekötésbe is tudok segíteni. Én egy jó pár front hidraulikát bekötöttem vele és műkődik gond nélkül.
Na most vagyok még igazán nagy gondban.Tény,hogy valami ilyesmire gondoltam én is.A másik vezértömb mindenhogyan kell,de azt már nehezebb kitalálni,hogy a traktor vezértömbjét és az utváltot na meg a vendég tömböt,hogyan kössem össze?
Szépnapot topik társak.A következöt kérdezném:82-es MTZ elejére raktam egy fronthidraulikát és arra szeretnék most csinálni egy rönkrakodotSzépen össze is áll a dolog,de a trakinak kevés a vezérlőtömbön a karja.Hogyan lehetne megoldani,esetleg másik vezérlőtömbbel a dolgot?Az biztos,hogy hátsó gardán meghajtás foglalt a csőrlő miatt.Esetleg valahogy belehet kötni egy vendég vezérlőt a meglévőbe?Vagy???Minden megoldás érdekel.
Ma jutottam el odáig hogy a 4 gömbcsukót meghúztam, de semmi változás. Azt a tanácsot kaptam hogy a szervótengely végén lévő 30x1.5-es anyát tépjem meg, ha nem lesz jobb akkor hézagoljak alá még 5mm-t . Erre csak holnap lesz lehetőségem , majd akkor meglátjuk.
Nagyon köszönöm, ez a cím valóban 'érdekes'.Korábban Esztergomból Szigethalomra hordtam a fejeket,olajpumpát és tengelyt köszörültettni. Csak jóra emlékszem visza. Nem tudtam,hogy Lengyeltótiban is van műhelyük, így benézek hozzájuk. Nagyon idegesítő ez a főtengely hézag, alig ment 20-30 ü.órát D 243-as blok ,és már lóg. Grrr :-(( üdv.
Az enyémnél nem a rugókkal volt a baj, hanem maga a szerkezet volt szétkopva. A golyók az évek (évtizedek?) során kimélyítették az üregeiket és emiatt megváltozott az egész cucc geometriája. Sokáig nem elemezgettem ... cseréltem, most jó. A Lyukakat biztosan nem fogom betömni. Különösen azt nem, amelyiken a szimmeringek közé bekerülő olaj ki tud csorogni, mert az olajos féktárcsa az álmoskönyv szerint nem sok jóval kecsegtet. Nálam nem is nagyon van ideje berozsdálni ... ;-)
kb 50-55 km-re van tőlem a kacsó, és akikkel beszéltem kb 4-5 ember, csak rosszat mondott róluk. drágák és ha teljes felújítást kérsz, akkor sem cserélnek ki egy csomó kopó alkatrészt ami igazából rossz is és emiatt vissza is kell rendszerint mégegyszer vinni. nem azt mondom, ingyen hozzák viszik havonta 1-2* a cuccot háztól, de akkor is. anno kértem ajánlatot tőlük egy motorblokk hegesztésre, de mondom köszi de inkább nem...
Nem akarok okoskodni,de én pont az ellenkezőjét tapasztaltam...Mezőszilast inkább ne-drágák,ám a minőség nem az árat tükrözi ,és piszokul el vannak szállva magukkal..szerintem.
Igazából a kis rugókon van a hangsúly ha nem jó minőségű sosem lesz jó a fék ,de ha bemelegszik,mert beragadt ,akkor a rugók kimelegszenek és kinyúlnak ! Az is egy taktikai trükk hogy, ki kell pucolni minden port koszt mindenhonnan, és a kis lyukakat amik a szabadba nyílnak érdemes betömni FBS-sel, akkor sokáig jó a fék ,mert a víz nem tud bemenni a gép álltában és nem rozsdásodik a golyós rész ! Ezt már itt olvastam, a 3 szögletű betétekre esküsznek sokan !
Egy olyan problémám van az újdonsült kis ötvenessel, hogy a fék számomra nagyon furcsán fog rajta. Nyomom a féket nincs fékhatás majd egyszer csak a jobb oldali kerék blokkol és oldalra rándul az egész gép. Ez milyen hibától lehet? Be van rohadva a bal oldali fék és ezért csak a jobb oldalira jut fékező hatás?
