A szintkulonbseg lehet 50-400 meter, a mennyiseg meg akarmennyi. Ausztria legregibb szetje ket foldalatti tartaly kozott pumpalgatott es kevesebb mint tizegawattos es meg ma is mukodik, igaz feltehetoleg nem a termelt arambol hanem az uvegfal mogott nezelodo turistakbol el. Visegradnal kb 300 meteres azintkulonbsegu szetet terveztek vegtelen sok dunavozzel, es a mashol tervezettek is 100-300 meteresek, megfeleloennyisegu potvizzel a parolgas potlasahoz.
a fő probléma, hogy a sűrített levegőnek kicsi az energiasűrűsége, tömegre is meg térfogatra is
emiatt járműben csak nagyon kis hatótávokat lehet elérni vele
ha nagyobb mértékű a kompresszió, tehát nem egy háztartási kompresszor 8 bar nyomását célozzák meg, hanem jönnek a 200 bar-os kompozit tartályok (mint pl a győri alternatív hajtású járművek versenyén, a pmeumobilokban), annak meg borzasztó rossz lesz a hatásfoka, kompresszió során keletkező hő egyszerűen csak elvész
egy sűrített-levegő gazdaságot úgy lehetne ésszerűbben működtetni, hogy szerény kompresszió, max 8-10 bar, és évszakos tárolás:
- télen működnek a kompresszorok, föld alatti tározókba nyomja be a levegőt
- a kompresszió során keletkező hő mellékterméket lakások/irodák fűtésére lehet felhasználni
- nyáron történik a dekompresszió, amit meg lehet támogatni napkollektorokban nyert alacsony hőmérsékletű hőforrással, a folyamat végén keletkező hideg levegővel pedig lehet lakóteret hűteni
Csak szamolja ki a wiki meg a pedia hogy mennyi energia veszik el a kpmpresszalaeskor, es mennyit kene nyerni a dekpressziokor. Ezeknel meg a trabant is energiagazdasagosabb, bar ketsegtelenul picit fustolobb:-)
Lehet meg racsnis kereket hatra kitolo es jarmuvet eloremozdito, vagy bolygomuves/fokozatmentes nyomatekvaltos legmotor, a megindulashoz szukseges atteteli arany beallitasaval.
Ha már a faéknél maradunk, ennél ez is sokkal jobb megoldás, annak ellenére, hogy túl sokmindenre autonom mobil eszközben (sőt igazából máshol is) értelmetlen használni.
Oda-vissza megoldhato a munkavegzes dugattyurudtomitessel.
A rugo ellenallasanak lekuzdese is energiaveszteseg. Ha epp csak visszatolja kezdo helyzetbe akkor teljes osszenyomaskor felkemenyedik, az is veszteseg. Leghengerrel munkavegzes nelkul visszatolni egy leghengernyi levegoveszteseg.
Egy 180°os V vagy dugattyurudtomitessel 1 leghenger is mindket iranyban dolgozik.
(esetleg visszatolni egy kisebb leghengerrel, mondjuk egy 150est egy 25ossel..de az is veszteseg)
Pl mert oda vissza mozgatni kell levegővel a munkahengert úgy hogy számunkra hasznos munkát csak az egyik fázisban végez. itt eleve elveszted a hasznos primer energiád egy jelentős részét.
És még van jópár ok ami így ránézve előjön.
(a fenti ok javítására lehetne pl. rugóvisszatérítésű munkahenger is akár, bár az meg más szempontból nem tökéletes megoldás)