Tulaj mukedvelo volt. Utolag furt es szerelte fel a diszleceket. :-) Nem lattam meg turistat diszlecekkel hegyet maszni. Tourist de luxe... bar warti fronton barmi megtortenhetett.
Én az első óta csak egyet hagytam ki, tavaly. Mert valamiért nem értem rá.
Amúgy nekem tetszik. Jókat lehet beszélgetni más veteránosokkal. Én is ültem Tatra 603-asban és vittek egy kört. De ültem más spéci autóban is. Általában jó a hangulat.
Mást TWK-ssal is találkoztam kint, igaz ők inkább Trabisok voltak.
Valahogy a Trabisok sokkal több helyen képviselik a márkájukat, mint mi Wartburgosok.
Szóval biztos nem véletlen hogy Zöldit minden évben beválogatják. Merthogy erre jelentkezni kell képekkel és az alapján szólnak, hogy ki mehet és ki nem.
Ádám-Bicskei Feri a Spirál Wartburg szerviz részlegében (amit most év elején bontottak le) dolgozott és a napi autója is 2T Wartburg volt 1990-ben. De 1988-tól Peugeot 205-tel versenyzett.
A kocsigyartok bonyolitjak el szandekosan. Az ausztral Davies&Craig markafuggetlen rendszert forgalmaz egyszeru megoldasokkal. Hazilag konnyen beszerelheto. :-)
Hát ez nagyon érdekes... Ezek szerint nem célszerű majdnem lefullasztani a motort és közben még váltogatni is :) A fordított irányba járástól amúgy nem tud semmi baja lenni?
Nem ment az sehova, se elore se hatra. Allt az utca kozepen, minha foldbe gyokereztek volna a kerekei. :-) Szerencsere nem jott se ki az utcaban eppen akkor.
Vasárnap reggel járdán levő ferde beállóból tolattam ki. A kocsi még gurult kicsit hátrafelé, amikor egyesbe váltottam, és kicsit hanyagul nyomtam ki a kuplungot. Amúgy is a kocsi éppen lefulladni készült rükvercben, amikor egyesbe raktam. Ekkor történtek az érdekes dolgok. A kocsi tüsszenteni kezdett egyet kettőt, és terhelten kezdett járni. Gázadásra úgy fuldoklott, mintha Jikov karbinál a PVC-cső nem lenne felhúzva a légszűrő csonkjára vagy le lenne zárva. A másik meglepetésem az volt, hogy váltva az egyest a kocsi meg sem moccant. Próbáltam újra az egyest, a kocsi nem mozdul, a motor meg le akar fulladni gázadásra. Tanácstalanságomban nyitom a motorháztetőt, közben a motor leállt. No, mondom, megkérem a közértes fiúkat, toljuk fel a járdára, ne álljon az út közepén feltartva a forgalmat. Semmi különöset nem látok a motortérben, kuplung lenne, szabadonfutó. de ilyen hirtelen?. Gondoltam, még egyszer próbálkozom. Indítózom, berakom egyesbe, és nekilendül a kocsi a gázadásra, mintha mi sem történt volna.
Sokat gondolkoztam a dolgon, és arra jutottam, hogy a megtorpanó motort a rükverc és a kocsi hátrafelő vivő lendülete ellenkező irányba rántotta be. Ilyen még nem történt velem 48 év családi Wartburgozása alatt. :-)
Ha van más ötlet, mégis mi történhertett, meghallgatjuk. A kocsi teljesen OK volt a továbbiakban. :-)
Légtelenítő csavar alá milyen tömítést ajánlanátok? Papírdarab volt alatta, igénytelenül néz ki és szét is mállik. O-gyűrű nem bírja sokáig (szétreped) és nem is oda való. Valami más?
És ez egy tartós megoldás ? Az a valami szemlátomást mintha weicon-c-vel lenne ráragaszva. Még csak nem is tűnik ráöntöttnek sem. Direct injection további előnye, hogy még magasabb nyomású benzinrendszert lehet hozzá építeni. Vagy ez valami dízelesítés ?
A tisztításon túlvagyok, az elektronikája működik,szkópon szépen nő a jel frekije ahogy gyorsabban fujom bele a levegőt.Kap a benzinkerék fedélhez egy új 32x2 O-gyűrűt és mindenhova kap szép új benzincsöveket is.Remélem így minden jó lesz. Köszi a segítséget.
Erről egy gumicső meg két bilincse hiányzik, ami a két hengeres részt összeköti.
Pár éve vettem ilyen kütyüt újonnan, azaz 25 évet raktárkészletként hevert. 4600Ft-ért adták, miközben máshol 10000Ft volt. Aztán kiderültek érdekességek róla - szóval nem ok nélkül volt olcsó. Teszteléskor nem működött, az egyik NDK-s tranzisztor megadta magát. Beszerelés után járó motornál éreztem masszív benzinszagot. A motort azonnal leállítottam. Hát pont a két hengeres részt összekötő gumicső repedt el hosszában, és dőlt belőle a benya. :-)
Ha sokáig állt gumicső nélkül, érdemes teljesen szétkapni és kitakarítani.
Hmm, gondoltam ilyesmire, de inkább úgy véltem, valami hiányzik az enyémből, pl egy szűrő vagy szelep. Köszi a választ. Annak van jelentősége, hogy a kisebb vagy a nagyobb furat a "bemenet" vagy a "kimenet"?
Persze az szükséges a benzinpumpa lökéseit hivatott tompítani. Kb mint elektronikában egy simító kondenzátor. Kíméli a tűszelepet a porlasztóban és így stabilabb az úszó vezérlése.
Van valaki aki képben van az átfolyásmérókkel? Magát a jeladó részét megcsináltam, de nem értem mi szerepe van a másik hengeres alakú "edénynek" amibe bele van vezetve a benzin, de nincs benne csak egy gumi membrán
Lapostető. Ha süt a nap, leég a nyakad, szemedbe folyik és cípi az izzadság. Ha esik az eső, szétázik a munkadarab. Télen megfagysz. És magasan mindig több a szél. Meghűlés garantálva. Plusz vihetsz fel minden szerszámot és alkatrészt. Utolsó emeletet gyalog.
De végül is ha ott kalapálsz szét egy ilyet, mindenki jobban hallja. Mondhatni az egész város.
Ez egy átalakított szívászajtompító-rezonátor, mind a két légtorok külön ki van vezetve, nem közös csőből kap levegőt. Mind a két légtorokba beeső levegőt meg kell szűrni. Több levegőhöz több benzint lehet adni.
Apropó Salgó-rallye. Egyszer Salgótarján centrumban a 18 emeletes magasház tetején találtam egy wartburg szinkron-gyűrűt. Elvetném a gondolatot hogy valaki ott szedett szét váltót. Lehet, hogy elcsente egy szarka a szervizpontról és ott pottyantotta el :-)
Tappancsokról jut eszembe..milyen gumit használtok a warbin? Ezek a modern ,egyenesfalú ,modern mintás gumik elég furcsán néznek ki egy ilyen régebbi autón.
Sziasztok. Hol érdemes venni 2T elölhűtőshöz vízpumpa felújító készletet? Láttam több helyen is, azonban arról is olvastam, hogy nem mindegyik jó minőség. Mit ajánlotok?
Derékba vágtunk egy négyütemű limuzin Wartburgot és a hátsó felétől megválnék. Egy új bódéról van szó, amit egyszer valaki elkezdett megépiteni, de szerencsére nem fejezte be. Ez pár éve hozzám került és most a B-oszlop mögött keresztben ketté lett vágva.
Lakatoláshoz, felújitáshoz, restauráláshoz is jól jöhet hátfal, doblemezek vagy akár a csomagtér fenéklemez...
Ha valakinek ingerenciája támadt, érdeklik részletek, helyszin, időpont, pénzügyek, zaklasson:
Tisztelettel jelentem: a CsaPi üzletben 100%-os sikerrel jártam, 6 perc alatt minden kívánságom teljesült!
Köszönöm a segítséget!
Viszonozni veterán motorok területén tudom, volt pár darabom amit saját magam helyeztem üzembe ( BMW R12, R51, R23, Zündapp K 800, K200, NSU 500, Peugeot 200, pár Puch, AJS, stb.).
A nicknevem szerinti motorral 14 éven át jártam napi szinten, télen/nyáronk km. tettem meg vele. Ennél a típusnál otthon vagyok információban.
Valamint "veterán karórák", és "veterán fényképezőgépek" területén is van tapasztalati infóm.
Van ez a retroauto fuzet, amihez adnak 1:43-as modellt. A kauffer kft mernok utcai boltjaban egy csomo ki van rakva ilyen fuzetbol. Ingyen elvihetoek. En most vettem snopowder olajt, es a warti touristrol hoztam el fuzetet. Modell nem jar hozza. :-) akit erdekel, itt az alkalom...
Valahogy úgy, de nem jöttem rá, hogyan működik pontosan a negatív visszacsatolás. Egy biztos, a tekercselt ellenállás ellenállása változik a felmelegedésével, és a merev szál is feszülhet/engedhet - ez utóbbi valami bimetáll -jelenség lesz.
Sikerült egyszer csak úgy beállítani, hogy begerjedt, és hangosan zúgott. Csak úgy "öntötte" a szikrákat a 4-es és 5-ös bütyök között. Jó játék hülyegyerekeknek. :-)
Akkor hogy is működik ez pontosan? A merev szál a hő hatására fellazul, és valahogy ezt a hosszúságváltozást viszik át az érintkezőhöz?
