Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Próbáld meg Zzemokinál a Fugi kinematikarugót. Illetve talán lehet még egy forrásunk. Deee H0e-be tényleg kinematika? Nem csak szimpla visszahúzásra van szükséged?
A baloldali egy ROCO Bu - kontrollnak, a jobb oldali az enyém. Felül egy próbadarab, amin kétféle árnyalat is van, bár a képen ez gyengébban látszik, mint a valóságban. A próbadarab jobb oldalán az én kocsimmal azonos a szín, a bal oldalon egy kicsit krémesebb a szín, egy kis világos okkert kevertem a festékbe.
A Bu kocsi teteje szerintem túl szürkésnek sikeredett, azért tértem el kissé attól.
(Egyébként ma lefújtam a poggyászom tetejét, talán jó lesz. Igaz, most nem fogadtam meg a tanácsodat, mert a régi festék és a nyers műanyag egyvelegére ráfújtam - jobb hiányában - a Hobby-color alapozót, mivel nem mertem bevállalni a többféle alap árnyalatot. A dolog előnye még az volt, hogy a délelőtti alapozásra délután felhordhattam a színt. Mivel tetőről van szó, ami ráadásul levehető, könnyen újrafesthető, meg egyébként sem sokat tapogatom, továbbá lakkozni is fogom, meg mertem kockáztatni ezt az alapozót.)
Ha a tengely átmérőjét "hízlalod" fel (akár rézzel, akár műanyaggal), utána fogd be a tengelyt a végénél a tokmányba és reszelővel, vagy a szike hátoldalával "megesztergálhatod" a szükséges átmérőre, hogy a fogaskerék felhúzható legyen.
Már úgy érted, átmérője? A Piko nagyméretű kerekek tengelyének az átmérője 2,5mm. Ez nem gyakori méret, mert a többi gyártónál leginkább 2,0mm szokott lenni.
Köszi az ötletet! Közben goldoltam egy olyanra, hogy veszek olyan modellragasztót, ami megoldja a műanyagot, rákenem egy öntőkeretre vagy sztirolcsíkra és a műanyagtrutyit kenem a forgó tengelyre, ha kell akár több rétegben is.
Más.: régi PIKO gőzmozdonyok (01, 41) hajtott (ami az igazin a hajtott, nem a szerkocsira értem) tengelyeinek mekkora a vastagsága?
Sajnos 1,5-est nem találtam de ha a tengelyt óvatosan megköszörülöd egy kicsit akkor rá tudod húzni, és ha biztosra akarsz menni akkor forrasztással rögzíteni.
Ha ez nem válik be akkor megteheted sima rézlemezzel is, hogy köré hajlítod és forrasztod. Az viszont nem biztos hogy pontosan szimmetrikus lesz.
Ez a remmel/Humbrol ez egy ócska lakkbenzines festék kicsit több festék porral és kicsit magasabb lakk tartalommal. Mit vártál tőle?Hát bűzlik belőle a lakkbenzin(vagy finomított formában a szintetikus higító).Ez nagyon jó megfelelő alapozóval(én pl Trinát -ot használok hozzá)keveset kell megvenni nem kőll színt keverni.
Hát én igazán a Standox termékeit ajánlanám és itt Zúglóban van is egy jópofa figura aki kikeveri de egy deci alatt ne is reménykedjél,de ezt is alá kőll alapozni és méghozzá a megfelelő anyagra való alapozóval(tehát fémre fém ,műanyagra műanyag,fára fa alapozó márkája mindegy csak megbízható legyen).
Van még néhány festékkel tapasztalatom de azt majd ha érdekel az egész.Üdv:M.m.
Kinek milyen festékkel milyen tapasztalata van? Melyik használható jól és melyik alkalmatlan kocsik festésére?
Eddig Revellt/Humbrolt használtam, de a tetők átfestésére valószínűleg hogy túl vastag.
Próbáltam Tamiyát beszerezni, de a kizárólagos forgalmazó hozzáállása/magatartása miatt örökre lemondok róla. Mi az, ami beszerezhető itthon, és jól is használható?
Pl.: van-e valakinek tapasztalata a Papp László (Alder retuspisztoly forgalmazója) által forgalmazott festékkel?
Továbbá: ha Revell/Humbrol festékre Mr. Colort fújok, ez utóbbi nem károsítja az alatta levő réteget? (A retuspisztolyt egyszer korábban a Mr. Color hígítója nagyon szépen kitakarította, persze ott a töménység igencsak más volt.)
Valamint: milyen más maszkolószalag van, ami nem bántja a festéket?
A kerékátmérők nem stimmelnek, hajtott-, kapcsoltkerék átmérő a 301-nél 1826 mm a BR03-nál 2000 mm, a kűllőszám sem egyezik, a futókerék ármérő sem egyezik, tengelytáv sem egyezik.
Egy 301-esre hasonlító mozdonyt lehet csinálni belőle, de sok méretet lehetetlen tartani ezekből az alkatrészekből.
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok ,hogy egy Máv 301 modelljét szeretném megépíteni és arra gondoltam hogy egy piko br03 ast használnám donornak szerintetek megfelelő lenne?
A jelleg rajzokat is tanulmányoztam de kíváncsi lennék a véleményetekre.
Az alváz kerete egy 6x6 os réz U szelvény ebben van a 6 mm es stiro beleillesztve. Igy elég erős sőt! MosT egy kicsit lelassúlt a sorozat mert volt némi upgrade a cnc gépen s mert ahogy lenni szokott elsőre nem àllt össze ahogy kellett volna. Viszont most egy kicsit fel fog pödögni a 'gyartas'.
Van egy rakat szénkefém itthon de igazából annyit nem ért a dolog, hogy nekiálljak farigcsálni. Alakítottam rajta kicsit, működik, amennyit használva van még pár évig elmegy.
Ha nem kapsz(bár a börzén az emeleten a lépcső mellett a kis öregnél esélyes) autó generátor szénkefe (bármelyik)megfelelő anyagminőségű ezekhez a közép fordulatú motorokhoz (nem túl puha de nem is túl kemény,pl őnidító szénkefe szétzabálja a kommutátort túl kemény és réz tartalmú).Lombfűrész , tűreszelő stb.
Régi BTTB motorhoz kapható szénkefe? Egy kollégám BR254 mozdonya van nálam, akadozva működik, a szétszedéskor derült ki, hogy a szénkefék szinte tövig koptak.
hallo today the video of my new model of Electric locomotive built by Electroputere(Romania), being refurbished, nrs.ZPCG series ZPCG 461- the video in my layout
my homepage with many models and train.....and trainsimulator game
hallo today the video of my new model of Electric locomotive built by Electroputere(Romania), being refurbished, nrs.ZPCG series ZPCG 461- the video in my layout
Úgy van ez egy MD-52, ami nálunk a GOSA ( 30-91 0xx, ill 21-91 0xx pályaszámmal futnak- már amikor..) . A kép a Keleti műhelyében készült, talán egy nyílt napon.
Bőségesen elég. Én spec gyártáshoz vagyok szokva, autóipari festékekkel. Ott a fehérbázisúak takarnak, mint a hülye. A citromsárga, a rubinvörös és a keverőkék fegyverrel se kényszeríthető, de makettfestéknél merőben más a helyzet, ott mindegyiket takarásra tervezték. Szóval jó így.
Az az igazság, hogy pontosan ledokumentálni amit csinálok az nagyon sok idő lenne, és sajnos abból van a legkevesebb.
Én régebben élethű repülőmodelleket készítettem (nem maketteket) és nagyon sok rutin onnan jön/jött, vasútmodellezéssel ez elött soha nem foglalkoztam!
Megpróbálok lehetőleg minnél több fotót feltenni az építeés más-más fázisáról, ezt meg tudom igérni.
Két készülő kocsimat lealapoztam fehér Mr. Colorral. Mint látható (volt a korábbi képeken is), a Csuka utánzat tetjének sarka fehér PS lemezből lett kipótolva, így az eredeti tető anyag és a protézis meglehetősen elütő színű (volt) egymástól.
Készülvén a tört fehér tetőre, a mellékelt kép szerinti takarással elég az alapozás, vagy kevesebb is elég lett volna, esetleg pont ennyi kell?
Ehhez a teljesítményhez csak gratulálni lehet! Egyre szebb dolgokat látni mostanában!
Mint kezdő modellező, de egyelőre inkább csak gyűjtő kérhet olyat esetleg, hogy miképpen néz ki egy ilyen építőmunka közelebbről? A méretezéstől, anyagválasztástól kezdve a használt technológiákig.
Gondolom nem egyedül én lennék kíváncsi egyedül - már ha nem műhelytitok.
Az ember amikor ilyen professzionálisan kinéző dolgot lát, egyből eszi a fene, hogy meg kellene próbálni. De lehet egy ilyen leírástól egyből el is menne - vagy még jobban megjönne! :-)
Természetesen ez a többi modellező mesterre is igaz, ha nem titok és kapacitás is van dokumentálni egy projektet, szerintem mindenki szívesen venné.
Köszönöm! Szépen futnak! Meg kínlódtam velük, hogy ne riszálják a seggüket. Szerintem vonó erőben nem lesz hiány, a víztartályok is ki vannak bélelve ólommal. Szóval tömör fém az egész. A napokban kipróbálom munka közben is.
hallo all today a my new model to remember the holidays in montengro republic years ago in the pretty town budva .. the model of Electric locomotive built by Electroputere(Romania), being refurbished, nrs.ZPCG series ZPCG 461 - the basis for the "Montenegrin" model is from firm amintiri ..to the doors on both sides, the head portion, the light on the roof and even some other little things. -thanks to his friend Zeljko - all models handmade- - Model ho passengers coach class ZPCG 461 -61 62 10-70-renewal train series Alm. -renewal wagon Gosa-UIC-Z1-
my homepage with many models and train.....and trainsimulator game
Köszönöm mindenki javaslatát, annak is aki drótpostán küldte el!
Ezekből majd összerakom a végleges technológiákat, aztán elkezdek próbálkozni.
A többes szám azért indokolt, mert a kocsivégek nagyon különbözőek, van amit egyszerű maszkolószalaggal gyakorlatilag lehetetlen megcsinálni, vagy legalábbis iszonyú pepecs. (pl.: Da 6012 azaz 6404 a soufflet tartó konzoljaival.)
A maszkoló szalagot érdemes felhelyezés előtt valami textilre ragasztani (mint az autópálya matricát).
