Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rönós39 Creative Commons License 2013.02.14 0 0 209

Nekem van az espacem ami nem akart menni, megoldódott úgy néz ki  egr szelep, valami nyomás felőli szelep, légtömegmérő és valami geometrikusszelep átmosásával.

 

autochip Creative Commons License 2013.02.14 0 0 208

Küldtem a választ. Várom a hívásod.

Előzmény: Oszi64 (207)
Oszi64 Creative Commons License 2013.02.12 0 0 207

Érdeklődtem emailben zafira cng chiptuningról, de nem kaptam választ, esetleg számíthatok rá? Köszi

Előzmény: Vitathatatlan84 (202)
rönós39 Creative Commons License 2013.02.09 0 0 206

Az autó ugyanaz maradt szerintem vezérlőstől, vagy ez hol van benne, a blokk más de nem tudom nem én raktam át azt mondták a légtmérő lamdasz. maradt és én úgy tudom a motorvezérlő egység is

Előzmény: Törölt nick (205)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.08 0 0 205

ugyan nekem nem szakmám, de a helyzet a következő lehet.

A Laguna II. komputerét hagytad benne, ami ugye más értékekre van belőve, más érzékelő jelekre van kalibrálva. Az espacenek más a légtömeg-mérője, a lambdaszonda, stb. még akkor is, ha a motor ugyanaz, a vezérlés eltérhet. Gondolom írnak neked rá egy epsace programot. Kérlek, írd meg majd az eredményt.

Előzmény: rönós39 (203)
autochip Creative Commons License 2013.02.08 0 0 204

Egyeztessünk telefonon! Hétfőn leszek újra elérhető. 

 

http://www.autochip.hu/kapcsolat

Előzmény: rönós39 (203)
rönós39 Creative Commons License 2013.02.08 0 0 203

Sziasztok, lenne egy kérdésem, van egy 2006 os 1.9 dci renault espacem , 120 le, motorcserés lett, hajtókarcsapágy hiba miatt. Laguna II  1.9 dci 120 le motor került bele.

Problémám a következő megy az autó egyszer csak elfogy az erő csökken a sebesség majd vagy magától újra elindul vagy kell neki egy - két gázfröccs, ezután megy majd gondol egyet ismét csinálja. Már több szaki nézte persze semmi mivel a computer nem mutat semmi hibát a jelenség viszont fennál. Menet közben is diagnosztizálták. A renaultba azt ajánlották mutassuk meg egy chiptuningosnak, mert ők bele tudnak nyúlni a kocsi agyába, mert a renault hungária nem töri fel a számítógépét. Akocsiban eredeti a motorvezérlő, egy darabig volt benne a laguna porlasztói, aztán visszakerült bele az eredeti eredeti sorrendben és nem jó kérlek benneteket aki találkozott már ilyennel segítsen mert megállt a tudomány. Tényleg tud e egy chipptuningos csinálni vele valamit.

Vitathatatlan84 Creative Commons License 2013.02.08 0 0 202

Köszönöm!

Előzmény: autochip (201)
autochip Creative Commons License 2013.02.08 0 0 201

Küldtem a választ mail-ben.

Előzmény: Vitathatatlan84 (200)
Vitathatatlan84 Creative Commons License 2013.02.08 0 0 200

Sziasztok!

 

Nekem is egy olyan kerdesem volna, hogy egy 99es 115l, AJM  Passatba az Ecu irhato kábellel vagy kiforrasztos? Es ha szeretnek egy plussz 25 loerot mennyibe fajhat kb.?:) Koszi elore is.

 

autochip Creative Commons License 2013.02.07 0 0 199

Küldtem a választ email-ben.

Előzmény: Shippo (198)
Shippo Creative Commons License 2013.02.06 0 0 198

Kedves Autochip.hu!

 

Lenne egy 2003-mas Toyota Corolla 1.4-es, sedan, 97 lóerős, 71kw -os autóm, amely 97.000 km-t futott. Ezt szeretném chiptuningolni. Ezzel kapcsolatba érdeklődnék, hogy van-e esetleg visszajelzés hasonló márkájú, típusú autó ügyében? Milyen változások lennének az autón? Mit lehetne kihozni belőle?

Válaszát előre is köszönöm.

