4360 forint a vizsga két évre egy motorra, egy 5 lovas motor teljesítményadója 1380 Ft, ha 2019-es gyártmány (ha régebbi, akkor kevesebb). A kötelezőt ígyis-úgyis fizetni kell.
Akit havi 300 forint extra kiadás földhöz vág (két évre 7120 forint), az ne motorozzon.
Az egyszeri költségek részben rendben vannak:
A regadó egy új 80 cm3 alatti motorra 20e forint, egy 10 évesé 4150 Ft. Egyik sem egy mellbevágó összeg.
(nincs smkp kategória, csak 80 alatti)
A rendszámot egyszer kell kifizetni az 5.500 Ft motorra.
Az átírás egy rablás, arra nem ártana valami értelmeset kitalálni:
A jelen pillanatban egy új 50cm3-as motort 29.700 Ft átíratni, ami főleg az öregebb gépeknél (is) aránytalan tud lenni.
Pl.: valami fix díjjal, mint a lassú járműveknél megoldható lenne a helyzet.
Mondjuk az ezeréves autókat lomokat is adják-veszik ott se olcsó mulatság az átírás, úgyhogy...
Pedig szerintem pont mi (=amúgy is van motorra jogsija) vagyunk azok, akiknek addig van értelme 50-est használnunk, ameddig azt a rendszámoztatás költségvonzataival (reg. adó, eredetvizsga, átírás, telj. adó, műszaki) kevesebbe kerül megvenni és fenntartani egy 125-ösnél.
Ez má' mekkora baromság, hogy robogóval járni messzire motor helyett, mert az megbízható.
Ez nem attól függ, hogy valami robogó, vagy motor. A bicikli még megbízhatóbb :-)
Robi CDI gyújtást se fogsz az út szélén javítani.
Megszakítós MZ-t kell venni, bár annál is előfordulhat olyan hiba, amit nem tudsz az útszélen megjavítani.
Aki meg nem megy terepre, annak kár túraendurót venni.
Még nem került rá sor, de ha hosszú uton defektet kapnék, biztos nem trélereznék, hanem megjavítanám. Legfeljebb lefektetném, igaz az enyém nem nehéz kismotor (150 kg), de a nygyot is fel lehet állítani. Ezt még a vezetéstechnikai tréningen is oktatják, hogy kell.
Már értem, miért szeretitek a robogót.
Amit nem értek: én, ha ráülök a lányom Aprilis SR-jére, nem érzem magam biztonságban (megy 80-at óra szerint), pedig a rendes motorom se egy futómű bajnok. a robogón ülve érezni igazán a "görhokedli" érzést.
Ennyire nincsenek félelmeim, igaz külföldre nem is járok. Viszont az biztos hogy kellemetlen volna egy defekt a Transalp esetén. Mivel tömlős, vagy megjavítod az útfélen, vagy tréler. Tolás kizárt, ez is 2 mázsa fölötti gép, nem hogy lapos gumival, de normál állapotban is pont elég azt a néhány méter amíg kitolom a garázsból. A földutakra amúgy is sajnálnám használni, olyan lenne a lánc a portól mint a bundás kenyér. Ez nálam nagy becsben van, csak esőmentes száraz időben veszem elő örömmotorozásra.:)
Idén is volt néhány defektem földúton a Kymco robogóval, tömlő nélküli így hazáig kibírta. De ha kell ott a gumikukac is, rövidtávon egy facsavar is megteszi. Van JOG-om is, igaz már csak tartalék, vagy lom. Azt viszont toltam néhányszor defekt miatt. Eleve leharcolt volt amikor megvettem, de valóban megbízható gép. Amikor már annyira rossz mindene, hogy elvileg már nem is volna szabad működnie, de ez még ekkor is kimegy a világból.:)
Igazából az az oka, hogy robogóval járok nagyobb távokra, mert rohadtúl aggódós vagyok. Volt pár esetem, hogy nagymotorral lerobbantam, vagy csak nem indúlt el hazzafelé jövet reggel, stb. Több alkalommal is. Egy tortúra volt hazajuttatni.
A kis jog meg már bizonyította, hogy hihetetlenűl megbízható és faék egyszerű szerkezet. Az úton is megtudom javítani A-tól Z-ig. De akkár az asszony kombijával is értemehetünk. Vagy bármilyen 3-5 ajtóssal. De azt akár már helyszínen is fogok, bárki elhozza. Megfelelő pénzösszeg megvillantása után. 100% nyugodtsággal indulok neki külföldi utaknak is. Olyan helyeken tudok robogózni mint "bringautak" erdei ösvények, rosz sáros erdei utak. (Ahonnan egy 200kg-os motort csak traktorral lehetne kihúzatni) . Nagyvárosok sétálóutcáin tolva mint gyalogos, nem dudálnak le az autósok mint rendszámos nagymotorral, ha 30al bámulom a tájat,stb... 10éve még nem is ültem robogón, egyetlen előnyét sem tudtam volna felsorolni. Sőt el sem tudtam volna képzelni magam robogón. Átlag buta nagymotoros voltam.
Fiatalként én is bevállaltam segédmotorral akár 300 kilométeres túrákat, Mátra, Bükk, és valóban nem tartott napokig.:) Mostanában robogóval csak helyben közlekedek, lakás-telephely között, és határbejárásra használom. Nagy forgalmú műutakon nem járok vele, nincs rá okom, évi 2000 km alatt szokott lenni kevéssel a megtett kilométer.
Új kormány rendelet, multkorában néztem a TV-ben. Segédmotor már sehol nem mehet fel kerékpár útra. Sőt mivel, hogy mostmár a 20al döcögő elektro bicókat is segédmotornak nyílvánítják, most már ők sem.
Ezt közölte is velem már a motoros rendőr amikor megállított a bringa úton. ( Pár hónappal előtte, ugyan az állított meg, és akkor még minden rendben volt. )
Nem sok olyan ország van a világon, ahol ennyire kevés segédmotor van. Egy esetleges rendszámozásnál, ami több tízezerbe kerűl, ennek a kismotor mennyiség min 50%-át inkább szemétre dobná a Magyar, mintsem rendszámoztassa. Túl kevés van még ahoz, hogy megérje ez az államnak.
A Magyar nem robogózik. Esetleg addig amig meg nem kapja a B jogsit, vagy autót kiváltani rövidebb távokon, melóba járni,stb.. Ritka az olyan mint én és egy két ember aki autóként használja. Nálam az évi futás teljesítmény 10-20ekm/év. Bármilyen elintéznivalóm van az ország bármely pontján, oda én robogóval megyek. Vagy akár külföldre vagy csak úgy bárhová.
És a közhiedelemmel ellentétben nem két nap 100km. Egy normálisan közlekedő autóhoz/motorhoz képest nem sokkal vagyok lassabb kb: 20mp/km LAKOTT TERÜLETEN KÍVŰL. (100km nem pályán, min 25%-a lakott terület.) 100km-enként 20-30 percel vagyok lassabb.
De volt rá példa, hogy szinte minden településen utolérem azokat akik a főúton megelőznek.
Na jó, de szeretnénk abba az irányba tartani, nem?
Bár most keleti nyitás van, ki tudja, merre tartunk.
Én egyébként nem hiszek abban a hogy a svájci, (német, osztrák) az úgy születik, őket is betartatott szabályokkal "nevelték" becsületessé.
Hamár Ausztria: nem rég volt róla szó, hogy a sógorokhoz nem mernek kimenni a "sportkipufogós" motorosok. Nálunk is van szabály a zajkibocsátásra. Ja, csak ott be is tartatják!
Meg onnan indultunk, hogy az egész szabályrendszer megkérdőjeleződik, ha olyan szabályokat hozunk, amit senki nem tart be.
Tehát az is megoldás lehetne, ha az lenne a kritérium, hogy 50 ccm, max seb. 70, oszt jónapot, és (csak a nyelvi tisztaság érdekében) nevezzük kismotornak (mikromotor, motorka, törpemotor mittudomén)
A 100 éves segédmotoros kerékpár, az a dongó, olyan már nincs is. Egyszerűen nevetséges egy mai modern robogót annak nevezni.
Így is fel lehet fogni, de az sem igzságos, hogy egyik ember levizsgázik, és vállalja a motorral járó + kiadásokat, a másik meg csak megy úgy jogsi, és közterhek nélkül. a rendszámozás feltehetően kiszűrné a sok 100-125-150, urambocsá 250-es robit.
Tehát nem úgy van, hogy dögöljön meg a szomszéd tehene is, hanem miért pont az enyém dögöljön meg?
Magam is azért tartok ötvenes robogót, mert tökéletesen megfelel napi használatra, jobbára földutakon használom. Van egy Transalpom is, azzal kirándulni járunk. :)
eddig egy nyomós érvet nem tudtál mondani a rendszámozásra. mire gondoljak, ha nem erre? már másra nem tudok. de hagyjuk, mert ha több nap alatt nem sikerült megmagyaráznod, akkor valszeg nem is fogod tudni.
amúgy én nem vagyok ellene a rendszámozásnak. ha kell, akkor majd meglesz. pont leszarom. nem azért járok 50-essel, mert erre nem kell rendszám, hanem azért, mert szeretem.
egyébként most jöttem rá (jó lassan :)), h téged az zavar, h az smkp-st kevésbé tudják megbüntetni. nem az, ha szabálytalankodnak, mert te is szabálytalankodsz, mint mindenki más. dögöljön meg a szomszéd tehene esete.
mindennel ott lehet hagyni a helyszínt (még sétahajóval is)
de a rendszámnélküliség nem csak hogy lehetőséget ad a visszaélésre hanem kifejezetten inspirál sokakat.
a költségeire való hivatkozás pedig álszent dolog mikor az összes azzal kezdi hogy ilyen henger olyan kipuff meg variátor csak nőljön a teljesítmény az előírások fölé...
jó, akkor ne zavarjanak össze a tények, amik azt igazolják, h az smkp-sok nem sok vizet zavarnak.
(rendszámossal is ott lehet hagyni büntetlenül egy elsodort tükröt. ahogy az autósok is nagyon sok mindent megcsinálhatnak büntetlenül. engem pl. elütöttek büntetlenül.)
Te is tudod nagyon jól hogy mire van a rendszám. miért kellene kivételt tenni ezekkel a pöcsköszörűkkel? hogy a helyi vagány csávók még a 250est is ötvenesként használják? vagy a lesodort tükröket büntetlenül lehessen otthagyni? stb....
Elhagytam a biztosítást. Hívtam a biztosítót, hogy küldjenek egy újat. Közben rákérdeztem, hogy miért küldik a nemzetközi biztosítást ha nem mehetek vele külföldre. Mondta dehogynem mehetek, nyugodtan mehetek. Ha kötekednek, hívjam fel őket, és ők majd elmagyarázzák a rendőröknek, mi a helyzet. (Osztákban még soha nem problémáztak rajta)
Nem a segmotorosok tehetnek róla, hogy nem rendszám köteles. Legyen rendszám, de reális költségekkel.
valóban nem ők hanem a töketlen jogalkotók.
ahogy engem sem kérdeznek meg hogy mennyi regadót, teljesítményadót, vagyonszerzésit (átírás) vagy biztosítási díjat akarok fizetni, úgy a segédmotorosokat sem kell (és nem is fogják) erről megszavaztatni.
mint mondtam nem alanyi jog ez.
egyébként semmit sem tehetne senki ha a határon nem engednék be (teljesen jogosan) a környező országok ezeket a járműveket.
