Másokat a peronról a police "visz" el, de ez a srác valami elképesztő, évek óta a sinek között ugrál (SZÓ SZERINT) a szarabbnál szarabb képekért, de még nem kapták el..
Matekórán tesséh azokkal a randa "S"betűkkel foglalkozni, azzal az integrál nevű életem megrontójával ! Nme mindenféle lomot stírölni !!!!!!!!...-:)))))
Jó volt, amikor a Kálmán Imrén még lehetett fotózni GySEV Werbelokot :) Most max az RCA vagy a Kinderdorf Taurus lehet rajta mint reklámgép, én utóbbit kívánom :)
nem, az a verzió csak szigorúan, a pk-ban meghatározott esetekben használható. nevezetesen, ha a kép direkt lejáratási szándékkal az internetes olvasótábor számára készü.
de ekkor a mozdonyvezetőt már feljelentkezéskor erről értesíteni kell, vagy írásbelin a köztes állomáson.
Qrva nagy szerencséd van, hogy öregapádnak szólítottál ! Mivel jobb lábbakl keltem, most szombaton melyik vonattal, milyen kocsiösszeállítással kéred és mely matricás Taukat !
Viszont egyszeree csak 3-at kívánhatsz !
Teherrrel ? Fasza zárt színes konténerrel, netán a román forgácsvonatttal ? Az amúgy látványos...
Gyeseves zöld szerelvénnyel, netán lehet benne MÁV-kocsi is ?
Netán halbis szerelvénnyel ?
Esetleg By, Bmo-s legyen ?
Többes gépmenet ?....
Ja, és mely napszakban ugye a fényviszonyok.
Ha válaszolsz, majd utasítom a vezéreket hogy a megfelelő helyen lassítsanak, mosolyogjanak...
Abban tudna nekem valaki segíteni, hogy valamelyik matricás mozdonyt szeretném lefotózni. Erre nekem a szombat lenne a legjobb alkalom, ugyanis akkor megyek Budapestre. Lahet azt esetleg előre tudni, hogy merre fognak akkor járni? Segítségteket előre is köszönöm!
IC 924/934 gépe a belépős Kálmánról ( EN 463) -ról fordul, előfordulhat ,hogy azt láttad ( Sopronból fordul is vissza, hogy a kilpős Kálánt vigye aztán).
A 062-t nemrég GYSEV-es gép által továbbított IC-n láttam, illetve utaztam is azzal a járattal, ezért is volt érdekes a számomra, hogy akkor most hogy is van ez...?
1047 (később 470) sorozatú mozdonyok a GYSEV tulajdonában az 501-től 505-ig terjedő pályaszámok alatt futnak 2002 óta. Azaz 5 darab saját mozdonya van a cégnek.
Az ÖBB tulajdonú, de szerződéses formában a GYSEV-nél dolgozó mozdonyok a 1116 sorozatú, 061-től 065-ig terjedő pályaszámok alatt futottak és részben futnak. Ez 5 darab bérmozdonyt jelentett néhány évvel ezelőttig!
Csakhogy: a 1116 062-es mozdony balesetét követően visszaszállt az ÖBB-re, HELYETTE a GYSEV megkapta a hasonló futásteljesítménnyel rendelkező 1116 060-as pályaszámú mozdonyt. Ergó ismét 5 darab bérmozdonya lett Sopronnak!
Kissé később vált indokolttá az, hogy opcióban további kettő darab mozdonyt vegyen bérbe a GYSEV az ÖBB-től, melyeknek tulajdonosa továbbra is az ÖBB! Ezek a 1116 058 és 059.
Tehát, 7 azaz hét darab ÖBB tulajdonú, de GYSEV szolgálatban álló mozdony dolgozik Sopronban. (1116 058-től 065-ig, DE kivétel a 062.)
Időközben a 1116 062 újjáépült és ÖBB felségjel alatt szaladgál; csakhogy ezen is van EVM.
Nincs nekem üldözési mániám, csak nem tudom miért szálltál rám...
rád? pont rád? ezt honnan veszed?
