És amikor viszed műszakira az autód, amkkor mindig megválsz tőle és kiviszed a roncstelepre? Mert a műszaki vizsgán a kiiktatott DPF-ért azonnali bukás jár, rendszám leszerelés és forgalmi bevonás!
Értem. Szóval fogalmad sincs, csak szajkózod ezt a királyi propagandát mert az olyan menő. Valahogy éreztem előre, hogy mellébeszélés lesz bármi konkrétum nélkül.
És ezt a nyomás szenzor csövet ha leszerelik a DPF.et, látni fogja az autószerelő? Vagy hogy lehet bevizságlni, hogy lerakódott e benne a hamu vagy nem??
A klímaváltozással kapcsolatosan kialakult pánikkeltés és hisztéria világszerte odáig fajult, csak az autó ipart nézve, be fogják tiltani a belső égesű motorok forgalmazását . A gyártókat pedig eddig is a kibocsátás visszaszorítására kötelezték, ezért beépítésre kerültek olyan rendszerek aminek a fentartása, karbantartása, cseréje, előállítása ....sokkal jobban terheli a környezetet mint maga a kibocsátás. Ez nem csak az autó iparban van így...
Az elektromos autók az élettartamuk alatt gyártásuktól a bontásukig szerintem jobban terhelik a környezetet mint a belső égesű motorral szerelt társaik. Amúgy egy ilyen jellegű hiteles tanulmànyt szívesen olvasnék. Ami manapság fenntarthatónak és környezet barátnak van titulálva elgondolkodtató hogy tényleg az-e. A liberális médiában még a csappból is a klíma hiszti folyik ezért írtam, hogy a túltenyésztett libsik.....
"Csak most ezt a túltenyésztett libsik tultoljak."
Ugye vagy annyira intelligens, hogy azt is el tudod magyarázni értelmesen, ha már így ex catedra kijelented, hogy miért is teszik ezt azok szörnyű libsik. Remélem végre megtudhatjuk a szörnyűségük okát.
Modern autót leültetsz egy minőségi szettel, hasmagasságot és komfortot adtál fel, a kinézet és a sportosság oltárán, ennyi történt.
Ugye nem egy autóból eleve van sportkivitel, még olyan is létezik, hogy 100% ugyanazt a rugót, gátlót, amit megvehetsz bármelyikbe, utólag, szereli a gyár is, amikor a sportos változatot szállítja neked.
Nem kellene ezt is "csak az a jó, ami a szalonból lett kihozva" csőszemüveget felvenni, pláne, mert nagyon hamar oda jutunk, nem is szabad autót javítani, csak gyári "szalon alkatrésszel", mert ami ""utángyártott"" mi van ha rosszabb, gyengébb, nemolyan.
Ennek a kis magyar tuning elmebajnak semmi köze ahhoz a barom dzsipó szemlélethez, hogyha valami elromlik a kocsin, kivágjuk, kidugózzuk, kiheréljük, kitrükközzük, és addig tapossuk neki, amíg megy.
Engem egyáltalán nem érdekel ez a mostanság divatos zöld hiszti nem dölök be a baromsàgoknak. Ha elromlik valami zöld hülyességgel kapcsolatosan az autóban akkor az ki lesz iktatva.
Mióta ki vannak herélve ezek a "gazdaság élénkítők" az autó is könnyebben kipufog és a motorba sincs visszavezetve a "szar".
Ha vki azt hiszi, hogy tesz a környezetért és pár száz ezret rákölt, tegye, én nem fogok.
Lehet pl. a felfüggesztést babrálni "célzottan", de valószínűleg ki fog derülni, hogy bár az átalakítás javulást hozott bizonyos helyzetekben, de más helyzetekben meg sokkal több a kára. Pl. amikor nagyobb terhelésnél (5 személy) kanyarban úthibán elrepülnek, stb.
A motor is ugyanez: néhány paraméter javul, vele párhuzamosan néhány meg romlik, ami a hosszabb távú, és MINDEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTTI használatnál derül ki.
Röviden: lehet piszkálni, hogy nyáron száraz egyenes úton 1 személlyel hasítson a gép ;-) , de a valószínűleg nem hülye alkotói úgy alkották meg, hogy az a járgány a lehető legszélsőségesebb körülmények között is a lehető legjobbat adja.
Ha jól tudom ezért el is kezdték azokat is részecskeszűrővel felszerelni.
Szintén ha jól tudom ;-) a régi "traktor" dízelek korma közel sem volt olyan egészségkárosító a sokkal nagyobb mennyisége ellenére sem, mint a CR dízelek mikroszarja...
Minden ki fog derülni pár évtizeden belül.
Mindenesetre én elvből utálom az autófarigcsálást...
Pl. akik azt hiszik, hogy majd ők jobban tudják, mit lehet és mit nem (rugók - futómű alkatrészek, felni-gumi, stb.) , mint a mérnök a gyárban. Meg az elcseszett tuningok, amik lehet, hogy hoznak valamit bizonyos speciális körülmények között, de összességében kb. minden szempontból vacakabb lesz a motor.
Szerintem egy utcai autó úgy hozza kb. a maximumot, ahogy kijött a gyárból, és akinek az nem elég, keressen az igényeinek jobban megfelelő autót - ennyi.
Amelyik autón meg bármi olyan meg van babrálva, ami biztonságot vagy környezetvédelmet érint, már kapnám is le róla a rendszámot! Mit ahogy Ausztriában teszik is.
És azt is gondolom, hogy akinek nincs pénze egy X kategóriájú autót fenntartani (értsd: ami tönkrement, nem kiherélni belőle, aztán hajtani, amíg szét nem esik, hanem megjavíttatni, ha tönkrement) az vegyen egy X-1 kategóriájú autót, amit megengedhet magának - ez is alap kellene, hogy legyem.
Csak valahogy mi magyarok szeretünk többet mutatni: itt élünk a családdal Ausztriában 11 éve, és érdekes módon itt nem ciki 1.4-es benyás Golffal járni. A kisebbik lányom pasija pl. olyan van, és azt mondja, hogy ezt tudja úgy fenntartani, hogy nem "érzi meg". Milyen igaza van! Vehetne menő autót is - meg használt gumit rá, mert arra már nem telik, ha a részecskeszűrő tönkremegy, helyettesíthetné egy darab csővel, stb. stb., csak szerencsére a legtöbb ember nem így gondolkodik.
A közvetlenes dieselek mikrokormának (ami olyannak képzelhető el, mint valami mikroszkópikus láthatatlan "üvegpor") semmi köze a lippsikhez, meg a klímához.
Mikor áll apuka a kiherélt diesellel a városi dugóban, a járdán sétáló kisdedek szívják a tüdő legmélyere lejutó, ott károsító kőkemény éles szélű nanorészecskéket, és kapnak majd tüdőrákot 40évesen.
Persze amíg egy városban, egy lámpánál, egy idióta áll, addig a hatás mikroszkópikus, jelentéktelen, de ugye nem egy fillérhuszár szeretne 5literrel veretni a 15+ éves gázolajos összetákolt szarjával, hanem sok(millió).
Ez a földnek meg a melegedésnek mindegy, semmi köze hozzá.
A klíma mindig is változott a föld története során voltak hidegebb és melegebb periódusok a mostaninál. Csak most ezt a túltenyésztett libsik tultoljak.
Az autó: Ford S-Max 2014.01 havi, 2.0TDCI, 103kW-os, UFWA motorkódú. 190ekm. van az autóban. Ezen az autón szeretném a vezérléscserét elvégeztetni. Vagyis a vezérműszíjkészletet szeretném cseréltetni a feszítő görgőkkel, a vízpumpát, a szabadonfutót. Illetve úgy tudom van egy lánc is a vezérlésnél, azt is ha szükséges. Továbbá a bordásszíjat is.
