Keresés

Részletes keresés

Csa80 Creative Commons License 2023.11.07 0 0 33791
Előzmény: HJH2 (33789)
Felek Ferenc Creative Commons License 2023.11.07 -1 2 33790

A Dr. Lipták-féle Gépgyárból lett a későbbi Lőrinci Hengermű.

 

1917-ben vettek is két gőzmozdonyt a MÁV-tól, a MÁV 369,002 és MÁV 369,006 pályaszámút.

Előzmény: HJH2 (33789)
HJH2 Creative Commons License 2023.11.07 0 0 33789

Íme

 

Pestszentlőrinc megyei város térképe [Budapest térképeinek katalógusa 4191a] | Térképek | Hungaricana

 

Pestszentlőrinc várostérképe 1940-ből.

A vasútállomástól északnyugatra egy "Koppel gyar" látható.

De semmi utalás "Liptak"-ra!

HJH2 Creative Commons License 2023.11.07 0 1 33788

Igazad van!
Orenstein és Koppel magyar munkája Pestszentlőrincen volt!

Köszönöm a tájékoztatást, és elnézést kérek azért a zavarért, amit a Baranyaszentlőrinczre való hivatkozásommal okoztam.

A Wikipédián "Pestszentlőrinc története"

 

Pestszentlőrinc története – Wikipédia (wikipedia.org)

 

olvastam:


"1896-tól a mozdonyokat és vasúti kocsikat gyártó Orenstein & Koppel cég (később Kőolajipari Gépgyár) telepedett le a Gyömrői úton (épületeinek egy részében ma bevásárló központ működik)."

 

Lent ez áll:

"A községgé alakulással az ipar és a lakóterületek fejlődése is töretlenül folytatódott. 1910-ben Lipták Pál mérnök a lajosmizsei vasútvonal mentén megépült gyára Lipták és Társa Hazai Beton és Vasbeton Építési Vállalat, majd 1911-től mint Dr. Lipták és Társa Építési és Vasbetonépítési Vállalat Vasszerkezeti Gyár Részvénytársaság, 1913-tól pedig Dr. Lipták és Társa Építési és Vasipari Részvénytársaság működött. Csarnokok, műhelyek, öntödék, áruházak, vasúti építmények, valamint tározók, csövek, daruk, felvonók és rakodógépek gyártásával foglalkoztak."

 

1913 ban - az MPV Kö 24xx építésének évében - a Liptak "építőipari cég" iparvállalattá vált, amely "vasúti
építmények" is foglalkozott.
Nem találtam azonban bizonyítékot Liptak és Orenstein & Koppel kapcsolatára vagy akár együttműködésére.

Előzmény: gumidani (33786)
Csa80 Creative Commons License 2023.11.07 0 2 33787

1896-ban telepedett meg Pestszentlőrincen, a Gyömrői úton, a mai Felsőcsatári úttal szemben a berlini székhelyű Orenstein és Koppel cég leányvállalata.

 

https://nagyhaboru.blog.hu/2022/06/17/pestszentlorinc_hadiipara

 

Előzmény: róbertke (33781)
gumidani Creative Commons License 2023.11.07 0 0 33786

Itt az ideje megkérdeznem, hogy az Orenstein & Koppel, a CIWL és a FAÜ -> BKV Sallai Főmúhely ugyanazon a területen volt?

róbertke Creative Commons License 2023.11.07 0 3 33785

Előzmény: Felek Ferenc (33782)
róbertke Creative Commons License 2023.11.07 0 2 33784

Pécstől 20 Km -re nyugatra létező várost eredetileg Baranyaszentlőrincznek hívták, 

bizonyíték rá egy 1915-ös képeslap. 

róbertke Creative Commons License 2023.11.07 0 0 33783

Magyarországon jelenleg 4 település létezik, aminek a nevében benne van Szentlőrinc név:

Szentlőrinc -  város Baranya vármegyében, a Szentlőrinci járás székhelye.

