Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15778
hirdetnek M6 építéséhez mérnöki állást, aki beszél németül... szerintem aki kurkoricaföld alá alagút fan bátran jelentkezzen.
Előzmény: kocsiska13 (15777)
kocsiska13 Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15777
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.16 0 0 15776
azé' jó hogy itt nem ilyen utak épülnek...:

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=263525&nseq=74
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15775

6%-os emelkedővel még az első domb is "leküzdhető" lett volna úgy, hogy a töltés/bevágás nem ment volna 30m fölé...

 

 

Előzmény: elemes2 (15773)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15774

Szlovéniában ettől kevésbé gázos helyen fúrtak mostanában két alagutat.

 

honnan tudod, hogy kevésbé gázos?

láttad a nyomvonal hosszszelvényét?

Előzmény: alibi-man (15765)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15773
volt egy alternatív nyomvonalterv, ami azon csúszott el, hogy valahol fél százalékkal meredekebben emelkedett mint a szabvány.
Előzmény: alibi-man (15765)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15772
Akkó vitassad :-))
Előzmény: Törölt nick (15770)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15771

a novemberi CADvilágban van egy cikk a maglódi osan tereprendezésről:

 

a beruházó először 1 szintre akara hozni az egész terepet, de az 4M m3 földmunkát jelentett volna.

 

a tervező javasolta a teraszosítást, ami 1,5M m3-re csökkentette a földmunkaigényt...

 

(ebből az jön le, hogyha a beruházó/tervező érdekelt a költségcsökkentésben, akkor igen jelentősen lehet csökkenteni a költségeket...

 

ha viszont az a cél, hogy minél drágább legyen...)

Előzmény: Törölt nick (15770)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15770

csakmost, csakneked:

 

a trapéz 1:2es rézsűvel:  alap:30m /  tető:150m / mélység:30m

 

V=(30+150)*30/2*3000=8,1M m3

 

Egyébként azt senki nem vitatta, hogy mennyi földet kell kitermelni. Ez az érdekessége a dolognak.

 

én vitatom... :-))

Előzmény: alibi-man (15768)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15769
Asszam volt ilyen 1 alagutas verzió.

...Nagykanizsa-Zalaegerszeg-Szombathely

Az szép lesz! Dehát kit érdekel mit történik 200 év múlva?
Előzmény: Roger Preed (15767)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15768
Akkó most számold újra lécci. A szélességet ne felejtsd ki! :-) (100m)

Egyébként azt senki nem vitatta, hogy mennyi földet kell kitermelni. Ez az érdekessége a dolognak.
Előzmény: Törölt nick (15766)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15767
Igazából az első alagútra lenne szükség, a többit meg egy kisebb bevágással meg lehetett volna oldani. De az első (és leghosszabb) tényleg macerás lett volna.
A völgyhidazás meg Kőröshegy után egy szimpla cirkusz. Majd mi lesz, ha elkezdik a Nagykanizsa-Zalaegerszeg-Szombathely autóutat tervezni... :)
Előzmény: Törölt nick (15766)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15766

A völgybevágásokról is esett már szó. Cirka 8-9 millió m3 földet kéne elhordani...

 

ezmeg az agitprop ügyosztályról származó csúztatás... :-)

 

ez a mennyiség kb. 3km hosszú 30m mély bévágásból jön ki...

 

de miért kellene 30m mélyen végigvágni a 4 dombot?

 

Előzmény: alibi-man (15765)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15765
Ez is egy a médiától származó csúsztatásokból. Ezt a témát már korábban alaposan megtárgyaltuk. Lécci keress vissza! Még a keresztmetszetet is megtalálod, az sok mindent elmond. A szerencsétlen terepviszonyok miatt nem igazán lehet más megoldást alkalmazni.

Ami egyébként hirtelen nem látszik a csatolt képen (bár gyakorlott fotós rögtön kiszúrja) a felvétel egy hasonló magasságú dombról készült. Az is látható, hogy a két domb között kb. 300 méter távolság lehet. Ugyan ezt át lehetne hidalni egy völgyhíddal, de ez azért nem jó, mert a domb mögött (ahol a fotós állt) egy elég meredek emelkedő lenne - hacsak nem enyhítik a meredekségét valami hídszerüséggel. Egyébként érdekes kérdés, mi az olcsóbb, a híd, vagy az alagút?

A völgybevágásokról is esett már szó. Cirka 8-9 millió m3 földet kéne elhordani. Ez megfelel nagyjából egy 3000 km hosszú, 3 méter széles, 1 méter magas falnak. És brutális mennyiségü fuvarnak. Nem említve a tájon ejtendő csúnya sebekről, és qaz elvesztett 1. osztályú termőföldről.

Szlovéniában ettől kevésbé gázos helyen fúrtak mostanában két alagutat.
Előzmény: elemes2 (15762)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15764
A weben is frissült!
Előzmény: Fricy (15763)
Fricy Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15763
A csudába... Nem lett minden rész elmentve "előtte" állapotban...
Előzmény: Törölt nick (15724)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15762
"a Szekszárdtól Pécsig épülő autópályának azon a nyolc kilométeres szakaszán, amelyet a tervezők négy, különböző hosszúságú dupla alagúttal tarkítottak, valami hiányzik. Valami, amivel az alagutak létét szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban indokolni szokás, s amit úgy neveznek: hegy."