Kérdésem hogy ez a lánc csere szükséges minden vezérléscserénél? Ugyanis kaptam a fenti munkákra egy árajánlatot - 366eFt.-ra. Felhívott az árajánlatkészítő, hogy a lánc cserére nem ír elő semmit a gyár, vagyis nem határozza meg hogy hány km. után kell cserélni. Viszont ha azt nem kérem akkor a vezérlés csere anyaggal már csak 207eFt. Azért nem mindegy.
Van erről valakinek infója, tapasztalata? Kell ezt a láncot cserélni? Mennyit bírhat ez a lánc?
van rendszer ami elindul 450 kornyeken, de a ford -tudtomal - igenyli az 600C koruli felfutest.
szvsz itt lehet hiba a gyakoribb regenre.. "
Nem-nem. Lehet félreérthető voltam. Az adalék előtt is gyakran regenerált. Emiatt tettem bele az adalékot. De csak az lett az eredménye, hogy levitte a hőmérsékletet.
Rönó, 2017, 1.2TCe, az ominózus H5F motor. Hibakód P0420
Nem értem a lambdaszondákat. Az első 0.8-1.1V között billeg alapjáraton. A hátsó stabilan áll 1.25V-on Gázadásra a fordulat lefutásakor lemegy 0.1-0.2V-ra aztán visszakúszik az 1.2V-ra. Az első ilyenkor is 1.0V körül marad.
Na mindegy, holnap felmegyek pályára, nyomok egy bő fél óra egyenletes 130-at neki. Vagy ezzel csak még jobban ártok? Mit gondolsz? Mondom, amíg újra nincs CHECK lámpa, meg ENGINE FAILURE HAZARD felirat, addig nincs gond...addig meg rettegve lesen a műszerfalat.
Inkább az a baj, hogy az új kocsikban legalább látod, mert mutatja hogy épp regenerál és kiírja hogy X km-ig ne állj meg. De egy normál autónál, mint az enyém, észre se lehet venni, mikor végzi (vagy akarja) így meg hiába akarok jót a DPF nek...
Igen ez most tökéletes...de kb 1 százalék esély, hogy így is marad. A szerelő azt mondta, hogy az olajhígulás kód kitörlése után engedte egyáltalán a regenerálást is elvégezni. Viszont ha újra felvillan a check engine )vagy hígulást érzékel vagy a sok sikertelen regen kísérlet miatt) onnantól megint nem fog regenerálni egyszer sem! Úgyhogy azt mondta, használjam, ahogy Te is írtad. Ha meg újra kivillan a check, akkor irány a DPF tisztítás (ahol meg nyilván látni fogják hogy egyáltalán érdemes-e kimosni egyáltalán vagy kuka ,mert el van égve Ezt meg már ott mondták, ahol érdeklődtem a DPF tisztítás után. Csak min 2 hét mire időpontot kapok :( 2-3 napos munka , azt mondta.
Az olajhígulás hiba kitörlése után regenerál is. DE!!! 40-50 km után valamiért regenerálni akar és egy 10 km-es táv alatt 8 ről 23 g-ra nőtt a hamu (vagy korom, már én se tudom...) érték. És ez nem normális.
Innentől még egyszer kérdezem, mi a bubanatos fittyfene lehet OK?? Mi jöhet még szóba??
Igen, fel lett kódolva a 4 vadiúj porlasztó csúcs. Ma meg lett ez is nézve, mint hibaforras, de ez sem ok. Egyeztek a kódok, úgyhogy jól lett betanitva. Ördögi kör... attól tartok, tényleg az lesz az ok, hogy egész egyszerűen kuka a dpf, 161 000 km, ennyit bírt...
Te meg ha csak cseszegetni tudsz, inkább békén hagyhatnál. Szerinted szórakozni járok ide meg trollkodni?? Van elég bajom nélküled is, amikor havi szinten elromlik valami ezen a rohadt Renault-n. Ha már segíteni nem tudsz, legalább ne írj semmit! Köszi!
Ma elhoztam a kocsit. Következő lépés , hogy le lesz szerelve a DPF, aztán kiderül, érdemes-e tisztítani. Ha nem, mert égett a kerámia, akkor muszáj leszek új szűrőt sajnos. Most nincs hibakód, de a szerelő szerint is csak idő kérdése, hogy mikor villan be újra. Mert hiába regenerál, valami olajhígulást magyarázott, és ha azt érzékeli a rendszer, onnantól megint tiltani fogja a regen-t és kezdődik minden előlről. Mostmár abban bízom, csak a DPF-ben van vmi eltömődve, ami miatt nem mindig tud renenerálni. Olyan mintha egy része lenne "lezárva" ,abizonyos hamumennyiség kiürül, de nem mind. Ami még aggodalomra ad okot, hogy 40-50 km után már regenerálni akar. Tipp? Már kezdem feladni :(
Motul csak egy márka. Azon belül a dpf-es motorhoz a C specifikáció az előírás, ami csökkentett hamutartalmú. A felvetés arra vonatkozott, hogy biztosan ilyen lett-e beletöltve?
De úgy néz ki, hogy tökmindegy, mert közben kiderült, hogy az egy átbaszás.
Messze van ez még attól ,hogy kuka legyen, egyszerűen az 1.5dCI is az a kategória idehaza, na ide ne hozza, ilyen nem veszünk, ilyenben izzót se cserélünk, ez egy szar, stb.
Ha meg valahol nagy kegyesen foglalkoznak vele, akkor jön a "beáll a műhelybe, millió lesz uram, ez egy szar motor" című mesemátka.
Azt nem tudja emberünk, a sok százezerért kifizetett állítólagos zsír új injektorokat felkódolták-e.
Most nem is az ,hogy mi van ha igen, mi van ha nem, ...hanem az elv(!).
Forscannel és egy Vlinker bluetoothos kütyüvel szoktam menetközben csekkolni.
Most a nyűgöm, hogy 150-250km.-enként regenerál. Eléri a DPF Load értéke a 80%-ot, akkor szinte azonnal, de max 85%-nál kezdi a regenerálást. És kb. 25-27% ra visszacsökken ez az érték amikor abbahagyja. Volt amikor 500-650 km. után regenerált. És inkább akkor csinálja ilyen hamar, ha tempósabban megyek. Hibkód nincs, de korábban egy Focus kb. 500 km.-enként csinálta.
A Differencianyomás rendbenlévőnek tűnik. Alapjáraton 0kPa., 3 ezres fordulaton 5kPa.
Olajat nem csipegeti, én cseréltem, ezt tettem bele: Total Quartz 9000 Future NFC Fuel Economy 5W-30. Korábban is ezt használtam a Focusnál.
Ha az EGR szelep vacakul működik, esetleg okozhatja ezt a gyors telitődést? Hibakód nincs.
Használtam üzemanyag adalékot. Az levitte a regenerálás hőmérsékletét a korábbi 650°C körüliről olyan 440-450-re. De más változást nem vettem észre.
Gondoltam, hogy fújok be DPF tisztító habot. Használtatok már ilyet, van értelme? Ha igen Ti melyik résznél adagolnátok be? Én az 1 vagy 2-esre gondoltam.
A dpf kiiktatást gondolom te sem javaslod...? A megane 3 grandtourban elég jól el van dugva a kipufogó, jó helyen van. Nyilván nem célom környezetet szennyezni, de amikor már minden végig lett próbálva és nem oldódik meg a probléma...
1 hónapja cserélték köszi mind a 4 új gyári porlasztót. A szerelőm még esetleg arra gyanakszik, hogy nem jól lett "betanitva" a 4 injektor a vezérlővel. De ez nem okozhat ilyen hibát hogy körmök, nem?