Érdekes, hogy úgy néz ki hogy a kontroll-lámpa kontaktusa egy óriás "relé" érintkezője, szóval elvileg csak akkor kéne villogjon a visszajelző lámpa, ha elég nagy a terhelés. Ez jelzi az égők kiégését. Nem gondoltam hogy van ebben ilyen funkció, azt hittem hogy csak egyszerűen párhuzamosan van kötve a kontroll-lámpa is a többivel.
Szétkaptam egy hazai gyártású villogóautomatát (irányjelző relé) az aluház peremének felfeszegetésével, mert elakadásjelző funkcióban már 4 5 másodpercenként kapcsolta le a fényt egy pillanatra. Ha indexelt, akkor még jól működött. Minél nagyobb teljesítményű fogyasztót kapcsol a relé, annál ritkábban pislog. Index esetén kb. 2x20 Wattot kapcsol, elakadásjelző funkcióban pedig kb. 4x20 Wattot. Ha index üzemmódban az egyik izzó kiég, akkor a legsűrűbb a pislogás (1x20 Watt) ez egyfajta hibajelzés egyben.
Mi megy tönkre benne, vetődik fel a kérdés. Tulajdonképpen semmi látszólag. Valójában a gombostűfejnyi érintkező szemek vagy kontaktszemek a képen pl. a 4-es és 5-ös kis bütykök fogynak el indexelés során pár év alatt. A két bütyök közötti távolság nő, és emiatt más a kapcsolások szaporasága.
2x20 Wattot még laptop tápról le tudtam kapni a működés tanulmányozásához, de 80 Watthoz fel kellett cipeltem az akksit a kocsiból a vizsgálathoz. Vettem egy reflektorizzót, és párhuzamosan bekötöttem rajta a reflektort és a tompítottat, ez pont 40+45= 85 Watt szegény izzó hevült is rendesen. Ezt kapcsolgattattam a relével. A hibát generálta is szépen a kísérlet.
Ha a 4-es és 5-ös bütyök összeér, akkor ég az izzó. Ezért feszítettem az 1-es merevszálon fogóval a 3-as nyaknál, hogy előbb szétkapcsoljon és később kapcsoljon össze. Ezzel már jobb lett, csak a tekercselt 2-es, valamiféle cekász-szál pirosan felizzott. J Lazítottam a nyakon annyira, hogy ne lépjen fel a vörösizzás, és egyben a 4-es bütyök tartólemezét hoztam közelebb a másik bütyökhöz. Jó is lett a 85 Watthoz tartozó villogás sűrűsége. A 6-os rugó célja, hogy az 1-es merevszál lazulása esetén az 5-ös bütyköt biztosabban nyomja a 4-es bütyökhöz. Lekötöttem a reflektorizzóról az egyiket (tompítottat vagy reflektort, nincs jelentősége, hogy melyiket), és így csak 40 vagy 45 wattot kapcsolgatott a relé (index funkció). Ez, ahogy vártam kicsit sűrűbben kapcsolgatott, de a célnak egészen megfelelt. Szóval, game over, a javítás sikerült.
Még annyit, hogy a relé jobb oldalán levő kapcsoló a kontroll lámpát kapcsolja.
Úgy emlékszem hogy hosszú fajtát adtál, és a hosszú valamiért az Istennek se ment bele a hengerfejembe... (Pedig az otthon lévő tartalék hengerfejbe az is belemegy.) Az eredeti amúgy is rövid, szóval az a hosszú lehet nem is W-hez való.
Inkább maradjunk annyiban, hogy jobban szeretném ha nem kéne kedv, mert nincs rá szükség. Viszont vízhőfokjeladót azóta se sikerült szereznem (gyárit, újat, vagy legalább biztosan jót), bár már van valaki akinek állítólag van...
Koszi a linket megnezem, bar pont belso gumibol olloztam hozza betetet. Ugye, hogy nem ordogtol valo. Jobb, mint a legozas. :-) Klementina is biztosan kedvet kap hozza.
Parafa esetleg itt? De szerintem is jó lehet egy gumilap, mondjuk egy ócska belsőből kivágva.
Én annó a Barkaszhoz 8 zárból csináltam 4db egységeset. Meg nemrég az asszony Lanciájában a hátsó ajtajó zárja ment tönkre, de egy bontottat át tudtam lamellázni az eredeti zár lamelláival. Most épp a lakókocsi egyik zárját élesztem fel egy hasonló (de nem pont ugyanolyan) zár segítségével.
Neztem, tul draga a parafatekercs. Lehet, en is gumizom. ;-) ugyan mar. Par ev es hajtomuvet fogsz felujitani felkezzel a konyhaasztalon. :-) nem szabad kishitunek lenni: a tanksapkat emberek terveztek, semmi extra nincs benne.
Ejha, akkor megbecsülöm a bontott tartalék gyári tanksapkámat :) Gratulálok a zár-adaptáláshoz, én egy ilyennel inkább meg se próbálkoztam volna. Én parafa helyett a régi típusú vastag gumi fényszóró-vízvédőből vágtam ki, egy félig szakadtból, mielőtt valaki megkövez. A vastagsága pont ideális volt. De kreatív hobbiboltban lehetséges hogy lehet parafa lemezt is kapni.
Szervusztok, tisztelettel köszöntök minden topiklakót!
Kérdezném:
a TRWALA autósboltot ismeri valaki? Vagyis szerintetek "kocka" Wartburghoz (1981) kormány összekötő Hardy tárcsa, AC pumpa felújító készlet, és Jikov porlasztóhoz tömítőkészlet vajon eséllyel kapható náluk?
Tegnap a bolhapiacon néztem tanksapkát, mert az enyémet már párszor lecibálták. Volt egy vadonatúj kulccsal, de 10.000Ft-ért. :-) Mikor halottam az árát, a tanksapka máris koppan az alkatrészekkel teli asztalon. Még pórbálták 8.000Ft-ért rámsózni, ahogy elhagytam a terülj-terülj asztalákt.
Viszont vettem egy másikat, amihez meg nem volt kulcs. A tanksapka aluházát vagy ezer helyen óvatosan tágítottam, hogy a belső részek fellazuljanak. ki is jött szépen egy idő után a belsőség. A zárat szétszedtem, négy lamellás a cucc. Egyenként próbálgattam a lamellákat úgy, hogy két lamella egyből meg is találta a saját tanksapka kulcshoz a helyét a zárban (sőt a sosem használt tartalék kulcsom is jó volt, de szorosan húzott záráskor). A tanksapka kulcsomat bedugva az ellentétes oldalán a zárhengernek látszott némi domborulat a másik két lamellán, amit lereszeltem. Lényegében adaptáltam a zárat a tanksapka kulcsomhoz. A parafa betét rossz volt, de tanksapka összeszerelését megelőzően raknék bele parafa lapot betétnek. honnan lehet ilyen vackot beszerezni?
Már kitaláltam azt is, hogyan szorítom rá a belső részre a zárósapka külső peremét: szükség van egy nagyobb szorítógyűrűre pl. ABA, és a tanksapka fél peremét behúzom össze vele úgy, hogy a tanksapka belsejét pedig szorosan a sapkában tartom. Érdekes művelet lesz... :-)
Nálam nem szokott füstfelhő lenni. Most az okozta, hogy 550...600Km-t autóztam két hengerrel. A kipuf rendszer tele volt el nem égett olajjal - kézzel fogható volt a tucsogó sárga lép a kipuf cső végén. Szerelés után alaposan kiégettem. Most a cső vége teljesen száraz. :-)
Igen, ez egy ilyen sport ... Amikor még aktívan 353-asoztam, minden egyes M0-ás útnál Annahegyig nem mertem a tükörbe nézni. Úgyse láttam volna semmit. :o) A Púpos meg egy érdekes sztori, 1:33 helyett 1:40-be keverem, és mindenki ájuldozik, hogy "... nem is füstöl !!!" :o)
Amit vettem tőled pirosat, emlékszel, kb. félévente beindítom, nehogy beálljon a motorja. Ha látnád, hogy füstöl! Élvezettel figyelem, ahogy belepi a kertet derékmagasságban a "köd" (valószínűleg 1:33-ban keverhetett bele a hajdani tulaja valami nagyon szar olajat és még az a pár liter benzin van benne + gyenge a szikra a gyújtásában, hallom).
Egyébként ez nálam valami gyerekkori bekattanás lehet, mert az akkori családi '88-as Touristunkba is 1:33-at kevertek és piszkosul füstölt :)
Ilyenkor miért nem szólsz? Imádom, amikor füstölög egy Wartburg! Én vagyok az, aki 1-2 éve szándékosan rosszabb minőségű olajjal rohangáltam, csak a füstölés kedvéért :) Legközelebb veled tartanék, ha kéthengerezés után kikormolod a vasat!
Én is wartburgoztam ma. Lehetett benne valami amit a kipufogó eltömődéséről mondtál, mert a hosszú út végére már kevésbé volt csörgésre hajlamos nagyobb gázadásoknál is, 80-90-nel már simán lehet csörgés nélkül haladni.
