Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2010.10.17 0 0 35432
"Az olcsósága meg max. nálunk olcsóbb, minden normális országban a vasút olcsóbb. Csak nálunk irreálisan magas pályahasználati díjak vannak. "

Ez nem igaz! Németországban is olcsóbb a busz, csak a versenyszabályok (kevés a párhuzamosság távolsági forgalomban, elővárosiban meg össze van hangolva a vonattal tarifálisan is) és a távolságok miatt nem sok helyen tud versenyezni a vonattal. Mert ott sok nagyváros alkot hálózatot, és nem egy nagyvárosba vezető sok fővonalnem csak pont-pont rendszerek, mint pl. Eger-Bp vagy Győr-Bp expresszjárat, ezért az igazi távolsági járat, ha sok városba bemegy, akkor nem versenyképes a menetideje, ha meg kevésbe megy be, akkor meg nem lesz elég utasa.
Előzmény: tvsc (35429)
v_peti Creative Commons License 2010.10.17 0 0 35431
Azért a jórészt vmax 80 nem nevezhető normális pályának fővonalon, azt bezárt majd újranyitott Pápa-Csorna is itt-ott tudja, ha nem tévedek.
Előzmény: erdőszéli (35430)
erdőszéli Creative Commons License 2010.10.17 0 0 35430
"sőt, ahol egyenlően a feltételek (értsd a vasúti pálya is normális állapotú) simán veri a vonat a buszt."

nem járok túl sokat sem busszal sem vonattal... de pár hete mégis... balatonszentgyörgyről kellett pestre utaznom.

most nem nézek utána pontosan, de mintha az ic 3 óra alatt ért volna fel, a busz meg kettő. mivel a busz jött előbb, azzal jöttem, egy háromtengelyes valami nagy cucc, talán merci. tiszta volt, kényelmes. kb. ic első osztály szint. bár most nem számított, de klímás jármű. és wifi ingyen, ami hol gyorsan, hol lassan, de működött is.

ugyebár vehetjük úgy, hogy a szentgyörgy és pest között "normális állapotú pálya" van. számomra itt a busz veri simán a vonatot :-(
Előzmény: tvsc (35429)
tvsc Creative Commons License 2010.10.17 0 0 35429
Egy Bz többet fogyaszt 3 kilométeren, mint egy busz 24-en? Ezt azért nem akarom elhinni.

A második megállapítással pedig végképp nem értek egyet, sőt, ahol egyenlően a feltételek (értsd a vasúti pálya is normális állapotú) simán veri a vonat a buszt. Elég ha a tömeges utaztatásra gondolsz, vasúton el lehet vinni egy szerelvénnyel mondjuk 500 személyt, busszal ehhez hány busz kell?

Az olcsósága meg max. nálunk olcsóbb, minden normális országban a vasút olcsóbb. Csak nálunk irreálisan magas pályahasználati díjak vannak.
És a környezeti externáliákról nem is beszéltünk az autóbusz esetében, ami a villamosított vasút esetében nincs. Szóval a jövő a vasúté.
Egyébként én nem a hibrid mellett akartam érvelni, csak azzal nem értek egyet, hogy közúton minden jobb.
Előzmény: Tzp (35427)
episcopia Creative Commons License 2010.10.17 0 0 35428
Az lenne az érdekesség, hogy a kiágazó iparvágány egy felújított, működő kiágazás?
Legalábbis papíron...
Előzmény: bodrostomi (35387)
Tzp Creative Commons License 2010.10.17 0 0 35427
Ez gyorsabb lenne, nem olcsóbb. Ráadásul csak a mostani rendszer mellett. Egy-két kisebb útépítés és máris a busz is lenne olyan gyors.

