Ma kaptam! Részlet a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség Közleményéből:
Az ügy tárgya: Hajmáskér Balatonfűzfő nyomvonalon kialakítani kívánt új közforgalmú vasúti fővonal környezeti hatásvizsgálati eljárása.
Az ügy rövid ismertetése: A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt tervezi a Székesfehérvár Boba vasútvonal korszerűsítését. A felújított vonalhoz csatlakoztatva a Hajmáskér Balatonfűzfő vasútvonallal új, kedvezőbb összeköttetés létesül. Az új összeköttetés részben a jelenlegi Hajmáskér Királyszentistván-Vilonya, részben pedig a Nitrokémia iparvágány nyomvonalát követi, azon túl új nyomvonal létesül. A tervezett pálya a 30+00 34-20 szelvények között balról közeledik a meglévő 27-es számú, Hajmáskér Lepsény vonalhoz, ennek 34+20 57+60 szelvények közötti szakasza helyben átépülő, ezután tervezett pálya a meglévőtől jobbra eltávolodik. (A ~65+00 szelvénynél a meglévő vonal balra, Csajág felé elkanyarodik.) A tervezett pálya a 71+00 72+00 szelvények között a ~63+87-től induló Nitrokémia iparvágányt 13-14 m-re megközelíti, a 77+61 szelvényben keresztezi. A 82+30 szelvénytől a tervezett pálya az iparvágányhoz közel a gyártelep területére, illetve attól ~ 7 m-re kerül. Az átépítésre kerülő meglévő iparvágány a 90+00 szelvénytől jobbra eltávolodik. Innentől új nyomvonal épül ki. A tervezett pálya mellett balra a ~124+10 szelvényétől a meglévő Szabadbattyán Tapolca 29. számú vonal átépítésre kerül. A tervezett vasútvonal ehhez a 29. számú vonalhoz a ~132+00 szelvénynél rácsatlakozik.
A 110+77 116+49 szelvények között 580 m hosszú völgyhíd épül. Sóly, Királyszentistván Vilonya megállóhelyeknél új, 100 100 m hosszú, míg Balatonfűzfő városközpont megállóhelyen, és Balatonfűzfő Tobruk állomáson 300 300 m hosszú utasforgalmi peron épül.
A tervezett fővonal, valamint a csatlakozó mellékvonalak átépítésre kerülő szakaszán a felépítmény: UIC 54 rendszerű sínek, LM, vagy azzal egyenértékű aljakon, rugalmas rögzítéssel, 54 cm zúzottkő ágyazatban, vasbetonaljas, hézagnélküli kivitelben. A tervezési sebesség 80-120 km/h.
A vonalon dízel üzem lesz. A villamos vontatás jövőbeni kiépítését villamos űrszelvény alkalmazásával biztosítják.
És még. Hazafelé hatan lettünk, lányom ment vonattal. Mivel a 9705-öst is elqrták (személy lett belőle Szfv-Bp között), átvittem Lepsénybe. A 855-össel ment haza, sok kocsi volt rajta, mégis állnia kellett (persze a sok bunkó az ülésre tette a csomagját, ő meg nem mert szólni). Ebből gondolom, hogy az északi part felé is megszaporodtak az utasok. Vicces volt a keresztező Szfv-Nknzs. személy, 1 (egy) db halbit vitt a mozdony.
Bementem az akarattyai pénztároshoz (nagylány) információért, de hiba volt. Már találkoztam vele, hát nem a tudományos akadémiáról szalajtották.
Pénteken lementem a birtokra, azonnal meglátogattam a helyszínt. Két férfi méregetett teodolittal, odamentem, azonnal kezet nyújtott, bemutatkozott. Amit elmondott: A helyszínt folyamatosan figyelik. A letűzött figyelőkarókat GPS-es valamivel mérik. A szezont így akarják végigcsinálni, aztán ősszel végleges megoldást készítenek, valamiféle hidas megoldással (így mondta).
Ne tudom, hogy észrevetted-e már, de (saját meglátásom szerint) a Start csak addig vigyáz nagyon a vonataira, amíg azok a legújabbak. Ha jön egy újabb szerelvény, akkor a többit már elkezdik hanyagolni :S
nekem is furcsának tűnik, hogy ennyi idő alatt odaérjen Db-be, a másik meg az, hogy szerintem összevonják a kanizsaival vagy szombathelyivel, ha lesz ilyen, nem tudom melyik dunántúli városból lesz ilyen virágkarneváli vonat. tavaly meg azelőtt is úgy szólt a történet, hogy visszaúton Fc-ban állt jó hosszasan a vonat.
Akkor is kicsit kevésnek tűnik, de mindegy. :) Fehérvárra 1 órán belül nem nagyon tud beérni, Fehérvár-Pest jó esetben megint 1 óra, míg átvergődik Pesten az legalább 15-20 perc és nehogy már Kőkiről odaérjen Debrecenbe másfél óra alatt... :)
Nekem, mint aki lefotózta igen, vélhetően az utasoknak még nagyobb. Na majd nyár után elintézzük, hogy hétközben is maradjon itt 1-2 egység, jó ez a kitalált menetrendi fekvés.:-) Van hétköznap is "álló" Desiro.
Augusztus 20-án lesz "Füred Expressz". A debreceni virágkarneválra indul a vonat hajnali 3-kor és kb. éjjel egykor érkezik vissza Füredre. Közben tüzijáték megtekintése Budapesten.
Infó:
A vonat várhatóan augusztus 20-án hajnalban, 3 órakor indul Balatonfüredről, 7 órára érkezik meg Debrecenbe, és késő éjszaka, 1 órakor érkezik vissza Balatonfüredre a vasútállomásra.
Menetjegy a "Füred Expresszre" (Oda-vissza út): 5500.- Ft, amely 50%-os kedvezményt jelent a normál árakhoz képest.
Amennyiben szeretne részt venni, jelezze ezt 2010. április 30-ig elérhetőségeink bármelyikén, mivel ezen előzetes felmérés alapján tudják elindítani a különvonatot. Megfelelő érdeklődés esetén hálókocsit is lehet bérelni. Erre vonatkozó igényét is kérjük jelezze felénk.
Program: Debrecenben a karneváli felvonulás és a látnivalók megtekintése egyénileg történik. (A felvonulás útvonalára, egyéb látnivalókról, közlekedésről részletes tájékoztatót adnak).
Látnivalók: Református Nagytemplom, Déri Múzeum, Debreceni Irodalmi Múzeum, Debreceni Egyetem Botanikus Kertje, Debreceni Állatkert.
Visszaúton lehetőségük lesz Budapesten megtekinteni a 21 órakor kezdődő tűzijátékot is.
Szerintem a halbi egy kalap ****, az idióta ajtajával, a fülledt utasterével, bár 2010-ben a By/Bhv sem a technika csúcsa. Mindenesetre nekem nem fog hiányozni itt az északi parton.
Hidd, el, amikor először felmerült, hogy gyors helyett személyeket csináljanak, akkor az illetékesek egyből azzal kezdték: "De akkor szerelvénymenetként kell lemennie Fehérvárra...." :(
:-))) Rosszul tudod. Hidd el nekem, mert most kaptam a legújabb infót. Valóban törölték a Nohabos megoldást.:-)) Helyette 31 db Desiro lesz a súlyteszt.:-))))
Van néhány környékbeli mv akik buszoztak,de nem kellene a bolhából elefántot.........
Eszem ágában sincs bolhából elefántot csinálni. Abból indult az egész, hogy azt írtam, két verzióban készült az ünnepi átmenet, meg azt, hogy ha átadják a pályát, a Trakció képes lesz a vezéreket a megváltozott helyzethez igazítani. Erre írta r1232, hogy a lezárás után "Néhány napig még az eredeti vezénylésű dolgozókkal próbálták megoldani, több kevesebb sikerrel."
Urak micsoda vitáról maradtam le este.:-))) Hallottátok, hogy ma egy Nohab és 25 IC kocsi teszteli majd a löszfal teherbíró képességét? Állítólag délben.:-))))))
Én meg biztos vagyok benne, mert láttam mindkét verziót.
Néhány napig még az eredeti vezénylésű dolgozókkal próbálták megoldani, több kevesebb sikerrel.
Ezek szerint a mozdonyvezetők is utaztak a busszal, és onnan folytatták az útjukat az eredeti vezénylés alapján? Én nem így tudom, de lehet, hogy tévedek...
De az ünnepi szerelvény-, és gépfordulókat is két verzióban készítették el.
Ebben nem lennék biztos. Amit hallottam az alapján eredetileg 3.-tól indult volna a forgalom, a fordulók, vezénylések ehhez voltak igazítva. Két? nappal ezelőtt ezt fújták le, a vágányzár (állítólagos) hosszabbítása miatt.
és ott is az utolsó utáni pillanatban tudták a személyzetet értesíteni.
Az nem egészen úgy volt. Néhány napig még az eredeti vezénylésű dolgozókkal próbálták megoldani, több kevesebb sikerrel.
Nem tudom, te vagy a szakember. De azért ennél a pár vonatnál biztos ki lehetne sakkozni úgy, hogy jó legyen.
Nem egyszerűbb néhány napig a meghirdetett átszállós menetrendet tartani (pl. ahol az utasok tudják, hogy a volánmegállóba vagy a vasútiba kell menni)? Aztán alkalmas (értsd: előkészített) időpontban váltani?
Szerintem nem egyszerűbb. Mint ahogy 8-án megtalálták a buszmegállót, úgy most megtalálják majd a vasútit is. Ki lehet plakátolni, bemondhatja a TV-rádió, és még a kisbíró is kidobolhatja, ha nagyon akarod.
Nem. A módosítás is = lemondás + megrendelés, csak egy gombnyomásra.
OK, de ettől még semmivel nem könnyebb 3 naponta újabb 3 napra megrendelni, mint megrendelni egy hónapra, és visszacsinálni egy hét múlva.
Nem állítottam sohasem, hogy csodás. De nem kellene egyből a paci túlsó oldalára átzuhanni.
Elnézésedet kérem, ha megbántottalak vele, de nekem akkor is az a (szubjektív, mert milyen is lehetne) véleményem, hogy ez egy szar rendszer. És ezt a véleményemet még akkor is fenntartom, ha személyesen nem dolgozom benne, csak a végterméket látom.