Akkor gyere el, csináld meg, három szerelő merte be egy halom modern műszerrel. Minden működik a szenzoroktól kezdve a befecskendezőkön át minden. És valamiért mégis összegyűlik a korom a DPF ben. Magának a szűrőnek.semmi baja az értékek alapján. Egyszerűen nincs más megoldás. Vagy kockáztassak 1 milliót az új szűrőre is vagy jó lesz utána vagy nem alapon? Mert ha az új DPF be is magasabb lesz az érték és kezdődik a regeneráció tiltás meg a check engine lámpa elölről, akkor futhatok a pénzem után...így is vagy 2 millióba van a kiadása ennek a fiának 3 hónap alatt.
vagy marad a B terv...a DPF kiiktatás :( Amikor százezer dolog okozhatja a korom felhalmozódást, nem fogok egyesével kicseréltetni mindent vagy jó lesz utána, vagy nem alapon.
Mennyetek már ezzel át a polidilibe beszélgetni. Nem azzal van a baj, hogy az egyik vagy a másik csapatot szidjátok, hanem az hogy itt. Ha egy sokezeréves törzstagra rászólok akkor egy újoncra is aki esetleg még nem tud róla, hogy ez a KÖZLEKEDÉS fórumcsoport.
Jaja, nagyot fordul a világ, nem érdemes elmenni a messzi szigetre.
Elég bármelyik szomszédunkba költözni, (talán szerbia MÉG kivétel) bármelyikban jobban meg lehet élni mint orbánisztánban.
Persze ha az királyi tv narancsködén keresztül nézzük akkor egy másik valóságot látunk. Csak nem szabad boltba, orvoshoz,iskolába,közműszolgáltatóhoz,hivatalba... menni.
Ha valaki olyan hülye, hogy a negyed annyiba kerülőt megvegye ennyiért akkor AZÉRT hülye. Te írtad -asszem- hogy negyed annyi a zsenik világában ott a köd alatt.
Ide pont kár volt keverni az X-elést.
Tehát direkt kiforgatás, félreéretlmezés, tehát polgárpukkasztás.
Vagy a -pszichológiai szálat megragadva- szerintem inkább önigazolás.
Mikor úgy döntöttél, hogy szerencsét próbálsz a szigetlakók között akkor itthon kilátástalan volt a helyzet még azok számára is akik értelmesek, szorgalmasak, dolgozni AKARÓK, képesek.
Azóta nagyot fordult a világ.
Nem kell görcsösen keresned az igazad. Jól döntöttél AKKOR, volt jópár év előnyöd és jól éltél. Mostanában ez az előnyöd fogy, de ez ne zavarjon, neked ettől nem lesz rosszabb.
viszont ezek a mercik mennyire voltak annyira tucat autok mint egy golf I. vagy egy civic, vagy egy colt ?
szvsz vissza rughatunk barmedig teknikai vonalon. (elso wankel ? ) a kerdes az, (volt) hogy ki fejlesztetett.. (es jogos. ) .. ki tette sorozat gyartotta a minoseget ?
na most ha ehez megnezek egy datsunt.. meg egy golfot..90'bol..
legyen mindegy.
onallo szerelokent kezdtem, meg kraz terepvaltot is javitottam.. ( nem HM ) aztan jott ami jott.
Más iskola szerint építkeztek, ezek az elektromos extrák nem találmányok ám. Biztonságos autókat sem japánban fejlesztették például. De a Jendrassik dízelben már létezett Hondához hasonló több szelepbütykös megoldás. Alfában '80-as évek első felében volt veztengely "vanos". Bosch motronic is a '80-as évek elején bukkant fel Alfában, BMW-ben
A benzines vonalnál említettél meg . Csak tévesen. Na mindegy, nem szidtam a japán benzineseket, sok jó van/volt. A Denso befecsi lehet hogy jó, de amiket láttam japán dízelből, az mind időutazás visszafelé több évtizedet. Az a Denso cr porlasztó például, aminek a résolajcsöve fémből forrasztva a szelepdekli alatt van (pl Mazda RF) vicces... De van még sok ilyesmi. Egy Toyota dízel 30-40 lóerős literteljesítménnyel persze sokáig ketyeg, de ezt Eu-ban előbb is tudták prezentálni. Erős és egyben tartós japán dízel sem szokott létezni.
Hááát, a japánok leginkább megvárták míg mások fejlesztenek és ami bevált azt felhasználták. Annyival voltak becsületesebbek az oroszoknál, hogy ők meg is vették a licenszeket.
A 11év és a 200e+km. Mit mond a renault? 160ezernként kell cserélni a DPF-et?
"akkor komolyan mi lehet a baj?"
Az, hogy hiába lett többször elmondva hogy ez nem eltömődés meg hiba, hanem adottság, de tök felesleges ezt neked magyarázni, még mindig ott tartasz mint az elején. most is azt mantrázod, hogy -miért halmozódott fel...miért halmozódott fel-.
A regen után állítólag a szint lement 8 g-ra, és már nem világít a hibakód. Magyarul nincs mit kimosni. Hangsúlyozom, félek tőle hogy ez csak átmeneti. Az okra kb képtelenség lesz innentől rájönni.
Na akkor mostmár tényleg én sem értem. A hamu érték 62 g volt, ennek ellenére mégis sikerült törölni a hibát és hibakód nélkül 2 reg folyamat sikeresen lezajlott (a szerelő mondta)
Esetleg megkérdezhetem, ilyen jellegű javítást (részecskeszűrő tisztítás, szoftveres frissítés stb) te vállalsz? Inkább vinném hozzád, mint a márkaszervízbe, ahol úgyis csak lehúzni akarnak, hogy xar a DPF és ki kell cserélni, hiába jó! Mint írtam, a DPF-nek semmi baja, csak áldozat, szószerint. A hiba oka lenne a lényeg, hogy mitől kormolódik ennyire hamar :( annak ellenére, hogy sokat megyek országúton .
Amit megfigyeltem, hogy a DPF előtt a hőmérséklet FOLYAMATOSAN 580-620 fok, olyan mintha az autó egyfolytában regenerálna. Több szakival is beszéltem, ezen a ponton mindenki a gyári szervizt javasolta. ""
megoldast nem tudok, de par tipp.
regen nelkul nem fog ~350 C fole futeni barhogy taposod is. *
igy.
vagy tenylegesen regeneralni akar, mert mondjuk a dpf press.sensor es/vagy a dpf utani hofok szenzor rossz jelet (dpf full, dpf cold ..stb. ) jelet kuld.
vagy a dpf elott mert (580-620 ) hofok nem valos.*
vagy valami szoftveres meghulyulese van.
* az az 580-620 fok ugyan egy jo regen hofok.. de nem lehet valos.
tippem szerint az alapjarati by pass szelep kokszosodott le, jo japohoz meltoan.
megprobalhatsz -alapjaraton/levett szivo csovel - valami karburator tisztitot fecskendezni az alapjarati rendszer levego inputjaba, ha szerencsed van javul a helyzet, de tenyleges javulast inkabb a takaritastol remelj.
Nem éltem bele magam. De azért idegesít, hogy ha heti szinten 300-500 km-t vezetek országúton, és mégse ment végbe magától a regenerálás jópárszor. Érzékelők rendben, 5. befecskendező mégis rendben, eléri a szükséges 600 fokot a regenerálás megindításához, akkor komolyan mi lehet a baj? Mi okoz(hat) hamu felhalmozódást a DPF-ben??
Köszi szépen. Nos, végül valamilyen rejtélyes oknál fogva miután törölve lett a hibakód, megindult a regenerálás magától. De remélem kiderül mitől gyűlik fel 20-30 km után ennyi hamu a DPF-ben :( mert ez nem normális.
