Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
Egyébiránt mint lentebb is többször elhangzott, hatalmas a katyvasz 60 city tájékán. A 356 eredetileg boldogi kocsi volt, csuklós helyett használták. El is gondolkodtam többször is rajta, hogyan férnek el mostanság a diákok hétköznap arrafelé.
Anno, 20-21 éve még HFF-618 járt Boldogra. 13:40-kor és 14:30-kor is jócskán megzuttyantva emberekkel. Boldog akkor kb. 3100 fős volt.
Augusztus óta megszűnt a 13:40-es boldogi és a 13:45-ös fényszarui is. Helyette 14 órakor megy egy Econell kocsi Boldogon át Szarura. Vagyis mindkét adag diákot egy szóló viszi. Nem tudom, mekkora nyomor lehet...
Ahogy 14:30-kor is szóló megy Boldogra (az KKL-908 járata, jelenleg MIS-663 megy rajta, KKL már kb. két hete eltűnt).
Boldog jelenleg kb. 2900-3000 fős.
Azért akkora utascsökkenés nem hiszem, hogy végbement. Ezt a véleményem erősíti, hogy reggel a 6:30-as Jászberény-Boldog-Hatvan járaton pont a nagyszámú utas miatt volt csere (SSM-464 helyett NWX-354 csinálja,... amikor épp csinálja...).
Nógrádba esik át a telephely. 1,5-2 éve pár fordát, buszt, embert áttettek a "telephelyező megyéhez", ahogy lentebb írták az SSM-715 esetében is. De például Gyöngyösön így került át Jászberényhez az SSM-704 is, "mindenestül".
Hát, ha a kocsi palotási telepes, úgy mondjuk érthető, hogy nógrádi üzemegységhez került. Így járt pár éve az SSM-715 is. Az jászfényszarui telephelyes, így átkerült Jászberényhez.
Csillaggal jelöltem meg a fordán közlekedő járműveket. Tehát ha jól számolok, akkor a hatvani állomány 39 db járműből áll. Ebből 32 db fordás, 7 db pedig tartalék/váltó kocsi.
“Én teszek egy próbát ezzel a hatvani állománnyal.”
Jó ötlet! Csináljuk! :)
Setra S315 UL (LNK-széria): 9 rendszámot soroltál fel, ha mindegyik üzemben van még, akkor 10-nek kell lennie. Ráadásul az én listámban nincs 233, viszont van 250 és 251.
Ha már Setra, akkor vegyük be a háromtengelyeseket is: NRH-344 (S417 UL) és NRH-347 (S417 GT-HD)
A Credo Econelleknél a PIG-445 és PIG-446 már nincs Hatvanban?
Credo IC 12-esekhez néhány megjegyzés:
A JVN-588 és az FLJ-047 (most függetlenül attól, hogy Hatvanban vannak-e vagy sem) 2005-ben volt új, tehát idén 20 évesek. 20 év, sok ezer kilométer, kis keréken…
Az FLR-306 2020-ban elkerült Hatvanból, de hogy mikor jött vissza, nem tudom.
Az FLJ-047, az FLR-368, a KUC-652 és az MHK-090 hol dolgoznak most?
Az LSH-339 (Credo LH12) megvan még?
Volvo 7700: NWX-361?
Az IPJ-445 (MAN SL223) talán Nógrád megyében van?
“Két Crossway Eger és Heves környékén van, ha jól tudom. 8900-asok jöttek helyettük.”
Az NZA-659 és NZA-660 2016 decemberében érkeztek, a Crossway-ek utána még több évig dolgoztak. De abban igazad van, hogy az NZA-655 és az NZA-657 dolgozott budapesti járatokon 2024-ben. De mostanában nem látom őket.
“Mennyi is volt anno a "hőskorban"???”
A 2000-es években 70 db körül, de inkább felett. Talán 2016-2017-ben még a 80-at is túllépte egy kicsivel. Számomra a selejtezések kevésbé észrevehetőek és időpontjuk is bizonytalanabbul rögzíthető, mint a beszerzéseké. Ezért úgy érzem, hogy az állomány létszámát tekintve a valósághoz képest inkább felfelé tévedhetek, mert még benne maradnak, maradhatnak már selejtezett kocsik.
A drasztikus csökkenés 2020-ban volt: a 2019 végi kb. 68 db-ról 2020 végére kb. 52 db lett. (plusz-mínusz néhány darabos eltérés lehetséges, de a lényegen nem változtat)
Olyan, mintha Hatvan segítené ki az ország többi részét kocsikkal, ha esetleg SOS kell valami.
Szerintem ezt kb. majdnem minden telephely környékén így érzik. Teljes a káosz. Ugyanilyen döbbenetes országszerte a napi üresfutások, rezsimenetek elképesztő elszaporodása.