Hát, a START-ból kitelik, hogy idióta vezetőségének köszönhetően olyanokért is fizet a Pályavasútnak, amikért nem kéne, ugyanis nem képesek hatékonyan megreklamálni a jogtalanul kirótt díjtételeket...:(
A START-tal azt fizettetnek ki, amit akarnak, tekintve, hogy a nagy MÁV leányvállalata. Szerinted melyik vezetője mert széllel szemben pisálni? Nyilván mindegyiknek fontosabb az állása, mint pár ilyen díjtétel, és leszarja.
Egyébként egy hónap összes módosítási kérelme közül biztos jó móka kibogarászni, melyik milyen célból született.
Az mondjuk nem a Pálya sara, de láttam már olyat, hogy a Trakció kiszámlázta egy pótlóbuszos vágányzár vonatainak a vontatási költségét.
01016-25: Pár napig a vágányzári menetrend szerint kéne közlekedtetni a vonatokat, de már átszállás nélkül. A keresztek miatt kéne rajta egy kicsit igazítani, de talán ennyitől még nem ijedtek meg, ugye? A kicsit igazításnál lehetne korábban közlekedés? (Pláne a buszok meghirdetett menetrendjéhez képest?) Nem egyszerűbb néhány napig a meghirdetett átszállós menetrendet tartani (pl. ahol az utasok tudják, hogy a volánmegállóba vagy a vasútiba kell menni)? Aztán alkalmas (értsd: előkészített) időpontban váltani?
Elnézést, a lemondás nem volt szakszerű. Ez is módosítás természetesen. Nem. A módosítás is = lemondás + megrendelés, csak egy gombnyomásra.
Dögöljek meg, ez egy csodás rendszer. Nem állítottam sohasem, hogy csodás. De nem kellene egyből a paci túlsó oldalára átzuhanni.
Nyilván nem kérték, mivel még nem 100% az átadás. De az ünnepi szerelvény-, és gépfordulókat is két verzióban készítették el. A lezárás előtt még ennyi idő sem volt az előkészületekre, és ott is az utolsó utáni pillanatban tudták a személyzetet értesíteni. Valahogy mégis megoldották.
Esetleg olyan utasokról még nem hallottál, akik a vonalon belül használták utazásra a vonatokat? És most hirtelen holnaptól(?) a maihoz képest 5-30 perccel korábban fog a meghirdetettnél elindulni a vonatjuk...
De igen, képzeld hallottam. És szerintem erre is van megoldás. Pár napig a vágányzári menetrend szerint kéne közlekedtetni a vonatokat, de már átszállás nélkül. A keresztek miatt kéne rajta egy kicsit igazítani, de talán ennyitől még nem ijedtek meg, ugye?
Egyébként nem kell vágányzári módosításokért fizetni.
Nyilván, ha majd utólag a sokezer tétel között megtalálja azt, amit vágányzár miatt kellett módosítani.
Nem lemondás volt és egyszerűbb akár háromnaponta módosítani.
Elnézést, a lemondás nem volt szakszerű. Ez is módosítás természetesen.
És hogy egyszerűbb akár háromnaponta módosítani?
Ezt biztos van megeszi, de én nem.
Tényleg nem ártana, ha jobban ismernéd a rendszert...
Dögöljek meg, ez egy csodás rendszer. Már bánom, hogy a számra vettem.
A mav.hu-n is fenn van még az átszállásos vgz-i hirdetmény, de a startos honlapon sem látok figyelemfelkeltő felhívást az esetleges korábban közlekedésről... Nyilván nincs tökéletes döntés, de szerintem felelőtlenség lenne holnap (pláne napközben...) visszaállni az eredeti menetrendre (bár nyilván nem ismerem, hogy milyen erők mozgatják felülről az alsóbb szinten levő embereket).
Ha tutira mehet a forgalom, akkor inkább induljon húsvét után az első munkanapon (esetleg a "vasárnap délutáni" vonatok már menjenek végig a háromnapos ünnep után: a páratlanok úgysem mennének korábban, a párosok meg mennének a pótlásos menetrend szerint, de akár már végig vonattal), amíg meg lehet hirdetni valamilyen szinten....
"Hát, ha hagyja, hogy kiszámlázzák neki, akkor fizessen. Egyébként nem kell vágányzári módosításokért fizetni. Talán nem ártana ismerni ezt az "idióta" rendszert, ha már így fikázod."
Hát, a START-ból kitelik, hogy idióta vezetőségének köszönhetően olyanokért is fizet a Pályavasútnak, amikért nem kéne, ugyanis nem képesek hatékonyan megreklamálni a jogtalanul kirótt díjtételeket...:(
Persze megoldható. Csak kérni kell! Kérték? Ahhoz képest, hogy állítólag két napon belül elindul a közlekedés, nagyon nyugodtan ülnek a seggükön... Ja és két napja még a hosszabbításról döntöttek. Érdekelne, ki lötyögteti....
01016-25: De ugye nem akarsz csak azért várni az átadással, nehogy esetleg megijedjenek, hogy már Füreden vannak, miközben ők úgy tudták, hogy Csajágon le kell szállni. Esetleg olyan utasokról még nem hallottál, akik a vonalon belül használták utazásra a vonatokat? És most hirtelen holnaptól(?) a maihoz képest 5-30 perccel korábban fog a meghirdetettnél elindulni a vonatjuk... Ilyenkor hogy is állunk a forintosíthatatlan erkölcsi veszteséggel?
És ezért még fizessen is? Hát, ha hagyja, hogy kiszámlázzák neki, akkor fizessen. Egyébként nem kell vágányzári módosításokért fizetni. Talán nem ártana ismerni ezt az "idióta" rendszert, ha már így fikázod.
Lemondani pedig könnyebb egész áprilisra, mint 3 naponta módosítani 3 napra. Nem lemondás volt és egyszerűbb akár háromnaponta módosítani. Tényleg nem ártana, ha jobban ismernéd a rendszert...
M41 2305: Ez olyan mint a hatoslottó: minden lehetséges! Nem. Ez az Ausztria Lottó szlogenje volt.
10 perc volt lemondani és ugyanennyi visszacsinálni. Nem nyert.
és addigra a vontatási szolgáltató plusz díj nélkül ad vajon gépet a mérővonathoz? :)))
de érdekes lesz, mert majd a FOR-ban nem fog semmi sem megjelenni addigra, lévén minden le lett mondva 1 hónapra még...:))))) ..s majd ezen indokra hivatkozva nem lehetnek a vonatok...:))))
Biztosan nem olcsó mulatság, de minden nap, amíg át kell szállni kétszer, hogy lejuthass vonattal az északi partra, még többe kerül. Van ugye a busznak, a plusz szerelvényeknek, mozdonyoknak, tolatásvezetőnek, kocsivizsgálónak is költsége. Meg persze a forintosíthatatlan erköcsi (vagy minek nevezzem) veszteségnek.
Az igények módosítása miatt ne aggódj, majd ki nem fizetett túlórában ezt is megoldják, mint a többi vágányzárnál, mióta ez az idióta rendszer van.
(Valaki elmondhatná, hogy miért kell módosítani a START-nak az igényét egy akármilyen vágányzárnál. A START igénye, hogy az a vonat az eredeti menetében leközlekedjen. Ha nem járható a pálya a löszfal megcsúszása, vagy egy tervezett vágányzár miatt, akkor miért a START emberének kell EGYESÉVEL(!!!) az összes vonatot megrendelni újra? És ezért még fizessen is?
Meg ha Déliből leküldenek ide az alvégre két kocsit a javításosok helyett Szombathelyen át, akkor miért kell ezért fizetni a Déliben, Szombathelyen és Tapolcán is? De ezt csak zárójelben...)
Az utasokat is tájékoztatni kellene? Természetesen. De ugye nem akarsz csak azért várni az átadással, nehogy esetleg megijedjenek, hogy már Füreden vannak, miközben ők úgy tudták, hogy Csajágon le kell szállni. Vagy hirdessük meg, hogy októbertől járható lesz a pálya, mert addig biztos mindenkihez elér a hír?
Itt nem egy pár szaros Desiróról van szó. Ha neked csak ennyi jött le, akkor fuss neki mégegyszer.
"De mit is számít ez, a lényeg, hogy néhány ideírogató is boldog legyen a Desiróival... Sajnálom, ha esetleg a beírásaik alapján nincs ennél fontosabb dolguk, meg nagyobb örömük az életben."
Nehány ideirogató... Bocs ezt most magamra veszem. Nem esik jól, hogy leszóltál a magas lóról. Ne nézz le senkit! Semmiért!
Nem a Desirókról van itt szó elsősorban. Hanem egyáltalán a vasúti közlekedés helyreállításáról. Vagy ez téged mint exvasútast hidegenhagy? Baj lenne.
A MÁV-nál sok mindenen meg lehet lepődni - ezen is. Meg van rá a sansz, hogy akár már másodikával is engedik a vonatokat.
Igaz, ehhez még a menetrendeket is módosítani kellene (plusz a trakció felé az igényléseket, hiszen addig a vgz szerint adják/módosítják a vezényléseket), a vgz-i igényeket is rendezni kell, meg még sok mindent - esetleg a T. utasokat is tájékoztatni kellene.
De végül is van pénz a MÁV-nál, lehet fizetni belőle az átvezényléseket... De mit is számít ez, a lényeg, hogy néhány ideírogató is boldog legyen a Desiróival... Sajnálom, ha esetleg a beírásaik alapján nincs ennél fontosabb dolguk, meg nagyobb örömük az életben.
"Azért egy biztos, röhej, hogy ekkora a bizonytalanság.
És ezek után egyszerű utasként merjél betervezni egy hétvégi utazást vonattal. :S"
A MÁV kommunikációja sem megfelelő. Ilyen esetben simán kétnaponta kéne tájékoztatni a népet, hogy mi a helyzet, hogy haladnak. Ezért ülnek ott, ez a dolguk. Úgy kell belőlük kihúzni mindent.
"Én ennél is frissebbet hallottam, de nem akarok előre inni a medve bőrére. :)"
Örülök, ha így látod mert akkor a 29-esen az összes "mellékvonali" BZ-t erre kellene lecserélni. A 29-es télen éppen egy mellékvonal forgalmát produkálja. Miért is nem idevaló?
Desiró nem való a 29esre, helyi személyvonatként sem, nyáron nem, még triplában sem. mozdonyvontatás a helyénvaló. egyetértek v43-1157 -el, csak TÉLEN helyi személyként fordulhat(nának) elő. de hát ugye a START gyorsnak járatja... nyáron meg helyi személyvonatokban, amik dugig tömöttek!
