Keresés

Részletes keresés

viscosai Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15854
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15853
ámen. :-)
Előzmény: Roger Preed (15849)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15852
hurrá, megszólalt a kibic is...
Előzmény: kvte (15850)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15851
Jól elvagyunk, nem? :-)) Most miről csevegnénk.
Előzmény: kvte (15850)
kvte Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15850
Azt ugye tudod, hogy egy elefántot akarsz megtanítani balettozni, amikor H1234-nek válaszolsz? ;-)
Előzmény: alibi-man (15847)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15849
Szerintem ez már megint egy meddő vita lesz.

M6 esetén az első alagút fölött elég sok a föld, a többit egy kicsit magasabb viaduktokkal és kicsi bevágásokkal szépen megoldhatták volna. Nem lett volna sokkal olcsóbb, azt is fikázták volna, hogy minekazt.
Viszont a mély bevágásokban, magas töltésekben nem hiszek. Ott is vannak olyan tényezők ami miatt drágult volna az egész (nagyobb logisztikai költség, hosszabb építési idő).

M7 esetén az óriásviadukt tényleg egy fölösleges (és megalomán) dolog. Nem gondolom, hogy az üdülőterületeken keresztül kellett volna átvezetni (bár a költségoptimum tényleg ott lenne), de biztos, hogy ennél a monstrumnál elegánsabban is megoldhatták volna.

Az M8 hídját 2*1 sávosra véve lehetett volna spórolni még , no meg a Megyeri-hidat kicsit puritánabbra venni. Ebből már kijött volna egy ferdekábeles Albertfalvi-híd villamossal, 2*2 sávval, széles járdákkal... :)
Előzmény: Törölt nick (15848)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15848

Amúgy végig löszös talaj van, vastagon. Hova hordtad volna a földet? Oda a völgybe, a faluk közti útra?

a nyomvonalba. töltésnek.

(a magassági vonalvezetést úgy szokták megszerkeszteni, hogy a töltés/bevágás egyensúlyban legyen...)



Ahogy a Lánchídra is, ami lehetett volna egy sokkal olcsóbb gerendahíd,

 

anno nemnagyon..

akkor még nem volt acél, csak öntöttvas, akkora távolságot, csak függőhíddal (lánchíddal) tudtak áthidalni...

 

 csakúgy, mint a Megyeri híd. Az is pazarlás volt. A Szabadság hidat meg ki kellett volna dobni a picsába, és a felújítás összegéből egy faszányos gerendahidat építeni. Óccsóó legyen!

nem kell túlzásokba esni, egy városi híd esztétikázása és egy balatoni völgyecske óriásviadukktal keresztezése között azért van némi különbség...

 

Előzmény: alibi-man (15844)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15847
Na, még jól átverd a fejemet... mer hagyom magam. Amiről te beszél, az kb.40 kilométerre van a nyomvonaltól. Azt nem tudom, hogy ott milyen talaj van, de érdektelen az ügy szempontjából.
Előzmény: Törölt nick (15843)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15846
>akkor mehetett volna egy sokkal olcsóbb nyomvonalon is az M7.

Megint meg kell kérdeznem, hogy hol? Bföldváron? Ha neked ott van nyaralód, te belegyeztél volna?

Vagy megint más farkával verjük a csalánt... :-))
Előzmény: elemes2 (15841)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15845
Laci, én ehhez nem tudok hozzászólnai, csak annyit tudok neked mondani, hogy a Balaton vidéke híres a vulkáni (lösz) talajról, ami a világon egyedül álló módón hihetetlenül vastag.
Előzmény: Törölt nick (15843)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15844
>6%os emelkedővel ugyanúgy fel lehetett volna menni a hegyre

Ilyen meredekségnél SZVSZ már kapaszkodó sáv kell. Mind a két oldalra. Egyébként meg szép lett volna, dimbes-dombos. Nem olyan rég még arról beszéltetek, hogy az nem jó. Akkó most mi legyen?

Amúgy végig löszös talaj van, vastagon. Hova hordtad volna a földet? Oda a völgybe, a faluk közti útra?

Nincs olyan, hogy "hegy mellett", mert egy gerinc húzódik északról, délre.

>hanem a tonnakm.

Ettől még kb. 450 000 fuvar lett volna. Ami kb. 4 milliárd forintot jelent csak fuvar költségben.

Én többször bejártam a környéket az építkezés alatt. Szóval nagyjából képben vagyok. Egyszer az egyik építésvezető beült mellém a kocsiba, és végig mutogatta a szopásokat.