Pestszentlőrinc - Budapest XVIII. kerülete  

Sárszentlőrinc - község Tolna vármegye Paksi járásában   

Zalaszentlőrinc - község Zala vármegyében, a Zalaegerszegi járásban 

Felek Ferenc Creative Commons License 2023.11.07 0 0 33782

róbertke Creative Commons License 2023.11.07 0 3 33781

Orenstein és Koppel magyarorzági gyára Budapesten, pontosabban Pestszentlőrinc -en üzemelt. 

 

Létezik is kettő képeslap róla. 

 

 

HJH2 Creative Commons License 2023.11.06 0 0 33780

Ha az Orenstein és Koppel magyarországi gyára nem Szentlőrincen (Pecs mellett), hanem Pestszentlőrincen lenne:
Mit gyártott ott az O & K - ha nem vasúti anyagot?
Szentlőrincen (Pecs mellett) ma is van egy ipari telephely, a vasútállomástól délre egy vasúti mellékvágány

Előzmény: gumidani (33779)
gumidani Creative Commons License 2023.11.06 0 1 33779

St. Lőrincz = Pestszentlőrinc (Budapest, XVIII. kerület) 

A Pécs-től nyugatra levő Szentlőrinc-en nem volt vasúti járműgyártás.

   

Előzmény: HJH2 (33778)
HJH2 Creative Commons License 2023.11.06 0 0 33778
HJH2 Creative Commons License 2023.11.06 0 0 33777

Az MPV-ről Kö 24xx

 

Az MPV hattengelyes önrakodó kocsijai a rakodóberendezések korszerűsítése és az 1913/14-es nyomvonal megújítása kapcsán készültek.
Orenstein és Koppel ekkor Szentlőrincen (Pectől kb. 20 km-re nyugatra) üzemeltetett gyárat.
Az 1920-as évek elején Orenstein és Koppel négy rajzzal illusztrált hirdetést adott ki. A jobb alsó sarokban lévő ábrán a hattengelyes önkirakodó kocsik láthatók, amelyek megfelelnek az MPV-nek. Az a tény, hogy ezen az ábrán az autókat gőzmozdony hajtja, az lehet, hogy az O&K reklámosztálya és a grafikus ismerte az autót, de nem ismerte az MPV üzemi körülményeit.
Feltételezem tehát, hogy az „MVP Kö 24xx” hattengelyes önkirakó kocsikat 1913/14-ben az Orenstein & Koppel építette a szentlőrinci gyárban (Magyarország).

HJH2 Creative Commons License 2023.11.05 0 1 33776

Köszönöm ezt a tippet, Róbertke!

 

Korábban nem is tudtam ezekről a négytengelyes "Pennsylvania Bogies"-ról!

 

http://www.drehgestelle.de/6/pennsylv_sfb.html

 

Tudja valaki, hogy ki építette a 33 55 994 5 000-4 Uaais autót és melyik évben?

 

A 33 55 994 0 900-0 Uai fotói is nagyon érdekesek, és olyan részleteket mutatnak be, amelyeket korábban nem tudtam!
Ez ugyanaz az autó/vasúti kocsi, mint a Ganz által 1954-ben gyártott "Namvy 428 000"?


Az 1970-es évek eleje után aztán megváltozott a felfüggesztés: a „994 500” görgős bilincsekkel és kétfokozatú trapézrugóval van felszerelve – Åke Karlsson fotóján az akkori „31 55 999 0 003-4” néven ismert autó. még mindig egyszerű felfüggesztés, fülekkel Trapéz rugók.
Nagyon izgalmas!

 

Elnézést a hibás magyarságomért, Babelfish-t használtam a fordításhoz!

 

Előre is köszönjük a támogatást!

 

Hermann

Előzmény: róbertke (33765)
rezgaras Creative Commons License 2023.11.05 0 1 33775

Dani, ez egy Schnabel, nem ugyanaz.

 

Megírták valahol a magyar Schnabel kocsi történetét? Mert ugye a Ganz-Villany beszerezte, de a használatához az is kellett, hogy a trafókat olyanra készítsék, amit a Schnabel el tudott szállítani.

 

Mi még úgy tanultuk: "az energia átviteli transzformátorok méretét a vasúti űrszelvény korlátozza". Mivel a Schnabelnek nem volt alul hossztartója, annyival nagyobb trafót tudott elvinni.