Azok legalább örülhettek ennek a löszfal problémának, akik utálták a gyorsokban a Desirókat. Ez már a harmadik hétvége, hogy nincsenek. Na sebaj, 3-án változik a SzVÖR és akkor már személyekben újra találkozhatunk velük. Pont egy hét múlva.:-)
Az általad említetteket nem láttam, de a 9714-en egy kb. 40-50 fős csoport utazott, ott 2 busz oldotta meg a szállítást (egyébként a csajági állomás előtt a 9704 érkezésekor állt vagy 5-6 busz).
hogy ott nektek mit szédítenek azt én nem tudom, de jelen állás szerint a vonatok április végéig le lesznek mondva nagy eséllyel, mert egyre bizonytalanabbak a pályavasútnál...
Bocsi hogy későn vettem észre a linket, pályamester ismerőstől halottam hogy üregek vannak a pálya alatt, elképzelhető hogy műgyantával töltik ki az üregeket.
Sziasztok, ma voltam kint a löszcsúszásnál, a levegőben van 3m-en a pályaszakasz. Valaki meg tudja mondani hogy a kis csöveken, amik a talajból kiállnak, mit töltenek a talajba? Mert nekem pur-habnak tűnt. Elég furcsa számomra. Valaki tud erről több infót? üdv:Gábor
Még ez is jobb megoldás annál hogy lemondják a vonatot géphiány miatt.Egyébként az nap a 2328-as adta meg magát.A vágányzárak miatt meg hirtelen másik gépet küldeni Tapolcára eléggé kacifántos lenne(Sv-ről csak a déli partonát,Cell eleve kizárva,Zeg-en meg nincs tartalék gép).
100%-ig sajnos nem. A jelenlegi ütem mellett van rá csak mód. De sajnos hétfőtől újra sok esőt mondanak, ami most nagyon nem tesz jót, késleltetheti a betervezett indulást.
"De szívesen látnék Dáciát 1 Bko-val a BZ-k helyett... "
Az drága móka. :) De mondjuk tavasszal egyes Bz-s vonatokat (hogy el lehessen rajtuk férni) ki lehetne váltani M47 + 2 vagy 3 vagy 4 kocsival. Szerintem. Aztán a szakik majd megmondják, hogy ez miért nem jó.
Ritka és ily módon nagyon értékes kép. Köszönjük! De szívesen látnék Dáciát 1 Bko-val a BZ-k helyett... tavaszi időjárásban persze. Ma olyan infót kaptam, hogy március 27-étől megindulhat a vasúti forgalom Csajág-Kenese között.
A 2030-as csörgő meg egész nap Pusztaszabolcson ácsorgott várva a napi egy pár terelt tapolcai gyorsot. Küldhették volna lefelé, Szabolcsra meg ment volna a dácsia. De azért érdekes lehetett a dácsiás gyors. :)
Hát vagy Bz-t vagy Csörgőt vártam. :)) Mivel a felírt fordát nem vittem magammal inkább Bz-t vártam. De így van tetszett. :P Ha lenne bennük fűtés nekem semmi bajom nem lenne velük. Télen lehetne velük ráncigálni a gyorsokat. :)
Miért a "gyors" megy 3 kocsival és a személy miért 4-el??? (Mind a kettő fölösleges mondjuk...) Én azt is elhiszem, hogy meleg van... De annyira még nincs, hogy fűtés nélkül (Dácsiával) rohangáljon a személy... A mai 9722 Csopak közelében:
Ha hússzal lesz járható a pálya, az pont hússzal lesz több a jelenleginél.
A semminél ez is több.
Hétfőre már jeleztek diákcsoportot a Déliből, és a többszöri átszállás dacára is egyre többen jelentik be az utazási szándékot. Úgyhogy legföbb ideje, hogy újra végig járjanak a vonatok, mert a többlet busz rendelése még csak-csak működhet valahogy, de az erősítő kocsik leküldése biztos nem egyszerű feladat.
Na ez tényleg egy gonosz kérdés volt! MÁV-nál tudod, hogy mekkora egy "hagyományos" pft szakasz? Tudod mennyi munkát tudnak elvégezni ekkora létszámmal? ... :-(
A közút kicsit jobban fel van osztva, mégis van élet, és ha leszakad valahol a löszfal, akkor senkinek nem jut eszébe, hogy a Volánbusznál vagy a Pannon Volánnál érdeklődjön, hogy mikor lesz kész az út.:-))
Minek is van a pft? Innentől kezdve fölösleges az egész pályázatos kiírós bürökrácia.
Csak gonoszkoni akartam a kérdésemmel.
Továbbá biztos én vagyok a hülye ha -közbeszerzősdibe gondolkodva- úgy csinálnám az ilyet, h a vis major esetekre évente pályáztatnék 1 céget és ha beüt a ménkű akkor az vonul fel x időn belül és teszi a dolgát... De mostmár késő van és nem gondoltam át ezt, és mostmár nem is fogom...
Ma ment egy hivatalos sajtómegkeresés a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumhoz, a MÁV Zrt.-hez és a MÁV-Start Zrt.-hez a löszfal ügyében.
Keressük a választ az alábbiakra:
- Március 8-a óta milyen beavatkozások történtek a területen, a vasúti közlekedés helyreállítása érdekében? - Önök szerint mennyibe kerülne az érintett szakasz "járhatóvá" tétele és ezt kinek, miből kellene finanszíroznia? - Mint ismeretes Balatonkenese önkormányzata nem nyert a KDRFT pályázatán, ami a löszfal megerősítését szolgálta volna. Emiatt nem dolgoznak a helyreállításon? - A vasút üzemeltetése nem a szóban forgó önkormányzat feladata, hanem a MÁV-é és ily módon az állam feladata. Mikorra várható a vonatközlekedés újraindulása?
A levél elment, ugyanekkor hívtuk fel a térség országgyűlési képviselőjének figyelmét a problémára és a kialakult holtpontra. Különös tekintettel a közelgő szezonra.
Biztos figyelembe veszik, hiszen ez egy olyan vonal, ahová külön nyári menetrend is készül. Tehát ők is ismerik, felismerik a turisztikai szerepét, a nyári utasforgalmat.
Írtad,h turisztikai szempontból fontos dízel fővonal: szerinted a MÁV-nál ezt a szempontot akár halványan is ,de figyelembe veszik a döntéseik meghozatalakor ?
( Ugyanis én pont ezen "turisztikai" okból látogatom a vonalat, s nyilván nem én vagyok egyedül, de hát nem ezért van a vasút....)
Nem értem egyébként miért hivatkoznak most arra, hogy a löszfalra kért 400 milliót nem kapták meg. A vasút üzemeltetése nem a pályázó Kenese feladata, hanem a MÁV-é és így az ÁLLAMÉ.
Szerintem ez a löszfal dolog, kezd legalább olyan viccessé válni, mint a hófúvásban elakadt gépek esete Polgárdinál. Csak azért nem röhögök rajta, mert egy turisztikai szempontból fontos, dízel fővonalról van szó. Már régen át kellett volna utalni azt a pénzt a Vis major alapból és keményen dolgozni a löszfalon. Úgy tűnik, hogy most már mindenki április 11-ére figyel, nem a 29-es vonal problémájára.
"A vasúti pálya helyreállítása olcsóbban is megoldható.Sokáig kellene viszont keresni olyan NKH-t aki megadná az ismételt forgalombahelyezési engedélyt ha közlik vele, a vasúti pályát helyreállították de löszfalcsúszással - pénz hiányában - nem tettek semmit."
A kutya itt van elásva,mi túró köze van az NKH-nak a löszfalhoz,ha a vonatok közlekedése biztonságos,ez tiszta bürokrácia,példáiul:
A vasút,ha nem itt van akkor az illetékes önkormányzat vagy akárki azt teszi amit eddig,vagyis le&@rja,hogy csúszik a talaj,majd fizet a biztosító az ingatlantulajdonosoknak,most meg az eddigiekből a többit ismerjük.
A 400 millió tudtommal nem a vasút helyreállítására kell(ene) hanem a löszfal megállítására. A vasúti pálya helyreállítása olcsóbban is megoldható.
Sokáig kellene viszont keresni olyan NKH-t aki megadná az ismételt forgalombahelyezési engedélyt ha közlik vele, a vasúti pályát helyreállították de löszfalcsúszással - pénz hiányában - nem tettek semmit.
"E 7 munkanap alatt meg kellene valakitől szerezni a szükséges 400 milliót, lehetőleg nem Nokiás dobozban hanem banki átutalással."
Szerintem az érintett szakaszra 400 millióért függőhidat vagy viaduktot lehetne építeni a megállóhely és az alagút között és a löszfalgondot akkor nem a MÁV-nak,hanem az arra illetékesnek kellene megoldani,de hát ez is csak Magyarországon van így.
A minap volt szerencsém (?) megtapasztalni az átszállásos utazást. Minden megy gördülékenyen, csak a vonat nem akart haladni. Kenese után a Csörgő + 2 kocsi időnként már 50-el is ment (sacc), aztán meg álltunk 2-3 percet mert korán voltunk. (Mondta a vjv, aki szerint vagy 20 perc rövid van elrejtve Kenese és Tapolca között.) Állítólag - a vonaton mondták, - most a Füred Déli gyorssal 3 óra. 130 km kb. No komment.
Amit itt most leírtál az valóban 8-10 hónap. De ugye nem gondolod komolyan, hogy ebben a "vészhelyzet elhárító" helyzetben ezt nem fogják hamarabb megoldani? Azért itt hamarosan beindul egy "előszeonnak" nevezett történet, turistákkal, kerékpárosokkal. 2 hónap múlva pedig már majdnem nyár lesz. Ki lesz az a felelős vezető, aki bevállalja a botrányt a 4 órás gyorsvonati menetidő és a kétszeri átszállás miatt?
Sajnos pocsék. Talán beindulhat a vonatközlekedés hamarosan, mert szépen szárad ki a löszfal. Hétvégén elképzelhető, hogy lassújel mellett elindulhatnak a vonatok.