Legjobb a bokában gumis bolyhos csehszlovák tréningnaci, amit mintás zoknival és bőrszandállal illik viselni:). Matricára semmi esetre sem ragassz maszkolót, még ha le van lakkozva akkor sem. Ha kis fáklyával fújsz, ezeken a helyeken elég ha fújás alatt egy műanyag lapot szorítasz a tető éléhez az kitakarja az oldalfalat a kérdéses szakaszon.
Ha tető lakkozva van csak enamellel fújd, sok levegővel, inkább legyen szemcsés a felület, mert a sima tetőn könnyű vizes papírral simítani, mint összerántsa az érzékeny lakkot. A fehér nagyon rosszul fedi a szürke tetőt, legalább 3 vékony rétegre lesz szükség.
Óvatosan a Humbrol Maskollal. Hajlamos egyes festékek felületét megkapni, és elszínezni. Én Gunze maszkolófolyadékot használok, az teljesen jó, nincs rossz tapasztalatom vele.
A tapasztalatom, ha jól van előkészítve a festés, a maszkolószalag, főleg a Tamiya, nem szedi le a festéket.
Megfelelően előkészített, zsírtalan a felület mielőtt ráfestesz? Én festés előtt mindig átfújom az egészet nitróval. Ha már festett felületre fújok rá, vigyázni kell, hogy megfelelő porlasztással, messziről, ne koncentráltan és túl nagy mennyiségben, mert feloldhatja, megmarhatja az addig felhordott réteget. Én a pisztoly levegőjével rögtön le is szárítom, így csontszáraz, zsírtalan, portalan, stb.
"Használsz alapozót? Nagyon sok kellemetlenségtől megkímélhetnéd magad azáltal."
Változó. Volt olyan, amikor igen, volt, ahol nem. De olyan is előfordult, hogy a Mr. Color alapozót szedte le a maszkoló szalag, igaz, az még nem Tamiya volt.
"A melegítéssel rosszak a tapasztalataim. Olyankor meglágyul a ragasztóanyag és ottmarad a modell felületén, amit rémes utána elpucolni."
Lehet, hogy csak nagyon óvatosan szabad melegíteni (inkább csak langyosítani)? Van egy kb. 40 éves, 300 W-os NDK-s hajszárítóm, ami inkább csak lehel, mint szárít, esetleg azzal érdemes próbálkozni?
Állatira félek, nehogy leszedje a zöldet, mert akkor kezdhetem elölről a festést, matricázást kb. 20 kocsinál. Az maga lenne a világvége...
Ezek után megnéztem ezzel a szemmel a KM két régi 1:5-ös kocsijának a modelljéről készült képeimet, és azokra sem tudtam azt mondani, hogy szürkék. Ebből kifolyólag leszűrtem a tanulságot, hogy a színváltás a '70-es évek közepe táján (után) kezdődhetett.
Ezek után nem maradhatnak a tetők szürkék. Mindazonáltal kellően el is szöntyömpörödtem... :-(
Még sosem találkoztam olyannal, hogy a Tamiya leszedje a festéket. Bármilyen más maszkoló képes rá, de nekem a Tamiya ilyet még nem csinált. Ráadásul alapvetően nem is polisztirol kasztnikat, hanem műgyanta öntvényeket festek. Használsz alapozót? Nagyon sok kellemetlenségtől megkímélhetnéd magad azáltal.
A vizezés szerintem egyáltalán nem vezet célra, de meg kell próbálni, hátha valamelyest vízbázisú a ragasztóanyag. Abban az esetben rásegíthet. A melegítéssel rosszak a tapasztalataim. Olyankor meglágyul a ragasztóanyag és ottmarad a modell felületén, amit rémes utána elpucolni.
Szerintem nem lesz belőle baj, ha csak simán felteszed a Tamiyát. Ha mégis, azért felelősséget nem vállalok :) Azért arra a fotóra is kíváncsi lennék, ami ilyen radikális lépésre sarkall Téged... A végére félOFF: a Revell szimla V-vel makettgyártó, W-vel pedig kozmetikai termékek fantázianeve :)
Egy régi kép alapján szembesültem azzal a ténnyel, hogy a személykocsijaim tetejének színét módosítanom kell. Ehhez az oldalakat maszkolnom szükséges. Mivel itt nem válhat fel a festék (és a rajta levő félfényes lakk), ezért a következőt kérdezem:
A (Tamiya) maszkolószalagot milyen módszerrel szedjem le, hogy biztosan ne sérüljön az alatta levő festék? Gondolok itt olyanra, hogy: vizezés? hajszárítóval történő melegítés? Vagy a felragasztás előtt van valami furmány, aminek s egítségével kevésbé tapad a festékhez? (Rewellt és Humbrolt használtam, bár volt olyan is, amikor a PIKO gyári festék sérült.)
Értettem, hogy nem akarsz digizni, csak a pontosítás végett: Ha a mozdonyban nincs sem dekóder, sem vakdugó, akkor nem kap tápot, így nem lesz semmi baja, de nem is megy. :-) Ha van benne dekóder, megy analógban (ha ez a funkció a dekóderben be van kapcsolva) és megy digitális pályán is. Az egyetlen variáció amikor tönkre mehet, amikor benne van a vakdugó (tehát analógban működik) és digitális pályára teszed.
Üdv! Vedd le a mozdony kaszniját és nézd meg, hogy a dekóder foglalatába benne van-e az a bizonyos vakdugó. Ha nincs benne vagyis látod a nyolc pici lukat a dekóder foglalatán akkor szerezni kell bele egyet. A börzén szoktak néha árulni is, vagy valakitől próbálj szerezni. Hátha van felesleges.
Üdv mindenkinek. Szeretnék egy tanácsot kérni. Analóg pályám van, de van egy digitálisan előkészített mozdonyom. 8 tűs dekóderfoglalat van benne. Ha jól tudom, vak-dugózni kellene, hogy futhasson, mert kinyiffan. Most már csak azt kellene tudnom, hogy hogyan is kell ezt csinálni, mert halvány lila dunsztom sincs. Sosem érdekelt a digitális pályaépítés, nem is szándékozom átállni rá. Esetleg valaki el tudná magyarázni nekem? Előre is nagyon szépen megköszönöm.
greetings time ago i presented the model of the Slovenian Railways of firm acme sz 342 we rilfan wait long time from acme the model in new livery red ..today i present my new rebuilt model from obb class 1043- class sz 342 as said ... the true 'universal call with electricity from a locomotive railroad'' moped similar to class 362 - and there are eight units still in service' with the new livery of red -
the VIDEO OF MY NEW MODEL
my homepage with many models and train.....and trainsimulator-
Elkészült az árpád sínbusz H0 méretű maketje. A közeljövőben megjelennek az első műgyanta öntetek.
Valószinüleg nyár elejére elkészülnek az első modellek ČSD illetva MÁV szinekben.
Ezúton kérnék segítséget, a zöld festésel milyen vasút társaságnál és milyen pályaszámal futott, ha valaki tud róla jobb képeket igen csak hálás lennék.
A másik meg az, hogy sikerült egészen jó egyenesre alakítani ezt a bútorzatot. (A korábbi Bak kocsinál cikcakkosabb lett, akkor sokkal többet kellett utólag faragni.)
Gyári előkészítésről csak annyiban lehet szó, hogy a gyár én magam vagyok, az előkészítés pedig a ragasztások helye. Tehát nem osztogatnak, hanem fosztogatnak... De amúgy minden stimmel... :-)))
Adtak sokféle jobbnál jobb tanácsot, én megszaporítom eggyel.
A magam részéről egy ilyen tokmányt használok:
Pár éve vettem valahol egy azóta bezárt üzletben - végkiárusításkor. De ami a lényeg: én a műanyagot mindig kézzel fúrom ki. Ebbe a tokmányba a 0,3-as fúrót is be tudom fogni és óvatos tekergetéssel megcsinálom a lukat. Arról fogalmam sincs, hogy a tokmányom excentrikus-e. A kézi fúrásnak hátránya, hogy elvileg lassú, de a műanyagot így sem tart sokkal tovább kifúrni, ugyanakkor a nagy előnye a módszernek, hogy könnyű korrigálni menet közben. (És tökmindegy, hogy a tokmány excentrikus-e.)
Nálam is azzal megy. :-) Medikerben javasolták még valamelyik fajta tapadőgyűrűt, de egy pár annyiba kerül, mint az egész mozdony a börzén. Én a gumikesztyű ujjainak végét szoktam levágni, ahol már szűkül.
Van valakinek ötlete / tapasztalata, hogy a régi Piko JUNIOR-féle gumihajtást hogyan lehetne feljavítani? A szokásos hiba jelentkezett , megcsúszik a szíj. Lehet esetleg valahonnan beszerezni pont a szükséges méretű gumi szíjat?
Pontosítanék a tervezési költségekkel kapcsolatban.
A weboldalon fel van tüntetve, hogy az első óra tervezés ingyenes, a további órákra meg egyedi árat számolunk. Ez persze nem jelenti azt, hogy ez nagyon sokba kerül, sőt, eddig senkitől nem kértünk tervezési díjat. Voltak már olyan egyedi megrendelések, amiket soha senki nem fog megvásárolni, egy darab készült belőlük pár száz forintért, és ennyi. Mi szeretünk ezzel foglalkozni, népszerűsítjük a 3D nyomtatást, és segítünk a modellezőknek. Persze ennek van egy hátránya is, annyi egyedi kéréssel fordulnak/fordultok hozzánk, hogy több hetet kell várni a kivitelezésre. Lehetséges, hogy bevezetésre kerül egy jelképes összeg kb. 500 Ft az első egy órára, de ez nem egy akkora összeg amit ne lehetne kifizetni egy egyedi alkatrész tervezéséért.
Szeretném megkérdezni, hogy mondjuk egy régi Kleinbahn cementszállítónak a korlátja mivel ragasztható meg?
Sajnos el van törve. Vettem Auhagen UHU Plast special modellragasztót, de sajnos nem oldja a műanyagot (állítólag sztirolból kellene lennie minden modellnek), ahogy mondták. Pillanatragasztóval nem mertem eddig.
Most már csak azt nem tudom, hogy ez a vásárolt ragasztó akkor mire való.