Persze hogy nem kell az autónál, digitalizált nyilvántartást vezetnek róla. Plusz törzskönyv is kell, és van. Régebben a "szürke" forgalmi engedélyben minden addigi tulajdonos neve benne volt. Az első nagy motorom, amelyet újonnan vásároltam 1981-ben még ilyet kapott amikor forgalomba helyeztem. Talán az első autómat is ilyennel vásároltam meg. Majd jött a kétlapos forgalmi, az egyik lap az autó, a másik a tulajdonos adatait tartalmazta. Adásvétel esetén nem lett volna szabad átadnod a személyes lapot, de ezt nem vették szigorúan.
A verseny Jawakat nem ismertem, de hogy a közönséges 350-esek közelében sem jártak a 180-nak az tuti. Rendkívül elavult gép volt már a nyolcvanas években is. Mint az összes cuculista gyártmánynál nem volt pénz a fejlesztésre. Az MZ is ebben a cipőben járt ugyan, de termékei picit modernebbek voltak, és sokkal megbízhatóbbak. Nagy létszámú motoros klubunk volt a nyolcvanas évek elején, zömmel MZ motorjaink voltak, csak néhány Jawás tagunk volt, sokat küszködtek ezekkel a gépekkel.
Nem a segmotorosok tehetnek róla, hogy nem rendszám köteles. Legyen rendszám, de reális költségekkel. Nekem is jó lenne külföldi túrák alkalmával, ha lenne rendszám. Jogosan megyek át külföldre, de szeretnek kötekedni. Főleg szlovákban.
Mindenkinek akinek nincs. :( Magyar sajátosság, ha nekem nincs vagy nem érdekel, akkor nyugodtan ki is vonhatják a forgalomból, letílthatják az utakról.
nincsenek a bögyömben csak azok akik nem értik hogy miért lenne szükséges a rendszámozás és alanyi joguknak érzik hogy rájuk ne vonatkozzanak szabályok, előírások
"minden adásvételi szerződéssel ahányszor csak gazdát cserélt. "
Túl bonyolítod. Egy kell, amikor Te vetted. Még kocsinál sincs meg az összes, és nem is kell.
az a baj, hogy a redelet alkotók is túlbonyolítják. Nem kell környezetvédelmi, motorra sincs, meg nem kell eredetvizsga (úgy se ér szart se, ha baj van, nem mentesít)
Vagy az egészet a fejés oldalról közelítik meg. egy motor műzsaki ma 4300, a forgalmi 6000, a rencám tán 8500. ez egy smkp-nál kijönne 10-ezerből (kevesebb adattartalom), azt még be tudnák nyelni a tulajok.
Pedig egy napon meg kell lépni. Az állapotok nem fognak javulni, amíg ez a helyzet konzerválva van.
Kb. mi vagyunk az egyetlen ország európában, ahol nem kell semmi azonosító egy smkp-ra.
Abban a helyzetben gondolom te se szívesen lennél abban a helyzetben, amikor egy rendszám nélküli jármű károkozás után simán faképnél hagy, vagy egy kamu 50-es miatt nem fizeti ki a biztosító a károdat.
A tulajoknak persze kellemes az állapot, de nem alapvető jog, hogy járműved legyen, ha nem tudod fenntartani...
attól hogy ráakasztanának egy azonosítószámot nem feltétlenül kellene környezetvédelmi előírásokat alkalmazni. mint ahogy nem kellett volna minden irkafirka papírral megvenni a sanszosan lopott robogókat.
egyébként csak annyit kéne csinálni hogy amelyik nincs körözési listán és mondjuk egy egyszerű műszaki vizsgálaton megfelelt az kapna egy smk rendszámot.
ezt mondjuk 2-3 éves türelmi idővel előírni és három év múlva amelyiknek nincs táblája marad kertikapának.
Mindenki ítélje meg maga.:) Szerintem a tulajdonosok más véleményen volnának. Gondolj a szépen gyári állapotot meghaladó minőségben felújított Simsonokra. De ma már a fellelt állapotban sem filléres dolgok. A másik a használati éréke, sok ember munkába járását teszi lehetővé. Feltételezve egy ilyen rendeletet, sok negatív hatása lenne. Be kellene szerezni egy papírozható segédmotort, mivel mindenki ugyanebben a cipőben járna. Magasra szökne annak a néhánynak az ára, amelynek rendezett papírja van. Az új segédmotorok drágák, illetve van még a kínai ami olcsóbb, de felmerülhet hogy azok megfelelnének-e a környezetvédelmi előírásoknak. Régebben rengeteg konténeres kacatot hoztak be, ma ezzel sem foglalkoznak már a kereskedők, szóval ez a lehetőség sem adott.
Most mintha úgy lenne, legalább is hivatalosan, olvastam valahol olyan rendeletet hogy az új segédmotorokat már el kellene látni rendszámmal, a mopedautókhoz hasonló módon. Viszont a gyakorlatban nem tapasztaltam ilyet.
Tízen éve is felmerült, de akkor keményebb volt az elképzelés a rendszámozásról. Egy kalap alá vették volna a többi járművel. Tehát eredetiségvizsgálathoz lett volna kötve, és műszaki vizsgához. Azontúl hogy jelentős kiadással bírt volna, már elakadtál volna a tulajdonjog igazolásánál.
Gondolom ezt nem kell magyarázni, főleg sok tulajdonost megjárt, akár 40-50 éves járművek esetében. Legjobb esetben van egy adásvételi. Kivételes esetekben talán egy ezeréves szinte olvashatatlan bolti számla is. De azzal se mennél sokra, ha közben volt egy tucat tulajdonos. Például szinte kizárt hogy rendelkezzél egy 77-es Simson, bolti számlájával, és minden adásvételi szerződéssel ahányszor csak gazdát cserélt.
Gyakorlatilag az ország segédmotor állományának a 90 % mehetne az ócskavastelepre. Vagy élelmes kereskedők jó pénzért gyártottak volna számlákat. Ha bevezetésre került volna ez az elképzelés.
Ment igen, néha ha minden együttállás kedvező volt, ereje teljében lévő motor, jó beállításokkal, jó üzemanyaggal, és kedvező környezeti viszonyok között. Egyszer én is mentem vele ennyit, rövidtávon
igazából már sajnáltam is, mert igen magas fordulatszám pörgött. Szóval próbáltam inkább a jellemzőbb értéket írni, a 110-120 akár tartós, utazó sebességként is szóba jöhetett. De itt is meg kell jegyezni hogy csak akkor, ha nem volt jelentősebb ellenszél. Ekkor bizony ehhez a sebességhez, a papíron 21 LE kevésnek bizonyult. Ilyenkor visszakapcsolva negyedikbe pörgött, ötödikbe esett a fordulat. Így variálva küszködött az ember, ilyenkor becsületére vállt a 90 is. Valami hasonló rémlik fel, így sok évtized távlatából, (82- 92 ig motoroztam ETZ-vel)
Aki nem akar fizetni, nem kell túllépni. Amint bejön a rendszám kismotorra, én is betartom a 40-45öt. Addig annyival megyek, amennyivel épp szükségem van. Ráérősen 30. sietve, vagy csak úgy van kedvem akár a 90.
350-es Jawa áramvonalidommal, versenymotor, de a bejáratás közúton volt. Állítólag 180-at tudott. Még a régi öregek mesélték. 1 v. 2 versenyt bírt így.
A legbosszantóbb az egészben az, hogy látszik a bevétel szerzés célja. Nem azokon a helyeken mérnek, ahol tényleg veszélyes a gyorshajtás (ott ugye kevesebben lépik túl)
Pont ott mérnek, ahol a veszélytelensége miatt lehetőség van túllépni.
Nem akarnak a rendőrök dolgozni, beszedi a lóvét az automata rencer.
Pedig szerintem sokkal hatékonyabb lenne. Elkövetted a "bűnt" ott azonnal a pofon. az, hogy egy hónap mulva kiküldi, kevésbé hatékony megelőzési módszer.
Viszont lehet izgulni 2 hónapig, ha észrevetted őket, és pont nem tudod, mennyi volt az annyi.
Nem mindegy hogyan mérnek be, ha a helyszínen meg is állítanak akkor elég néhány százalékkal túllépni a megengedettet hogy büntetést kapj. Mivel a segédmotoron nincs rendszám, így nem lehet azonosítani. A plusz 15 km/h az nem tűréshatár, hanem a közigazgatási bírság kirovásához szükséges jelentős túllépés határa. Mivel nincs rendszámod egyenlőre a VÉDA nem tud beazonosítani.
Lehet hogy az idősebbek még emlékeznek rá, volt olyan időszak amikor a motorkerékpároknak is csak 70 km/h volt a megengedett a személyautók akkori 80 km/h szemben. Lakott területen is érvényes volt a mínusz 10, így már akkor is csak ötven volt a hivatalosan megengedett. Ez valamikor a nyolcvanas években volt. Az utak általános minősége jobb volt, és töredék forgalom volt a jelenlegihez képest.
"Természetesen" fiatalok lévén mondanom sem kell, hogy nem tartottuk be, főleg településen kívül. Egy 250-es ETZ-ből amit kilehetett csikarni azt kihoztuk. Ez persze változó volt, de 120-130 nem esett nehezére, ha nem tombolt viharos szembe szél.
Mentségünkre szóljon a maihoz képest gyér forgalom, és a jobb utak. Beméréstől is kevésbé kellett tartani, ugyanis főleg a főutak mellett mértek, bár sokkal változatosabb helyeken. De nem volt sok készülék akkor még csak a Ladák orrára szerelt trafi volt. Néhány évre rá megjelentek a radarpisztolyok ez már kissé izgalmasabb helyzetet teremtett. De nem ugyanaz 70 helyett menni 130-at, mint most 90 helyett 170-et vagy sokkal többet. :)
Ezáltal a maximális, megengedett is. Bár mondott már nekem rendőr 54et is. De vágtam, hogy nincs tisztában a segmotor fogalmával. Bár abban lehet igaza van, hogy gyorshajtásért még nem büntetnének meg, de azért, hogy nem felel meg a segédmotornak azért lehetséges.
"Menj te is 60al, mint az autósok. Ne várjatok törvény módosításokra."
Utána ezt:
"Soha nem éreztem még hátrányát az 50es robogóknak se. Annyival megy amennyivel, eljutok A ból B be. Pedig én napi túratávnak még akár a 300km-t is bevállalom. Persze ott a 60 utazót tartom min."
Nekem ez ellentmondás.
Segédmotorrról beszélgettek, aminek per pillanat 45 a törvényben megengedett maximális sebessége... Ha helyes, ha nem.
Elsőre elítéled, aki 60-al megy, utána meg min 60-as utazóval lenyomod a 300 km-et...
Egy normál 1 sávos úton, nem gond, ha megelóznek, de amikor van 2-3 sáv, és az autós sávon belul előz, az már zavaró.
A nagymotort meg hagyjuk, azzal megyek a sáv közepén, és nem akarnak előzgetni, legfeljebb, ha a szembeforgalom engedi. De ezt 40-nel nem tudod megtenni
Soha nem éreztem még hátrányát az 50es robogóknak se. Annyival megy amennyivel, eljutok A ból B be. Pedig én napi túratávnak még akár a 300km-t is bevállalom. Persze ott a 60 utazót tartom min.
Autók jönnek mennek előzgetnek, ez van. Nagymotorral is megelőznek, ha betartod a lakotterületen kivűli 90et. Na ott már para ha leszorítanak az útról, nem úgy mint 40-50nél.
