"1896-tól a mozdonyokat és vasúti kocsikat gyártó Orenstein & Koppel cég (később Kőolajipari Gépgyár) telepedett le a Gyömrői úton (épületeinek egy részében ma bevásárló központ működik)."
Lent ez áll:
"A községgé alakulással az ipar és a lakóterületek fejlődése is töretlenül folytatódott. 1910-ben Lipták Pál mérnök a lajosmizsei vasútvonal mentén megépült gyára Lipták és Társa Hazai Beton és Vasbeton Építési Vállalat, majd 1911-től mint Dr. Lipták és Társa Építési és Vasbetonépítési Vállalat Vasszerkezeti Gyár Részvénytársaság, 1913-tól pedig Dr. Lipták és Társa Építési és Vasipari Részvénytársaság működött. Csarnokok, műhelyek, öntödék, áruházak, vasúti építmények, valamint tározók, csövek, daruk, felvonók és rakodógépek gyártásával foglalkoztak."
1913 ban - az MPV Kö 24xx építésének évében - a Liptak "építőipari cég" iparvállalattá vált, amely "vasúti építmények" is foglalkozott. Nem találtam azonban bizonyítékot Liptak és Orenstein & Koppel kapcsolatára vagy akár együttműködésére.
1896-ban telepedett meg Pestszentlőrincen, a Gyömrői úton, a mai Felsőcsatári úttal szemben a berlini székhelyű Orenstein és Koppel cég leányvállalata.
Ha az Orenstein és Koppel magyarországi gyára nem Szentlőrincen (Pecs mellett), hanem Pestszentlőrincen lenne: Mit gyártott ott az O & K - ha nem vasúti anyagot? Szentlőrincen (Pecs mellett) ma is van egy ipari telephely, a vasútállomástól délre egy vasúti mellékvágány
Az MPV hattengelyes önrakodó kocsijai a rakodóberendezések korszerűsítése és az 1913/14-es nyomvonal megújítása kapcsán készültek. Orenstein és Koppel ekkor Szentlőrincen (Pectől kb. 20 km-re nyugatra) üzemeltetett gyárat. Az 1920-as évek elején Orenstein és Koppel négy rajzzal illusztrált hirdetést adott ki. A jobb alsó sarokban lévő ábrán a hattengelyes önkirakodó kocsik láthatók, amelyek megfelelnek az MPV-nek. Az a tény, hogy ezen az ábrán az autókat gőzmozdony hajtja, az lehet, hogy az O&K reklámosztálya és a grafikus ismerte az autót, de nem ismerte az MPV üzemi körülményeit. Feltételezem tehát, hogy az MVP Kö 24xx hattengelyes önkirakó kocsikat 1913/14-ben az Orenstein & Koppel építette a szentlőrinci gyárban (Magyarország).
Tudja valaki, hogy ki építette a 33 55 994 5 000-4 Uaais autót és melyik évben?
A 33 55 994 0 900-0 Uai fotói is nagyon érdekesek, és olyan részleteket mutatnak be, amelyeket korábban nem tudtam! Ez ugyanaz az autó/vasúti kocsi, mint a Ganz által 1954-ben gyártott "Namvy 428 000"?
Az 1970-es évek eleje után aztán megváltozott a felfüggesztés: a 994 500 görgős bilincsekkel és kétfokozatú trapézrugóval van felszerelve Åke Karlsson fotóján az akkori 31 55 999 0 003-4 néven ismert autó. még mindig egyszerű felfüggesztés, fülekkel Trapéz rugók. Nagyon izgalmas!
Elnézést a hibás magyarságomért, Babelfish-t használtam a fordításhoz!
Megírták valahol a magyar Schnabel kocsi történetét? Mert ugye a Ganz-Villany beszerezte, de a használatához az is kellett, hogy a trafókat olyanra készítsék, amit a Schnabel el tudott szállítani.
Mi még úgy tanultuk: "az energia átviteli transzformátorok méretét a vasúti űrszelvény korlátozza". Mivel a Schnabelnek nem volt alul hossztartója, annyival nagyobb trafót tudott elvinni.