Az utcat indulaskor erthetoben beteritette a kozel 600km el nem egett motorolaja a kipuf rendszerben. Gondoltam, meghajtom egy kicsit. Az M7-es elejen 100-nal megint kisebb fustpamacsok. Erzem a kipuf omtvenyrol elparolgo motorolaj szagat. Aztan jott az erdi emelkedo. 100-nal koppantottam a gazpedalt. Beindult a fumator: mogottem a fekdte biemdabju lassan lemarad es lila kodbe vesz. A leejto kozepen a tokorbe pillatva latom Torokbalint fuldoklik a fustkodben. 140-es temponal felfele az elottem levo Bora lemegy a jobb oldali savba es elsuhanva mellette az erdi kihajto utan latom felfele tartott huvelykujjal likolja a vasat. Meg porgetem a leejton, vegre megszunik a fust. Martonvasarig meg szaguldozok, onnan hazakocogok kenyelmesen a 70-esen. Imadom ezt a szaros vasat. :-)
Azt esetleg meg tudnád próbálni, hogy csak odaviszel egy másikat, és a levegőben rádugdosod a vezetékeket kipróbálás céljából? A leírásod alapján nekem se lenne sok kedvem megpróbálni kicserélni :)
Aztán lehet hogy Sihuhunak van igaza hogy csak fel van cserélve a két ág, és valahogy mégis alaphelyzetbe tud állni gyárilag a cucc... Őszintén szólva nem nagyon próbáltam még, csak az áramköri dolgok alapján gondoltam amit írtam.
Olyan. Kis fekete kocka. Sz_r helyen van, rá van forrasztva az egyik biztitáblára, ami a műszerfal alatt van. 5 éve nem bírom rávenni magam, hogy kicseréljem :-( Pláne, mert nem is biztos a végeredmény.
A Barkaszban ugyanolyan fényváltó relé van, mint a 2T Wartburgban? Ez utóbbinak mindkét állapota stabil, tehát elvileg abban kéne maradnia, amiben utoljára volt. Ha esetleg valami olyan hibája lenne a váltónak, hogy magától át tud billenni a távfény állásba, az okozhatna ilyet.
Na, akkor ez is kiderült, végre! Ezek szerint letestel, ez így tényleg elfogadhatóbb hogy ez volt a gond. Remélem most megint jó pár évig (vagy örökre) nem lesz vele gond.
A Barkaszom összerakása óta (5 éve?) azt produkálja, hogy a fényszórók felkapcsolásakor reflektorral kezdi az előadást. Természetesen vissza tudom váltani városira, meg tudom csattogtatni refi-városi között bármikor, de miért refivel kezd felkapcsoláskor??? Ha valaki találkozott már hasonlóval, árulja már el a titkot lécci.
Annyiban már jó az elakadásjelző, hogy villog, csak a felvillanást öt másodpercig tartja, utána pedig egy pillanatra kialszik. Szóval a villogóautomatám cserés. Ne aggódj, nem a rosszat kapod meg - bár az is warti gyári. Vagy netán az is jó? :-)
Gyújtásház: kikaptam tegnap az utcán, szerencsére nem kellett a hűtőrendszert megbontani. Elég volt az elölhűtős módszer a homlokfal alátámasztásával. Tegnap este rendbe is raktam, szóval ott volt a baj. A trafókat izzóval helyettesítő próbapadomon kerestem a hibát. Elsőre minden jól működött, úgy tűnt, tiszta talány lesz az egész... Aztán az egyik kábelt mozgatva felgyulladt a kettes henger égője bármilyen állásában a teflongyűrűnek, azaz megkerülve a teljesítményfokozatot "töltött".
Olyan pofátlan gondolatom támadt, hogy mivel a gyáriság neked úgyse számít, ezért elcserélném arra :D Persze ha 2 villogás után tönkremenne, akkor visszaadnám a másikat. De az lenne a legjobb, ha kiderülne hogy nem is kell semmit cserélni, és tényleg csak rosszul volt bekötve valami. (Az alapján amit írtál.)
A vékonyság miatt önmagában nem kéne eltörnie a vezetékeknek szerintem, legfeljebb a nagyon gagyi kőkemény szigetelésűek szoktak a megpucolt szigetelés tövében eltörni. Ha erről lenne szó, akkor nem az lenne, hogy néha-néha véletlenszerűen megy a henger? Azt írtad, hogy eleinte megint jó volt, és nagyon rövid idő alatt tönkrement. Én valami másra gyanakodnék, de persze sose lehet tudni...
Lehet, pár éve rosszul kötöttem be a kábeleket az elakadásjelző kapcsolójánál? A neten találtam:
"A relé csatlakoztatása után, ha bekapcsoljuk az irányjelzőt és az izzók folyamatosan világítanak, akkor cseréljük fel a villogó automatán lévő sarukat, az újabb próbánál villogni fognak az irányjelzők.
49 csatlakozás tápfeszültség
49a irányjelző kapcsolóhoz
A helytelen csatlakoztatási sorrend nem károsítja az elektronikát!
A villogási sebesség az elektronikán lévő potméterrel állítható."
A villogóautomatán jól van bekötve, jól is működik az index. Ezek szerint a 49 és 49a lehet felcserélve az elakadásjelzőn, mert a fenti hibát produkálja.
Mondjuk vizsgákon átment. Lehet, be sem kapcsolták az elakadásjelzőt a vizsgákon. :-) Én sem kapcsoltam be évek óta. Egyre érdekesebb a dolog, mert úgy rémlik, mintha működött volna egy darabig a hétvégén, de már tulajdonképpen ebben sem vagyok biztos...
Ha a fenti hiba van, akkor esélyes, hogy az 1972-es gyári "új" villogóautomata csusszan vissza a dobozába tartaléknak, az énkém meg majd jót mosolyog az énemen..
S mibe fáj az a magar kisipari utángyártott nekem? Tud pár percnél tovább villogtatni elromlás nélkül? :-)
"Hát kíváncsi leszek mi lesz a gyújtásházban..."
Röviden válaszolok: kábelszakadás. Nagyon vékony jelkábel van benne, mert a Hall-jeladóhoz vastagabbat nem lehet forrasztani - ott tudtam akváriumragasztóval merevíteni a forrasztott kábelvéget. De máshol ezek a kábelek viszonylag szabadon lengenek a gyújtásházban, a rezgések (periódikus gyorsulások) pedig valamelyiket "kikészítették". Ránézésre persze nem látni semmit, de majd a multiméteres szakadásvizsgálat kimutatja. Legnagyobb szívás az lenne, ha a Hall-jeladó menne tönkre.
Meg az egyik reflektorizzo is rossz volt. A homlokfal berakasa utan ellenoriztem a vilagitast...
Meg nem szedtem ki a gyujtashazat, de biztosan ott lesz a hiba.
Igen ugyanaz a henger.
A warti forumon volt. Elakadasjelzo szora rakeresve.
Kozben szetszedtem, de valoban csak sima kapcsolo. Osszeraktam, nagy esellyel nem ott a hiba, hanem a villogoautomata lesz a ludas.
Holnap visszarakom az elakadasjelzo kapcsolot, es probakeppen egy masik villogoautomatat (gyari 1972-bol es meg sosem volt meg hasznalva). Ha minden Ok, akkor orulunk. :-)
De igen. A burat egyszeruen csak le kell huzni, idokozben tapasztaltam.
Hát elég kellemetlen út lehetett... :( De akkor az még mindig nem derült ki, hogy mi volt annak az oka, hogy megint tönkrement egy tranzisztor? (Megint ugyanahhoz a hengerhez tartozó ment tönkre?)
Ez a saját szaggatórelés dolog honnan jött, vagy melyik típusokban van? Se a kapcsolási rajzon nem találom, se noszkovonye vagy az én autómban nem láttam semmi más azonosíthatatlan dobozkát magán a villogójeladón kívül... A kapcsolás szerint a vészvillogó-kapcsoló egyszerűen csak a villogójeladóra köti rá mindkét ágat. A folyamatos égést csak úgy tudnám ez alapján elképzelni, hogy zárlatos lett két érintkezője a kapcsolónak, és így a villogójeladó kihagyása nélkül megy rá az égőkre az áram. (Vagy persze a jeladó szarakodik.)
Nem csak lehúzni kell kifelé azt a búrarészt? Én még nem nagyon próbáltam kiszedni, de az újabbaknál úgy van.
Az index teljesen jól működik, csak az elakadásjelző szivat.
Rákerestem a fórumon, és abból az derül ki, hogy az elakadásjelzőnek van saját szaggatóreléje. Azaz, ha bekapcsolod, a kocsi egyik felén ez a relé, a másik felén az aluházas szaggatórelé pislogtat. Megtaláltam a leírást, hogyan kell kikapni a helyéről (köszönet TWK004-nek a leírásért :-).
Ami még nem derült ki, hogyan lehet az elakadásjelző izzójának piros búráját lekapni - feszegetni nem szeretném.
A 4T-mben az is elég volt, hogy kicsit megkocogtattam az indexrelé dobozkáját, amikor csak világított, de nem akart villogni. Többször is előfordult, de ettől megint ment tovább.
Az pedig tényleg jó dolog, hogy ezek a Wartburgok azért mennek, ha hibásan is. Míg az új autók ha lerobbannak, akkor jöhet a tréler.
