Keresés

Részletes keresés

elemes2 Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15841
a falu képviselőtestülete csak egy valamihez ragaszkodott

a viadukt kb 40 mrd-ba került.

biztos vagyok benne, hogy a képviselőtestület ennél egy nagyságrenddel kisebb összeggel megelégedett volna mindenféle fejlesztésekre, és akkor mehetett volna egy sokkal olcsóbb nyomvonalon is az M7.

ha ez lett volna a cél.

lásd még M6 alagút.
Előzmény: alibi-man (15839)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15840

affenét kellett volna... 6%os emelkedővel ugyanúgy fel lehetett volna menni a hegyre, mint a viadukttal....

 

de az optimális megoldás a földvár-khegy közötti átvezetés lett volna...

 

 

amúgy az ilyen dzsámbó bevágásokból kitermelt anyagot a hegy melletti völgybe szokták lerakni töltésnek, nem hurcibálják túl messzire, mert az ölég drága...

 

(vagy ha príma követ termelnek ki, akkor azt le is depózhatják a közelben, aztán mehet bele az útba meg más építkezésekre a környéken, kitermelni már nem kell, csak zúzni meg osztályozni...)

 

az anyagmozgatásnál meg nem a fuvarszám számít igazándiból, hanem a tonnakm...

 

 

itt egy érdekes cikk az angliai M62 töltésbevágásos szakaszáról:

http://www.iht.org/motorway/m62bounpole.htm

 

a 11km-es szakaszon: 9M m3 anyagmozgatás, ebből 6M m3 kő

 

a nyomvonalról 0,5M m3 tőzeget kellett felszedni 1,5-6m közötti vastagságban...

 

a legnagyobb bevágás: Deanhead     50m, 800m, 3,5M m3 

a mellette lévő gát: 80m magas, 700m hosszú

Előzmény: alibi-man (15839)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15839
Az ÁSZ a Köröshegyi viadukttal kapcsolatban.

http://hvg.hu/velemeny/20081217_koroshegy_volgyhid.aspx?s=20081218nl

Ezt kiemelném:

a falu képviselőtestülete csak egy valamihez ragaszkodott, de ahhoz kitartóan: a falutól délre haladjon a pálya nyomvonala, messze kerülje el a községet.

Erről beszéltem.

A két hegygerninc a falutól délre mintegy 15 km hosszan húzódik dél felé, de ennek azért nincs jelentősége, mert Kereki község úgyis útban lett volna. Ezért ha Körehegytől délre kelett megépíteni, akkor sok variáció nem lehetett a nyomvonalat illetően.

Más kérdés, hogy a viadukt helyett biztosan lehetett volna egy olcsóbb variációt, alacsonyabb, rövidebb híd völgybevágással, vagy alagúttal, stb. Persze érdemes tudni, hogy bevágás esetén a keleti oldalon 3 km hosszan 50-60 méter mély, a nyugatin pedig 1.8 km hosszan, hasonló mélységben kellett volna bevágást csinálni. Így egy alacsonyabb, és rövidebb (kb. 1 km) híd is elég lett volna.

Kérdés (és ebben Laci te vagy a matekos) hogy egy 3 km hosszú, 50 méter mély bevágás hány m3 földet jelent. Durva számításaim szerint 12 milló m3. Ez kb. 480 000 kanyart jelent nagy billencssel. Ha naponta 1000-et megcsinálnak, akkor 480 nap alatt tudják elhordani. Napi ezer kamion 1.44 percenkénti forgalmat jelent éjjel / nappal. Aztán az is kérdés, hova hordanak ennyi földet. És ez csak a keleti oldal, ha a nygatit is hozzáadjuk, akkor 4.8 km hosszan, 50 méter mély bevágás, tehát kb. 18 millió m3 föld.

Szóval lehet, hogy itt is jobb lett volna egy alagutas / viaduktos kombináció.
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15838

nemcsak ott, hanem - mint alább hsztem - az M0K, M6érd esetében se stimmelnek a számok...

 

az ÉM0híd esetében a 0,83-as szorzóval viszont rendben van...

 

(nemtom mi a faxnak írnak bruttó összegeket, mikor MINDIG nettókban beszélnek... :-(( )

Előzmény: Roger Preed (15836)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15837

most jöttem rá, hogy mi a koncepció a projektek ppp-re kijelölésében:

 

a lízingcégnek nyilván az az érdeke, hogy a csilivili drágaszágot lehetőleg ne sokan használják, mert akkor sok lesz vele a karbantartási meló...

ezért olyan szakaszokat kell lízingre bevállalni, amiken várhatóan hosszútávon is kicsi lesz a forgalom...

 

mint, pl. az M6 folytatás, az M44, és az M3 folytatás...

Roger Preed Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15836
Igen, azokat írta be roadrunner a táblázatba.
De azokból sehogy se jön ki a NIF-es prezentációban szereplő összeg az első 3 ütemre...
Előzmény: Törölt nick (15835)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15835

milyen tender végeredmény?

 

az már rég megvan, már épül az M43...

Előzmény: Roger Preed (15834)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15834
Várjuk meg, hogy mi lesz a tender végeredménye. Mind a két irányba jelentős kilengés lehet az előzetes számításokhoz képest.

Az M43 összegét a roads.extra.hu táblázata alapján számoltam (csak a pályát, a Makó elkerülőt nem). Fura, hogy ekkora különbség jön ki.
Előzmény: Törölt nick (15833)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15833

hát, azt írják hogy 10 milliárdból kijön, ez nekem 'kicsit' kevésnek tűnik, főleg egy új híddal!

 

jólérzed: a prezi szerint 124mrd lesz...