Ha már menetrend. Én a tapolcai gyorsokat, amíg tart a kenesei vágányzár, nem közlekedtetném, csak Fehérvárig. Innen Keneséig buszos pótlás. Talán gyorsabb is lenne, de a Fehérvár-Bp közötti szakaszon így legalább pontosabban tudnának közlekedni, ami tekintve, hogy személyvonat helyett mennek, nem lenne elhanyagolható. A buszokkal meg a szombathelyi gyorsokhoz kellene csatlakozni mindkét irányban, így az utazási idő is valamivel rövidebb lehetne. A személyvonatokat Bz-vel Akarattyáig fel kellene vinni, onnan fordulni. A 9716-19 pedig jelen formájában Fehérvár-Bp. között felejtős, mert a kutya sem utazik rajta a szabolcsi kerülő, és a vágányzár miatt, arról nem beszélve, hogy pár perccel mögöttük indulnak a gyorsok is, amik rövidebb idő alatt teszik meg az utat. Így inkább ezekhez kellene csatlakozni.
És amíg a hegyet nem fogjuk meg akármennyiért, addig ne is toldozzunk, hogy a vasút járhasson?
Nem azt mondom, lehet ez is jó döntés, csak akkor mondja ki valaki: emberek a vasúti közlekedés újraindul 2010. június 01-én mert nem akarunk kidobni 20-50-100 akármennyi milliót, ami hanem véglegesen megoldjuk 400-ért, de ahhoz idő kell.
Mellesleg Mo-on minden közbeszerzést / közköltést ugye illik kettővel osztani, hogy a reális árhoz jussunk.
Mindent elfogadok. De ha ahhoz, hogy a vasútforgalmat akadályozó ilyen mértékű esemény elhárításához is ilyen nagyságrendű "ügyeskedésre" van szükség, akkor a korábbi (általános) bírálataimat is fenntartom. Nevezetesen, hogy normális országban már menne itt a vonat.
A Déliből a kanizsai gyorssal mentünk 9,06-kor. Halbis gyors csekély kihasználtsággal. Pontosan indult és pontosan érkezett Fehérvárra.
Ott egy Bz + Bzx várt bennünket a közös peron másik oldalán, átszállás után azonnal indult.
Tömött hatást kelltett de csak 55-en voltunk a szerelvényben + 3 kutya.
Meglepetésre egy házaspár helyi járatjént használta, egy kiskutyussal Fehérvár-Repülőtérig jöttek, biztosan ott lakhatnak a közelben.
A jegyvizsgáló udvarias volt és kétszer is elmondta, hogy Csajágtól majd buszozás lesz, időben szólt mindenkinek.
Csajágra megérkezvén egy másik Bz +Bzx szerelvény is ott állt. Nem tudom melyik indult vissza az amelyikkel mi jöttünk vagy az amelyik már ott állhatott egy ideje.
Csajágon a helyi volán MAN busza várt bennünket 45 ülőhellyel. Indulás után megszámoltam 44-en szálltunk fel a buszra, hatan álltak mert ilyen rövid útra nem mentek hátra a buszban vagy nagy csomagjukkal megálltak a középen lévő ajtónál.
A busz majdnem végig lakott területen kanyarog elég rossz utakon.
Akarattyán hatan leszálltak és kettő felszálló volt.
Kenesén már bent állt a Bz+Bzx mire odaértünk, gyors felszállás és dinamikus indulás.
Alsóörsre már úgy érkeztünk, hogy a szóló Bz is elég lett volna, de így csatoltan mindenkinek jutott kényelmesen ülőhely.
A programunk végén megebédeltünk az alsóörsi vasútállomás mellett lévő Bakter büfében. Mindenkinek tudom ajánlani, nagyon jól főznek. Ez a régi (eredeti) állomásépületben van.
Visszafelé egy Tapolca-Budapest gyorsvonattal jöttünk, mely pontosan érkezett egy első és három másodosztályú kocsival.
Kenesére is pontosan értünk be, itt három busz várt ránk, hogy átvigyen bennünket Csajágra, de csak kettő indult el. Mi a másodikba kerültünk eben 25-en utaztunk az első buszban kb. 35-en lehettek. Ez összesen kb. 60 fő, tehát a Tapolcától Keneséig jövő 300 ülőhely elég volt.
Csajágon ott várt bennünket egy hat halbiból áló szerelvény.
A 60 utas itt is kényelmesen elhelyezkedhetett.
Mi a leghátsó kocsi hátsó fertályát választottuk Budapestig nem is volt más utas abban a kb. 40 ülőhelyes szakaszban csak mi.
A tájékoztatás mindenhol időben volt, tárgyszerű volt, pontos volt.
A vonatok rendesek voltak, és bőven volt ülőhely mindenkinek.
Én nem értek hozzá, de nem hiszem el, hogy egy normális országban egy ilyenért hetekre (hónapokra?) le kell állni egy szakasznak.
Én sem értek hozzá, a pályában bekövetkezett nagymértékű sérülés elhárítása amúgy sem tipikusan női munka.
De.
Olvasom és olvastam itt és másik topikokban a hozzáértők hozzászólásait és ami fő, meg is jegyeztem.
Az értők azt mondták / írták: Magyarországon a pályavasútra az állam nulla forintot ad 2010-re. Csak a PHD bevétel van (kb. 90 milliárd) egy évre amiből valamilyen szinten üzemeltetni kell a 7800 km vasutat, fizetni a 17.000 pályavasutast, satöbbi.
Pályafelújításra csak az EU pénz van aminél NEM automatizmus, hogy az EU 85%-át állja, hanem azért nagyon sokat kell dolgozni, hogy a 60%-os EU részesedésből legyen 85% és az államunknak "csak" 15%-ot kelljen fizetni, ami még így is nagy összeg.
Az EU viszont nem ad a 29-es vonalra egy fillért se amig az EU korridor vonalaink olyan állapotban vannak amilyenben.
Mi a megoldás?
Kicsit "ügyeskedni" kell.
Kell kérni és kapni az EU-tól pénzt EU korridora, el kell kezdeni átépíteni az egyik EU korridort, majd ha bejön egy ilyen esemény mint most Akarattyán, akkor le kell csípni "kicsike" pénzt, most épp 400 milliót egy nagy EU projektből és meg lehet csinálni a löszfalcsúszást.
Ilyenkor az eredeti vonalon valami elmarad. Nem épül meg egy-két aluljáró, elmarad egy-két bizt.ber korszerűsítés, satöbbi.
Sokan csak azt látják, hogy kaptunk az EU-tól pénzt egy nagyvonal korszerűsítésére de mégse jár ott a vonat 160-al a fővárostól a határig.
Miért nem?
Ezért.
Mert mindíg akad, minden évben egy ad hoc probléma amire az eredeti nagyprojektből le kell csippenteni párszáz milió forintot.
Én nem értek hozzá, de nem hiszem el, hogy egy normális országban egy ilyenért hetekre (hónapokra?) le kell állni egy szakasznak.
És azt sem hiszem, hogy 400 M Ft kell a megoldáshoz. A komplett hegy megfogásához, ahhoz OK.
De ahhoz, hogy építsenek egy átereszt, kicseréljenek akármennyi m pályát, illetve megfogják a képek bal oldalán látható, egyáltalán nem vészes közelségű hegyet....
Nem hiszek az összeesküvés elméletben, ezért "csak" szimpla töketlenkedést sejtek a háttérben, ahogy ez itt lenni szokott.
Ha vicces kedvemben lennék, azt mondanám, hogy sok (korábbi...) mellékvonalon egy Bz ezen átmegy... :-) :-((( De nem mondom, mert ez inkább elszomorító.
Az az érdekes, hogy a csúszás még a "szárazföldi" részen történt, ott, ahol a gyakorlatilag töltésen vezet a pálya. Tehát mindkét oldalán rézsü van. Lehetséges, hogy a hegy felőli részén a csapadékelvezetés volt elégtelen. Ma nyilván ünnep van, de semmilyen jele sincs a munkának. Anyagok és gépek nincsenek a helyszínen.
elvben PHD-at a ténylegesre kell fizetni, ha a PÜ nem tudja biztosítani a hálózat hozzáférést...
de, ha a START módosítja a menetvonalakat (lemondva a középső részt), akkor a PÜ Értékesítési Főosztálya azt többletként ki is számlázza szokása szerint...:( (értsd a HÜSz értelmében kiszámlázza menetvonalanként a lekötési díjat, mondván, ő nem tudja szűrni a módosításokat, pedig most egyértelműen az ő hibája miatt nem tudnak menni a vonatok...)
de AG kedvencei a start-nál úgysem képesek megreklamálni jogosan a PÜ esetleges túlszámlázásait...:)))
A Start rendeli és fizeti ki. És elvileg(!) behajtja a MÁV-on.
Persze van még egy csomó járulékos költség is. Pl. az esetleges túlóra a személyzeteknél, a többlet gép és szerelvényigény, a javításos kocsik és a cserekocsik körbeküldése a fél országon, stb.
Lehet kulturálttá tenni bármelyik személykocsit - stewardess nélkül is :) Csak rendes karbantartás, takarítás, szeretet és megbecsülés kell nekik; nem pedig leszarni őket, ahogy pl. szegény Hernyókkal és Amx/Bmx kocsikkal is teszik :S
"Jajj, de fontos kiemelni azt a k***va desiro-t. (Ha rajtam múlna, egyáltalán nem is menne arra, ugyanakkor a személykocsik is kulturáltabbak lennének)."
Mázli, hogy nem rajtad múlik. Ha meg rajtam múlna, az összes személyt erre cserélném egész évben! A személykocsikat, hogy tennéd "kultúráltabbá"? Lenne rajtuk stewardess?
"Várhatóan, ha a talaj mozgása megáll és a megerősítés sikeres, akkor csökkentett sebességgel, de hamarosan ismét megindulhat a vasúti forgalom, fokozott biztonsági előírások mellett."
Most, hogy megint esett a hó és olvadni kezd (ismét) várhatunk arra, hogy megálljon a talaj mozgása... Milyen csökkentett sebességre gondolnak amúgy? Mert nyáron már volt itt egy 50-es meg egy 20-as lassújel is.
