Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Szütyinek igaza van, nem nagyon lehet odaférni a vezérállásba ilyen utakon. Gyerekek, nők ilyenkor mind elsőbbséget élveznek, de ha van türelmed kivárni akkor tudsz fotózni vezetőállást. Menet közben mostanában már nem nagyon engednek föl nosztalgiás utakon. Pedig emlékszem a 2002-es pozsonyi úton egyszerre hatan-nyolcan utaztunk fönn.
Ha valakit érdekel mégegyszer elmondom, hogy február 6-án Nohabos különvonattal megyünk Mohácsra. Gyönyörű helyeken fog haladni a vonat, nagyon jó kis társaság lesz. A jegy nem túl olcsó: 7500 Ft.
Nem akarlak elkeseríteni de egy ilyen vonaton is elég nehéz lesz a vezetőállás közelébe férkőznöd, a nagy tömeg miatt:-), max amikor legel a vonat az érkezés és indulás között.
Én sem szeretnék lemardni a 22-én lévő nyílt napról, ezért is szeretném megkérdezni, hogy kb. mikor lesz. Mikor jön ki a fűtőházból, mikorra érdemes odamenni? Előre is kösz.
Hosszú ünnepi/pihenő/szabadságos idő elteltével ismét elérhető vagyok, és bekapcsolódok az élet körforgásába! -:))
Kapásból reagálok Nohabpeti legutolsó írására: remélem, hogy idén is lesz vasutasnapi különvonat, amelyen kedvező áron részt lehet venni, talán időben értesülünk róla. Én a tavalyin vettem részt, és nagyon korrekt tájékoztatást kaptam a szervezőktől, tartsák meg jó szokásukat!
vasutasnapi Nohabos különvonati túra ami tavaly is volt.
Na ez meg a másik kérdésem:erről már kétszer is sikerült lemardnom,és csak utúlag,képeslapról értesültem...pedig tudtam volna hol érdeklődni...
Minden infó érdekel a következőkkel és az eddigiekkel kapcsolatban is (szervezők,menetrend,jelentkezés-részvétel.költségek.....stb)
A régi szép idők elmúltával szeretnék végre úgy utazni valahogy Nohabbal,hogy nem kerül annyiba mint egy repülőút...és ennek a tetejébe valami VBO-ról szalasztott "ki ha én nem" típusú vasárnapi mv azt sem engedi meg,hogy készítsek néhány fedélzeti fotót a gyűjteményemhez...
Az elkövetkező 1-2 évben biztosan nem lesz, mivel nincs megint felesleges 200eFt-om a célra. Ugyanis a részvételi díjak és egyéb bevételek után is még ennyi volt a költségvetési hiány. Akkor még én is megtehettem, most már egy sokmilliós forgalmú Kft sem teheti meg, hogy 200eFt-ot bukjon egy ilyen úton...
Meg van a dolognak más vetülete is, amit most nem ragoznék. De ha csak az anyagiakban gondolkodunk, akkor is olyan 1-2 millió körüli összeg lenne a mozdony és kocsibérlet, hivatalos áron, távolságtól függően. Szóval, mondjuk 200 fővel számolva, bele kerülne 5-10eFt-ba... Hivatalos áron.
"a nagyobb vidéki csomópontok környékén is voltak átállítós vonatok"
Igen voltak, pl. Szolnok-Szajol között. A 70-es, 80-as években Szajol teherforgalma főleg az ott lévő MOL (ÁFOR) és ÁTI köztárház miatt igen nagy volt, sok esetben a kb.20 vágányból csak néhány volt szabad. Ide érkezett még ezen felül a 130-as vonal teherforgalma, ezeket a helyi tartalék megrendezte, a két állomás között pedig az elegyet az átállítós gép, általában V42 továbbította.
Egyébként Nohabot is (ritkán) láttam tehervonatozni, pl. a 013-ast Ferencváros Nyugati Rendezőbe érkezni késő este hosszú teherrel 1990-ben. Nem tudom, hogy ez a fordájában volt-e, lehet hogy gépmenetben kellett volna csak kisegített mert nem volt más gép. A 019-est is láttam tehervonatozni még kormányzati korában, a 100-as vonalon '86 körül vitt Bp. felé egy tehert, gondolom atomvonattal mehetett Záhonyba majd vissza ezt kapta.
Az átállítós vonat az olyan meneteket takarja - ill. inkább már csak takarta, mikor még nagy volt a teherforgalom - amelyek a rendezö pályaudvarok, vonatindító állomások között, hozták-vitték a tehervonatokat. PL.: Fradiból v. Rákosrendezöröl a megrendezett tehervonatot elvitte "átállította" pl. Köbánya-Kispestre vagy Budaörsre, ahová a vonatgép jött a vonatért esetleg egy Fradiba tartó vonattal. A két gép itt becserélt, a vonatgép immár új vonatával elindúlt visszafelé, az átállítós pedig vitte az érkezett vonatot a rendezöpályaudvarra. Anno Pesten pl. volt körvasúti átállítós ami nem is egy gépet takart, hanem szükség szerint kettöt-hármat. Hogy Nohab csinált-e ilyen szolgálatot, azt nem tudom, de "szabad Nohab"-nak járt, ezt viszont biztosan tudom. A szabad Nohab és a szabad villany nem csak körvasutazott, hanem szükség szerint valamelyik vonal nagyobb állomásáig, esetlega rendeltetési állomásig vitte a vonatot és alkalmas vonattal visszatért. Így elöfordult olyan, hogy Délis mozdonyvezetö Miskolcon végzett és onnan jött haza önköltségben.
Az átállítós vonatnak (és a szabad Nohabnak, villanynak és az egykor valószínüleg gözös formában is létezö szabad gépnek) több elönye is volt. A már elkészült vonat nem foglalta a helyet valamelyik rendezö pályaudvaron, a gépeket is jobban ki lehetett használni, mert kevesebb volt a gépmenet, várakozás, stb., és a személyzetet is jobban lehetett vezényelni, mert biztosabban lehetett tudni, mikor-merre jár és nagyjából hol fog végezni.
Gondolom ugyan ilyen rendszerben a nagyobb vidéki csomópontok környékén is voltak átállítós vonatok, de ezekrQl semmi információm nincs.
Azt nem írtam, hogy ezt egy picit előbb kellene megbeszélnünk az elfoglaltságok miatt. Most szombaton, ha nem dolgozom, akkor már elígérkeztem Nohabékhoz segíteni Kis Kedvencünk rendbetételére. D e ez nem azt jelenti, hogy más időpontban ne lenne jó. A Szombathely és környéke különösen érdekel, mert nem jártam arra még.
A legjobban akkor jön ki a káefté, amikor az éretlen színűt adja el, de az érett dolgozik. Az a tuti, a gépem itt pihen a szomszéd ólban, de közben csinálja a pénzt valahol vidéken.
Kösz' a választ! Bár nem hinném, hogy selejt után még tartoznak valamelyik GF-hez... Én inkább arra tippelnék, hogy jelképesen "átállítják" őket [itt jön a szakszókincs hiánya] az állományból a... "S 2000. XX. XX." állapotba...