Nem azt állítom, hogy nem lehetett volna olcsóbban megcsinálni, hanem azt, hogy annyira nem lett elbaszva, mint amilyen feneket kerítenek neki. És abban is biztos vagyok, hogy a lóvéből ment bőven a pártoknak is. Teccettek volna egy normális párttörvényt alkotni végre!

Mindentől függetlenül, szerintem nagyon szép lett, különösen Tihanyból nézve, szóval azzal végképp nem értek egyet, hogy ronda lenne. Én büszke vagyok rá. Ahogy a Lánchídra is, ami lehetett volna egy sokkal olcsóbb gerendahíd, csakúgy, mint a Megyeri híd. Az is pazarlás volt. A Szabadság hidat meg ki kellett volna dobni a picsába, és a felújítás összegéből egy faszányos gerendahidat építeni. Óccsóó legyen!

Minden mérnök hülye, csak azok nem, akik utólag kritizálnak és szakértenek.

Mikor majd lehülnek a kedélyek, a következő generáció már büszkén fogja mutogatni. Addig meg eméssze magát az, aki szeret állandóan morogni mindenért, ami itthon történik.
Előzmény: Törölt nick (15840)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15843

itt a guglin jól látható, hogy ez a véméndi hegyvidék (a magyar alpok) tele van duzzasztott halastavakkal (úgy 14et számoltam össze)

 

 

ezeknek a gátja helyi anyagból készült (um.: löszből) vagy messzi vidékről hoztak ide alkalmas anyagot?

Roger Preed Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15842
Ami még lehetséges, hogy ez nem csak a kivitelezés, hanem az előkészítés, engedélyeztetés, kisajátítás, stb árát is magában foglalná.
Előzmény: Törölt nick (15838)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15841
a falu képviselőtestülete csak egy valamihez ragaszkodott

a viadukt kb 40 mrd-ba került.

biztos vagyok benne, hogy a képviselőtestület ennél egy nagyságrenddel kisebb összeggel megelégedett volna mindenféle fejlesztésekre, és akkor mehetett volna egy sokkal olcsóbb nyomvonalon is az M7.

ha ez lett volna a cél.

lásd még M6 alagút.
Előzmény: alibi-man (15839)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15840

affenét kellett volna... 6%os emelkedővel ugyanúgy fel lehetett volna menni a hegyre, mint a viadukttal....

 

de az optimális megoldás a földvár-khegy közötti átvezetés lett volna...

 

 

amúgy az ilyen dzsámbó bevágásokból kitermelt anyagot a hegy melletti völgybe szokták lerakni töltésnek, nem hurcibálják túl messzire, mert az ölég drága...

 

(vagy ha príma követ termelnek ki, akkor azt le is depózhatják a közelben, aztán mehet bele az útba meg más építkezésekre a környéken, kitermelni már nem kell, csak zúzni meg osztályozni...)

 

az anyagmozgatásnál meg nem a fuvarszám számít igazándiból, hanem a tonnakm...

 

 

itt egy érdekes cikk az angliai M62 töltésbevágásos szakaszáról:

http://www.iht.org/motorway/m62bounpole.htm

 

a 11km-es szakaszon: 9M m3 anyagmozgatás, ebből 6M m3 kő

 

a nyomvonalról 0,5M m3 tőzeget kellett felszedni 1,5-6m közötti vastagságban...

 

a legnagyobb bevágás: Deanhead     50m, 800m, 3,5M m3 

a mellette lévő gát: 80m magas, 700m hosszú

Előzmény: alibi-man (15839)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15839
Az ÁSZ a Köröshegyi viadukttal kapcsolatban.

http://hvg.hu/velemeny/20081217_koroshegy_volgyhid.aspx?s=20081218nl

Ezt kiemelném:

a falu képviselőtestülete csak egy valamihez ragaszkodott, de ahhoz kitartóan: a falutól délre haladjon a pálya nyomvonala, messze kerülje el a községet.

Erről beszéltem.

A két hegygerninc a falutól délre mintegy 15 km hosszan húzódik dél felé, de ennek azért nincs jelentősége, mert Kereki község úgyis útban lett volna. Ezért ha Körehegytől délre kelett megépíteni, akkor sok variáció nem lehetett a nyomvonalat illetően.

Más kérdés, hogy a viadukt helyett biztosan lehetett volna egy olcsóbb variációt, alacsonyabb, rövidebb híd völgybevágással, vagy alagúttal, stb. Persze érdemes tudni, hogy bevágás esetén a keleti oldalon 3 km hosszan 50-60 méter mély, a nyugatin pedig 1.8 km hosszan, hasonló mélységben kellett volna bevágást csinálni. Így egy alacsonyabb, és rövidebb (kb. 1 km) híd is elég lett volna.

