"Nem tudom egy ffi ember mindek nyavajog egy kis hideg miatt ennyit"
2 éves kölökről van szó a gyerekülésben :D.
Én magam szeretem a hideget. (egyszer 1 ilyen hideg reggelen a hidegtől lebénult a fél arcom (Bell féle bénulás) ideiglenesen 3 hónapra, nekem csak ennyi rossz tapasztalatom van a hideggel kapcsolatban)
Legkisebb problémád legyen az, hogy hideg autóba kell beülnöd... nekem annak idején a honvédségnél amikor, hóban, fagyott földön kellett kúszni -20 fokba a gyakorlón, akkor az öreg kiképző őrmesterek mindig azt mondták: "Szibériába van hideg, itt nincs hideg, csak hűvös". Nem tudom egy ffi ember mindek nyavajog egy kis hideg miatt ennyit, már megbocsáss... :)
"Fűthető gyerekülést meg még -lehet, hogy én vagyok figyelmetlen- nem láttam"
Biztos le lehetne gyártani, olcsó is lenne, ugye kevesebb anyagból kijön.
De ha találsz kispolckiba való ülésfűtést az pont jó lehet gyerekülésbe :D.
Viszont továbbra is ockodok picit az utólagos elektromos dolgoktól, konkrét esetet halottam mikor kiégett 1 autó miatta.
Egyébként a leggazdaságosabb megoldás az lenne, nem tudom mennyire kivitelezhető, ha a kipufog hőjével fűtenénk, mint a farmotortos lpgs skodákba a reduktort.
Ebben igazad van, de a tudat is zavarna hogy ott a parkolóban az autó és megy benne valami ketyere ami éget felügyelet nélkül, szóval ez ilyen erdőben szabadon hagyott tábortűz esete. Zárt térben meg szerintem nem is szabad ilyesmit.
A gyerkőcnek semmit sem dobna a komfortérzetén az ülésfűtés, merthogy gondolom nincs akkora, hogy ne kéne neki mégy gyermekülés. Fűthető gyerekülést meg még -lehet, hogy én vagyok figyelmetlen- nem láttam, bár azokba sokkal egyszerűbb berámolni a fűtőszálat, mint a normál ülésbe, hiszen ott természetes, hogy leszedhető a huzat.
Mert ha villamos fűtés lenne, ahogy te szeretnéd, vagy fűteni tudó klíma, az ugye nem emelné meg a motor uzemagyagfogyasztásá? De igen, úgyhogy nincs más, fagyoskodj.
Nem szívesen nyúznám meg utólag az üléseket, a villanyszerelési részt nem is említve, kínai ülésfűtő van nenkem is, nem túl esztétikus (illetve néha hallani 1-1 autóról ami kiég ilyesmitől, fokozott figyelmet érdemel hogy mindig kikapcsold, lehúzd).
Van olyan gyártmány/tipus, amiben ez standard, van olyan, amihez rendelhető extra. A Ford Fusion nem ilyen - ellenben valóban bele lehet rakni az ülésfűtést utólag is.
Már irtam korábban, hogy van olyan, hogy állófűtés, ami az autó üzemanyagát használja tüzelőanyagként. Ezt a motortérbe épígtik be és felmelegíti a motor vízét, így mire beülsz az autóba lehet nyomni a meleget a ventillátorral. Lehet időzíteni is ,de van olyan is amelyiket egy SMS-sel is be lehet kapcoslni. Szerintem ettől jobb nem kell. Nem akarom mégegyszer leirni a márka nevét, nem akarom reklámozni, én még csak róluk hallottam, de bizots van még sok ilyen márka.
Lassan 10 éve vettem egy fűthető huzatot a Tesco-ban, télen berakom az aktuális autóba és finom melegben ücsörgök amíg a motor bemelegszik. De a gyárit is bele lehet utólag rakni, ha ügyeskezű vagy .
Nézzétek, ha gyárilag lene minden autóban ülésfűtés mondjuk 4 személyre, nem is panaszkodnék. Annyit ki kell bírnia az aksinak. (úgy gondolom hogy légkondi árába beleférne, gyártásköltséget nem emelné meg drasztikusan)
Egyszerűen nincs arra megoldás hogy a 3. emeletről lesétálok a -15fokba esetenként, és ne a hideg autóba üljek (garázsra nem tellik), majd nem 2 percig fagyoskodva vezessek ami önmagában is balesetveszélyes.
Baromira nehéz lenne. Már ha a jelenlegi 47-48Ah kapacitású aksikat hagynánk az autóban. Egy valamirevaló állófűtés (dízelkályha, ami a gázolajat égeti el, és az azzal melegített levegőt fújja be az utastérbe) 1,6-2kW teljesítményű. Ezt az aksi kb. negyed óráig bírná - elvileg, hiszen nem 150-160 amperes folyamatos terhelésre van méretezve. Még egy 1.2kW-os cucc is 100A-t jelentene, amihez rézvezeték esetén is legalább 25mm2 keresztmetszet tartozik (A 150-160A-hez nagyjából ennek a duplája(!) kell).
Elvileg meg lehetne csinálni, gyakorlatilag azonban igen rövid idő alatt mozgásképtelenné lehet így tenni az autót...
Régen lehetett kapni egy speckó kis autóba való hősugárót - lehet, hogy még most is lehet kapni a Conrad-nál - na az kb. 150W-os volt. Munkatársam vett ilyet, na az sz@rt sem ért. Ettől nagyobb teljesítményű pedig nem igazán jöhet szóba a nagy áramfelvétel miatt.
Ugye egy átlagos fűtőtest kb. 1,5-2kW-os (kilowatt) az ugye 12V-on (volt) úgy 100-160A (amper) áramfelvétel. Kábel akkora vastag lenne, mint a csuklód, akku meg kéne még egy néhány az autóba. Szerintem ne kérdezz többet ebben a témában. :)