Mikor megláttam a neved, felcsillant a szemem. De az olvasottak sajnos engem igazolnak. :( Szomorú. Én az éves beszámolós posztot vártam anno a legjobban.
Két Crossway Eger és Heves környékén van, ha jól tudom. 8900-asok jöttek helyettük. A régebbi Credo-k el és feltűnnek. Mint pl. az említett 588. Most LYL-828 bukkant fel, előtte ő nem volt. Nyakam ráteszem, hogy az 588 is visszajön hamarosan, aztán eltűnik helyette valamelyik LHT, vagy az LYL. Ugyanazt csinálja az NWX-356 is. Mondjuk az lehet, hogy ennyit javít :P
Olyan, mintha Hatvan segítené ki az ország többi részét kocsikkal, ha esetleg SOS kell valami.
SSM-715 már egy ideje Berényhez tartozik, mivel fényszarui telephelyes.
A topik régebbi olvasói emlékeznek rá, hogy minden évben közzétettem a “Hatvani Volán összefoglalót”. Beszerzések, selejtezések, állomány, menetrendi változások, egyéb történések, érdekességek és néhány szubjektív gondolat – nagyjából ez volt a hozzászólások vázlata. Az utolsó teljes írás a 2020 évi összefoglaló volt.
A jármű át- és visszaadások, átcsoportosítások kaotikus egyvelege számomra követhetetlenné tette a buszállomány pontos, precíz követését. Szomorú, de sajnos most sem tudom megmondani, hogy hány autóbusz tartozik Hatvanhoz.
Néhány megjegyzés:
- 2021 szeptemberben 5 db új Credo Econell érkezett sárga színben SSM-711-SSM-715 rendszámtartományban. Ezek ma is forgalomban vannak
- 2022-ben érkezett a háromtengelyes MLC-227 (Volvo 8700 BLE). Őt már régóta nem láttam
- Két Mercedes Intouro-t is a hatvani kocsik közé sorolok: NZW-699 és PAZ-820 (tudomásom szerint ők Csehországból származnak, használtan kerültek Magyarországra)
- 2023-ban érkezett “Gyöngyös helyközi részére” három új rendszámos Credo Econell: AA JB-900, AA JB-901 és AA JB-902. A 900-asat szoktam látni a Szűcsi-Ecséd-Hatvan járaton, őt a hatvani kocsik közé sorolom - nem biztos, hogy igazam van.
- a Setra S315UL-ekből mind a 10 db dolgozik még?
- a 2 db Irisbus Crossway-t is régen nem láttam már, talán már nincsenek is Hatvanban
Megpróbálhatjuk közösen összeszedni az állományt, de az a félelmem, hogy mielőtt a végére érnénk, már megint változni fog.
Sziasztok! Valaki rendelkezik infóval, nagyjából hány kocsija van most Hatvannak? Azért kérdem, mert ahogy mostanában elnézegetem, olyan katyvasz van, amilyen kell. Megfordulnak ottani járatokon berényi (pl. FLR-391, LPV-361), gyöngyösi (legtöbbször ők), sőt nógrádi kocsik is. Egykori hatvani kocsik tűnnek el, bukkannak fel random újra. Azt már meg sem merem kérdezni, mekkora lehet a sofőrhiány...
Sziasztok! Tudnátok segíteni abban, hogy Gyöngyösön a telephelyen a selejtsoron milyen Ikarus/EAG áll még rendszám szerint? Infóim szerint van ott még egy mátrazöld 415-ös is. Előre is köszi a segítséget!
Ez eredetileg a gyöngyöspatai gép (GSZ-387), az Eger-Apcot is egy E95 csinálta, ha jól emlékszem, HXG-679. Miután elvitték Bosch-os gépnek odaadták nekik a HPS-223-at (majd a szívem szakadt meg érte...) 2005 februárjában. Az nem tudom, pontosan meddig közlekedett ott, de ha jól emlékszem, KZX-002-es IC12-es Kretyó váltotta, így valszeg 2007-ig. A HPS, akkor már rég KDR-298 meg szerződésest is csinált, meg néha beugrott menetrendszerinti járatra is.
1991-ben menetrendváltáskor nyáron indult , most egy hónapja megszűnt 1063 Bp-Hatvan-Csány-Jászárokszállás járatról egy dok jellegű fotó 2006 decemberéből:
Az első hét tapasztalatai a Kerekharaszt - Hatvan - Jászberény vonalon bevezetett ütemes menetrendről.