A hibrid rendszernek max néhány speciális helyen lenne értelme szerintem. Én úgy látom, hogy a busz és vasút egyre kevésbé versenyzik egymással. A busz szinte mindenhol jóval olcsóbb közlekedési mód, mint a vasút, ahol meg nem, ott meg a vasút olyan tulajdonságokkal bír (sebesség például), hogy a busz nem tud labdába rúgni mellette.
Előzmény: tvsc (35425)
manhattani Creative Commons License 2010.10.17 0 0 35426
>... akkor sem kell Amerikába menni, ha tudjuk, hogy ott minden a legjobb. :))

Nem szeretem ezt a smúzolást, hogy ott a legjobb. Elég annyi, hogy jobb :-)
Hm... félek, picit OFFba csúsztunk... :-)
Előzmény: DJ. Bakter (35423)
tvsc Creative Commons License 2010.10.16 0 0 35425
Csak az a baj, hogy végig buszként olcsóbban menne... :-) (Bocs! :-) )

nem feltétlen. Pl. Vannak olyan vonalak, ahol bizonyos állomásokat autóval óriási kerülővel lehet megközelíteni (pl. 35-ösnél egy képzeletbeli Kaposvár-Mernye-Látrány hibrid járatnál, ha azt akarod, hogy bemenjen Toponárra, Répáspusztára, Antalmajorba, Somodorba, szerintem jobban jár, ha Mernyéig vasúton megy, mert Répáspuszta-Antalmajor közúton 20 km (és Google Map szerint 24 perc), vasúton 3 km (menetrend szerint 3 perc)!
Előzmény: manhattani (35413)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2010.10.16 0 0 35424
Kugli a te barátod!
Igaz feljebb már linkelték, vagyis ha megnézted megtaláltad, de itt is van róla szó. Igaz nem akkora utasmennyiségre tervezték mint amit meghatároztál.

http://www.wired.com/autopia/2008/05/half-bus-half-t/
Előzmény: Törölt nick (35409)
DJ. Bakter Creative Commons License 2010.10.16 0 0 35423
Bár ez off, de vegyes üzemű trolibuszért még akkor sem kell Amerikába menni, ha tudjuk, hogy ott minden a legjobb. :))

http://hu.wikipedia.org/wiki/3E_trolibusz_%28Debrecen%29
Előzmény: manhattani (35413)
manhattani Creative Commons License 2010.10.16 0 0 35422
Lehet. Személyemben egy kóvasúti társaság zabigazgatói tisztségét tisz ... aliteráció. Szóval: Bennem egy lóvasúti társaság zabigazgatóját tisztelheted.
Előzmény: erdőszéli (35421)
erdőszéli Creative Commons License 2010.10.16 0 0 35421
valami régi lóvasúti szerelvényt alakíthattak át :-)
Előzmény: manhattani (35420)
manhattani Creative Commons License 2010.10.16 0 0 35420
Nem muszáj. Láttam már közúton fuvarost lóvontatású járművön, amelyiken négy (4) zártárcsa volt (már nem a fuvaroson, hanem a járművén).
Előzmény: erdőszéli (35419)
erdőszéli Creative Commons License 2010.10.16 0 0 35419
természetesen erre az időszakra levennék a zártárcsát.
Előzmény: manhattani (35418)
manhattani Creative Commons License 2010.10.16 0 0 35418
>- keresztekre várna

Nem. Ilyenkor lemászna a sínről és a közúton menne egy állomásközt.
Előzmény: erdőszéli (35417)
erdőszéli Creative Commons License 2010.10.16 0 0 35417
eljátszani a gondolattal jópofa, de ahogy "sín üzemmódra" váltana.

- a vicik vacak pályáján menne 20-40-60-nal
- kellene rá egy kaller
- keresztekre várna
- mindkét oldalra ajtók története
- ésss fotótéma: a kaller ilyenkor hátraballagna, és felrakná a zártárcsát.