Előtétház megnevezést kihagytam az előbb :) Bízom benne,hogy úgy orvosolható és nem kell tovább bontani :D,mert akkor még a haver anyósát is befogom jövőhéten segíteni :D
Sziasztok! SOS! Fülke levétel nélkül hogyan legegyszerűbb,leggyorsabban a terepváltót,felezőt,,darázsderekat(ki hogy hívja) lehúzni?Még így nem csináltam,de most muszáj lesz egy ismerősnek rohanva megcsinálni,mert elmentek a nyulak ,csak teknősbékák vannak :D vagy idő közben már lehet azok se..remélem csak csapágy lesz . Hidraulika tömb alját lecsavarozni,és a fülkéhez kötni,az egész tömböt,alóla pedig magában lehuzni csak a felezőt,vagy jobb a váltóval együtt,hidraulikával együtt kihúzni??
Közösségi kérdésem lenne. Ki mit gondol arról hogy olajat folyat a traktora? Lehet az váltó,motor,hidraulika Mennyire érdekel hogy folyik vagy jó az úgy azt jóvan.Ti egyből neki estek a javításnak? Mert hallottam olyat hogy úgy szép az MTZ ha olajos Szóval várom a véleményeket.
Segítségeteket szeretném kérni.82-esen hidraulika tömböt cseréltem (az ülés alattit)és a csere után a hidraulikakarokat nem hajlandó leengedni csak akkor ha munkagép van rajta. A régivel tudtam lefelé is tudtam nyomatni. A helyzetérzélelő (bal oldali) rudazatok a csere elött sem voltak fönn lehet ez a hiba oka?
Nem vészes! Kis kartellgáz!!! Szivárog már át egy kissé a kompresszió,aztán valahol ki kell neki jönni. Olajcserére,viszkozitásra, szuszogó tisztításra kellene ránézni. Amit használnak ,kopik! Pláne mikor a" hasa alá" van neki nyúlva!!!
Jaaa! és akkor forralná az olajat,leégetné a szivattyút. Még a piros színe is barnává válik! Akkor az egész szállított mennyiség a biztonsági szelepen keresztül próbál vissza jutni a tartályba,nem az áteresztő szelep működik .
Nekem amikor az adagolós állitotta be azt mondta turbó nyomás nélkül 9ccm nyom egy element 100 fordulat alatt telyes terhellés mellett.Amikor eléri a 0.5 bart a torok akkor 14 ccm nyitja a pumpát.Ojankor éreszhetö is amikor megindul.
892 es em van gyári pumpa.. 200 munka órás a gép.. Ráálitottam én igy is fél kört a kis csavaron a hátulján,de még igy is,ha pl a munka gép rau,kombinátor leeresztem úgy rendessen neki kicsit lassul,de nem füstöl max egy lehelletnyit.. Hozzáteszem,hogy elég nehéz is a kombinátor,van mit huznia,az első húzást is be kell kapcsolnom sokszor.. Erő is amugy megvan a traktornak.. A fél környi szerintem belefér fogyasztásilag is. Többet nem akarok..
Az adagolós rá állit valamenyit ha utólag van turbózva és nem akarsz a pumpára is ijen membránt felrakni.Szerintem teljesitményben nem erösebb mint membrán nélkül csak környezet barátabb mert ameddig alacsony a turbónyomás addig a pumpa sem nyomja be a töblet naftát.igy nincs füst sem
Szabinak láttad már az oroszát?Nálatok milyen szám alatt mennek ,amik ugyanúgy néznek ki mint az övé,csak van rajtuk mindkét oldalon fellépő,motor védő lemezek,meg alsó húzó a kampó helyett?Az övén sincs hidraulika kikapcsoló pöcök?
Nyomja az olajat,azzal nincs is gond. Viszont van egy kis csatorna a résveszteség visszavezetésére a szívóoldalra, és ha ez nyomást kap (emeléskor), akkor a nyomás a szimering felé megy. Lehet, hogy már az elsőnél, de az is lehet, hogy csak sokadikra nyomja ki a szimeringet.
( az atkári boltban kapható alkatrészekkel nem szokott gond lenni, javarészt ott vásárolok én is)
80 as MTZ legtartalyon milyen csatlakozási lehetőség van levegő pisztolynak? Milyen a menete, mert raknek bele egy gyorscsatit, hogy a kompresszor csövet radugjam
Az adagolón ad egy kis plusz töltést a motornak amikor elér a torok egy bizonyos nyomást.0.4-0.5 bar turbónyomásnál növeli az üzemanyag menyiséget és füst nélkül nől a teljesitmény.