Több járat fordul és indul rögtön vissza a Jászberénybe való érkezés után. Jászberény részéről állandó járművek közlekednek. Azok, amik eddig Hatvanba és Jászfényszarura jártak: NZM-430, SSM-464, SSM-715 Ekenyelek, NWX-363 Volvo 7700 és SRD-305 csuki MAN. Hatvan ezzel szemben eddig nem közlekedtetett fix kocsikat. Eddig megfordult: NWX-356, NWX-351, NWX-372, SSM-714, SSM-711, LVN-693, KKL-908, LNK-240, LNK-233.
Nem tudom, pontosan mi ennek az oka, sofőrhiány, vagy még nem alakult ki, esetleg más ok. Szakavatottabb, a viszonyokkal jobban tisztában lévő kolléga bizonyára fel tud világosítani.
A Lőrinci-Apc környékén élőknek olyan nagy érvágás nem lesz az 1037 megszűnése. Főleg, hogy vonatra átszállással kb. ugyanannyi idő alatt fenn lesznek a Keletiben (ha nincs fennakadás persze...), csak az átszállás okoz valóban némi kényelmetlenséget. Továbbra is fel- és hazajuthatnak közvetlenül az 1021-es járatokkal a Stadionba (ból). Pata és Csány már más kérdés, nekik marad az átszállás. Árokszállás köszöni szépen, mióta ütemes közlekedésük van Gyöngyös felé, Vámosgyörkön felszállnak a pesti és egri Interregiokra. Ezért is szüntették meg a Bp-J.árokszállás-Heves járatokat.
Nekem is az vert szöget a fejembe, hogy a vasútállomás előtti részt azért illene rendbe tenni, mert jóval több járat fogja érinteni, mint eddig.
Ha a hétköznapi/munkanapi buszjáratokat tekintjük Hatvan-Budapest között, akkor a menetrendváltás előtt 16 gyors és 12 lassú, összesen 28 járat volt (illetve még van). A menetrendváltás, 2024.08.17 után 12 gyors, 11 lassú, összesen 23 járat marad.
Ugyanígy hétköznap/munkanap Bp-Hatvan között menetrendváltás előtt 17 gyors és 14 lassú, összesen 31 járat, a váltás után 12 gyors, 14 lassú, összesen 26 járat.
Mindkét irányban 5-5 járattal kevesebb indul, a járatok 82-84%-a megmarad, ha csak a járatok számát tekintjük.
H-Bp között 8:00 és 9:50 között lesz egy nagyobb, majdnem két órás sáv, amikor nem indul busz, de délután az utolsó járat nem 16:50-kor, hanem 17:50-kor indul Pestre, ez jó. A gyorsjáratok - a reggeli időszakot leszámítva, mert akkor sűrűbben - kétóránként ütemesen közlekednek majd (9:50, 11:50, 13:50, 15:50, 17:50).
Bp-H között aki reggel nem éri el az 5:50-est, az csak 7:45-kor indulhat Hatvanba, de utána megindulnak az ütemes, kétóránkénti gyorsjáratok, amelyek kora délután óránkéntira sűrűsödnek. A késő esti hazajutás változatlan (19:45, 20:30, 23:15)
Ha nem csak H-Bp viszonylatot nézem, hanem az egész menetrend módosítást, akkor azt mondhatom, hogy egyszerre van fejlődés és visszafejlődés. (Csány, Boldog, Apc viszonylatokon ha minimálisan is, de növekedett a járatok száma, ahogy írtátok Jászberény felé is kedvezőbb lesz az eljutás)
A menetrendváltás valódi vesztesei azon Hatvan környéki településen élők, akik eddig a falujukban felültek az autóbuszra Budapesten pedig leszálltak (Apc-Bp, Gyöngyöspata-Bp, Jászárokszállás-Bp járatok utasai).
Bizonyára forda optimalizálás (összevonás) is történt, kevesebb buszra lesz szükség, valószínűleg több távolsági kocsit máshová helyeznek át.
Mivel jóval több busz fog a hatvani vasútállomásra kimenni, ezért a vasútállomás előtti évek óta változatlan gödrös-kátyús útszakaszt illő lenne kijavítani...
Pedig az 1467 Jászberény után most is és ezután is távolsági jellegű, kevés megállóval, nem tér be sem Jánoshidára, sem Rékasra, sem Újszászra. Nem értem a vonalmódosítást, max. a boldogi útirány miatt változtatják gondolom...
Érdekes lesz az is, melyik kocsik lesznek az új járatokra beforgatva. A berényi szaruiak mind gondolom. Van itt egy csuki MAN, három Credo Ekenyél és egy Volvo 7700, de szerintem ezek nem lesznek elegek egész napra.
Boldog érintése új lehetőség, de a 3622 járatai még a jászberényiek összevonásra kerülnek. Km teljesítmény csökkenés összevonás, nem lesz külön busz Boldog ra meg Jászberénybe még Jászényszaru-Jászberénnyel összevonható lesz.