Előzmény: autochip (197)
autochip Creative Commons License 2013.02.03 0 0 197

A történetből szerintem annyi a tanulság, hogy vannak kockázatai ha valaki közvetítővel dolgoztat.

 

Ezt a weboldalamon már évekkel ezelőtt leírtam itt: http://www.autochip.hu/chiptuning-vs-tuningbox

 

 

Idevágó idézet a leírásból:

"Amikor azt halljuk, hogy interneten keresztül elküldik valahová a gyári chip információit, és majd érkezik a tuningtartalom amit csak rá kell tölteni a computerre - teljesen világos hogy egy közvetítővel van dolgunk, akinek halvány sejtelme sincs a motorfunkcióhoz tartozó jelleggörbékről és a chiptuningról."

 

Ebben az esetben csak a remény marad, hogy az ügyfél számára ismeretlen partner és a közvetítő számára ismeretlen értékekkel módosított program nem okoz kárt a motorban.

 

Probléma ebben az esetben az is, hogy az ügyfél és a programozó között nem jött és nem is jöhetett létre személyes kontaktus, így egyrészt az egyéni kérések teljesítése eleve kizárt, másrészt a közvetítőnek fogalma sincs arról, hogy milyen értékekkel beállított programot töltött rá az ügyfél autójára. 

 

Ugyanakkor azt is le kell írnom, hogy létezik olyan eset, amikor a gyári programmal még hibamentesen működik az autó, pedig egy jeladó/ érzékelő már nem 100%-os.

A tuningprogrammal a hibás jeladó már nem tudja megfelelően kezelni az értékeket (belátható időn belül már a gyári programmal sem tudta volna) és hibaüzenetet vagy akár tiltást is generálhat.

Mindenesetre diagnosztikával a végére lehet járni ezekenek az eseteknek is.

 

Még egy szempont a választásban:

Miért nem érdemes a legolcsóbbat választani?

Hosszú távon (amikor egy rosszul megírt program miatt kell költeni a motorra) a legolcsóbb lesz a legdrágább!

Kerüljük az olyan helyeket, ahol már 30-40e.Ft körüli összegért is vállalják egy  turbós autó chiptuningját. 

Ez az "olcsójános" kategória akikről 2-3 évvel ezelőtt még semmit sem lehetett hallani.

 

Ez nem az a szakma amit pár év alatt el lehet sajátítani, ennyi idő alatt még hosszú távú (több éves használat/ több százezer km megtétele) visszajelzéseket sem lehet kapni az ügyfelektől.

 

Még egy tanács ügyfeleknek a megfelelő chiptuning partner kiválasztásában:

Érdemes több ezzel a tevékenységgel foglalkozó weboldal leírását elolvasni a döntés meghozatala előtt.

 

Az is szempont, hogy csak olyan helyet szabad választani, ahol a weboldalon egyedi tartalom/ leírás van.

Ha ismétlődő, vagy csak  minimális mértékben átfogalmazott, korábban már olvasott/ ismerős leírással találkozunk, az azt jelenti hogy azt a tartalmat/ leírást más weboldalról másolták/ lopták.

Felmerül a kérdés, hogy ki bízná nyugodt szívvel nagy értékű autóját egy olyan emberre, akinek még egy saját leírás megfogalmazása is gondot okoz.

 

Mára eljutottunk odáig, hogy minden héten megjelenik egy új chiptuningos aki magát "ezer" éves tapasztalattal a legjobbnak állítva féláron is vállal chiptuninghoz hasonló dolgot, de akiről a szakmában régóta jelenlévők még soha nem hallottak eddig semmit, a weboldala pedig érdekes módon alig 1-2 éves.

 

Autónk nagy értékű tartós használati eszköz, érdemes tehát alaposan körülnézni hogy kire bízzuk.

 

 http://www.autochip.hu    15 év tapasztalat, Garancia.

 

 

 

 

Előzmény: agria79 (196)
agria79 Creative Commons License 2013.01.21 0 0 196

üdv! 

Egy tanulságos történetett szeretnék nektek elmesélni a kontár szakikról.

Program módosításra jelenkeztem be a FEHÉRVÁRI útra a MEGALARM KFT hez azért írom a nevüket hogy ha véletlenül oda vetődnétek akkor ne essetek ti is bele a csabdájukba.Megtörtént a feltöltés irány az autó teszt amitől nem voltam elájulva közöltem a szakinak hogy valamivel jobb de nem nagy dur az egész mire ő azt mondta hogy ez a motor ezt tudja gondoltam igaza van biztos túl sokat szeretnék.

