Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 15920
Előzmény: Törölt nick (15919)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 15919
a prezentációban szereplő térkép egyébként az M9-est elcsalja, végig autópályaként jelöli pedig csak félpálya; vagy rosszul látom?


Előzmény: Roger Preed (15825)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 15918

(mármint: jobb-ma-egy-túzok, hogyafeneessenbele)

 

 

élménybeszámoló:

tegnap du elrándultam debrecenbe:

 

31es: okádék xar...

 

33as: frankón rendberakták a hortobányi szakaszt

 

4es: kibaszott forgalmas, és annak ellenére, hogy már sötét volt, és esett a hó meg az eső, mindenki ment, mint állat, igyekeztem a 70-90-nel menő kamionoktól nem lemaradni (ezek frankón mutassák az utat) bár az útból SEMMIT nem láttam, de sokaknak ez is kevés volt, így előzgettek 1000-rel...

 

ez napi szinten nem a hosszú élet titka...

Előzmény: Törölt nick (15917)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 15917

valami jobbamegytúzok lelőhely van ott, vagy miafene...

 

asszem nyomvonalvezetésileg ez jelenleg az idiotizmus csúcskategóriája... :-)

Előzmény: Törölt nick (15915)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.20 0 0 15916
Az alagutas verziónak szerintem nem valósul meg, mint ahogy a Munkás körút is inkább Munkás körszerelet-gyüjtemény lesz.
Előzmény: Törölt nick (15913)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 15915
az M4 berettyóújfalu körüli kutyulásáról lehet tudni valamit?
van valami oka (pl. természetvédelem stb.) hogy délre tesz egy kanyart É helyett?


Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 15914

hát én elég növekedéspesszimista vagyok...

 

az utóbbi 6 év meglehetősen durva növekedést eredményezett (a motorizációban), de innen szerintem egy átmeneti stagnálás után erős hanyatlás jön...

(hacsak nem találunk olyan balekot, aki tovább finanszírozza a dőzsölésünket... :-))

 

 

azmeg ugyan igaz, hogy a városi hidat a hídfőknél lévő sugárirányú utak közötti forgalom is terheli, de ezek nem ap hidak, itt a körúti forgalom lámpákkal meg van állítva...

tehát ha fullon is van a 2x2es körút, a 2x2es híd akkor is bírja a terhelést...

 

(perszeha a körvasúti körút végig különszintű lesz (városi gyorsforgalmi), akkor kell a hidakon a +1 sáv irányonként...

 

pl. az M0D dunahídjai azért túlterheltek, mert ott a folyamatosan ömlő 2x2-re terhelődik rá a lokális dunakeresztezési forgalom...

(az M1-M6 között igazából még bőven elegendő a 2x2sáv...)

 

Előzmény: Törölt nick (15913)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 15913
hát ez az, 140 körül volt az árpád híd
láttam valahol egy kimutatást, hogy ha a margit hidat lezárják, akkor kb. felmegy majd az m0é előttire a forgalom; aztán amikor megépül az aq-i akkor megint csökken

de nem sokkal, mert addigra még több autó lesz

az az egyszerű helyzet, hogy ebben az országban/városban meg fog duplázódni a gépjárművek száma és ez ellen nem lehet sokat tenni
továbbá a jólét növekedésével az utazások száma is nő

ezért írtam, hogy hídból sosem elég, kelleni fog a 3 sáv

az albertfalvi és az aq-i híd ráadásul a körvasút menti körút hídjai lesznek, az egyik oldalról az M10 a másik oldalról alagúton át (!) az M1 az egérúton át beletorkollni

plusz ha a körút majd csak 2x2 lesz, akkor is közvetlenül a híd környékén még lesz betáplálás: váci út, szentendrei út, budafoki út, soroksári út
Előzmény: Törölt nick (15912)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 15912
asszem úgy 140e körül... (...volt az ÉM0Híd átadás előtt, most nemtom mennyi... talán 100e)
Előzmény: Törölt nick (15911)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 15911
erm, árpád hídon mekkora a forgalom?
Előzmény: Törölt nick (15904)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.20 0 0 15910
nimbysták mindenütt vannak.

de van annyi pénz, amennyiért nekik is korpásodik a hajuk.

ide a rozsdást, hogy a völgyhíd árának tizedéért már sorbaálltak volna.
Előzmény: alibi-man (15846)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 15909

üdv a topicban...

 

asszem ez meszes talajstabilizáció lehetett...

 

aztán, hogy jó lett-e fasírt, majd kiderül, ha átadták az M31et... :-)

Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (15900)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 15908

Olvássátok el és várom a hozzászólásokat!