Én azt a "bliszter" csomagolóanyagot használom, amiben minden kütyüt árusítanak. A vastagabbat kell használni, ez olyan 0,3-0,4mm vastag. Mindenképpen olyan részéből kell az ablakot kivágni (ollóval), ami sík maradt, nem a mélyhúzott részéből. Ez ugyanis mechanikai feszültségeket tartalmaz és egy idő után deformálódik. Ha kell, finom reszelővel utána lehet igazítani a peremét - pl. kerekített ablaksarkokhoz, ott nehéz eltalálni ollóval a helyes kerekítést.
Koszonom a segitseget a szelvedo ugyeben. A CD tok eszembe nem jutott volna, pedig elegans megoldas. A plexi szinten, nem is tudtam, hogy van ilyen vekony.
Azért nem szeretem a CD-tokot, mert szerintem túl vastag, és nehéz olyat találni, amin ne lennének apró karcolások. Én 0,2-es vagy 0,5-ös (utóbbinak vastagsága miatt van megfelelő tartása) plexit használok, hobbi boltokban lehet kapni. A 0,2-est drótból készült kerettel együtt ragasztom a kasztniba, a 0,5-öst néha elég csak beszorítani a helyére. A 0,2-est azét preferálom, mert gyönyörűen átlátható, nem túl vastag és könnyű vágni, óvatosan pedig akár íves felületek is egyszerűen kialakíthatók, anélkül hogy a hajlítástól kifehéredne.
Sziasztok, H0 mugyanta kasznikba (pl Buvar vagy Bardotka) mibol erdemes/lehet ablakokat kesziteni? Mas modellek ablakainak az atszabasaval vagy van ra valamilyen javasolt mas megoldas?
Miféle áramszedő? A Piko Nohab dízelmozdony, ha jól tudom. :-)
Én a gyári áramszedő lemezekre, azok folytatásaként forrasztottam Zzemokinál kapható rugóbronz csíkot, annyit, hogy rendesen elérje a kisebb átmérőjű kerekek belső karimáját.
Emailben feltenni egy kérdést mondjuk ingyen van, a válasz után egy második email esetlegesen egy "Kőszönöm szépen az információt" tartalommal legalább olyan drága.
Személy szerint eddig csak egyszer rendeltem tőlük, nem tudom milyen áron készítenek egyedi rendelésre, de gondoltam egy kérdést megérhet...
Szeretném megkérdezni, hogy mennyire lehetséges/reális egy a képeken látható lépcsőt pótolni, elkészíteni? Ha egyáltalán lehetséges miből érdemes nekifogni?
Nagyon bosszant a dolog, mert már hozzám így érkezett és sajnos a dobozában sem volt benne a letört darab. De mivel ez a PIKO Expert modell már kifutott és egy Roco vagy ACME nagyságrendekkel többe kerül, ezért elveimmel ellentétben gondolkodom a megtartásán. Visszaküldhetem - de ha valami módon esztétikailag is megfelelő megoldás létezik, akkor csak maradna.
Attól függ, milyen alvázhoz. Úgy általában a 0,8mm-es már elég erős. De azt már lánggal érdemes forrasztani, a páka nem melegíti át. Vagy inkább vegyél alpakka lemezt. Az ugyan drágább, de jobban lehet vele dolgozni, különösen forrasztani.
Nagyon szepen koszonom a segitseget festekszoro ugyben. Sokat segitettetek
Rezlapot milyen vastagsagot erdemes venni modellek alvazahoz es hol erdemes probalkozni? Tegnap gyakamba vettem a varost, hogy szerezzek, de tobb m2-es tablakban akartak eladni csillagaszati aron. Koszonettel: emts
Mint a cikkben is írtam, szerintem a modellek, terepasztal festésére az ilyen egyszeres működtetésű, külső keveréses légecset pont megfelelő. A drágább kivitel azoknak kell, akik igényes koszolással, öregbítéssel foglalkoznak.
Egy kötelező olvasmány a témában. A cikk alapján a Harder & Steenbeck Evolution Silverline 2 in 1 mellett döntöttem. A 0,2-es dűzni szerintem egyszer volt csak benne azóta Alapvetően a 0,4-est használom, mert az esőmintás és kukacos álcázófestés nem az én világom. Ha már harckocsi, akkor egyszín panzergrau :) Szóval 0,4-es dűzni, nyomásszabályzó a pisztolyon, hihetetlen precíz kivitel, könnyen karbantartható, korlátlan alkatrész-utánpótlással. Az egyetlen nyűgöm a kissé alulméretezett festékes pitli, de megszokható.
Két hete festettem át egy M61-est a saját ízlésemnek. Van egy félbehagyott 1:87-es MAN - Rába átalakításom, azon is kell még piktorkodni, és pár napja vettem egy itt off-topic 1/43-as MAN-t amiből szintén Rába lesz. Elég erősen mozog bennem, hogy kell egy jobb minőségű légecset...hol van ennyiért használható - ami legalább ennyit kibír, mint ez a Revell?
Az egyik legnagyobb probléma tényleg az, hogy egy nagy felületek beborítására van. Ha egy csíkot szeretnék fújni akkor az egész modellt be kell burkolni és csak a csíkot kihagyni, mert beterít mindent. A kipróbált meg kb mint egy ceruza, rajzol szépen.
Nekem is volt Revell festékszóróm, lehet azzal is festeni. Nekem a legnagyobb bajom az volt vele hogy nem árt hozzá főrészvényesnek lenni egy festékgyárban :-) Az biztos hogy ég és föld a különbség a rendes festékszórókhoz képest. Egyébként 10000 Ft körül már lehet újonnan kapni normális pisztolyt. Én az enyémet például három fáért vettem :-)
ne használjuk modellezésre. Szerintem használható azért, pláne, ha csak egy évben 1-2 modellt fog lefesteni. Meg lehet tanulni használni. Én a Revellét vettem meg, egy hűtőgép kompresszorral használom évek óta, járműtől épületig mindent festettem már vele.
Igaz, nemrég kipróbálhattam egy igazi airbrush szettet, nem szabad ezt és a fentit együtt említeni, de az ára miatt nem szerzem be mégsem. A valódi airbrush szettel olyan könnyen és szépen lehet dolgozni, ahogy a fentivel sosem. Mégis, amikor egy járművet kell lefesteni, némi tapasztalat gyűjtés után a fenti kis egyszerű szerkezettel is tükrös felületet lehet megfolyás nélkül. Kezdésnek megteszi akár ez is, ez az én saját véleményem. Ha tetszik akkor idővel úgyis beruház az ember egy komolyabb szettre.
Egy miniatűr festékszóró pisztoly a hozzá szükséges kompresszorral valóban igen nagy pénz (több tízezer forint), sajnos azonban nem helyettesíthető a kereskedelenben kapható palackos festék sprayekkel. Ezek terítési felülete a pisztolyok által egyszerre beszórható felület nagyon sokszorosa.
Kezdokent lenne par kerdesem, hatha tud valaki segiteni. Olvastam, hogy az ecsettel valo festegetesnek megvannak a hatarai meg nagyon gyakorlott embereknel is. Mit erdemes beszerezni festekszorokbol, kompresszorral, ha evente egy-ket alkalommal hasznalnam es az ar is fontos tenyezo? Esetleg nem is kompresszor kellene, hanem valamilyen flakonos suritettlevegos megoldas, mar ha van ilyen? Nagyon szepen koszonom
"az ún. Spirec fúró, aminek vastagabb a szára. Sajnos sokkal többe kerül."
Ezeket az elektronikus és híradástechnikai célra készített nyomtatott áramköri panelek (NYÁK) gyártásánál használják, egyszerre sok fúróval igen sok lyukat fúrnak az alkatrészek befogadására (IC-k, tranzisztorok, ellenállások, kondenzátorok,stb.).
Nem csak drágák, de sajnos igen könnyen törnek is, az ipari felhasználásnál a precíziós fúrógépeknél abszolút nincs ütés.
Az érdekes lehet. Azt vettem ugyanis észre, hogy minél kisebb a patron, annál könnyebben megy tönkre. Ugyanis annál élesebb a befogó felülete, ami aztán alig egy pár használat után benyomódik, deformálódik és attól kezdve csak nagyobb átmérőt tud megfogni, a kisebb csúszik benne.
Nálam bevált megoldás az igen kis méretű fémcsigafúrók befogásánál:
Nagyon vékony elektromos vezetékek között található olyan, amelyen a szigetelés egészen kemény műanyagból van és ezek rövíd darabokban lehúzhatók a fém vezetőről. Ezt a darabkát rá lehet húzni a túl vékony csigafúróra, amelyet ezek után már be lehet szorítani egy kisméretű tokmányba. A műanyag átmérő-növelő néhány fúrás után ugyan tönkremegy, de új darabra cserélhető.
Az a link, amit beírtál, éppenséggel nem "patron", hanem egy kis tokmány. Ezek sajnos eléggé ütnek.
Mind a patronokkal, mind pedig a pici tokmányokkal a legkisebb befogható fúró átmérő 0,4mm. Ha kikopnak, akkor 0,5mm. A legnagyobb pedig általában 3,2mm.
Ha a "köszönöm" kitételt hiányolod, azt én mindjárt a kérdés feltevése után megteszem, előre is megtisztelve ezzel a potenciális válaszolót ("Előre is köszönöm a válaszokat").
Elismerem, sok volt most tőlem hirtelen a kérdés, többféle témában is, de addig, amíg a probléma javasolt megoldásához az anyagot (akár kerék, akár festék, akár matrica, akár bármi) be nem szerzem, az addig nálam alvó ügy, és addig a gyűjtemény más félkész darabjain szeretnék finomítgatni. Ha valamelyikkel előbbre jutok, tudatni fogom.
Én is szeretnék olyan szintre jutni, hogy képekkel illusztrált postban tudassam, hogy igen, a válaszok, amit a kérdéseimre kaptam segítettek a képeken szereplő vagon/mozdony elkészítésében.
Nem csak az 1 mm alatti fúrószárakat kell keresned, hanem kb. 3 mm-ig a tizedes osztásúakat is. 1-estől felfele nagyjából 2,5-3-asig 0,5-ként lehet beszerezni inkább ahogy mondtad, a jobb vasboltokban, de valóban szerszámáruházakban gyakorlatilag 0,3-tól minden tizedes léptékű fúrószár beszerezhető. Akinek közelében nincs ilyen áruház, azoknak pedig marad a web shopok kínálata. (Pl: http://www.hestore.hu/cat_203.html?cat=203&pg=1)
Nekem az a véleményem, hogy ilyen finomságú, és pontos fúrást igénylő munkánál inkább az alábbi befogó patront alkalmaznám, minthogy bármivel vastagítsam a fúrószárat. (Bocs, de kizárt, hogy központos marad a furat, a fúrószár akár tizedes méretben is ütni fog): http://www.hestore.hu/prod_10024005.html
A GySEV Raaberbahn felirat milyen karaktertípus, ill. honnan szerezhető be? A wikipédián Helvécia dőlt típust írnak, de az a régi ROeEE , ill. a halberstadti Raaberbahn feliratokra igaz.
