Keresés

Részletes keresés

lapar Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97657

Egyébként meg igazad van, a kutyának egyedül szenvedés az élete.

Az embernek is, mint "falkaállatnak", a legnagyobb böntetés a magánzárka.

És valamiért a kutya a macskát nem fogadja el falkatagnak, akkor sem, ha jó a viszony.

Előzmény: lapar (97656)
lapar Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97656

"4-6 órát van ébren és 18-20 órát alszik"

 

akkor az én kutyám ragadozó :-)

 

(pontosítás kedvéért: a kutya a sakáltól származik inkább, a farkastól távolabb ll)

Előzmény: Bujazliz (97654)
gezaFater Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97655

Kertes házban lakunk, a kutya velünk él, télen bent alszik velünk.

Ha bent vagyunk bent van velünk ha kint vagyunk, kint van velünk.

Nem tűnik boldogtalannak.

Szerintem kutyatartás (állattartás) is gazdafüggő.

És a lányom gyakran elviszi sétálni is, hogy világot láthasson....:)))

Előzmény: Bujazliz (97654)
Bujazliz Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97654

OFF

Sokan tévhitben élnek a ragadozó állatok tartásával.

A természetben egy a farkas mint ragadozó 4-6 órát van ébren és 18-20 órát alszik. A zsákmányejtés mint intenzív mozgás után falkában (!) leheverednek, pihennek, kommunikálnak, alszanak. A kutya a farkastól származik.

Mit csinál egy kertes házi kutya? Szabadon de egyedül(!) futkározik, a gazdával (falkataggal) csak legfeljebb 1-2 órát van együtt. Egész életét mint az öreg, kiközösített falkatag éli le.

A lakásban tartott kutyák többek között emiatt is hosszabb életűek, mint a kint tartott kutyák.

A lakásban tartott kutyák napi ritmusa sokkal közelebb van a farkaséhoz, mint a kinn tartott kutyáké, ha a napi legalább 3 séta időszak nem csak a ház előtti "könnyítésre" szorítkozik, hanem a gazdival legalább 1/2 óra játék, futkározás és séta van rendszeresen beiktatva.

Nekem volt német juhászom, roti-németjuhász keverékem és most egy golden retrieverem. Több mint 25 éve élek együtt kutyákkal lakásban. Egy pici tapasztalatom van ebben a vonatkozásban.

ON

Előzmény: Sz.G.E270CDI (97651)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97653

Amikor még vizen tartottam a csónakot, én minden tavasszal felforrósított étolajjal kentem át a belsejét. 6 v. 7 évig tuti jó volt, utána nem tudom, mert eladtam.

 

Ki a fene szagolja egész nyáron a fáradt motorolajat??  38 fokban isteni lehet....:-)))

Előzmény: csoppika (97635)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97652

Hol lehet kapni ilyen hőmérőt???  (eBay?)    Kell egy! :-)))

Előzmény: feripapa46 (97620)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97651

"Tudomásul kell venni, hogy jobb helyeken az otthon tartott állatok családtagok, nem lehet csak úgy lemondani róluk."

 

Kellene!

 

Én azt is kínzásnak "veszem", amikor nagytestű kutyákat panelben tartanak. Szerencsétlen állatok.:-(

Előzmény: gezaFater (97615)
gábor 321 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97650

Igen, itt frissen volt leápolva.

Előzmény: lapar (97646)
gábor 321 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97649

A képen látható ladikom 5,5X1,38 méteres volt. Szárazon (tavasszal) is nyomott lábrács és egyebek nélkül 200 kilót. Őszre viszont olyan nehéz volt, hogy vért h_gyuztonk mire felhoztuk a vízről. Ezért is csináltattam hozzá egy sólyakocsit később.

A lazúrok közül egy asztalos barátom mondta, hogy a vékony lazúr sokkal jobban ápolja a fát, hiszen a fa szerkezetébe jobban beleivódik, mint a vastag lazúr.

 

Előzmény: bowdy (97648)
bowdy Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97648

Leírtad a varázsszót.

Vörösfenyő.

Kezeletlenül is kibírna 15 + x évet vizes környezetben.

Telítve van gyantával és sűrű szálszerkezetű. 

Ez egyébként érződik  a súlyán, kb  duplája lehet a lucnak. 