Az index reléd tönkrement? Az szokott hasonló hibát produkálni. Vagy a sima index jó, csak a vészvillogó nem?
Nem tudom mi van most a Wartburgokkal. Pár hónappal ezelpőtt nekem is sorra jöttek elő a dolgok a Wartburgommal. (kezdte a bal első féltengely, majd a vízpumpa, majd vízcső)
Kitartás!
Remélem a gyújtás is jó lesz hamarosan. A vízcső akkor sikeres javítás volt és jól vizsgázott. Az indexnél is remélem minden rendben lesz. Relét érdemes megnézni meg a test pontokat, izzókat. Vészvillogó módban dupla annyi áram folyik, ez lehet valami kiinduló pont.
Semmi extra nem történt, időben jó hosszuú volt, idézem a slágert: "Végtelen út" (https://www.youtube.com/watch?v=vTM4Y350E44). :-) Azaz, hazajöttem két hengerrel. Nagyjából 65...70Km/h-val szépen négyesben. Enyhe emelkedőt még vette 60-al négyesben. Sík úton 70 felett már finoman csörgött szintén négyesben, 60 alatt meg nem volt nyomaték. Szóval nagyon finom gázadásokkal ment a dolog. Nagy leejtőn Pécs után meg bevillant pár másodpercre a kéthengeres 100Km/h is, pár helyen meg felfelé kettesben 30-al a kapaszkodósávban.
A tömlőcsere miatt javított hűtőrendszer teljesen jól vizsgázott. A hazajövetel előtti napon még Pécsre is bementünk Orfű-ről. Aki ismeri azt a szakaszt, az tudja, tele van hajtűkanyarokkal, és néha jó kocsival is csak kettesben bevehető ívekkel.
Még annyi történt, hogy az elakadásjelzőt sűrűn használtam jobbra lehúzódva, hogy segítsem az előzésemet. Egyszer csak az sem villogott többé, hanem bekapcsolásra az elakadásjelző izzója bekapcsolva maradt. Ez a hiba ismerős valakinek? Hogy tudnám kijavítani? Fogósabbnak tűnik, mint a gyújtás rendbe tétele. Ma délután ez lesz terítéken.
Láttam elakadt újszerű KIA-t Szekszárd környékén, kirakott elakadásjelző háromszöggel. :-) Várták a trélert a fiúk, miközben az én karavánom lassan - néha nem is olyan lassan -, de ballagott. Szóval, nagy elégtétel volt nekem a látvány...
Majd a blokkot le kell mosnom mosóbenzinnel, a kipufogórendszer meg csak megtisztul, előbb-utóbb.
Kb. 550 Km-t tettem meg Wartburggal trabantozva...
Csinalhat, van ott is kondi. De a tartalek elektronika mellett is ugyanazok a tunetek. Kicsi az eselye, hogy mindketto egyszerre ugyanugy romlana el. :-)
nekem a kondenzátor csinált ilyet a mechanikus alaplapon tíz éve... mennyit szenvedtem vele! először volt három henger, ahogy írod, majd pár perc után egy leállt...
lehet, hogy az elektronikában megadta magát a kondenzátor. nem tudom, hogy elektronikus gyújtás csinálhat-e ilyet. nem tudom, hogy milyen kondenzátorod van.
Ram jar a rud: tegnap keresem a brifkom. Az ovtaska megfelelo zsebe ures, zippzara nincs behuzva. Ugy tunt a benzinkut mosdojaban hagytam. Mar hivtam volna kutat, amikor a mobil mellett egy masik zsebben megtalaltam. Huh...
A homlokfalat megemeltem, megvizsgalni a gyujtashaz belsejet, mert a kettes gyertya volt lucskos korabbi gyetyacsere ellenere. Errefel a kis konyokcs elkezdete engedni a hutovizet kb. 1 csepp per perc tempoval. Az emelessel adta meg magat. Nekem eleg osszetett a hutorendszerem... lenyeg, az elmult 2 es fel oraban kicsereltem a tomlot. :-)
Azert beraktam a tartalek gyertyasort, hatha csoda tortenik. Csodak marpedig vannak: meglett a brifkom tegnap. :-). Ha tovabbra is fennall a hiba, rakom be a tartalek gyujtokabelt. Ha ezetan sem lesz jo, akkor game over. Azaz vissza is trabantozom. Otthon majd kikapom a gyujtashazat es megnezem a hall jeladokat. Serghio alaplapjan talalkoztam eddig ilyen hibaval.
Sajnos harom hengerrel az Erzsebet-hidig birta. Aztan trabi uzemmodba atvaltott. Azert kis gazzal 70-es tempoval leertunk Pecsig, es megmaszta igy a Mecseket Orfuig. Probalkoztam a tartalek elektronikaval, a helyzet ugyanaz. Gyertyat cserelek, ha lehul a blokk oszt meglatjuk.
Kép alapján lehet '78-as, sőt ha légszűrőház gyári (régi típusú porlasztóra utal), akkor az enyémnél (78/5) akár régebbi is lehet kicsivel. A jóhiszeműséget félretéve lehetne akár visszaöregített későbbi is, de nem hinném hogy ennél a típusnál megérné a neppermunkát.
Hogy jobban elférjenek, levettem a fekete műanyag takarást a trafók tetejéről, és a lemezsarukat sem használom róla. Viszont a Warti gyári kábeleinek szemessaruit, pontosabban a furatokat rajtuk tágítani kell, mert M4-es helyett M5-ös a menetes nyak a lada-trafókon.
És akkor még hozzá jön az hogy ha alapjáraton ketyegne ilyenkor, akkor a vízpumpa sem szállít sokat, pedig egy ilyen hajtás után nem árt ha elvezeti a hőt. Ezért is jobb a Sihuhu féle elektromos vízpumpa. Az hőfokfüggően megy. :)
Ilyen magas fordulat esetén, ilyen meleg motornál, ilyen üzemben, nem igazán jó neki, ha hirtelen elmegy a kenés és az üzemanyag, közben meg bőven 5000 fölött pörög. Így változatlan gázállás mellett leveszem a gyújtást, így hűtést is kap, meg úgy megy lejjebb a fordulat, hogy közben kenése is van! (szeretek haladni a Wartival, de nincs kedvem motort generálozni havonta! :) )
Az a trafo gyarilag volt ilyen. Nem tetszett a dolog mar beepitest kovetoem sem, de hat teljesen uj volt. Majd leallitaskor tapogatom az uj trafotriot. Remelem mind rendben lesz.
Ha melegszik a trafó (jobban, mint kéne neki), akkor valószínű áthúz valahol. Ez multiméterrel nem mérhető ki, de nagyfeszen már áthút. Ezért melegszik. Ilyenkor még működik, de melegzsik és nem 100%-os a működése!
Sok mindent módosítottam. De elsőként ez elölhűtős, így a hűtő jó hűtést kap a nagy tempó által (nem a motor melegét kapja, mint a hátulhűtős változat esetében).
Jó fajta szintetikus olajat használok. Megvan a hűtőkiegyenlítőn a gyári nyomástartó szelep (Növeli a forráspontot). Télen-nyáron fagyállóval használom, bekeverve kb. -20,-25°C-ra. (ez is növeli a forráspontot).
Jó a termosztát és jó a ventilátor hőkapcsolója.
Illetve még ami számít, kompresszió növelt a motor és jól van beállítva a porlasztó. (nem túl szegény a keverék, vagyis van kenése és hűtése is a motornak). (az üzemanyag pedig felesben 95 és 100-as).
Gondolkoztam a hetvegi esetemen. Rajottem, hogy a kozepso kettes trafo mindig kicsit melegebb volt, mint a masik ketto. Par hete piszkaltam ennek a trafonak a plusz vagy minusz polusat...
Ha kontaktushiba volt, akkor az mar tobbe nem lesz: uj trafok, megcsiszolt szemessaruk, kontaktzsir (vazelin) hasznalata...
Akkor erdemes ra atterni, ha hajlando vagy barkacsolni, mert trafotartot legyartani szukseges hozza hazilag. Jikovos karbi eseten fuggoleges, bvf karbi eseten vizszintes elhelyezese celszeru a trafoknak tapasztalataim alapjan.
Koszi. Majd megnezem. Felhoztam a trafosort tartostul. Cserelem mindharmat, igy lesz ket jo tartalek. Az ujak primer oldali ellenallasa 4,6 Ohm ketto eseteben, a harmadik kicsit tobb. Ez utobbi lesz a harmadik hengere. Holnapra jarokepesnek kell lennie, mert penteken indul a kocsi hosszu hetvegere Pecsre. :-)
Nekem a gyári trafók vannak benne, pedig igen sokat van 5000 felett a fordulatszám. Szerencsére a FET-ek sem halnak, ami furcsa, mert a motor hője miatt kétlem hogy a hűtésük jobb lenne, mint a te dobozodnak, ami hűvösebb helyen van. A szellőző furatok biztos nem ártanak viszont!
Eddigi egyetlen gyorshajtásomat akkor kaptam, amikor éppen engedélyezve volt az önkormányzatoknak is hogy saját trafipaxot üzemeltethetnek. Pomázról Dobogókő felé kivezető út, erős emelkedő, jó fél kilóméteren át ház semmi csak almáskert a jobb oldalon és utána a Pomáz tábla /azóta már a bal oldal nagyjából beépült/. Szóval onnan kaptam egy 30 ezres csekket, mert állitólag 50-es táblánál 70-el mentem. A dolog szépsége az, hogy egy olyan fotó volt a bizonyiték, ami nagyjából hátúlról, de nagyon oldalról az út másik oldaláról készült, az autóm kb egyharmada látszik rajta, még az sem hogy egyáltalán közúton megyek-e, a helyszin teljesen beazonosithatatlan csak a rendszámom látszik jól.