Menj te is 60al, mint az autósok. Ne várjatok törvény módosításokra. Ha meg nem megy annyitt, hogy felvegyétek a forgalom tempóját. Hát kerűld azokat az utakat.
Melyik városban van ez így? Amerre járok ott ha beállsz előre a kocsi mellé már sárgára váltáskor nagygázzal, csikorogva indulnak direkt 10-ből 5. Az mindegy hogy előtte 45-tel ment végig előtted. Ilyenkor 70-ig biztos gyorsítanak.
40-nel senki nem megy sehol.
55-60 az átlag. Mindegy hogy a következő lámpa piros lesz, addig gyorsítanak.
Idén kijutott gyári (elvileg a legerősebb 50-es blokk Hyper 2 ) teljesítménnyel közlekednem, hát ez épp elég de azért autót legyorsulni, előzni kevéske a megszokott dinamikus közlekedésre. 20 éve eljártam Babettával, most nem mernék.
ne akard már megmagyarázni, h csak néha lehet 40-nél gyorsabban haladni robogóval (ez nálam budapestet jelent). 40-el az állós sorok között megyek. na jó, túlzok, mondjuk 30-cal. hülyét csinálsz magadból, mert aki motorozik, az tudja, h butaságot beszélsz. de tőlem hajrá. :)
Én meg azt vettem észre, hogy városokban bőven elég a 40 tempó is. Annyi autó van már, hogy néha néha lehet 40ig gyorsúlni. Már is jön egy piroslámpa, féklámpa, zebrán gyalogos. És ez évente több tízezerrel még gyarapodik is. Vannak városokban, gyorsforgalmi utak, azt meg el kell kerűlni. Ismerni kell a várost és nincs gond.
"lényegében ne akarjunk már egy segédmotortól olyat ami egy következő kategóriától várható el."
Szerintem meg minden, közúti közlekedésre alkalmas gépjárműtől elvárható lenne hogy a forgalom ritmusát, tempóját képes legyen felvenni.
A (nem) tisztelt törvényalkotóknak ki kéne húzniuk végre a fejüket a seggükből és körülnézni a való világban, 2019 van, ne a 60-as évek viszonyaihoz kelljen már alkalmazkodunk!
Ki hogyan van ezzel, de elég valószínű hogy a robogós fiatalok többsége nem fog leragadni a segédmotor kategóriában. Majd más határokat fog feszegetni.:) Egy Hayabusát már nem igen kell tuningolni.
De visszatérve a robogókhoz, tulajdonképpen most mi is a probléma? Hivatalosan talán kissé valóban alacsony paraméterek közzé van szorítva az sm kategória. Azt is megértem hogy nagyobb városokban
ha nem tudod tartani a tempót a forgalommal, állandó veszélynek vagy kitéve. Ahol rendszeresen mérnek ott bizony elég az 50 km/h, valahogy ott többnyire nincs kedve száguldozni az autósoknak sem.:)
Lehetne itt moralizálni a témáról, lényegében ne akarjunk már egy segédmotortól olyat ami egy következő kategóriától várható el. Például egy 125-ös, robogó vagy motorkerékpártól.
Régebben tettél egy "egyszerűsített" kresz vizsgát, befizettél csekken 50 forintot, nagyjából 3-4 hétre kaptál egy időpontot a megyeszékhelyre. Talán negyedóra volt az egész vizsga, szóban, mutattak néhány táblát, útkereszteződést, amelyet meg kellett mondani, illet oldani. 81-ben még így volt. Kaptad a "lóhajtó" papírt és ennyi.
Jelenleg viszont, ha jó a sejtésem nem sokban különbözhet megszerezni egy A (korlátozott) vagy egy sm kategóriát, pénzben ugyan kicsit több.
Most ne tereljünk, hivatalosan az EU-ban nem lehet olyan ötvenest kapni, ami 7 lóerős. Fojtva jellemzően mind négy alatt van, a váltósok is. Erre jön még a variátorosoknál a variátor korlátozása és gyakran (négyüteműeknél mindig) az elektronika is. Az, hogy nyitva némelyik 9 lóerős, nem releváns, mert ilyet papírokkal, hivatalos forgalmazótól nem kapsz.
Jó. Ez így elég dedós. Nem tudtam, hogy itt mindenki a becsület lovagja, és mindenki csaló aki egy vagy két lóerővel erősebb géppel jár. Higgyetek amit akartok, nincs szükségem rá, hogy ismeretleneket győzködjek. Pá
Szerintem senki nem beszélt tuningolásról. Arról beszéltünk, hogy kevés a 45km/h a kisrobogóhoz. Már csak azért is, mert létezik olyan kis 50-es, ami tuning nélkül is viszi a 60-70-et. Ezek tények.
Nyilván addig is adtak el, nekem is van egy FEVER ZX 50 2T. A Honda Dio-val megegyező a motorja, Szerintem szerethető jó robogó. Nem Honda, viszont az 100% hogy a motor alkatrészei megegyeznek. Akinek van ezt úgy is tudja.
A robogók tuningolásáról talán annyit, hogy fel lehet ugyan piszkálni őket, hogy menjen X sebességet, de a fizika törvényeit nem lehet átlépni. A légellenállás négyzetesen növekszik a sebesség növelésével. Ha ehhez jön egy jó kis szembe szél már rögtön oda a végsebesség negyede, harmada.
Mai info: a kymco kb 5 éve kivonult magyarországról. A legközelebbi márkakereskedés grazban van. Csak azért meglepő, mert elég sok ilyen szaladgál itthon.
"szóval még mindig él a megállapítás piti bűnözők vagytok."
Kabd már be! 125-ös robogót használok, A1-es jogsival. De ettől még agyrém, hogy nem látod be, hogy nagyjából mindenkire veszélyes egy robog, ha 45-tel csalinkázik a Hungárián. Amúgy az 50-es robogóját szerintem kb. a használók 3/4-e az első szervíz után fojtás kivételével használja, így sikerült lebűnözőznöd párszázezer robogóst...
Nagyon-nagyon kevés országban lehet B-s jogosítvánnyal 125-öst vezetni. Azokban, ahol nem lehet, lehet, hogy értik, hogy nyolcvanról egészen más megállni, mint ötvenről. Olaszországban meg ugye joggal feltételezik, hogy aki megéri a 18 évét, abban már van jópár kilométer kismotorral.
(Ráadásul pont ebben a topikban jött elő, hogy még vétel előtt tuningolta valaki fejben az ötvenesét, aztán az első meleg helyzetben elfékezte maga alól az első kereket, és meg is sérült. Ami sokkal durvább is lehetett volna, ha nem olyan motorja van, ami az ötvenet is csak szemmel látható idő alatt éri el.)
az egy dolog, h elavult a kresz több szempontból, de érdemes meghallgatni amit a szaki meg a cihológus mond egyes autósokról. az nagyon igaz, és nagyon gáz.
és akkor nem oda tértünk vissza hogy a fejekben kellene rendet tenni?
mert ugye, "miért tartanám be hiszen úgy nem jó nekem"...
onnan indultunk hogy kevés az smk. hivatalos vége.
OK. akkor haladjunk gyorsabban, de azzal ami erre van. ja hogy az többe kerül és már jogsi is kell hozzá. bocs leszarom, áldozzon rá akinek ilyen igényei vannak, ne a trükközéssel kezdjük.
azért az valamit elárul a mentalitásról hogy megkérdezzük a forgalmazót, ki lehet e iktatni amitől szabályos a jármű.
Így, nagyon egyetértek. Autóval is rendszeresen le akarnak tolni, csak mert nem 120-al megyek a 80-as táblánál. Ha mindenki betartaná a szabályt, hidd el sok minden könnyebb lenne. Csak mindenki rossznak tartja az ezeréves szabályokat, és ezért nem tartják be.
Csak egy mellékzönge: büntettek már meg egy hét alatt négyszer, mert kicsit ( tényleg) gyorsabban mentem. Ha mindenhol ugyan olyan trafi lenne...mondjuk a m3 kivezetőjén mint a szerencs uccánál, és sorra kapnák a 25 ezres büntit, mindenki meggondolná a + 30-cal közlekedést meg a letolást.
Visszatérve a robogóra, ha engednék a 125öst B-vel azt vennék. De mivel nehézkes a vizsga számomra és most nem mennék bele, miért), egyszerűbb elektronyost keresnem.
Gyerekek, köszönöm a sok hozzászólást, de tényleg nem akartam indulatokat gerjeszteni.
Amúgy én is vettem volna 125-öst, ha ugyanolyan szabályok lennének mint ejrópában. Merugye minden hülyeséget muszály átvenni, hogy pl hány centi az euró méretű krumpli, meg paradicsom, alma, megazanyám valaga.
Azt miért nem vették át, hogy pár év "B" kategóriás jogsival, és vezethetsz kismotort is. ( 125-öst)
Más: ma is hívogattam motor kereskedéseket, csa a nió, meg ismeretlen kínaiak. A nagy 4 japánt nem forgalmazza senki. Hiába születnek bemutatók, cikkek, képekkel, csak álmodozhatunk róla. Lehet még KTM-et kapni cirka 3 misiért, meg van valami KSR, ami a ktm közeli osztrák vállalat. Holnap megcsörgetem őket is.
Ja meg találtam egy amerikai/lengyel/tajvani robogót, ami már elvben nincs, mert becsődölt. Hát röviden ennyi.
ha olyan lenne a közlekedési morál, mint tőlünk nyugatra, akkor nem lenne annyira gáz 40-el robogózni.
egy 60-al haladni képes robogó senkinek nem árt, viszont megszámlálhatatlan bontószökevény van az utakon, melyek okádják a füstöt, hangosak, szar rajtuk a fék, a futómű, a gumik, a világítás, és ez másokra veszélyes.
Itt egyszerűen arról van szó, hogy rossz a szabályozás. (ma pl. rossz volt nézni, ahogy az index videóján az index újságírója a rendőrség útmutatása alapján egy villanyrollerrel 25 km/h-val csalinkázott a Hungárián, mert a nagyeszű rendőrök szerint a bérroller segédmotoros kerékpárnak minősül.)
"van olyan is ami megfelelő lenne de az már rendszámos, nem adok annyit érte, nincs rá jogsim, stb."
Nem értem a fanyalgaást azért sem, mert az 50-es robogóknál teljesen elfogadott eljárásrend az kb. 20 éve, hogy az első szervíznél kiszedik belőle a fojtást. Ugyanilyen erővel miért ne lehetne kiszedni ezt az elektromos robogókból is?
Egyébként gondolom, ha az smkp-nél nem lenne ez a szabadosság, akkor többen keresnének kismotort, és akkor annak is nagyobb lenne a normál, és szürke importja. Igaz egy egy hosszú folyamat, de biztos, hogy a robogó piac ettől a "szabadságtól" erőteljesebb.
Neked is van jogsid, és mégis smkp-zol, valamint én is elgondolkodtam már rajta, hogy a célnak túlnyomórészt megfelelne egy 50-es robi is.
persze, újból vennék 125-öst. csak az a baj, h míg 2007-ben kaptam 2 éves 125-ös hondát 8000 km-el 350-ért első tulajtól, ma ez többe kerül ugyanolyan évjáratban 30-40 ezer km-el. :/
"Egy villanyosnál a "fojtás" kiprogramozása könnyen járhat elégő vezetékekkel, halott akkucellákkal, vagy adott esetben akkutűzzel."