JA, ezt mutatják a tényadatok is.... ...még utolsó vonatnál sem várnak...:((
Az az igazság, hogy a hirdetményt sok éves tapasztalattal elkészítő - Andó Gergőtől igencsak rettegő - ex-menetrendszerkesztő értelmi szintjéből ennél többre nem futja...:(
Így a vasutunk kitűntetett vezetői elmondhatják majd, hogy ők megtettek mindent az utasokért... ..bár az való igaz, többet tettek volna értük, ha nem tesznek semmit...:(((
Ez most bonyolult kérdés, rendesen meg van kavarva az egész az akarattyai eset miatt. Amúgy 970-9712-9704-9716-9789719-979-9705-9713-971 kivételével minden BZ. Desiro-k hétvégén vannak a gyorsokban, de most nem lesznek és március 28-tól szombat vasárnap járnak majd személyekben: 9720-9717, 9714-9723
Meg szeretném kérdezni, hogy amikor épp van (rendes) közlekedés (nincs hófúvás, hegyomlás és egyéb sci-fibe illő természeti jelenség), akkor mely vonatok mely napokon csörgősek, bz-k, illetve desirok?
Ez már ilyen állandó jelző lett ,hogy "korszerű motorvonat" Desiro ?
Ennél mélyebbre már nehezen süllyedhetne a vonal menetrendje.
Mi szükség megint erre a vágányzári menetrendre? Ki az a hülye, aki még így vonatra ül? Annyi a tartalék a vonatokban, hogy a párosak zánkától már simán rendesek még a 2szeres átszállással is. (kivétel a reggeli első 2-t) Most akkor mi szükség van tovább növelni a menetidőt 10-20percekkel? Szánalom... Ez a vasúttársaságok szándékos utasleépítő tevékenysége...
Csodálom, hogy a Volán még nem állított be jóval több járatot, egyelőre 1 gyorsjárat, és 2 "személy" van Bp-ről az északi partra az M7-esen.
Van ott a valóságban több kocsi is mint három. Pár héttel ezelőtt láttam a vasárnap délután Budapestre tartó egyik járatot az M7-esen, pontosabban annak mentesítő másodrészét. Elővárosi jellegű, 15 méteres kocsi volt, a kijelzője szerint Révfülöpről jött. És álltak rajta az utasok...
Azért tegyük hozzá, hogy nyilván a pótlás miatt is kevesebben vannak, illetve a gyorsok Fehérvárig való személlyé lefokozása miatt is aki teheti mással megy.
De tény, hogy a vonal egyre veszít a jelentőségéből, télen is, nyáron is.
Egyszerűen röhej, hogy - a mostani dupla balhét nem számítva - 1,5 óra, mire Bp-ről indulva elhagyjuk Sv-t... Közhely, de felgyorsult az élet, ennyi időnk nincs utazgatni...
Csodálom, hogy a Volán még nem állított be jóval több járatot, egyelőre 1 gyorsjárat, és 2 "személy" van Bp-ről az északi partra az M7-esen.
Ők nem hülyék, ez nyilván elég. Télire. Egyelőre...
A vonal a jelenlegi teljes hosszával is a megszűnés határán táncol, nagy baromság lenne ilyen költséges koporsószeggel kivégezni.
Kítűnő meglátás. Sajnos ha nem változik semmi a szolgáltatás színvonalában első lépcsőben az esti és éjszakai vonatok állnak le.
És ez nem túlzás.
A héten ráadásul utasszámlálás volt.
Most.
Mikor még kevesebben utaznak mint szoktak.
Elvi vitát lehet folytatni a vonalvezetésről meg a löszfalról de gyakorlatilag jó ha legalább annyira megtámasztják ez egészet,hogy még egy ideig lehessen vonatozni a vonalon.
Nálunk mindig csak a tűzoltás megy. http://naplo-online.hu/cimlapon/20100308_leallt_vasuti_kozlekedes Víztelelítő kutak fúrása, fák kivágása árán próbálják orvosolni a bajt. Nekem ebből az ugrik be, hogy a csúszásra hajlamos pályaszakaszon a bajok orvoslására alkalmazott munkák a megelőzésben sokkal eredményesebbek lehettek volna. Víztelnítő kutak, s ezekből kivezető túlfolyók a töltésoldalakon a növényzet karbantartása mind hozzá kellett volna hogy tartozzon a pálya folyamatos karbantartáshoz. (Nálunk a gépesített gyomirtáson kívül semmi sincs.) Nem csak a természet felelős a kialakult állapotokért!
A 71-es elejére kitehető a lakó-pihenő övezet tábla meg egy kamera, ami 30 km/h fölött lő, aztán csók. Ez persze a vasúti nehézségeket nem oldja meg. :)
Egy félig OFF adalék az elkerülőhöz. A 2015-ig tartó tervekben szerepel a teljes M8 autópálya átadása, ennek része a már átadott Duna-híd, a márkói elkerülő a völgyhíddal és a jelenlegi 710-es út, ami most elkerülő szakasz. Ha átadják a pályát (persze ez távlati), a 71-es főút marad ugyanúgy, mint régen, a mostani elkerülő pedig matricás lesz, így az autósok egy része vissza fog szokni a 71-esre, akkor pedig elégtelen lenne egy félsávos út kapacitása.
Elhiszem. Nem az álláspontomat írtam le, hanem annak a mérnökirodának (és mérnöknek) a tervéből (és a tervről tartott előadásából) idéztem, akit megbíztak a völgyhíd tervezésével. A konferencián úgy hangzott el, hogy ez a végleges verzió, még építési határidőt is említettek, de ennek utána kell nézzek, nem akarok pontatlan adatot írni. Más kérdés, hogy mi racionális, vagy hogy mi fog megvalósulni és mikor.
Véleményem szerint a következő lehet az oka: A növényzet gyökere valóban össze tartja az öszletet, de a fáknak és a cserjéknek a tömege tovább rontja a rézsü/partoldal állékonyságát.
Az indóházban közölt kép. A 71 es út megmássza a lőszfal tetejét, a vasút pedig Kenesére a már a vizpart szintjén jár. Ergo a bevágás teteje néhány száz méter széles lehetne. Algut olcsóbb 1000-1200 m lenne és a leghosszabb magyar vasúti alagut címre pályázhatna
Lényegében azt nem értem hogy az élő fákat miért vágják ki, hisz csak az élő fa/bokor gyökerei tartanak, és szívják a nedvességet... Másrészt meg gondolom a nő polgármester mennyire hozzáértően kezeli a dolgokat...
Szerintem meg rá lehetne vezetni a 71-esre. Az említett erős emelkedő éppen a vasúti felüljáróra vezet fel, ezért egy bevágással megoldható lenne. Ha jól emlékszem, akkor a 71-es út azon a részen eléggé széles, így akár még az is megoldható lenne, hogy egy sávot meghagynak a közútnak és megoldják a faluban az egyirányú körút forgalmat. A nyári nagy forgalomról meg csak annyit, hogy éppen azért épült meg a 71-es elkerülő út északabbra. A sok tahó autós meg jobb lenne, ha nem a falun keresztül menne, hanem az elkerülőn!
Ezek a tervek a lakossági fórumon sem nyertek támogatást. De ha támogatná is a lakosság, egy leredukált Balatonalmádi-Tapolca vonalszakasz Bp -i kapcsolata érdekében ekkora beruházást végrehajtani nem tűnik ésszerűnek. A vonal a jelenlegi teljes hosszával is a megszűnés határán táncol, nagy baromság lenne ilyen költséges koporsószeggel kivégezni.
"Régebben már említettem, miként tervezeik a végleges megoldást. Nem újítják fel a hajmáskéri vonalat, hanem teljesen új pályát építenek ki Balatonfűzfő felé. Az új vonal balatoni végpontja a mostani 710-es elkerülő út végpontjával esik egybe, ott a két körforgalom között egy 500 méteres völgyhídon létesül az új megálló. A jövőben ez lesz Fűzfő új központja."
Új pálya 500 m völgyhíd,sztem a mostani pár száz méteres részt kellene jó mélyen cölöpökkel beinjekciózni és arra tenni azt a hídszerű alépítményt és akkor a lösszel + lösz ami lösz.
Kicsit zavaros és hiányos a lényeg: a viadukt tehát a két körforgalom között épül, alatta P+R parkoló. A hídon első ütemben nem lesz még megálló, az majd a következő fázisban épül ki. Azért itt, mert a fűzfői három városrésznek ez a "mértani középpontja", így ide terveznek egy távlati modern városközpontot.
A hídon két peron kerül kialakításra, külsőre olyan, mint bármelyik modern megállónk, azzal a különbséggel, hogy az egész oldalfal üvegezett, hogy természetes fény süssön a peronra. Véd a széltől, stb. Lesz mozgássérült lift, rámpa, és az alagutak keresztmetszetéhez hasonló kialakítású felsővezetéktartó oszlop, persze, amikor villamosítják.
Régebben már említettem, miként tervezeik a végleges megoldást. Nem újítják fel a hajmáskéri vonalat, hanem teljesen új pályát építenek ki Balatonfűzfő felé. Az új vonal balatoni végpontja a mostani 710-es elkerülő út végpontjával esik egybe, ott a két körforgalom között egy 500 méteres völgyhídon létesül az új megálló. A jövőben ez lesz Fűzfő új központja.
A tervek az első időszakra dízeles üzemre, később külön ütemben, villamosított üzemre készültek. Előzményként el kell készüljön a 20-as vonal rekonstrukciója esetleges ívkorrekciókkal, távlati tervek között kétvágányúsítással. Hajmáskérnél új kiágazás, majd a vonal Fűzfő felé. A viadukt után csatlakozik a vonal a meglévőhöz.
Ha nem csinálják meg a csuszkáló szakaszt rendesen stabilra, a pótmegoldások (Hajmáskér-Füzfő) felesleges pénzkidobás. A maradék utas a fél vonal kizárása miatt elmarad, teherforgalom meg nincsen, akkor mire a pénzkidobás? Bár volt ezen vonalon korábban is jónéhány hasznos beruházás, pl aluljáró Csajágon, Alsóörsön, Füreden bővítések, felvételi épületek, stb.
Nem tudod a 71-esre rávezetni a vasutat, mivel a berajzolt rész egy erős emelkedő. Ráadásul nyáron nagyon forgalmas és nem hiszem, hogy a 35 fokban dugóba került turisták szívesen vennék, ha egy 8-10 kocsis Csörgő húzna el mellettük néhány centire.:-))
A Fűzfő-Hajmáskér nyomvonal felélesztése a végleges megoldás hosszútávon.
Az akatrattyai Bercsényi lejárótól a kenesei Koppány sori útátjáróig CSAK kb 1200 m alagut kéne, kanyar s emelkedő nélkül a löszben. Így csak a Kenese üdülőtelepi megálló maradni ki, ha kispórolnák a mélyállomást. Ha a vonalvezetés egyenes, már a löszpart omlékony szélétől elegendő távolságban lehetne! Semmi kisajátítás, no telekpanama!? A 4.es metró hoz hasonlítva ez kettő megálló közti szakasz!
