Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2022.03.23 0 0 59127

Pont ilyen van nekem is a régebbi autón. Mint írtam,  inkább vizes aszfaltra optimalizálva. Gondolom azonnal felkerül az autóra, így nem lesz összehasonlítási alap a gyárival - mégpedig, hogy a V minta miatt hangosabb kicsit :)

 

 

Előzmény: saválló (59118)
Huba77 Creative Commons License 2022.03.22 0 0 59126

Hagyjuk

Inkább töröltem amit írtam

(Főleg olvasva az utolsó sort)

 

 

 

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (59116)
KoszegiA68 Creative Commons License 2022.03.22 0 0 59125

Köszönöm szépen!

Előzmény: saválló (59123)
saválló Creative Commons License 2022.03.22 0 0 59124

Nekem meg az amit rendeltem.:)

 

Szerintem sosem fog nálunk elkopni. :)

Előzmény: Törölt nick (59121)
saválló Creative Commons License 2022.03.22 0 1 59123

Gratula az autóhoz, sok gond, és balesetmentes km-t kívánok!

Előzmény: KoszegiA68 (59119)
Thiem elmeállapota Creative Commons License 2022.03.22 0 0 59122

Nekem még jó lesz egy 3 évig.

Előzmény: Törölt nick (59120)
Törölt nick Creative Commons License 2022.03.22 0 0 59121

Nekem ez a mintázat tetszik nagyon:

 

Előzmény: saválló (59118)
Törölt nick Creative Commons License 2022.03.22 0 0 59120

Én télen nem szerettem, hat évesen már nyáron sem.  :-(

Előzmény: Thiem elmeállapota (59117)
KoszegiA68 Creative Commons License 2022.03.22 0 0 59119

Tisztelt Társaság! 

 

A mai nap délelőttjétől Dacia Duster tulajdonos lettem. Átvettem a gépsast. Jól megy!

saválló Creative Commons License 2022.03.22 0 0 59118

Megjöttek a 4 évszakosak, már csak autó kell hozzá.:)

Pénteken rendeltem őket.

 

 

 

 

Thiem elmeállapota Creative Commons License 2022.03.22 0 0 59117

Nekem ez volt a 3. tél az elsőszerelésű crosscontact-al, eddig semmi bajom nem volt vele. 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (59116)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2022.03.22 -3 0 59116

Hitvita.

A Duster hátul dobfékes. Olcsóbb egy tárcsafékes modellt választani mint lefényeztetni az autót. 

A Duster hátul csatolt lengőkaros. Olcsóbb egy multilinkes futóművas autót választani, mint felkenődni a szalagkorlátra, vagy kikerülésnél megpördülni.

A Duster 100-150 Lóerős. Olcsóbb egy 200 lovasat választani, mint nem befejezni az előzést.

Stb,stb.

Ne sugalljuk már azt, mindenki hülye aki máshogy közlekedik, nem akar télen fittipaldi lenni és nem kanyarvadász. Ha nem tudom ugynazt a menetbiztonságot elérni, akkor majd lassabban megyek. Jellemzően akkor is lassabban megyek, ha fárasnak érzem magam. Vagy nem megyek egyáltalán.

 

Aláírom, nálam a kényelem és a pazarlás kerülése döntött, no meg az éghajlatváltozás. 

 

Egy példa: az új bridgestone nyárim még -5 fokban is jobb volt száraz aszfalton, mint a szintén vadiúj téli krisalp garnitúra.

 

 

Előzmény: Huba77 (59115)
Huba77 Creative Commons License 2022.03.22 0 1 59115

Téli nyári gumi

Nagyon de nagyon sok függ hogy ki hol használja a kocsit, és hogy a sofőr tudása milyen, és milyen a közlekedési morál.

De csak megtett kilométerek alapján nem lehet gumit választani nagyon soktényezős.

Na meg ahol gyerekeket is szállítanak még az a kis plusz biztonság is megéri a téli nyári gumi felárát.

 

Valahogy a négy évszakos gumikat vásárlók nagyon azt érzik hogy másokat meg kell téríteni, ez lehet önigazolás miatt is.

 

De még mindig olcsóbb venni egy második szett gumit mit lefényeztetni a kocsi elejét.

Elég hogy az elől haladó sárga láttán úgy gondolja hogy ő nem fér már át, és nyom egy féket jó téli gumival na meg nem is egy alul méretezett fékkel és már el is vérzett a négy évszakos és csat hátulról

(Mert sokan elfelejtik hogy minden kocsinak más más a fékrendszere van, van amelyiknek jobb az átlagnál és van amelyiknek rosszabb, még normál körülmények között is ugyan azon tempó estén több méter lehet a különbség míg megállnak ugyan arról a tempóról)

 

Az meg hogy télen is nyári

Főnök bizonygatta hogy ők télen is nyárival közlekednek, azt persze elfelejtette megemlíteni hogy 7év alatt két árok is volt télen felesége révén, komoly kár nem történt de lehetett volna.