Előzmény: alibi-man (15760)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15761
Látod, már ketten is várunk a válaszodra (amit egyébként tudunk) de jól fog esni, amikor neked esünk. :-))
Előzmény: elemes2 (15758)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15760
:-)

Esküszöm, hogy nekem is ez jutott az eszembe, mert néha használom szófodulatnént. Szóval, az említett két dolgon kívül mire utaltál?
Előzmény: elemes2 (15758)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15759

ezesetben:

mit szeretnél, és mire gondolsz? :-)

Előzmény: elemes2 (15758)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15758
Konkrétan mire gondolsz?

off

Egy férfi bemegy egy kalapboltba, ahol egy nagyon szexi eladólány van .
- Mit tetszik parancsolni ? - kérdi az eladó .
- Kalapot szeretnék vásárolni. - válaszolja a férfi .
- És konkrétan mire tetszik gondolni ? - kérdi kedvesen az eladó .
- Konkrétan a baszásra gondolok, de most kalapot szeretnék vásárolni .
Előzmény: alibi-man (15754)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15757

abban van igaza, hogy a közút keretén belül aránytalanul sok megy el pályákra - ráadásul olyanokra, ami egyelőre egyáltalán nem indokoltak - miközben a fő- és mellékúthálózat rohad lefele, és szaros kis elkerülőket 2-3-4 ütemre bontva hosszú évek alatt építenek meg, hogy minél tovább álljon benne a pénz kihasználatlanul...

 

 

(a listád összege inkább 850... :-)

Előzmény: Törölt nick (15755)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15756
A 13. havit most fogják meg valamennyire.
Az adósságtörlesztés meg így is kevés, sajnos talán jövőre kezdődhet el a csökkenés.
A kívánatos max 30-40% helyett közel 75%-on állunk. Ezt minél hamarabb le kéne faragni, a felszabaduló források

A gázár egy necces téma. Egyik oldalról ha egyik napról a másikra megszűnne a támogatás sokan egyszerűen tönkremennének. Pláne azok akiknek nincs lehetőségük szabályozni, szelel az ablak és még sorolhatnám.
Önerőből nincs lehetősége az embereknek a fűtést, szigetelést korszerűsíteni. Sőt, családi házak esetén az állami támogatás is olyan kicsi, hogy nem lehet az önrészt megfinanszírozni, normális idő alatt nem térül meg még ha nem is kap gázár támogatást.
A másik oldalról meg tényleg durva, hogy sok lakásban 25-27 fok van napszaktól függetlenül (nálunk reggel van felvéve 19-re, most 18). Persze, így nem csoda, hogy magas a fűtésszámla.
Előzmény: Törölt nick (15755)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15755
hát kiváncsi vagyok a magyarázatodra, hogy miben van igaza


na mindegy, leírom én hogy mire költenék közlekedés terén, mai árakon, évente


1. autópályák, 50km max/év = 150 milliárd (hidakkal stb.)
2. úthálózat = 250 milliárd

3. vasút pálya+szesza = 250 milliárd (NEM a mai mávval, nem a mai struktúrában, de kb.)

5. budapesti és vidéki tömegközlekedés támogatása, fejlesztése = 150 milliárd

6. bicikliutak, városközpontok rehabilitációja, alternatív közlekedési módok támogatása = 50 milliárd

= 750 milliárd közlekedési infrastruktúrára évente, mai áron (gdp 3 %-a), ebből kb. 250 jöhetne az eu-alapokból az első 7 évben..



ehhez képest költünk 13. havi nyugdíjakra, 1200 miliárdot adósságtörlesztésre, 110 milliárdot jattolunk a ruszkiknak gázártámogatásként
na ezeket kéne végignéznie mielőtt baromságokat mond..
Előzmény: Törölt nick (15746)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15754
>az igazi motivációkat én a síkvidéki alagutak környékén vélem megtalálni

Konkrétan mire gondolsz?
Előzmény: elemes2 (15752)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15753

a parlament 2/3-dal felülbírálhatja az önkormányzati vétót...

 

(persze az más kérdés, hogy a jelenlegi politikai debilizmusban ez sem ment volna.

de legalább név szerint lehetne tudni kinek az felmenőjét kell szindni...)

Előzmény: alibi-man (15751)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15752
egyik önkörmányzat sem járult hozzá a nyomvonalhoz

van annyi pénz, amennyiért korpásodik az ember haja. 40 milliárdnál biztosan kevesebb -- az igazi motivációkat én a síkvidéki alagutak környékén vélem megtalálni.
Előzmény: alibi-man (15751)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15751
Laci, nincs jelentősége a dolognak. Ahogy írtam, egyik önkörmányzat sem járult hozzá a nyomvonalhoz. És ezzel nem lehetett mit kezdeni.

Ha pedig arra nem mehetett, akkor csak Köröshegytől keletre mehetett. Ott pedig csak ez lehetett a megoldás.

Az ÁSZ is hülyeséget beszél időnként. Persze nekik nem dolguk, hogy utánanézzenek, miért is nem egy olcsóbb megoldás valósult meg.
Előzmény: Törölt nick (15750)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15750

közepén?

 

a település közepén a vágbesztercei viadukt megy...

ez max. levágja az egyik csápját... :-))

 

akkormeg ha arrafele is löszös, akkor ez a löszduma csak süketelés, hisz a balaton mellett is igen szép bevágástöltések vannak...

(meg az M8 is szép bevágásba érkezik a dújvhídon...)

 

és feltételezem nem vitték 60km-re a kitermelt cuccost, hanem ott helyben építették be a töltésekbe...

Előzmény: alibi-man (15749)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.15 0 0 15749
Ez gyakorlatilag Földvár közepén megy. Ehhez aztán biztosan nem járultak volna hozzá.

Egyébként lösz van. Az egész Balaton vidéke löszös, vagy mocsaras.

Nekem nem tünik ormótlanságnak. Szerintem szép az a völgyhíd. Dehát izlések és pofonok...
Előzmény: Törölt nick (15733)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!