Előzmény: gábor 321 (97644)
lapar Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97647

Az viszont biztos, hogy a fáradt olaj a legolcsóbb! :-) (rendszeresen jó is)

A környezetvédelmet hagyjuk :-)

Előzmény: Takyka! (97645)
lapar Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97646

Amennyire én tudom, a 7 évet még kezelés nélkül is illene bírnia, ha jó faanyagból készült.

A képen egyébként frissen van kenve? Mert úgy néz ki, hogy ha nem akkor van rajta annyi festék, hogy nem nagyon ivódik bele a lenolaj.

Én kültéri faszerkezeteknél a jó minőségű vékonylazúrokban hiszek (pl. Milesi), ezek biztos többet tudnak, mint a lenolaj kence. A vastaglazúrok nekem nem jöttek be, le tudnak válni egy idő után, mint a festék, a vékony viszont beivódik jobban.

Előzmény: gábor 321 (97639)
Takyka! Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97645

Dehogy akarok én vitázni! Egyszerűen csak leírom a tapasztalatomat. Aztán majd Csoppika eldönti, hogy ez kell-e neki...

 

Felénk hallottam már fáradtolaj, gázolaj, bitumen-méhviasz, vékonylazúr kezelésről is. De azt nem tudom, melyik a legtartósabb.

 

T.

Előzmény: gábor 321 (97643)
gábor 321 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97644

Ja, és őszre az enyém is így nézett ki.

 

 

gábor 321 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97643

Nem nyitok vitát, nem vagyok asztalos. De attól, hogy a nap kiégeti a színét, attól még a fa porózus szerkezetébe beivódva ápolhatja azt megfelelően.

Ez az én egyéni véleményem.

Az ablakaink fából vannak egy haver csinálta őket  kb 22 éve. Semmi több 100 éves múlttal rendelkező cég, technológia, és egyebek. Mikor megvettük őket, lekentem lenolajjal mind. 3 év múlva lettek beépítve, előtte lefestettem mind 2X sadolin kültéri vastaglazúrral. 3-4 évente lecsiszolom, és szintén ápolom ugyanazzal az összeset. Nem rohad, nem vetemedik. Zárnak rendesen.

Tény, foglalkozni kell vele!!!

G.

Előzmény: Takyka! (97640)
Takyka! Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97642

A padokat Februárban csináltam...

Április:

 

Június:

 

December:

Előzmény: csoppika (97641)
csoppika Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97641

Mindegy...így hirdetik... Remélem az osztrák visszaír...

Előzmény: Takyka! (97640)
Takyka! Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97640

De a lenolaj (a napon) nem bír ki egy szezont!

 

T.

 

Előzmény: L_áma (97638)
gábor 321 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97639

Vörösfenyőből készült ladikom volt 5 évig, 2 évesen vettem.

Minden szezon végén a belseje, drótkefével, csiszolópapírral kitakarítva, majd kiporszívózva volt. Ezután kapott 1 réteg igen vastagon átitatott lenolajat. Tavaszra beivódott annyira a fába, hogy nem kentem már magam össze az olajjal horgászat közbe. Természetesen szezon végére igényelte már a következő kezelést.

Mikor 5 évesen meglátta akitől vettem (ladikokat készített rendszeresen) Ő is elcsodálkozott rajta, milyen állapotban van.

Találtam egy fotót róla. 

Mikor eladtam 7 év után, még akkor sem volt rajta rothadás nyoma. Tény, kimertem belőle mindig a vizet, ha esett bele valamennyi. 

A külsejét, mindig csak vízre tétel előtt kentem le tavasszal. Én speciel autotil alvázvédőt használtam hozzá. A kezelendő felületet szintén drótkefével lekeféltem, ezzel leszedtem a már leperegni szándékozó réteget, illetve a felületet is felérdesítettem vele valamennyire. Egy igénytelen 100 éves villanyrezsón melegítettem fel hozzá az alvázvédőt.

G.

Előzmény: csoppika (97635)
L_áma Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97638

A faladik természetes velejárója. Minden szezonban kenni kell..... 

Előzmény: Takyka! (97637)
Takyka! Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97637

A sikaflexre nem tudok mit mondani, főleg, hogy tudni kellene, melyik a sokból! Viszont, a szezon elején felkent llenolajkencéből semmi nem marad a nyár végére. Megeszi a nap.