Kerekharaszti hosszabítás , hogy ne kelljen külön helyijáratozni / más helyközire aki Újhatvanba utazik.
Van új fejlesztés is, a 3612 esen a 22.30 as új járat, de vasárnap Csányra busszal utazni nagyon durva.
Régen volt 13.45 kor egy járat minden nap Gyöngyösről, ez pár éve megszűnt.
3612/12 Hatvan + 12.50 megszűnik!
10.30 és 17.30 között vasárnap ( munkaszüneti nap) nincs Hatvanból Csányba járat!!!!
Villamosított fővonal van Hatvan Jászberény ( Szolnok) között.
A közút sok helyen jelentősen nyomvonalvezetése tekintetében eltér a vasútétól.
Jászberényben nem hiszem, hogy elvágnak vonalat.
Dízeles vonalak mellékvonalakra kerülhet lakat.
Mindkét eszköznek megvan a szerepe.
82 es távolsági átmenőforgalom miatt lehetne fontos régen tranzit tehervonatok is jártak erre, utasforgalomban távolsági utakra jó mivel Szolnoktól sok irányban tovább lehet utazni.
Jászberény mind utas mind teherforgalom szempintból fontos, meg Jászboldogháza ahonnan sokan ingáznak Újszászon is lehet átszállni csatlakozni.
Közút Jászberény és Szolnok között Jásztelek, Alattyán, Jászalsószentgyörgy felé megy ezt a vasút nem szolgálja ki.
1467 ből 3617 ez vissza a múltba a 1995 ös induláskor és 1996-ban 3620 volt, lett 1997 től.1467, ez távolsági mezőszám. Vissza került ismét helyközibe.
Megszűnik az 1467-es vonal, lesz helyette 3617. A menetrendek.hu szerint lényegében ugyanaz marad, csak Boldogon át megy Szolnok felé. A Hatvan-Jászberény ütemes menetrendnek nagyon örülök. Élhetőbb lesz a közlekedés ezután a boldogiak, fényszaruiak és monostoriak számára, főleg a diákoknak. Innentől a boldogiak számára is lehetőség lesz mondjuk berényi középsulikat választani.
Ami viszont az eszembe jutott: fenn áll-e a lehetősége, hogy a takarékos megoldás eléri az S820-ast és a közeljövőben megszűnik a vasúti közlekedés Jászberény és Hatvan között.
"Járatcsökkentést tervez a Volánbusz Gyöngyös térségében
#Volánbusz
Augusztus 17-től a párhuzamosan közlekedő, alacsony utasforgalmú járatokat érinti az intézkedés.
Augusztus 17-től változik több, Gyöngyös térségét érintő autóbuszjárat menetrendje, tette közzé a Volánbusz Zrt. tájékoztatását a gyöngyösi városháza. Eszerint a busztársaság a gazdaságos üzemeltetést és hatékonyabb működést célzó, azonos időfekvésben párhuzamosan közlekedő, illetve alacsony utasforgalmú járatok kihasználtságát figyelembe véve a járati kínálat csökkentését tervezi.
A közlés szerint a változások a 3650 számú Nagyréde – Gyöngyös – Gyöngyössolymos – Mátrafüred – Abasár, továbbá a 3661 számú Gyöngyös – Gyöngyössolymos – Abasár – Domoszló, valamint a 3662 számú Gyöngyös – Abasár – Domoszló – Vécs járatokat érintik. A módosított menetrendek a gyongyos.hu weboldalon lévő, letölthető dokumentumokban is megtalálhatók."
Emlékszem, anno 2005 tavaszán, mikor még az ülésein ott volt a letépett fóliák maradványa, és az egész kocsinak gyári illata volt, frissen fóliázott Jászkunos köntösben, álmaimban sem gondoltam volna, hogy eljut erre a járatra. Akkor 17 éves voltam, ő meg JSG-153 néven futott. 2005 és 2016 között a Hatvan-Jászfényszaru-Jászberény vonal állandó szereplője volt. A 266-osok között örültünk neki, mint majom a...most már ő a "régi xar, klíma sincsenrajta" tartalékos. Változnak az idők...
Ha belegondolunk, akkor ékes példája a mostmivan helyzetnek.
A JYL eket elvitték Egerből, majd küldtek helyettük 2-3 lerúgott MAN-t. Azokat Eger helyrepofozta, h legalább guruljanak. Most, hogy Gyöngyös lerúgta a JYL eket, így azok sem kellenek, mert ugye...
Emlékszem, 20 éve még a GSZ-387 Detroitos E95 járt rajta. A viszonylatjelző táblája is egyedi volt. Nem csupa nagybetűs, hanem csak a települések kezdőbetűje volt rajta nagybetű.