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=85658747&t=9013571 :-)

Előzmény: esparzsolti (15901)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 15907

ennyi erővel nem érdemes 160-nal közlekedtetni a vonatokat se mert 120- hoz képest 100 kilométeren szintén csak 12 perc a különbség, szóval a francnak se kell a gyorsabb vonat....

 

és ez így is van... :-))

Előzmény: Törölt nick (15898)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 15906

hogy a legnagyobbat ne hagyjam ki: nem lehet díjat szedni, mert nincs alternatív útvonal...

 

dehogynem: ott lesz végig a régesrégi (településeken átmenő) 4es...

 

(ami most 400as + 4es + 40es + 32es + 4es frankenstein)

 

törökszenmiklósnál még az elkerülőt is meghagyják, és új nyomvonalon megy a 2x2es út...

 

 

Előzmény: Törölt nick (15895)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 15905

kicsit elszaladtál a sávokkal...

 

egy 2x2es napi 80e-et elvisz (bár akkor már fullon van), annyi meg a büdös életbe nem lesz a 4esen...

 

...meg más autópályán se nagyon... (talán az M1 és M7 fővárosközeli szakaszait leszámítva...)

Előzmény: Törölt nick (15885)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 15904

az albertfalvi / aq.i hídhoz még annyit, hogy sztem nem érdemes csak 2x2 sávosra építeni őket, hanem egyből 2x3+vill kéne, hídból sosem (?) elég..

 

hiába építed 2x3-asra, ha nem a híd a szűk keresztmetszet...

 

egy 2x3as híd kényelmesen elbír napi 120e járművet...

 

honnan veszel olyan városi utakat, amik ennyit oda- és elvezetnek?

Előzmény: Törölt nick (15883)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.19 0 0 15903
mi bajod van?
Előzmény: AcidMan (15899)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.19 0 0 15902
hosszú 'ó'-val írják benne a kilóóómétert
ennyi..
Előzmény: esparzsolti (15901)
esparzsolti Creative Commons License 2008.12.19 0 0 15901

Sziasztok!

 

Már sok alkalommal felmerült itt a fórumon, hogy miért épül alagút  az M6-oson!

Itt egy érthető magyarázat.

 

http://www.unitef.hu/index.php?lang=HU&cid=450

 

Olvássátok el és várom a hozzászólásokat!

IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2008.12.19 0 0 15900
Hát ahhoz h jó vagy rossz tudni kéne mi ez és mi célból épült.

Pl: útalap vagy ideiglenes felvonulási út, vagy párhuzamos földút vagy talajcsere

Egyébként ha útalap természetesen nem jó. Útalap készitéséhez az alatta lévő földmüvet jelentősen, a közvetlenül a pálya alatti 50 cm-réteget mégjobban (TrG=90 %) tömörségűre kell tömöriteni. A szükséges teherbirás a pályaszerkezet alatt E2= 50 MN/m2. Ha ez nem teljesül, talajjavitó réteg beépitése szükséges. Ennek vastagságát méretezni kell, de általában minimálisan 20 cm vastag.

A megfelelően elkészitett útalapon sem a cipőd lenyomata, sem egy erőgép vagy kamion gumikerekének a nyoma nem látszódhat! Még 5 mm benyomódás sem lehet.

Egyébként én is szivesen felteszek olyan fotót, mely a darált hús elkészitését mutatja egész a kis coca megszületésétől akár. Valószinüleg ugyanilyen gusztustalan lesz mint ez a kép. Ettől persze még a fasirtot nagyon szeretem. És persze lehet belőle rossz vagy jó fasirt egyaránt. De az is lehet hogy hurka vagy kolbász a vége. Darált hús korában még nem tudni :)
Előzmény: Törölt nick (15857)
AcidMan Creative Commons License 2008.12.19 0 0 15899
Sztem nézzél már rá egy térképre, mert szénné égeted magad...
Előzmény: Törölt nick (15898)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.19 0 0 15898
a 90 meg a 110-hez képest 100 kilométeren 12 perc
miért nem építünk csak 90-es utakat?

szerintem te vagy demagóg a sebesség tekintetében...
ennyi erővel nem érdemes 160-nal közlekedtetni a vonatokat se mert 120- hoz képest 100 kilométeren szintén csak 12 perc a különbség, szóval a francnak se kell a gyorsabb vonat............