Haza indulva az autópályán kövér gázra a kocsi torpan és tilt na most mi van?Hívom a szakit aki nem is akart velem foglalkozni mivel nem soká 5óra és menne haza.Erőlködésemre nehezen de vissza rendel mondom neki a problémát és ő védi a védhetőt hogy pesten senki se olyan alapos mint ő meg hasonló fényezések.

A probléma megállapítása után mondja nekem hogy a kocsim a szar mert hogy nincs elég turbó nyomásom és nézesem meg a kocsit és utána reklamájak.Hát ok hiszek neki mert miért ne hát ő pest legnagyobb szakija másnap átnézettem az autómat sehol egy luk se tömíítetlenség a csöveken szóval sehol nem engedi a nyomást.Hívom a szakit mondom hogy nincs semmi olyan gond ami a kocsi viselkedését igazolná,mire ő egyből sorolja hogy mit kellene ki cserélnem még az autón,gondoltam meg kérdezem hogy mégis milyen nyomásra van állítva a turbóm (és itt ért a legnagyobb meglepi)mivel a válasza az hogy NEM TUDOM de ha gondolom akkor telefonon az angol partnerétől meg kérdezi.

Mondtam neki hogy inkább kérném vissza a gyári programot (amire a honlapján abban az időben visszavásárlási garanciát hirdetett) meg a 80000ft omat mire a válasza az hogy ő nem tudja vissza adni a pénzt mert nem ő a hülye hanem a kocsi műszaki állapota nem meg felelő a tuningolásra.Végül kerestem egy arcot aki kiolvasta a kocsin lévő" szuper programot" és kiderült hogy mégis csak ő volt a hülye mivel nagyon meg emelték a penzinpumpán a nyomást és a gyári pumpa nembírta és nagy teljesítménynél tiltott.

Utána fölhívtam hogy közöljem vele hogy inkább ne kontárkodjon ebben a szakmában mert ez így nem korekt de rám csapta a telefont és számla hiányában sehová sem tudtam fordulni úgy hogy 80000ft bánta és egy rengeteg utána járás.,

Előzmény: autochip (193)
autochip Creative Commons License 2013.01.20 0 0 195

Szia! Küldtem a választ email-ben.

Előzmény: A4 audista (194)
A4 audista Creative Commons License 2013.01.20 0 0 194

szia!már régóta szemezgetek a chiptuningal főleg a tietekkel MMC.vel.Szeretném Audi A4 1.6 benzines 101Le 1997-es évjáratú kocsinak egy kis életet adni,mert kevésnek tartom az erőt,de néztem chipel is 110Le lesz belőle,ami szerintem korántsem biztos,mert függ a motor kopotságától is,erre van lehetőség,hogy felmérjék előzetesen,hogy mennyit is tudnak belőle kihozni?kevesebbet eszik a tuningal vagy sem?mikor törlödik a chiptuning pl. elektronikai probléma fellépésekor.

Előzmény: autochip (193)
autochip Creative Commons License 2013.01.20 0 0 193

Ha valaki kellően tájékozódik, akkor az hogy rosszul van-e megírva a program nem feltétlenül később derül ki.

Pontosabban az, hogy esetleg rosszul lesz-e megírva.

Már a program megírása előtt el van vetve a kocka, amikor az ügyfél eldönti hogy kire bízza az autóját.

Csábító lehet az olyan ajánlat aholmár  féláron is vállalnak chiptuningot (turbodiesel motorok már 40eFt-tól) de a kellő tapasztalat hiányában módosított program csak később nyújtja be a számlát.

Az ilyen áron tevékenykedő kóklereknek köszönhető, hogy negatív vélemények is megjelennek a témával kapcsolatban.

Ez is csak egy szakma, amit lehet jól és lehet rosszul is csinálni.

Egy jól megírt program normál használat mellett nem csökkenti a motor élettartamát.