2016 os fotóm Vámosgyörkről az akkor már KMKK matricás, de eredeti beszerzéskori régi Mátrás fényezésű GEK-848 ról amit még a Mátra Volán szerzett be kb. 1993 körül...
1982. február 10., ERRE NINCS PÉNZ Autóbuszok a fagyban A csillagos ég alatt Történt január közepén, hogy Ecséden tizenhat ércbányász élénken tiltakozott a busz miatt. Dermedtre fagyott járműbe kellett volna beszállniuk. Fűtés — semmi. Hűljenek meg, mert valakinek úgy tetszik, hogy a busz „jégszekrényként” várja a „kedves” utasokat? Ebből az esetből „ügy” lett. Tizenhat bányász véleménye azért figyelemre méltó. Mint a vízbe dobott kő •esetében, a hullámok gyorsan tovagyűrűztek, tünk — mondta Patócs László, a gyöngyösi városi pártbizottság titkára. — Megkérdeztük az illetékes vezetőket is. Kiderült, hogy Gyöngyösorosziban a munkásszállító buszok körül már évek óta folyik a vita. Intézkedésre szólítottuk fel tehát az érdekelteket. A tiltakozó bányászokat meghallgatták. Akár összegezésnek is felfoghatjuk mindazt, amit a városi pártbizottság titkára elmondott. De azért a részletek sem lehetnek érdektelenek, úgy gondoltuk. — Minden autóbuszunk a szabadban parkol éjszakánként, itt bent, a telephelyünkön is — hallottuk Nagy Józseftől, a Volán gyöngyösi üzemének vezetőjétől.! A fagy dermesztő ereje tehát egyiket sem kíméli. Nemcsak ecsédi sajátosságról van szó. Hm! Kezd tágulni a kör. Ha farmotoros Vannak a régebbi, a víz- melegítéses buszok és vannak az újak, a légbefúváso- sak. A szabályozó szelep akkor nyit, amikor a víz hőmérséklete eléri a 70—80 fokot. Ehhez idő kell. Például a farmotoros járművek esetében. A légbefúvás ... hát az más. Az akkor is ontja a meleget, ha a busz áll, — Mi lett a régi garázsok sorsa a falvakban? — Huszonöt évvel ezelőtt építették a bányászjáratoknak ezeket a garázsokat, a valamikori, úgynevezett fa- karuszokhoz. A mostani járműveink nem férnek be. De különben is, hol vannak már a régi garázsok? Ami megmaradt, azt egészen másra használják, más cégek. — Hogyan védekeznek a fagy ellen? — Ha szükséges, akkor a gépkocsi vezetőjének éjszakánként annyiszor és olyan időközökben kell a motort beindítania és járatnia tíz- tizenkét percig, hogy a hűtővíz ne fagyjon meg. Ha fagyálló folyadék van a pendszerben, akkor erre a többszöri melegítésre nincs szükség. — Csak szívességből kel fel az ágyból a sofőr éjszakánként? — Nem, ezért meghatározott mennyiségű juttatást kap. Megfizetjük. Már amennyit tudunk adni... — Az összefagyott busz tehát természetes állapot? — A buszt fűteni kell. Minden járatot. — Tud más, hasonló panaszról is? — Hozzám ilyen még nem érkezett, ezt az ecsédit kivéve. — Ellenőrzik a buszok fűtését? — Neee ... m. Akkor elmondom a saját tapasztalataimat. Hosszúhosszú évek óta járok ősztől tavaszig rendszeresen Gyöngyös és Eger között busszal. A 4-es Volán járatai gyakran fűtetlenek. Ehhez a klímához igazodva öltözöttek a sofőrök, korábban a jegykezelők is. Háromnégy éve már írtam erről. Akkor Egerben, az illetékes személytől azt a választ kaptam, hogy az ügyet kivizsgálták és megállapították, hogy a jelzett gépkocsi akkor, abban az egy esetben műszaki hiba miatt volt fű- tetlen. A népi ellenőrzés is A Gagarin munkásjáratainak a kihasználtsága a 25 és a 90 százalék között mozog. A dolgozók naponta 60 —120 percet töltenek buszon. — Nagy értékű berendezéseket kezelnek a dolgozóink. A balesetveszély fokozottabb. A legkisebb hiba is többmilliós kárt okozhat.. Az idegi leterheltség az ' üzemben az átlagosnál jóval nagyobb. Megjegyezzük, ígéretet kaptunk a Volán 4. sz. Vállalattól, hogy törekednek a régi, kényelmetlen kocsik lecserélésére. Az idézet abból a jelentésből való, ami Bódi Béla vezérigazgató, illetve