Hál istennek utána ezt a gyakorlatot megszüntették hogy az önkormányzat is szedhet igy pénzt. Nekem kicsit drága mulatság volt.
Érdi lejtőn 130+10%= 143, óra szerint 150-ig vagy jó... Én autópályán óra szerint 145 körül haladok ha lehet, lekopogom, 9 éve nem bűntettek meg gyorshajtásért.
Martonvasarig jottem palyan visszafele. Nem tobb, mint 10 Km-t. Utana a 70-esen szepen hazajottem vele. Olyan volt, mintha gyari motorral mentem volna, aminek mindharom dugoja rendesen.mukodne. :-)
A FET-eket mar nem forrasztom a nyakba. Elozo FET laba kiall, arra raforrasztom.
És akkor 2 hengerrel mentél haza, vagy busz/vonat? Te se vagy semmi, hogy Wartburggal megbüntetteted magad az autópályán :D Biztos néznek is sokan, hogy milyen Wartburg ez ami mellett nem tudnak 120-szal se elszáguldani :) Kár, mert ebből nagyon jó minőségű trafó is kijött volna. Van már ötlet, hogy a Lada helyett milyen jobb minőségű jöhetne szóba?
Olyan snap-in FET lenne jó (de szerintem ilyen úgysincs), aminek van foglalata, mint egy relének vagy elektroncsőnek, és bármikor forrasztás nélkül cserélhető.
Nem. Otthon javitottam. Javitas utan pedig a "probapadon" teszteltem az elektronikat. Vajon hogy birjak ezek a trafok pl. az 5000-es fordulatot tartosabban? Most mar kezdenek ketsegeim lenni. Lehet, "orulteknek" jobb minosegu trafo dukalna. ;-)
Atok ul rajtam, legutobb 121-es tempo miatt buntettek a budapesti M7-es bevezeton. 30 ezer penz volt. 115 meg belefert a tapasztalataim alapjan, 120 pedig mar nem... pedig az erdi leejton joval tobb mehet dekarbonizacio celjabol.
Koszi az info-t. Holnap meg is veszem a megszakitos olajos lada trafot. Eddig csak ugy haltak meg a FET-ek, hogy leallitas utani kovetkezo inditaskor mar nem mukodtek.
FET nem így döglik. A végfok inkább már csak induktív visszarúgás miatt ment el. Szakadozó szekunder esetén a primeren elég nagy visszirányú kilengések keletkeznek.
Hétvégén volt eseményem. 120-as tempónál egyszer csak elkezdett a Warti rángatni a baracskai leágazás előtt. De olyan erővel, azt gondoltam, szakadt a hajtáslánc. Ki-kihagyott, időnként meg meglódult. Végül 100-as tempó alatt hajlandó volt folyamatosan haladni. Már átvillant a fejemben, hogy szóródik a tűgörgő, csak az alpjáratra figyelni, le ne álljon a motor, telken marad a vas, jön a motorcsere és átiratás...
Szerencsére nem tűgörgő, de kéthengerezve jöttem fel, remélve, hogy újra időnként életre kel a harmadik henger, mert eleinte adott életjeleket, aztán elnémult örökre. Hazaérve látszik a motortérben, hogy a leömlő öntvény tisztas olaj. Szóval AC-pumpa? Aztán kivettem az elektronikát. Az ujjam alatt belapult a műanyag fedele: nem, ez biza teljesítményfokozat. A 2. hengeré, a gyertya is visszaigazolta - éreztem bizonyos illatokat és lejöttem Martonvásárnál, utána azonban már nem. Azóta persze kicseréltem a FET-et. Évekig bírta, most megadta magát. De hogy miért? Az elektronika tokozásán mindenesetre vágtam nyilásokat a hűtőbordák közelében, hátha ez elég lesz.
"- univerzális, nagyon jó minőségű (!) hűtővízcsövet, 30-as belső átmérővel. Találtam univerzálisat, de az előlhűtős Wartburg gyári vízcsövéhez képest fele a falvastagsága, ami nem túl bizalomgerjesztő."
Teherautós boltban érdeklődj, én is ott vettem hozzá.
Két dolgot keresek, és tapasztaltabb márkatársaimat kérdezem, találkoztak-e ilyennekkel és hol lehet kapni őket:
- a kétütemű Wartburgéhoz hasonló biztosítéktábla, de csak 3, esetleg 4 biztosítékot tartalmazót lehet kapni? Esetleg gyártottak ilyen rövid biztosítéktáblával másik szocialista autót?
- univerzális, nagyon jó minőségű (!) hűtővízcsövet, 30-as belső átmérővel. Találtam univerzálisat, de az előlhűtős Wartburg gyári vízcsövéhez képest fele a falvastagsága, ami nem túl bizalomgerjesztő.
Érdekelne Wartburg 353 emelő. Nem Wartburghoz, hanem utánfutóhoz használnám. Az utánfutóra hegesztett csőcsonk (emelési pont) belső átmérője 26 mm. Egy társunk szerint a Wartburg emelő 25 mm, ami még elmegy :-). Területileg Fót, és környéke, esetleg Bp.
Csak kis érdekesség hozzá részemről is A trabinál nem ez viszi át a fő testelést,hanem a bölcsőkeret és a váltóról a bölcsőre átvezetett testkábel,amit szintén sokan lefelejtenek.A bölcsőkeret talpai gyárilag festetlenek és úgy vannak összehúzva.Amíg az nem rohad össze addig átviszi a kasznira is.
Felújítottam mostanában egy Trabit, ami szétszedés előtt szépen működött. Összeszerelés után a gyújtáskapcsoló elfordítása után világított a töltés visszajelzője, tovább fordítva a kulcsot nem történt semmi. A fogyasztók nagy része sem működött, pedig volt töltés az akksiban. Aztán rájöttem, hogy a Trabiban az akksi kábele csak a motor-váltó egységhez testel, a kasznihoz a saruról egy arasznyi kábel viszi a testet, amit az előző tulaj egyszerűen kidobott. Minek az, ha úgyis áttestel a motorról a kasznira az ócska szivatóbowdenen keresztül is :o)
Azt kell csak igazan cserelni (felreertesek elkerulese vegett akku fo testkabel :-) ), mert alubol van es idovel szepen elporlad galvanelem-hatas - azaz rez, alu es para egyuttlete es eltero elektropotencialok - miatt.
Szíves tájékoztatásodat az ötödikről meg fogod kapni, ha és amennyiben létezik, három példányban, 1 neked, 1 a jegyzőnek és 1 menni fog az irattárba is, rendben? ;)
Az akkukábelt is érdemes szerinted cserélni? Az elég vastag kábel, azon mi tud "elromlani"?
Ha ezt a listát nézem, akkor a negyedik a fő testkábel az akku és a váltó között. :-)
Az én gondolatmenetem mindig elcsúszik a másiké mellett. Lényeg, sikerült számba vennünk az összeset. Esetleg van ötödik is? Ha igen, kérem szíves tájékoztatásomat. :-)
Nem értem, miért értjük félre egymást, Sihuhu, de nem adom fel! ;)
Számoljunk már együtt!
- a karburátor és a trafósor között van egy,
- a váltó és a karosszéria között van még egy, azaz kettő,
- ugyanonnan folytatódik, ahová az előbbi becsatlakozik, tehát a karosszéria és az alváz között van még egy, azaz három eddig.
Milyen negyedikre gondolsz? Amit lefényképeztél, az megy a karosszéria és az alváz között, nálam az a harmadik. Biztos valami apróságon csúsztak el a gondolatmeneteink egymás mellett... :)
Real Time-ban kéne mérni a tankból jövő ellenállás jelet, meg a kocsi fedélzeti feszültségét a gyújtás ráadásától kezdve az eégsz úton. Hátha akkor kiderülne hogy mi is történik. Ha egy csatlakozás/kábel melegszik pont hogy nőni szokott az ellenállása.
Ellenben a fedélzeti feszültség változhat a bemelegedés hatására akár, vagy az úszó lehet hol felakad ha áll az autó, de ha mész vele, akkor a folyamatos benzin hullámok mozgatják és megkenik a pályát és nem ragad le.
Nekem LED-es a műszerfalam és nincs ilyen gondom. Annyi van hogy kanyarokban néha mást mutat, mint nem kanyarodva, de ez normális, mert ha nincs teli a tank, akkor a benzin keverék ide-oda lötyög és az úszó emiatt tévesen mér. Másik hiba még a LED-esnél hogy alacsony alapjáratnál néha pulzál/villog kicsit. De amúgy elég pontosan méri nekem az értékeket a testpontok javítása óta.