Előzmény: gumidani (33769)
HJH2 Creative Commons License 2023.11.05 0 1 33774

Köszönöm Mikols!

 

(Most újra hozzáférek a fórumhoz!)

 

Elmentettem a fotóidat.

 

Sajnos az 1967-es VASÚTIKOCSI JELLEGRAJZ ALBUM-ban nincs vázlat ennek az autónak a forgóvázáról.
Ezért nagyon hálás lennék, ha felhasználhatnám Szén Lapátos fotói közül valamelyiket.

 

Az 1967-es album 271. oldalán látható forgóvázat hattengelyes autókon (Nayy 427 000/Sammp és Rag 530 043) használták.

Ezt a forgóvázat is szeretném bemutatni a honlapomon. De ehhez még kell egy kis idő.

 

Jelenleg az M.P.V-n dolgozom. Kö 24xx.
Annak ellenére, hogy a „Koppel Selbstentlader” felirat szerepel a 2405-ös kocsin, és a Deutsche Fotothek „2409”-es fotója az Orenstein & Koppel gyártóhoz kapcsolódik, nem tartom túl valószínűnek, hogy ezeket a kocsikat az O&K építette.
A '2409' fotója Franz Stoedtner professzionálisan kezelt fotóarchívumából származik. Sajnos nem tudni, ki, mikor és hol készült ez a fotó.

Véleményem szerint még kevésbé valószínű, hogy ezeket az autókat a breslaui "Enzinger Művek" építették. Gyanítom, hogy csak a tengelydobozházakat szállította az Enzinger.

Elég biztosnak tűnik számomra, hogy ezeket az autókat nem a Talbot építette, különben "Talbot" és nem "Koppel" lenne ráírva az autókra!

 

A forgóvázak nagyon erősek azokhoz képest, amelyeket 1891 és 1900 között Van der Zypen és Charlier három poroszországi alacsony ágyas kocsihoz épített, lásd:

 

http://www.drehgestelle.de/8/h_a_3x1_buw.html

 

Nagyon sok kérdés maradt még megválaszolatlanul.

Most próbálok többet megtudni a Mohácsi Pécsi Vasút.

 

Üdvözlettel

 

Hermann

Előzmény: gumidani (33769)
leofender Creative Commons License 2023.11.05 0 0 33773

BOCSÁNAT, nem ide akartam!!! Törölje az illetékes, elnézést!

Előzmény: leofender (33772)
leofender Creative Commons License 2023.11.05 0 0 33772

Sziasztok!

 

Marklin 4888 H0 DRG kisállatszállító tehervagon DC-s kerekekkel és hagyományos kuplungokkal, rugós fém ütközőkkel - a belső padlólemeze sérült, ragasztva lett, ebből kifolyólag a tolóajtók nehezebben mozognak, de játszató. Nem saját, de tökéletesen hozzá passzoló Piko dobozban: 4.900-

(Igény esetén adom az AC-s kerekeket és a Marklin kuplungokat is.)

 

 

Átvehető Budapesten a 18. kerületben vagy posta.

 

leofender54(kukac)gmail.com

06(húsz) 385 1803

 

Üdvözlettel.

RhB Creative Commons License 2023.11.05 0 0 33771

OFF Működik az, csak vissza kell törölni a végéről a pontot és a zárójelet. ON

Előzmény: rezgaras (33768)
HJH2 Creative Commons License 2023.11.04 0 1 33770

Szia Rezgaras!

Hogy mindenki megértse, aki itt olvas, igyekszem magyarul írni (Fordítás: babelfish).


Köszönöm szépen a tippet. Igen, sajnos az oldalt nem olyan könnyű megtalálni:
www.drehgestelle.de
- Inhaltsverzeichnis
- - Andere Drehgestelle 2
- - - Tiefladewagen
- - - - MÁV 1954, vierachsig
(De kevés információ található az oldalon!)

Talán most sikerülni fog:

http://www.drehgestelle.de/5/h_a_tlw_mav_4x.html

Köszönöm

Hermann

Előzmény: rezgaras (33768)
gumidani Creative Commons License 2023.11.04 0 1 33769


Nutzen Sie frei!