Sajnos az 1967-es VASÚTIKOCSI JELLEGRAJZ ALBUM-ban nincs vázlat ennek az autónak a forgóvázáról. Ezért nagyon hálás lennék, ha felhasználhatnám Szén Lapátos fotói közül valamelyiket.
Az 1967-es album 271. oldalán látható forgóvázat hattengelyes autókon (Nayy 427 000/Sammp és Rag 530 043) használták.
Ezt a forgóvázat is szeretném bemutatni a honlapomon. De ehhez még kell egy kis idő.
Jelenleg az M.P.V-n dolgozom. Kö 24xx. Annak ellenére, hogy a Koppel Selbstentlader felirat szerepel a 2405-ös kocsin, és a Deutsche Fotothek 2409-es fotója az Orenstein & Koppel gyártóhoz kapcsolódik, nem tartom túl valószínűnek, hogy ezeket a kocsikat az O&K építette. A '2409' fotója Franz Stoedtner professzionálisan kezelt fotóarchívumából származik. Sajnos nem tudni, ki, mikor és hol készült ez a fotó.
Véleményem szerint még kevésbé valószínű, hogy ezeket az autókat a breslaui "Enzinger Művek" építették. Gyanítom, hogy csak a tengelydobozházakat szállította az Enzinger.
Elég biztosnak tűnik számomra, hogy ezeket az autókat nem a Talbot építette, különben "Talbot" és nem "Koppel" lenne ráírva az autókra!
A forgóvázak nagyon erősek azokhoz képest, amelyeket 1891 és 1900 között Van der Zypen és Charlier három poroszországi alacsony ágyas kocsihoz épített, lásd:
Marklin 4888 H0 DRG kisállatszállító tehervagon DC-s kerekekkel és hagyományos kuplungokkal, rugós fém ütközőkkel - a belső padlólemeze sérült, ragasztva lett, ebből kifolyólag a tolóajtók nehezebben mozognak, de játszató. Nem saját, de tökéletesen hozzá passzoló Piko dobozban: 4.900-
(Igény esetén adom az AC-s kerekeket és a Marklin kuplungokat is.)
Hogy mindenki megértse, aki itt olvas, igyekszem magyarul írni (Fordítás: babelfish).
Köszönöm szépen a tippet. Igen, sajnos az oldalt nem olyan könnyű megtalálni: www.drehgestelle.de - Inhaltsverzeichnis - - Andere Drehgestelle 2 - - - Tiefladewagen - - - - MÁV 1954, vierachsig (De kevés információ található az oldalon!)
Iparvágánnyal rendelkező vállalatok, szövetkezetek részére jutányos áron értékesítenénk a 3/1968. Korm. sz. rendelet figyelembevételével az alábbi állóeszközöket: 83 db A kategóriájú, Kü. sorozatú, Dr. eredetü, Talbot rendszerűre átalakított önürítős vasúti kocsit. Mindegyik vasszekrényes, nyitott fékállású, szimmetrikus. A kocsik MÁV fővizsgázottak, üzemképesek. Csak iparvágányon közlekedhetnek.
Ajkai Hőerőmű Vállalat, Anyaggazdzálkodási Osztály
Ez nem abból származik. A német klasszikus fraktúr-írásmódjában az umlautot a kisbetűknél az alapmagánhangzó fölé írt ki e-betű jelölte. Umlautos nagybetű a fraktúrban nem volt, ott egy E-t írtak a magánhangzó után. Ebből adódik Sopron német nevének írásmódja fraktúrból antikvára átírva: Oedenburg.
Én is úgy vélem, hogy egyazon sorozat tagja mindkettő.
33 43 787 9 029-2 Zaes
Megjegyzem, hogy 2017.03.17-én Szolnokon ezzel együtt fényképeztem le a 33 43 787 9 079-7 Zaes-t is. Csak azért teszem ide ezt a képet, mert így mindkét kocsinak azonos oldala látható.