Sziasztok,valaki megtudja mondani hogy t25 traktor adagolojába mennyi olaj kell?kb egy dl után már megjelent a nivojánál,nem kevés az kicsit? Mtz 82es 1994 es évjáratu gép adagolojában kell e cserélni olajat,mert annál is látom hogy van leeresztő és nivo csavar is.
Sziasztok. Szeretnék a traktorommal megtenni 120 km t közúton 30-33 km/h sebességgel. Mennyit fogyaszt egy 80 ás MTZ kb 100 km en, üresen, ezzel a sebességgel?
elöl homlokrakodó (emel és billent) hátul 3pontos emelés a boronának. Lovardába használjuk bálát pakolni és pályát karban tartani.
Az utóbbi időben a motor indítása után az első pár hidraulika kar mozgatás után elkezdte kinyomni a szivattyú tengelyénél lévő szimmeringet és ott az olajat. Mintha a munkahengerekből nem tudná visszaengedni a vezérlőn keresztül az olajat a tartályba.
Melyik csöveket érdemes ellenőriznem,egyáltalán mi okozhat ilyen "dugulást" a rendszerben?
A szivattyú tengelyhez milyen szimmering megy? Eddig 42x25x10-eset vettem bele, de legutóbb pl a nyomásálló fajtát ajánlották, van ebből több is...?
Nem minden Mtz jé ilyen könnyű,de attöl is függ,hogy ki mit mennyit dolgozik vele,mirre használja. Te nagyon karba tartod a gépet látszik. De mondjuk úgy,,, aki reggeltöl estik dolgozik vele,szezonban föleg,és belehajt évente pár száz órát, annak nem bisztos,hogy ilyen könnyű idövel a kormánnya. Meg ideje sincs,hogy ennyirre karba legyen a gép mindig..
Üdvözlet! Az adagolón a membrános szabályzónak pontossan mi a szerepe? A membránnak? A légcsövvel össze van kötve. Talán plusz töltetet ad terheléskor? MOTORPAL ADAGOLÓ ha jól hiszem ez a tipus...
Nekem olyan problémám lenne, hogy a képen látható módon van a gépen a klíma kondenzátora és ventillátora a gép motorháztetőjére fogatva. (Igy vettük a gépet).
Az lenne a kérdésem hogy kellene nekem egy olyan dobozszerűség amibe beletudom ezeket foglalni és feltenni a gép tetejére. Ahogy olvastam te ismered ezt a megoldást. Válaszod előre is köszönöm!
Nekem is van karter gázam valamenyi mikor szánt vagy igy fel van hevitve a motor.Nem hiszem hogy el mulik.1 éve lett nekem is felujitva.ereje van mint a fene jól gyullad olajfogyás.Engem is zavar de lehet a dugatyu hüvely garnitura minöségének a rovására irom a dolgot, mert anyi fajta gyártó van. De hogy meljik a jó vagy az eredeti nem tudom.
MTZ 50/80-as gépeknél mire kell nagyon figyelni vásárláskor? Mik azok a tipikus hibák amikkel nem kell nagyon foglalkozni, kis pénzből javítható és mik azok a hibák amik komoly gondot okozhatnak a későbbi használat során és pénztárca bánhatja ?!
Egyszer láttam tengely tok repedést ,vagy valamelyik csapágy lehet törött ,oly módon hogy a golyóskosárban a golyók összefutottak ! Ezek indokolnak ilyen dobás hibát ! Tengely hiba még esetleg ,eltörést is láttam már még régen ,de mostanában nem !
Sziasztok. 50-es MTZnél azt vettem észre, hogy dob egyet a jobb hátsó kerék mikor megyek vele. Erdőn dolgozott a gép és volt egy 8-as a kerekébe, be tudtam annak, és mikor üresen megyek vele mindig dob egyet a jobb oldala. Lecseréltem a felniket, újat kapott mind két oldala, de a dobálás nem szűnt meg. Esetleg csapágyas a tengely, vagy a kerék agy rosszalkodik? Ez a dobálás egy tipikus jel vagy egyedi eset?
Mtz-t még nem járattam ! A tszben letakart hűtővel járt a 920 vagy két napig amikor új motort kapott, alapjáraton ! Később meg rendsodrót húztak vele elég sokáig ! És 80 fokon tartották !
