Nekem az a komponálási mód kedves, ami jelen esetben abban nyilvánulna meg, hogy a jobb oldali ház és a fa találkozását veszem fókusznak, az egész, ami a rajzon van, jobbra és lefele mozdul, balra nyílik, fa fölfele meghosszabbodik. Lehet, hogy mindez még azzal is járna, hogy a háttér dombja ellaposodik és balra megnyúlik, a középső, kerekded lombú fa elsétál onnan a fókusz felé, nekimegy a nagy fának, ha nem volnék lusta, leskiccelném.
De ez csak az ÉN megoldásom, lehet, te totál máshogy gondolkodsz.
Ezen a kis fa bábún meg lehet tanúlni az arányokat, hozzászokik a szemed. Szerintem ha épp nincs pénzed egy rajzszakköre, akkor ez is segít abban, hogy hozzászokj az emberi testen lévő arányokhoz. Teljesen nem helyettesíti az élőm modellt szerintem, de sokat használ. Ezen a bábún a karok a testhez, lábhoz, fejhez, vagy a fej aránya a többi testrészhez mindig ugyan az. Egy valós modellnél ezek az arányok eltérnek, mert nincs két egyforma arányokkal rendelkező ember. Ebből a szempontból jobb valós modell után rajzolni. De a fő arányok benne vannak, és utána egy valós modellnél már a kisebb nagyobb eltéréseket könnyebb korrigálni, felismerni.
Mindenféleképpen hasznos dolog, és segít a fejlődésben.
Szerintem is sokat lehet tanulni a másolásból... Mint kezdo, ha ránézek egy képre nem biztos, h észre veszem azt a sok apró reszletet, megoldást amitol jó egy kép ezeket sokszor másolás kozben látom meg. Próbálom keverni a szineket, egybe folytatni de sokszor amikor mosom ki a tányért akkor jon ki az a szin amit ugy kerestem :)
vasiy69 , lattam már valahol a kepeidet de amit mondani akarok a velencéssel kapcsolatban : az
hogy sikeült egy nagyon friss, termeszetes hangulattot belevinni ami feledteti velem azt , hogy a téma , egy eléggé lerágott csont de most ez eszembe sem jutott..:) (gondolom akvarell..)
rozsbimbós alkotónak azt izenem hogy nagyois hasznos dolog másolni (szerintem nem szégyen) , nagyon szépen elkapta a vizfestékkel való munka fortélyát..:)
Javaslat: keverd a színeket. Pl a szirmokhoz lehetne helyenként lilás,kékes árnyalatot rakni.A szárakba is lehet vöröst rakni és néhol okkert is eltérő mértékben keverve a zöldhöz..
OK, a reneszánsz idején szokás volt az anyagszerűséget a minimálisra redukálni, ecsetvonás ne is látsszon, mintha csak színes levegővel festenék, na de ma már messzemenően nem erről szól, az ilyesfajta finomkodásról. Szerintem.
Szia, én ugyan még az életben nem festettem vászonra, de hát mi az, hogy "a textil szövése így is nagyon látszik"? Hiszen az a szép, ha látszik, ezért szoktak pl. a farostlemez 'csúnya' felére festeni, hogy látszódjék. Ha sterilitást szeretnél, dolgozz fotosoppal és egérrel, az olaj-vászon az anyagszerűségről, szép faktúráktól szól.
Valahol olvastam, hogy a festővásznakat, 3réteg gipsszel kell lekenni. Nem túlzás egy kicsit?
Állaga milyen legyen, mint a gessonak? Van gessom is, én azzal egyszer lekentem, akrillal együtt, de a textil szövése így is nagyon látszik, portré képnél nem szép.
Mivel van egy pár feszített vásznom is, gondoltam maradok a gipszes megoldás mellett.
Volna pár kérdésem még... mindig olajjal dolgozom. Nagyon tetszenek az olyan portrék, ahol egészen jól látszanak a kidolgozott hajszálak, ami nekem sehogy sem sikerül. Először adok egy teljesen fedett rétegett a hajnak, ami sokszor megszárad és már nem tudom alakítani a szálakat......ilyenkor mi a megoldás? olvastam olyat is, hogy a hajszálakat pengével alakítják ki, ez sem sikerült, féltem kivágoma vásznat.....
Mostanában nagyon tetszik a száraz kefe technika. Mi a lényege, kevés festék médium nélkül?
Nem használnak médiumokat? Igaz a youtube eddig csak speed technikában láttam, nem sokat. utálom, mikor a művészek gyors mozdulattal alkotnak...
Bizonyos Toulouse-Lautrec csinált olyanokat , hogy alapozatlan kartonokra , hevenyészett fel képeket lányokról . Persze ez nem jelenti hogy így kéne csinálni , csak azt hogy a kivétel erősíti a szabályt ..!