Ez egyébként az említett Totalcar-os cikkben is olvasható. Legalábbis Göbölyös Zsolt cikkében http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/12/03/a_takarekos_utcai_harcosok/ Erre a cikkre hivatkozik "becsületesnepper" felhasználó, miközben negatív tapasztalataira hivatkozva mindenkit próbál lebeszélni a chiptuningról,

 

Idézet a cikkből: " Hamarabb ki fog készülni a motor? Erre már nem egyértelmű a válasz. Ha a többlet teljesítményt mindig használjuk, akkor biztosan, de ha csak néha-néha, akkor nem lesz kimutatható az élettartam csökkenés."

 

Jól megírt chiptuning programmal az autó megbízhatóság szempontjából egyenértékű a gyári programmal.

A computer a módosított programot ugyanúgy nem tudja elfelejteni mint az eredetit, amit jobb helyeken minden esetben elmentenek.

 

Újabb idézet a cikkből: "A célunk az, hogy több levegőt jutassunk az égéstérbe, ehhez pedig több tüzelőanyagot adagolva nagyobb teljesítményű lesz a motor. A többlet levegő bejuttatása a turbónyomás emelésével lehetséges, a többlet tüzelőanyag pedig a befecskendezési mennyiség módosításával. Ezt mindet elektronika felügyeli, csak a szoftvert kell módosítani. De mennyire és hogyan? Nos, itt válik el az ocsú a búzától, illetve a rossz tuningos a jótól." 

 

A cikkben szó esik még chiptuning és tuningbox közötti különbségről is.

 

Még egy idézet: 

"Láthatjuk, hogy fontos a szoftver ésszel történő megváltoztatása. Általában a jó tuningos ad egy kicsit nagyobb turbónyomást is, így egy picit növelni tudja a légfelesleget, több tüzelőanyagot tud úgy adni, hogy erősebb lesz a motor, de még nem füstöl láthatóan. Esetleg korrigál az előbefecskendezésen is, de ez már a profik territóriuma. Az előre megírt szoftverek így elég komplexek és fejlesztésük több fékpadi tesztet is magába foglal.

Ehhez a rendszerhez is vannak soros tuningboxok. Ezeket általában az adagoló és a vezérlőegység közé kell iktatni és az adagolóba jutó jeleket (négyszögjel kitöltési tényezőjét) másítják meg, így sarkallva az adagolót a többlet anyag befecskendezésére. Itt másra nincs lehetőség, sem kis töltőnyomás növelés, sem eltérő módon beavatkozás a fordulatszám tartományban, ez csak egyszerűen az 50%-ot 55-re változtatja, a 70%-ot pedig 77-re, képletesen felfelé tolva egy görbét mondjuk 10%-kal, a teljes fordulatszám tartományban. Erősebb lesz a motor, működik a doboz? Igen, tehát nem csalás, azonban a jól megváltoztatott szoftverhez képest silány lesz az eredmény. Viszont be és kiszerelni 10 perc, nem kell hozzá semmilyen szerszám. A kisebb teljesítmény növekmény ellenére azonban a motor terhelése kicsit nagyobb lesz, nem is a mechanikai, hanem a termikus és a koromkibocsátása is nagyobb lesz."

 

Részletes leírás a chiptunig és tuningbox működésének különbségeiről: 

http://www.autochip.hu/chiptuning-vs-tuningbox

Előzmény: Törölt nick (191)
gangstarr1969 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 192

Úgy gondolom, hogy ez csak két esetben fordulhat elő.

1. Eleve rossz a turbód

2. Útszéli sufnituning esetén, ahol a csippes mester nincs teljesen tudatában annak, hogy mit is csinál.

Előzmény: Törölt nick (191)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.18 0 0 191

Ha meg rosszul az nem azonnal derül ki, így majd ha leesik a félmillás turbó a kocsiról, és viszi a fél blokkot nem lesz sok esélyed kártérítést kapni......én is a totalcaros cikket elolvasva és végiggondolva hagytam. Nekem a megbízható autó számít, ha valahol otthagy az országban az nekem több százezres kiesés......

Előzmény: autochip (190)
autochip Creative Commons License 2013.01.18 0 0 190

Ha a módosított program jól van megírva, akkor nem jelent plusz kockázatot a motornak.

Előzmény: Tibi (Mr.T) (188)
ecotuning Creative Commons License 2013.01.17 0 0 189

Kb.+40LE és 70-90NM mehet.