:-)
Előzmény: Törölt nick (35409)
manhattani Creative Commons License 2010.10.16 0 0 35416
Azt lehet tudni, hogy ez minek ment föl a sínre? Mert, ahogy hallom, mostanában nem megy.
Előzmény: czzf50 (35414)
Tzp Creative Commons License 2010.10.16 0 0 35415
http://en.wikipedia.org/wiki/Road-rail_vehicle
Előzmény: Törölt nick (35409)
czzf50 Creative Commons License 2010.10.16 0 0 35414
Ez nem mai szerkezet, de a feltételeidnek megfelel:

http://epoche-3.de/schistrabus.html
Előzmény: Törölt nick (35409)
manhattani Creative Commons License 2010.10.16 0 0 35413
>... személyszállító járműről van-e valakinek tudomása, ami vasúton is, közúton is tud menni.

Ilyen szerintem a világon sehol sincs.
Olyan van, hogy a városi alagútban trolibuszként megy, kinn meg drót híján dízelmotorral (pl. Seattle).
Az ilyet tán úgy lehetne megcsinálni, hogy a gumikereke mellett van egy kisebb átmérőjű vasúti kereke. Ha vége a sínnek, felfújják a gumikereket, és azon megy tovább...
Csak az a baj, hogy végig buszként olcsóbban menne... :-) (Bocs! :-) )
Előzmény: Törölt nick (35409)
manhattani Creative Commons License 2010.10.16 0 0 35412
>remélem nem az van a stáblistában, hogy "Rendezte: Takács László"

Nem, ő a szakértő.
Előzmény: Törölt nick (35410)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.16 0 0 35411
Nem rossz gondolat. Én már le is fényképeztem, belülről hogyan nézhetne ki:
(és az is érdekesen új jelenség lenne, amikor bemondja a hangos: Vigyázzanak, az első vágány MELLETT vonat közlekedik:D)

Előzmény: Törölt nick (35409)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.16 0 0 35410
Kösz hogy felírtad, meg fogom nézni.
(remélem nem az van a stáblistában, hogy "Rendezte: Takács László")
Előzmény: Tzp (35408)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.16 0 0 35409

Olyan "kétéltű" személyszállító járműről van-e valakinek tudomása, ami vasúton is, közúton is tud menni. Olyasmi mint az Unimog, csak mondjuk Bz vagy autóbusz méretű, tehát úgy 40-50 ülőhely-kapacitású?

 

Egyes mellékvonalakon nagyot lehetne dobni vele, a végállomásig vonatként, onnan autóbuszként menne tovább.

Tzp Creative Commons License 2010.10.16 0 0 35408
M1-en megy egy sorozat a magyar vasútról. A 18-i, hétfői adás alcíme: Vicinálisok, hévek. 16.05-kor.
manhattani Creative Commons License 2010.10.13 0 0 35407
Ezt tényleg nem tudhatjuk! ...
Buda szerkocsi forgóváz volt Amerikában. Onnan már kis lépés az aláverőgép :-)))
Előzmény: hmsoft (35406)
hmsoft Creative Commons License 2010.10.13 0 0 35406
Gondolom a "Buda" aláverőgép kiesett, mert abból viszonylag keveset gyártottak Amerikában. :)

hm
Előzmény: manhattani (35405)
manhattani Creative Commons License 2010.10.13 0 0 35405
Bocs, milyen gépek ezek?
Előzmény: Törölt nick (35404)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.12 0 0 35404
Pedig van több Buda gyártmányú gép, a hajtányos levelezőlistán időről időre előbukkan pár! Közük sincs Magyarországoz, csak a név Buda.
Előzmény: manhattani (35401)
bodrostomi Creative Commons License 2010.10.12 0 0 35403
Ez is lehet egy oka, de nem ezért tettem fel. Hanem ezt a jelzőt fényjelzőre cserélik, és az elbontott iparvágányt visszaépítik (ha minden igaz). Az egész dolog különlegessége pedig az, hogy tavaly decembertől nincs személyforgalom a vonalon. Teherforgalomról pedig úgyszintén nem tudok.
Előzmény: manhattani (35402)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!