Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Kívánom, hogy ez az év legyen az ideinél is több Nohabos programban gazdag. Legyen sok alkalom , hogy a Nohab barátok találkozzanak és megosszák egymással örömüket, bánatukat!
És nem utolsó sorban azt kívánom, hogy legyen ez a topic egy békés találkozóhelye mindannyiunknak!
Ennek örömére rögtönzött GM-találkozó volt 10 perce az íróasztalomon: A Szent Kis Tehén és a Szent Barnamackó adtak randevút. Mindegyikük vendégsínen állt:-)))
Van egy jó hírem, meg egy rossz. Az utóbbi az, hogy csúszik a NOHAB-os nyílt nap és nem január 8-án, hanem a tervek szerint 22-én lesz. Ennek fejében viszont megint több program lesz. A részlétekkel majd itt jelentkezünk a szokásos módon:
http://nohab-gm.com/hu/hu_003.html
Bocs a csúszásért és mindenkinek boldog új évet!
A következőt viszont vagy nem értelmezem jól vagy nem látom át a jogviszonyokat.
Ha M61 006 és M61 019 nem MÁV tulajdon, hanem Nosztalgia Kft-s, akkor miért ne lenne a helye a körfűtőházban?
Miért lenne? Én is vihetek oda holnap egy 20-26-ost?
Ez tényleg csak kérdés minden kötekedő szándék nélkül, mert ezzel az egész tulajdonviszony dologgal nem vagyok tisztában.
Régi magyar népmese (a valósággal kapcsolatos bármilyen párhuzam kizárólag a véletlenek szerencsés/szerencsétlen egybeesésének köszönhető):
A paraszt a földesúrnak ajándékoz két tehenet, és a saját teheneiből is rábíz kettőt. Az összes tehén továbbra is a paraszt legelőjén eszik, a paraszt által felhúzott ólban lakik, a szükséges oltásokat és egyebeket is a paraszt fizeti, de esetenként a földesúr a paraszt által a saját teheneinek küldött tápszereket is a korábban ajándékba kapott teheneknek adja. Mind a négy tehenet a földesúr feji, és a tejüket a többiekhez hasonlóan paraszt is csak drágán veheti meg, de a mi parasztunk annyira ragaszkodó típus, hogy a többi tejtermelő hiába adja sokszor lényegesen olcsóbban a tejet, ő csakis a saját földesurának a tejét hajlandó venni.
Én továbbra is azt mondom, hogy sok bántó és beszóló hozzászólást olvastam már az indexen a témában, de Vendégsín hozzászólásai közül egyet sem tudok ezek közé sorolni. Lehet az is, hogy nekem átjön, ami esetleg másnak nem?
Azt, hogy mi ennek a jogi alapja nem tudom. Egy dolog miatt azért örülök, hogy ott van a két " mosolygós narancs ", hogy ott talán nem tudják össze grafittizni Őket. De az lenne a legjobb, ha a Keleti fűtőházában állhatnának Ők is.
Az is igaz, hogy a Kettes szegény soha nem foglalta el a helyét semmilyen más " múzeális járműnek ", mert évek óta ki van lökve a kerítés mellé a Füstiben.
A következőt viszont vagy nem értelmezem jól vagy nem látom át a jogviszonyokat.
Ha M61 006 és M61 019 nem MÁV tulajdon, hanem Nosztalgia Kft-s, akkor miért ne lenne a helye a körfűtőházban?
Ez tényleg csak kérdés minden kötekedő szándék nélkül, mert ezzel az egész tulajdonviszony dologgal nem vagyok tisztában.
Elnézést a visszatekintésért, de:
"Ezért sok a kettessel együtt öt darab M 61 ott. .... épp ezzel vesz el a kettes sokkal nagyobb értéket képviselő megőrzendő járművek elől helyet."
A kettes tavaly télen végig a szerelde előtt állt, most hol előtte, hol benne. Nem hiszem, hogy ezzel a 002 veszi el a helyet más, nagyértékű múzeális járgányok elöl. De! A 006 és a 019, mint nem-MÁV tulajdonú járművek vajon mi a bánatos hervadást keresnek a kőrfűtőházban, múzeumi területen? Mi ennek a jogi alapja? Van egyáltalán ember, aki átlátja ennek jogosságát vagy jogtalanságát? És ki tudna érvényt szerezni a jognak?
2585
"Sajnos az illető a mozdony feletti hosszúkás glóriát nem láthatta, mert az a szín szélső vágánya feletti alacsony tető miatt azon kívül rekedt."
Oldalt nem szokott glória lenni, csak a középső vágányok fölött.
"majd kinyitottam előtte a mozdonyszín kiskapuját."
Mit mozdonyszín? Bazilika! (bazilika=három vagy többhajós épület) De sajnos a NoHAB csak a mellékhajóban van. :-)) A CAF kocsi, meg az eszterga szentebb, mert azokat a főhajóba tették. :-)
Profánabb válasz: egyszerűen Ákosék beindították Tizeske motorját, ezért volt a mennydörgés és a kénkőszag. Vagy jöttek a vasútőrök, akik nem ismertek meg amint Vendégsín alakban jelentél meg, és egyszerűen elkergettek:-)))
Egy fiatal vasútbarát barátom társaságában vittem ki a Keleti vontatási telepen a felvigyázókhoz egy csomagot. Mivel a kísérőm még nem járt ezen illusztris helyen, így megfelelő felkészítés után megmutattam neki néhány dolgot.