dr. Jung József igazgató aláírásával ment a Heves megyei Népi Ellenőrzési Bizottsághoz. . A Mátraalji Szénbányák egy híján hatvan községből hozza-viszi a munkásait, ösz_ szesen majdnem öt és fél ezret. Átlagban 36 kilométer egy útvonal. A sofőrök műszakonként 9 óra 47 percet... hogy is mondjam?... várnak arra, hogy ismét forgathassák a volánt. — Ha nem rendelkeztünk volna saját autóbuszokkal, öt év alatt 32 millióval többet fizettünk volna ki a Volán vállalatnak. Az új tarifa kétmillió többlettel terheli meg kiadásunkat ebben az évben. Ezért az ösz- szegért két panorámás buszt vásárolhatnánk, amelynek önköltsége kilométerenként 8—10 forint a Volán 21 forintjával szemben. Még egy részlet: — Petőfibányai járataink 205 idegen vállalati dolgozót is szállítanak. Az idézetek a Cyőry Sándor vezérigazgató aláírásával ellátott tájékoztatóból származnak. A hivatalos papír címzettje ugyanaz, mint az előbbi. Végül — A két vállalat vezetői tegyenek erőfeszítéseket a szállítási igényeik együttes, megfelelően koordinált és gazdaságos kielégítésére, az autóbuszvezetők állásidő alatti tényleges munkával való elfoglaltságára és ajánlják fel személyszállítási kapacitásukat más üzemeknek, különös tekintettel a mezőgazdasági nagyüzemek őszi betakarítási munkáival összefüggésben. Váraljai Sándor, a NEB főelőadója és Nagy István, a vizsgálat vezetője látta el aláírásával a javaslatokat. — Tulajdonképpen az történt Ecséden, hogy a szokott gépkocsi egy hétig javításon volt. Egy farmotorost állítottunk be a helyébe — mondta Nagy József, a Volán gyöngyösi vezetője. Dr. Párkányi István, a gyöngyösoroszi ércbányák üzemvezetője: — Régen volt olyan, hogy a költségek miatt nem szorgalmaztuk a modern autóbuszokat. De ez ma már nem érvényes. Természetesen érdeklődtünk a dolgozóinknál és elég sokan szóltak a fű- tetlen buszok és a menetidő csúszásai miatt. De azt hiszem, véleményüket a mostani hangulat erősen befolyásolta. A tizenhat ecsédi bányásszal beszéltünk és egyeztettük álláspontjainkat. Ha úgy tetszik: mindez egy fűtetlen busz miatt. Nagy ügy! Ekkora port... !? Pedig egészen másról van szó. Emberekről. Nem is csak arról az ecsédi tizenhatról, mégcsak nem is arról a Gyöngyös környéki sok-sok ezerről. A munkásokról. Akiknek milliós értékeket kell gondosan kezelniük, működtetniük, akiknek milliós értékeket kell termelniük. Igen: ezt tudjuk — a pénz. És az ember ... ? Mennyivel könnyebb egy tanácskozáson szép szavakat hangoztatni a humanizmusról, mint figyelni arra, hogy az ecsédi bányászok, a Tho- ez, a Gagarin, a petőfibányai ... ak akármelyik más üzem munkásai hideg buszban fagyoskodnak-e egy vagy két órát, vagy munkájukhoz, emberi mivoltukhoz illő körülmények között utaznak-e? G. Molnár Ferenc
Köszi a gyors választ! A 423 meg az E95 beugró is lehetett, ha az utazásod mondjuk 20 évvel ezelőtt történt. Akkoriban előfordult, hogy mondjuk az EWU-410 ugrott be Szolnokozni, ha nem volt a fordakocsi.
Arra viszont kíváncsi lennék, hogy a CJX-425 előtt milyen busz járt rajta. Volt-e ezen is 266, vagy esetleg egy régebbi, csíkos, trilexes 256. Még régebbről rémlik, hogy a 425 anno Budapest-Apc járatot csinált. Gondolom, a GDK-540 érkezése után kerülhetett a szolnokira olyan 1996-ban, vagy 97-ben. De ez csak tipp...
3620 as vonalként látta meg a napvilágot a Hatvan-Szolnok autóbuszvonal 1995-ben.
1467 "távolsági" számot később kapta talán 2000 körül
Eleinte az első évben nem 9.40 kor hanem 9.35 kor indult, Újszász betéréssel. 1996-tól már nem tér be Újszászra és 9.40 kor indul Szolnokról.
Előtte Szolnok Jászberény között 9.15 kor a Kunság Volán Kiskunhalas-Gyöngyös járata ment utána a X 10.20 Jászkunos Szolnok-Jászberény.