Ma sikerült hozzáértő szerelővel megnézetni. Sajnos valóban...a részecskeszűrő eltömődés már következmény. 3 különböző géppel vizsgálták, 21 g a normális korom érték, nekem 60 felett van a mérés szerint. A hiba mechanikus, az 5. befecskendező (ami csepegteti a gázolajat és közvetlen a DPF felett helyezkedik el) Elvileg ha az ki lesz cserélve, újra magától regenerálódik az autó. Ennek a cseréje munkadíjjal nagyon zsebbe nyúlós? KB? Köszi szépen!
A 2009-es 2.0 TdCi DPF-es Ford Focusom termeli a motorolajat, nő a szintje.
Injektorokat egy erre szakosodott műhelyben kiszedték, bemérték. A négyből 2-őt kicseréltek.
Annak ellenére, hogy a DPF nyomásérték nem mutatott eltömődést a DPF le lett szerelve és ki lett takarítva.
A probléma továbbra sem szűnt meg, nő a motorolaj szintje + többet fogyaszt mint korábban. Hibakód nincs, a motor tökéletesen jár, húz.
Forscan progival egy 2x100km-es autópályás menetnél néztem a ODB2 csatin kinyerhető paramétereket.
Amit megfigyeltem, hogy a DPF előtt a hőmérséklet FOLYAMATOSAN 580-620 fok, olyan mintha az autó egyfolytában regenerálna. Több szakival is beszéltem, ezen a ponton mindenki a gyári szervizt javasolta.
Az autó ~1hete a helyi Ford szervizben van, de nem igazán találják a probléma okát.
Találkozott már valamelyikőtök ilyen PSA motoros DPF-es kocsival 2009 környékéről, aminek ilyen hibája volt? Végül mi volt a hiba oka? Köszi!
Nekem nincs műszerem, eléggé laikus vagyok, mint tudjátok.
Valóban, azt írni is akartam, hogy totál egyenletesen 500 körülinek mutatja az alapjáratot. A fordulatszám mérőre azért nem gyanakodtam, mert a megszokott indulási gázadással (ami évek alatt beidegződött a lábamba) érzem, hogy kicsit visszatorpan a motor.
Ráadásul szerdán indulnék egy 500 km-es útra, majd vissza. Nem tudom, nem tud-e olyan gond adódni, hogy valahol otthagy a jószág.
500 az nagyon alacsony. Így ha a motor nem remeg nem akar folyton leállni én inkább a fordulatszámmérő műszert venném gyanúba. Nézd meg élőadatban hogy ugyanazt látja-e mint a műszerfal.
Ominózus Honda Hrv. Legutóbbi használatkor még a megszokott, most pedig alacsony alapjárat. Vagy nem is tudom, hogy az eddigi volt-e magas. Mindenesetre, most az eddig éveken át megszokottól eltérően (7 ezer körüli) 5 ezer körüli az alapjárat. Nem pöfög, nem püffög, nem nyekereg, nem rázza a kasznit, de nekem szokatlan. Mi lehet a probléma? Mi történhetett a garázsban álltában?
Met ha senki sem szól neked előbb utóbb megint az lesz, hogy minden második hozzászólásod ilyen lesz, és jön a kétnapos anyázás hogy fejezd már be. Ismét felteszem a kérdést, biztos tudsz rá kulturált választ adni.
Ezek a hangdiagnosztikák olyanok, ha bent ülsz, és te vezetsz, (vagy más) és ezer ilyennel mentél már, néha akkor sem egyértelmű, még a hang iránya sem, nemhogy a fajtája, eredete. Egy felvételen kb zseni, aki egyáltalán tippelni mer.
Indítás után nem sokkal gázadáskor krákogó hangja van a kocsinak Nissan Almera (N16), pár perc után elmúlik. Van valami tipp mi lehet? Felvettem a hangot. https://youtu.be/dhV5GmGeCJ8 Köszönöm!
Nekem úgy tűnik, de akkor jogos, mert ott nem hegesztenek, meg klasszikusan vágnak, toldanak, "kipufogóznak", hanem csak csavaroznak.
Ha a fél rendszernek van egy cikkszáma, félmillióért, akkor azt fogod kifizetni, plusz a teljes mindenség le és felszerelése ami legkisebb mértékben is "útban van"...vagy nincs is, csak a gyári szoftver szerint szedje le, és tegye vissza, így beleszámít az időbe, és számlázni is az alapján fog.
AUTODOC oldalán néztem, JMJ, LRT és hasonló gyártók részecskeszűrői 1.5 dCi motorhoz 170-190 ezer között mozognak. Akkor mi kerül több mint félmillióba??? Nem értem... 40 óra munkadíj?
Kedves buszsoför,a telephelyen rossz tankolopisztolyt vett kézbe és Wcaddybe feltankolta addblue val,amibe 1ebkent sem Kelley volna addblue,ott mindent csereltem az uzemanyagoldalon,nagyon fájt nekik
"Nem szeretnék értetlenkedni, viszont ha se füstöt nem tapasztalok, elsőre indul az autó, nincs gázolajszag, magyarul semmi rendellenesség, akkor is biztos hogy el van tömődve a DPF?"
Pedig lassan jó lenne, ha értenéd. Szó nem volt arról, hogy el van tömődve. A hibakód sem arról szól. !!
A regenerálások során visszamaradt hamutartalomról szól, ami egy számított mennyiség, még csak az sem biztos, hogy bármi köze van a valósághoz. Ez az érték érte el/haladta meg a gyárilag megadottat.
Ha legközelebb új kocsit veszek, az is biztos hogy Common Rail rendszeres 1.5 dCi dieselt az életben többet soha! Értem én hogy érzékeny, de hogy 3 hetente bexarik valami, mostmár nagyon unom!
Inkább az a gáz, hogy ha tönkre megy egy porlasztó, DPF, vagy kettős tömegű, egy kibaxott alkatrész annyiba kerül mint maga a kocsi!! A 600 ezres porlasztók cseréje után pedig nem fogok újabb milliót rálocsolni. Akkor eladom így, ahogy van.
Azért nem is értem az egészet, mert a DPF kiiktatása bűncselekmény, ráadásul attól hogy nem végzi a dolgát a részecskeszűrő, még ugyanúgy tele lesz körömmel és elromolhat az autó. Na majd jövő héten okosabb leszek. De új DPF ez másfél millióért kizárt hogy vegyek. Ha lenne rá lóvé se, de így hogy nincs...
Az előző szerelő, aki megnézte, sajnos azt mondta, hogy a tisztítás esetleges. Vagy jó lesz utána, vagy nem. Elvileg egy másik helyet mondott, ahol ha jól emlékszem, úgy mondta, hogy "kiírják a vezérlő egységből a hibát" ha jól gondolom chipelik. Viszont, akkor utána jól gondolom, hogy át se engedik az autót műszaki vizsgán? De gondolom nem a DPF teljes kiiktatásra gondolt, csak én nem értek ugye hozzá.
Igen, ezt értem, de akkor mi okozhat DPF eltömődést? Melyik alkatrész szokott lenni a bűnös? Az a baj, megint elkezdenek találgatni a szervízben, falnak megyek. EGR szelep nem lehet? Vagy mik lehetnek még?
Nem szeretnék értetlenkedni, viszont ha se füstöt nem tapasztalok, elsőre indul az autó, nincs gázolajszag, magyarul semmi rendellenesség, akkor is biztos hogy el van tömődve a DPF?
Illetve ha eltömődött részecskeszűrővel járok, mi mehet tönkre a motorban, milyen következménye lehet? (nyilván nem akarom így használni, de csak jövő csütörtökön fogadják az autóm :(
Minden esetben telítettséget jelez. Szabványos hibakódok minden autónál ugyanazt jelentik. Semennyit nem kell kikormolni, mert előbb meg kell állapítani a hiba okát.