Próbálok minőségi képeket csinálni és ne mondja senki, hogy 5-6 képtől szétmegy a fórum
hogy ki milyen képet csinál, szubjektív. ne mondta senki, hogy ne tedd fel. csak kértük páran párszor, hogy mi lenne az optimális megoldás. ezek szerint te is olvastad?
aki nem akarja, nem nézi meg.
visszatérve az előző pontra: ha olvastad a kéréseket, és _megértetted_ őket, akkor egyet tennél csak fel, a többit linkben. és akkor tényleg az nézi meg, aki akarja.
Részemről a vita befejezve.
vita? vita nem volt sosem, csak néhány őrült, aki válogatás nélkül szórta fel a jobbnál-jobb (igen, ide tehetsz idézőjelet is) képeket, és besértődött, ha valaki _kért_ valamit, aztán pedig reakció híján esetleg kicsit sarkosabban fogalmazott.
Nincs nekem üldözési mániám, csak nem tudom miért szálltál rám... Próbálok minőségi képeket csinálni és ne mondja senki, hogy 5-6 képtől szétmegy a fórum.... A másik lehetőség: aki nem akarja, nem nézi meg. Részemről a vita befejezve.
Kérdésem, hogy a GYSEV-nek hány Teknője van? Tudom, hogy első körben 5-öt vettek, ezek a Repcebika színezésűek (501-505), de tudok piros fényezésűekről is, oldalukon GYSEV emblémával. Na, ezek száma és eredete érdekelne. Hálás köszönet!
A Lokfinder szerint ma a 003-as és a 007-es Taurus egy tehervonattal fog közlekedni Fradiból Bécsbe. Fradi indul 11:46-kor. Ezt lehet tudni, hogy miféle tehervonat? Valami vegyesfelvágott,vagy esetleg valami speciális?
Évekkel ezelőtt láttam egy képzeletbeli felmatricázott Taurust, talán itt a fórumon (nem tudom, hogy 1016, 1116, 1216, 1047, stb. volt-e :)))), a L'art pour l'art társulat Besenyő Pista bácsija díszelgett rajta, meg egy "Nooormaalisch?!" felirat. Ha valaki feltenné ide ezt a képet, nagyban megjavítaná az életminőségemet :)))
ma volt szerencsém megnézni egy logserv állományban lévőt és egy szlovént is. egyiken sem szerepelt a felirat; legközelebb becserkészek egy öbb-s gépet is.
Már egyszer leírtam, meg tulajdonképpen Te magad is leírtad /meg ráadásul kizárásos alapon is rohadt egyszerű.../.
Az 505-ös megy holnap a 907-re, tehát az a 9020-ról oda fordul. A 285-el érkező gép fordul a 905-re /a 907 akkor már Bobán van/. Este a 9006 fordul a Corvinusra, a 906 a 9021-re /a 284 akkor már Sopronban van/.
Köszi. Még egy kérdést engedjetek meg. Melyik gép hozza a Corvinust Sm-re reggel és melyik viszi vissza? Az amelyik a 907-el jön vagy amelyik a 905-el?
Na akkor csak kezd körvonalazódni a helyzet. Igen ezek szerint ma is az 503 ment haza. Szóval holnap majd Sopronból küldenek gépet a 905-re. És gondolom a 907-en lesz az 505. Amúgy, miért Veszprémben éjszakázik a gép? Reggel onnan mivel megy és merre?
Vedd már észre, hogy tök fölösleges az ilyen megjegyzéseket beírogatni. Felesleges? Inkább veszélyes... Ha csalánt akarsz verni, akkor azt a sajátoddal csináld!
Csak egy építő jellegű tanács: a 3 helyett próbáltál volna 1 fotót készíteni, de azt értékelhető minőségben. Bár az árnyékos oldalról akkor sem lett volna túl jó...
A Taurus az ÖBB/GYSEV 1016, 1116, 1216 sorozatú mozdonyainak márkaneve, valamennyi ES64U mozdony beceneve.
L. Xerox, ami egy márkanév, de a to xerox azt jelenti, fénymásolni, függetlenül attól, hogy Xerox vagy KonicaMinolta vagy más gépet használsz. Ott van még a Biro-pen, a szárazjég (Dry Ice Corporation), a kerozin, aszpirin, celofán, nejlon, stb. Ugyan eredetileg egy konkrét termékre utaltak, ma viszont már mindent, ami hasonló, így hívunk. A tulajdonnevek köznevesülése és a márkanevek általánosodása mondhatni általános jelenség.