Ez rendben is van, de ha egy Super Soco CUX megy 2800 W teljesítménnyel 64-et a youtube videók szerint (és nem húz lángcsóvát maga után:), akkor gondolom egy 3000 W-os Hecht robogónak se kellene kigyulladnia, attól, hogy 55-tel repeszt.
veszek valamit ami nem jó úgy ahogy kitalálták, legyártották és megfelel a szabályozásnak. bár biztos van olyan is ami megfelelő lenne de az már rendszámos, nem adok annyit érte, nincs rá jogsim, stb...
olaszt vagy japánt, amelyik tetszik. piaggio vagy minarelli blokkost. morini blokkost (pl. suzukik) nem annyira.
felejtős: keeway, motowell, tökömtudja "kínai, de ez yamaha liszensz!" akár mennyire dicsérik ("már 2000-et tettem bele, semmi baja!!!"), inkább ne.
enyémben 27000 km van, budapest, csak padlógáz, 110 kg vagyok+ruha, vmax 70-75 sík úton simán, lejtőn 80+, semmi baja, bontatlan a blokkja: 2004-es aprilia scarabeo.
"Arra írtam, hogy kicsi. Vagy én vagyok nagy hozzá."
Milyen magas vagy? Nekem a 176 centimmel a Honda Today szódával elment. Ha ez saccra akkora, az valóban nem túl nagy, de kibírható. De, ha van akkora, mint pl. a Keeway Zaharám (az lényegében ET2-es Vespa méret), az már teljesen jó szerintem. Múltkor egy Hecht mellé parkoltam, ahogy néztem, az is kb. ez a Vespa méret.
"A hechtre azt írták az elektromos robogó topicon, hogy ennyit tud, nem megy jobban. Sajna."
Fura, mert lényegében ugyanolyan erős (szerintem mindkettőben hasonló, 2500 körüli Bosch motor van), mint a Super Soco Cux, és az 64 km/h-t csak kisajtol magából.
Üdv! Elhatároztam, hogy munkába járáshoz robogót fogok vásárolni jövő tavasszal. Kb. 17 km távolságot teszek majd meg naponta. Használt robogót a gondoltam első körben. Pécsett élek. Azt szeretném kérdezni, hogy milyen típust keresek majd.
"No körülnéztem elekt. robogó fronton. Gyakorlatilag kínai a piac. A hecthtből meg nem kivehető az akksi. Kerestem a négy nagy japán forgalmazót, ezekből egy válaszolt. Voltam a super soco boltban, kipróbáltam, az egyik típus kicsi (nagyon) a másik meg erősen nyomja a combom. A ktm meg bazidrága! Még tájékozódom tovább."
A Hechnél írtam egy forgalmazónak a jófogáson, hogy kiüthető-e a korlátozás, kíváncsi vagyok, mit mond majd. A kivehető aksi hiánya mondjuk nagy baj, pont az lenne a lényeg, hogy a lakásban tudjam tölteni.
A Super Soconak vanm egy robogó formájú gépe, a CUx, az is szar közelről? Méretre Honda Today körüli méret lehet, és kiütve 64 kmh a végsebessége a youtube videók alapján. Igaz 900 ezer körül van, ahogy a Niu is.
No körülnéztem elekt. robogó fronton. Gyakorlatilag kínai a piac. A hecthtből meg nem kivehető az akksi. Kerestem a négy nagy japán forgalmazót, ezekből egy válaszolt. Voltam a super soco boltban, kipróbáltam, az egyik típus kicsi (nagyon) a másik meg erősen nyomja a combom. A ktm meg bazidrága! Még tájékozódom tovább.
'77ben pl ha rakodtam a Népköztársaság úton (ruhafélék) a bolt elé csak járdán tudtam megállni a barkáccsal. egyből kettőt eladott nekem a nemiszerv. a boltban már készültek ilyenre és kiadták a kasszából. aztán a raktárházban a gépkocsielőadó is kifizette.
aztán ha nálam maradt akkor az ismerős rendőr megvette egy húszasért :-D
ha volt egy százasom akkor abból egy normális motorostúrát le lehetett zavarni tankolással, kajálás pl a Csóri Csukában, frissensült+savanyú+ Traubi megvolt egy huszasból tán még egy fagyi is belefért.
23Ft volt a keravillban egy króm fényszórókeret a P10 Pannoniára...
Tényleg, most már emléxem, ilyen jegy-szerű 10 Ft-os cetlik voltak, és abból adott a yard annyit, amennyi a birság volt. (vagy kevesebbet, ha nem figyeltél. ki ment vissza reklamálni?)
Közben eszembe jutott, hogy nosztalgiázunk, erre emlékeztek?
Ma már ezt is retro-ként árulják, pedik sokkal újabb.
Nem voltam elkényeztetve zsebpénzzel. Sőt! Konkrétan nem is volt. Úgy kuncseráltam nagyanyámtól, anyuéktól benzinre. Ha sikerrel jártam, akkor tudtam venni 20 forintért keveréket, amit úgy kellett kannában összekutyulni.
Emlékeztek a keverőkannára?
Úgy látom öreg motoros társaságba keveredtem, amiből sajnos nem lógok ki. (67)
Megnéztem a jogsimat. '68-ban kaptam. Ez a dátum jó. Valami korengedélyes jogsim volt. Egy sárgás, fehér keményebb papír. Vagy az az ideiglenes volt? A fene emlékszik rá. Nem vihettem utast. Az összeg az biztos.
'71-ben vettem a 150 ccm-es MZ-met. Az árára már nem emlékszem. Részletre vettem. Talán 11 eFt?
De annyira szép motor. A nejem is barátkozik vele, de nagynak találja. Egy pici Hondát néztem neki.
Még nem mondták az árát.
Talán három hete, hogy hoztam a képen látható motort. Ment, mint az olajozott Isten nyila. (95 km/h) 120 kiló vagyok. Kétségbe is vonom, 50 ccm-es.
Visszavittem, mert nem tudtam áttenni a lábam rajta. (gerinc gondok) A nejem pedig közelébe sem ment. Nehéz dög.
Találtam angol videót, ahol bemutatják hogyan változtatja meg a beállított végsebességet...
Azért az a cseh gyártású hecth is érdekelne, nem néz ki rosszul, olcsóbb, vsz van hozzá nem aranyáron alkatrész is. Ha ott is megoldható a sebesség változtatás, az jó lenne.
"Igen, ez a végsebesség dolog zavar engem is, közlekedni kevés a 45. "
Anno a pedelecemen egy laptoppal egy srác simán kiütötte a 25 km/h-s rásegítési korlátozást, gondolom egy ilyen villanyrobogónál is szoftveresen van megoldva a fojtás. Lehet, megkérdezem majd egy kereskedésben, nincs-e a fojtásmegszüntetésre mód, ahogy az 50-es robogóknál ezt a márkaszervíz mindig meg is tette. A Super Soco ezért jó, abban gyárilag egy gombnyomás a végsebesség megnövelése, nem kell berhelni. Legalábbis a tesztelők 60 valahányas végsebességet emlegettek.
"Remélem kijön pár gyártó jobb gépekkel, akármennyire is útálkoznak, ez lesz a jövő. Rövid távokra nekem elég lenne."
A Super Soco kihozott most egy rendszámos, 90-es végsebességű motorkát (mondjuk vicces rajta a 20 kilós kivehető akku), viszont ez már 1,6 millió lesz, ami azért a kisebb változat 900 ezres árához képest brutális.
A vízzel és a rozsdával szépen összetapadnak az amúgy apró kopásból származó szemcsék, és jól megdolgozzák a tömítéseket. Amiket nagyrészt amúgy kihozna a régi cucc a cserekor.
Igen, ez a végsebesség dolog zavar engem is, közlekedni kevés a 45. Remélem kijön pár gyártó jobb gépekkel, akármennyire is útálkoznak, ez lesz a jövő. Rövid távokra nekem elég lenne.
"Ilyeneket láttam, hogy hecht, meg ewoke, meg super valami. "
A Hecht márkától a Citis típus szerintem ugyanaz, amit a Blinkee bérrobogónál használnak. Érdemes lenne kipróbálnod. Nekem a 45 km-es végsebesség az elfogadhatatlan, amúgy elfogadnék egy ilyet.
A "super valami" gondolom a Super Soco-t takarja. Azt eléggé dícsérik (youtube-on gondolom láttad pl. handrás tesztjét), és nem is vállalhatatlanul drága, és állítólag 65 körül megy is, ami végülis Budapestre elég lehet. Ha a Citisből, vagy a Niu- vagy KSR villanyrobogókból ki lehetne üttetni a 45-ös korlátot, és mennének 60-al, én lehet, hogy idővel beruháznék egyre, pláne, hogy az új városvezetésből kinézem, hogy idővel szigorít Bp-en.
Ilyeneket láttam, hogy hecht, meg ewoke, meg super valami. Elég jól néznek ki, van elég nyomatékuk. Igazából meguntam, hogy a felújítás ellenére sem tudom beindítani ezt a kis 50-est. Ráadásul büdös.
C-Evolution. Vagy a Zerok, de azok nem robogók, nincs időjárás elleni védelmük. Mindegyikkel jó menni, mondjuk vizes úton a BMW kipörgésgátlója nagyban egyszerűsíti az életet.
Gyerekek, valamelyikőtök próbált már elektromos motort/robogót? Nem azt a hússzal tötymörgős nyuszimotort, hanem ezeket az újabbakat? Milyenre érdemes szemet vetni?
Én úgy tudtam, azért kell cserélni, mert a higroszkópossága miatt vizet szed magába, és egy bizonyos mérték után alacsony lesz a vorráspontja, és felforrhat a munkahengerben.
Akkor meg ugye gáz, ami összenyomható. És az gáz :-)
Mi 74-ben vettük a 250-es MZ-t, és valami 15-17 ezer Ft volt a bótban.
Ha a fékfolyadékod annyira lent van, akkor nézd meg a fékbetéteket, kopottak lehetnek. Ha nem szivárog, akkor ott van az a folyadék a munkahengerben. A csere nélkül szerintem is lehet élni, nem fog tönkremenni sem az ESP, sem az ABS. Kivéve, ha pályázol izzó féktárcsákkal.
"mert akkor eladom. :-)"
Akik komolyan gondolják, azok a felgyújtással fenyegetőznek :-)
Abban megegyezünk, hogy én is a 80-as években szálltam le a motorról, aztán "most" 2005-ben ültem rá újra egy kismotorra.
Nem volt fiatalka, amikor kaptam nagyanyámtól. Kerek 350 Ft-ot fizetett érte. Nagy szó volt az.a A gimiben hármunknak volt. Egy Danuvia és egy irigyelt Simson, talán 250-es, kardános.
Levettem a burkolatot az elejéről. Szakszerűen szólva homlok idomot.
Az ablak alsó szintje alatt volt a fékfolyadék. Cserélte a fene.
Most még az automata szívatót kell felderítenem. Hidegen b..szik indulni. Az a szerencse, hogy még jó idő van.
Ha hideg lesz, akkor nem megyünk vele a BÓT-ba. Garázsban van, még nem gond. Akkor jöttem rá a problémára, amikor kinn aludt. Később, amikor a nap rásütött indult.
majd az lesz a következő feladatom. Annak örültem, hogy valószínűleg nem kell leszedni a burkolatot.
Ki lehet venni a bukósisak tartót és felűről lehet látni a motort.