Reggel Szolnok felé a Jásztelek-Szolnok közti szakaszon egy Mátrás Szolnok-Karácsond-Jászjákóhalma-Jásztelek Szolnok járat elé tették be kb. 20- 23 perccel a gyöngyösi Mátra Volán Gyöngyös-Jászárokszállás-Jászberény-Szolnok járatának jászberényi indulását 6.27 ről 6.22 előre hozták, így a 2 Mátra Volános járat között cca 20-20 percre felezte a Jásztelek-Szolnok közti követési időt. A 4685 Jászberény-Pusztamonostor-Jászfényszaru szakaszán a Hatvan Szolnok járat a 6.10 es 7.10 érkezések között "félúton" volt a 10.45 ösjaszberényi indulás a 10.35 ös Jaszberény-Jászfénydzaru mögött 10 percre közlekedett. Ennek van jelentősége, ugyanis a 9.40 Szolnok Hatvan járaton kevés utas tudta használni, de 2003/2004-től még nagyobb baj lett a Kunságos Kiskunhalas-Gyöngyös járat 9.15 helyett 9.30 kor indult tovább Szolnokról. Az ok: a AETR vezetési idő szabályok, a kötelező 15 ill 30 perces pihenők. E miatt teljesen üresen ment a Kunságos kocsi után Szolnoktól 10 percre rá 9.40 kor ,mögötte ezért lett a 10.00 indulás.
Nekem rémlik egy CJX-423 is ami ezt a járatot végezte amikor én utazram vele, és egy Hatvanis csigacsíkos festésű 395 ös ami ezt a járatot csinálta.
Szeretnék érdeklődni a tekintetesebb életkorú, munkásságú, tapasztalatú topiktársaktól, lenne-e olyan köztetek, aki emlékszik a Hatvan-Szolnok (1467) buszjárat 2002 előtti jellemzőire. Leginkább arra lennék kíváncsi, mióta létezhet ez a járat, és milyen kocsik teljesítettek rajta szolgálatot mondjuk a 90-es években.
Leírom, én mire emlékszem a járatról és a kocsikról, nosztalgiának, vagy akár új infónak is jó lehet:
A forda a következőképp nézett ki 2012-ig:
5:45 - 7:45 Hatvan-Szolnok
9:40 - 11:40 Szolnok-Hatvan
14:30 - 15:30: Hatvan-Jászberény
17:15 - 18:15 Jászberény-Hatvan
2012-től a forda megváltozott:
5:45 - 7:45 Hatvan-Szolnok
10:00 - 12:00 Szolnok-Hatvan
13:35 - 14:10 Hatvan-Jászfényszaru
15:05 - 15:35 Jászfényszaru - Hatvan
15:40 - 16:10 Hatvan-Boldog-Jászfényszaru
Gyakorlatilag összerántották a másik főképp a Jászság felé közlekedő kocsi fordájával (Ezen járt anno AAI-727, majd HPS-223, CJX-423, CCC-636, majd utoljára a DEV-045)
2002-ben, mikor gimis lettem CJX-425 (IK256.50) járta
2003 őszén rákerült CXF-135 (Ik256 Alfa)
2004 végén elvették az Alfát Boschos kocsinak, jött vissza a 425 csak FIX-426 éven...
2005 végén rákerült CJX-422 (Ik256.50) és maradt egészen 2011-ig...
2011-ben került rá AAI-727 (Ik256.50 csendeshidas kocsi volt)
2016-ban került rá FLX-295 (ex.GSZ-387 IkE95)
2018-ban miután a Bosch felmondott a Hatvani Volánnak, felszabadult egy jó pár Credo, így került rá előbb KKL-908, majd LVN-693
2021-ben a jelenleg is rajta közlekedő SSM-715 (Credo Econell) lett a fordakocsi.
Azért kérdezem mert hallottam olyan infót, hogy tán ott is leállitották viszont a 019es elég sokat jár ide vissza Debrecenbe, akkor járnak ezek szerint?