Nem kicsi a baj, de érdemes belegondolni, hogy ha kimarad a 29 esből Bp-, Kenese üdülő, Kenese, B. füzfő megszokott állomása, akkor a Szabadbattyántól-Akarattyáig keletkező szárnyvonalra/ról átszállással ki a fene fog utazgatni? A vonal utasforgalma ma sem éri el azt a szintet, hogy kicsit is gazdaságos legyen. S ha elveszti a 29.es az utazóközönségének felét, ez lesz az első olyan vonal, ahol csak a nyári menetrendben jár vonat.... egy darabig! A vasút megépítése óta küszködik a löszfal okozta gondokkal, amit egy évszázadon át valami módon mindig megoldottak. Pedig ennyi hó, s utána vizesedés korábban gyakrabban volt.
"Szóba jöhet még a lila, mert ott lakóterület pont nincs, ott ugyan már elkezd Fűzfő "emelkedni", de további baj az, hogy ide a városvezetés új városközpontot álmodott, amibe meg nem kéne nekik a vasút. "
Talán még forgalma is lenne a vasútnak. A Bob pálya meg az uszoda is közel. No meg a gyárak ahova lehetne dolgozni járni...
Most néztem meg felvételről a hiradót, és látom, hogy nem a Bezerédj, hanem a Bercsényi strand felett indult meg a lösz. 1986-ban a Bezerédj, a következő (90-es évek, nem tudom?) a MÁV gyereküdülő feletti rész, utána az alagút Kenese felőli része, most meg az alagút Akarattya mh. felőli része (ha jól látom).
Ezzel csak ne vicceljünk kérem, a viadukt is szóba került..., igaz más vonatkozásban:
Addig kb. OK, hogy egy delta Hajmáskérre, onnan Vilonyáig 27, onnan MAJDNEM Fűzfő-Gyártelepig az iparvágány, egy nyúlfarknyi átkötés a már felszedett másik iparvágány felé (ld. 1. térkép pirossal), aztán kb ott megáll a kérdés, ahol a térképen is, a Google tud valamit :-)))
Nem tudok róla, hogy lenne Fűzfő által is jóváhagyott nyomvonalterv, de javítsatok ki, ha nem vagyok elég naprakész.
Rengeteg nyomvonaltervet vizsgáltak, a piros pacnik kb. a fix pontok, kék és a sárga nyomvonalaknak jó pár ház fizikailag áldozatául esik, nem beszélve a népes szomszédságról, ami különösen a kéket teszi kb. lehetetlenné.
A sárgát - mint legvalószínűbb verzió - tervezték megoldani viadukttal (is), de hogy így állomás hova kerülne így, azt nem tudom.
Szóba jöhet még a lila, mert ott lakóterület pont nincs, ott ugyan már elkezd Fűzfő "emelkedni", de további baj az, hogy ide a városvezetés új városközpontot álmodott, amibe meg nem kéne nekik a vasút.
Mindenesetre a magyar önkormányzati rendszer sajátosságai miatt fűzfői bólintás nélkül nincs vasút...
(Veszprém)-Hajmáskér felől Vilonyától megvan a vasút, (iparvágány) Füzfő gyártelpig, de Indián kívül aligha lehet olyan vasút, ahol 4-5 km.nyi gyártelepen át az üzemek közt, rampák mellett stb személyvonatok járjanak. Nálunk ez sokáig tartana 5-10 km/ó mellett. Ez az oldal régen sem volt alkalmas ilyen feladatra. A 29 es felőli bekötés volt alkalmas, de forgalom elsorvadása/sorvasztása? miatt feleslegessé vállt.
Hát igen ! Ha megvalósul a villamosítás, nekem az Északi part felejtős... :-) vagy :-(
Hozzáteszem, "nem bírom", ha egy (pláne ekkora forgalmú) dízeles vonal esetén a környezetszennyezés szóba kerül, remot mozdonyok használata mellett..... Olyan demagóg....
Milyen halak?? Milyen alagút?? Akkor már inkább viadukt a Balaton fölé, abban úgyis profik vagyunk hogy kell síkságra 80m magas völgyhidat csinálni. :))
én így képzelem el az új nyomvonalat. a belső 71-es út és az elkerülő út fölött menne át. és egy megállóhely lenne kialakítva, a két út közötti részen. ennek a verziónak az lenne a hátránya, hogy töltésre kellene felvezetni a vasutat, és nem lenne vonatkeresztezésre lehetőség.
a másik verzióm szerint nincs felüljáró, hanem két szintbeni kereszteződés, ekkor azonban el kellene húzni a belső 71-es utat a tobruki ívben a part felé, mert szerintem nem férne el egy két vágányos állomás a két út közé
"Ők lehet bombabiztosra megcsinálták volna már a vonalat..."
Fúrtak volna egy alagutat a másik mellé:-))
De most komolyan: kíváncsi leszek hogy mit találnak ki erre a nem túl szívderítő helyzetre,igazából most sajnálom hogy a Veszprém(?)-Balatonfűzfő szakasz nincs már meg,jól jött volna kitérőszakasznak erre az esetre.
Itt egy térkép, pirossal jelöltem azt amit meg kéne építeni, így a jelenlegi fűzfői állomásnak annyi, nyílván át kéne helyezni máshová. Vagy maradna így, de akkor ahogy látod is a térképen, menetirányváltást kellene csinálni.
"Fehérvárról a mostani Balatonakarattyai megállóig is lehetne motorvonattal forogni..."
Volt már a témában sok lakossági fórum is Fűzfőn, ahol a politika, a lakosság és a MÁV is támogatta az elképzelést. Egy bibi van csak,még pedig a forrás hiánya. Én magam is voltam olyan fórumon, ahol ez az új átkötés volt a téma. Erre a szakaszra az elképzelés szerint 120-140 km/h lenne a pályasebesség, villamosítással.
Hogy elférne-e a házak között? Nos a régi iparvágány helyén biztosan, így viszont Fűzfőn fordítani kéne a menetirányon, ami a javuló sebességnek köszönhető menetidő csökkenést azonnal kinyírná. Az fűzfői ív előtt kellene felhúzni a pályát észak-keleti irányba (valahol a benzinkút környékén) és úgy ráfordulni a valamikori ipari vágányra. Aztán Vilonya környékén elérné a meglévő 27-est. A nyomvonal onnantól adott. Pályafelújítás, villamosítás sok-sok euróért.
Az Unió szereti a környezetvédelmet, ezért a döntéshozók abban bíznak, hogy lehet a 29-es villamosítására (üdülőövezet kímélése) pénzt szerezni és abba férne bele ez az új, régi vonal is.
Magánvélményem, hogy ezt előbb-utóbb, de inkább előbb meg kell lépni, a löszfalba lehet pénzt meg betont pumpálni, de akkor is csak egy instabil löszfal marad.
"Ezzel gyakorlatilag az érintett vasútvonal megszűnne (térkép a Galériában) és a Tapolca-Székesfehérvár-Budapest vonatok egy új pályán, Balatonfűzfő és Hajmáskér érintésével érnék el Fejér megye székhelyét."
Ez mennyibe kerülne és mi a helyzet ezzel a tervvel? Mintha 2013 környékére ígérték volna. Fűzfőnél a lakóházaknál ez elférne az új vonal??
Gondolom, nem a vasutas gyereküdülőbe mentek, mert az már vagy 4 (3?) éve zárva van.
Mivel Akarattyán van a családi nyaralónk, a helyzetet elégé ismerem. Az 1986-os partfalmegerősítés jelentősen átalakította a hegyoldalt. Nem szakértő szemmel úgy látszott, hogy mindent megtettek. Talán a vízelvezetéssel lehetett a baj.
A vasút alatti részt (szerintem) támfalazni kellene. Mi a Bezerédj (köznyelven Bezerédi) strandra járunk. A vasút alatti rész 1986 előtt sűrűn be volt nőve akáccal és egyéb bokros növénnyel. 86 óta nagyobb csupasz felületek vannak ezen a rézsűn.
Persze lehet, hogy ez kevés, mert a vasút feletti rész nyomja lefelé a lösztömeget.
Kedden megyünk zenekari próbára akarattyára. Majd készítek helyzetjelentést.
Úgy emlékszem egyik évben a GYSEV is meg akarta venni a mávtól a vonalat, annak mi lett a vége? Ők lehet bombabiztosra megcsinálták volna már a vonalat...
Nah, megint sikerült egyszerre betenni.:D Ezentúl felvizsgálom a terepet, nehogy sok hír legyen. Vagy inkább ne legyen túl sok egy hírből.:D:D:D Egyszer a 80-as vonal topikjában ugyanez megtörtént velem, hogy egy másik beíró is ugyanakkor rakta be a hírt, mint én.
Na mi az 29-esen megint annyi a vasútnak éjféltől, és meddig?
Módosul a vonatközlekedés a Tapolca- Székesfehérvár vasútvonalon Ideiglenesen vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat a löszfal állapota miatt március 8-án 0 óra 0 perctől Csajág és Balatonkenese állomások között a Tapolca Székesfehérvár vasútvonalon.
Budapest, 2010. március 7.
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság MÁVINFORM (kiadta: Miklós Éva)
És mostmár rosszabb is a helyzet az utaztatás terén, de ugye mást ilyenkor nem lehet tenni:
Módosul a vonatközlekedés a Tapolca- Székesfehérvár vasútvonalon
Ideiglenesen vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat a löszfal állapota miatt március 8-án 0 óra 0 perctől Csajág és Balatonkenese állomások között a Tapolca Székesfehérvár vasútvonalon.
Budapest, 2010. március 7.
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság MÁVINFORM (kiadta: Miklós Éva)
Akit érdekel, összedobtam egy oldalt a honlapomra 1997-es képekből, Tapolcáról, Nohabokról, többek között a 008-as és a 014-es selejtezésének idejéből.
Én az SG MSTS fórumban olvastam, hogy egy Intercity nevű emberek már készíti a 29-est. :-))) A vágányokat már ősszel lefektette, most tölti fel a terepet.
