Múlt pénteken az Élet és Irodalomban Szabó Csaba farmakológus nyolchasábos cikkben sürgette az MTA reformját. A héten az ATV Friderikusz most cimü müsorában Szabó Csaba volt a főszereplő, aki ismét keményen támadta az akadémiát. Közben a SOTE 44-7 arányban elutasitotta Szabó professzori kinevezését. A mai Magyar Hirlap cimlapján is Szabó Csaba látható, a lap kétoldalas mellékletet szentel az Akadémiának. A lap tulajdonosa Széles Gábor szintén a Friderikusz müsorban már hétfön kifejtette álláspontját miszerint Magyarországon az alkalmazott és nem az alapkutatást kellene támogatni. Közben az MTA közgyülést tartott, Vizi E. Szilveszter elnök reformokat igért, majd azonnal elutasitotta Kertész János akadémikus reformjavaslatát. Gyurcsány Ferenc udvarias levélben biztatta reformokra az MTA-t, és bokros teeindőire hivatkozva nem jelent meg a közgyülésen. Gyurcsány Ferenc blogjában váratlanul megszaporodtak az akadémiát erősen kritizáló beirások. Valami történik.
elozot nem szemelyeskedesnek szanom, csak nem ertem, mirol beszelsz, lehet, hogy nem vagy programozo. Sebaj, en sem:-)) ... foallasban. Viszont ezek mar tenyleg messze a topic temajatol, ismetlem.
Bocs, Te programozo vagy? Remelem, nem... vagy elbeszelunk egymas mellett:-))
>Egy algoritmus nem létezik csak úgy a levegőben. Egy algoritmust mindíg egy >nyelven fogalmazunk meg, írunk le. Mihelyt leírtad/kiondtad az algoritmust, az le >van kódolva azon a nyelven, amelyiken leírtad, kimondtad.
ajanlom mondjuk akkor Knuth konyvet,a szamitogep programozas muveszete, vagy korabban volt egy Adatszerkezetek és algoritmusok=programok, valami hasonlo, Dijkstratol. Es hogy valami MIT (Boston, MA) is legyen: Cormen-Leiserson-Rivest: Algoritmusok, magyarul itt a kezemben.
Ezek egyikeben sem talalsz programnyelven irt algoritmusokat, bizony ezeket le kell kodolni.
Ez utobbiban matrixok, amirol az elobb nem beszeltunk, meg absztrakt algebra rendesen, pedig ezt az MIT-s profi gyerekeknek irtak, hm?
mert csak le kel kodolni az algoritmusokat:-)) Kodolashoz azert szinten nem kene egyetem, hm?
Ezt nem értem. Mi az, hogy lekódolni az algoritmusokat? Egy algoritmus nem létezik csak úgy a levegőben. Egy algoritmust mindíg egy nyelven fogalmazunk meg, írunk le. Mihelyt leírtad/kiondtad az algoritmust, az le van kódolva azon a nyelven, amelyiken leírtad, kimondtad. Nincs annak értelme, hogy szétválasszuk, hogy kitalálni egy algoritmust meg lekódolni. A tartalom és a forma nem szétválasztható. Egy verset sem kitalálnak, majd lekódolnak, hanem a vers létezik egy nyelven. Aztán át lehet fordítani másik nyelvre, de ha a másik nyelv jelentősen különbözik, akkor a tartalom is sérülhet.
hat, azt hiszem, ez meghaladja a forum kereteit, a kompetenciamat, meg a szandekaimat is.:-))
Az elbeszeles valoszinu, en nem a programozok kepzeserol beszelek, hanem az rela egyetemista emberekerol! az osszeserol.
Es akkor par konkret dolgot is:
>-középiskolás matek
kozepiskolaban!!
>-alap gráfelmélet >-alapvető matematikai logika
akkor ezekhez a kombinatorika, egy kis valszam meg a statizstika alapjai mar bonusz...
>- alap linearis algebra
analizis meg numerikus analizis szinten kene, nem? vagy a fuggvenyeket mar nem kell ismerni?
>-algoritmusok minden mennyiségben.
kriptografiahoz vagy barmilyen titkositashoz meg szamelmelet is kene...
Szoval ha nekiallnank, meg lehetne itt par dolgot osszeszedni, azt hiszem
KOSZI!