Régen az új teherautókat is járatni kellett földútra le sem volt szabad menni csak 2000km után de akkor is csak üresen és sár nélkül olyan 5000km tájékán lehetett hadrendbe állítani addig kímélni kellett ! 70 óra szerintem kevés neki ! Meglehet meggyilkoltad az új motort ! Beállt valami gyűrű ,vagy nem tudom ,de az biztos az én nem MTZ-m már ki tudja hány éves motorral én nem látok kartergázt egy szikrát sem !
Hali! Tegnap szántás közben csináltam egy kis videót a kartergázról! Szerintetek ez elfog múlni? 73 üzemóra van benne most 5gyürűs dugó! 50üzemóránál volt olajcsere!
Első lépésben mielőtt sok mindent szétszednél, a kormány gömbcsuklókat húzd utána nagy kulcsal csővel nem túl durván csak szoros legyen ! Próba után nézd meg hogy milyen a kormány csak pár métert és ellenőrizd le majd dróttal biztosítsd le a csészéket !
. Extrém alacsony fordulaton nincs meg a kellő olajnyomás, ezért hiába pötyög csak a turbó úgymond a saját alapjáratán, a kenőanyag hiánya ilyenkor is kopást okoz. Változó geometriás turbófeltöltőknél további probléma, hogy a rostély állítószerkezete kellő átmozgatás hiányában elkokszosodik, hajlamos a beragadásra. Ezeket a turbókat kötelező néha meghajtani, városon kívül, nagyobb terheléssel, hogy szó szerint kiégjen belőlük a korom.
Az órával együtt szabad csak ,és nem szabad a gombát meghúzni erősen ,csak finoman ,inkább valamiféle tömítőt kell használni hozzá ! Senki sem tudja melyik órának melyik az adója ,ez tapasztalat !
Mert nekem az előző akkor sem ment 40 °C felé, amikor a hűtővíz már 70 fokos volt. Kicseréltem, ez meg üzem meleg motornál nem megy 100 °C alá ... Gondolom nem az óra rossz, mert akkor mindegyikkel ugyanaz lenne a hiba.
Nem lehet ezeket állítani valahogy?
Vagy vigyek el egy marékkal, teszteljem be és vigyem vissza, ami nem jó?
Ez nagyon szét van húzva úgy kell álljon elől a nyomtáv a hátsó kerék belső széle egyben fusson az első kerék belső szélével!Amúgy a szántás megviccel!
Mikor dolgozok vele például szántottam a turbó óra nem s mutatott nyomást és olyankor is kicsit füstölt! Nem lehet hogy az előtöltés nem jó?? Mert vissza vettük teljesen jobban már nem lehet az előtöltést mert 1500 fordulat alatt ugat dadog de nem változott hogy az előtöltést vissza vettük teljesen valószínű szabályzó miatt van!
1 nagyon hülye kérdés: köszörülés után ki lett tisztítva a főtengely olajfurata? Mert már láttam pár felújított motort, de egyben sem volt ennyire tele fémrészecskével az olaj, se a szűrő.
Füst: ez MTZ, ne várj csodát tőle még turbósan sem. Főleg az utólagos turbózásnál.
Te újítottad a motort? Az első olajcserénél kitakarítottad a szűrőt?
Csak azért kérdezem, mert én abban a szűrőben mintha még festékdarabot is látnék, annak meg ott semmi keresnivalója.
Nekem nincs túl sok tapasztalatom ilyen szintű motorfelújítással, de az én 50-esemen hasonlót csináltunk, most járok kb. 10 üzemóránál, de olyan az olaj, mintha most öntöttem volna bele.
Szűrőt ki kell mosni és kész ,új motornál van mindig fémforgács is ,össze kell kopjon ! A füstdobálás valamelyik porlasztócsúcs halott ,haldoklik akkor szokta dobálni ,turbósnál általában a 4 hengerben láttam a legtöbbször hogy meghal a csúcs !
Nektek télen motorfelújításon esett át a gépem! Főtengely köszörülés új csapágysor új hüvelysor dugó gyűrűk hajtókar perselyezve derékszögelve új hengerfej és kapott egy Tkp6-os turbót is!
Bejáratás után 50üzemóránál lecseréltem az olajat kapott új olajat de tegnap elől az olajhűtő előtti kis szűrőnél kinyomta a olajat szétszedtem és dugulásom volt olyan mint a ( vatta olyasmi anyag volt benne) szerintetek az honnan jött bejáratásból származik vagy a fémpor állt volna úgy össze?