2007.04.27.

   

Előzmény: HJH2 (33764)
rezgaras Creative Commons License 2023.11.04 -1 0 33768

Hallo Hermann,

 

dein Link zeigt nirgendwo hin. Auch an deiner Webseite habe ich nichts ähnliches gefunden.

Előzmény: HJH2 (33764)
leofender Creative Commons License 2023.11.04 0 0 33767

Sziasztok!

 

Egy olyan láma kérdést tennék fel, hogy RIV besorolású tehervagon rendelkezhet küllős kerékkel? Van ilyen irányú összefüggés?

Köszönettel, dilettáns vagyok a kérdésben.

Felek Ferenc Creative Commons License 2023.11.04 -1 2 33766

Iparvágánnyal rendelkező vállalatok, szövetkezetek részére
jutányos áron értékesítenénk
a 3/1968. Korm. sz. rendelet figyelembevételével az alábbi állóeszközöket:
83 db A kategóriájú, Kü. sorozatú, Dr. eredetü, Talbot rendszerűre átalakított
önürítős vasúti kocsit.
Mindegyik vasszekrényes, nyitott fékállású, szimmetrikus. A kocsik MÁV fővizsgázottak, üzemképesek. Csak iparvágányon közlekedhetnek.

 

Ajkai Hőerőmű Vállalat, Anyaggazdzálkodási Osztály

 

(Népszabadság, 1968.III.29.)

róbertke Creative Commons License 2023.11.04 0 0 33765

Guten tag Hermann! 

 

Menj egy kicsit vissza az időben, úgy 2015 -ig. 

 

Gehen Sie ein wenig zurück in die Zeit, ins Jahr 2015.

 

https://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=8480&na_step=30&t=9121454&na_order=

Előzmény: HJH2 (33764)
HJH2 Creative Commons License 2023.11.03 0 2 33764

Szia Szén Lapátos!

Weboldalt vezetek a teherkocsi forgóvázairól: www.drehgestelle.de

Régóta van egy oldal a MÁV Trafó-szállító kocsijának, a Namvy 428 000-es négytengelyes forgóvázairól (link - http://www.drehgestelle.de/5/h_a_tlw_mav_4x.html).


Most szeretném átdolgozni és kiegészíteni ezt az oldalt. Ehhez egy fényképet szeretnék felhasználni, amit a 33 55 MÁV 995 2 000-4 Uaai-ról készített.


Nagyon hálás lennék, ha felvenne velem a kapcsolatot, hogy megbeszélhessük a részleteket (info <kukac> drehgestelle.de)

Előre is köszönöm!

Hermann

Sajnos nem tudok magyarul, Babelfish-sel fordítottam a szöveget.

Előzmény: szén lapátos (30531)
róbertke Creative Commons License 2023.11.03 0 0 33763
Előzmény: róbertke (33762)
róbertke Creative Commons License 2023.11.03 0 2 33762

SBB - Güterwagen M 67587 mit Beladung der Dampflok der Waldenburger Bahn G 3/3 6 ( Waldenburg) ausgestellt im Verkehrshaus in Luzern am 21.05.2016

 

 Piko 54319 kat.számú, de más pályaszámú III. korszakos modell. 

MTU-890 Creative Commons License 2023.10.23 0 1 33761

1974-1975.

Előzmény: M Tom (33757)
Zsivany3 Creative Commons License 2023.10.19 -1 0 33760

storno...

Előzmény: Zsivany3 (33759)
Zsivany3 Creative Commons License 2023.10.19 -1 0 33759

Az 5 177 4xx-ok mikor jöttek a képbe?

Előzmény: Felek Ferenc (33758)
Felek Ferenc Creative Commons License 2023.10.18 -1 1 33758

Halszállító kocsik:

 

1922. - 3 tengely, MÁV ? 199 801 - 814 pályaszám

1924. - MÁV ? 199 826 fővizsga

1933. - MÁV ? 5 177 002 - baleset

1934. - 4 tengely, MÁV ? 5 177 001 - 006 és MÁV ? 5 177 401 - 432

1947. - 4 tengely, MÁV ? 5 177 200 - 202

M Tom Creative Commons License 2023.10.05 0 0 33757

Lehet, hogy volt már szó róla, de volna egy kérdésem:

A magyar forgóvázas kocsik alatt melyik évtől jelentek meg az Y 25-ös forgóvázak?