Úgyhogy motor, robogó fórumtag lettem. Remélem nem kell sokat itt kérdezősködnöm, mert akkor eladom. :-)
Hello, Mindenki. Yamaha xj 400-hoz keresek service manualt, vagy segitséget. Milyen olaj való bele? Illetve mennyi a teló olaj mennyisége? Előre is köszi!
Á, nem hagytam, feltöltöttem pár fegyveres videót idén. De ha alig nézi valaki őket, akkor nincs túl sok értelme készíteni őket. A Youtube szépen kicsinálta a csatornám miatta, úgyhogy hiába van 34.000 feliratkozóm, meg olyan videóm amit majdnem 10 millióan néztek meg, mert a csatornám lekorlátozták. Gondoltam egy motoros videó esetleg jót tenne neki, de úgy látom hogy ezt se reklámozza túlzottan a Youtube... Ez van. :-I
Köszi, ezt a reszelős dolgot megcsinálom, a letörések megvannak a betéten (pofán).
A finom zsírozás a csapon, és a kulcson megvolt, mert gondoltam, hogy szárazon könnyebben berezonál. De nem sokat segített. A dob "frissítése" alatt mit értesz? Szabályozást?
frissíteni kellene a dob belső felületét lehet hogy fel van üvegesedve.
a pofa (nem betét, az a tárcsáson van) felületét reszelővel a forgásirányban frissítjük. nem csiszvászonnal mert a kipergő korundszemek beleragadhatnak és "esztergálják" a dobot.
pofákon 45-60° letörést kell csinálni a végeken főleg a "belépő" oldalon (forgásirány.
a csapon ahol támaszkodik és a kulcson ami nyitja, egy leheletnyi kenőanyag nem árt.
Uraim, hátsó fékbetét csikorgás megszüntetésére ötleteket várok!
Csere nem jáccik, mert nem tudom a boltban ellenőrizni, és visszavinni sem, ha csikorog.
Korábban a tisztítás szétszedve segített, kb 1 hónapig kussban volt, most viszont tisztán is kezdi 1 nap után. Érdekes módon, csak hidegen csinálja 4-5 fékezés után elhallgat.
Nekem nem túl magas az órabérem, de ötezerért még én sem vagyok hajlandó ennyi időt elb@szni az életemből erre (+ utána még veszkődni is a paraszt vizsgabiztosokkal).
Sziasztok. Mitől lehet az , hogy az 50-es 2t robogóm a kézi szivatóra olyan mintha nem reagálna ? Eddig szinte szivató nélkül indult.Takarítás stb után 2 nap állás alig lehet beindítani. Menet közben ráhúzom a szivatót eddig lefulladt most semmi.Járó motornál alapjáraton ráhúzom a szivatót és nem reagál rá. Ha van valakinek valami okossága.Köszi.
Sziasztok, a mi nap kaptam egy sym jet4 50 4t robogót, pöc röf indul,50km/h többel nem megy minden gyári rajta, az a kérdésem, hogy van e rajta fojtás és hol találom meg iletve ha ki iktatom akkor jobban fog menni?
Azt gondoltam elsőre, hogy szelephézag, szétszedtem, a felső határ közelében volt mind a két szelep, ezeket alsó határra állítottam, de nem lett jobb a hangja.
Kicsit volt neki ez előtt is ilyen hang, de most bedurvult, bemelegedés után elmúlik, és a nagyobb fordulatszámra is tompul .
Sziasztok.Kérdésem a következő. Mitől van, hogy a nyomólap szinte rá van szorulva a variátorra, úgy kellett lefeszegetni.Egyébként ment a moci csak görgőt cseréltem benne akkor vettem észre. A csuszkák újak,de olyan mintha nem ülnének szépen a helyükön.
Nekem egy 20 ++éves 2t Piaggiom van, most már kb 3 éve. Nem füstöl, nem büdös. Szerintem ez a 2t olajon is múlhat. Repsolt használok. Ha csak ez zavar, lehet más olajjal kellene használni.
Az enyém óra szerint sem megy sík úton 65-nél többet (50-es hengerrel, Multivarral). Mondjuk ha hinni lehet az ilyen út melletti sebesség-kijelző tábláknak, akkor ennek az órája kb. pontos.
Persze, óra szerint, és nem is előztem meg senkit ;) Bár a szél miatt erre nem is vetemedtem volna. Egyébként 60-as tábla volt érvényben. Olyan helyen fogom használni, ahol nemigen lát lámpát a gép. Így nem zavar, ha lassan gyorsul.
Viszont így is reagáltál a rezgésre :) Köszi! Lehet így nem is merem megvenni a robogót.
Gondolom óra szerint 70 volt. Az meg bármennyi lehet, mondjuk 55-60.
De robogónál ami fontos az a gyorsulás. hogy oda merj állni a lámpához a kocsik mellett előremenve és onnan tudjon kilőni. Azt meg egyik 50 ccm 4T-vel sem vállalnám be.
A sasszeges dologra meg jobb ha nem reagálok. Ekkora ostobaságot rég hallottam.
Hétvégén mentem egy 4T zippel. Hát láss csodát - nekem legalább is az volt - vitte a 70-et alattam (92kg). Valamivel tovább is ment volna, de a szélben rémisztő volt már az 50 is. Elvileg nincs benne tuning, csak a fojtás van kivéve a (sokadik) tulaj szerint.
Valami rezonál is 40 körül. A tulaj szerint a a sasszeg a hátsó keréken, mert nincs meg a porvédő sapka, ami stabilan tartaná. Hallott már ilyet valaki, hogy egy sasszeg úgy rezegjen, hogy azt hallani lehet a sisakon át?
Végülis senki nem tesz ellene, gyakorlatilag hallgatólagosan elfogadott. Olyan ez mint a választási költségvetés, meg az útépítési maffia-mutyi. Mindenki tud róla, de jóvanazúgy.
A 2T-ét rendbe rakni valószínűleg egyszerűbb és olcsóbb lenne. Különösebb tuning sem kell hozzá hogy tudják a kívánt végsebességet. Többnyire elég a fojtásokat megszüntetni,szívótorok, és kipufogó, ha van a variátorban korlátozó távtartó azt ki kell venni. Nagyjából ennyi, és a füstölés is csökkenni fog.
Az más kérdés, hogy ezáltal hivatalosan átlépted a segédmotoros kerékpár kategória határát.:)
No igen. Itt nehezülnek a dolgok. Részemről 90kg + sisak és egyebek. Lehet mégsem vágnék bele saját készítésű tuningba. Szervizt esetleg tudsz ajánlani te vagy más valaki Budapesten, vagy a környékén?
Nekem volt a Zip 4T-n 80-as Polini henger, azzal tudott a gyári variátorral kb. 70, Malossi Multivar-ral 80 km/h-s végsebességet alattam (70 kg körül vagyok nettó élősúlyban).
Sziasztok, új vagyok a fórumon. Egy kis 4t robogót tervezek venni max 150ezerért. Ahogy nézem a piacot és az elvárásaimat a Suzuki Lets4 (gondolom japán belpiacos lesz) és a Piaggio Zip 4T a befutó. A gyorsulás nem fontos, de ha átmegyek a szomszéd faluba, akkor jó lenne, ha legalább 70-el menne. Szóval szeretném tuningolni. Nyaralóba lesz, nem használom sűrűn, ezért a fogyasztás nem elsőrendű kérdés. Beszéltem pár szervizzel, de vagy ezekkel a típusokkal, vagy a 4T-vel nem foglalkoznak. Tudtok valami megoldást ajánlani? Nem ijedek meg, ha nekem kell tuningolni, de a legjobb egy jó budapesti szerviz elérhetősége lenne. Előre is köszönöm a válaszokat!
Igen rajta volt.PHBN12,belevaló új úszó, tűszelep. Pont ezért kérdem, hogy van -e valakinek valami tipp. Benzincső száraz nem ott folyik. Membrán, szívócsonk tömítés száraz, nem ott folyik vissza.Membrán épp nem dolgozik vissza.
Sziasztok.Kellene egy ki segítség Scara50 2t. Tűszelep zár,membrán új alapjárat,karburátor beállítás közben csepeg a benzin a karburátor túlfolyóján. Leállítás után szintén. Szinte ömlik bele a benzin. Füstöl alig megy 30 km val. Kipufogó vagy gyújtás okot ilyet?Köszi.
Másrészt, merthogy egy japán belpiacos robogóm volt eddig, így ezekkel a környezetvédelmi kütyükkel miért is kellett volna találkoznom? Neked meg ismerned kellene legalább nagyjából a típusokat, és rájönnél, hogy egy 2006-os endurón egy a 90'-es évek beli robogóhoz képest bizony vannak változások. Arra kérlek, hogy ha nem tudsz értelmesen hozzászólni, inkább ne is szólj hozzá, és örülj neki, hogy Te biza ezt is jobban tudod.
Üdv! Adott egy Rieju RRX 50. A kipufogóból a henger után ágazik le egy vékony cső, azon gumicső, ami pedig megy a légszűrőházba. Ez mi lehet? Kipufogógáz-visszavezetés? A kipu gyári, és osztrák motor volt a gép.
Alapismeretek nélkül nem volna szabad hozzáfogni motort szerelni. Hozzáteszem, többnyire az alapismeret is kevés, típus ismeret is jó ha van. Ha körülnézel a neten, minden motorhoz találni szerviz manual-t. Abban minden fontos részlet megtalálható.
Nemjön össze. AMIT MEGFIGYEelfem, ha pdobalo.m labbal beindittani a fogaskerekek éken a jel mindig az ellentétes oldalon áll meg mint ahogyan szerintem zárva vannak a szelepek és ahol a jel is mutatja..
Sziasztok, van valakinek tapasztalata az új JUnak RS901 hengerfej le és visszaszereléséve? Milyen jelet kell nézni a kupak alatt a lendittokeréken osszangba a szelepvezérlést végzo fogaskerék betuivel és pontjával? Szészedtem és elfelejtettem megnézni a beálítást... most meg nemtudok rájonni..
Mondjuk mi a normális rés? Mert azért arra mindennél vannak előírások, Q csak kb. mondta a 0,1-et példának, de ha az kevesebb, mint a gyári előírás, akkor jönnek a szép berágódások.
Nem volt tolómérő a közelben.A 40,25 ös gyűrű végei közt legalább 0,5 mm rés volt a 40,5 mm esnél meg normális.Szépen fel is ment a dugóra és be a hengerbe.Ha jól sejtem akkor ez a henger eleve 40,5 re van fúrva.
A dugattyú gyűrű és a dugattyú mérete az megegyezik? Cimbim mérte a dugattyút 40,25 mm viszont a 40,5 mm es gyűrű fekszik fel szépen a hengerben. Ilyenkor a dugó méret is 40,5 mm lenne nem ?
Üdv mindenkinek.Szíjat,variátort,kuplungot cseréltem. Hézagoló gyűrűket, hogy lehet megállapítani, hogy kell-e.Van valami mérési pont amin be lehet lőni,hogy egy vonalban fut a variátor meg a kuplung. ?
nemrég vettem egy új HJC sisakot, az utóbbi napok kánikulájában többször mentem hosszabb távot és már nagyon büdös szegény.
Kérdés: Ha kiveszem a belső részt, akkor azt hogyan lehet mosni? Úgy ahogy van berakom a mosógépbe és kézi mosáson mehet mint az érzékenyebb ruhák? Nem vágom úgy tönkre?