Nem. (Még nem, de tervezem. :) ) Csak szeretnék minél több dunántúli hangot összegyűjteni. Nemrég kezdtem, de már van jópár. Aztán majd lehet, hogy saját magam folytatom a gyűjtögetést ha kitavaszodik. :)
Örültek, vagy Őrültek!? :) /sajnos lassan inkább az utóbbi/
A "kitűnő" szolgáltatás és a "kitűnő" menetrendnek köszönhetően az 1 db egység elég volt, mindenkinek jutott ülőhely, sőt még így is volt olyan ingyenutazó, aki egyedül birtokolt egy 4-es boxot, csomagokkal körülbástyázva magát, láb az ülésen....
Egyébként a 7 óra utánni indulás ellenére a déliben már félóra alá csökkent a késése.
A gond a "szokásos" volt: Tapolcán meg kell bontani a 3 egységet, hogy tankolni tudjon, és az összezárás nem sikerült. A körülményekhez képest végül is viszonylag jól oldották meg a feladatot, azaz a még meglévő kevés utast késéssel ugyan, de elvitték.
"Szedjék már ki a gyorsokból, vagy legalábbis a legforgalmasabb gyorsokból a Desirót,"
Ha háromból kettő megfekszik akkor mindegy, hogy gyorsban vagy személyben vannak. A 971-es most nagy szívás volt az tény. De hát ilyen a karbantartási színvonal, a Desiro-k bárhol bármikor felmondhatják a szolgálatot.
Egyébként március 28-án látsz utoljára gyorsban Desiro-t. Utána lesz a meglepi.:-)
Engem nem fotóztál? :) Utolsó részben ültem, a füredi várakozást épp átaludva. Am szép látvány volt a végéből látva azt hogy a desiro eleje bebújik az akarattyai alagútba ;)
A halbiknak katasztrofális az üzemkészségük. És szó sincs az mcg által említett nyafogásról, sőt. Aki éppen kicsit jobban áll, kisegíti a másik két halbis telepállomást.
Persze a legegyszerűbb egy "szar a START" felkiáltással mindent elintézni, abból nagy baj nem lehet.
Tetszik-nem tetszik, a 3 Desiro is kevés gyorsvonatnak áprilistól.
A vasárnapi 971-essel állandóan gondok voltak, de a többire is futottak be panaszok.
Egyébként az IC kocsin kapnál helybiztosítást is.
Nyilván egyszerűbb lenne, ha holnap ölünkbe hullana egy csomó kocsi, mindegyik csuda komfortos lenne, és mégis különbözne az elővárosi kocsi, a távolsági kocsi, és az IC-kocsi. Most azonban abban a hülye helyzetben vagyunk, hogy néhány új beszerzésű elővárosi motorvonatunk közelíti/megüti azt a szintet, amit az IC-kocsijaink nagy része biztosít, közben a távolsági kocsijainkat meg a vasúttörténeti parktól is lízingelhetnénk.
A kerékpáros kérdésben pedig nem tudok veled egyetérteni. A pakliba csak akkor raknám, ha mellette utazom. az meg megintcsak nem valami komfortos. Utaztál már pakliban?
Ilyenkor az átlag utas inkább elvergődik egy Dezsővel (szép vonat tudjuk...) mondjuk Tapolvától Fehérvárig +40-60 perc menetidővel mint, hogy perkáljon pluszba.
Az, hogy ha IC kocsira elkéri akkor kérje a Dezsőre is mert sok külömbség nincsen a kettő között... Fél évig szop@tjuk az utast, hogy csili-vili vonat (felár nélkül) most meg kivesszük alóla és aztmondjuk ha úgy akarsz utazni mint eddig, akkor fizess még egy kicsit...
"Senki nem mondta, hogy nem lesz járatos kerékpáros kocsi. Csak a BDbh jobb választás sok esetben."
Hidd el, hogy nyáron nem... Én szoktam vinni bicót és Fehérváron már nem férek be a BDbh-ba. Az előtér is tele van rakva... És megy az agyalás, hogy hova tegyem a bringát a tömött vonaton...
Tavaly nyáron 1 szerelvényre volt Ds kocsi rakva. Ha az utas azt sem tudja mikor jön végre az a vonat ahol kényelmesebben felférne a bringája mit vársz? Ha látja, hogy minden gyorson van Ds akkor legközelebb viszi a biciklit... Tavaly a 3 alkalom után feladtam a dolgot és inkább itthon hagytam a kerékpárt mert nem tudtam hova letenni normálisan (max. előtér) és persze állni is kellett frankón egész úton. Szolgáltatás az... -.-"
"Hát ha nekem százezrem lenne bringára, tuti nem vonatoznék...:)))) Egyeseknek milyen jól megy...:("
Alaposan el vagy tévedve. Nem a 30 éves Csepelekkel járnak a bringás csoportok.
******************************
"Húha, mintha oly tömegek lennének még arrafele....? "
Vannak bizony. Nem most, de úgy április elejétől-közepétől már bizseregnek a népek.
******************************
"Ha meg a férőhelyek száma a gond, akkor nem a 60 ülőhelyes Bko-kkal kéne bohóckodni, mert azok aztán pláne nem alkalmasak errefelé...S máris elegendő lenne rövidebb szerelvény is..."
A Bko 25%-kal rosszabb kapacitással rendelkezik, de nagyságrendileg jobb minőséget nyújt szerintem. Persze mindenbe bele lehet kötni. Ha By/Bhv lenne akkor azért lehetne prüszkölni, mert lepukkant. Ha német kocsi, akkor levegőtlen és nem lehet felszállni a magas lépcsőkre, és nem lehet kinyitni az ajtókat. És a többi...
******************************
"Párnak??? 15-ből 4-nek? kb...:("
15? Hol élsz? Te elhiszed, hogy 15 pakli fog a Déliben állni, vagy csak hangulatkeltésre játszol?
Ha lesz mondjuk 7-8, akkor abból mondjuk 4 fut járatosként, egy biztos karbantart, javít, vagy tisztít, 2-3 darab meg simán kell a csoportoknak.
******************************
"De biztos az a jobb, ha nincs minden vonatban folyton közlekedő kerékpáros kocsi, mert nehogy már valamit is nyújtson a START az utasoknak...."
Senki nem mondta, hogy nem lesz járatos kerékpáros kocsi. Csak a BDbh jobb választás sok esetben.
"Áprilistól? Amúgy milyen jól fog mutatni mondjuk egy Ap meg 1 Bp a többi meg farnkó By meg B... Szerinted melyik részbe szállnak majd az utasok? Vagy ez is úgy lesz mint a Szegedi IC-ken?"
Ha meg is valósul, első osztály biztos nem lesz benne. És igen "hibrid"-vonatként lenne, mint a szegedi. Alapvetően Bko ás Ao kocsik vannak a tapolcai gyorsokban, nem By-ok, de persze a különbség így is markáns.
Bár ha bedöglene a klíma, akkor biztos népszerűbb lenne a Bko. :))))
,,...Húha, mintha oly tömegek lennének még arrafele....? Vagy csak lehet én voltam tavaly rosszkor a 25 fokban, s a 10 kocsis vonaton volt 100-200 ember összesen a kb. 500 férőhelyen...:( ..." Te votál rosszkor. 30-35 fokban van hogy zsúfolásig van minden kocsi. És ez nem ritka.
"Te szoktál bringázni? Ha igen, mondd meg nekem kérlek, a százezres bringádat egy paklikocsiba raknád szívesebben, és a mellette lévő személykocsiba ülnél, vagy inkább egy BDbh kocsit választanál, ahol még látod is, hogy nem viszik-e el? Hát ha nekem százezrem lenne bringára, tuti nem vonatoznék...:)))) Egyeseknek milyen jól megy...:(
"Továbbá ott van még az is, hogy az északi parton van némi kötöttség a továbbítható kocsik darabszámában. A Ds kocsi ugyanúgy "felhasznál" ebből a mennyiségből egyet, mint a BDbh. Aztán majd lehet olvasni megnt olyan cikkeket, hogy "Teherkocsiban szállítja az utasokat a MÁV"..." Húha, mintha oly tömegek lennének még arrafele....? Vagy csak lehet én voltam tavaly rosszkor a 25 fokban, s a 10 kocsis vonaton volt 100-200 ember összesen a kb. 500 férőhelyen...:(
ébresztő!!!, már nem 199x-et írunk...:(
Ha meg a férőhelyek száma a gond, akkor nem a 60 ülőhelyes Bko-kkal kéne bohóckodni, mert azok aztán pláne nem alkalmasak errefelé...S máris elegendő lenne rövidebb szerelvény is...
"Amiatt meg ne aggódj, hogy az összes pakli a Déliben fog állni, egy párnak biztosan lesz fordája is. De a csoportok is szép számmal jelentkeznek tavasztól őszig, és azokat is el kell szállítani valahogy." Párnak??? 15-ből 4-nek? kb...:(
Ezért érdemes rájuk költeni milliókat, hogy "ha majd megjelenik pár bicikklis, akkor mozogjanak"...
De biztos az a jobb, ha nincs minden vonatban folyton közlekedő kerékpáros kocsi, mert nehogy már valamit is nyújtson a START az utasoknak....
"Élt az azért tovább, de valamiért egyesek szerint jobb, ha azok a járművek a Déliben állnak, s várják a csoportokat, mert azt nem szabad, hogy rátesszük a vonatra, s csak úgy felszállnak rá a biciklisek...:)"
Te szoktál bringázni? Ha igen, mondd meg nekem kérlek, a százezres bringádat egy paklikocsiba raknád szívesebben, és a mellette lévő személykocsiba ülnél, vagy inkább egy BDbh kocsit választanál, ahol még látod is, hogy nem viszik-e el? Hozzáteszem, a BDbh-kban sem sokkal kevesebb hely van a kerékpároknak, tekintve, hogy a Ds kocsik nem tánctermek, hanem van benne kezelőfülke, oldalfolyósó, stb. Továbbá ott van még az is, hogy az északi parton van némi kötöttség a továbbítható kocsik darabszámában. A Ds kocsi ugyanúgy "felhasznál" ebből a mennyiségből egyet, mint a BDbh. Aztán majd lehet olvasni megnt olyan cikkeket, hogy "Teherkocsiban szállítja az utasokat a MÁV"...
Amiatt meg ne aggódj, hogy az összes pakli a Déliben fog állni, egy párnak biztosan lesz fordája is. De a csoportok is szép számmal jelentkeznek tavasztól őszig, és azokat is el kell szállítani valahogy.
