Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Nekem csak kis filmem van róla de csak 10-15 másodpercig lehet látni őt. Feltegyem a kisfilmet? De az 50MB!!! méretű és csak 4 perces. Ja és nagyon rossz a kép de türhető ha már tizedszer nézed meg.
Sajnos a 017-ről nincs nagyított képem mert mire felujították addigra áttértem a digifotózásra.ha lesz rá +keretem akkor próbálok majd nagyíttatni képet a 017-ről.
Bocs, de a régi telcsim tönkrement, nem tudom megnzéni, volt-e benne számod. Minden este akarok otthonról írni, de állandóan közbejön valami, úgyhogy fogadd el a jókívánságaimat itt :-)
ON
SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY:
Ha gondoljátok, elértek mailben vagy SMS-ben egy olyan szolgáltató telefonján, amelyik körzetszáma hasonlít a Zetor sorozatszámára. A konkrét szám pedig: Félezer - és a V43 1269-as gép utolsó számjegyei, szükség szerint. A hívás a régi számról át van ide irányítva, úgyhogy ha valaki csak azt akarja megjegyezni, akkor SMS-ben nem, de hívással azon is elér.
Előzetes egyeztetés és természetesen a költségeid megfizetése mellett, kaphatnék ezekből a képekből akár cd-re kiírva akár papírképek formájában? Cserébe én is tudok szolgálni hasonlókkal a magyar vasút mindenféle témaköréből.
Én 2000-ben fotóztam a 002-t meg a 019-et félreállítva. Csak újra kell szkennelnem a képeket, kicsit jobb minőségben. Talán majd február elején lesz rá időm.
A képekből főleg M61 006,020 van de van csoportképem is azt a Füstiben fotóztam még 2001-ben.Talán egy kép van 019-ről de már akkor készült amikor 002-vel voltak félreállítva alkatrészhiány miatt Tapolcán 2000-ben.
Azért abban ne bízz annyira, hogy Nohabot fogsz látni Rákos rendező környékén, mert nagyon ritkán mozognak. Én szinte mindennap megfordulok arra és tegnap láttam először. Általában tankolni járnak ki, mielőtt dolgozni mennének valahova. És most nem tudok róla, hogy dolgoznának valahol, legalábbis senki nem jelezte.
A képekből mindenképp szeretnék válogatni és ha van amelyik nagyon tetszik vennék belőle. Főleg életképek érdekelnek és ha lehet Tizenkilencesről! De átnézném mindet!
Az egy régi sztori, még a kilencvenes évek elejéről. Juhász "S 04.01.01" Gyula alatt nem lehetett ilyen döntést megcsinálni, pedig tényleg szinte ingyen lett volna ~10 gép.
Norvégiában nem voltak agyonajnározva, de a legszükségesebbeket megkapták (a hazaiakkal ellentétben). Koszovóban elég jól bírják, és majd kapnak nagyjavítást is szépen egyesével. De nagyobb gond nincs velük, mind megy.
Persze, hogy jó lesz, én már föladtam Neki az én cd-met. Annak viszont nagyon örülök, hogy minden rendben van! Olvastad, hogy tegnap láttam a Hatost? Pont nem volt nálam gép!
Csak nézz rá a képre, már most hogy néz ki szegény Gép. Félek, hogy nem igazán becsülik meg Őket. Mondjuk ebben mi is az élen jártunk, pedig ha valami megbízható és igénytelen mozdony volt ( pl. nagyjavítások nélkül is évekig hibátlanul üzemeltek ), akkor az a Nohab.
Hát inkább ne legyen igazam, de ha vége az ENSZ-igazgatásnak, nekik is végük. Persze nem ez Koszovó legnagyobb baja, de ha a helyiek veszik át a vasutat, az a híres albán precizitás megteszi a hatását.
Ilyet elszalasztani! Fel lehetett volna tölteni az állományt 20 db-ra, milyen jók lettek volna a 29-esre. És azok az érdekes pályaszámok, pl. M61 101, 102, villamos fűtéssel. De úgy tűnik ez nem illik a MÁV új arculatához, vkinek még a meglévő példányok is szúrták a szemét. Érdekes módon a dán, norvég, német magánvasutak nem voltak ilyen válogatósak, pl. egyik sem tolongott a román gyártású 219-esekért, pedig olcsó lett volna...
Jó lenne megtudni, mert sok szép fotóval gazdagodhatnánk.
Biztos olvassa valaki ezt a topicot is a Nosztalicskától, mi lenne ha ilyenkor ideírná, hogy hol lehet majd látnia Gépet az elkövetkező napokban? Biztos kellemes meglepetés lenne sokunknak. Na de erről már annyit beszéltünk...
Ma nagyon örömteli látványban volt részem, mikor menetem át a Ferdinánd hídon. Szokásom szerint lelassítottam, hogy lássam milyen gépek mozognak lenn és megláttam Hatost amint szerintem tankolni ment.
Nem tudja Valaki, hogy talán megint dolgozni fog valahol? Mert ha igen akkor lehetne menni fotózni!
Szerintem nem konkrét esetről van szó, mert ha jobba olvasod (vagy mozdonyvezető barátod, akinek nincs is netje), arról van szó, hogy eddig még nem sikerült ilyen útra mennie.
Skopjéban végeznek szükség és szerint és tervezetten nagyobb javításokat rajtuk. Még kb. 4 évre tervezik üzemeltetni őket, az alkatrészellátásra az UNMIK (vagy mi) révén lesz pénz.
Ha jól tudom először a MÁV-nak lettek fölajánlva valami nevetséges összegért, de mi nem tartottunk rá igényt. Biztos jobban megérte a Szergejeket remotorizálni. :-)
A pozsony út 2003-ban 5000 Ft volt, 2004-ben 5500 Ft és hogy idén mennyi lesz? Szerintem 5500 és 6000 Ft között. Ha a megelőző évek árait veszem alapul és azt, hogy a most február 6-i mohácsi út 7500 Ft akkor kb. ennyi lesz. Sajnos nem is törekszenek arra ,hogy lejjebb szorítsák az árakat és ezáltal többen vehessenek részt hasonló utakon. Megmondom őszintén én drágálom, de mivel más módon nem tudok Nohabos vonattal utazni, így kénytelen vagyok megfizetni.
A zólyomi út 2003-ban Nohabos volt azt tudom, de hogy az mennyibe került azt nem. D eszerintem 5000 Ft körül volt az is.
Vajon meddig fogják szegény Gépek bírni nagyobb javításol nélkül? Nagyon félek tőle , hogy hamarosan sorra le lesznek állítva sorba a meghibásodások miatt. Az összes üzemel még?