Analóg műszer esetében érdekes jelenség: amikor leparkolsz, mondjuk mutat a tankban kb. 20 liter benzint a műszer, és mikor legközelebb használod a kocsit, ráadod a gyújtást, mutat pl. 17 litert. Olyan, mintha 3...4 liter eltűnt volna. Viszont 50 Km-t meg tud úgy tenni az ember, hogy alig fogyaszt benzint az autó. Mintha a kocsihasználat során a test ellenállása csökkene. :-)
Megdolgoztatsz, de nem adom fel, hogy megértsd. :-) Mellékelek egy képet a negyedik kábelről. Pirossal bekeretezve a negyedik testkábel.
A műszerek házai vannak testelve, és a testet aműszerfalat tartó kasztni elemről veszik le emlékeim szerint. Nézz alá a műszerfalnak. Nálam a testkábel barna (1980 májusi). Ezek a kábelek nincsenek kitéve az időjárásnak , de érdemes a sarukat megmozgatni, kombinátfogóval óvatosan megnyomni és visszatolni a helyükre.
Kb. a felére csökkent az analóg mutató kilengési hibája.
Öreg autót szerelni sosem úgy megy, ahogy elképzeled. Ha minden rendben tényleg pár óra. De mindig lehet valami meglepetés.
Én is mikor a vízpumpát újítottam fel, akkor voltak meglepetések. Pl. az elöregedett vízcső elrepedt. Az egyik csapágy szétesett. A sok állás miatt a hátsó fék be volt ragadva.
Szóval egy pár órás művelet végül fél napig tartott.
Szerintem 3 "testkábel" van, mert az elektromos kapcsolási rajzon 3-at látok. Kérlek írd le tételesen, melyik honnan hova megy, mert én ezeket találtam:
- amit beszéltünk a karbitól a trafótartóig, ez egyértelmű, mindketten ugyanarra gondolunk,
- a másik kb. a nívópálc-tól megy a karosszériáig,
- és a harmadik ugyaninnen, ahová az előbbi csatlakozik a karosszérián, onnan megy az alvázig.
Milyen negyedikre gondolsz?
A műszereknek hol vannak testkábelei? Milyen vastagok, és hosszúak, könnyű cserélni? Ha neked nem oldotta meg a többi testkábel cseréje maradéktalanul a mutató ugrálást, akkor egy füst alatt ezeket is ki lehetne cserélni, hogy biztosra menjek. Vagy mennyi az annyi, mennyit javított a mutató ugrálásodon?
A hajtómű hátsó vége közelében alul jobbra van a negyedik test, ami a kasztnit "testeli" az alvázhoz. A jobb első kerék mögött betekintve jól látszik (mobilon bekapcsolod az elemlámpát, ez sokat könnyit a dolgon). Én kicseréltem mind a négyet, de kicsit így is ugrálnak a mutatók, amikor fel-lekapcsolom a lámpát. :-)
A Km-órát szereltem ki, és az üres helyén már könnyen befér az ermber keze az izzócseréhez. Szerintem onnan megy a piktogramok cseréje is, bár erre már nem melékszem pontosan. Azért is jó, mert lehet olajozni/zsírozni így egyúttal a Km-spirált is.
Kombi műszer: emlékeim szerint a kombi műszer kiemelését is a Km-óra kiszedésével kezdtem (univerzális kezdőlépés...). Onnan jobban hozzáférhető a kombi műszer rögzítése.
A mérőóráknál is van bőven testkábel (műszerek testjei).
Hármat láttam: egy a karburátornál, ahogy már beszéltük, és kettő ott a nívópálca mögött, hol a negyedik?
Más: a műszerfal visszajelző lámpáinak égőcseréje céljából hogyan lehet hozzáférni? Előlről ki lehet pattintani a piktogramokat, vagy hátulról? A kombiműszert is szeretném kioperálni, gondolom az azt tartó csavarokat hátulról kicsavarva előlre kihúzható, jól gondolom?
Igen, megtaláltam, kb. ugyanakkora barna vezetékek, mint a karbi alatt is, és a sebváltónak szintén a nívópálcához közeli részéhez vannak kötve. Miért írtad azt, hogy csak 2-t kell cserélni belőlük? Ott van mellette a másik, akkor már azt is megveszem és kicserélem.
A kapcsolasi rajzon a trafosortol jobbra van ket 10-es testatkotes, es a ketto kozul az egyik, amit leirtam. Szerintem rossz lehet a forditas. Viszont nalam meg van egy kondi a trafosornal bekotve talan a testre. Tehat ott van ertelme a gyujtokabel zavarmentesito szovegnek.
Az elso igen, a masodik nem. A kabelsoronyt en kulon vettem, es vettem hozza sarukat - osszeforrasztashoz nagyobb teljesitmenyu paka kell. A 33-as busz vonalan a Galvani utcan tul bal kez fele van egy nagyobb villamosipari bolt vagy aruhaz.
Egyébként, a kapcsolási rajzot átnézve, a karbi és a trafótartó közötti vezeték neve: gyújtókábel zavarmentesítő, és 3 külön darabot is jelez belőle külön-külön helyen a rajz. Célszerű lenne mindhármat cserélni, vagy egyelőre elég lenne csak az akku és a váltó közöttit?
Érdekesség még, hogy a rajz barnával jelzi mindet, pedig a váltóhoz fekete vezeték megy.
A valto es kasztni kozottihez levenni szukseges a pedalsornal levo negyszogletes fedelet a hozzaferes miatt. Van a karbitalp es a trafotarto kozott is testkabel.
Akkor gondolom lehetne azzal kezdeni, hogy ezeket a "testkábeleket" kicserélem mindet, aluról rézre. Mennyi van belőlük és milyen hosszúak és hol találhatóak? Gondolom nem úgy kérted az autósboltban, hogy Wartburgba lesz.
A régi '79-es Touristba volt ilyen, bár megszakítókkal hajtottuk. Azzal is adtuk el. Emlékeim szerint jó volt. De mint ha átmérőben kicsit vastagabb lett volna mint a gyáriak.
Ha már mindenen túl vagy, akkor lehet a műszerben kondikat cserélni. De 90%-ban a testpontok miatt szokott ilyen lenni.
Nekem mikor vettem Zöldit, akkor a lámpa felkapcsolására felső zöldről pirosra ugrott a hőfokmérő (ledes műszernél). A karosszéria és a váltó közötti alu vezeték volt megtörve, de nem szakad el, így nem látszott. Így jól megszívatott. Majd egyszer váltó bak cserénél láttam, hogy az mégsem vezet ottan.
Vettem vastag rész kábelt autósboltban. Azóta pöpec! :)
Mérd ki a primer ellenállását, ha nem kisebb mint a gyári trafóé (4-5 ohm) akkor biztos jó lesz az EBZA-hoz is. Annyira nem lehet szar, hogy tartaléknak se legyen jó :)
Ilyen bolgár 2T Wartburg/Trabant trafóval van már valakinek tapasztalata?
A ROM élesztésekor észleltem, hogy hiányos az alkatrész készlet, egészen konkrétan egyetlen tartalék kistrafóm sincs. Ilyet tudtak hozni az autósboltban. Valakinek tapasztalat? Érdekes módon, lötyög benne az olaj gondolom, hasonló mint a Lada trafó.
Twk004, Atomi, mi a véleményetek, szerintetek EBZA-ához lehet ezt használni? Nem fogja hazavágni, mint pl a Samara trafó?
Igazából tényleg csak a szervízszintre szánom tartaléknak, hát ha a gyári trafók valamikor útközben behánynának, legyen hová nyúlni.
Furák a csavardolgok. Van collos készletem az angol autóimhoz. Van hogy a 1/2 collos fejre rámegy a 12-es metrikus kulcs, de van hogy csak a 13-as... és van, hogy a 12-es fejre a 1/2 collos kulcs jó...
Az elektrolitként szolgáló víz jelen van minden futómű alkatrésznél, vagy akár a levegő páratartalmaként is. Korunk autóipara szemrebbenés nélkül alkalmaz alu elemekbe betekert felület-kezeletlen acél csavart. Ezért kellett az egyik korábbi VW konszernes autómban egy futómű szilentperselyt cserélni komplett bölcsővel együtt. Ha jól emléxem kb. 6-7 éves volt akkor az az autó, kb. 80 eKm futást követően. De tudnék más példákat is sorolni.
Lesarkalt csavarok: Nekem eddig mindent sikerült megoldanom hatlapú készlettel. Ha a 13-as annyira le van nyalva, akkor rákalapálom a 12-est :o) Persze ehhez minőségi szerszámkészlet kell. Beta, Gedore, de legalább King Tony. Nem az autószerelésből élek, de mindig van 3-4 öreg járművem, meg két újabb, no meg a család autóit is szoktam javítgatni. Szóval nincs olyan hét, hogy ne recsegtetném a racsnit.
Sajnos össze tud korrodálni, mivel más a potenciáljuk, és ha elektrolit (víz) van jelen, akkor kontaktkorrózió lép fel közöttük. A DAF-omon pl. úgy rákorrodált az alumínium keréktárcsa az acél kerékagyra, hogy alig tudtam levenni.
Ráadásul a kiskerekű gyújtásház kicsit eltér a későbbi 353-astól (bár csereszabatos), és nem nagyon örültem volna ha megsérül.