„Az áremelés után 38 százalékkal csökkent a távolsági járatok száma" Két Volánközt elvész az utas 1984
. január 1-től megszűnik a Volán Tröszt. Önálló gazdálkodó egységek lesznek a Volánvállalatok. Az átszervezés bejelentése óta több fórumon elhangzott: mindez nem érinti töretlenül együttműködésüket, ami nélkül - ahogy a volános vezetők fogalmaztak - el sem képzelhető a kulturált, jól szervezett közúti utasszállítás. Riportunk remélhetőleg az„utóvédharcokról" szól, amit a teljes megbékélés állapota követ... Utaspánik tört ki a gyöngyösi autóbusz pályaudvaron két hete, vasárnap délután. Több mint 30 előreváltott helyjegyes utas maradt le a 17 órás budapesti járatról. A forgalmi irodát megostromolva azt a választ kapták, hogy a budapesti 20-as Volán egyik járata kimaradt és ezért nem tudják elszállítani őket. Az egyik forgalmista fiatalember kelletlenül megjegyezte: „Ez a járata 20-as Voláné. Nekünk semmi közünk hozzájuk, jogunk sincs ahhoz, hogy az ügyeikbe avatkozzunk. Én pedig tőlünk, a 4-es Volántól előzetes megbeszélés nélkül nem küldök fel buszt Pestre, mert üresen jönne vissza, ami kész ráfizetés.” A történtek után a 20-as Volán Népstadion úti állomásán Kapa Erzsébettől kértünk felvilágosítást. Közölte, hogy a gyöngyösiek a 20-as Volánhatározott kérése ellenére sem küldtek járatot, mondván, hogy anyagilag nem éri meg nekik. A 4-es Volán gyöngyösi üzemegységének személyszállítási és kereskedelmi osztályvezetője, Tóth Béla merőben más véleményen van. - Úgy tudom, hogy forgalmistánk időben megkérdezte: kér-e Budapest a helyjegyeseinek mentesítő buszt. A Népstadion úti állomásról azt felelték, hogy az utasok menjenek el a későbbi járatokkal. Egyébként a 20-as Volán ragaszkodik ahhoz, hogy azokra a járatokra, amelyeket ők indítanak, maguk biztosítsanak buszt. Ez a Volánvállalatok közös szerződésében is benne foglaltatik. Mindezek ellenére adott esetben szívesen indítanánk pótjáratot, hogy segítsünk a bajba jutott utasokon. De ha nem igénylik, sőt tiltakoznak ellene... Félreértés ne essék: mi a két vállalat közti kapcsolatot többre tartjuk annál, semhogy holmi vádaskodásba kezdjünk. Felajánlottuk például, hogy péntekenként, a csúcsidőben, amikor a Népstadion állomásról a Gyöngyösre induló járatokon állóhely is alig van, kisegítő járatot küldünk. Nem fogadták el. - Annyi bizonyos, hogy közelebb vagyunk a tűzhöz, azaz a Volánközponthoz, mint a többi vállalat - mondja a 20-as Volán Népstadion úti állomásának vezetője- Ami a konkrét esetet illeti, kötve hiszem, hogy a gyöngyösiek felajánlott segítségét a mieink nem fogadták el. Vállalatunkat ott az autóbusz vezetője képviselte, aki úgy tájékoztatott, hogy hiába fordult a gyöngyösiekhez. Nem tartom megalapozottnak azt a célozgatást, hogy mi nem vesszük jó néven a felajánlott segítséget. Az viszont igaz, hogy a 4-es vállalattal lazább a kapcsolatunk, mint a többiekkel. Sohár István, a 20-as Volán forgalomirányító osztályvezetője: - Nem hiszem, hogy ez az eset - bármennyire kellemetlen volt sok utasunknak - lehetőséget adna általánosításokra - mondta. - Bár az ügy kivizsgálása még tart, úgy vélem, a gyöngyösiek követték el a hibát. Hogy előjogaink lennének?... Nézze, az áremelés után kénytelenek voltunk 38 százalékkal csökkenteni távolsági járatainkat, s 30 százalékkal esett vissza az utasszámunk. A távolsági járatok egyébként sem kifizetődőek. Általában 30 százalékkal csökkent a járat és 20 százalékkal az utasszám. - Bizonyos esetek előtt mégis értetlenül állunk. A Veszprém-Szombathely közötti járatot miért szüntették meg hétköznapokon? - Az ügyben egyeztettünk a szombathelyi társvállalattal, a 17- es Volánnal. Ahol a forgalom úgy kívánta, új járatot állítottak be... Megértjük a kisebb községek és városok gondjait, de a mostani gazdasági helyzet miatt 8600 járatunkból 500-at kénytelenek voltunk leállítani. - Nem gondolja, hogy a felgyülemlő gondokat csakis a társvállalatok szorosabb együttműködésével lehetne enyhíteni? - Nem idealizálom a helyzetet, néhány társvállalattal jó a kapcsolatunk, másokkal kevésbé, és olyan is akad, amelyikkel egyáltalán nincs. A gyöngyösi autóbusz pályaudvaron a balsikerű eset óta annyi változás történt, hogy elővételben lehet menetjegyet váltani a helyközi járatokra is. Ottjártunkkor hosszú sorokban álltak az utasok a pénztár előtt, és mindenki bizton számíthatott arra, hogy helyet kap a buszon. Az új rend - különösen csúcs időszakokban - megkönnyíti a gépkocsivezető munkáját. Igaz, részben a zsebére is megy, mert elesik a jegyeladás százaléktól.