"- Már két Startos forrás is megerősítette nekem, hogy a távolsági gyorsokban két IC kocsi most már szinte 100%."
Áprilistól? Amúgy milyen jól fog mutatni mondjuk egy Ap meg 1 Bp a többi meg farnkó By meg B... Szerinted melyik részbe szállnak majd az utasok? Vagy ez is úgy lesz mint a Szegedi IC-ken?
"- A Desiro-kkal kapcsolatban olyan infóm van, hogy az 1-es pótlék és 2-es pótlék bevezetése közti időben nem lesznek. Nem azt mondták, hogy a gyorsokban nem, hanem abszolut nem. Bár ha eltűnnek április 1-jén, akkor valóban botrány lesz."
Így legyen.... Vagy maradjanak helyi személynek.
Ez az IC kocsis dolog lesz nyáron is? Mert akkor jó lesz majd M62-essel huzigálni a vonatokat... Vagy úgy csinálják mint 2 éve a gysev halbik miatt? (M62+M41)
"De az biztos, hogy a 29-esen a korábbi évekhez képest kevesebb desiro lesz a Füred-Tapolca szakaszon, mert nem lesz vonat nyáron, amibe azt lehetne tenni..."
Ez sajnos valóban így van. Egy-két kivétellel csak Fehérvár-Füred-Füred személybe rakhatók be.
Pl. 9720-9725, 19722-9715, 9724-19713, 9718-9731 párosokban tudom elképzelni, plusz ott van még az új viszonylat, Tapolca-Keszthely.
- A Desiro-kkal kapcsolatban olyan infóm van, hogy az 1-es pótlék és 2-es pótlék bevezetése közti időben nem lesznek. Nem azt mondták, hogy a gyorsokban nem, hanem abszolut nem. Bár ha eltűnnek április 1-jén, akkor valóban botrány lesz.
"-Arról, hogy az összes helyi személy Desiro lesz nyáron, nem is volt szó." Pedig megnézném, ahogy nyomorognának fel a Déliben mondjuk a 9712-re, 9716-ra...:( De az biztos, hogy a 29-esen a korábbi évekhez képest kevesebb desiro lesz a Füred-Tapolca szakaszon, mert nem lesz vonat nyáron, amibe azt lehetne tenni...
"-Db kocsiról sincs tudomásom, legfeljebb Ds-ről, de az is kb. 5 percig élt." Élt az azért tovább, de valamiért egyesek szerint jobb, ha azok a járművek a Déliben állnak, s várják a csoportokat, mert azt nem szabad, hogy rátesszük a vonatra, s csak úgy felszállnak rá a biciklisek...:)
" -IC-kocsiról volt szó, de az 1-es pótlékban semmi erre utaló jelet nem láttam, tehát ez számomra elég kétségessé teszi a bevezetést." Akkor biztos nem lesz, talán majd, ha a fordákat is hajlandók lennének egyesek hatékonyabbá tenni...:( Mert nem lenne akadálya már holnaptól sem, sőt úy sem, ha más vonalakon is bevezetésre kerülne valamennyi gyorsban, csakhát a szokásos kórus...:(((
"-Szinte kizárt, hogy a Desiro-k ne közlekedjenek a 29-esen. Politikai öngyilkosság, nincs olyan vezető, aki áldását adná rá. Ha úgy fogalmazol, hogy a gyorsokban nem közlekedik, az más tészta, de még az sem lefutott dolog." Hát azért érdekesen mutatna a desiro végére akasztott paklikocsi..:)))
Személyben van azoknak a helye, hol szólóban is elegek lennének áprilisban , de májustól is legfeljebb 1-1 vonatot kellene duplázni, persze kizárólag csak Fehérvár-Füred között...
-Arról, hogy az összes helyi személy Desiro lesz nyáron, nem is volt szó.
-Db kocsiról sincs tudomásom, legfeljebb Ds-ről, de az is kb. 5 percig élt.
-IC-kocsiról volt szó, de az 1-es pótlékban semmi erre utaló jelet nem láttam,
tehát ez számomra elég kétségessé teszi a bevezetést.
-Szinte kizárt, hogy a Desiro-k ne közlekedjenek a 29-esen. Politikai öngyilkosság, nincs olyan vezető, aki áldását adná rá. Ha úgy fogalmazol, hogy a gyorsokban nem közlekedik, az más tészta, de még az sem lefutott dolog.
Áprilistól a nyári menetrend bevezetéséig várhatóan nem fognak Desiro-k közlekedni a 29-esen. Lesz viszont a gyorsokban Db kerékpárszállító és IC kocsi is.
Ötezer fő körüli létszámból olyan 2-300, vagy még annyi sem, aki nem mozdonyvezető. Ebben nem csak a vezetők vannak bent, hanem az mozdonyirányítók felvigyázók stb.
Már csak az a kérdés a TRAKCIÓ melyik területéről beszélsz.(azért nem ilyen jó az arány)
"Erre azért ne vegyél mérget. Amúgy a filmben is jól láthatóan nem a hóviharban dolgoznak, hanem annak elmúltával, úgyhogy kicsit mellényúltatok, olyan Indóházas módra..."
Viszont:
- előre felkészültek a télre
- bizonyos hómélység felett (15 cm) már nem szabad hókotró nélkül vonatot közlekedtetni, ehhez képest nem elég, hogy csak úgy elküldik a Bz-t, utána is simán kiküldtek két(!) segélymenetet is hókotró vagy hóeke nélkül. Persze, hogy mindkettő elakadt.
Ötezer fő körüli létszámból olyan 2-300, vagy még annyi sem, aki nem mozdonyvezető. Ebben nem csak a vezetők vannak bent, hanem az mozdonyirányítók felvigyázók stb.
A filmeket elnézve mégis azt mondhatjuk: valahogy jobban, pontosabban, gyorsabban megbirkóztak az olyan hóakadályokkal, amely a hétvégén egy Bézé-motorvonatot és a mentésére indult szerelvényeket is fogságba ejtette másfél napra.
Erre azért ne vegyél mérget. Amúgy a filmben is jól láthatóan nem a hóviharban dolgoznak, hanem annak elmúltával, úgyhogy kicsit mellényúltatok, olyan Indóházas módra...
Éppen itt a lényeg: Nem egy újjabb pályás cég, hanem a Zrt. állományába (Tvg, Udj mellé) az alosztályokhoz.
És akóR az egyszeri pályamester sem hívja be a kft-seket a főnök kontójára... ;-)
Kérdésedre a válasz: Nem hiszem, én az idén télen többször hívtam be őket, igaz akóR házi készenlétből. (Volt olyan csapat amelyik meg se érkezett, máskor meg 4 órás volt a gyorsreagálás. És olyan is volt hogy a baleseti készenlétet küldtem ki pótolni őket a munkájuk elégtelensége miatt... Igaz ekkor meg a "Kapuvár-Fertőszentmiklós közötti" kft alvezére reklamált.
Alakítsál egy pályás céget (vagy társulj be az egyikbe...), utána jöhet az átalad felvetett probléma. Csak nehogy az ilyen esetben történő hóekés alkalmazáshoz is aloszt.vez.-i engedély kelljen, mint a külsős hómunkások alkalmazásához. Ez a rendelkezés még mindig megvan egyébként? Vagy mióta én emiatt voltam annó szőnyeg szélén, nem próbálkozott vele senki?
Pl. a Pályások vegyenek 5-6 Szergejt, 10 - 12 mozdonyvezetővel és akóR a tél meg van oldva, nyáron meg mehet az anyagolás, esetleg felkoptatják a nosztalicska állát a konkurenciával.
Máshogy itt sosem lessz készenlétben hótoló arra az évi 1-3 alkalomra.
Fő a változatosság! Nem igaz? :p Azért szerintem lenne mindannyiunknak egy pár ötlete a spórolásra. A Trakciónál mennyi is a teljes létszám és mennyi ebből a mozdonyvezető? A többi meg ugye, hogy ott is mire van azt ember nem tudja...
Nem, nem ült rajta. Annak idején én is úgy kerültem be a hóekés buliba, hogy megjöttem valahonnan, és a szolgálat további részében a tehervonat HELYETT! hóekéztem. És ez nem tegnap volt, akkor még sem Trakció, sem spórolás. Az meg szerintem érthető, ha a Tr saját költségére nem hoz be +embert, csak azért, hogy legyen ott valaki, ha valami történik. Ez sehol sincs így, még nálatok sem.
Ez nem az átszervezősdi miatt van. Régen sem ült ott az ember a hóekés gépen egész nap. Igaz, akkor legalább volt ekés gép készenlétben. Most is lett volna, ha az illetékes urak időben megrendelik.
De igen.
Ugyanis a TRAKCIÓ is spórol.
Kb két-három hete a 9725 fekve maradt Csajágon.
A 9716-os továbbító gépét kellett elküldenem,mert nem volt ember,aki segélygéppel kiment volna érte.
Gyakran úgy segítem ki a felvigyázót,hogy az állomási tartalékot lemondom (megoldom máshogy ez történ vasárnap is),és az onnan felszabaduló embert veti be.
Ez nem az átszervezősdi miatt van. Régen sem ült ott az ember a hóekés gépen egész nap. Igaz, akkor legalább volt ekés gép készenlétben. Most is lett volna, ha az illetékes urak időben megrendelik.
"Ekkor a hóekés Szergej (M62 187) már a szomszéd állomáson (Polgárdi-Ipartelepek) volt, de azt hitték, remélték, nem kell majd bevetni. Később derült ki, hogy kell rá a pályamester is, akiért vissza kellett menni Székesfehérvárra"
"Akkor még csak jött a 187, és azért ilyen későn mert tényleg arra próbáltak játszani, hogy ne kelljen a szergej. Végülis kérték a toló menetet és akkor derült ki, hogy kell a pályamester aki a géppel együtt csapatott le Iparra... Persze mire előkerült az +15 p."
Ezzel kapcsolatban - lehet, h borzasztó naiv vagyok... - csak azt szeretném kérdezni, hogy ha - mint kiderült - egy hóekés Szergej mintegy 10 perc alatt megoldott minden problémát, miért játszottak arra, hogy ez ne kelljen? Annyira drága???(Összehasonlítva a 3 másik elakadt mozdonnyal + Bz-vel + az egy napos forgalomkieséssel) Annyira komplikált egy hóekét felszerelni??? Miért nem ez volt az első, amivel próbálkoztak??