Pedig ESKA csavar volt :) Köszi a tippet amúgy, attól féltem ha a csavarokkal próbálnám behúzatni, de a csapok nem akarnak annyira bemenni, akkor megfeszülhet és eltörhet a ház vagy valami ilyesmi... Lehet hogy az ázsióm szempontjából jobb lett volna csak azt írni, hogy kicseréltem a gyújtást és jó lett, de hadd nevessenek a szerencsétlenkedésemen, utólag visszagondolva már én is csak nevetek :D
@pizo:
Hűha, nem gondoltam hogy az alumínium is össze tud rohadni a vassal. Vagy a kiskerekűnél még a gyújtásház is más anyagból van?
@dstr:
Jogos, bár olyan munkának neki se kezdek amihez már előre látszik hogy nincs megfelelő szerszámom, itt "mit se sejtve" szaladtam bele a pofonba.
Bármilyen normál kulcs helyett itt valami olyan lett volna a jó, ami pl. 13-as helyett 12,5-ös vagy valami hasonló köztes méret, és kisebb a játéka a csavarfejen. Gondoltam hogy kireszelek egy 12-est, de aztán egy se volt amit nem sajnáltam volna szétbarmolni.
Ne aggódj, akkor is nehéz sokszor levenni a gyújtásházat, ha még nem barkácsolták. A kék kiskerekűmről 2011-ben először vettem le 46 év után. A hengerfejtömítés folyt, a gyújtásház összekorrodált a blokkal, fél napig tartott leszedni úgy, hogy semmi ne sérüljön meg.
A hasznalt cuccok szerelese mindig okoz meglepetest. Az a csavar fog lenyalodni elsokent, amely a legnehezebben hozzaferheto - Murphy-torveny. Ok- okozat felcserelodese :-) az illesztocsapokat inkabb a blokkba erdemes finoman bekocogtatni - a harom rogzitocsavar behuzasaval szepen behuzodnak a csaok is a helyukre. Javul a feltalalekonysagi szinted, azzal, hogy rajottel, a gyujtashaz ontvenyen az illesztocsapok furatan at ki tudod utogetni a csapokat. :-) Hasznalt auto butykolesehez kreativnak es lelemenyesnek jo lenni. Gratulalok, szepen haladsz a temaban a megdicsosegesules fele. ;-)
Sziasztok! Elmesélném a mai szerelési élményeimet, mert nem gondoltam hogy ilyen bonyolult lesz ez a gyújtáscsere :D Eddig olyanokat hallottam, hogy ó, csak le kell kapni és fel kell tenni a másikat, sima ügy. Na persze hogy nem lett az...
Azzal kezdődött a dolog, hogy a három M8-as csavar közül a legkellemetlenebb helyen lévőnek (szemből nézve a bal oldali) elkezdett lenyalódni a feje. A szovjet villáskulcsnak tulajdonítottam (mellesleg nem volt jó ötlet, hogy 12-esből került az autóba vagy három, 13-asból, a lényegből, pedig összesen egy), és hazamentem hozni másikakat. De a magyar "precíziós" se volt annyira jó, a csillagkulcs is csak tovább nyalta... A Moszkvicsban lehet hogy van 13-as eredeti NDK-s, de oda most nem volt energiám elmenni. (Aztán néztem, hogy az eredeti NDK-s 10-es is kb. annyira lötyög a 10-es fejű csavaron, mint ez a szovjet 13-as a renitens csavarunkon, szóval lehet hogy mégse a szovjet kulcs volt a hibás.) Már azon voltam, hogy marad mégis az eredeti gyújtásház, de miután kiszedtem az alaplapot, és feltűnt, hogy milliméteres tengely irányú és kb. több tizedes sugár irányú játéka van a forgórésznek, nyilvánvalóvá vált, hogy ez nem maradhat. Összesen kb. 2 órát elvacakoltam, végül az lett a megoldás, hogy egy linóleumvágó pengéből letörtem egy darabot, és azt beszorítottam a csavar és a villáskulcs közé, a kemény acéllemezzel így kihézagoltam a kulcsot, és kijött a csavar. (De erre is egy arra járó emberkét kellett megkérnem, mert én nem tudtam akkora erőt kifejteni.)
Aztán jött a következő meglepetés, hogy egyáltalán nem akart lejönni a gyújtás. Elkezdtem feszegetni, nagy nehezen sikerült fellazítanom a pozicionáló csapokat (amiről eddig nem is tudtam hogy léteznek), lejött, oké. De kiderült, hogy az új gyújtásházhoz nem voltak pozícionáló csapok... Nem tudom gyárilag ez hogy van, de én azt hittem hogy a blokkba vannak beverve ezek a csapok, és magát a gyújtásházat csak rá kell húzni. Ehhez képest ez alig jött szét, és a gyújtásházba voltak szorulva a csapok. Végül egy M4-es csavarral tudtam kiverni őket a másik oldalról, de erre is kellett egy kis idő hogy rájöjjek :) De ezek olyan vastagok voltak, hogy totál szorultak mindenben, a másik házba beverni se tudtam őket rendesen. Már reszelgettem, mindent csináltam, nagy nehezen sikerült jól beleverni őket az új házba. De az egyik még görbe is volt, szóval plusz örömöt okozott... Az új ház is nagyon nehezen ment fel, végül rá kellett szabályszerűen vernem a blokkra.
Bekentem rézpasztával a miramid tárcsát forgató kis izét is, meg az M8-as csavarokat, talán így könnyebben ki fognak legközelebb jönni. A kissé szétbarmolt fejűt is visszaraktam, mert most nem volt másik, ahelyett majd kell venni másikat. (Bár így hogy nem izomból kellett tépni nem volt a fejével gond.)
Ezek után már szinte semmiség volt este 9-kor nekikezdeni a gyújtásállításnak :) Most minden új lett: új ház, új gyári alaplap, új gyári vezeték a gyújtás és a trafók között. A gyújtást végül 3mm-re állítottam (most szerencsére nálam volt a 0,6mm-es hézagmérő is a megszakítókhoz), mentem egy próbakört, látszólag kifogástalan lett, a megszakítók se szikráznak a normálisnál jobban. Érzésre is jól megy az autó. Remélem nem olajoztam túl a filcet, és nem fog kelleni valahol szégyen szemre kéthengerezve félreállnom leitatgatni a megszakítókról az olajtrutyit.
Tanulság: fogadd szkeptikusan ha azt mondják valamire hogy "sima ügy", ha még nem csináltad. (És ha még nem nézted meg hogy mennyire van összekókányolva az adott rész az autódon.)
Túl rövid a gumifékcső. Hosszú útra ne így menj vele ! És nem és nem, nem kell mindig lemosni az autót, mert korrózió fokozó hatása van a túlzásba vitt mosásnak !
Sziasztok! Keresek Wartburg 1.3 első ködlámpákat! Ha valakinek van felesleges és eladná az kérem jelezzen a cseppeti kukac gmail pont com email címen! Köszönöm szépen!
Sziasztok! 1.3 Specialba milyen ködlámpa való? Itt méretre gondolok leginkább, vagy konkrét típusra, sajnos sehol nem találok belevalót, mindegyik kissebb és nem szép... Gyáriról már letettem, mert nem találok sehol sem...
Köszi még egyszer, már be is van szerelve a teleszkóp. Végül Bárdiból egyébként :-) A kiegyenlítőtartály kupakja meg meglett (amikor utántöltöttem a vizet, valahová gondosan letettem, az asszony meg megtalálta és elrakta).
Viszont továbbra is "eszi" a kocsi a hűtővizet, és eléggé koszolódik is. Amit tudtommal nem nagyon szabadna neki...
Sziasztok!Eladó lenne Wartburgom.Hagyatékból vettem egy általam ismert idős házaspár hétvégi házánál volt.1988-as fehér tolótetős padlóváltós kivitel rozsdamentes(tényleg csak egy két pötty) valódi 14000km-es futásteljesítménnyel gyári gumikkal még!Komoly érdeklődőket várok.Csere esetleg elölhűtös KORMÁNYVÁLTÓS citromsárga megkímélt kivitelre.
Rendben, majd írd meg akkor a részleteket :) Remélem jól sikerül majd a lakatolás, manapság nem hallottam túl sok jót úgy általánosságban az ilyen munkák minőségéről...
Minden touristban bal oldalt van, minden kocka limóban jobb oldalt. Szerintem valami olyasmi oka lehet, hogy a Tourist az lehet teherszállító kocsi is, munkaeszköz, csak a sofőr használja, ő nézi a térképet, írja a menetlevelet. A sima wartburg pedig ilyen családi kocsi, nem teherautó, többen mennek vele, jobb, ha az anyósülésen navigálnak, a sofőr csak vezessen. De ez csak tipp.
csak ovatossan a muszerekkel laptoppal elektronikus ketyerékkel a wareszon nehogy 2058-ba landoljatok az erdi lejton lefele menet versenyezve a 16-ik generacios teslakkal... habar nem kell felni azok majd a robotpilotak vigyaznak ratok letérnek eloletek 220-nal a dombaljan! :) :)
Holnap sajnos nem tudok menni, illetve lesz nemi lakatoltatas a kocsin elobb majus elejei kezdessel. Most jottem eppen a mestertol, akivel megyeztettem. 36 evig birta egy atfestessel. Ilyen legyen a kov. 36 eve. :-) Utana viszont masszivan gyujtasszabalyozas...
Kezeket a magasba, aki jön szombaton a Premier outletbe.
Mellesleg egy kis csereberén töröm a fejem. Van egy Barkas szabadonfutó harangom, cserélném Wartburg harangra, valamint egy jó nyelestengely is kéne. Van még egy FFV gyújtásom is egyébként.