 

T.

 

 

Előzmény: csoppika (97635)
Takyka! Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97636

A Dunára továbbbra is kell a 8Ló.

 

+ Nekem az gyanús, ha egy 10éves motort abban az árkategóriában hirdetnek, amibe az eddig általad felrakott motorok kerülnek.

 

T.

Előzmény: tamasir (97633)
csoppika Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97635

Srácok. Facsónakra mennyire jó kezelés a kívül sikaflex belül lenolajkence?

Béci 72 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 97634

Le,de nincs belvízi jogsim.

Szerbeknél nem tudom mennyi a határ,a románoknál 5 lóerő.

Előzmény: pityy palko (97631)
tamasir Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97633

Megint a ti segítségeteket kérem. Még mindig nincs motorom. A múltkori is mehiusúlt, mivel a szerződés kitöltésekor derűlt ki, hogy a meghirdetett és lelevelezett rövidcsizmás ténylegesen hosszú. 

Most van két újabb ajánlatom. Melyiket válasszam a 340-es, merevpadlós 75 kg csónakhoz a Dunára?

1. Honda bf5 4 t 2008-as évjáratú, kevesett használt, szervizelt motort

2. Yamaha 8 le 2t évjárata nem ismert, szervizelt motor

Azonos árban lennének külső tankal, pumpával. 

Sajnos a saját csónakon nem tudom őket kipróbálni a Dunán.

Boarhunter Creative Commons License 2019.01.03 -1 0 97632

Nyáron 80-et fizettem a kutya szervizelésért.

 

Ahmednek elromlik a tevéje, nem hajlandó menni. Nagy nehezen elrángatja az oázis egyetlen teve szervízébe, ott elmondja a hibajelenséget.

-Semmi gond, fáradjon a tevével a kettes boxba.

Megjelenik Musztafa, kezében két féltégla. Összecsapja velük a teve heréit, az megugrik és iszonyatos vágtában kirohan a sivatagba.

Ahmed tördeli a kezeit, hogy fogja Ő most utolérni a tevét?

-Semmi gond, fáradjon a hármas boxba!

Előzmény: gezaFater (97615)
pityy palko Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97631

Azért a hajó sem semmi, hogy 8 éve nem süllyedt el, tehát sok nagy vihart megélt, csak benne lenni kicsit kényelmetlen ha nagy a hullámzás.

Mostanában az Azovi és a Fekete tenger között lehet örömhajózni, senki semmi papírt nem kér. A Dunán simán lemehetnél a Fekete tengerig.

Előzmény: Béci 72 (97625)
szimizso1 Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97630

Pont a légpuska távcsövek bírják a 4000J-t. Fordítva nem igaz. Boldog új esztendőt kívánok!

Előzmény: Dooodi (97627)
szőrmók Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97629

Ez az izgatott közösség azért a népesség kb. fele.(:-))))

Előzmény: justicze (97628)
justicze Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97628

Azt hiszem erre találták ki a "közösség elleni izgatás" btk kategóriát. Hát nincs itt moderátor? :-)

justicze

 

Előzmény: feripapa46 (97620)
Dooodi Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97627

Igazad van, a légpuska távcsövek egyike sem bírna ki egyetlen 4000 joule-os lövést sem :)

Előzmény: pityy palko (97626)
pityy palko Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97626

Dooodi Öcsém!

 

Azért arról se feledkezzünk meg, hogy megfelelő "CSŐ" nélkül szart se ér egyik se!:-)) Persze a csőhöz tartozó szerkezet sem mindegy, hogy milyen!:-)))

(Pl, alig érsz a ravaszhoz és máris durran)!:-)))

Előzmény: Dooodi (97624)
Béci 72 Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97625

http://hajozas.hu/magazin/vitorlazas/abby-sunderland-foldkerules-wild-eyes-vitorlas-megtalaltak/

 

Európában 16 évesen nem is lehet komolyabb hajós jogsit szerezni.

Több mint 3000 km-re volt a partoktól.Jó rádiója lehetett...