A valtasrol csak annyit, hogy mat-fiz tanar, infotanar, informatikus, rendszergazda, webszerkeszto, programozo, fotoriporter, kiadvanyszerkeszto es meg sok minden mas.... :-))), amiknek a felsoroltakhoz alig van koze... (pl. human teruletek)
Lehet, hogy egy kicsit el is beszélünk egymás mellett. Konkretizálni kellene. Vegyük azokat a dolgokat, amelyek biztosan kellenek szerintem is:
-középiskolás matek -alap gráfelmélet -alap lineáris algebra -alapvető matematikai logika -algoritmusok minden mennyiségben
Tudsz modani olyan 'alapos elméleti ismeretet' ezeken kívül, amivel egy autodidakta, de amúgy széles érdeklődési körű, értelmes, online programozó communityket rendszeresen látogató és nagyon szorgalmas programozó jellemzően nem találkozna, és inkább csak az egyetemen tanulják meg az emberek?
>Van egy olyan prekoncepciód, hogy ha valaki gyakorlati doglgokat tanul az buta, >aki elméleti dolgokat tanul az, okos.
A, dehogy. Azt probalom inkabb vazolni, aki komolyan ert valamihez, meg aki nem.
>Akiből konkrétan profi Oracle specialistát nevelnek, annak mellette
nevelnek???
>megmutathatják konkrétan a MySQL és a Progesql-t is. Megmutathatják, hogy mi >az ami közös bennük, mi az ami különbözik bennük. Mellékesen külön >karaktertípussal szedve a tankönyvben az oda kapcsolódó általános ismereteket i>s megemlíthet a tankönyv, és referenciákat adhat arra, hogy hol lehet utánanézni,
adatbaziskezelest hogyan tanitanak manapsag akkor feletek? tablan, kretaval? Szerintem minden normalis helyen igy van, csak az elmelet-gyakorlat arany santithat. Egyetemen nem lehetsz Oracle-specialista, mert minek? Es ha nem olyan helyen helyezkedsz el? Na, mindegy.
>Annyi különbséggel, hogy az előbbi fickónak könnyebb lesz, mert egy problémára >egy új eszközt mindíg gyorsabban megtanul egy olyan ember aki egy régi eszköz >révén már elmélyedt a témában. Konkrétumok tanulása okos embernél >automatikus absztrahálással és általánosítással is jár, (kialakulnak a megfelelő >kognitív sémák, amikhez már később csak hozzá kell kapcsolni az új infókat. 'Jé, a >C-ben a függvény az ugyanaz, mint Pascalban a procedúra....')
hat, ez csak kkor van igy, ha a ket dolog hasonlo. De en is mondhatnam, hogy az elmelet utan siman kovetheto a gyakorlat programozasbol, mert csak le kel kodolni az algoritmusokat:-)) Kodolashoz azert szinten nem kene egyetem, hm?
>Másrészt a 'karrier' elég hamar eldől. Aki fiatalkorában valaminek a specialistája >lesz, az az is marad egész életében. Aki fiatalon nem lesz semminek a >specialistája, annak később már nagyon nehéz ezen változtatnia, hiszen a >munkahelyek skatulyáznak a CV alapján mint az állat.
ez meg aztan vegkepp nem igy lesz, talan mar ma sem igy van. Ha most elkezdesz valamit, eleg keves az eselye, hogy 10-20 ev mulva ugyanazt csinalod. (a specialista dologban talan egyetertenek). Marcsak azert sem, mert meg is unhatja az ember, meg az erdeklodese is valtozhat. De jo kepzettsege reven nem olyan nehez valtania, hm? Alapos elmeleti ismeretek hianyaban es aligha fog menni, illetve Pascalrol C-re maximum:-)) En nagyobb valtasra gondolok.
>Például most 20 évvel később sokkal könnyebb volt megtanulni a GPU (videokártya >programozását), könnyebben ír shadereket az, akinek már van tapasztalata >alacsonyszintű rendszerek programozásában.
igy van, annak igen, de az nem is pokolt, hanem assemblyben programozott. Eg es fold.
A Stanford, az MIT, a Berkeley elsosorban nem "tudosokat" kepez, hanem nagyon jo informatikusokat. Magyarorszagon panaszkodnak a cegek, hogy mikozben tulkinalat van informatikusokbol, az igazan jolkepzett emberekbol tobbezres hiany van. Amennyire tudom ez Nyugat-Europara is jellemzo. A Microsoft vagy a Google fejlesztoi, az Intel informatikus-mernokei nem teremnek csak ugy bele a levegobe.