Becenvéként meg mindenki azt használ, amit akar.
Hogy további vonatos példákat vegyek, a Semmering mellett ott a Szász-Semmering, a Waldviertler Semmering, a Prágai Semmering, a Kárpátok Semmeringje, a Hortobágyi Semmering, stb. Hasonló a szimering, ami a bécsi Simmeringben található gyárról terjedt el. Nohabnak becézik a magyar vasútbarátok a belga hattengelyeseket is, ahogy lekennedyzik a Macosákat és a General Electric gépeit is. A magyarnak Dácsia a román csőrös, aminek hiába van Sulzer-motorja, mégsem Sulzer. Ott van a nevetséges hivatalos Fürge Légkönnyű Innovatív Regionális motorvonaT, amit maga a gyártó sem vesz komolyan, hiába ők izzadták ki, helyette mindent megtesznek, hogy Flörtnek nevezzék a cuccot.
Mindenki tudja hogy a piros alapon lévő Taurus feliratot csak az ÖBB és a GYSEV gépeire szabad fölfesteni, attól még minden, 1047 005-2 pofontávolságán kívül tartózkodó Taurusnak hívja az Aranycsapatot is. Tudván tudva, hogy nem Taurus™, hanem csak EuroSprinter™. Igaz, azok az mvk, akik utaznak rajtuk, zömmel Teknőnek hívják, vagy egyszerűen csak piros, kék meg zöld mozdonynak, de egy nyíri külsősnek nem hiszem, hogy ha Tauruson kívül más néven neveznél egy 1047-est, akkor tudná, hogy mit is keresel.
Ha nem testzik neki ne nézze :DDD. Egyébként nem is ilyedtél meg annyira nagyon :D Én szeretem ha beledudálnak a felvételbe. Attól csak élethűbb lesz. Mint pl ez itten-e :DDDDDDD
Bár csak mobillal készült, de történelmi fotó. Az Adria Transportos 1216 920-as (amely egyébként LTE-s négyáramnemű Taurus) először volt Ferencvárosban. A BÉM-be húzott vonatot. Holnap jön vissza Miskolcról és viszi a vasércet Hegyeshalomba. Ezután gyakrabban fog megjelenni az országban, mert 16-án levizsgázott idehaza is. :)
A 470 005-nek azért kisebb a pályaszáma,mert nem régen volt Fradiban egy (asszem) Z vizsgálaton, és ott gondolom úgy döntettek h kisebb psz-t raknak rá (miután újra fényezték a sárga részét).
Mindenki nyavajog, hogy elvitték az 1-s vonlról a werbéket, tisztelet a kivételnek... :D (nem kell szó szerint venni!) Hát tessék itt járt az Aranycsapat Győrben, ma:
jajj de jó, nem voltam egy hétig. gondoltam, visszalapozok, hátha van valami szakmai érdekesség. és minő meglepetés, a jobbnál is jobb ömlesztett képek között leltem is végre valamit! ;)
Szóval a helyzet az, hogy elkellett volna olvasni az STM modulról írt értekezést és akkor minden világos lett volna. Ez most történt meg Salzburgban, és így már tisztább a kép.
Értem mit akarsz mondani, de ez sajna szerintem nem így működik :(. A TR gépeibe már egyébként sem azok a "fejlesztések" fognak bekerülni mint az eddig felszerelt mozdonyok kaptak. Mint minden, ezeknek a berendezéseknek a "fejlesztése" sem állt meg egy ponton. Az ilyen dolgok bizonyára (csak gondolom... )nem feltétlenül az általad felvázolt alapokon épülnek fel. Sejtem a technikai kérdések mellett, valamiféle "gazdasági" okok is lehetnek egy ilyen dolog körül. Azaz, tudjuk hogy azonos technikára is több gyártó van a világon ... Ha belegondolsz az alábbi hozzászólásokban is említett LZB-nek amit, még talán 1963-ban tesztelt a német vasút, azóta több verzója látott napvilágot a CIR-ELKE projekt keretében. Természetesen a beszállítók száma is gyarapodott. Gyanítom itt sem lesz másképpen...
hogy a program ETCS-moduljához az LZB-rendszer is szükséges.