Milis fúrót kapsz jobban felszerelt vasboltban is,az alattit már keresni kell(állt szerszám áruház vagy hasonló).
Az egyetlen probléma hogy(fúrógép függő)2-3as alatti fúrót már nem nagyon képesek befogni a tokmányok,ezért azt szoktam csinálni hogy réz lemezt tekerek a fúrószár végire(egyszerre egy réteget,ha nem elég arra még egyet)és akkor már meg tudja fogni.
Ha van türelmed és műanyagot furkálsz akkor lehet hogy elég ha rátekersz szig szalagot jó vastagon és sodorgatod két újjal a harmadikkal meg nyomod a végét(vagy gyűszüvel).Üdv:M.m.
Gitár- vagy citerahúrt szoktak említeni a hozzáértők. Én a Conrad állítóműhöz adott vékonyabb acélszálat használtam, erős, de hajlítható anyag. De pl. a gombostű nem jó, törik hajlításnál - bár nem is erre a célra alkalmaztam.
Vagy ha magával a technológiával tisztában vagy, akkor vásárolni kell megfelelő (a felhasznált korláthoz illő) átmérőjű fúrószárat. Én a Szögkernél szoktam beszerezni, de biztos van még más forrás is.
Olvastam a cikked sőt szinte mondhatni sokban hatott rám, hogy megpróbáljak én is egy ilyen átalakítást. Nekem is az a terv - mivel biztos nem lesz egy acme minőség - hogy legalább valamilyen szinten visszaadja az eredeti hangulatát.
Jut eszembe, a festés azóta is bírja a kocsikon? :)
Ez most fura lesz nekem,mivel ez a cikkem váltotta ki itt anno az első hozzászólásomat. (Valaki felhasználta anno a cikk képeit a Börze topikban,más modellek illusztrálására.)
Hát a legjobb alap talán a Tillig Y kocsi. Valami akciós DR, vagy másik festésűt érdemes beszerezni. Ha 20-67-est akarsz csinálni, akkor sztirolból kell a lengőajtókat megcsinálni hozzá, az ablakoknál én lézervágott plexit használnék. Elég nagy munka, és elés sok kompromisszum lesz még úgyis benne. Én megvárnám nyár végén az ACME kocsiját.
Olyan kérdésem lenne, hogy valaki már próbálkozott dunakeszis IC-vé alakítással? Pár hete, hirtelen felindulásból elhatároztam, hogy megpróbálkozok vele. Egy hasonlót szeretnék kihozni:
Ténylegesen még nem kezdtem bele csupán az alkatrész gyűjtésnél járok. De az ablakokkal gondban vagyok. Szemezgettem GOSA ablakokkal azok méretre jók, csak a buktatható rész nem olyan magas. Vagy találtam még egy kocsit, de annak pedig túl nagy a buktatható része:
A velük egy szerelvényben lévő Roco bautzeniekhez hasonlóan 1:93-as, vagyis 264 mm-es Lima DB tízablakos kocsik (Lima FS büfékocsik tetejével) jelentették a bázist. Azóta szereztem 3 Roco ugyanilyet, és öntettem műgyanta tetőt a Lima FS Y-okról, amin a Bo-kra jellemző trapéz alakú véget halványan lehetne jelezni, némi reszelés után. Vállaltan kispénzű gyűjtemény részei, így kell rájuk tekinteni.
Amennyiben nem ugatsz le "mások álltal javasolt link címek álltal" valszeg meg fogjuk oldani a problémádat,de mivel ezen fórumon elég sok a "kókler"ezért javaslom azokra halgassál akik már régóta gyakorolják ezt a témát(pl topik nyitók,hát én speciel nem vagyok az)
Nos hát az én javallatom az hogy ne siesd el a dolgot,egy rém egyszerü megoldást tudok erre de hát erre persze lesznek "hápogások"de ezt nem máma este gondolom hogy véghez vihető.
DE te még semmit nem nyilatkoztál magadról.? Üdv:M.m.
Én egy ilyen motorral hajtom a szerény igénnyel készült, de működőképes Bzmot-omat. Direktben, ahogy az eredetijén, a Hornby Class 142-esen is használják.
Egy cd lejátszó motorja, próbáltam az otthon könnyen felelhető motorokat felhasználni.
Amit leírtál pontosan ugyan azt csinálja azaz ellöki magát a fogaskeréktől.
Később aztán elmentem egy modell boltba és akkor vettem a legutolsó képen látható motort hogy majd az alváz alá helyezem a meghajtást de nem fér hozzá a csiga a fogaskerékhez!Már másnál is láttam ezt a megoldást de én nem találtam olyan fogaskereket ami elég kicsi lenne a hozz hogy a csigát fölé tudnám helyezni és itt vagyok gondban.
Létezett pár mávos személyvagon, amiknek az oldalán reklám volt (Hungária Biztosító, Pannon Praktikum, Hófehérke és a hét törpe), ill. volt egy játszóteres kocsi.
Ezek mintái fellelhetőek-e valahol, vagy esetleg maguk a vagonok fényképezés céljából?
Ezek azt szem 3000/perc körül forognak,a csiga-fogas áttétel kb 1/30 lehet tehát 100-at fog fordulni a kerék(10mm×3,14)=3,14 m-t .fog menni percenként×87=273,2 m/perc ×60perc=16903=16,5 km/h nak felel meg ha jól számolom.De ha 1/20 as áttételnél is csak 21,3 az is kevés!De lehet hogy nagyságrendet tévedek!
De nem ezt látom a legnagyobb problémának, hanem hogy a keréktartó ill a kerék tengelye nincs közvetlen kapcsolatban a meghajtó fogaskerékkel ,így a csiga fogas egy kisebb erőltetésnél félre lökheti a meghajtott tengely és a fogak át fognak ugrálni.
Nem írtad a Nohab gyártóját. Ha Piko, akkor nem a fogaskereket kell lecserélni, hanem a a kerekeket. Tehát a tengely marad az eredeti, arra kell ráhúzni az új kerekeket.
Az első elgondolás amit szerettem volna beépíteni az az lett volna hogy a motort az alváz alatt helyezem el és így szabadon megmarad az utastér de sajnos nem tudtam összepárosítani a motor végén lévő csigát a hajtott tengely fogaskerekével, nem találtam olyan méretű fogaskereket amit felsajtolok a tengelyre és még a csiga is kényelmesen hozzáfér!Ez az a motor de gondolom itt is érvényes amit az előzőre írtál.
Viszonylag nagy átmérőjű és igen sok fogú fogaskerékkel ugyan megoldható, de nem egy tökéletes megoldás, szinte egyik gyártó sem alkalmazza ezt a megoldást. Az ilyen jármű lassúmenete elég problémás.
A vonóerő: ez önmagában járt főként a mellékvonalakon. Esetleg 2 mellékkocsit vitt még... Nyilván lehet 8-10 kocsis szerelvényre méretezni, de felesleges.
Hát ez így nem megfelelő megoldás. A motor fordulatszáma nagy, tehát közé és a kerekek közé még egy-két lassító áttátelt (fogasrerekekkel) kell beiktatni. Ezáltal a vonóerő is növekedni fog.
Segítségeteket szeretném kérni egy most épülő modellemmel kapcsolatban!
Egy BCmot ot próbálok építeni a kaszni úgy ahogy elkészült de a hajtás kifog rajtam és ehhez kérném a tanácsotokat! Küldök pár képet az eddigi próbálkozásomról!
utóirat:ez az első modellem,még nagyon kezdő építő vagyok de próbálkozok! :)
Sztirolra nekem az acetát jön be. Jellegzetes, ecetszerű rettenetes illattal. Ezt gumiragasztó-oldószer néven árulják. De az plexire sztem nem hat. Arra nekem egy hozzáértő anno az étert ajánlotta. Na, azt sem célszerű mellre szivni! :-)
És a revell színkód szerint a az nem a 76 hanem a 79-es.
RAL 2002-nek én a Vallejo-t használtam, sok múlik az alapozáson( mivel nagyon apró a pigment mérete), hogy milyen színt ad vissza (fehér vagy világosszükét igényel inkább)
Elkészültem az új remot csörgőmmel ami ténylegesen remotorizált. Roco BR 215-ös hajtását, forgóvázait motorját kapta meg 2xlion nevezetű kolléga honlapján talált leírás alapján. Szélesített tankkal, kapaszkodókkal az alvázon, új fellépőkkel és roco ütközőkkel. A kasztnin szokásos újítások: nagy szélvédő, légkondi, rácsok a ventilátorok felett, nagyobb áthelyezett kipufogó, bemart homokoló kallanytyúk, , fényszórók átalakítva, új réz ablaktörlők, ledes menetirány szerinti világítás zárfénnyel. Vezetőfülkével és természetesen roco cserélhető kinematikával. Sajnos pályaszámra már nem futotta... majd idővel
A múltkor sikerült plexi ragasztót beszerezni(az nem tudom etil acetát vagy sem) de az olyan bivaly erős hogy a polikarbonát lemez a ragasztás mellett törött el.Üdv:M.m.
Lehet hogy van...
Hé, emberek!
Aki profi modellező akar lenni, szívjon etil-acetátot!
Szerintem engem nem is a modellezés érdekel, hanem nettó szipus vagyok... :-)
Te hány emberről tudsz, aki etil-acetátot használ? Mert én két kezemen meg tudnám számolni és ők már pakoltak is le dolgokat az asztalra. Valahol tényleg lesz összefüggés.
hallo to all today with a special report of meeting models railways sunday 2 februar 2014 of my club FER CLUB Trieste -Italy - i present a small diorama with the eletric loco of croatian railways handmade class hz 1061 - the event with a special public all model railways of all ages scales for all tastes great effect on the plastic port and the scale lgb garden railway with a detailed reproduction of the tram Opicina and style 70s - thanks again for the beautiful Sunday to friend of fer club trieste italy
Ha a ragasztón múlik, akkor ezek szerint rengeteg a profi széles e hazánkban. Csak akkor nem értem miért tart még helyenként ott a honi vasútmodellezés, ahol...