Szűrő így nézett ki olajcserekor! Az olajhűtő előtti kisszűrő szerintetek elhagyható?
Másik dolog miért dob füstöket munka közben mikor turbós? A turbó csak akkor dolgozik ha óra szerint nyomás van? Mert ha felmegy a nyomás 0.3-0.4bar olyankor is füstöl kicsit! Szerintetek? Ne haragudjatok hogy így egybe leírtam mindent csak kérlek válaszoljatok majd mindenre! Köszönöm!
Szeretném kérdezni hogy a 11.2 r20 keréknél mi a gyári kerék szélesség vagyis a két kerék közti távolság? (Mtz82) De úgy is kérdezhetem hogy hány osztás látszik.? Mert mikor rá raktam a kereket kilyebb volt az első kerék síkja a hátsónál. Így kicsit furán néz ki.Bemásolok egy képet.
Nem szalagfék, hanem két fém tárcsa van benne. De a 90-es évek elején már elhagyták belőle, tehát a 820.2-ben már biztosan nincs. Ha jó a kuplung beállítása, akkor a pedál benyomása után várva 3-4 mp-et, akkor nem szabad recsegnie a váltónak. Menet közbeni váltáskor meg el kell találni a fordulatot. Sok gyakorlással még kuplung nélkül is lehet váltani.
Úgy nem fog váltani mint a zetor váltó csak esetleg sok szereléssel ! Gyárilag van valami szalagfék a váltó tengelyén, ez volna hivatva hogy segítse a váltást ,de ki szokták dobni ,vagy a rudazatát ledobják ! Az is fontos hogy menyire van a nyeles tengely berágódva ,vagy mennyire szorul a nyeles tengelyen a kuplungtárcsa ! És a villák állása is sokat számít ! Kérdés hányszor volt már a nyomlap és a lendkerék szabályozva !
Tisztelt Uraim Segítséget szeretnék kérni (tanácsot )Van egy 2002 évj 82.2 traki most barátkozom vele eddig kölcsön Zetort használtam ezt nemrég vásároltuk.Én most ülök Mtz ben először .A lényegre térve hidegen ok de melegen recseg a váltó!!És csak úgy lehet sebességbe rakni ha addig feszítem rá a váltókart míg le nemm lassul a fogaskerék és végül beugrik sebességbe. Hideg olajnál könnyen veszi a sebességet melegen meg recseg ropog. Tudom azt is hogy nekem sincs még rutinom hozzá.
Ismerősöm azt mondta hogy ez ilyen orosz fogadjam el majd megszokom.De ahoz elég drága volt hogy iyen szar legyen.Továbbá nem gondolnám hogy ennek így kell működnie.Olvastam hogy elég sok féle dolgot kel kivizsgálni rajta hogy kiderüljön mi is a fő gond.Ezért azt nem is kérem hogy felsoroljátok ugysem tudnám megoldani mert még nem szereltem ilyen nagy vasat.Valaki tud Pest megyében olyan szerelő mestert aki házhoz kijön és megállapítja mi lehet a gond ..A válaszokat előre is köszönöm
Attól tartok nem ez lesz a hiba. Vadonat új tőcsavarok vannak benne, ráadásul nem is a bolti biliacél. Úgy csináltattam esztergályossal 10.9-es csavarból. 210 Nm -re húzva stabilak voltak, mint a szikla. Utána még 5x húztam át, de egy sem moccant meg még egyszer.
Ha ugyan azzal a motorral volt többször, akkor megért volna egy garnitúra hengerfej csavart is cserélni. Az öreg gépeken idővel elveszti a "rugalmasságát" és e miatt jön elő ez a jelenség. Mi ujj csavarok után nem szenvedtünk e hibától. A sűrűn előforduló hengerfej tömítés hiba is erre utalhat.
Már többször tapasztaltam, hogy a frissen felszerelt hengerfej tömítése nem zár tökéletesen. Cseppen a hűtőfolyadék, habzik a hűtő, ilyesmi. A probléma minden esetben rövid időn belül magától megoldódott. Tegnap elkezdtük járatni a nagygenerálon átesett 50-est, és megdöbbenve láttam, hogy a bal oldalon gyöngyözik a víz a tömítés mellett. Pedig a hengerfej síkolva lett, örvénykamrák beragasztva, a hengerblokk (a korábban említett hengerpersely kilógáson kívül) tökéletesen rendben van, a csavarokat böcsülettel meghúztuk ... szóval nem értem.