Tibi (Mr.T) Creative Commons License 2013.01.16 0 0 188

sziasztok. Régóta morfondírozok egy kis optimalizáción (nem baj ha teljesítmény növekedés is társul mellé :)). Csak nagyátlagban kérdezem jár e valami plusz kockázattal ez a dolog. pl: motor élettartam? váltó? turbo? stb... Tudom lehet bagatel a kérdés és minden autó más és más nehéz megmondani de adott egy BMK-s 3.0tdi A6 (224LE), mi az a biztonságos tartomány ahol még nincs károsodás? Köszönöm

autochip Creative Commons License 2013.01.13 0 0 187

Az említett boldog-boldogtalan kategória a crackelt cuccokkal, aki zokszó nélkül rátölt az ECU-ra egy másik autóhoz készült tuningprogramot miközben elképzelése sincs arról hogy milyen értékek lettek beállítva.

Ilyenkor csak a remény marad, de az nem mindig segít :-)

 

Találkoztam olyan esettel is amikor Siemens computerre töltöttek rá egy Bosh-hoz készült programot, és az elkövető csodálkozott hogy az autó ezek után nem indult be és megszűnt a kommunikáció is.

 

Azt talán mondanom sem kell hogy epromégetőt még életében nem látott, viszont a tuningot nagyon kedvező áron vállalta el :-)

Előzmény: gangstarr1969 (186)
gangstarr1969 Creative Commons License 2013.01.13 0 0 186

Igen, bár ismerek olyan "tapasztalt öreg mestert", aki szintén régóta csinálja és régóta ugyanazt a berögződött rossz irányt használja (mérések híján), mint régen, amit akkor úgy gondolt, hogy jó, mert azóta sem volt képes fejlődni.

 

Az új autóknál/rendszereknél pedig csak annyi tapasztalat van, ahány éves az "új" technolgia.
Jó példa erre pl. a japán autók(Mazda, Nissan, Mitsubishi) Denso rendszerei, amihez a műszer ugyebár csak néhány éve létezik a piacon. Ezeket még most is csak kevesen tudják jól megírni.


Nem úgy, mint egy EDC15-öt, amivel már boldog-boldogtalan próbálkozik, mindenféle crackelt cuccokkal, az olajcsere és a kárpit tisztítás mellett kiegészítő tevékenységként. Végülis ez is olyan egyszerű, mint az olajcsere :-)
Leengedem, feltöltöm és kész :-)

autochip Creative Commons License 2013.01.12 0 0 185

Egy chiptuning program megírásánál mindig felmerül a kérdés (jó esetben legalábbis) hogy mi az elérni kívánt cél.

A hangsúly az értékek beállításán van, ez ami meghatározza egy chiptuning - motoroptimalizálás minőségét, és itt jön képbe az hogy a kiszemelt chiptuning műhely mennyi tapasztalattal rendelkezik.

Egy normál utcai tuning esetében elsődleges szempont a tartósság, tehát a motorfunkcióhoz tartozó paraméterek módosítása a gyári határértékeken belül történik, ami  nem csökkenti a motor élettartamát ha az erőtöbbletet nem használjuk ki folyamatosan. 

Ugyanakkor gyári programmal is szét lehet gyilkolni a motort ha valaki nagyon "elszánt" :-)

Negatív tapasztalatokról azok számolnak be, akiknek rosszul módosított program került autójuk vezérlőegységébe, érdemes tehát mindig rákérdezni hogy a kválasztott tuningműhely hány éve foglalkozik chiptuninggal. 

 

Chiptuning részletes leírás: http://www.autochip.hu/chiptuning

 

Előzmény: Májkee (184)
Májkee Creative Commons License 2013.01.09 0 0 184
Kodi4 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 183

Fasza ! köszi.

Előzmény: mistermekkmester (182)
mistermekkmester Creative Commons License 2013.01.04 0 0 182

Forrasztós

Előzmény: Kodi4 (181)
Kodi4 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 181

Sziasztok!

 

Kérdésem volna ,98 as 110l, Afn  Passatba a compjuter irhato kábellel vagy kiforrasztos ,tok ,cihip?

M4ST3RONE Creative Commons License 2013.01.03 0 0 180

Csao érdekelne, hogy 2005ös vw polohoz motorkod: BBY van-e valakinek megirt chipje? 1.4 75le igazából a gázpedálreakció lenne fontos meg hát az a 8le se ártana válaszotokat előre köszi:)

Előzmény: tdichip (179)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!