 

gugorahajni Creative Commons License 2023.10.03 0 3 33756

Jh 325826

fortepan_276839

scsabi Creative Commons License 2023.10.01 0 1 33755

Nagyonoff

 

Ez nem abból származik. A német klasszikus fraktúr-írásmódjában az umlautot a kisbetűknél az alapmagánhangzó fölé írt ki e-betű jelölte. Umlautos nagybetű a fraktúrban nem volt, ott egy E-t írtak a magánhangzó után. Ebből adódik Sopron német nevének írásmódja fraktúrból antikvára átírva: Oedenburg.

Előzmény: v431185 (33753)
róbertke Creative Commons License 2023.09.30 0 2 33754

Ha már távirat, akkor írjuk le a többit is! 

 

á = aa 

 

é = ee 

 

ö = oe 

 

ő = ooe 

 

ü = ue 

 

Ű = uue 

 

 

Előzmény: v431185 (33753)
v431185 Creative Commons License 2023.09.30 0 0 33753

Ahol nem lehet "ö" betűt írni "oe"-t írnak, pl távirat.

Előzmény: gumidani (33743)
RhB Creative Commons License 2023.09.29 0 1 33752
Előzmény: nazareth (33750)
alkotasu Creative Commons License 2023.09.28 -1 2 33751
nazareth Creative Commons License 2023.09.27 0 0 33750

Na valami csak lett a dologból... :)

 

Eacs és a Fads – Albertet ismerve még lesz néhány száz forma- és festésvariáns.

 

Köszönjük a közreműködést!

Előzmény: nazareth (33419)
Zsivany3 Creative Commons License 2023.09.26 -2 1 33749

https://abload.de/image.php?img=dpp_1977-08-30k500r_dd8dbk.jpg

Vadi új MÁV Es, még fekete alvázzal. Jól viszonyíthatóak az akkori színek...

gugorahajni Creative Commons License 2023.09.26 0 1 33748

O 430591 és Ok 432673  (sajnos nem ők a főszereplők) 

gumidani Creative Commons License 2023.09.20 0 1 33747

Belezavarodtam a rövidítésbe. Tárgytalan amit ezügyben írtam. 

Előzmény: segélyvonókészülék (33746)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.09.20 0 2 33746

Korábban két verzió volt.

A RÖEE és a ROeEE.

Raab-Ödenburg-Ebenfurther Eisenbahn Ag.

Lásd még a topikjában, annak is az elején.

Előzmény: rezgaras (33744)
rezgaras Creative Commons License 2023.09.20 -1 0 33745

Ebenfurt

Előzmény: rezgaras (33744)
rezgaras Creative Commons License 2023.09.20 -1 0 33744

Raab-Oedenburg-Eberfurt_Eisenbahn?

Előzmény: gumidani (33743)
gumidani Creative Commons License 2023.09.20 0 2 33743

Mégis ide teszem ezt a képet is, mivel különösnek tűnik rajta a GYSEV-RÖEE felirat. 

Az én ismeretem szerint Sopron német neve "Ödenburg", ami régiesen írva lehet "Oedenburg". De semmiképp sem helyes az "Öedenburg". 

 

Előzmény: gumidani (33742)
gumidani Creative Commons License 2023.09.20 0 2 33742

 33 55 787 9 118-8 Zas

 Én is úgy vélem, hogy egyazon sorozat tagja mindkettő. 

33 43 787 9 029-2 Zaes  

Megjegyzem, hogy 2017.03.17-én Szolnokon ezzel együtt fényképeztem le a 33 43 787 9 079-7 Zaes-t is. Csak azért teszem ide ezt a képet, mert így mindkét kocsinak azonos oldala látható.  

Előzmény: Zsivany3 (33738)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!