Motowell Magnet City. De Keeway cuccokkal életben lehet tartani. Ezek mind a keeway Focusra épült robogók. Első lámpa és orridom kivételével, szinte teljesen megegyeznek egymással.
Szia! A neten néztem róla képeket, szerintem rejtélyesen hasonlít a CPI Hussar-ra! De persze ez az én meglátásom, lehet, hogy különböznek, de talán segít valamennyit.
A hétvégén vettem egy "Amerigo Fuego" (2T 50ccm) robogót.
Hol tudom megnézni, hogy ebben milyen típusú motor van pontosan (tudom, kínai, de valami típuskód esetleg)? Olyan márka, hogy Amerigo, nem igazán található, legalábbis nem találtam róla semmit (csak egy matricázott kínai cucc)...
Szeretnék 1-2 dolgot megcsinálni rajta, de nem tudom, hogy milyen típusú motorhoz keressek alkatrészt (még nem volt dolgom robogóval).
Napi 2x3km-re lesz használva, munkába járásra, mivel sajnálom az autót ilyen rövid távra indítgatni.
Először is meg néztem mindkét oldalt a főtengely szimeringet,mind kettő jónak tünt,mondom meg nézem a hengert nem e rossz a tömítés,hát ami ott fogadott,azon csodálkozok hogy beindult.
Szép Napot Mindenkinek!Esetleg tudna tanácsot adni nekem valaki? Piaggio free-röl lenne szó,hidegen melegen könnyen indul, elég normális is megy,de néha pl ha húzok neki gáz és vissza engedem felpörög és 20-30mp múlva vissza ál alapjáratra,valamikor ha húzok neki gáz és vissza engedem normális vissza áll,plusz ha állítani akarok a levegő csavaron ha kifele vagy ha befele állítom felpörög,max ha teljesen be van tekerve és egy felet tekerek ki akkor elfogadható.
Tehát elvileg a C364-nél nem írja, mi a választható. Most akkor keressek egy gyertya keresztreferencia táblázatot a Championhoz, vagy az IE változathoz írt NGK mehet bele?
NGK-t szeretne a tulaj (vejem)
a tököm kivan egyébként, hogy egy több százezres szarhoz nem tudnak egy egyértelmű, csak ahhoz szóló kezelésit adni. Egy 300 Ft-os zsebrádiónál még érteném is, de itt nem. A hab a tortán, hogy a több milliós autóknál is így van.
Itt most látszik, hogy nem volt még karbon membránod, mert az a Polininél mindig a forgattyúsház megmunkálását igényli. Gyári alapra csak vágni tudsz, de ugye azt már rég elárultad volna, ha valaha sikerült volna ilyet csinálnod.
Hmm, én nem értetlenkedek, csak nem keverem a szűkítőt a rézlappal. Az egyik ugye a szívótorok cseréje, a másik meg egy gázlengésgátló elem. Hadd ne tegyem be megint, hogy hogy megy, amit én csinálok, mert úgysem tudsz mellé tenni semmit.
Persze, nem maradt más. Remélem, toppantottál is a lábacskáddal. Csak tudod, ez esetben még jobban rá tudok mutatni, hogy fogalmad sincs az egészről, mert nem terhelsz további hülyeségekkel. Nekem nem öröm veled beszélgetni, csak nem szeretem, amikor terjeszted a marhaságaidat, aztán meg itt szerencsétlenkednek, akik hisznek neked.
"Malossi karbonit amit a 70 es hengerszetthez adtak 500 km után még jobban elállt mint újan."
Magyarul leírtam hogy újan is elállt ferdén tehát csak az egyik lap. Ha megfordítottam akkor is. Ez is szerinted szerelési hiba, mint a múltkor a gyári hibás kormánycsapágy csésze? Akkor a Polini is csak nekem most olyat gyártott ami jó 10 000 km-es korában, nálad meg 15 üzemórát bír 20 000 Ft-ért.
A légszűrőházadat meg Piaggionál 17,5mm-es karbihoz a 12mm-es szűkítőt ezután se vedd ki még félig ragaszd is le neked úgy a jó tudom. Aztán megint értetlenkedhetsz hogy gyári motor nálad miért nem megy GPS szerint 80-85-öt másnál meg miért úgy hogy alkatrész csere nem volt. Mindezt 4l alatti fogyasztással normál használatban Piaggio blokknál.
Azóta sikerült behangolnod bármit lineáris mobiltárcsához? :)
Persze. Ha nem tudod, hogy miért, akkor meg is van, hogy miért szerelted be szarul. Ez most duma, az előbb még azzal jöttél, hogy kevés futás után nem zárt. Ez azért van, mert szarul szerelted be.
Eleve nem úgy kell megmunkálni a szívónyílást, mint a Polininél.
Aha, hát írtál már a hatalmas tapasztalataidról máskor is, aztán mindig kijött, hogy az nem egészen úgy van. Megint lejátsszuk ezt a dolgot?:)
Nem vicces, az versenyre való, ott ez még jó is, egy fél szezon.
Valaki tudja milyen robogó van a varta akumulátorok oldalán? Köszönöm a segitségeket előre is..
https://www.varta-automotive.hu/hu-hu/termekek/powersports-akkumulatorok/robogo-akkumulatorok
Persze, szarul. Nagy tudomány egy membránlapot beszerelni. Sík lapon is döcögött nem a nyitási ív fele hanem ferdén.
Polini meg tudta egyenesre gyártani.
Nem elírás, annyit mentem evvel.
Már 10 éve is minden nem fém membránlapot elővigyázatosságból lefinomítunk nem csak én. (Sokan a vashenger nyílásait se.) Volt akinek a Polini lap is eltört rövid idő után sima utcai konfignál, munkábajárós motoron.
15 üzemóra az vicces. Akkor idén nyáron volt olyan időszak amikor hetente cserélhettem volna.
Szerinted egy Motoforce Evo főtengelynek mennyi az élettartama 70-es vashenger kombóval ? mit ír a könyved?
Azt nem ismerem, de ha a Malossit szarul tudtad beszerelni, akkor lehet, hogy ezt is. Ahogy nézem, a gyári felébe kerül, szóval biztos valami tuti minőség.
Ha nyolc év alatt 200 kilométert mentél vele, a többit meg mással, akkor ez lehet így, de amúgy 15 üzemóránként előírják a cseréjét, és annyi idő alatt láthatóan ki is cakkosodik a széle. Tudom, hogy olvastad a cikket a Hondáról, ahol erre panaszkodik a srác, de a Polini karbon nem sorjás, szóval fölöslegesen sorjátlanítottad. Mivel van itt mellettem két marékkal, csak látnám, ha az lenne.
Rezó a pontosabban milyen kipufogó gyártmány/típust takar?
Karbon membránból én a komplett membránt javaslom megvenni (Polini) de ne üvegszálas lapkásat (Motoforce) és ne is Malossi Karbonit lapokat vegyél a gyári házba ezek nekünk nem váltak be. Párszáz km után már elálltak, stb.
Jobb gázreakció amit egyből észrevenni bár egy alap 70-es DR vashengerhez tényleg nem szükséges. Veszel egy gyári új membránt és TOP , DR és nem kell izgulni mikor törik el az acéllapka.
A 17.5-ös karbi szerintem elég, merthogy 60ccm-es szettet a gyári karbival vitte.(persze, jobban is mehetne 19-essel, de azért nem veszek mégegyet:)
A kuplung szinte új erősített Brenta.
A végáttétel cseréjét fölöslegesnek találtam.(De az összes csapágyat kicseréltem benne az olajjal együtt.) A Jognak nagyon egyszerű a futóműve, meg a váza sem a legmerevebb, meg ugye elöl-hátul dobfékes. (Tapasztalatból írom, hogy 80-nál már akármilyen kanyart bevenni vele küzdelem, és csak a betervezett megállókat tudja) Ezért nem a végsebességre lett kihegyezve.
Ui.: Azért írtam h alapos, mert azért mégsem egy fúvókázás+sportfilter, és persze mindennél van jobban kihegyezett gép.
nekem soha nem tört el membrán, pedig pár robit hajtottam. a lenti tuningos is több, mint 20000-et elment tuningolt állapotában gond nélkül, a későbbi sorsáról nincs infóm.
Szerinted milyet érdemes vennem, csak a lapokat, vagy házastul, kompletten? (A ház még nem repedezett, egyben van) Lehet ezzel teljesítményt növelni? (Azt is figyelembe véve, hogy ugye a gyári nem zár le rendesen, meg ahogy írtad, a karbonit könnyebben nyit, gyorsabban zár.) Milyen márkát javasolsz? Ár-érték arányban szeretnék egy jót találni, de nem versenygépet építek így nem akarok 30000-et rálocsolni csak erre az alkatrészre.
A csere azért is fordult meg a fejemben, mert a membránlap eltörését ki akarom küszöbölni, és merthogy tuning, ezért valamivel többet is forog, ergo többet dolgozik az a kis fémlap, meg több üzemanyagot kell átengednie.
ez tényleg nem alapos, ez inkább olyan, h lássuk, mi van itthon. :)
hosszabb végáttétel? az nem kell? variátor? a kuplung gyári? 17,5-ös karbi sovány a rezóhoz szerintem, min. 19-es kellene.
nekem a tiedhez hasonló cuccokkal, de sima kipuval kb. 100-at tudott a gép 4 literes fogyasztás mellett. a mostani 50-es is ennyit eszik, csak ez sokkal szarabbul megy, tehát ügyi voltam. :)
A Minarelli (meg a Piaggio is) azt mondja, hogy ha lámpa felé fordítva átlátsz a membrán és a háza között, akkor cseréld ki. Nem tudom, náluk mennyivel ért ehhez jobban a motorboltos kolléga.
A karbon membrán fölösleges ide, de nem is azt fogsz kapni (hiszen az már öt számjegy szokott lenni), hanem a Malossi által karbonitnak hívott kompozit műanyagot. Az amúgy sem árt, könnyebben nyit, gyorsabban zár.
Az esetedben elsősorban azt lehet elérni vele, hogy kicseréled a már hibás alkatrészt.
Van nekem egy Yamaha Jog 3KJ-m, ami egy elég alapos tuningon (persze kinek mi az alapos, pláne tuningból) van túl, már a behangolás fázisában járunk. (Setup: 70 Dr henger, erősített főtengely, Rezó, Tiltásmentes gyújtás, Malossi Red Filter, 17.5 karbi, kék kontraszt és piros kuplungrugó.)
A főbb dolgok ki lettek cserélve, ami a teljesítmény növeléséhez kell, ám a membránszelep kimaradt. Az még a gyári, a lapjai kissé elállnak, de motorosboltos kolléga elmondása szerint az még jó, mert nyomáson lezár. Máshol azt hallani, hogy tuning esetén az mindenképpen cserélendő karbonlaposra, mert eltörhet.
Kicseréljem karbonosra, vagy maradjon inkább a gyári? A motor megépítésénél nem az eszement teljesítmény volt a cél, (ezért nem racing cuccokat kapott) hanem elegendő tartalék, de mert szerintem ennél többet tudhatna, szeretnék belőle egy kicsit többet kihozni.
Membráncserével mit lehet elérni, mennyit számít ez egy ilyen 70-es gépnél? Érdemes, vagy hagyjam a francba? Ha igen, milyet vegyek bele?
Ha valakinek van tapasztalata, kérem ne tartsa magában! :-)
Van két Sachs Hercules benzines, kétütemű kerékpárom.
