Hiányoltam egy olyan topicot, ahol vasúti fényjelzőkről szerepelnek képek - ezért hát nyitottam egyet. :-) Jöhetnek ide fotók mindenféle elő- és fő-, ismétlő- és tolatójelzőről: a lényeg, hogy ne ábrák, hanem valódi képek legyenek, és minél több különféle jelzésképet láthassunk rajtuk. :-)
Persze, voltam a Déliben, a képen látható jelzőtől az alagúton át besétáltam a személypályaudvarig. :-)
Tehát most itt alapvetően kétféle vélemény van. Az enyém az, hogy a képen látható jelzőn azért nincs zöld, mert a következő jelzőn legfeljebb csak 40 km/h-val való továbbhaladást engedélyező jelzés várható, így jelen jelző "legerősebb" jelzése csak a villogó sárga lehet. A Te véleményed pedig az, hogy azért, mert a képen látható jelző nem mutathat haladót. Szerintem pedig mutathat, már ha a villogó sárgát haladónak nevezhetjük.
Lehetnek további bejárati (kijárati) jelzők is,de az utolsón biztosan nem lehet zöld. Ha majd a Déliben jársz,látni fogsz a jelzők árbócán egy kis fehér táblát,amelyen fel van tüntetve arab számmal méterben az a távolság, amely a következő jelzőig van.
Mert ugye a képen nem a személypályaudvar bejárati jelzője látható, hanem az az előtti, aminek felül villogó sárgát kell adnia, ha a személypu. is meghúzta a bejáratot. Ebben az értelemben a villogó sárgát, vagy a sárga-villogó sárgát én haladónak nevezném.
Ha jól tévedek akkor állandó 20-as lassújel van valamennyi bejáró vonatnak a fejállomásainkon. 20 km/h-ra pedig elég kell legyen az a 400-450 m ami a Déliben van .
"Gondolom felmerül a kérdés, hogy miért nincs akkor ezen a jelzőn zöld fény."
Tipp: talán azért, mert a személypályaudvar bejárata soha nem jön meg egy fénnyel, mert nincs meg a fékút a végén lévő mindig vörös jelzőkig? Ez lehetséges?
Ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy ez a jelzés azt jelenti, hogy egészen a Déli végéig csupa egyenes állású váltón jár be (azt hiszem, a 8. vágányra), vagy ez után van még jelző? Mintha úgy rémlene, hogy a tároló kijáratának is vannak fedezőjelzői, tehát a kérdés az, hogy ez a jelző azokra ad előjelzést, vagy a Déli legvégén lévő vágányvégi jelzőkre?
F1: "Budapest-Ferencváros rendezőpályaudvaron olyan fény tolatásjelző működik..." valamint "Budapest Déli pályaudvaron az alagútban folyó tolatások szabályozására olyan tolatásjelző működik..."
Ami Fradiban van és villog, az sztem gurításjelző, mivel a tolatásjelzőnek két jelzési képe van: folytonos kék - tilos a tolatás, folytonos fehér - szabad a tolatás. A gurításjelzőn viszont: folytonos kék - megállj!, folytonos fehér - guríts!, villogó fehér - gyorsíts!, villogó kék - lassíts!, egyszerre folytonos kék és fehér - vissza! (A gurításjelzőn néha két egymást keresztező, egyenként 5 lámpából álló fehér lámpasor van, ahol a vizszintes lámpasor megfelel a kéknek, a függőleges a fehérnek.)
"A D70-nél ez általános jelenség, azaz mindig így változik a jelzési kép, vagy csak előfordulhat? Mert eddig nem láttam még ilyet..."
D70-re jellemző csak. Általában vagy az van, hogy megjön a szabad fény és még mellette egy kis ideig világít a vörös, vagy megjön a szabad fény, aztán pillanatra még bevillan a vörös.
"Más: A Tóvároskert mh. előtti 787-es számú térközjelző előtt az ív miatt van két ismétlőjelző. Mindkettő fehér-sárga fénnyel világított, ugyanakkor a térközjelzőn zöld fény volt! Ez azért lehet, mert az ismétlőjelzőben kiégett a zöld? S mi lesz akkor ha a sárga is kiég? Egyébként hetek óta ígyvan már..."
Valszeg a kiégett a zöld vagy a zöldhöz tartozó fehér. Ha a sárga kiég, akkor pótsárga és pótfehér világít, ha azok is akkor sötét.
Fiúk, ha egy háromoptikás, sárga-vörös-sárga optikaelrendezésű jelző egy sárgával jön meg, az melyik sárga a kettő közül?
Azért vagyok zavarban, mert ha ezt egy háromoptikás főjelzőnek fogjuk fel, akkor az alsónak kell lennie, ha pedig egy olyan négyoptikásnak, amire nem kellett a zöld, akkor a felsőnek. Ez utóbbit támasztja alá, hogy ha egy ilyen jelző sárga-villogó sárgát ad, akkor a felső sárga villog.
A D70-nél ez általános jelenség, azaz mindig így változik a jelzési kép, vagy csak előfordulhat? Mert eddig nem láttam még ilyet...
Más: A Tóvároskert mh. előtti 787-es számú térközjelző előtt az ív miatt van két ismétlőjelző. Mindkettő fehér-sárga fénnyel világított, ugyanakkor a térközjelzőn zöld fény volt! Ez azért lehet, mert az ismétlőjelzőben kiégett a zöld? S mi lesz akkor ha a sárga is kiég? Egyébként hetek óta ígyvan már...