Keresés

Részletes keresés

pert2 Creative Commons License 2021.07.20 0 0 63692

A szintkulonbseg lehet 50-400 meter, a mennyiseg meg akarmennyi. Ausztria legregibb szetje ket foldalatti tartaly kozott pumpalgatott es kevesebb mint tizegawattos es meg ma is mukodik, igaz feltehetoleg nem a termelt arambol hanem az uvegfal mogott nezelodo turistakbol  el. Visegradnal kb 300 meteres azintkulonbsegu szetet terveztek vegtelen sok dunavozzel, es a mashol tervezettek is 100-300 meteresek, megfeleloennyisegu potvizzel a parolgas potlasahoz.

Előzmény: jee_c (63691)
jee_c Creative Commons License 2021.07.20 0 0 63691

Itt a magas (nagy szintkülönbség) és az értelmes mennyiség limitálja a SZET-ek építését.

Előzmény: pert2 (63690)
pert2 Creative Commons License 2021.07.20 0 0 63690

En primitiv modon inkabb vizet pumpalnek a magasba, nincs felmelegedes, akaedfig elalldogal a tarozoban, es 80% feletti a hatasfok.

Előzmény: padisah (63686)
jee_c Creative Commons License 2021.07.20 0 1 63689

A kompresdzoros motorok általában a külső levegőt használják hőforrásnak, hogy a dekompresszió során melegítsék a munkát végző kitáguló gázt.

 

Egy vízi jármű esetén még jkbb a helyzet, a víznek nagyobb a fajhője, és jobban is vezeti azt, így ez a visszamelegítés is jobban működik

K.

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.20 0 0 63688

Igen. Vmi vegyi levegoelnyelo, levegofelszabadito megoldas is lehet.

Vagy hidrogen, ammonia.

Előzmény: padisah (63686)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.20 0 0 63687

Huteni kene suriteskor, hot hasznositani.

Kis nyomasu jobb lenne. Nagy tartaly a jarmu. De minimal szennyezes!

Belsoegesu melle jo lenne, nem a kornyezetbe pazarolna a veszteseghőt.

Ha 0 szennyezessel tesz meg 20kmt az sokszor 0 szennyezes.

"Majd ha 1000kmt elmegy valtoztatunk"

Nem lesz mit valtoztatni akkor mar...

Előzmény: pert2 (63684)
padisah Creative Commons License 2021.07.19 0 0 63686

a fő probléma, hogy a sűrített levegőnek kicsi az energiasűrűsége, tömegre is meg térfogatra is

emiatt járműben csak nagyon kis hatótávokat lehet elérni vele

 

ha nagyobb mértékű a kompresszió, tehát nem egy háztartási kompresszor 8 bar nyomását célozzák meg, hanem jönnek a 200 bar-os kompozit tartályok (mint pl a győri alternatív hajtású járművek versenyén, a pmeumobilokban), annak meg borzasztó rossz lesz a hatásfoka, kompresszió során keletkező hő egyszerűen csak elvész

 

egy sűrített-levegő gazdaságot úgy lehetne ésszerűbben működtetni, hogy szerény kompresszió, max 8-10 bar, és évszakos tárolás:

 - télen működnek a kompresszorok, föld alatti tározókba nyomja be a levegőt

 - a kompresszió során keletkező hő mellékterméket lakások/irodák fűtésére lehet felhasználni

 - nyáron történik a dekompresszió, amit meg lehet támogatni napkollektorokban nyert alacsony hőmérsékletű hőforrással, a folyamat végén keletkező hideg levegővel pedig lehet lakóteret hűteni

 

Előzmény: pert2 (63684)
padisah Creative Commons License 2021.07.19 0 0 63685

a víznek megvan az az előnye is, hogy tudja hűteni alulról, bár ez egy hajótestre helyezve már nem érvényesülni

nem néztem bele a linkbe, nem tudom mit kezdenek amikor viharos a tenger és erősen hullámzik

Előzmény: pert2 (63653)
pert2 Creative Commons License 2021.07.19 0 0 63684

Csak szamolja ki a wiki meg a pedia hogy mennyi energia veszik el a kpmpresszalaeskor, es mennyit kene nyerni a dekpressziokor. Ezeknel meg a trabant is energiagazdasagosabb, bar ketsegtelenul picit fustolobb:-)

Előzmény: jee_c (63681)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.19 0 0 63683

Van több is

Előzmény: Törölt nick (63682)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.19 0 0 63682

Van többnél, és mindegyiknél sajnos ugyanaz a probléma.