Nem jófajta VW dízel, mert láncos nagy krumpli motor, talán Antarában van hasonló. De értelemszerűen dízel lehet a leírás alapján, ha DPF-et cseréltek.
CHEVROLET CRUZE 2.0 120KW 2Ö13 automata hiba cod84
Sziasztok
erdekes jelenseg mar 4 muhelyben jartam kicsereltettek a legtomegmerot ,reszecske szurot,gyujtogyertyat de ugyan az a jelenseg
csak miutan a motor felmelegszik kb 20 km utan es csak kint hosszuban a varos kozott nincs semmi baj megy mint a veszet eger ,megjelenik a szerviz lampa es elveszti az erejet kiveszem 0 ba es eltunik utana rendben minden mindaddig mig nem kezdem kergetni pl.a palyan megallok piheni kb 15 percet ujbol tokeletes minden egy jo darabig a diagnosztika mindig a legtomeg merot adja ki hibasnak de az vadi uj, az utobbi idoben kemenyen nyomja a fekete fustot
20eFt-nyi anyag + 2óra meló és egy újszerű állapot az eredmény. A csavaros megoldás 5eFt, az is legalább 1 óra meló és mindig gány kinézete lesz. Lehet választani...
ennek garantáltan minden autó tetökárpitjához pont jó a hossza ? ami mennyi is :-)) mert hiaba klikkelek a "specifications"-re, ott semmi ilyesmit nem látok
és a Megane 1-hez ez a tutti jo hossz (ami mennyi is ?) ?
(elméleti ember vagyok, inkább matematikai tisztaságú oldalról közelítek a kérdésekhez; ...ez itt illetve a valóságban, a valóság sokféleségében, befolyásoló tényezök miatt gyanítom nem a járható, szokásos illetve idegen út, sorry)
Én mielőtt a kárpitgombos megoldás mellett döntöttem megbontottam az 5. ajtó mögött a takaró elemet. Így láttam milyen vastag a filc, amibe beletekerem a felfogató csavart. A filc méretet tudva a megfelelő csavart kiválaszthatram.Nekem az Aliról küldött csavarméret jó volt.
Lenyitott ablakok mellett 90 km/h sebességnél sem pattogtak le a felfogató gombok.
létezik ragasztó amit benyomsz a kárpit mögé és felnyomod a kárpitot szép nem lesz, jó se biztos, mert a szivacs porlad el azt meg hiába ragasztgatod, de van akinek sikerült megoldani vele
akie az auto, Ö hajlik violino1 forumtars karpitcsavaros gomb megoldasara ...leginkabb azert, mert ehhez nem kell lebontani, ami soran - ahogyan cam irta - plane nem ezt a müveletet X-szer mar elvegzett szakember esetén a rögzitö müanyagok könnyen törhetnek
annak realitasat meg sem tudom itelni, amit szölömag forumtars irt: "Gányolással, betekert cuccal a gond, átfúrja a pozdorját, ami így maga is megkókadhat. Plusz, a hegyes vége az önmetszőnek a pőre tetőlemezhez ér, megsérti, kaparja, veri, maga a tető is rohadni kezdhet"
ennek kapcsan gondolatok, javaslatok ?
hangsulyozom: 21 éves Megane-rol van szó, az elvárások ennek megfelelöek (nem uj auto, nem tovabbi 25 evre, ....)
violino: milyen hosszu tetökarpitos gombbal dolgoztal ? milyen szerinted a jo ? (még elegendöen hosszu ahhoz, hogy tartson, de nem tul hosszu ahhoz, hogy a tetön fent kikandikáljon :-)
Mondjuk tekergeted a kormányt és figyeled a fénycsóvát, hová világít? Esetleg menetközben? De tudtommal ködlámpa nem szokik kanyarkövető lenni, szimplán felgyullad az iránynak megfelelően.
"tetőkárpit"-->pozdorja lap, rajta szivacsos hátuljú szövet, átalában durvább szövésű, textúrásabb, vastagabb, mint odahaza a bármelyik rongy.
Gányolással, betekert cuccal a gond, átfúrja a pozdorját, ami így maga is megkókadhat
Plusz, a hegyes vége az önmetszőnek a pőre tetőlemezhez ér, megsérti, kaparja, veri, maga a tető is rohadni kezdhet
Tető kárpitozás főprobléma általában az, szedánból nem, vagy rettenetes erőszakkal jön ki a kárpit az ajtón át, mert szélvédő előtt rakja be a gyár elvileg.
Szokás visszaragasztgatni a szivacstörmeléket lekaparva a szövetet, ha nem lógott évekig, nem szakadt v. elázott és nem vállalhatatlan, némi trükkel ez a helyén is lehetséges.
Egy olcsó párszázezres autóba már a nyers szövet, amit nem is egyszerű beszerezni, és a megfelelő ragasztó komoly összeg, és akkor még jön az, a beltér lebontásánál fognak törni patentok, plusz hogyan jön ki a tetőkárpit az ajtón, ha 4ajtós a gép.
a kérdés is erre irányult - a kerdesböl gondolom, hogy leiras nelkül nem ment -, hogyan lehetne szakszerüen leszedni, B es C oszlopnal illetve hatul a 2 rögzitöt
Sziasztok, ismerösnek van - talán 2002-es - Megane 1-ese, es megereszkedett a tetökarpit, nyitott ablak mellett a szél is lengeti.
A neten maga nem talált Megane 1 tetőkárpit leszedéséhez elég információt.
Leginkább a B és C oszlop kárpit szabályos leszedéséről hiányzik információja illetve a tetőkárpit hátsó részén levő két műanyag rögzítő elem leszedésének módja hiányzik neki.
Kb. 3 évesek a gyertyák. Évi kb. 10 eKm-t hajtom az autót. Olyan 30 eKm lehet bennük. Régen volt, de azt tudom, hogy nem spóroltam a gyertyákon. Valami jobb fajta került bele.
Igen, ez világos. Inkább azt tudom elképzelni, hogy azért jelez katalizátor problémát, mert időszakosan nem volt gyújtás (mert nekem olyan érzetem volt, de mondom, annyit értek az autókhoz, mint hajdú a harangöntéshez), és a sok el nem égett benzin jelentkezett katalizátorhibaként. De ez csak teória, és lehet, hogy alapjaiban hibás.
Már amúgy harmadszor csinálta ezt a be nem indulást, de az előző kettő nagyon rövid volt. 2-3 próbálkozás után indult. Úgy kétévente jelentkezett a "hiba".
A már sokszor idecitát Honda HRV-mel kapcsolatosan lenne kérdésem.
Pár hete történt, hogy a garázsból kiállni akarván, nem indult az autó. Tekert az önindító, de fura, szokatlan volt a hang. Sajnos a garázs fizikai paramétereiből adódóan muszáj volt először kiállni az udvarra, addig a motorháztetőt sem tudtam kinyitni. Kitolni sem lehet, mert ......no kicsit hosszú volna elmagyarázni, tény az, hogy egy ötlettől vezérelve, rükvercbe téve az autót, óvatosan kitoltam önindítóval. Ez azért fontos utólag, mert ebből kiderül, hogy az önindító biztosan forgatta a főtengelyt, tehát nem ilyen jellegű volt a baj.