Van akinek összejön a télen nyárival van akinek nem, és erre igaz a fenti sárga lámpás eszmefuttatás is hatványozottabban mert fékezésnél még rosszabb a nyári.

Mint az orosz rulett, vagy bejön vagy nem.   

 

Félreértés ne essék én nem vagyok a négy évszakos gumik ellen, édesapának is én javasoltam itt az alföldön a 75lóerős csodára, de na 

És ha az én két szettem elöregszik mert elkopni nem fog akkor én is azt fog venni 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2022.03.21 0 0 59114

9 literrel jártam átlagban. 

most 8-cal. 🤔

Előzmény: Garfield007 (59112)
Unknownsoldier Creative Commons License 2022.03.21 0 2 59113

Feláll a szőr a hátamon a "régen minden jobb volt!" szövegtől! Kivéve a kevertet, nem, mert az már régen is sz@r volt... :D Ehhh

 

Garfield007 Creative Commons License 2022.03.21 0 0 59112

A rárakott GoodYear 120-nál csinálta ugyanezt, de annyival csak tesztüzemben mentem.  :-)

 

A kombi ezerkecske nem is szerette 100 felett a haladást és fogyasztással is meghálálta :-)

Előzmény: Törölt nick (59110)
saválló Creative Commons License 2022.03.21 0 0 59111

Ugyan már, a Lada gyári gumijával télen hóban csak úgy repesztettünk a Bundesautobahnon....belső sávban értelemszerűen, persze fullra megpakolva, semmi csúszkálás...téligumi...ugyan már akkoriban?:)

Előzmény: Törölt nick (59110)
Törölt nick Creative Commons License 2022.03.21 0 0 59110

Én a kombi Ladán villámgyorsan lecseréltem a gyári abroncsot, mikor az M7-esen olyan 80-nál felúszott egy nyári zápornál. 

A rárakott GoodYear 120-nál csinálta ugyanezt, de annyival csak tesztüzemben mentem.  :-)

Előzmény: saválló (59105)
Törölt nick Creative Commons License 2022.03.21 0 0 59109

Nekem Barum van, de még nem éreztem, hogy gond lenne vele.  :-O

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (59103)
Garfield007 Creative Commons License 2022.03.21 0 0 59108

Keltünk, feküdtünk. A Zsiguli egy mázsa cementtel a csomagtartóba úgy fordult meg alattam a letaposott havon, hogy csak néztünk. 

Szép idők voltak, de azért a teher pilóták mostanában boldogabbak a túlsúlyos szerelvényekkel a kicsit újabb fejlesztésű gumikon.

Előzmény: Csigabiga 1 (59102)
Garfield007 Creative Commons License 2022.03.21 0 0 59107

Ó, ne kezdjük már ezt.

A rendszerváltás után hány 100 lóerő feletti személyautó volt az utakon? Ugyanúgy jártak a repedezett gumival, csak nagyon nem foglalkoztak vele és nem tünt fel. A természetes kaucsukot is vissza lehet hozni a gumikhoz, de akkor ne sírjunk, hogy eltünnek az orangutánok.

Anno gumis simán eladott 9-10 éves "jó állapotú" garnitúrákat, ki nézte akkor a DOT számokat?

 

Most is egy csomóan csak azért nézik, mert divat.

 

Ma hajlandó vagy 3 havi béredért mosógépet venni, mint anno egy szupertartós Enegrgomatot? Mert akkor lesz elnyűhetetlen. 

Előzmény: saválló (59106)
saválló Creative Commons License 2022.03.21 0 1 59106

Én úgy látom ezek a gumik már nem olyan tartósak, mint korábban, szerintem a gyártók szándékosan megrövidítik az élettartamot, ergo gyakrabban fog a használó garnitúrákat venni.

 

De ez az élet minden területén észlelhető, régen egy mosógép ( automata is tehát NEM keverőtárcsás ), egy televízió évtizedekig működött gyakran hiba, javítások nélkül.

 

Manapság mosógép pár évig műkszik, ha elromlik jön a szerelő, és azt mondja, hogy ezt nem lehet javítani mert úgy csinálták gyárilag, hogy ne lehessen széttszedni tehát javítani stb...stb....tehát ez ember vesz egy másikat, ezzel a gyártó csak jól jár.