Előzmény: jee_c (63681)
jee_c Creative Commons License 2021.07.19 0 0 63681

Ez a dolog lényegesen előrébb jár ennél: https://en.wikipedia.org/wiki/Compressed_air_car

zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63680

Ez nem lesz jó, tárolni kell a jeget. )-:

Törölt nick Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63679

Meg 100 másikat sem.

Előzmény: Törölt nick (63677)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63678

Lehet meg racsnis kereket hatra kitolo es jarmuvet eloremozdito, vagy bolygomuves/fokozatmentes nyomatekvaltos legmotor, a megindulashoz szukseges atteteli arany beallitasaval.

Törölt nick Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63677

Dehát a videón egy gyári tömített munkahenger van.

 

És attól mert tömített nem oldja meg, azt amit írtam.

 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63676)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63676

Igen.A gyari leghengerben tomitett. Es a hazi gyartasuban is tomiteni kell, hogy ne szokjon el a gaz munkavegezetlenul.

Vagy linearis generator rud nelkuli dugattyuval.

Előzmény: Törölt nick (63671)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63675

Ez más szerkezet, és sok sok évtizede ismert.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63673)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63674

Ez egy normál munkahenger, kb. ilyen van a videóban is.

 

Továbbra sem értem.

 

 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63672)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63673

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63672

Törölt nick Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63671

Értema  viccet, de tivűábbra se érthető miről beszélsz. A dugattyú és dugattyúrúd  tömített a munkahengerben.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63670)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63670

666, 6 huros gitar.

Leghenger dugattyuRUD tomitese. Mindket iranyban mukodik. A munkavegzes szabadda teszi.

Előzmény: Törölt nick (63668)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63669
Előzmény: Törölt nick (63667)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63668

Milyen dugattyútömítéssel? Ez alatt mit értesz?

 

 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63666)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63667

Ha már a faéknél maradunk, ennél ez is sokkal jobb megoldás, annak ellenére, hogy túl sokmindenre autonom mobil eszközben (sőt igazából máshol is) értelmetlen használni.

Előzmény: Törölt nick (63665)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63666

Oda-vissza megoldhato a munkavegzes dugattyurudtomitessel.

A rugo ellenallasanak lekuzdese is energiaveszteseg. Ha epp csak visszatolja kezdo helyzetbe akkor teljes osszenyomaskor felkemenyedik, az is veszteseg. Leghengerrel munkavegzes nelkul visszatolni egy leghengernyi levegoveszteseg.

Egy 180°os V vagy dugattyurudtomitessel 1 leghenger is mindket iranyban dolgozik.

(esetleg visszatolni egy kisebb leghengerrel, mondjuk egy 150est egy 25ossel..de az is veszteseg)

Előzmény: Törölt nick (63664)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63665

Ez max jópofa szemléltetésnek jó, másra nem igazán.

Előzmény: Törölt nick (63664)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63664

Pl mert oda vissza mozgatni kell levegővel a munkahengert úgy hogy számunkra hasznos munkát csak az egyik fázisban végez. itt eleve elveszted a hasznos primer energiád egy jelentős részét.

 

És még van jópár ok ami így ránézve előjön.

 

(a fenti ok javítására lehetne pl. rugóvisszatérítésű munkahenger is akár, bár az meg más szempontból nem tökéletes megoldás)

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63663)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.18 0 0 63663

Oftán mié?

Előzmény: Törölt nick (63662)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!