Kérdés (és ebben Laci te vagy a matekos) hogy egy 3 km hosszú, 50 méter mély bevágás hány m3 földet jelent. Durva számításaim szerint 12 milló m3. Ez kb. 480 000 kanyart jelent nagy billencssel. Ha naponta 1000-et megcsinálnak, akkor 480 nap alatt tudják elhordani. Napi ezer kamion 1.44 percenkénti forgalmat jelent éjjel / nappal. Aztán az is kérdés, hova hordanak ennyi földet. És ez csak a keleti oldal, ha a nygatit is hozzáadjuk, akkor 4.8 km hosszan, 50 méter mély bevágás, tehát kb. 18 millió m3 föld.

Szóval lehet, hogy itt is jobb lett volna egy alagutas / viaduktos kombináció.
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15838

nemcsak ott, hanem - mint alább hsztem - az M0K, M6érd esetében se stimmelnek a számok...

 

az ÉM0híd esetében a 0,83-as szorzóval viszont rendben van...

 

(nemtom mi a faxnak írnak bruttó összegeket, mikor MINDIG nettókban beszélnek... :-(( )

Előzmény: Roger Preed (15836)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15837

most jöttem rá, hogy mi a koncepció a projektek ppp-re kijelölésében:

 

a lízingcégnek nyilván az az érdeke, hogy a csilivili drágaszágot lehetőleg ne sokan használják, mert akkor sok lesz vele a karbantartási meló...

ezért olyan szakaszokat kell lízingre bevállalni, amiken várhatóan hosszútávon is kicsi lesz a forgalom...

 

mint, pl. az M6 folytatás, az M44, és az M3 folytatás...

Roger Preed Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15836
Igen, azokat írta be roadrunner a táblázatba.
De azokból sehogy se jön ki a NIF-es prezentációban szereplő összeg az első 3 ütemre...
Előzmény: Törölt nick (15835)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15835

milyen tender végeredmény?

 

az már rég megvan, már épül az M43...

Előzmény: Roger Preed (15834)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15834
Várjuk meg, hogy mi lesz a tender végeredménye. Mind a két irányba jelentős kilengés lehet az előzetes számításokhoz képest.

Az M43 összegét a roads.extra.hu táblázata alapján számoltam (csak a pályát, a Makó elkerülőt nem). Fura, hogy ekkora különbség jön ki.
Előzmény: Törölt nick (15833)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15833

hát, azt írják hogy 10 milliárdból kijön, ez nekem 'kicsit' kevésnek tűnik, főleg egy új híddal!

 

jólérzed: a prezi szerint 124mrd lesz...

 

 

(most vettem észre, hogy ezek bruttó pézek, tehát 0,83-al szorzandók...

persze még így is qrva sok...)

Előzmény: Törölt nick (15811)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15832

57 milliárdból épül meg 31,5 km, Tisza-híddal együtt. Az eredeti tervek valami 80 milliárdról szóltak ott is.

 

hát a prezibe én 97mrd-nek kalkulálom...

Előzmény: Roger Preed (15822)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15831

és mi ez a sunnyogó költségnövekedés megint:

 

M0K (M4-M3): 44 helyett 54 helyett 77mrd

 

ÉM0híd: 64 helyett 77mrd

 

M6érdiszakasz: 43 helyett 71mrd

 

ébresztő! lopják a pézet!

Előzmény: Roger Preed (15825)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15830
Összefoglaló:
http://index.hu/gazdasag/magyar/nif081218/
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15829

fődvásárlás: 10mrd   terület: 8M m2

 

ezúgy kb. 1300Ft/m2

 

namost azt mondjamánmeg valaki, hogyapicsában van az, hogy a mi fődünkre (qrvajófőd, de télleg) itt az agglóban csak 1M/Ha áron van vevő, a szegény, szerencsétlen kisemmizett-kisajátítottak meg 13M/Ha áron vannak kisemmizve?

 

hát a faxomkivan, itt van 3Ha, 39 milleré AZONNAL! írjuk is aláfele a szerződést, csak vigyék mán a francba...

 

Előzmény: Roger Preed (15825)
AcidMan Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15828

a javításról, meg annyit, hogy megvannak a megfelelő módszerek...

 

Ugye politikusnak készülsz?

Előzmény: esparzsolti (15823)
micsubicsi Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15827
A térképen jelöli annak, a szövegbe jól van írva.
Előzmény: micsubicsi (15826)
micsubicsi Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15826
M9et miért autópályaként jelöli?
Előzmény: Roger Preed (15825)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.18 0 0 15825
http://www.nif.hu/docs/sajtoszoba/egyeb/ev_vegi_sajto_prez.ppt
Előzmény: micsubicsi (15824)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!