Meg szabad kérdeznem: miért is?
Mivel nem én fejlesztem a szoftvert, ezért nem tudom.
Ugyanakkor talán lehet hogy olcsóbb megoldás beépíttetni az LZB-t, és utána
az ÖBB ETCS-el felszerelt gépeihez fejlesztett szoftvercsomagot instalállni a 470-es gépekre,
minthogy az LZB nélkül született és emiatt minden más ES64U2-től ilyen vonatkozásban eltőrő 470-esekre külön ETCS-es szoftvercsomagot fejleszteni és engedélyeztetni.
De persze a miértre biztosat csak Erlangenben tudnának mondani.
Igen ez igaz, és az is igaz, hogy az ETCS egy "ló" melyhez több, más vonatbiztosító rendszert lehet illeszteni. Én csak az egyszerű megfogalmazás kedvéért azt mondanám, hogy az ETCS és a más nemzeti vonatbiztosító működési viszonya hasonló, mint azt LZB és PZB között felépítették. A működési szakaszhatárokon való átlépés ugyanúgy automatikus, szinte megegyező logika alapján épül fel. Mint mozdonyvezetőnek sincs több ténykedésem vele, mint hogy tudomásul veszem egy nyugtázási folyamattal azt hogy egyik rendszerből átléptem a másikba. Az ETCS-hez illeszett nemzeti vonatbiztosítók mozdonyvezetők felé irányuló vizuális jeleit is próbálták minél nagyobb mértékben változatlanul hagyni, hogy ezzel se zavarják meg a járművezetőt. Kisebb eltérések vannak, mint pl az ÖBB 1116 és a V63-as között. A V63-as gépen az EVM üzemnél annak vizuális jeleit az ETCS kijelző jeleníti meg, az ÖBB mozdonyon pedig mondjuk úgy..."újra bekapcsolja" a DVJ-t, ezzel mintegy "classic" üzemmódot teremtve. Az LZB ill. PZB kijelzéseit szintén a képernyőn jeleníti meg.
Én igazából arra lennék kíváncsi, hogy mit találnának ki egy olyan pályán,(azt hiszem még ilyen nincs,de ha van akkor bocs) ahol ki van építve ETCS és az LZB, valamint a mozdony mindkettőt ismerné? Melyik lenne az elsődleges? Hiszen még a(khmmm...) "hozzájuk tartozó vezetéstechnika" is nagyban hasonló és az ETCS-nek is olyan biztonsági szintű rendszere mint az LZB.
"Az ETCS kiépítésének épp az volna a célja, hogy egy járműbe minél kevesebb VB-t (mint hardvert) kelljen beépíteni."
Az ETCS-nek,mint rendszernek igen,ezt tudja is.Ahol meg nem telepítenek és a hagyományost használják,ott meg könnyebb integrálni bele a nemzeti verziót,mint telepakolni dobozokkal a gépteret és farigcsálni hozzá a jármű rendszereit.
Ha ETCS-vel akarod használni az LZB-t, akkor kell az STM-modul, amihez meg minimum, hogy a jelek vételére fel kell szerelni a szükséges cuccot (ezt most jól megaszondtam). Szóval az a helyzet, hogy maga az ETCS (stm-ek nélkül) csak az ETCS-re kiépített pályán "érez", ha a régi nemzeti VB-ket is akarod vele használni, annyiféle STM kell, amennyi VB-vel közlekedni akarsz.
470-es sorozatú mozdonyaira az ETCS-el egyidejűleg az LZB is beépítésre kerül, mivel a SIEMENS a mozdony szoftverét úgy alakította ki, hogy a program ETCS-moduljához az LZB-rendszer is szükséges.
Az ETCS kiépítésének épp az volna a célja, hogy egy járműbe minél kevesebb VB-t (mint hardvert) kelljen beépíteni. Ha az ETCS beépítésével utólag pl. az LZB-t is be kellene szerelni, az épp szembe menne az egységesítéssel, az ETCS "elvvel".