Egyébként ahogy a hűtősapkát levettem, a jelenség megszűnt, a hűtővizben egy buborék sincs, reggelre is tök száraz volt a motor. A haver, aki most újította a sajátját azt mondta, hogy az övé is cseppen egy kicsit.
Akkor ez most teljesen normális és belefér abba, hogy még most igazodnak az alkatrészek, vagy azért indokolt a gyomorgörcs?
Uraim az mtz 550 e tipusú traktoromba mindenhol le szertném cserélni az olajat hova milyen olajat ajánlanátok és mennyi menyiség kell pl motorolaj hidraulika olaj hajtóműolaj és a levegőszürőbe meg az adagoloba és milyen kell bele.válaszotokat előre is nagyon köszönöm.üdv Gábor
Az a baj, hogy használt gépnél nem csak az számít, ahogy ő hajtja, hanem az is, hogy előtte hogy hajtották. Én ezt szívtam meg kétszer is.
Az alkatrészt te hol veszed hozzá? Mert az 50-es alkatrész felénk probléma. A Habi pl. egyáltalán nem tart 50-es szeleprugót, ami meg van az drágább, mint a 80-asé. Most végeztem egy motor nagygenerállal, 400 lett a vége és úgy 20 alkatrészt vissza kellett vinni, mert nem volt jó, pedig úgy mentem be a boltba, hogy a legjobb minőséget kérem, ár nem számít ...
Egy Mtz 50 neked teljesen jó lesz. Csak rendszámosat vegyél, azt már 600tól kapsz. Évente a biztosítása 8 ezerből megvan. Ötévente meg 25 ezer a műszaki költsége.
T 25 nem ajánlatos szántásra, mivel léghűtéses így hamar túlmelegedhet. Meg 30 lóerő után csak visszalépés lenne.
Alkatrész van sz 50 eshez is minden. A hengerfej ami drágáb, de 3-5 hektàrnál nem hiszem, hogy ilyen baja lehet, ha normálsan hajtod.
Igen piros tetős mert olvasgattam már itt és azt írják ,hogy nem a legjobb de akkor gondolom az újabbakra mondják mert azok szerintem rosszabbak mint a régebbi ek mert nekünk meg van már kb 10 éve és nem sok hiba volt vele csak a szokásos karban tartás kb fél éve volt műszakíztatva és akkor kapott egy nagy váltó felújítást nálunk teljesen hejtáll!
3 hengeres Deutz torpedó vagy egy IMT 539-es ? Szlovén oldalakon nézz szét ,vagy a Horvát oldalakon ! Ezekkel minden munkát elvégeztek ezen országokban 2 fejjel csizmaszár mélyen szántottak és mint az örült olyan tempóban !
Eddig a kerti munkáimat egy 30 lovas steyr-el oldottam meg, nem volt egy kifejezett pörgős/erős gép, meg gondok is voltak vele, de azzal meg lehetett csinálni ezeket a melókat. T-25 hasonló kaliber, fülkés. Ha normálisan le van súlyozva, lehet, hogy ez is elég lenne nekem. 50-est majdnem túlzásnak tartom én is, ezért vacilálok rajt.
Zetorból meg nem sok tapasztalatom van, K25 szerintem túl régi már, meg esetleg a 3011-es ami játszhatna. De ezek felé nem húz a szívem.
Sima szántóföldi kultúrák esetében nem hiszem, hogy megéri 3-5 ha-ra traktort venni, ha csak nem hobbicélból, vagy azért, mert nincs jó bérvállalkozó pl. permetezésre. Utóbbi esetben szóba jöhet az is, hogy te mégy bérbe dolgozni, és akkor újra beszáll a játékba az 50-es, vagy (félve írom ide) egy kis Zetor. Én speciel jobban szeretem az MTZ-t, de tény, hogy a Zetor jobban és olcsóbban szervizelhető, és ez az ilyen régi gépeknél fontos szempont.
Szőlőbe a mérete miatt egyértelműen T-25. Agyagos talajon nem biztos, hogy tud normális mélységben szántani, de megvárom mit írnak a többiek ...
Elsősorban kukorica, búza, valamint vetemény előkészítés és pótkocsizás, kúpos hasító meghajtàs, meg később egy szárzúzó meghajtása, amolyan egyszerű mindenes...