Kinn aztán az udvaron többszöri próbálkozás után beindult, szürkén füstölve egy pár másodpercig. Ez után aztán minden rendben ment, másnap is egy főtengelyfordultara indult, és azóta is. Azonban az eset után pár nappal, (és kb. 20 km. megtétele után) kigyulladt a cseklámpa. (Igen, igen, ma megyek kiolvastatni) És még annyi, hogy rendszeresen írom a fogyasztást. Ráadásul kizárólag Debrecen-Nagykanizsa közt használom az autót, így nagyon pontos a kattanásig tankolt autó fogyasztásának mérése. Ez az esemény előtt 7,6 liter, az esemény után 7,7. Tehát hibahatáron belül van.
Volna esetleg ötlet, hogy mi lehetett ez a furcsa indítási anomália?
Előre is köszönöm a válaszokat és elnézést a laikus kérdésért. Tényleg nem vagyok szakértő, egyszerűen csak egy kíváncsi ember.
A képen egy utángyártott, immochipnelküi , komplett gyujtàskapcsoló.., Az elektromos betétet kellene kjcserélnünk..,de egyelőre csak gyenge elképzeléseink vannak a kicserélési folyamatról.., saját szakàllunkra ,amit óvatos duhajként nem merünk realizálni...
Ha cserélt már valaki ., akkor elárulná a nagy Barba- trükköt???
most viszont trendszeru, hogy tervezokent felmered hol van a legszarabb helyen..
...es oda rakod.. :@
(van videom, de nem baszkodok feltoltesel..
90 fokot lazitasz az olaj leereszton..
egybol negy helyen dol az olaj. (nemnem az opel ateresz csavarja. ) .ahoz lassan hogy le eresztesnek lehesen hivni, ahoz gyorsan hogy ne basszon ossze minden a retek katranyaval..
erdekes mod.. mas gyartonal ez szinte cseppmentessen is /tud/ mukodik..
hagyom.
egy duct tapebe belefulladna az osszes ' mernok. '
Kuplungpedál néha akadozva de visszajön, viszont csinált olyat is hogy benyomva maradt, a kuplung is kiemelt rendesen, visszahúzva kézzel a pedált, még mindíg kiemelve maradt. Nem is mertem rányomni többet, úgy éreztem, tovább nyomta volna az alsó hengert szétesésig.
Megnyitottam a légtelenítőt, elengedte a nyomást, zárt a kuplung, most viszont normális, kiemel-visszajön!
A kuplungcsövön van egy "bumszli", nyomásszabályzó, vagy mi is, az képes ilyenre?
Főhenger kézzel visszahúzva vissza kellene,hogy engedjen!
Gumicső sem javulna meg, úgy gondolom.
Ilyen hiba nekem még nem jött szembe, másnak már igen?
Köszi, csak először keresem azt, hogy hátha én cseszem el. Nem vagyok autószerelő, ez csak diliből lett megvéve és saját örömre találtam ki, hogy én csinálom meg a karbantartási részét. És mivel nem ez a 43. gázolajszűrő cserém csak ezen a típuson, nincs rutinom abban, hogy milyen is a valódi életben. Mert elvben így kellene menjen:
Van ötletetek, vajh hol ronthattam el? (Ne azt mondjátok, hogy a típus választásnál... :-))
Fiat Doblo 2009., 1.3 multijet 75Le. (Fehér). Egy gazdás, garantált 106e km. Arra gondoltam, hogy a legfontosabb alapdolgokat én megcsinálom.
Szóval cserélem ki a gázolaszűrőt. Mann filter, hozzá járt a gumitömítés is. Ott gyanús lett a dolog, hogy az elvileg kézzel levehető karima letekerésekor a fejem is remegett, de lejött kézzel.
Szűrő be, tömítés fel, visszatekerés olyan jó érzésre feszesre, kézzel. Motor beindít, erre dől ki a tömítés alól a nafta. 4x raktam össze, már teljes erőből meghúztam, akkor is folyt. Viszaraktam a régi szűrő gumitömítését, ezzel kézzel teljes erővel húzva végre OK. De olyan érzésem van, hogy mintha-mintha még izzadna egy egész minimálisat a perem alól (nehezen látom, mert letisztítottam mindig a szűrőház környékét és nem lehet csutka szárazra törölni a kis rések miatt).
Szóval mi ebben, amit elrontok? Szemre, érzésre minden patentül a helyén, de max kézi erővel kellett betekerni. (30Nm van a karimára írva).
Nyilván vidéken nem a 8diplomás agysebészek szerelik a sok lerohadt, lelukadt, bele lóg fost. Amivel a magyar jár, mert erre van lóvé.
Minden amit felsorol ez a kretén, pontosan a személyeskedés és a legkisebb probléma.
Tőlem tegyen el 8deci olajat a szerviz, ha ott cseréltetek, ahol vele rendeltetek, bár ennek semmi értelme, hiszen adja olyan drágán ,hogy kp nála marad a liter ára, és minek trükközne.
Nyilván arról van szó, 4.2 kellett az autóba, a szerelő 5literes flakont kiszámlázta, a hülyéje meg kiakadt.
A gond nem itt kezdődik, hanem ott, amikor a legolcsóbb olajat töltik be, ami a tecsó alsó polcon épp akciós, mert "jóazabba", csak a számlán van más.
Vagy amit a haver hozott tizedáron a máv-volán-bkv tökömtuggya telepről, "nála maradt" jelleggel.
Ugyan az diesel meg haszonjármű meg stb, dehát olaj, olaj, úgyse derül ki..
Meg amikor 8. helyen "nem találják", miért áll meg szíreszóra.
Rosszabb esetben cserélnek mindent IS, nemegyszer random bontottra, úgy, hogy az eredeti (ami nem volt rossz, hiszen a hiba nem múlt el) az holisvan? Jahát....kitudja..
Meg összegányolva, eltörve, minden patent, minden burkolat, fül konzol, stb..egy minimális csere, szelep, bilincs, cső, akármi után egy összekókolt szemét lesz az autó.
Mert junixbárdi van főegység, szelep, cső, bilincs...de mire azt kiszereli, ma 200 tonna apróságot kell kivenni előtte, hogy egyáltalán odaférj.., ami a tizenötéves kocsin mind törik reped elpattan,....ja, hátaz nincsen ugye, meg fasssekresi, odaköteleglőz, megragaszt, megfacsavaroz, azt' jó az úgy.
Azért ez érdekes.., W639 volt a menüben 2003-- tól 2013- ig.., W638 volt 2003- ig..
Még egy érdekesség: Tulajdonképpen olaj- reset miatt keveredett ide.., manuálisan próbáltuk, de nem sikerúlt-- noha biztos hogy jó itinert követtünk.., a 30-40mp- s szünet után sose jött a kötelező beep hang..,ezután próbáltuk a Launc- t..,ekkor jött a "nem támogatott rendszer " üzenet mindig és minden vezerlønél...
Az is érdekes hogy a Launch " "Oil Reset" menüből sikerült a resetelés...
Mercis kollégám szerint müködni kellett volna a manuális visszaállitasnak is.., 2013 pont valami modellváltás körüli idő.,a Vitónk is innét való
Minden verzió kipróbáltunk-- tõbben-- a manuális sikertelen resetnél....
Ha ráérek és lenyugszom azert rákérdezek erre a V osztály supportra...
Egyelőre zugó fejjel kiszáltam az MB forumokból..., ahol ezt egy valós - létező problémaként tárgyalják...,sajnos.,pl W639 nincs is a menüben.., Sprinteren keresztül lehet próbalkozni(?)... ,csalódásom nem ismer határokat...
Ma probáltunk egy M.B. W639. VITO 2.2Dci .2013. - évjáratú autót diagolni egy LAUNCH.431.CRP.919.E.BT készülékkel.., nen kis meglepetésre minden vezérlőnél való csatlakozási kisérletre " Nem támogatott rendszer" úzenet jött. EOB2- vel volt csak csatlakozás.