Az teljesen random, mikor éppen hogy sikerült a gyárban. Amúgy nekem inkább az ülés ülőlapja gyanús, lehet hogy ez már Opel üléses utolsó szériás? Bár akkor meg az ajtókárpit nem stimmel.
Én meg oda sem megyek. Glamour napok lesz, ha mond ez valamit. Amikor egy sima (hétköznapi :o)) hétvégén rendezik, akkor is bolondok háza szokott lenni.
Egyelőre ez csak egy gyors tűzoltás volt, hogy találkozóra el tudjak menni, tervben van még fejlesztés.
A 25-öst (bocs nem tudom mi a szakszó rá) mindenképpen megszeretném csináltatni duplalemezes Atomi féle verzióra, illetve Eisenachban majd megpróbálok összevadászni gyári gumi cuccokat. Ja igen, 4-es alkatrészt is megcsináltuk 4 csavarosra. :)
Nagyon jó :) Hát sajnos már azt sose tudom kipróbálni, hogy a gyári új milyen volt. De ha valaki úgy érzi, hogy az ő váltója gyári mintaszerű kapcsolásérzetet ad, akkor azt szívesen kipróbálnám majd az érzés kedvéért valami találkozón!
Mert valószínűleg mind elölhűtősből, mind hátulhűtősből csak szétkopott, szétgyalázott váltórudazatos kocsikhoz volt szerencséd. Sz. Gabi ma szétkapta az enyémet teljesen, minden kopó cuccot cseréltünk, és láss csodát, már már tökéletes lett. :)
Nem drága, csak annak tűnik. Gondold el hogy egy lelakottat mennyibe kerülne erre a szintre hozni. Illetve pont ilyenre nem is lehetséges, épp ezért keresettek a megőrzött autók. Csak fura, hogy már egy 4T Wartburg is kezd veterán lenni.
Tisztelet! Tudna nekem felvilagositast, infot , segitseget ,szakmaihozaertest megosztani , hogy hogyan lehet ultetni a warburgot rugo vagasa nelkul ! Gondolom ez felni atmerotol is fugg ! Estleg légrugó? Van valakinek tapasztalalta? Amigy mekkora atmeroig lehet 17 meg jol al neki peresgumival,elforog ! Minden otletet meghallgatok! cimem publikus.koszonom!
Erről a váltó dologról jut eszembe, eddig amiket próbáltam elölhűtősöket, azoknál szinte ellenállás nélkül lehetett minden fokozatot kapcsolni, meg magunk felé húzni a kart. Az eddigi 2 hátulhűtősömnél meg határozott beleugrás-érzés volt/van mindegyik fokozat kapcsolásakor, és a síkok közti eltérítés is nehezebb, mintha az egész váltó "feszesebb" lenne vagy nem tudom.
Ennek lehet valami gyári oka, vagy valami rendellenesség, kopás, utángyártott kulisszák stb. lehet az ok?
Bontóból inkább eredeti gyárit, mint hazai kisipari utángyártottat. Legalábbis nekük 2T-seknek ez a tapasztalatunk a kiegyenlítótartály sapkája ügyében.
Lehet, hogy nem volt még elég kiforrott. Vagy nem volt elég erős. Vagy ami elég erős volt, az még nem volt homologizálva mondjuk A-ban, csak N-ben. És akkoriban nem ezek voltak a legfontosabb létkérdéseik.
Gondolod, ezek szabványméretek? Ez eszembe sem jutott, hogy beballagok mondjuk egy autóalkatrész-kereskedésbe, és megveszem :-D Mindenesetre köszönöm szépen a gyors választ!
Sajnos sikeresen elhagytam a hűtővíz tartály tetejét (a vicc az, hogy van egy tartalék tartályom, de az is tető nélkül). Szerintetetek mennyit az esély rá, hogy bontóban tudok ilyet szerezni? (Életemben nem jártam még autóbontóban).
Illetve a csomagtartó teleszkópja is megadta magát, ilyet is próbálnék turizni, de nem tudom, milyenek a kilátások.
Hát, sok mindent terveztem én is, de aztán a józan ész felül írt mindent, és rájöttem hogy fizetésből szeretnék megélni, nem maszekból. :)
Más téma. Sikerült P21-Ferivel abszolválni az új váltórudat. Elég macera volt a stiftet megindítani a tűzfal túloldalán, de aztán ment minden mint a karikacsapás. Sokkal könnyebb lett a váltó, meg lett rajta az 1-es, könnyen veszi a rükvercet is. Úgy hogy most öröm és bódottá. Jöhet a féltengelyezés. :)
Itt már annyian akartak mindenfélét gyártani, 5-ös váltót, ADMV-felnit, stb. Az a lényeg, hogy magyar piacra felesleges, nem fizetőképes. A német piac meg csak akkor kezdi venni, ha meggyőződött a folyamatos jó minőségről. Ott meg aztán nem topzódnak a Transokban. A limó tank meg nem annyira gyakran rohadt ki.
Sziasztok! Amennyiben tudna valaki eladó limousin-t 76-84 közöttit viszonylag jó kasznival elérhető reális áron kérem ne habozzon, írjon nekem. Közismert oldalakat nézegetem ,de azokon csillagászok hirdetnek 800kg-os vasoxid tárgyakat.(nem az 4-5000 euros kocsikra gondolok)
Kösz mindkettőtöknek, reméltem hogy nem problémás. Van egy szétkopott telisonkásom, így nyugodtan küldöm felújítani. Most részsonkás van a blokkomban, de a telisonkás karakterisztikája jobban tetszett.
Rutinosoknak egy egyszerű kérdés a 353 blokkal kapcsolatban: A telisonkás főtengely belemegy a 84 utáni (részsonkás) blokkházba is? Tudtommal nem volt változás ezen a téren (belső geometriákon), de egy megerősítés(?) jól jönne.
Kis segitséget kérnék váltó témában. Szereztem egy '75ös bontott váltót. Megbontottam, a hátsó Qi205 csapágy úgytűnik rendben, nem szeretném a hátsó váltóházat szétszedni.
Ékes szabadonfutó van benne. Van egy gyári új harangom, de abba nem megy be a szabadonfutó kosár mert kisebb a belső átmérője. Különbözik az ékes és a kúpos szabadonfutó harangja? Mi a trükkje a dolognak? Még soha nem szereltem szabadonfutót.
Tudom, hogy van ez az ékes ami a régebbi és van a rámelegitős (kúpos) ami az újabb. Melyik a jobb?
Gondolom ha maradok az ékesnél akkor érdemes cserélni az éket is mert a csillag a tengely ellenében lötyög.
Valamint a harangot a helyén megmozgatva mintha valami kotyogna a váltóházba, talán a fogaskerekek kopottak, bár a fokozatokat szépen patentul veszi.
Végezetül érdekelne, hogy a difinek mennyi lehet a lógása. A bolygókerék és a rózsakerék fogai között van egy kis kotyogás.
Kaptam (szigorúan kölcsönbe, köszi, akebeR) egy hűtőrácsot a Púposomhoz, ameddig a saját rácsát le nem tudom krómoztatni. Namost, egy sárgás színű védőlakk van rajta, nem is egyben, hanem foltokban. Mivel jön ez le? Benzinnel és szintetikus higítóval már próbáltam.
Voltam már megnézni eléggé oda van de egyenlőre azért van egyben mert inkább egyben szeretnék eladni azt mondták ha nem viszi el senki később akkor megbontják.
Sziasztok! 1.3 standard Wartburgomra szeretnék első ködlámpát, mire lesz szükségem hozzá? Illetve hogyan/hova kell bekötni? Működhet egymástól az első és a hátsó ködlámpa?
OK. Majd mutassatok PmobilTB-vel egy másik eredeti kék ajtókárpitos 353-as Wartit élőben. Az 53-dikat taposom, de én még egyet sem láttam. Az eléggé ritka Genex ülést viszont már már láttam. :-)
Legalább hülyeségeket ne írnának. "a gyárépületeket lebontották, csak egy maradt meg, azt múzeummá alakítottak" A többi megmaradt épületet elfújta a szél tavaly óta?
Amennyiben a gyár szerepel a címben, nem kellett volna az épületekről, legalább az "újabb" főbejáratról képet betenni?
Ha jól tudom ebből épült végül a francia rendszámos Rallye Trans másolat egy volt fórumtag közreműködősével.
Amúgy ez a sárga krómos megfogta a fantáziámat, ha lenne az embernek egy kis ideje (ami nincs), meg pénze (ami még annyira sincs), egy Wartburg312 kartársi segítséggel (nála már van kabrió építő tapasztalat) egy kockából is igen szép kabriót lehetne faragni, igényesen, normálisan mutató vászontetővel.
Nem minden esetben ilyen egyértelmű. Nálam is van egy blokk, egy az egyben ugyanilyen problémával. 3 főtengellyel ugyanez a probléma. Fémes ütődő koppanás beindítva, kézzel forgatva szépen járt. Két szett dugattyúval és illesztett csapszegekkel is próbálva. Egyenlőre passz.
Most jön, hogy másik blokkban mit csinál a főtengely.
Amikor kopog szerinted engedi valaki is tovább forogni a motort hagy melegedjen és verjen szét mindent ? :)