Sziasztok, alvazat keresnek egy keszulo modellhez hajtassal es ajanlottak a Lima gepeit mint alapot, viszont nem talalok elerheto Lima katalogust. Esetleg valaki nem tudna segiteni, hol talalom?
A polisztirolt legjobb oldószeres ragasztókkal rögzíteni egymáshoz. Általában a modellragasztók ilyenek, pl.: Revell Contacta (ebből van sűrű tubusos és hígabb tűs kivitel). Lehet még közvetlenül valami oldószerrel. Én etilacetátot használok, de ezzel nehezebb dolgozni, mert gyorsan párolog, viszont nem hagy ragasztónyomot, mivel nem tartalmaz sűrítő anyagot. Ezt csak profiknak ajánlom, mert tényleg nem egyszerű a használata.
Különböző anyagok ragasztásánál (sztirolt nem sztirolhoz) terheléstől függően lehet még faipari ragasztót (Pattex Palma Fa), illetve pillanatragasztót használni.
A megoldás végül az lett, hogy éjszakára kivettem a fürdőből, és otthagytam lecsöpögni a fékolajas tálca fölött. Másnap reggel folytattam, kb. délre minden festést le tudtam pucolni róla úgy, hogy a kasznin semmilyen károsodást nem láttam. Délután megfürdettem szappanos vízben, most meg dobozban pihen, várja a festést.
Műgyanta kaszni mennyivel kényesebb a fékolajra, mint a gyári?
Nem olyan kocsi ez, amelyen a kasznira a feliratok is úgy rá vannak gravírozva, mint a szegecsimitációk? Akkor csak csiszolás segít. Schicht, DR és zöld többféle volt, melyikről van szó? Régi porosz, sebesvonati, Langenschwalbacher vagy "B" (Y-ként ismert, létezett szürke tetővel is) típus?
A főkeret és az ágytokok bronz, a "felépítmény"(kazán, védház, hengerek, tartályok stb.) fehérfém, az apróságok (armatúrák, vezetékek, kapaszkodók, fellépők, rudazat stb.) sárgaréz, a kerekek: újezüst. Motor:Faulhaber. Műanyag alig van, csak a jobb oldali fékimitációk és kerekek szigetelő perselyei, alul a fékrudazat egyes alkatrészei és az áramszedés szigetelése. A többi mind fém, a modell (H0) súlya 383 gramm.
Tegnap készültem el vele - nem magyar gép, de mindenki ismeri, a BR 80. Nem olcsó, de a megépítése legalább annyira élvezetes, mint amilyenek a kész modell analóg menettulajdonságai.
Adott egy régi Schicht személyvagon. Zöld, meg DR. Őt próbálnám meg tesztként másik színre fújni. Régi festéket próbálom róla eltávolítani. Találtam itthon DOT3-as fékfolyadékot, abba áztatom bele. A zöld alapszín, ill. a tetejéről a szürke festés jórészt lejött, viszont a feliratok még nem. Kb. fél-háromnegyed óránként régi fogkefével átdörzsölöm. A pályaszám meg a DR felirat a legmakacsabb. Annyi még, hogy nem a teljes modell merül bele a folyadékba, hanem ahogy fordítom, jelen esetben az egyik oldalfal.
Éjszakára vegyem-e ki a fékolajos fürdőből, vagy lehetek bátor és maradhat benne?
Ha ki kell vennem, akkor ugyanúgy mossam-e át szappanos vízben, mintha végeztem volna festék eltávolításával?
424-es modelljét építem és mielőtt mérőszalagot ragadok egy kiállított darab lemérésére, nagy szükségem lenne méretekkel rendelkező rajzokra, dokumentációra. Sajnos a neten fellelt beméretezett rajzok nem minden esetben vezetnek mérethelyes modell készítéséhez, illetve meglehetősen szűkmarkú mérethálózatot biztosítanak. Ezen a tényen a rengeteg fotó sem segít.
thank to ferrovie info from villa opicina station hallo from meh362-remember the book in the photo of history of station villa opicina for information-the e mail-mail-diraseni@alice.it my website and with the new blog
Üdv az uraknak (és a hölgyeknek is természetesen, ha vannak itt!) Egy kéréssel/kérdéssel fordulnék hozzátok: van egy Piko VT 135-ös kis csoda masinám, sajnos a bele eléggé tropa, így szétszedtem javításra, de sajnos kettéesett, így nem tudtam megfigyelni mi hol van. A kér(d)és: egy képet valaki tudna felrakni egy kettészedett hajtásról? Esetleg valakinek ötlet egy hajtás korszerűsítésre? Előre is köszönöm, Dani
Nagyon nem jó méretű, 14 mm, miközben 11,95 mm-nek kéne lennie. A sajátjaimon - HOTotya hathatós támogatásával - Piko BR 130-as kerekekre cseréltük. Az tán kicsit kisebb, de nem árt neki. Ha jól mondom, Gützold 110, 118, 120 és a Piko VT 135-ös kereke is megfelelő. (A tengely egyiknél sem, mert más rajta a fogaskerék.) A lényeg: 2,5 mm átmérőjű a tengely. (Így pl. a Mehano kerekei nem jók, mert az 1/10 hüvelykes, 2,54 mm-es.)
Köszönöm a segítséget mindenkinek. Azt hiszem, megtaláltam amit keresek, már csak a megrendeléssel kell megbirkózni.
H0-ás mozdonyt készítek. Mivel ez az első ilyen jellegű modellem, próbáltam egy egyszerű kinézetű kisgépet választani. Remélem, nem törik bele a bicskám.
Szeretnék egy Fuggerth By kocsit festeni. Viszont körülményesen tudom megoldani, és nincs se fújópisztolyom, se kompresszorom, se semmi kütyüm.
A színkódokat nagyjából tudom (RAL 5009(kék) , RAL 7038(szürke)).
A kérdésem, hogy tudok-e olyan sprayt venni, ami az alábbi színkódú festékekhez hasonlít? Ha igen, akkor mekkora kiszerelésűt, és milyen árban? Kis adag kell ( csak 1 kocsi lesz), és nem utolsó sorban, hogy pénztárcabarát is legyen. :-)
Nem írod hogy milyen méretnagyságú jármű építését tervezed, gondolom H0-ra gondolsz. Próbálkozz N méretű mozdonyokban használt motort keresni, az ilyen kisméretű és egy kisgéphez a vonóerő is elegendő lesz.
Próbálkoznék egy kisgép építésével, de sajnos elég kis hely marad a motornak. Úgy 1,5X1,5X3cm. A kérdésem az lenne, hol tudnék ilyen kis méretű motort beszerezni, mert a hazai boltokban nem nagyon találtam. Illetve, amit találtam, ahhoz nincs méret, így fogalmam sincs mekkora. Azt már meg sem merem említeni, hogy valahogy valamilyen digitalizáló panelt is bele kellene zsúfolni....
Üdv. Nagyon szépek a gépek. Így festve még szebb. Kicsit régen írtam így megkérdezem hogyan alakul az M31 zetor. Folytatnám az enyémet ezért is kérdezném a gépház oldalán az ajtók és az ablakkeret csak karcolva vannak? Én is csiszoltam az enyémet de nem kaptam túl sima felületet. Lehet vízpapírral is kellene? Vagy a sztirollapoknak van más és más anyaga. Látom a tető több rétegben van ragasztva és aztán csiszolva. Kézzel lett ilyen szép íves? Festé előtt valamilyen felületkezelést kapott a gép (pl:alapozó vagy szórógitt) mert így festve nagyon szép a felülete. Vizes vagy oldószeres festéket használsz? És a ragasztáshoz mert én eddig pillanatragasztót használtam. Köszönöm a választ és jöhet még több kép. Kíváncsian várom milyen lesz amikor elkészül.
rom villa opicina station hallo from meh362-remember the book in the photo of history of station villa opicina for information-the e mail-mail-diraseni@alice.it my website and new the blog
15 ml egy ezresért. Nem az évszázad üzlete. Mondjuk itt inkább modelleznek, mint gyártanak, de ez az ár akkor is lazán verhető. És verve is lesz. Büdös lesz és többnyire csak fújható, de értelmes áron :)
Próbálok megoldást találni arra vonatkozóan, hogy végre elérhetővé váljanak modellezői szintű mennyiségben a MÁV színei... Hamarosan jelentkezem az eredménnyel.
Valamikor a 90-es években a németeknél (talán Kileben?) egy performansz keretében egy egész szenesvonatot, mozdonyostól, kocsistól, szenestől befestettek rózsaszínre. még mentek is vele egy kört!
Lencsevégre kaptam a minap egy ritka természeti jelenséget, egy szellem csörgőt! Ijesztő látvány volt :D
Na viccet félretéve, meg tudnátok nekem mondani pontosan milyen RAL színekkel festik a nagy remotorizált csörgő-hörgőket? Nem találok sehol infót róla.
Én vállalok, esős-nyirkos időben féláron. Lábtörlőt garantáltan átlépem, világos burkolaton érzem magam elememben, szőnyegen különösen jól hullatom a sarat, és tapogással azonnal be is dolgozom. Ha erre gondoltál, keress a publikus címemen. :-)
Az előttem szólóknak mind igaza van, és én még a Fleischmann Profi kuplungját is használom erre, az is megbízható. Vagy ha nem bontható kapcsolat is megfelel, akkor a Brawa verziója is jó lehet (de ezt még nem próbáltam).
Roco kurz nálam jól bírja a tolt üzemet: a mozdony és az első kocsi között hagyományos kengyeles van a kocsik között kurz. Viszont, nálam 3-4 kocsis szerelvények közlekednek csak.
Roco Univerzális. Egymással vajpuhán kapcsolódik és csak robbantással (vagy szétkapcsolóval :-)) szedhető szét. Problémás a kapcsolata a hagyományossal, mert a hagyományos kapcsoló kengyele nem akad be rendesen az Univerzális pöckébe, viszont az Univerzális kengyele félig nyitott, ívben kiakadhat a hagyományosból.
Tégy egy próbát a Märklin közelkapcsolóval, nekem tolt menetben is üzembiztosnak tűnt. Valamint a gyár szerint a PIKO i-Kupplung is kiválóan alkalmas tolt üzemre :o)
Egy kérdés. Ingavonat üzemmódra melyik kuplungot javasoljátok? A kengyeles nekem gyakran összeakad, de a kurz kuplungot sem találtam megbízhatónak. Fuggerth (m41+BHV) szerelvényről lenne szó. Köszönöm.