 

 

(most vettem észre, hogy ezek bruttó pézek, tehát 0,83-al szorzandók...

persze még így is qrva sok...)

Előzmény: Törölt nick (15811)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15832

57 milliárdból épül meg 31,5 km, Tisza-híddal együtt. Az eredeti tervek valami 80 milliárdról szóltak ott is.

 

hát a prezibe én 97mrd-nek kalkulálom...

Előzmény: Roger Preed (15822)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15831

és mi ez a sunnyogó költségnövekedés megint:

 

M0K (M4-M3): 44 helyett 54 helyett 77mrd

 

ÉM0híd: 64 helyett 77mrd

 

M6érdiszakasz: 43 helyett 71mrd

 

ébresztő! lopják a pézet!

Előzmény: Roger Preed (15825)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15830
Összefoglaló:
http://index.hu/gazdasag/magyar/nif081218/
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15829

fődvásárlás: 10mrd   terület: 8M m2

 

ezúgy kb. 1300Ft/m2

 

namost azt mondjamánmeg valaki, hogyapicsában van az, hogy a mi fődünkre (qrvajófőd, de télleg) itt az agglóban csak 1M/Ha áron van vevő, a szegény, szerencsétlen kisemmizett-kisajátítottak meg 13M/Ha áron vannak kisemmizve?

 

hát a faxomkivan, itt van 3Ha, 39 milleré AZONNAL! írjuk is aláfele a szerződést, csak vigyék mán a francba...

 

Előzmény: Roger Preed (15825)
AcidMan Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15828

a javításról, meg annyit, hogy megvannak a megfelelő módszerek...

 

Ugye politikusnak készülsz?

Előzmény: esparzsolti (15823)
micsubicsi Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15827
A térképen jelöli annak, a szövegbe jól van írva.
Előzmény: micsubicsi (15826)
micsubicsi Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15826
M9et miért autópályaként jelöli?
Előzmény: Roger Preed (15825)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15825
http://www.nif.hu/docs/sajtoszoba/egyeb/ev_vegi_sajto_prez.ppt
Előzmény: micsubicsi (15824)
micsubicsi Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15824
„A 2009-ben induló beruházások kevésbé koncentráltak, sokkal több kisebb építési munkát indítunk útjára, de az ideinél lényegesen nagyobb számban” – mondta el a vezérigazgató-helyettes. A gyorsforgalmi projektek lefedik többek között az M43-as eddig meg nem kezdett, Makó - országhatár szakaszát, az M0-ás déli szektorának bővítését. A legnagyobb projekt az M3-as Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti szakaszának építése, igaz ez utóbbi PPP konstrukcióban épül, vagyis a NIF Zrt. a beruházásban csak a műszaki ellenőr szerepét tölti be.
esparzsolti Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15823

a beton pályaszerkezet élettartama 40 év!!!

 

a javításról, meg annyit, hogy megvannak a megfelelő módszerek...

tudom ajánlani a győri Széchenyi István Egyetemen Adorjányi tanár úr Útfenntartás útüzemeltetés óráit, ahol 27 hibát illetve ezek javítási lehetőségeit 2x3 órában kifejtette...

Előzmény: Törölt nick (15817)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.17 0 0 15822
57 milliárdból épül meg 31,5 km, Tisza-híddal együtt. Az eredeti tervek valami 80 milliárdról szóltak ott is.
Előzmény: Törölt nick (15821)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.17 0 0 15821
mi a helyzet az m43-mal? mekkora szakasz épül mennyiért? elvileg ott is lesz egy tiszahíd, vagy az majd csak a 2. etapban?
Előzmény: Roger Preed (15820)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.17 0 0 15820
Lesz az kevesebb is, hatása lesz annak, hogy EU pénzekről van szó. Lásd: M43...
Előzmény: Törölt nick (15819)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.17 0 0 15819
27 kilométer 2x4 beton pálya = 60 + nagyhíd 15 + kishíd 5 mrd? ja, kb 80
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.17 0 0 15818
vajon ebben az árban / tenderben már benne lesz a régi pálya újjáépítése is ?
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.17 0 0 15817
kérdés: az m0 beton pályájának mennyi a várható élettartama? ha valami geb@sz van, hogyan tudják javítani?
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.17 0 0 15816
azért a déli gerendahíd jóval olcsóbb lesz (?..):
- egyszerűbb (jóval randább is egyben:-) technológia
- rövidebb táv, nincs akkora ártér
- kevesebb sáv kell (4 a 6 helyett)
- van már a másikon bicikli, járda, lehet ezen nem lesz (?)



tényleg kiváncsi vagyok mikor lesz (?) teljes a kör, 11-10-es közötti talán 2015-re, folytatás talán 2020-ra... ennél optimistább nem merek lenni :)
Előzmény: Törölt nick (15815)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.17 0 0 15815
az ÉM0 hídra meg aszonták, hogy több, mint 20mrd-ba fog fájni... :-)
Előzmény: esparzsolti (15814)
esparzsolti Creative Commons License 2008.12.17 0 0 15814

sziasztok!

nem veszitek észre azt az egy szót!!!

TÖBB MINT!!!:)

a 80 is több mint 10 nem???

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. vezetője elmondta, hogy a beruházás több mint 10 milliárd forintba kerül, ehhez az Európai Uniótól kap támogatást az ország.
zs

Előzmény: micsubicsi (15808)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.17 0 0 15813
A 10 milliárd max az M1-M6 szakaszra elég.
Előzmény: Törölt nick (15811)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.17 0 0 15812
az a 10 inkább 80 lesz, csak a firkászok hozták a formájukat... :-)
Előzmény: Törölt nick (15811)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!