Ugyanaz a blokk, típus, széria, minden egyezik.
Fordulatszám mérővel vizsgáltam a két motor főtengely fordulatszámait próbapadon.
Az egyik nem képes többre 5500-6000 fordulatnál percenként (gyengébb is az úton).
A másik próbapadon mérve 9600-10400 fordulatszám között, üveghangon pörög, terhelés alatt érzetre
kétszer-háromszor jobban is húz. A két gépen egyforma karburátor, rezgőszelep, gyújtás, miegymás van, sőt
a gyengébb gepben sokkal jobb a kompresszió, mint az erősebben (10,5 - 8,5 bar végsűrítések). Mindenféle variációban próbáltam már cserélni az alkatrészeket, de nem jelentkezik a változás - a gyenge továbbra is gyenge marad, az erős meg erős. Kipufogó, leömlő nyílás tiszta, karburátorok miszlikre szedve, kitakarítva. Elvileg lehet különbség a belső hajtómű áttételében, de a főtengely fordulatát mérem a lendkeréken, így ez nem magyarázat a hatalmas fordulatszám különbségre. Még az előgyújtások is megegyeznek.
Már csak a tudományos kíváncsiság miatt is, de van ötlet mi lehet az ok?
Csak a gyengébb szerkezet blokkja lett szétszedve, így nem tudom volt-e módosítás az erősebb gép felömlőjén vagy hasonló (de nem hiszem).
Yamaha Neos 50 2T- 30 km/h körül gyorsításra fullad. Üzemanyagtartály átnézve, csövek, szűrők cserélve. Karburátor teljesen szétszedve, kitisztítva. A karburátor légszűrő felőli kimenetén benzinnel keveredett sűrű piszkos-szürke anyag gyűlik minden beindítás után. Ha a légszűrőt kicsit kézzel lefogom, akkor a gyorsításkori fulladás megszűnik.
Szerintetek egy karburátor csere megoldja a dolgot vagy máshol keresendő a hiba?
sziasztok. scarabeo 50 2t csepegett a karburátor,tűszelep-úszó csere,átmosva de újra csepegett.Kapott egy másik karbit indítás után az is csepeg.Benzincsap szépen zár,karbi levéve egy csepp sem jön belőle.
Van valakinek valami tippje,hogy mi a f... csináljak ?
Sziasztok. delorro12 karburátorban ( kétütemű) az olaj bevezető csőnek átjárhatónak kell lennie? Úgy értem hogy szelelnie kell fúvóka van benn vagy rugó golyó stb. Belefújtam nem ment át rajta semmi, kicsit meg lett mozgatva kapott benzint kimosva most meg szelel.
Valami a karbival lehet, esetleg a vezérlés, bár a helyén van teljesen, most raktam össze, mert hengerfejes volt, a problémák viszont előtte is jelen voltak. esetleg ha a szelepeknél nincs hézag az probléma oka lehet ?
Ez akkor is, ha kopott, vagy ha mégiscsak repedt a membránja (az újaknál a gyorsítószivattyú is membrános, az külön remek hibaforrás) de jogos, a szívótorkot is meg kell nézni.
Meg nem ritka, hogy a szívatót addig macerálják, hogy letörik a végéről a tű, ha van rajta.
Ez lenne a karburátor, az a műanyag fejű csavar elvileg az alapjárati levegőkeverékért felelős, de az csak teljesen koppig becsavarva műkődik, más esertben semmi alapjárat nincs
A szivato mukodik, probaltam beallitani de sehogy sem roffent vagy indult be.
Nagy nehezen beinditottam, most melegen alapjáraton a szokásos ingadozás lép fel. Beállítom hogy szépen ketyegjen, utána húzok egy gázt és felpörög, aztán ahogy elengedem vagy nem esik vissza alapjáratra vagy csak irritálóan később.
Annál a karburátornál édeskevés, hogy működik a szívató, pontosan kell működnie.
Ha el lehet forgatni az alját (azaz tudod állítani, hogy mennyire álljon ki a dugó belőle), akkor már piszkálták, és hát kell némi türelem, míg megtalálod, hogy milyen helyzetben működik. Új korában egyébként nem állítható, de csak meg van ragasztva a menet, el lehet törni a ragasztást.
De jó az már nem lesz (könnyen lehet, hogy hidegebb időben megint állítgatni kell), és az utángyártottak úgy 99 százaléka is lutri.
Az alsó csavarja az alapjárati keveréket állítja, de azt is jól kell beállítani, mert úgy harmad gázállásig beleszól a motor viselkedésébe. Ahhoz viszont kell a gyári leírás, nem a Yamaha nem szokott általános igazságokat használni, még a 125-ös és 180-as Majesty alapbeállítása sem azonos (ugyanazzal a karburátortesttel készültek).
Bár nem rég segítséget kértem, és viszonylag sokat haladtam is, de adott a Yamaha Cygnusom, ami egy 125ccm 4ütemű Mikuni CV karburátorral szerelt motor.
A problémám pedig a karburátorral lenne, CV karbi lévén egy nagy csavarral tudom állítani a pillangószelep alap dőlési szögét, illetve találtam még egy csavart, ami a szívócsonk előtt van közvetlen, ez ha full be van tekerve, tehát a levegőt teljesen elzárom, csak abban az esetben pörög alapjáraton magasabban a motor, ha ezt egy picit is kitekerem, abban az esetben semmi alapjárat.
Szerintem ez rendellenes, de a legnagyobb problémám az, hogy eddig csak 2ütemű robogóim voltak, és ilyen karbival semmi tapasztalatom nicns még.
Hidegen abszolút nem indul, csak ha leveszem a légszűrőházat és nagyjából elzárom a levegő útját.
Szívatót szétszedtem, azóta úgy látom ha bemelegszik akkor kitolja a hengert, így elvileg működnie kell, de mégis arra gyanakszom valami más baj is lehet. miután 10-15percet jár a motor, szépen indul, igaz az alapjárat nem marad meg, így húzkodni kell neki a házt, miután jól bemelegszik beállítok neki egy alapjáratot, azt a következő gázhúzásig szépen tartja, utána nem áll vissza hanem pörög egy darabig, és csak utána megy le alapjáratra.
Membránokat néztem jók, elvileg a szívató is jó, remélem a helyén is működik, de akkor miért nem indul hidegen ?
Nekem 792 szíjam van a 3YJ-ben, ami ugye 3KJ blokkos, a 4JP-ben pedig 800as, semmi külömbség a kettő között, igaz a 4JP-ben max fordulaton a szélén jár, míg a 3YJ-ben nem éri el a tárcsa szélét, sokat számít a 8mm, de nem esik le az a lényeg. :)
Eddig egy 796 mm hosszú Malossi szíj volt benne, de ezt cserélnem kellett, és egy 792 mm-es szíj került bele, de ezzel érezhetően rosszabbul megy. Szerintem ez rövid bele, nem fut ki rendesen. Namost, 796-os szívat sehol se találok, (se Egümotors, se motorosbolt ) csak 800-asat. Itt jön a kérdés: a 800-as nem fog túlfutni? Vagy nem lesz vele túl alacsony a végsebesség? Vagy esetleg ha valaki tudná hol lehet venni 796-osat... A válaszokat előre is köszönöm!
Ui.: Setup: 70 Dr henger, erősített főtengely, Rezó, Tiltásmentes gyújtás, Malossi Red Filter, 17.5 karbi, kék kontraszt és piros kuplungrugó.
Adott egy karburátoros 50-es 4 ütemű Honda Today,1 hónapja vettem,amikor elhoztam gázadásra fulladt menet közben,aztán megjavult,tökéletes volt mostanáig,most újra csinálja,nem mindig,de egyre gyakrabban,alapjárat jó,hidegen melegen jól indul,csak ha gyorsítanék akkor fullad.
Üdv. A motorom a következő hibát produkálja. hidegen minden rendben, indul, minimális szivatóval rendesen gyorsul alapjáratról. viszont amikor bemelegszik, nem veszi a fordulatot, egyszerüen hiába húzom, 0-15 ig vánszorogva, nagyon nehezen, vagy minimális emelkedő esetén egyáltalán nem megy, majd a 15 öt elérve hatalmasat húz és onnan minden rendben. de ha 15 alá lassítok vagy megállok, megint nem pörög fel . ha visszahül pl, megtankolok, vagy áll 5 percet ismét jól húz alapról, amikor bemelegszik ismét hulla. Lámpától elindulni kész katasztrófa nagyobb kereszteződésen át sem érek mire magára találna. nem felejtettem rajta a szivatót, de ha ráhúzom sem segít. Aprilia area 51 50ccm 2t
hmm, jó a kérdés. 4l-t fogyaszt, tehát 100l. 1:100 keverés? akkor még kevés is ez az olaj, hmm. ha 3l-t fogyasztana, akkor is 1:75-höz. az is elég híg. valami nem kerek.
Kivágtam körben a lemezt, úgy ahogyan a képen van.
Hiába hajlítottam az úszók tövénél először felfelé, aztán a tű tövénél felfelé, az úszókat meg lefelé, nem lehetett jól beállítani.
Vagy az történt, hogy nem indult hidegen az istennek sem. Aztán volt olyan, hogy indult, de ha meghajtottam, akkor menet közben kuplung után leállt a motor, vagy elkezdett folyni a túlfolyón, mert az úszó felütközött.
Továbbra sem tartom szakszerű megoldásnak, azt még továbbra sem tudom.
És kezdtetek már kiakadni, ezért sem forszíroztam tovább!
Sziasztok! Adott egy yamaha Booster robogó, első teleszkópja,szétszedtem teleszkópszimering csere céljából, az egyik szárba rugó van a másikban viszont nincsen,kérdezem,hogy a csillapítást hogyan végzi? Zsíros vagy olajos ez a teleszkóp? Hozzászólásokat előre is köszönöm!
Meg hát az úszónál a felhajtóerőt csökkenteni, az egy meredek dolog, hiszen akkor egy egyensúlyt csinálsz, amit minden mozgás befolyásol, pl. egy bukkanón simán túlfolyik, vagy meg szegény lesz. Nem véletlenül van az úgy kitalálva, hogy ütközzön.
Nem tudom, mert az úszóról nincs fellelhető információ, hogy minek kéne benne lennie.
A tű és az ülék valamint a tömítése eredeti alkatrésznek néz ki a fellelhető infók alapján.
Az úszó sem tűnik buher megoldásnak, ehhez a tűhöz van a kialakítása megcsinálva.
Az előző tulaj mondott valamit, hogy tisztították a porlasztót, gondolom, hogy szét szedték, ott nem tudni mit csináltak vele!?
Nekem mint írtam, valami olyan érzésem van, hogy valami miatt jobban úszik a benzinben az úszó, mint kellene, nem tudom, hogy ez így van e, vagy sem, csak nincs más értelmes elképzelésem.
Mivel valami műanyag habosított anyag, el tudom képzelni, hogy a benzin szépen kimosott belőle valamit, vagy a benzinek fajsúlya nem az, mint a régieké, amihez kalibrálták.
Kéne látni másik karburátort belülről, de nem találtam nagyon, csak hasonlókat, mindegyiken volt valami, ami más volt.
Azért kérdezek, mert már mindent végig jártam, amire gondoltam, hogy okozhatja a problémát, de biztosan van, amire nem gondoltam még, hogy ellenőrizni kellene!?
És igen, ahogy mondod, minden jó, vagy legalább is annak tűnik, de még sem jó valami!
