Igazából az első alagútra lenne szükség, a többit meg egy kisebb bevágással meg lehetett volna oldani. De az első (és leghosszabb) tényleg macerás lett volna. A völgyhidazás meg Kőröshegy után egy szimpla cirkusz. Majd mi lesz, ha elkezdik a Nagykanizsa-Zalaegerszeg-Szombathely autóutat tervezni... :)
Ez is egy a médiától származó csúsztatásokból. Ezt a témát már korábban alaposan megtárgyaltuk. Lécci keress vissza! Még a keresztmetszetet is megtalálod, az sok mindent elmond. A szerencsétlen terepviszonyok miatt nem igazán lehet más megoldást alkalmazni.
Ami egyébként hirtelen nem látszik a csatolt képen (bár gyakorlott fotós rögtön kiszúrja) a felvétel egy hasonló magasságú dombról készült. Az is látható, hogy a két domb között kb. 300 méter távolság lehet. Ugyan ezt át lehetne hidalni egy völgyhíddal, de ez azért nem jó, mert a domb mögött (ahol a fotós állt) egy elég meredek emelkedő lenne - hacsak nem enyhítik a meredekségét valami hídszerüséggel. Egyébként érdekes kérdés, mi az olcsóbb, a híd, vagy az alagút?
A völgybevágásokról is esett már szó. Cirka 8-9 millió m3 földet kéne elhordani. Ez megfelel nagyjából egy 3000 km hosszú, 3 méter széles, 1 méter magas falnak. És brutális mennyiségü fuvarnak. Nem említve a tájon ejtendő csúnya sebekről, és qaz elvesztett 1. osztályú termőföldről.
Szlovéniában ettől kevésbé gázos helyen fúrtak mostanában két alagutat.
"a Szekszárdtól Pécsig épülő autópályának azon a nyolc kilométeres szakaszán, amelyet a tervezők négy, különböző hosszúságú dupla alagúttal tarkítottak, valami hiányzik. Valami, amivel az alagutak létét szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban indokolni szokás, s amit úgy neveznek: hegy."
Egy férfi bemegy egy kalapboltba, ahol egy nagyon szexi eladólány van . - Mit tetszik parancsolni ? - kérdi az eladó . - Kalapot szeretnék vásárolni. - válaszolja a férfi . - És konkrétan mire tetszik gondolni ? - kérdi kedvesen az eladó . - Konkrétan a baszásra gondolok, de most kalapot szeretnék vásárolni .
abban van igaza, hogy a közút keretén belül aránytalanul sok megy el pályákra - ráadásul olyanokra, ami egyelőre egyáltalán nem indokoltak - miközben a fő- és mellékúthálózat rohad lefele, és szaros kis elkerülőket 2-3-4 ütemre bontva hosszú évek alatt építenek meg, hogy minél tovább álljon benne a pénz kihasználatlanul...
A 13. havit most fogják meg valamennyire. Az adósságtörlesztés meg így is kevés, sajnos talán jövőre kezdődhet el a csökkenés. A kívánatos max 30-40% helyett közel 75%-on állunk. Ezt minél hamarabb le kéne faragni, a felszabaduló források
A gázár egy necces téma. Egyik oldalról ha egyik napról a másikra megszűnne a támogatás sokan egyszerűen tönkremennének. Pláne azok akiknek nincs lehetőségük szabályozni, szelel az ablak és még sorolhatnám. Önerőből nincs lehetősége az embereknek a fűtést, szigetelést korszerűsíteni. Sőt, családi házak esetén az állami támogatás is olyan kicsi, hogy nem lehet az önrészt megfinanszírozni, normális idő alatt nem térül meg még ha nem is kap gázár támogatást. A másik oldalról meg tényleg durva, hogy sok lakásban 25-27 fok van napszaktól függetlenül (nálunk reggel van felvéve 19-re, most 18). Persze, így nem csoda, hogy magas a fűtésszámla.
hát kiváncsi vagyok a magyarázatodra, hogy miben van igaza
na mindegy, leírom én hogy mire költenék közlekedés terén, mai árakon, évente
1. autópályák, 50km max/év = 150 milliárd (hidakkal stb.) 2. úthálózat = 250 milliárd
3. vasút pálya+szesza = 250 milliárd (NEM a mai mávval, nem a mai struktúrában, de kb.)
5. budapesti és vidéki tömegközlekedés támogatása, fejlesztése = 150 milliárd
6. bicikliutak, városközpontok rehabilitációja, alternatív közlekedési módok támogatása = 50 milliárd
= 750 milliárd közlekedési infrastruktúrára évente, mai áron (gdp 3 %-a), ebből kb. 250 jöhetne az eu-alapokból az első 7 évben..
ehhez képest költünk 13. havi nyugdíjakra, 1200 miliárdot adósságtörlesztésre, 110 milliárdot jattolunk a ruszkiknak gázártámogatásként na ezeket kéne végignéznie mielőtt baromságokat mond..
egyik önkörmányzat sem járult hozzá a nyomvonalhoz
van annyi pénz, amennyiért korpásodik az ember haja. 40 milliárdnál biztosan kevesebb -- az igazi motivációkat én a síkvidéki alagutak környékén vélem megtalálni.