Az én életvitelemmel, sajnos nem maradhatok sokáig egy helyen... Bár, a legközelebbi kocsma messzebbre került, így lehet, hogy az asszony tovább maradna. Én meg hamarabb mennék! :-)
Hogy mikor lesz a Ludmilládból mozdony, azt én meg honnan tudjam!?
Üdv Urak valaki tudna segíteni vizes matrica készítésben, az is nagy segítség ha a mintámat be tudja vinni számítógépre méretarányosan. Kép illusztráció
Én rétegelt lemezből készítettem el a C50-est először, de nem bírta az igénybevételt. Motorja ablaktörlő motor volt ugyanígy. A jelenlegi konstrukció már egy kb 1:8-as négy tengelyes mozdony, stilizálva amerikai dízel mozdony formájú két ablaktörlő motorral, és van egy épülő félben levő projekt is, 2x700W motorral, áttételes hajtással, az már komolyabb lesz. Majd. Egyszer.
Annyit tennék hozzá, hogy a nyomtávban próbálj valami szabványt követni, 7,25 col, 5 col például.
Üdv.Póbálj önjáró fügyiró meghajtást szerezni kisgép javitótól.1:10-es mozdonyba belefér,és jobb mint az ablaktörlőmotor.Ebbe is csiga hajtás van de jobb az elrendezése. Üdv erno
Én is hasonló gondban vagyok. :( Ahogy nézem, ha profin akarjuk megcsinálni a mozonyainkat ( én személy szerint..., hamár egy esetenként tízezer forintokban mérhető kiindulási modelről beszélünk... ) akkor az egyetlen esélyünk a kevertetés.
Itt tudnak keverni RAL szám alapján: http://www.carcolor.hu , flakonba is töltik ha kell. Én a vízbázisúval szemezek. 3300 pénz egy flakon, de hát ez van. 400ml-t töltenek bele, ez gondolom rengeteg mozdonyra elég lenne...
Ha a gagyi is jó akkor lehet én tamiya ts31-el esnék neki...
ciao and happy new year today i present Sleeping cars CFR "WLABmee" class (61 53 71-70 016-7) the model is handmade and rebuilt by friend vito- for more information
from all friends of trainspagesoflucanet a very happy 2014 with many trains.............. in my website a special for the eletric loco class sz 362 if came in the station ilirska bistrica near the eletric loco jz 361 bred and..................
Segítségetek kérném... Valaki meg tudná nekem mondani , hogy a régi Piko Br55 -ös és Br 86-os csatolt kerekeinek mekkora az átmérője illetve milyen átmérőjű tengelyen vannak.
Heló, új vagyok még itt, Gondoltam megosztom veletek a keri vasút készülődését. :)
Illesztéseket nem kell nézni, még nincs össze rakva csak egymásra vannak helyezve az elemek. ennyi van kész egyenlőre. 1:10-es kicsinyitésű, függőnykarnis sín, ablaktörlő motor hajtás.
Nem számoltam össze, de szerintem egy tucat ilyen hibát fel lehetne sorolni, ezért is írtam, hogy ez csak egy utánzat.
Belekezdek a teljesség igénye nélkül:
A hossza kb. 12 mm-rel nagyobb, mivel a német fülkék hosszabbak voltak.
A szegecselés a magyar kocsinál dupla soros volt.
A takarósinek némileg másként helyezkedtek el, (ezen összesen csak 8 ponton tudtam javítani).
A tetőn nincsenek szegecsek
Az Általad hiányolt dupla szegecs pánt. (Nem tudtam volna normálisan megcsinálni a szegecselést, bár tegnap éppen kaptam Szegecsszámlálótól egy ötletet, lehet, hogy azzal még megpróbálkozom.)
Az ajtók és a kocsi vég között a magyar kocsin több hely volt.
Az ajtón levő pántkeret is szegecselt volt
Az általam modellezett időszakban valószínűleg már szoknyát csináltak a főkeret fölé
A fülkés ablakok magasabbak, mint a folyosó oldaliak, az ablakkeretekbe nem volt építve ennél a típusnál felül kis nyitható szellőző (csak a 3. o. kivitelnél volt).
9-ig elutottam, valószínűleg tudnék még rajta találni 3-at.
Rézcsőre nincs szükség, mert egy 0,5 mm-es drót szigetelése sokkal könnyebben beszerezhető, és olcsóbb, ráadásul könnyen darabolható. A Da kocsinál abból készítettem, és az Aa 1200-asnál is ilyenből lesz.
Jó modell, ami egy kicsit hiányzik belőle, az a dupla szegecses pánt hosszában, az ablakok között felül. Az jellegzetes a magyar Csuka kocsikon.
A harmonika tartóhoz használhattál volna 0,8mm átmérőjű réz csövet, abban kb. 0,4mm-es a furat. Nálunk tudomásom szerint nem lehet kapni, a Bécsi út túlsó végén láttam, de nekem a csehektől hoztak. Ott rendelni is lehet.
Sikerült kifúrni a harmonikatartó kütyüt 0,4 mm-es fúróval - hosszirányban (sárgával jelölve), hogy a felülről belenyúló másik darabbal össze lehessen passzítani:
Az egészre a Ba3300-as csuka utánzatomhoz volt szükség, ami a kapaszkodókat és némi igazítést leszámítva szerkezetkésznek tekinthatő:
(Nem egy rezgaras, vagy M VIII-féle minőség, de falura parasztnak - azaz nekem - elmegy talán.)
Rézből fotomaratással sokkal szebbeket lehet csinálni, mint műanyagból. Azért gondoltam, hogy pontosan lenne szép megcsinálni az ominózus forgóvázat. (Persze az nem én lennék...)
Nem ismerem azonban a rézzel való munka rejtelmeit, nem tudom, mit lehet, és mit nem. Tehát a korábbi hozzászólásom részben a tudatlanságomból is eredeztethető.
> ha rárakom a kasztnit akkor már nem, csak erőlödik....
Ez mit jelent pontosan? Meg is mozdul, vagy csak búg? Zárlat jelzés van a trafódon vagy a vezérlődön; nem világít?
Ha a kaszni felrakása után produkálja a hibát a mozdony, akkor csak a vezérállás ajtók mellett lévő kapaszkodókra tudok tippelni (??)
Úgy vannak felerősítve, mint egy újságban a lap közepén az összefűző kapcsok; két furaton bebújnak a kaszniba, ahol egy lemez mögött le vannak hajtva a végeik.
Ha elállnak a kasznitól, lehet, hogy bármire képesek...
Nyomkodd le a végeket úgy, hogy szépen felfeküdjenek a kaszni belsejére, és/vagy ragaszd le őket egy-egy csík szigetelő szalaggal.
Nézelődtem a modell festék piacon,de a Ral 2002 vérnarancs színt sehol se tudtam beszerezni. Van esetleg valami tippetek hogyan lehetne orvosolni aproblémát? Van esetleg valamilyen helyettesítő szín? Vagy tud ajánlani valaki Pesten oylan embert aki foglalkozik festékkeveréssel?
Na jó, de senki sem mondta, hogy a modell forgóváznak belül is úgy kell kinéznie, mint az igazinak! Szerintem nem is készíti senki úgy (arról nem is beszélve, hogy működő Rónai-támot H0-ban bajos lenne készíteni, de a szokásos hepehupás pályákon el sem menne! :-)))
Arra gondoltam, hogy két forgóváz maszk a csapágyházakkal és keresztben egy híd furattal a királycsapnak.
greetings to all today with a special report, and I thank all the friends of FER CLUB Trieste for inviting me to a specially model railways event the history with models train of the italian railways with a special public all model railways of all ages scales for all tastes great effect on the plastic port and the scale lgb garden railway with a detailed reproduction of the tram Opicina and style 70s - thanks again for the beautiful day to friend of fer club trieste italy THE VIDEO
a view to my layout-my website with various models and and photos dedicated to the railway line from Villa Opicina-slovenja-croatia-
Nem dobom ki, mert eszmei értéke nagy számomra. De úgyis működik, hogy a súlyok benne vannak csak a kasztni nincs rárakva.....de ha rárakom a kasztnit akkor már nem, csak erőlödik....
Szerintem nem nagyon működne. Ugyanis a forgóváz halhas szerű főtartója nem egy szimpla lemez, hanem két ilyen lemez van a kerettel összefogva, ami között van a szekunder rugó elhelyezve. Tehát ez modellben egy vastagabb anyagból alakítható ki, jelenleg 1,5 mm-es PS lemezzel kísérletezem.
(Persze egy igazi modellező biztos meg tudná csinálni a dupla lemezt, közötte a laprugóval, de az valószínűleg nem én leszek, mivel én csak egy műkedvelő barkácsoló vagyok... :-) )
(A képs sajnos gyatra, de esős őszi késő délután készült.)
üdvözletem! kéne egy kis szakértői segítség: a br 118-asomnak a motorja megy rendesen, pörög kasztni és súlyok nélkül, de ha rárakom őket, nem megy, hallatsziik, hogy erőlködik a motor és világít a lámpa is, de nem indul...tudna valaki segíteni?
Csak egy ötlet. A Ganz-Rónait nem lehetne maratással készíteni? A "lapját" maratással és ráforrasztani körben egy keskeny csíkot. Mondjuk éléggé babramunkának néz ki, de uretán öntvény mesterdarabhoz talán elfogadható.
Az Araldit még erősebb lesz, ha a megkötése alatt (rögtön az elején) felmelegíted. Akkor gyorsabban is köt, de a megkötés előtt megfolyik és ettől jobban tapad. Én be szoktam tenni a sütőbe egy órára. Persze hőmérséklet-szabályozós sütő kell hozzá! Ha műanyagot ragasztasz nem szabad 70-80 foknál melegebbre állítani és érdemes előtte egy hőmérővel ellenőrizni, hogy a sütő termosztátja valóban nem enged-e melegebbet. Mert ha 70 fok helyett 110 van benne, akkor a műanyag alkatrésznek annyi...
Én sem javallanám a kettő közé a pillanat racsit,viszont ha fürészlappal jó összekaristolod mindkét felületet(de alapossan (kisebb vágások sem ártanak)) nekem az Eporapid v. (Araldit is lehet) évek óta tart pedig nem szoktam fehér kesztyűvel babusgatni a dolgokat(ha mérges vagyok rá oda vágom!).Üdv:M.m.