Heló! Most jutottam el oda, hogy megnéztem menet közben is. Tehát jól indul csak néha kerreg alapjáraton, de csak hidegen. Alapjáraton 260-270 bár jól meghúzatva 1900 bár , és amit tapasztaltam, hogy innen motorféknél- van hogy fönn marad a nyomás 1600-1800 báron van hogy leesik 270 bár-ra. nincs rendszer benne. A nyomásszenzor értékének a változását követi a nyomás. Leállítást követően kb. 10 mp alatt 0 bár a rail nyomás. Ezekből mire lehet következtetni?
A fogyasztásró ennyit: Volt egy bosch licenszes 3+ csillagos 120L-es hűtőm. kb 150W-ot fogyasztott, de 7-8foknál hidegebbet nem tudott. Mondom biztos szar a termosztát, rövidre zártam, és ment éjjel nappal. Akkor sem tudott hidegebbet ( 2 nap alatt megromlott a húsleves ) . Háát kb35 éves volt, jó , került egy 25 éves kombinált, abba rögtön beleraktam a hőmérőt, az sem tudott hidegebbet. Beszéltem egy hűtőgépessel , mondom milyen tip. " az ujj korában sem tudott 8 foknál hidegebbet" . Mondta az úriember vegyek no-frost-os gépet. Lett egy kb 5 éves 400l-es 100e-ért amit egy kicsit javítani kellett. De a mélyhűtő kb 8-10cm szigeteléssel van ellátva, a hűtőrész tud 3 fokot, és 1 hétig is jó a leves. Most nevettek de nem hittem el , hogy lehet ilyen is . És nem fogyaszt többet mint a régi.
De, 90%-ba magadtól kezded a pilitikai odabüfögést, de ezen nem fogunk vitatkozni :) sokat kellene ehez visszakeresni.
Aki idejár mindenki tudja a véleményed a rendszeről ezt hetente felesleges megerősíteni elég azt közölni ha hazaköltözöl akkor tudjuk majd, hogy megváltozott.
Te tudod az én politikai nézetemet?
1. Nem, mert nem ide tartozik
2. Egy ilyen platform nagyon nem alkalmas arra, hogy megosszam és megbeszéljük, jövőhéten egy jó ír kocsmába megejthetjük mondjuk a világ legrégebbijébe ;), de te egy szigettel arrébb vagy :) Na meg miért rontanánk el a hangulatot politizálással :)
3. A politikai vallási etnikai konfliktusok feloldhatatlanok igen magas IQ kel ahoz, hogy az ilyen "vita" beszélgatés ne fajuljon el, ergo kár is belekezdeni.
Mit csinálunk itt?
99%-ban olvasok ha megengeded, ha meg olyat írok akkor azt is, hogy műkedvelő vagyok.
De. A többi témában nem, de ebben az ügyben szinte csak azt szoktál.
És nekem ez lesz az utolsó hozzászólásom ebben a szálban - többet nem írok, legfeljebb majd egy türelmi idő után a moderátorért kiabálok ha megint csirkefarhátozást vagy hasonlót látok. Természetesen nem egy értelmes válaszra, hanem ha indok és előzmény nélkül jön.
Naszóval egy dolgon gondolkodj el de nagyon. Azon, hogy miért csinálod? Onnan a partvonalon túlról ahol élsz és ezek szerint kolbászból van minden kerítés és az árokparton gomba módjára nőnek hozzá a kenyerek milyen alapon kiabálsz át? Bárkinek ettől jobb lesz? Megváltozik a rendszer? Tettél bármilyen javaslatot és tettél valamit érte, hogy megvalósuljon?
Itt az autószerelő fórumban már kurvára unalmas ahogy Kormi megfogalmazta, na meg rohadtul idegesítő is, viszont egy dolog nagyon megváltozott. Egymást basztatjuk ahelyett, hogy mindenféle egyéb szarral foglalkoznánk. Ez volt a célod, ezt akartad elérni?
Minket baszogatsz hogy miért nem teszünk semmit, de te mit tettél az elmenekülésen kívül?
Tenni akarsz valamit? Költözz vissza magyarországra, választasd meg magad képviselőnek és változtasd meg a rendszert. Vagy költözz vissza magarországra és csinálj forradalmat. Vagy ezek már túlnőnek a vágyaidon, és valójában csak beszólni akarsz? Mert arra nem vágyunk. Nagyon focidrukker hozzáállás ez. Focizni nem tudsz, nem bírnád, és nem is akarsz de kurvaanyázod a bírót és szidod a játékosokat.
Részemről ennyi volt a "politika" ebben a topikban.
betoltam 4 deci mézédes szőlőből készült házibort, sógoréknál lefojtottam 2x3 cent szörpis pálinkával.
most már bírsz?
:-))
(annál a sógornál, akit tavaly lebeszéltem a napelem+hőszivattyú kombóról, és rábeszéltem 10 centi hőszigetelésre+ablakcserére. most már látja hogy igazam volt)
Rá kell rakni a villanyórához még a gázcsőre a mágneses Power Boostert vagy hogy hívták aztán az majd spórol, hatásfokot növel. 😃
Hú mennyien hittek benne.
Jött egy papa a Skodával hogy neki azóta 8 helyett 5 L a fogyasztás mióta fölrakta a karbi elé az uzemanyagcsőre. Mert ez a benzin molekulákat rendezi mielőtt a motorban jut .
Aztán mondtuk neki hogy az a cső amire rakta az a tankba a visszatérő cső...
de értem, beígértek 10+ év szaldós elszámolást, azt most áthúzzák egy tollvonással.
1.
mint írtam, aki azt hitte h ez működik hosszútávon, az rossz lóra tett, ha körülnézett láthatta hogy csak magyarhonban divat ez, értelmes országokban soha nem is volt, nem véletlen sokkal drágább a zöldvillany mint a sima.
(svájcifrankhitel is nagyonfasza, mer occó. rövidtávon.)
2.
az hótziher, hogy az apróbetűs résszel ki lehet magyarázni, hogy ez így törvényes, mert a szaldó maradt, csak 12 helyett 1 hónap az intervallum.
3.
amennyiben ez így mégsem törvényes, akkor lehet perelni a magyar államot, sok sikert kívánok hozzá.
---
napelemes topikokban már sok évvel ezelőtt azt tárgyalták, tisztában voltak vele, hogy az egész verkli addig rentábilis úgy-ahogy, amíg él az éves elszámolás.
Nagyon olcsón vetted sztm az új hűtődet,ha 2 év alatt megtérül!
Nekem nem az a bajom,hogy a régi hűtőm sok áramot fogyaszt az 5Ft-os áramból,hanem hogy a 27Ft-os rendszerhasználati díjból is kér!!!(nem láttam az aranyozott kábeleket még fent az utcánkba)
en 2013-ban csereltem ~1997-es hütöt (mert legyengült, javitani nem lett volna erdemes epp a fogyasztassal kalkulalva)
az uj az ~250 kWh/év-vel fogyaszt kevesebbet, az ~evi 10e HUF - elöre is kiszámoltam, és az azóta eltelt 10 év igazolta
XXXXXXXXXXX
valószínü hihetetlennek fog tünni (mindenfajta fogyasztást [autó, víz, gáz,...] extrém módon igyekszek csökkenteni): a mi éves áramfogyink < 800 kWh, ...az elmúlt 3 evben összesen < 90e Ft-ot fizettem áramért
És nem csak azért mert tavaly rakattam fel napelemet és mégegy klímát (úgy jártam,mint Gaben:ezzel pont átbasztak-beígért 10 év szaldó),hanem a szakmai segétségei,múltja miatt.