 

4 éves gumi normál használattól még elégséges profilmélységgel kukázandó mert felkeményedett? :(

 

Rendszerváltás után kezdett rászokni az autós társadalom a nyugatról behozott használt gumikra, ki tudja hány évesek voltak mire ideértek hozzánk, de nem emlékszek arra, hogy csúszkáltam volna akár nyárival vagy éppen téligarnitúrával mert felkeményedett.

Akkortájt is sokat mentem, tehát koptak a gumik ahogy később is, de csak koptak nem keményedtek.

 

Anno gumis simán eladott 9-10 éves "jó állapotú" garnitúrákat, ki nézte akkor a DOT számokat?

 

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (59103)
saválló Creative Commons License 2022.03.21 0 0 59105

" Régen nekünk is csak nyári gumik voltak.."

 

Régen igen, a zsigulátor korszakban mindenki, így én is azzal jártam amivel az autó kijött a gyárból vagyis nyárigumival, az akkor teljesen normál volt hiszen vmi bütykös izéken kívül nem volt téligumi, és persze amúgy sem használt szinte senki sem olyat.

 

De én nem erről a korszakról beszéltem  hanem későbbiről, amikor már mindenki, tehát mi a kollégák mindegyike télivel járt a téli szezonban, kolléga meg állította azt amit leírtam.

Előzmény: Csigabiga 1 (59102)
szepi Creative Commons License 2022.03.21 -1 0 59104

Mesterlövészt leállította Hiszti.

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2022.03.21 0 0 59103

 

"Nálam az utóbbi időben 2 garnitúra téligumi keményedett föl, amiért kénytelen voltam őket lecserélni."

 

Én is dobtam ki gyakorlatilag újszerű Bridgestone, Pirelli készletet hasonló okból. A pirelli talán még jó lett volna nyárra...

Előzmény: saválló (59099)
Csigabiga 1 Creative Commons License 2022.03.21 0 1 59102

Régen nekünk is csak nyári gumik voltak a céges (állami) autókra. Jöttünk, mentünk, mert kellett. Télen, hóban, óvatosan, ésszel közlekedtünk, nem keveredtünk balesetekbe. Néha előfordult, hogy elakadtunk, olyankor megpróbáltuk megoldani. Ha egyedül nem ment, akkor segítséget szereztünk, de soha nem maradtunk az út szélén.
Valóban jó és nagyon hasznos dolog a téli gumi, de azért nélküle sem áll meg az élet - főleg, hogy manapság már nem is nagyon van hó.

Előzmény: saválló (59101)
saválló Creative Commons License 2022.03.21 0 0 59101

" Ez pont olyan mint a "melyik terepjáró megy itt föl" összehasonlító videók. Pláne terepen, hóban 50% az abroncs... "

 

Erről régi kollégám jutott eszembe, aki hosszú évekig bizonygatta a téligumi értelmetlenségét mivel ő a nyárival is ugyanott elmegy, mint pl. az ismerőse ugyanott a télivel.Próbáltuk nagy hóban én is elmentem ott a nyárival ahol a másik a téligumival.

 

Azt még hozzátenném, hogy az illető évi 70 ezret autózott....télen, nyáron csak nyárigumival, neki is mennie kellett mindig ha esett ha fújt, ha cigánygyerekek estek az égből akkor is.

 

 

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (59100)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2022.03.21 0 0 59100

Hát soha nem tudhatjuk melyik bértollnok mit kapott érte, azon az autón, azzal a futóművel, azoknál  a viszonyoknál... 

 

Ez pont olyan mint a "melyik terepjáró megy itt föl" összehasonlító videók. Pláne terepen, hóban 50% az abroncs... 

Előzmény: saválló (59099)
saválló Creative Commons License 2022.03.20 0 0 59099

Én nem olvasok, és főleg nem adok a különböző helyeken fellelhető tesztekre, már többször csalódtam "tesztgyőztes " gumiban így ezektől függetlenül választok abroncsokat.

 

A prémiumból már rég kiábrándultam, de maradok  mindig min. egy jó középkategóriánál.

4 évszakosnál is ugyanez a helyzet, nem érdekel a prémium főleg nem egy V-mintás gumi, középkategória jöhet itt is.

Döntésnél nem az anyagiak számítanak.

 

Nálam az utóbbi időben 2 garnitúra téligumi keményedett föl, amiért kénytelen voltam őket lecserélni.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (59096)
r.tonyo4 Creative Commons License 2022.03.20 0 0 59098

Tanácsot kérnék:

frissíteni akartam a MEdianavon a térképeket a Toolboxon keresztül, de azt írja ki, hogy a MEdianav operációs rendszerét kell először frissíteni, és majd csak utána lehet a térképeket. 

Ezt az oprendszer frissítést így házilag kell megcsinálni? 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!