A Fugi forgóváz maradékát nem vághatod teljesen le, mert a két "fül" támasztja alá kinemtikát. Márpedig az a szűk keresztmetszet. Tehát ha szükséges, akkor azt meghagyva kell a kétféle forgóvázrészt összeragasztani.
A maszk fémre történő erősítése elég tartós? A fémhez a pillanatragasztó annyiar nem köt jól. Ideig-óráig jó, de könnyen lepattan a fémről egy kicsit nagyobb erő hatására.
A Ganz-Rónai kialakítására nekem az az ötletem, hogy ott a teljes öntvényt kéne kifaragni. (A Schicht-féle öntvény, csak az oldala nézne úgy ki, mint a Ganz-Rónai.) Azt egy csappal az alvázba fúrt luk és alátámasztó elemek segítségével tökéletesen lehet rögzíteni az alvázhoz.
Erről jut eszembe, még mindig nem mentem el hozzád a forgóvázakért :) De gondolom neked is szükséged lesz rá ezekután :D
A két rész nincs összerögzítve és mivel pont a szélénél vágtam le, oldalról a fém váz viszi magával bizonyos elmozdulás után. Így nem ér a kerekekhez. De egyébként szerintem simán le lehet vágni a kilógó részeket, ami a tengelyek felé néz, egyelőre én meghagytam, hátha jó lesz valamire :)
A lényeg, hogy annyi maradjon meg belőle a kuplung felé néző részből, hogy ne engedje kiseni a kinematikát.
A maszkot sima pillanatragasztóval rögzítettem.
Ha kis türelemmel leszünk, akár a Rónai maszkot is megtuják csinálni a srácok.
Én anno a srácokkal úgy beszéltem a dologról, hogy kellene egy Kaláka maszk a Fugik alá, hogy pofásabbak legyenek.
Sok próbálgatás után azt a megoldást választottam, hogy a meglévő Schicht, Piko, Prefo kocsik forgóvázának a fém részét fogom felhasználni. Eleve ilyen tengelytávval terveztettem meg velük a maszkot.
Először csak feltágítottam a fém váz furatát akkorára, hogy beleférjen az alváz csonkjába.
Ezt úgy lehet legkönnyebben megcsinálni, hogy (én pl fából) készítünk egy "sablont", amire pont rá lehet húzni és satuba befogni. Máskülönben deformálódik és könnyen át is szakad a fém váz. Illetve inkább gravírozóval tágítani, mint fúrószárral, mert nehéz átfúrni deformálódás nélkül.
Először csak simán, egy csavarral rögzítettem a régi forgóváz helyére, de azzal az volt a probléma, hogy a Fugi sajátos kialakítása miatt a kinematika folyton kiesett.
Így jött az az ötlet, hogy az eredeti forgóvázat levágdosom, hogy csak a közepe maradjon meg (a képen is Fugi firgóvázmaradék van, de csak szürkét tudtam venni....majd egyszer átfestem) Így most az rögzíti tökéletesen a forgóvázat és a kinematikát is. Amire figyelni kell, hogy a Fugiba való kerekek szorulnak így, mivel a tengelyhossza hosszabb, így szorul. Vagy kereket cserél az ember, vagy kicsit hajlítgat a fémvázon...
Szerintem megéri átalakítani, mert sokat dob a kocsin, jobb lesz a futása és az áramfelvétel is meg van oldva egyszerűen, ráadásul a kerekt nem fékezi semmilyen érintkező.
Trvezzük a Ax, Bx, Btx forgóvázakat is és az Y kocsikhoz is a maszkokat.
Nagyon tetszenek a mozdonyok. Főleg hogy a Nohab bonva van, számomra nagyon élethűnek tűnik. Az M40, és a M62-es pedig tutijól néz ki.
Ezzel kapcsolatban pedig kérnék egy kis segítséget. Van nekem egy kis örökségem H0 méretben egy-két dolog. Van egy M62-es, és egy M49-es mozdonyom, csak az a baj hogy egy kicsit sérültek.
Az M49-s jobb, az m62-es rosszabb bőrben van. Van-e rá mód ezeknek a mozdonyoknak a restaurálására? Esetleg Ön foglalkozik-e ezzel?
A tűz nyoma nagyon másként néz ki. (Csak az amorf alak és az eltérő árnyalat ami közös bennük.) Ez egy olajos koszfoltnak tökéletes, de egy égés után először a nyers acélfelület marad, ami idővel rozsdás lesz. Persze ezen kívül lehet némi kormolódás is, meg égett festék a környezetében, stb.
Tetszenek a munkaid.A nohab elejen a folt pedig boven jo mozdonytuz nyomanak:)A 180as szergeje oldalan is egy ugyanilyen idomtalan ,nagy pacni maradt a tuz utan;)
Igen, eredetileg egy nagy rozsdafolt akart lenni ott, de véletlen elkentem, a végén pedig ez lett belőle. Mostmár lehet, hogy megpróbálnám visszamosni, de már nem fogok tudni hozzányúlni. DE, nem drága kasztnival randalírozok, gyanta az, olcsóbb volt mint egy piko:)
A Púpos nekem tetszik, a Szergej is jó. A Nohab orrán viszont nagyon idegen az a sötét folt. Mintha a mozdonyvezető olajat hányt volna ki a szélvédőn, mikor lefelejte... :-)
Bocs, nem rossz szándékból írom, de az a folt valahogy bárhol elképzelhető számomra, kivéve ott. Még ha selejtezett gépről is van szó.
Nem sajnáltad a Nohabot? Ráadásul nem is egy ócska PIKO...
Megvételre keresnék 2db piko alap személykocsit. Elég lenne a kasztnijuk és a tetejük az alvázra nem feltétlen van szükségem. Színe, festése teljesen mindegy. Nem szeretném horribilis áron megvenni mert barkácsolásra kellene csak. Mellékelek képet a kocsiról:
Először is elnézést kérek, mert egy másik topikban már leírtam a kérésem, mert nem tudom, hol is lenne jó helyen.
Egy ismerősöm vett a hétvégén a kisfiának egy régi Marklin kezdőkészletet egy régiség piacon. BR89-es mozdony, három, vagy négy teherkocsi. Közép sines megoldás. Mozdony fényei üzem közben vilgítanak. A pálya egészen hosszú, váltó is van hozzá. Doboza hiányos, így számot nem tudok írni. A lényeg. Tud valaki ajánlani Nyíregyháza környékén olyan megbízható segítséget, aki átvizsgálná a mozdonyt? Nem tökéletes a futása, néha mintha csak felpörögne, majd hirtelen nekilódul. Válaszotokat előre is köszönöm!
Ott van az! Nézd csak meg jobban az ajtó fölötti részt! (Egy kicsit valóban elrontottam, mert a tető aljára kellett volna ragasztani, nem az eredeti helyére.)
Magam minap egy átfestett régi Piko Nohab felirataival bántam el, a legkisebb csavarhúzóm segítségével. Nyilván nem volt lakkozva utólag, sőt, a kora alapján nem is hiszem, hogy vizesmatrica lett volna, hanem tán Letraset. Lejött mindenesetre, sértetlenül hagyva a festést - de még bátrabban állok neki, ha nem rébuszokat adsz fel, hanem rögtön tájékoztatsz. :-)
Nekem az a tapasztalatom hogy köszörüléshez , csiszoláshoz jobb a patron (persze ha nincs kikopva)főleg magas fordulaton (mocskosúl be tud rezonálni,ha már kopott a tengely vagy a patron),hiszen a patron lényege hogy hosszú"felületen" fogja a tengelyt ,viszont a fúrásnál meg előszeretettel forog meg a fúrón (és kopik ki)hiszen a fúrásnál inkább a biztos rögzités (elfordulás elleni) a lényeg.Üdv:M.m.
Tokmányos Proxxont használok. Nem üt különösebben, fúráskor, apró alkatrészek esztergálásakor nem számottevő. Komoly hátránya, hogy a patronos módszerrel ellentétben sokkal érzékenyebb a koszolódásra. Műanyagok forgácsolása után gyakori, hogy nem hajlandó nyitni, illetve az egyes pofák külön életet élnek. Olyankor szét kell szedni és ki kell pucolni, utána helyreáll. Négy év alatt nem sikerült úgy kikoptatnom a pofákat, hogy gondom legyen 0,3-as fúró befogásával, pedig kap a testére. A csapágya már néha meg-megzörög, az előbb-utóbb cserés lesz, de még tartja magát. Összességében a Proxxonnal kifejezetten elégedett vagyok.
Megvásárlás céljából keresnék H0 Roco E10 /BR110/ mozdonymodellekbe való fényvezetőt. A képen látható alkatrészről van szó, 2db kellene belőle. Akinek van ilyen elfekvőben, kérem keressen meg mail-ben; köszönöm!
A manapság kapható tokmányok ütnek, kicsit excentrikusak. (kínai minőség) A patronok elég központosak. Egy sorozat (4db.) patronnal minden méret befogható 0,5mm-től 3,2mm-ig. Hátránya, hogy másik fúróhoz, más átmérőjű csiszolószárhoz ki kell cserélni a patront is. A jó tokmányok befogják a 0,4mm-es fúrót is, azok is 3,2mm-es átmérőig mennek el.
Szerintem nem érdemes olcsó kínai szemetet venni, mert csak baj van vele. Az igaz, hogy a Dremel és a Proxxon is már Kínában készül, de egy kicsit jobban vigyáznak a minőségre (mondjuk a 20 évvel ezelőtt készült tokmány minőségét az újak még náluk sem érik el).
Nem árt ha van egy alapkészlet,de nem kell a legnagyobb készlet hozzá én is mindenféle olcsóbb készletet használok hozzá (ráadásul szerintem az eredeti készlet is kínai,csak átcimkézik).Viszont legyen fordultaszám szabályozott (az lényeges) .A patron nem tud minden fúrószárat befogni csak meghatározott méretüeket , ezért vegyél nagy készlet helyett egy tokmányt hozzá 3300 ft-ért kaptam hozzá a nyáron és az 0.1-5.0 ig be tud fogni mindent , a patron helyére kell felcsavarni (le kell venni a patron csavaróját és felcsavarni a másikat).Üdv:M.m.
Még annyit, hogy nekem proxxonom van, így a Dremel kínálatát nem ismerem, de biztos van nekik is ilyen kivitelű. A Conrad általába véve drága, az előnye annyi, hogy jól elérhető.
