Próbálok segíteni ülésfűtés ügyben saját tapasztalat alapján.
Rajzom nekem sincs, de elmondom, hogy van az ülés alatt egy fekete dobozka, abba mennek bele a drótok. Belemegy a 12 volt + és a test. Belemegy 3 szál a fokozatkapcsolóról, 2 szál a támlából (fűtés), 2 szál az ülőlapból (fűtés) és még 2 szál az ülőlap hőérzékelőjéből. Tapasztalat szerint 99%, hogy az ülőlap fűtőszála van elszakadva (nekem is). Mivel a támla és az ülőlap sorba van kötve, így egyik sem fűt. Sajnos az ülőlapban a bőr, a szivacs és a fűtőszál egybe van ragasztva, csak rongálással bontható. Ki kell venni az ülést, levenni az ülőlapot, majd multiméterrel kimérni a fűtésszálat. Ha az ellenállása végtelen, akkor szakadt. Egy fórumtárs véleménye szerint egy éles szikével szét lehet fejteni a rétegeket addig, amíg meg nem lesz a szakadás. Forrasztás, majd valami anyaggal be kell burkolni a forrasztást, hogy ne törjön el megint a súlyunktól, valami fújható ragasztóval megragasztani, majd mehet vissza minden. Nem egyszerű. Én kivettem az ülést, van vagy 30 kiló. Szánj rá egy nyugodt napot. Én is azt teszem hamarosan.
Szerintem ha az index körökbe bekötöm a dolgot, az nem fogja zavarni, mert nem fogyasztó, csak egy jelet küld.
A sebességjel meg persze hogy a CAN buszon van. Erről kap leágazást a km óra, a rádió meg a tempomat, az elektromos szervo, meg a fene tudja még mi. Erről szintén csak egy jelszint menne az új holmiba. Szerintem a sebességjel pont úgy van megtervezve, hogy megkaphassák különböző eszközök, akárhány. Hiszen amelyikben nincs tempomat, vagy elektromos szervo, az is működik.
Ha meg valamit háborog a rendszer, legfeljebb kikötöm. Nem félek tőle. Egyenlőre még én vagyok az ő gazdája, nem fordítva. Uff.
Teszek még egy utolsó próbálkozást, hátha mégis megszán valaki és feltölti nekem az ülésfűtés kapcsolási rajzát. Ha nem --nos akkor megint kifagy a fenekem a télen ha hideg lesz. Üdv Tamás
Vettem egy sávtartó rendszert a gépembe. A tükör mögé kell feltenni a kütyüt, figyeli a sávokat, a forgalmat előtted és sípol meg beszél, ha kitérsz vagy ha utolérsz valakit vagy ha lámpánál elmennek előled. Ehhez viszont kell neki a kétoldali index, mint bemeneti jel, mert ha index-szel váltasz sávot, akkor nem szól. Meg kell bele sebességjel is. Honnan tudom ezt legegyszerűbben neki odaadni? Melyik kötegben van és milyen színű a drót? A sebességjel szerintem van a rádió kötegében, az indexet meg levehetem az index karról? Kötött már be valaki ilyet?
Tegnap, ill két nappal korábban olyan jelenséget tapasztaltam a 407 -en ( 2,0 hdi )
menet közben a fordulatszám leesett 0-ra. Az autó megállt. Semmi sárga, ill piros lámpa, semmi hibaüzenet. Utána egyből próbáltam indítani sikertelenül.
4-5 próbálkozás után sem indult. Kb fél óra múlva pöccre indult, mintha mi sem történt volna. Egyből bementem szervizbe, computer- semmi hibaüzenet!!
Tanácstalanság.
Tapasztalt-e már valaki hasonlót. Ha igen merre kell keresni a hibát?
Köszönöm, megkaptam. Lehet, hogy az irónia elkerülte a figyelmedet, de én Angliában élek. Ahhoz bármilyen magyar mester sajnos k..va messze van, az itteni lehetőségeimre kell támaszkodnom. Még egyszer köszönöm.