Az antennák elhelyezkedése, melyik mihez tartozik az oké, azzal tisztában vagyok, lévén a 4-ből 2(3)-at használok, nevezetesen PZB; LZB; (EÉVB); ETCS meg majd jön hozzájuk hamarosan.
Ezzel az ETCS nemzeti vackokkal nem vagyok képben, de úgy látom, az ETCS egy ló, ami mindent elbír, amihez mindent hozzá lehet illeszteni.
Az LZB esetében is ez a helyzet, igaz az LZB antenna is a jármű középvonalában fekszik de ez ettől független.
Azzal a kiegészítéssel, hogy épp úgy középen, mint az ETCS antenna (+radar), csak az LZB antenna a jármű elején, azaz 2db antenna van beépítve járművenként, míg az ETCS antenna a jármű közepén (ES64Ux esetében) egyedül árválkodik. (csak a többieknek a tisztánlátás kedvéért)
Nem keveredik a kettő. Mindkét rendszer saját antennával működik ahogy leírtad. Az egyik nem helyettesíti a másikat. Az ETCS STM modulja a "nemzeti" vonatbiztosító rendszert foglalja magába, ez működik azon helyeken ahol nincs meg az ETCS-el kiépített pálya. Ezen esetekben a jármű középvonalában elhelyezett ETCS antenna nem "működik", de működik helyette a "nemzeti" vonatbiztosító akámilyen rendszerű jelfogója. Az LZB esetében is ez a helyzet, igaz az LZB antenna is a jármű középvonalában fekszik de ez ettől független.
Nekem azt mondta egy, az ügyben illetékes Úr, hogy a TR (mostmár) 470-es sorozatú mozdonyaira az ETCS-el egyidejűleg az LZB is beépítésre kerül, mivel a SIEMENS a mozdony szoftverét úgy alakította ki, hogy a program ETCS-moduljához az LZB-rendszer is szükséges.
"És az ETCS antenna veszi az LZB jeleit vagy ez hogyan történik? Kétlem!"
Szerinted ha valahova STM modult raknak azt csak dísznek rakják bele? STM modulnak a többi részegységével együtt van értelme. Különben mi a francnak rakják akkor bele. Nyilván felrakják akkor az LZB adó és vevő antennáit.
"Ha "csak" bedugunk egy modult, akkor az ÖBB miért olyan hülye, hogy az öszes gépét felszereli ETCS-vel, az eredeti LZB-t meg benne hagyja a gépekben -adjunk munkát a karbantartóknak jelszóval?"
Itt két megldást alkalmaznak jelenleg. Az egyik, hogy benne hagyják a meglévő vonatbefolyáslót és egy interface kapocslatot létesítenek az ETCS-sel. Ennél amikor az ETCS aktív, akkor a másik vonatbefolyásolónak rendszserint az interface behazudja, hogy a jármű 0mkm/h-val megy. Ezt csinálja az ÖBB is az EVM120-szal felszerelt ETCS-esített gépeivel.
Másik megoldás, amikor egy teljes STM modul oldja meg a másik VB feladatát. Lásd V63-asok esete.
"Az LZB-nél az adatkommunikáció kétirányú a jármű és a központ között, még pedig a pályaoldali sugárzókábelen keresztül.
Az ETCS L1-L2-nél pedig a pályaoldalról (balizok,Euroloop) viszont egyoldalú, csak a pályaoldal ad jeleket, az L2-nél belép a GSM-R is mint folyamatos adatátvitel."
Ezt én mind tudom is, szóval ne nekem magyarázd.
"Netán az 1047 0xx-ek kapnak LZB antennát is STM-LZB modul működéséhez?"
"Különben mi a francnak rakják akkor bele. Nyilván felrakják akkor az LZB adó és vevő antennáit + szükséges egyéb berendezésket."
Az nem biztos, mert lehetséges, hogy kerül bele STM-LZB modul.
És az ETCS antenna veszi az LZB jeleit vagy ez hogyan történik? Kétlem! Ha "csak" bedugunk egy modult, akkor az ÖBB miért olyan hülye, hogy az öszes gépét felszereli ETCS-vel, az eredeti LZB-t meg benne hagyja a gépekben -adjunk munkát a karbantartóknak jelszóval?