Mire mesz ma azzal, hogy a C-64 memoriajat tele tudtad pokolni? (POKE, 53247,23) Es? Ez jo volt arra, hogy az ember menozzon az osztalytarsai elott, akik ezt eppen nem ismertek. Ettol nem lett senki programozo, max. azt hitte magarol.
Például most 20 évvel később sokkal könnyebb volt megtanulni a GPU (videokártya programozását), könnyebben ír shadereket az, akinek már van tapasztalata alacsonyszintű rendszerek programozásában.
Hasonlokeppen tanithatna az egyetem oracle-t fotemakent is, es akkor mondjuk Oracle-buzerator diplomat is adhatna, de mi lesz 10 ev mulva,mikor Oracle helyett xxzzyy lesz? Jossz azzal, hogy ezt nem tanitottak, es miert nem?
Van egy olyan prekoncepciód, hogy ha valaki gyakorlati doglgokat tanul az buta, aki elméleti dolgokat tanul az, okos. Ez nem így van, ezek ortogonális fogalmak. Akiből konkrétan profi Oracle specialistát nevelnek, annak mellette megmutathatják konkrétan a MySQL és a Progesql-t is. Megmutathatják, hogy mi az ami közös bennük, mi az ami különbözik bennük. Mellékesen külön karaktertípussal szedve a tankönyvben az oda kapcsolódó általános ismereteket is megemlíthet a tankönyv, és referenciákat adhat arra, hogy hol lehet utánanézni, ha valakit az elmélet nagyon mélyen érdekel. (Ezt egyébként így szokás.) Ha 10 év múlva mást kell megtanulnia a delikvensnek, akkor majd megtanulja ugyanúgy, mint aki fiatalkorában csak általános dolgokat tanult. Annyi különbséggel, hogy az előbbi fickónak könnyebb lesz, mert egy problémára egy új eszközt mindíg gyorsabban megtanul egy olyan ember aki egy régi eszköz révén már elmélyedt a témában. Konkrétumok tanulása okos embernél automatikus absztrahálással és általánosítással is jár, (kialakulnak a megfelelő kognitív sémák, amikhez már később csak hozzá kell kapcsolni az új infókat. 'Jé, a C-ben a függvény az ugyanaz, mint Pascalban a procedúra....') Másrészt a 'karrier' elég hamar eldől. Aki fiatalkorában valaminek a specialistája lesz, az az is marad egész életében. Aki fiatalon nem lesz semminek a specialistája, annak később már nagyon nehéz ezen változtatnia, hiszen a munkahelyek skatulyáznak a CV alapján mint az állat.
Szegeny 18 eves gyerek ott van felrevezetve, amikor beiratjak szabad bolcsesz MA-ra, es azt hiszi, hogy utana lesz belole valami/lesz allasa/eltarja a csaladjat:-( Az altalad elvart gyakorlati kepzes helye sosem az egyetem volt...
Mire mesz ma azzal, hogy a C-64 memoriajat tele tudtad pokolni? (POKE, 53247,23) Es? Ez jo volt arra, hogy az ember menozzon az osztalytarsai elott, akik ezt eppen nem ismertek. Ettol nem lett senki programozo, max. azt hitte magarol.
Hasonlokeppen tanithatna az egyetem oracle-t fotemakent is, es akkor mondjuk Oracle-buzerator diplomat is adhatna, de mi lesz 10 ev mulva,mikor Oracle helyett xxzzyy lesz? Jossz azzal, hogy ezt nem tanitottak, es miert nem? (Ahelyett, hogy megragadnad a megfelelo konyvet, aztan hajra, rovid ido alatt benne lennel, hiszen semmifele gondot nem okoz magadtol is szinte barmit elsajatitani) Tovabbra is azt gondolom, hogy az egyetem egy szeles latokort, jo elmeleti megalapozottsagot es bizonyos gyakorlat megszerzeset lehetove tevo hely legyen, ahol remek professzoroktol (is) es hasnloan nagyon erdeklodo tarsaktol tanulhatsz. Es mivel motivalt vagy, igy barmi ujdonsagot felszedhetsz, megtanulhatsz, megoszthatsz a tobbiekkel is. Na, egy ilyesmi szellemi muhely lenne az, amit ugy hivnank, hogy "EGYETEM".
Ebbe az iranyba tapasztalataim szerint nem sok jel mutat, a diakoknal sem erzem ezt az iszonyatos nyomulast (vagy tudasszomjat)...