A képen láthatod a patront. A patront hasonlóan rögzíted, mint egy hollandi anyát. Nekem az a bajom vele, hogy ídővel kikopik és nem rögzíti a fúrószárat. Egyszerűen kicsúszik belőle ilyenkor. A másik, hogy több kell belőle, különböző átmérőjű szerszámokhoz más-más méretű, sokszor minden szerszámcserénél a patront is cserélni kell. Annyiban nem gond, hogy adnak a fúróhoz több méretűt, de előbb-utóbb kell venned még az biztos. A tokmánynál ilyen gond nincs, az olyan, mint a hagyományos "fúrógépeknél". Lehet tokmányt is külön venni. Például a Conradnál.
"Samuval csapkodott hidegvágóval ledurváztad, majd jött a nagyobbik ráspoly, ahogy nézem a képet."
Tulajdonképpen majdnem így... De csak majdnem. Mert az eszköz egy ár volt. Annak a hegyével (Nem volt kifejezetten tűhegyesre köszörülve, már hasznátam korábban is erre-arra, de nem volt bot sem), tized, vagy inkább század négyzetmilliméterenként kapartam le a festéket egy erős lupe alatt szemüveg nélkül... :-)
Én magam is elcsudálkoztam, hogy mennyire jól sikerült. A festék teljesen lejött, a fólia nem sérült. Tulajdonképpen csak a Bam felirat jött le, a helyére Bamét felirat került - kivágva a több szöveget tartalmazó matricából.
"De engem jobban érdekel, milyen metálfestéket használtál, hogy ilyen szépen csillog?"
A matricázás alá fényes festék kell. Ezután fogja majd megkapni a selyemfényű lakkot. A csillogás részben azért is van, mert a felületképzésnél valamit elrontottam. A szokásosnál durvább lett a felület. Talán elfelejtettem vizesen polirozni? Nem tudom. A selyemfényű lakk fog rajta javítani, de közelről, nagyító alatt biztos látszani fog a nem túl szép felület.
Samuval csapkodott hidegvágóval ledurváztad, majd jött a nagyobbik ráspoly, ahogy nézem a képet. De engem jobban érdekel, milyen metálfestéket használtál, hogy ilyen szépen csillog?
Ha nem akarsz ilyen válaszokat, tessék a megfejtést közölni. :-)
Még nem volt lelakkozva, ugye? Mert akkor szinte csak rá kell fújni. A lakkozás után, akkor nem tudom. De nem látszik, hogy lett volna ott valami, az szentigaz. Vagy nem ugyanaz a kocsi. :-)
Van olyan pakk, amelyikben flexibilis szár is van. Roppant hasznos, és ha külön kell megvenni, akkor dupla annyiba kerül. Illetve ami még fontos, igyekezz elektronikus vezérlésű gépet venni, az jobban használható lassú műveletekhez.
Dremel alapkészlet vásárláskor mire érdemes figyelni? Úgy értem melyek a hasznos feature-ök, és mi a szemfényvesztés? Valamint érdemes több szerszámot tartalmazó kezdokeszletet venni, vagy elég a legalapabb, és vegyek hozzá kínai szerszámokat? Esetleg Dremel helyett valami más?
Akkor most lehet találgatni, milyen technikával sikerült a feliratot javítani! Emlékeztetőül: Bam volt az eredeti, Bamét lett belőle.
(Csak úgy zárójelben: töbféle anyaggal kísérleteztem próbadarabokon, de eléggé elszomorító volt a végeredmény.) Aztán... ez lett a végső elkeseredésem eredménye:
(Mondjuk a kép elég gyatra, vakuval, makróval ilyen fos zöld árnyalat jött ki, de a valóságban ez zöldesfekete.)
Hogy neked mekkora igazságod van,főleg ha az ajtó keretet esetleg más színnel fújod , és utána lakkozod.Egy elem fényezésénél (autó)pont ez a lépcső mindig a probléma. Híjjj az áldóját.Üdv:M.m.
hello everyone already in the last models railways fairs in ljuibjana Slovenija i know a lot of friends and a new one Sini - Leo that has displaced a little ' presenting all three models such as handmde the slovenian locomotive shunting class sz 642 proprieties of the port of capodistria with the inscription 'luka koper'.. the shunter series sz jembach '' 732 '' and the beautiful almost done with even the sound loko diesel class sz 644 locomotives will talk about this model in another time because i would like to introduce you to some pictures of her diorama at the station ormoz - The town Ormo is situated on a hill overlooking the river Drava , on the border with Croatia , reachable through a bridge. The city of Ormo is one of the most beautiful cities in Slovenia , which have preserved their particularities . The characteristic of the atmosphere Ormo is inspired by the seasons of the year and excellent dishes from the Region of Styria to contribute to the wonderful atmosphere - even today I think I've written too we look at the wonderful views of the rolling stock and station - thanks to my friend a left- leo in all other -
if you want to take a trip to hungary train lovers now have the opportunity 'to visit the station ormoz-deserved a good friend left but I will introduce' his other work in the future .. from Villa Opicina and 'my whole website with trains and models from Slovenja and croatia
Autófényezésnél jött elő a festék széle probléma,innen jutott eszembe.De ha jól emlékszem valamelyik kisszériás festékkel alakította ki a lefolyásgátlót a tartálykocsik oldalán.
Ez érdekes technológia. Még soha nem is hallottam erről. Te alkalmaztad már ezt?
(Mondjuk én retuspisztollyal dolgozom, nem sprayvel, így ott szerintem nem nagyon látszik a festékvastagság különbség. De lehet, hogy valami próbadarabon érdemes kipróbálni. Ajtóm van, vastag alapozó spraym van...) Köszönöm a tippet.
Arra gondolok,hogy kimaszkolod az ajtó közepét alul(ami a belső lemez).Sűrűbb festékkel lefújod két-három soron,ha kezd húzni a festék leszeded a maszkolást és teljes száradás után az egészet híg festékkel átfényezed.Így a vastag festélréteg adja a keretet.
"Egyébként jól mutat a keretes ajtó, és már csak három van hátra. :-)"
Sajnos annyira nem mutat jól. Túl széles. De vékonyabból meg nem tudom csinálni, mert akkor az ablak körüli rést nem takarja teljesen, úgy meg hülyén nézne ki. Esetleg még azt megpróbálom, hogy az ablak körül széles (1,5 mm), lent pedig keskenyebb (1 mm-es) csíkból. Fugi ajtóm van még elég... :-)
Gróf úr! Elég nagy fába vágod a fejszédet! Csak arra vigyázz, nehogy beletörjön, mert gyakorlat nélkül könnyen elronthatod, és olyankor könnyen elmegy az ember kedve.
Én is apránként kezdtem, lásd az előző hozzászólásomat! Aztán azt is érdemes végiggondolni, milyen anyaggal akarsz dolgozni. Műanyag? Réz?
Első körben javaslom az Indóház két korábbi (2007-es, vagy 2008-as) számát megnézni, ahol Letenyei Tamás írta le az 520-as és a 403-as mozdonyok átalakítását. Igaz, ez H0-ban volt, de BR 52-as van TT-ben is.
Hogy mennyire hasznos portéka a kábelsaru, az mutatja, hogy az én első működésem is azzal kezdődött, talán 2007-ben.
A BR 89-esemnek le volt törve a létrája. Az 1000 mozdonyban megláttam, hogy nem is hasonlított a gyárihoz. Kábelsaruból megcsináltam, ma is az van rajta:
Ezzel jött meg az önbizalmam, aztán ez torkollt abba, aminek az eredményét időnként felrakosgatom ide.
Áááá, ez nem jó. A ROCO ütközőtányérjai önmagukban leledznek (l. a képet!). Az egész "nyelet" nem akarom levágni ezért. Akkor inkább barkácsolok egy tányért, kifúrom a megfelelő helyen, és ragasztok. De azért még reménykedek, hátha akad valakinek ilyen...
Én itthon talált műanyaglapból műveltem hasonlót egy Prefo Y kocsira. Azon Roco kurzkuplunggal is tökéletesen működik, R2-es ívben is elmegy, bár ehhez hozzátartozik, hogy a többi kocsi kurzkuplung-kinematikás (ez milyen hülye egy szó).
Mielőtt lehurrognál: - van kettő TOMIX Inox kocsim még az ősidőkből. Törtem a fejem, hogy azt a bumszli nagy Hornby kapcsolót mivel cseréljem ki, ami rajtuk van. Megláttam a honlapon a kupplung befogókat, s már tudtam is, hogy mit tegyek. Elmentem egy villamossági boltba, vettem kábelsarukat (tört részéért a franciának) egy kis ki-be hajtogatás, pillanatragasztás és kész. Kettő sarut Brawa kapcsolóval, kettőt Roco IC összekötővel láttam el, kettőt meg kengyelesre csináltam meg.. Persze a kocsik csak egy párral vannak összekötve, a kengyeles a két végére van rakva.
Az egyenletes szélességet nem tudom szépen biztosítani egy kézi kivágás esetén. Legalábbis én hamar észreveszem, mert a szemem olyan, mint a fényképezőgép makrója... :-)
Ha a szélesség 0,5-1,0 mm, akkor egy 0,2 mm-es hiba már ordít. Márpedig annyit nem nehéz belevinni.
Kínlódtam is annakidején a Da, meg a Dnz kocsijaimmal - ott öntapadó fóliából készült a csík a kocsi oldalán.
üdvözletem! nagy fába vágom fejszém, egy TT méretű gőzmozdonyt szeretnék építeni MÁV-osat vagy DR-eset, mire ügyeljek?? tudtok adni tippeket vagy hasznos linkeket? előre is köszönöm!
Tudom, hogy volt és remélem lesz ennél sikerültebb modellem, de ha már belekezdtem, befejezem.
Most kb. így néz ki, abszolút munkaközi állapot:
egyik oldal: másik oldal:
Namármost a kérdésem ezzel kapcsolatban a következő:
Az eredeti ajtó ilyen:
Én meg tököltem egy kicsit, próbáltam egy keretet gyártani neki, és ilyen lett:
Ez meg anélkül:
Mivel úgyis sok apróságban eltér az eredetitől a modell (szegecsek sora, helye, ablakméretek, kocsihossz, stb), érdemes-e vacakolni ezzel a kerettel az ajtón? (Élethűbb egy kicsit, de még a 0,25-ös anyag is vastagnak tűnik.)