Felhívtam a figyelmét arra, hogy a csarnokból nézve nem azért kel fel a vontatási telep felett a nap, mert arra van kelet, hanem azért, mert ott a tízes NOHAB.
Kértem, hogy gyónjon, áldozzon, meditáljon, majd kinyitottam előtte a mozdonyszín kiskapuját. Mondtam, hogy lehajtott fejjel, alázattal lépdeljen, míg a CAF poggyászkocsi mögül meg nem látja a jármű elejét.
Figyelmeztettem, hogy csak óvatosan nyissa ki a szemét, hogy a ragyogás el ne vakítsa. Két tenyerével pedig jó szorosan fogja be a fülét, hogy a szirének éneke ne csalja a csatornába.
Sajnos az illető a mozdony feletti hosszúkás glóriát nem láthatta, mert az a szín szélső vágánya feletti alacsony tető miatt azon kívül rekedt.
Aztán az egész véget ért, mert tőlem kérdezett valamit. Erre megdördült az ég, kénkőszag támadt, és a 12 kerekű, hatmotoros sárkány a hangomat hallva, elkergetett minket a szent helyről... :-)
Nekem a mozdonyszolgálati tisztképzőn Visi János a fékberendezések kezelésekor tanította ezt. Má azt, hogy ösztönös mozdulat az, hogy veszély esetén magamfelé rántom a kezeimet. Ismétlem ekkor független volt a dolog attól, hogy Nohab vagy nem Nohab. Most is az, ezt valaki valakik megállapították, mert ez volt a szakmájuk. Lehet velük vitatkozni, mint mindenkivel. De ennyit ez a dolog nem is ér. Megint mondom, nem támadni volt célom a Nohabot, hanem megmagyarázni egyesek miért gondolhatják azt, hogy ez nem tökéletes. Természetesen akik ezt szokták meg azoknak ez a tökéletes. Bár aki vezetett M41-est, és V43-ast az tudja milyen zavaró, hogy a kapcsolók fordítva működnek a V43-ason lefelé kell őket kapcsolni, az M41-esen pedig felfelé. Nos aki sokat van V43-ason az egy egy csörgős beugráskor rendszerint elakarja törni a kapcsolókat. Ettől függetlenül nem verseng a két sorozat melyik a jobb.
Tegnap látom megint kiborult a " bili " a főtopicon. Csak most nézem vissza mert nem voltam itthon. Valami levél kapcsán történt mindez amit Nydqvist írt. Bárdos Imi legalább próbált békíteni, úgy láttam nem sok sikerrel.
Olyan jó lenne békében egymás mellett élni. Pl. én is szeretem a Szilit is és minden mást ami sínen gurul, de a Nohabért élek-halok. Ennyi. Aki ismer tudja, hogy ez tényleg így van és még soha nem hallott engem valamilyen gépet is szídni. De jó lenne ha mindenki így gondolkodna és megbékélve egymással tudnánk beszélgetni szeretett hobbinkról, a vasútról.
Bárdos Imi azt is jól látta, hogy beszélgetésünk után én megértettem "vendégsín" hozzászólásainak célzatát. DE!!! Én sem megyek föl pl. a V43-as topicra olyan kétértelmű kijelentésekkel a típust illetően, amit esetleg félre értelmeznek és táptalaját adja egy csúnya vitának.
Szerintem tudnunk kell elfogadni egymás fanatizmusát emberi módon, egyik oldalról, és a másik oldalról és azt is tudom, hogy mindannyian sokat tanulhatunk " vendégsíntől " és a hozzá hasonlóktól. Éppen ezért kell megadnunk egymásnak a kölcsönös tiszteletet.
Ennyit szerettem volna így utólag hozzá szólni a tegnapiakhoz. Remélem senkit nem bántottam meg, tényleg csak a békítő jó szándék vezetett.
Veled ellentétben szerintem is erősen belemagyarázás-szagú a dolog, quasi egy újabb fogáskeresés a NoHAB-on. Abban egyet is érthetünk, hogy ilyen és kész, mert valóban ilyen és nem fog változni, de ahogy néhányan azt gondolják, hogy nem a legkobb, úgy akár azt is gondolhatnák, hogy mégiscsak az. Ugyanis baj esetén a bal kar tol, a jobb kéz húz és vágja satuba a D2-t. Ez szinte egy mozdulat, aki sokat utazott velük annak tanult reflex. A lezáró bal kézzel (és annak lendületével) nagyon jól ki lehet támasztani a nagyobb erőkifejtésre kényszerülő jobb kéznek. És ha ezt valaki így végiggondolja, akkor valóban nem érti, hogy a vezérek többsége miért rögzített székkel vezetett (nyilván ez itt a kényelemmel lenne indokolva), mert ebből a sutuba vágó mozdulatból már indítható a szék kifordítása meneküléshez. Szóval ha a szék nincs rözítve, akkor maga a tökély, mint annyi minden más ezen a mozdonyon.
2585