Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Gyaloglás... Ha Sásd vasútállomásról "nézzük", akkor van kb. 5 km is, ami inkább 1 óra gyaloglás, mint fél-, ilyen kellemes időjárási(és domborzati) viszonyok között.
Pénteki munkanap van egy "hatodik pár" busz is. Honnan érkeznél Sásdra? Mivel az IC szóba került, és a 10 perc, a 14.10-es buszra gondoltál?
hungeri: Szóval, D55, én nem emlékszem sem a dombói, sem a kurdi lassúra, mekkorák voltak azok?
Vásárosdombónál 40-esre emlékszem, Kurd környékén talán több 60-as is volt. Nem tudom én sem pontosan mindet, sajnos nem vezetőálláson szoktam utazni :)
Nem tudom, mikor utaztál jellegzetesen, az ősz folyamán
Péntekenként haza, Pécsre, vasárnaponként vissza, Pestre.
tényleg ez a domino elvű szakasz, hogy a nickednél maradjunk :)
Jó lenne, ha a pécsi bizt. ber. is "dominó-elvű" lenne és akkor ha +20-al érkezik a bosnyák vonatrész, akkor gyorsabban össze lehetne zárni a helyből induló kocsikkal, aztán fékpróba és uccu neki :)))))))))
Nincs szó "egymásnak esésről", mindig így kommunikálunk :) no problem.
Szóval, D55, én nem emlékszem sem a dombói, sem a kurdi lassúra, mekkorák voltak azok? Szerintem max 80-as, annál lejjebb csak feltűnt volna (aztán lehet, hogy nem). A battai lassú mindig feltűnt, sokszor párosult 'helytelen irányú' közlekedéssel, de a reggeli első IC +5 perce Sárbogárdon az egy nagy semmi volt. Mindig és szinte kivétel nélkül az érdemi késést fölfelé a Batta - Kföld között szedtük össze több csigatempójú szakaszban, amit megfejeltünk mindig pár perccel a Keleti bejárati szakaszban.
Nem tudom, mikor utaztál jellegzetesen, az ősz folyamán nekem elég rendszertelenül sikerült utazgatnom, egy héten kétszer is megfordultam és általában nem hétvégén.
Az is biztos, hogy a kassai / sarajevoi továbbra is a megbízhatatlan kategóriába tartozik nálam, és ez nem változik azzal, hogy nálad nem, mert akkor is csak fele annyira lett megbízhatatlan a járat, ha Neked mindig pontosan jött, mert nekem nem :)
Mindenesetre a feszes kereszt témában (Sásd - Bogárd) mindenképp igazad van, mert tényleg ez a domino elvű szakasz, hogy a nickednél maradjunk :)
Nem kell azonnal egymásnak esni. Ha M41 2152-es barátunk Sásdon lekési a Vargára induló buszt, akkor sincs semmi baj, mert 3,1 km a teljes táv. Gyalog 30 perc.
Amúgy, most már mégjobb, mert Érden is 40 helyett 80-al lehet menni (persze, ez sem a feszes szakaszon van). Jó lenne, ha végre Kelenföldön is megcsinálnák a teher 1 és teher 2 vágányokat, mert jelenleg azokon is 20-al cammog a pécsi IC...
hungeri: egy komoly lassújelre sem emlékszem ezen a szakaszon...
Előfordul, hogy az ember midig alszik Kurd, Rétszilas és Vásárosdombó környékén :)
de ott volt Godisa és Bicsérd, pont ebben az időszakban
Csak ezek nem a két kereszt közötti, feszes szakaszon vannak, így a vonatok nem kennek egymásra egyre nagyobb és nagyobb késést.
mint ahogy a menetrendváltozás mutatja, sokkal inkább a miskolci összevonás volt a késések fő oka
A fenét. November végén is rendesek voltak a vonatok, pedig akkor még Miskolcról jöttek. És előtte is számtalanszor volt, hogy a Keletiből rendesen jött el és a 40-esen szedte össze azt a 10-15 percet. Nyilván nem a miskolci összevonás miatt ért a reggeli első Pécs-Budapest IC is már legalább +5-el Sárbogárdra...
az egy, továbbra is összevont vonatpárnál továbbra is tetemes késések szoktak lenni
Ezek szerint mindig rosszkor utaztam ezzel a vonattal :)
"megszűnt a késések fő oka (sok lassújel Sárbogárd és Sásd között)." 1) egy komoly lassújelre sem emlékszem ezen a szakaszon... 2) de ott volt Godisa és Bicsérd, pont ebben az időszakban 3) mint ahogy a menetrendváltozás mutatja, sokkal inkább a miskolci összevonás volt a késések fő oka: az egy, továbbra is összevont vonatpárnál továbbra is tetemes késések szoktak lenni, míg a Keletinél 'szétvágott' vonatszámok ezen a 0-5 perces tűrésen belül egészen megbízhatóan közlekednek - hozzáteszem, sajnos, mert menetrendváltás előtt személy szerint élesen elleneztem a vonatszámok szétszabdalását, oldották volna meg a normális keletis fordítás, ami benyelte volna a két rész késésének jelentős részét.
Közben nézem, hogy én a busz-vonat szcenáriót írtam, de ez persze fordítva is igaz, ahogy E94.27G is írta. A 10 percnek elégnek kell lenni, feltéve, ha tényleg tíz a tíz.
Akármelyik irányból érkezel (Pécs, Kaposvár, Dombóvár) Sásdra a központi megállótól max. 400 méterre van a vasútállomás. Kis város, gyakorlatilag 1 óra alatt tokától bokáig be tudod járni a települést. Sásd
Attól függ milyen irányban utazol tovább :-) Összesen 4 megálló alkotja a „központi megállót”. Ha Kaposvár irányában mész tovább akkor ide kell menned. A Dombóvár felől érkező járatok, ill. az oda indulók megállója a Rákóczi utcán van a Kolozsvár utca magasságában. A Kaposvár felől érkező buszok pedig a Kaposvári úton állnak meg, átellenben a Pozsonyi utcával.