OFF Én 13 évesen fogtam egy ló futás animációt, amit egy könyben találtam. Négyzetrácsot rajzoltam rá. Ahol volt ló, ott befeketítettem a négyzetet, ahol nem ott nem. Ezután a négyzeteket 8x8-as nagyobb néyzetekbe csoportosítottam. Egy négyzetből képezem 8 számot, egy szám az egy 8x8-as négyzet egy sora volt. A számok 0-255-ig terjedtek: fejben számoltam át binárisból decimálisba a cuccot. A számokat begépeltem a számítógépbe. Ezen számok segítségével átdefiniáltam néhány karaktert, és végül a ló futott a képernyőn. Miért tudtam megtenni 13 évesen? Mert NEM kellett hozzá komplex függvénytan. ON
aki elkezdi a függvényértékeket listáztatni az programozó.
Nem vitaképpen, csak kicsit teljesen hülyének állítod be a programozókat, ezért pontosítanék: aki elkezdi azt vizsgálni, hogy a kifejezés előre leszámolható-e, hogy ne kelljen minden ciklusmagban kiszámolni, az a programozó. Vagy akár átaalkítja a kifejezést úgy, hogy egy része előre kiszámolható legyen. És aztán elkezdi vizsgálni, hogy mennyi ideig fut le a kifejezés kiértékelése, esetleg nem lehet-e közelíteni kevesebb számításigényű cuccal, stb...
"minek erre 5 evet elcseszni? OCA, OCP szerintem max. 1 ev, ugy, hogy kozben dolgozol, es gyakorlatot szerzel."
Nem te írtad, hogy nincs nyersanyagkincsünk? Mivel jó sokat keres egy adatbázisspecialista (vagy tualjdonképpen bármilyen specialista) nem előnyös lenne a gazdaságnak, ha ilyesmiket állami részvétellel is tanítanának? Egy szegény 18 éves gyereknek egyrészt nincs pénze arra, hogy drága tanfolyamokon vegyen részt. Másrészt félre van vezetve, azt hiszi, hogy majd az egyetemen tanítják meg olyanra, amivel majd eltarthatja bőségesen a családját. Harmadrészt a munkaadók egy része egyetemi diploma nélkül be sem hívja a jelöltet interjúra, tehát sokan azért mennek egyetemre, hogy meglegyen a papírjuk.
Nem növekedne az ország GDP-je ha az lenne, amit én mondok? Rossz lenne ez nekünk? Inkább legyen az, ami most van, hogy diplomás emberek tömegével buknak ki az egyszerű Java programozót igénylő munkahelyi felvételin, annyira gyér a gyakorlati tudásuk?
Bizony, bizony, ezzel nagyon egyetértek. Jó ha a tömegképzés és az elitképzés szét van választva, és bizony a tömegképzés jóságán múlik inkább egy ország gazdasági sikere. A tömegképzés pedig legyen a lehetőségekhez mérten színvonalas és gyakorlatias, tömegekből nem lehet tudóst csinálni.
Az elitképzés fontos, de persze csak akkor, ha a tömegképzés is erős és a piaci háttér fejlett. A diákolimpikonok nagy része (az említett országokból) kimegy a legfejlettebb országokba, mert ott tudják a tudását (tehetségét, szorgalmát) hasznosítani. Ha az elitképzés vagy a tömegképzés között kell választani, akkor az utóbbi fejlesztése fontosabb, de persze jóval nehezebb és költségesebb is.
de a rokon bármilyen bicikliláncot kinyit a technikájával
Kétlem, hogy ezt tudnád bizonyítani. A költő után szabadon: minden zárnál van nehezebb zár, vagy ha nincs, akkor lehet.
hogy amit én tudtam mondani az csak lehangolta
Mert nem volt igazán nehéz a zár. Majd ha ő akar lezárni valamit, akkor jól jön a kombinációk számolása (alsó becslés). Amúgy ne vedd halálosan komolyan, amiket itt mondok.
bocs, meg egy gondolat: mar 20 eve is azt gondoltam, (ami lathato is volt), hogy mivel semmink nincs (asvanykincs, koolaj, foldgaz, egyeb latvanyossagok), csak az eszunkre gyurhatunk. Na, ezt k@rtuk el, amikor a tomegoktatasra fektettuk a hangsulyt, mert amig az elozoben volt elonyunk, addig az utobbibol mar nem lesz, versenykepessegunk szep lassan megszunoben. Ezt kellett volna a politikusoknak atgondolni. Talan nem veletlen, hogy a legjobb 500 egyetem kozott alig van 2 magyar:-(((
(Jo Tundernek: ez nem kizarolag penz kerdese, pesze az is. Ez allami dontese kerdese, hogy nem vagy koteles/kenyszeritve/kiszolgaltatva, hogy minden hulyegyereket felvegyel a tobb penzert).