---

kevesebb út, igen, mert pl. az m1-1-es út esetén van 3 sávod, a(z nem)4 esetén meg lesz 2 irányonként

továbbá ha baleset van valamelyiken, át lehet terelni a másikra és vissza, ugyanez van felújításkor is, tehát valóban kevesebb a kapacitást, momentán 33 %-kal, ha az m4 három sávos lenne, akkor csak 25 %-kal

----

a baleseti kockázartól annyit, hogy az m0-n sincsenek szintbeli kereszteződések.....igaz, leálló sáv sincs...

az M4 esetén hol lesz ott a régi 4-es? EZ lesz a 4-es út, erről beszélünk. nem lesz autópálya ÉS főút, ami elkerüli a városokat (ld. 1-es), hanem lesz városon keresztüli dzsumbuj ÉS kétsávos főút

----

és mégegyszer: nem lehet majd pénzt szedni, tehát egy rakás bevételtől esik el így az állam pedig épít egy kvázi-autópályát





azt meg már meg se merem kérdezni, hogy tényleg reális e KÉTSZÁZ kilométeren át kétsávos főutat építeni proper autópálya helyett?????!!!!

főleg ha tudható (!) hogy az M3-ról egy rakás forgalom fog ide átkerülni, tehát a jelenlegi 4-es főút forgalmánál nagyobb fogalom várható, ha bp-határ szakasz kész lesz
Előzmény: Roger Preed (15896)
micsubicsi Creative Commons License 2008.12.19 0 0 15897
Nekem is csak annyi a bajom vele, hogy nem épül külön szintű csomópont mindenhol.
Előzmény: Roger Preed (15896)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.19 0 0 15896
"cserébe kapunk lassabb sebességet, kevesbb utat, kisebb kapacitást, nagyobb baleseti kockázatot, baleset esetén nincs alternatív útvonal"

Ne legyél már ilyen demagóg.

Lassab sebesség. 130 helyett 110 az 100 km-en elméletileg 7-8 perc. A teherforgalom miatt amúgy se lehetne kihasználni a 130-at (lásd M5).

Kevesebb út. Nem tudom értelmezni a "kevesebb" fogalmát. Három méteres múszaki sáv helyett 2 méter szerintem nem olyan egetrengető veszteség.

Kisebb kapacitás. Mennyivel kisebb? Nem hiszem, hogy olyan jelentős kapacitáscsökkenés törénne a sebesség csökkenésével. Pláne, hogy ha jelentős a teherforgalom.

Nagyobb baleseti kockázat? Ugyan miért, ha nem lesznek szintbeli keresztek és körforgalmak? M4 és M86 esetén se fogják ezeket kispórolni szerintem.

Baleset esetén nincs alternatív útvonal. Az M1 esetén ott az 1-es, M3 esetén ott a 3-mas, az M4 esetén ott a régi 4-es. Az miért nem alternatív útvonal?
Előzmény: Törölt nick (15895)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.19 0 0 15895
spórolás? mennyit spórolunk? 10-30 %-ot?

cserébe kapunk lassabb sebességet, kevesbb utat, kisebb kapacitást, nagyobb baleseti kockázatot, baleset esetén nincs alternatív útvonal,


hogy a legnagyobbat ne hagyjam ki: nem lehet díjat szedni, mert nincs alternatív útvonal

na akkor most melyik is az 'occsóbb?'...
Előzmény: micsubicsi (15891)
kvte Creative Commons License 2008.12.19 0 0 15894

 

Azért a hídépítő lobbi Berettyóújfalunál is próbálkozik... Minek oda 2 híd, miért nem és össze korábban az M4 és az M35? (Mondjuk Berettyóújfalutól ÉNy-ra)

Roger Preed Creative Commons License 2008.12.19 0 0 15893
Szerintem ezzel semmi gond nincs. Ha a különszintű csomópontok megépülnek.
Előzmény: micsubicsi (15891)
micsubicsi Creative Commons License 2008.12.19 0 0 15892
Jah igen, bocs, Törökszentmiklósnál elnéztem. Ezek szerint Abony és Kisújszállás marad ki.
Előzmény: Roger Preed (15890)
micsubicsi Creative Commons License 2008.12.19 0 0 15891
>Hogy miért nem autópálya jó kérdés. Szívesen megnéznék egy költség-haszon összehasonlítás autópálya és autóút (2*2 sáv, 110-es tervezési sebesség, különszintű csomópontok) között.


Ha megfigyeled a kormány egyre inkább ezekre megy át. M6, M43 autópályaként épül, de lásd az M4, M44, M86..2x2 sávos autóutak/főutak lesznek. És már ez így lesz, ezen spórolnak, hogy nem pályát hanem főutakat építenek.
Előzmény: Roger Preed (15889)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!