Engem egy kissé zavar, hogy mintha egy utángyártott úszó lenne benne, amiről lefelejtették a kínaiak az állítónyelvet, de ha ez nem gond, akkor nem gond.:)
Megpróbáltam egymás mellé rakni az én fotómat, meg a kapható tű képét, szerintem nincs köztük lényeges méretbeli eltérés. Elég egyedi a kialakítása, kétfélét találtam, amin ilyen a kialakítás, az egyiknek kb fele olyan hosszú a kis pálcikás fej az alján, mint ezeknek.
és ha már nagy Jog fan vagy, itt van az én kis jogom aka csótány 2004-ből. napi használatban volt sokáig bp-en. már régen nincs meg. én barkácsoltam össze. :)
simson első teló fég légpuska rugó erősítéssel, féknyereg konzol ráhegesztve a telóra, simson váznyak, simson kormány, vázmerevítés, gyújtáskapcsoló a vázmerevítés tövében a szerelőablaknál, házilag készített üvegszálas első sárvédő stb.
Igen, most pucoltam meg a blokkot teljesen tisztára, zsíroldó, ecset, magasnyomású vízsugár, és beindítottam, szemmel látható hogy a gyertya oldalánál a hengerfej, és a henger találkozásánál kifúj. tehát tömítéscsere az egyszer biztos. akkor ez okozhatja a kartergázt is ?
14 éves korom óta megszállott Yamaha robogó Fan vagyok.
Eddig csak Yamaha Jogokkal foglalkoztam, illetve Mint-tel.
Most viszont gyűjteményem egyik darabjától fájó szívvel megváltam, mert több robogót nem tarthatok, kicsi a garázs, és régóta szerettem volna egy nagyobb, kényelmesebb, szintén Yamaha gyártmányú robogót. Valami olyat ami 4 ütemű, léghűtéses, mégis egy Jog-hoz képest kényelmesebb és nagyobb luxus érzetet nyújt. Nézegettem a Belugákat, Majestyket, végül mivel azok már túlságosan is nagy testű robogók voltak, így a Cygnusnál tettem le a voksom.
De itt jön a probléma, soha nem volt dolgom 4ütemű robogóval.
Erről a típusról szinte semmi nem kering az internet bugyraiban, így gondoltam csoportokban érdeklődök, hátha valakinek volt, vagy van is ilyen a tulajdonában.
Mellékletben töltöttem fel egy képet, SÁRGÁVAL bekarikáztam azt a csonkot, amiről a gumicső megy a légszűrő házra, na most tudatlan vagyok, ugyanis a motor járása közben fordulatszámmal megegyezően egyenes arányosságban növekszik a levegő kiáramlása. Tehát minél jobban forog a motor annál jobban fújja a cső végén a levegőt (enyhén olaj szagú). Ez normális jelenség, vagy aggódhatok?
PIROSSALpedig egy állító csavart karikáztam be a karburátoron, ami a szívócsonkhoz közel van, és mivel nem találtam semmit az interneten, így tőletek kérdezem, hátha valaki tudja, mit állítok ezzel a csavarral?
Gyertyaképet is néztem, fekete a gyertyám, így arra következtethetek hogy vagy van már olajfogyasztása, vagy sok benzint kap. Az alapjáratom ingadozik, hidegen abszolút nincs, melegen tartja. Hidegen nehezen indul, gondolom a szívatója már nem tölti be a szerepét.
Végsebessége 80km/h (elég lassan érjük el), de a gyári könyve szerint 88-nál kellene lennie, ebből arra következtetek, mivel a variátor, görgők, szíj és kuplung rendben van, hogy karburálási problémáim lehetnek, ami megint csak az miatt lehet hogy sok benzint kap, kevés levegőt.
A végére pedig a legkínosabb dolgot hagytam, bár ne legyen igazam, a henger, és hengerfej között alulról olajos minden. Frissnek tűnik. Mivel állapíthatom meg hogy hengerfejes-e a blokkja?
Előre is nagyon szépen megköszönöm a segítő válaszokat.
De kitekerhető, és 1mm van alatta, azt már kivettem.
A tűszelep nagyon úgy néz ki, mint a gyári robbantott ábrán, és a webáruház képe is pont úgy néz ki, mint ami benne van, az alátét is. Az úszót nem tudom ellenőrizni, mert nem találtam képet róla sehol, ami pont úgy nézne ki, de nem úgy néz ki az sem, mint ha mókolt lenne, minden passzol rajta a többi alkatrésszel.
Nem lehet, hogy az úszó anyaga modifikálódik, vagy a benzin sűrűsége más, mint régen vagy mind kettő?
Már biztos vagyok benne, hogy mi is a probléma a hideg indítással.
Alacsony a karburátorban a benzin szint, és nem lehet állítani az úszón, mert nincs nyelv rajta.
Nem teljesen értem, hogy mitől lehet, de az úszó sokkal nagyobb felhajtó erőt hoz létre, és a szelep lezár 5 mm-el előbb.
Az úszók hajlítgatása nem vezet eredményre, mert ahol jó lenne a szint, ott az úszó teteje beleér az úszóházba, és elkezd a túlfolyón folyni. Nem tudom, hogy ezen egyáltalán lehetne e így állítani!? Azért sem jó szerintem, ha így próbálom megoldani, mert a tűszelepen lévő kis rugós gomba, ami be van akasztva, az nem tud rendesen ráfeszíteni záráskor a szelepre, és van, hogy folydogál a túlfolyó, még ha csak a kívánt szint alatt is van a benzin.
Nem tudom, hogy ezen, hogyan lehetne állítani szakszerűen!?
Ha ilyen lenne, akkor nem lenne probléma, ezt normálisan be lehetne állítani:
Lehet, hogy ki kellene vágni ilyenre az alsó lemezt, és akkor lenne nyelv, amivel lehetne állítani!
Szerintem ez lesz a típusa, de ahogy látom van ezer apró különbség ezek közt, nem lényegesek, de például pontosan olyan úszót, mint az enyém, nem láttam.
Tei Kei 5h0
Az o gyűrűt rá raktam, passzentosan megy a helyére, inkább a szorulástól tartanék, mint a fals levegőtől!
én nem mosogatok, hanem ilyet használok. kinézetre olyan, mint a malossi csak ez athena néven fut (a gyártó lehet, h ua.). gyárilag be van olajozva, ragacsos olajjal:
Hagyd benne. Ha kijön, akkor már hoz magával a szerkezetből is, azaz nagyobbak lesznek a pórusok a szűrőben. Semmi baj azzal, hogy ott van az a két folt.
Mivel tudnám kipucolni belőle ezt a fekete retket?
Légszűrőtisztító folyadékkal (Motorex) már kétszer kimostam, ennyire sikerült (valamennyivel tisztább mint volt eredetileg, de én ezt így nem tenném vissza bele) :(
Nem tudja esetleg valaki közületek, hogy mi lehet az oka, hogy a 100as Piaggio Diesis műszerét berakva az 50-esbe miért nem megy a benzinmutató?
Elvileg ugyanaz a csatlakozórendszere, az 50-es izzóval jelzi, ha fogy a benzin, a 100-asén van egy mutatós műszer is. Ha jól tudom, a jeladók is ugyanazok olajra is meg benzinre is.
Ja, látom. No, ez vagy jó lesz vagy nem. Az MZ-m szívatója ugyanilyen megoldású, annál az a szitu, hogy ha 3x1,45-ös helyett 1,4-es O-gyűrű van a dugattyún, akkor az életben be nem indul, ha mégis valahogy, akkor akkor van alapjárata, ha kedve van hozzá. És persze rángat is. Ha 1,5-ös van rajta, akkor meg megszorul a dugó, és szintén alig indul be, de ha sikerül, akkor végülis normálisan működik. Mivel a gumikönyök egész jól tömít, a féktisztítóval fújkálással nehéz leleplezni.
Mondjuk elég sokat segítene, ha a karbi típusát is megadnád.:)
Ha azok ott a szívató elemei, akkor ott szerintem hiányzik az O-gyűrű. A Yamaha tök rendes, ezeket a vackokat csak egyben árulja, ezért elég gyakran nem is jelölik külön. Plusz a rugó is meg tud gyengülni, plusz nem elképzelhetetlen, hogy a dugó végén kellene lennie még egy tűnek is.
hát, annak kéne, de azt berakták az úszóházba??? hogy állítod menet közben? vagy fix? mi van? :) az az alapjárati csavar mellett szokott lenni. mekkora szopatás...
nem ismerem a típust. ilyesmi karburátor volt az innován is (csak a szívató része máshogy működött), 40000 km alatt nem kellett megbontanom (dugulás sem volt), mindig pöccre indult, hidegen és melegen is.
2t-nél az alapbeállítás, ha jól emlékszem az a keverékállító csavarnál, h a teljese betekeréstől másfél fordulat vissza. de amúgy kb annyi, h üzemmeleg motornál addig tekergeted a keverékállítót, míg megtalálod a legmagasabb alapjárati fordulatot, onnan egy kicsit be kell tekerni, talán fél fordulatot, és ezután az alapjárati csavarral beállítod az alapjáratot. de lehet, h rosszul emlékszem.
Odáig jutottam, hogy hideg indítóval nem pörög fel, ha megfújkálom.
Közben átnéztem a szerviz manualját, és a lentebbi képen lévő szintmérés nekem kb 5-6 mm-el lejjebb volt a szint, mint a gyári leírásban ajánlott 0-2mm. Viszont nem értem, hogy a gyári leírásban olvasható adjust megoldással mit csináljak, mert az egy nyelvet ír, hogy hajlítani kellene, viszont nekem a képen látható villás felfogatás van a tűszelepnek, így csak az úszókat tudom feljebb hajlítani, ami nem túl elegáns megoldás szerintem.
Ezzel beállítottam 0-ra, hidegen reggel pöcc-re indult, dinamikusabbnak is érzem, viszont többször leállt, és melegen bedurrogott a kipufogóba. Visszább állítottam a szintet, kb 2mm-el lejjebb van, ez a gyári minimumszint.
Holnap kiderül, hogy indul majd!? Viszont most ha megy alapjáraton, és odatekerek egy nagyobbat hirtelen, akkor leáll.
Gondolom, valamit próbáltak csinálni vele a hideg indítás javítására, és el lett minden állítgatva, csak nem tudom, hogy mit kellene próbálni állítani? Kevés üzemanyag miatt állhat le, vagy túl sok miatt?
A képen bejelöltem a levegő útját, ami a tolattyú oldalán lévő lyukon keresztül bemegy a felső térbe a gázbovden felé, majd egy furaton keresztül lemegy egy kis tolattyúhoz ami a fekete gumi pipa mögött van, és a bovden húzza ki, ami a pibán keresztül csatlakozik. A szívató tolattyú egy furat végét zárja, amin üzemanyagot szív fel a levegő, ami a piros vonal irányában áramlik.
a kis alumínium tolattyú aminek a végén van egy gumi, az zárja le a furatot, amin az üzemanyagot lehet felszívni. A gyári eltört, ezért csinálnom kellett egyet, ezért van kettő a képen.
melegen szívatóra ejteni kéne a fordulatot, meg leállnia. valszeg fals levegőt szív valahol és/vagy nem működik a szívató (rendesen).
járó motornál kis adagokban fújkálj féktisztítót a légszűrőház és a henger között kül. helyekre, de úgy, h ne tudja beszívni a légszűrő a féktisztítót. ha valahol ettől felpörög a motor, akkor ott plusz levegőt szív.