nem teljesen igy, de nagyjabol... :-) Mivel talalkozom az egyetemen hallgatokkal, van osszehasonlitasi alapom, miket tudtak/tudtunk/kellett volna tudnunk regen, es mit nem tudnak most. Ez a tavolbol talaln kevesbe latszik, de sajnos eg es fold a kulonbseg. Ha raneznel pl. az erettsegi matekpeldakra, lehet, hogy neked is feltunik... Igaz, felvelei peldakkal mar nem lehet osszehaosnlitani, hiszen nincsenek is felveteli peldak, meg felveteli sincs.
>Mo., Iran vagy Vietnam valoban behozhatatlan technikai es gazdasagi elonyre >tettek szert az evek soran
ez mar arnyaltabb megkozelitest igenyelne, de minek. Csupan ido kerdese, hogy ez is a mult kodebe vesszen:-((( Az viszont nagy valoszinuseggel allithato, hogy az atlag(ossag) meg a tomegkepzes nem viszi elore az orszagot. A japan (magan)egyetemek szinvonala valoszinuleg elobbre vinne.
> nem az egyetem donti el, hanem az allam, aki finanszirozza az egeszet. Az pedig a tomegkepzes mellett dontott, az eredmeny latvanyos:-)
Most nem azert, de evidencianak vesszuk, hogy bezzeg az aranykorban. Errol mindig a Diakolimpiak jutnak eszembe. Mindenki buszken veri, hogy bezzeg az elitkepzes de k*rva fontos. Valoban, diakolimpiakon jol szereplo orszagok mint Mo., Iran vagy Vietnam valoban behozhatatlan technikai es gazdasagi elonyre tettek szert az evek soran koszonhetoen kivallo elittoktatasuknak az olyan hagyomanyosan szarul szereplo, elmaradott orszagok elott mint az USA vagy Japan.
Nem latom mi a lenyegi kulonbseg a magyar es az amerikai informatikuskepzes kozott. Magyarorszagon alul van finanszirozva a felsooktatas, kimerultek a kapacitasok, az orszag szegeny. Ez lenyegi kulonbseg. A kurzusokban ez nem latszik.
>De ha már 5 évet az egyetemre szán valaki, (5 év rengeteg idő), akkor miért ne? >Mondjuk mindenki kiválasztana 2 különböző, a piacon valóban keresett témát, és >abban a kettőben tényleg közel profit nevelnének belőle. De jó kemény gyakorlati >számonkéréssel ám, mondjuk olyannal, amilyennel egy munkahelyen is >megmérnék az embert. Cégeket is be lehetne vonni a dologba. Miért ne?
minek erre 5 evet elcseszni? OCA, OCP szerintem max. 1 ev, ugy, hogy kozben dolgozol, es gyakorlatot szerzel. Az OCA-ra en itthon is fel tudok keszulni, gondolom Te is. Akkor minek ezert egyetemre menni?
nem az egyetem donti el, hanem az allam, aki finanszirozza az egeszet. Az pedig a tomegkepzes mellett dontott, az eredmeny latvanyos:-)
Masik meglatasom, hogy nem az egyetemen kene (az alatalad javasolt modon) a kozepiskolai hianyokat potolni. Szerintem akinek ezek nincsenek meg, nem kell odajarni. Egyebkent megkerdezhetned, miert kellett tehat a "regi" rendszert megvaltoztatva tomegkepzesse fajulnia a dolgonak... Azert, hogy eltolja par evvel a munkanelkuliseg kezdetet. Na, ez a gaz, de ezt persze nem en talaltam ki, szo sincs rola.
Meghallgattuk egymast, az allaspontok nem kozeledtek:-)), szerintem az Oracle DBA es OCP kepzesek nem az egyetemi kepzes reszei (de persze tarthatnanak ilyeneket is az egyetemek).
Mindezzel nem azt mondom, hogy a mostani helyzet jo, de mondjuk a 15, sot 20 evvel ezelotti sokkal jobb volt, azt igen.