Az LZB-nél az adatkommunikáció kétirányú a jármű és a központ között, még pedig a pályaoldali sugárzókábelen keresztül.
Az ETCS L1-L2-nél pedig a pályaoldalról (balizok,Euroloop) viszont egyoldalú, csak a pályaoldal ad jeleket, az L2-nél belép a GSM-R is mint folyamatos adatátvitel. Akkor most az LZB-vel szerelt pálykon az LZB kétirányú adatkommunikációját a GSM-R viszi át, tehát az LZB központokat át kell alakítani pluszban egy másfajta adatátvitelre is?
Netán az 1047 0xx-ek kapnak LZB antennát is STM-LZB modul működéséhez?
"Így hát akár a bérbeadás is szóba jöhet, ezzel azonban nem old meg semmit a MÁV háza táján. A gépek egyébként sem érnek sokat: LZB nincs bennük, így Bécstől nyugatra legfeljebb néhány tehervonattal vagy regionális személyvonattal rúghatnak labdába."
Ezt nem értem.Nem lehet(ne) LZB-t telepíteni a TR-es Teknőbe vagy mi?(ha annyira kéne) Olyan bonyorult lenne ? Mi az akadálya?
"A MÁV-nak 220-230 üzemben lévő mozdonya van - de a tíz, drágán üzemeltethető Taurust külföldön bérbe adta -, vagyis a meglévő 25 TRAXX-on kívüli vontatóállomány áltagos kora meglehetősen magas"- válaszolt a Világgazdaságnak Szarvas Ferenc."
Ma délelőtt Kőbánya-felsőn. A középen lévő 1116 008-as hajnalban leszerelte a pókhálót az állomás 4. vágányán. A 49-est már eleve dögként vonszolta magával Miskolcról. A 045-ös segélyezte őket Fradiba.
Ez valamiféle rémálmot okoz neked? Mozdony az a dolga hogy vonatot továbbítson xy személyzettel xy társaság részére, vagy Te ez hogyan gondold aki nem az 1-sen vezér az mehet a zajgenerátoros gépekkel???
Ez csak egy vélemény. Lehet közvetlen napfény nélkül is pályázatra alkalmas képet komponálni. Én csak arról írtam, hogy az ő gépe kevés arra, hogy kiemeljen bármilyen mondanivalót. Legalábbis nagyon nehéz, mivel átlagfelhasználásra készült az a gép. Csak kattintgatni tud vele, aztán a gép majd eldönti, mi jön ki belőle a végén.
Szelídebben neveld a fiút! Látszik rajta, hogy tanulni szeretne, hallgatott a többség kérésére, ezért linket szúrt be kép helyett. Most jöhet a fotóslecke. Majd belejön ebbe is.
Az nekem nincs meg. Tudod, én csak felhasználószinten vagyok ellátva dokumentációval (na persze ez sem a vasút érdeme). De ha nálad elérhető az 54 oldalból a megfelelő sor, akkor megoszthatnád, én is kiegészíteném egy jegyzettel a sajátomat.
Nem mindenkinek van megfelelő fényképező gépe. Megnéztem amit ő használ, az nagyon korlátozott. Még csak záridő/blende elővásztás sincs rajta. Így aztán az egész kép a szerencsén múlik, meg a fényeken. :)
Ja vonat is volt rajta ? Hm... Én inkább a leányos ciciket vettem észre meg a csitrifrizurát. Ki a náthásf..t érdekli az a lom a háttérben...-:)))))))))))))))))))))))))))
Ez valami hihetetlen. Ha toporzékolni akartok, akkor itt segítenek nektek erre megfelelő helyet találni rá, de legyetek szívesek itt ezt a fikanickes topicszétverést befejezni mielőtt még a moderátorok vágnak ki titeket.
ugyan már, nem dolgozik ez. Él a szülei nyakán, közben néha kimegy fotózni valamelyik pályaudvarra, ahol már összeveszett az összes vasutassal. Tudod: ez a kedvenc haveri köröd...:-)
Nem bírtam szó nélkül hagyni, de ennek mi köze van a Taurushoz?? Kérdezem a topictársakat ők látnak valami hasonlóságot ez és Taurus közt? Ha igen akkor nekem rossz a szemem. Ha lehet akkor légyszíves máskor melllőzd az ilyen képeket.
