A CC váltóban található olaj cseréhez szükséges az SD2/3 diagnosztika eszköz a légtelenítéshez. Csak félve kérdezem meg hogy a wallison kívül van ilyen kütyüje valakinek?
A többi folyadékot hagyományos úton már kicseréltük, de ezen is szeretnék túl lenni.
Az új ár kb 1000 euro, a komplett cuccra, de ahogy látom készleten pld eurosparesnél sincs, rendelniük kell a gyártól. Bele kell még kalkulálni az átfutási időt, meg a szállítási díjat ami szintén lesz vagy 200 euro.
Ha 2009-est keresel, akkor vedd meg az enyém (QP S, 2009.09.hó). Én idén épp "fiatalítást" tervezek, vagy egy 2012-13-as QP GTS-re, vagy egy GranTurismo S-re.
> Illetve csak márkaszervíz jöhet szóba?Csak gyári gép tudja olvasni?
Itthon szerintem markaszervizen kivul nem talalsz senki mast aki tudja olvasni. Alap OBD-n keresztul elerheto funkciokon tul a lenyegi reszekehez (kuplung, stb.) vagy gyari SD2 / SD3 rendszer kell hozza ami tobb 10K USD, vagy alternativakent Leonardo / Galileo rendszer aminek szinten borsos ara van. Raadasul a kezdeti dij utan eves dijat is kotelezoen fizetni kell frissitesekre.
A német prémium szegmens megunva,úgy döntöttem,hogy ismét kiélem az itáliai termékek iránti vonzalmamat s vásárlok egy Quattroporte V-öt,már a Facelift verziót,2009-ből. Rá is akadtam a megfelelő jelöltre,de mint Lajesz1 típustárs is nagyon jól mondotta,a használt autó vétel fokozott körültekintést igényel s ez nagyon elgondolkodtatott. Itt jön a képbe az alvázszám szerinti leinformálás az autó előélete kapcsán,ami a felszereltségen túl,az autón elvégzett inspekciókat is feltárja kronológiai sorrendben. Na most,ami számomra megdöbbentő, a hivatalos márkaképviseletnél nincs erre mód(Wallis),mivel tájékoztatásuk szerint a Maserati rendszerében nincs lehetőség a szervíztörténet lekérésére,tekintve,hogy csak a garanciális beavatkozásokat rögzítik. A szervízhistória könyv szerint 2013 tavaszán szakad meg a Maseratinál,onnatól egy komoly bajororszågi luxusautó kereskedés és szervíz végezte a gondoskodát,de nem márkaszervíz. A Maseartinál elvégzett szervizek kapcsán egyeztettem a könyv szerint bejegyzett szakszervízzel,visszaigazoltak,minden rendben volt.
A bajor szabadszervíz viszont azóta csődbe ment,így nem tudtam őket megkérdezni. Hozzáteszem az autó műszaki,mind esztétikai állapota nem ad rossz érzésre okot,de alapos emberként szeretnék minden lehetőséget kizárni.
Lajesz régebbi hozzászolása alapján idézem:" a legmegnyugtatóbb az autó elektronikája,ami a szervizek alatt a diagnosztikai számítógépen keresztül szigorúan a gyári szerverrel kommunikál." Ezt hogy kell elképzelni? Mert ebből az a benyomásom,hogy egy márkaszervízben végzett diagnosztika minden további kétkedésnek elejét veszi.Illetve csak márkaszervíz jöhet szóba?Csak gyári gép tudja olvasni?Mert több BMW-mből kiindulva sajnos nincs jó tapasztalatom a márkaszervizekkel,nem örülök mikor pénzeszsáknak néznek. Köszönöm annak aki végigolvassa s előre is köszönöm a szíves észrevételeket.
Azt csak biztonsági tartaléknak raktam fel - hátha egyszer még összehoz a sors vele véletlenül ;). Nem szeretnék akkor sem felkészületlen lenni !
Amúgy csak azért raktam fel mellé, mert ezek vannak az elektronikai szerelési könyvben párosítva és akkor már mindkettőt kimásoltattam belőle a sarki fénymásolós műhellyel. Már amikor először megpillantottam pár hónapja kézbe véve a szerelési könyvet, akkor azonnal megfogadtam, hogy ezt a két rajzot kirakom a falra az új műhelyben, mert tetszik.
Azért nyugtass meg hogy a baloldali röntgenrajz nem célzás, és a Thema 8.32, a Beta Coupe, meg a QP IV V8 mellé nem veszel a nyakadba egy ghibli felújítást is :-)
Mi a XX. ker Vörösmarty u 47. szám alatt található vízpumpa felújító idős szakival újíttattuk fel a QP V8 vízpumpáját. Jó szívvel tudom ajánlani, mert jó munkát végzett és harmad annyiért, mint amit a vizpumpa.hu-s cég mondott rá előzetesen. Mondta, hogy semmi különleges alkatrészt nem talált benne, polcon volt neki a hozzá szükséges összes alkatrész cikkszámra egyezően - nem értette, hogy mi kerül ennyibe a neten ezeken a vizpumpákon :)..
Nincs fent a neten, sem mobilja - csak vezetékes és délelőtt elérhető: 283 2183
Majd lejátszák hangszóróból :-( Villanyautónak jövőre már úgyis kéne hangot kiadnia :-) s akkor már inkább egy 205f hangja szóljon a hangszórókból, mint fehérzaj :-)
A gyárban megtalálták a szekrény mögött az Alfieri koncepciót. Ez persze nem baj. A baj az, hogy most villanymotort akarnak bele szerelni és fő céljuk, hogy a Tesla gyorsulását (vmivel több mint 2 mp 100-ra) megverjék és 2 másodperc alá szorítsák...
Halló! Vártunk Nadapon :-) Most meg várom az emailedet ...
Látom, a legközelebbi találkozót Salgótarjánban kell tartanunk - ha a hegy nem megy Mohamedhez....
Balázzsal már leveletünk a honlap ügyben, remélem sikerül visszaállítani. Ha nem, akkor vagy csinálunk másikat vagy pedig egy záért csoportot hozunk létre Face-en.