Végülis az egyetemeknek az kellene eldönteniük, hogy elitképzést akrnak, vagy tömegképzést. Ha elitképzést, akkor vegyenek fel kevés embert, és nyomassanak nekik sok elméletet, és ezekből az emberekből keveset képezzenek: belőlük legyenek a jövő computer scientist-jei, a jövő google-jeinek agyai. Mellette meg legyen sokkal több 'főiskola', ahol tömegképzésben gyakorlatiasabban, de színvonalasan oktassák a népeket.
A mostani helyzetben magyarországon sok 'kis tudóst' akarnak nevelni, de ez nem megy, és a magyar piacon sincs szükség ennyi 'kis tudós'-ra.
Hát az erős középikolás alapokat be lehetne pótolni az egyetem első évében. Plusz hozzáadni még néhány alapvető dolgot, akkor legyen 2 év. Szvsz az ért elég jól körülhaárolható, hogy mi az a matek ami tényleg nagyon alapvető.
Nézzük akkor mi lenne az egyetem feladata: kipattintani teljes fegyverzetben a kész Oracle-database optimizert?
Hát én itt csak ötletetelek, nem gondolom, hogy kész válaszom van mindenre. De ha már 5 évet az egyetemre szán valaki, (5 év rengeteg idő), akkor miért ne? Mondjuk mindenki kiválasztana 2 különböző, a piacon valóban keresett témát, és abban a kettőben tényleg közel profit nevelnének belőle. De jó kemény gyakorlati számonkéréssel ám, mondjuk olyannal, amilyennel egy munkahelyen is megmérnék az embert. Cégeket is be lehetne vonni a dologba. Miért ne?
Erre azt mondják, hogy akkor szűklátókörű szakbarbár lesz az emberekből. Egyrészt ezért kellene 2 téma és nem egy. Másrészt senki nem tiltja meg, hogy autodidakta módon általános dolgokat, akár matekot is, tanuljon az ember, művelődjön, fórumokon ismerje meg más beállítottságú emberek véleményét, stb... És mégegyszer én nem szélsőségek híve vagyok, van egy arany középút. Szerintem a mostani helyzet inkább szélsőséges(en abszurd), mint amit én ideálisnak tartanék.
>egy erős középiskolai alapokkal rendelkező embernek?
hol vannak az ilyen emberek? a számuk erősen csökken, szoros korrelációban a középiskolai matematika oktatás és az érettségi kívánalmaival.
Nézzük akkor mi lenne az egyetem feladata:
kipattintani teljes fegyverzetben a kész Oracle-database optimizert? aligha... ezt tanuld meg önképzéssel, vagy a jó drága tanfolyamokon, de ne az egyetemen. Azt persze elsajátíthatnád, hogy mihez is kéne nyúlni egy sz@rul szervezett adatbázisnál, ha szeretnéd kicsit gyorsabban futtatni a lekérdezéseket, sőt, ha megtanulnád, hogyan kell az adatbázis létrehozni, hogy az előbbi feladat ideális esetben már fel se merüljön... - vagy jöhet a gányolt adatbázisok még gányoltabb tuningolása, lehetőleg úgy, hogy amikor elmész a cégtől, az utódok évekig azt próbálják kideríteni, mi a sz@rt lehetne kezdeni ezzel a szemétdombbal, amit az előd (természetesen mindenféle dokumentálás nélkül) itt hagyott. - --- A fentiek NEM rólad szóltak, csak egyszerűbb egyes szám második személyben írni! ez pedig konkrét példa, bár a cég nevét nem írnám le, legyen mondjuk közigazgatás:-) Ja, és anyázás előtt - én nem ott dolgozom, és nem programozóként.
Mi lenne a középiskola feladata? erős középiskolai alapokkal felruházni azokat, akik nem is akarnak matekkönyvet életükben többet kezükbe venni, sőt, a 4 alapműveletre is csak számológéppel hajlandók? (dehogy ne csak őket bántsam, engem is irritált középiskolában az orvosis felvételizőknek szánt biológia, ami miatt igen gázosan nézett ki az évvégimben a 2-es a többi 5-ös és 4-es mellett:-( )
Az a gond, hogy bárki bármire mondhatja azt, hogy ezt minek tanulja meg, soha nem lesz rá szüksége. (Ez valószínűleg a tanulók örök kifogása volt, van, lesz).
Sokféle programozó matematikus van. Most tudtam meg, hogy a világ egyik legnagyobb számítógéptudományi szakembere Rajeev Motwani két hete meghalt egy balesetben. Ő a Google mögötti egyik nagy agy volt, rengeteg alkalmazást ő kezdett el, emellett ő volt az egyike azoknak akik Gödel-díjat kaptak a PCP-ért.