Szeretnék csatlakozni az előttem szólóhoz, ha megkérhetném kicsit lazítson a száján, vagy nyisson egy "Dühös Utas írásai saját magamnak" nevű topicot, mert tetszik tudni ez a sok "fakezű, buta" mozdonyvezető nem igazán kíváncsi azokra a hisztizsákokra, akik elolvastak egy könyvet és ezzel azt gondolják, kitanulták a mozdonyvezetés minden kis fortélyát, aztán unalomból megnéztek egy elmúlt technikáról szóló oktatófilmet és azt hiszik magukról, hogy kanállal ették a tudományt!
Abban az esetben ha az említett gép is kapott MFB-t akkor mehet a 20-ra, amennyiben nem akkor elvileg max beugrós lehet ott mint a menetrendváltás óta az off Gysev Szili.
A GYSEV topickban pont az volt a kérdésed,hogy miért teszik a 20-as vonalra.Akkor most belezavarodtam.De szerintem biztos,hogy a Liszt,és Sisi után ő is mutatkozni fog itt.Legalábbis remélem.
Ma már volt Pesten, a 9200-al tért haza Sopronba.:) Engem legfőképpen az érdekelne, hogy a 20-as vonalra miért nem "terelik" mi lehet ennek az oka.....
Na ide figyu!! Nem azért írtam hogy kétségbe vonjam a típus ismeretet a tisztelt MV. uraknak.Csupán anyagilag szar ban vagyok és hátha valakit érdekel eme iromány.Nem az igen TISZTELT típussal rendelkező mozdonyvezető urakra gondoltam. VILÁGOS??Én nem kötekető jelleggel írok erre a topikra.Én azt hittem hogy a mozdonyvezetők intelligensek.Javíts ki ha tévedek.Nem akartam senkit se megbántani.Pont.Kérem a választ.
Hááát csak óvatosan mondom, ne egyetek meg, de Pl a 66823 Eperjeske - Szolnok között 3200 tonna, Szolnoktól 2930 tonna megrendeléssel bír és V63-as gépre van kérve. Azt hogy valójában mennyi... passz...
Magyarországon nincs 1700 tonnánál nehezebb vonat, nincs sehol emelkedö, nincsenek rossz tapadási viszonyok? Nincs 3 (vagy2) motoros mozdony soha? Olyan tehervonat sincs ami 100-al mehet?
Mert én meg már azt hittem, hogy egy relatív modern vasuttársaságnál dolgozom, de úgy néz ki tévedtem, nálatok van a bezzegvasút :-)
Eddig egy Mo-i szabály alapján,magyar viszonyokról beszélgettünk.Itt nincs olyan feladat amihez minimum 2x5,6 MW kellene.A mozdonyirányító nemhogy tandemet,de még egy 630-ast se tud leakasztani ha a 43x-s kevés lenne.1700 t-s,90/90 km/h-s vonat úgy megkapja a 431-est,mint a szél.
Te, mint mv. honnan tudod, hogy adott vonatra kell vagy sem előfogat?
Te és a 2. mv. mikor tudja meg, hogy egy gép elegendő-e a vonat továbbításához?
Ha időben megtudod, az első gondolatod az: milyen állapotban van a másik gép ÁSz-je? Na ja.
Foglalkozik-e valaki a vonat terhelése miatti vonó+előfogat alkalmazásakor a 2 gép ÁSz állapotával? Ha nem, adódhat-e olyan helyzet, amikor a 2 közelebbi ÁSz-t kell használni, mert más nincs? Pl. 2db ES64F4 (Negró) vagy ES64F4 + 1116 sérült ÁSz-vel vagy 2db ES64U2 1-1 sérült ÁSZ-vel?
Nem biztos. Lehet, hogy csak megspórol vele egy gépmenetet. Vittem én már három Taurussal tizenöt kocsit, no az a terhelés biztosan nem igényelt anyi vonóerőt:-)