16áve lakok ahol lakok, tavalyig 1 kezemen meg tudtam számolni hová hoznak fát fűtési célból a 3-4 utcán ahol végigmegyek, tavaly érdekes mód megsokszorozódott, én meg nem vettem egy gyufaszálnyit se, leültem számoltam és azt mondtam amit eddig halogattam szigetelés befejezés azt megcsinálom az idei fa árából és amit adnak kedvességes gázt azt elfűtöm a szar kazánommal mindegy milyen hatásfokkal.
Bejött a matek 175e éves gázt fizettem edddig nem fűtöttem gázzal csak fával abból elment 9-10m3 most 4m3 az még 120/150e volt tehát helyel-közzel ott vagyok ahol előtte voltam pénzileg csak éppen a tavaly hozott fa az 10m3/450e lett volna.
A következő projekt a kazáncsere lesz, eddig azért nem cseréltem mert 9éve elindultam a faelgázosító+puffer irányba a kondis kazán helyett mert nem bíztam a tartós olcsó gáz árban.
Röviden ha a sok agyatlan a 450/500eHuf-t amit a 10m3 fára költött leterít 20-30cm szigetelést a tetőre többet ért volna így csak elégete a pénzét.
Ha meg azzal a fával fűtött amit akkor hoztak .....
Ha az öreg hűtőt lecseréled (dugj rá pár napra egy energiamonitort) meg fogsz lepődni döbbenni.
Én 2 éve cseréltem le és verem a falba afejem, hogy miér tnem pár éve mikor elkezdtük nézegetni, hogy hát szegény kopott meg sérült 20 éva altt de remekül működik.
Se ez se az nem fog segitenise a z atlatszocsö se a visszacsaposz Mert ebben az esetben menet közben jön elö a Hiba tehát a tankban vagy az elmenö rendszeren van a hiba.nem beépîteni kell plusz alkatrészeket,hanem a hibát megtalálni és stb...ha az átlátszócsövet berakod a tnktól elmenöbe,lásd originál renaltokban az van buborékos,levegös áramlást fogsz látni nem magyarázom El miért van ez ,de normális .
Van főállásom, mellette beesik ez meg az, főzni kell ( ha a fiam nem teszi , de mosogatni biztosan ), van egy kis kert kb 150nm, stbstb. sort fogok keríteni rá ( előbb utóbb )
Az vákummérő órát olyan jól eltettem hogy nem találom, a 6báros ott van az ülésen ( emlékeztet )
Az nem eszterga, amiben üti, csak valami csigahajtást meg egy kormánykereket gányoltak össze egy tokmánnyal, hogy "forgató" "satut" kapjanak.
Az igazi eszterga a végén van benne, 16:60 körül.
Bár semmilyen fejlett országban nem felelne meg ez a "javítás", azzal az utólag felhegesztett körbe felkalapált erősítéssel a gyakorlatban mégis akár az eredeti szilárdságát is tudhatja ez a tengelycsonk.
A magas rezsi az magas fűtésszámla leginkább. Szigeteletlen kecóban, meg úgy általában ha túlléped a támogatott határt, akkor azért tudnak szép gázszámlák keletkezni.
"erre itt vagy te, aki szerint minden fasza. ( nem vagy egyedul ) "
Ilyet nem mondtunk. :) Csak azt, hogy egyrészt nem minden fekete vagy fehér, másrészt pedig ugyanúgy nincs értelme hinni annak aki szerint minden szar mint ahogy annak sem aki szerint "menjenek tovább nincs itt semmi probléma". A legfőképpen pedig annak nem szabad hinni aki mindent csak hallomásból meg a netről ismer. :P
De igazad van ez már nem ide való, jobb lesz befejezni.
Ez a baj a messziről saccolásokkal. Hogy köze nincs a valósághoz.
1 kWh áram ára ma magyarországon 5.1100 ft. Itt van előttem a számla arról írom. Persze ez az áramdíj - erre még rájön átviteli díj meg forgalmi díj stb.. De összesen mindennel együtt is csak 37.2 ft/kWh, ami kb a fele az általad saccoltnak.
In the U.S., residents only need to use about 1.24% of their daily wages to consume power throughout the day. Affordability is a bigger challenge in European nations. Households in Portugal, Slovak Republic, Poland, Hungary, and the Czech Republic need to spend up to 8% of their wages. ""
szvsz amerikaban az egy napi bered 1.24%-a megy a napi aramkoltsegedre..
ugyanez portugal, szlovak, lengyel, magyar, es cseh.. .8%
Hasonló hibával 2 kûlönbözö tipuson találkoztam,az1ik merci A180disel,a másik ,Ssangyong Actyon.mind a 2 tipusnál,a tankban le volt esve az elmenö csöröl a gumicsö,nem lehet javîtani,gyári új tankokat raktam fel és hibátlan lett azonnal.A mercinél még megemlîtném,Hogy jártam:lengyel új utángyártott tankot 1hét után gyárira ujra cseréltem abban is leesett a tömlö,és hol,szivta hol nem a gázolajat.
Segítségt szeretnék kérni. Az autó egy 2010-es Tata Xenon 2.2 Dicor motorral. (fekete színű)
Üzemanyag rendszer rendszeressen elejti a nyomást, vissza levegősödik. Emelkedő után random leáll, kézzel kell felpumpálni az üzemanyagot mert leürül a szőrő is. kb. 30Km megtétele után elmegy a teljesítmény, max 3000-ig pörög fel, azt is nehezen.
Semmi hibakód nincs kiolvasás után.
Ami eddig történt: üzemanyag csövek ellenőrzése, szűrő csere, résolaj és visszafolyó cső cseréje a tank visszafolyóig.
A 4-ből 2 injektor cseréje indítási nehézség, és fel nem épülő rail nyomás miatt.
Üdv! Citroen c3 2003 8HX 1,4HDI ECU: SID804 Az üzemanyag nyomás nem megy 150-200bar fölé. 25-30%szelepkivezérléssel. P1113 Üzemanyag nyomás határérték alatt P1198 Befecskendezők vezérlése,ecu belső hiba Injektorok,szivattyú,nyomásérzékelő,és szab.szelep cserélve,bemérve. Ha a nyomásszabályozó szelepnek áramot adok,szinte azonnal 1800bar a nyomás. Ecu tönkre tud így menni? Vagy valami más ötlet?
Annak pontosan így kell működnie! Alapjáraton x idő után bezárja az egr-t. Gázadásra megint elindul a folyamat. Nem egyedi ez, több márkánál is működik.
Az hogy 304 kér akkor amikor 580-at mutat az azért van mert a diagnosztikai eszköznél is fenntartásokkal kell kezelni amit ki ír mert valószínűleg nem gyári programmal/eszközzel nézitek.
van bármilyen panasz, vagy csak a mért értéket próbáljuk megmagyarázni? Mert lehet egr szabályzás is beleszól, vagy turbószabályzás, vagy fojtószelep.Nem biztos hogy rendellenes a beszívott légtömeg változása
Ducato 2,3 Mjet 148 ló,euro 5 valami F1AE3481E motorkód. Ha élő adatot nézünk,akkor alapjáraton a légtömegmérő által jelzett érték az elvárt értéken van ,az elvárt 304,a jelzett 302-307 között . Ha az autó egy darabig jár alapjáraton,akkor a mért érték egyszercsak felmegy 580 körülre, a motor működésében nincs változás, ugyanúgy megy egyenletesen alapjáraton. Gázadásra a mért érték újra az elvárt érték közelébe kerül,ha vissza engedjük alapjáratra,akkor is ott marad,azután megint felugrik 580 körülre. A légtömegmérő lett cserélve( Bosch). A szívó traktus átnézve, minden cső tömített,a turbó új. A turbócsere után töröltük a feltanult értékeket. Hány éves a kapitány? Izé, mi lehet a gond? A map szenzor okozhatja?