Dooodi Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97624

Pityi bátyám, egyetlen dologról azért ne feledkezzünk meg, nagyon nem mindegy mi van a távcső alatt :)

Előzmény: pityy palko (97617)
gezaFater Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97623

:))

Előzmény: pityy palko (97622)
pityy palko Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97622

Papikám! Ez csak egy távcső, majd akkor fossál, ha puska is lesz alatta!:-) Persze nem kell EDITÁLNOD, mert mostanság egy tíz emeletes bérházat öt méterről sem találok el!:-))

(Bezzeg a bárányos koromban még egyik oldalról a másikra is ment)!:-)))))))))))))))))))))

 

Előzmény: gezaFater (97618)
L_áma Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97621

Ahhoz képest, elég lengén vagy öltözve!

 

:))

Előzmény: feripapa46 (97620)
feripapa46 Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97620

Előbb voltam kint a műhelybe ilyen hideg van.

L_áma Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97619

Jah..... ezen keresztül nézve mindenki megpróbálja a legártatlanabb alakot felvenni. :))

Előzmény: pityy palko (97617)
gezaFater Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97618

Te képes lennél csak úgy lepuffantani?

Akkor a következő karácsonyi bulit neked kell fizetni..:)))

Előzmény: pityy palko (97617)
pityy palko Creative Commons License 2019.01.03 0 1 97617

Érdekes! Ezen keresztül én is ma született báránynak látlak, tehát az optikád rossz nem az én fényképem!:-))

 

Előzmény: gezaFater (97616)
gezaFater Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97616

Lehet, h ilyen volt kiskorában..:))

Csak valahogy elfajzottt, és mostanra már egy nagy marha lett.....:)))))

 

Pityy, ne haragudj, de nem tudtam kihagyni!!!!

Természetesen csak móka, mint minden más..

Előzmény: L_áma (97613)
gezaFater Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97615

Nyáron 80-et fizettem a kutya szervizelésért. Bal oldali emlőállomány eltávolítás daganat miatt, és ivartalanítás.

És 10 napig felváltva itthon voltunk vele....

Tudomásul kell venni, hogy jobb helyeken az otthon tartott állatok családtagok, nem lehet csak úgy lemondani róluk.

Előzmény: Sz.G.E270CDI (97614)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97614

Én sem gondolkodnék 1 percig sem, ha bármelyik kutyámat kellene megműteni. Legvégső esetben még a bicajomat is eladnám!! Pedig az nem kis szó.....!!!!;-):-)

Előzmény: L_áma (97612)
L_áma Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97613

Nagyon szeretnél te ilyen szép lenni! Nem megy!

 

:)))

Előzmény: pityy palko (97609)
L_áma Creative Commons License 2019.01.03 0 1 97612

Őszintén? Akinek nincs egy télre való takarmány a tető alatt, és nincs 10 kekke ára a tarsolyban, az ne állatot tartson, hanem ....... névnapot!

Ezzel nekünk minden tartalékunk /majdnem/ elfogyott, de aki ezt nem tudja megcsinálni, az élő állatot ne tartson! Tartson plüssmacit. 

Legyen neki biciklije. Vagy csónakja. Azt forráshiány esetén be lehet baszni a sarokba, azt majd ha lesz rá keret, meglesz. De ez élő.

Én ezt a hátam közepére nem kívántam. Nem akartam. Ezt a gyerek hozta. De ha már itt van az a jószág, akkor azzal tisztességgel kell bánni!

 

 

Akkor is tisztességgel bánunk vele, ha tudjuk, hogy bogrács lesz a vége!

Előzmény: süger (97607)
andreas19 Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97611

Lehetséges, hogy ezen volt egy csomagom, amit október vége óta várok.

:((

Előzmény: Pépépe (97610)
Pépépe Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97610

https://index.hu/kulfold/2019/01/03/tengerbe_potyogott_a_vilag_egyik_legnagyobb_kontenerhajojanak_rakomanya/?fbclid=IwAR2noYUJoJ3blN6rPOdiWOFLR9Ho5fT3EB_qpMc7LAEWdIsdKA_jPw4SlDg

 

A holland parti őrség szerint legalább 270 konténer hullott a tengerbe a világ egyik legnagyobb konténerszállító hajójáról, az MSC Zoe-ról. 

 

....

 

 

A Reuters hírügynökség szerint Hollandia partjainál laposképernyős tévéket tartalmazó konténereket mosott partra a víz, szóval a helyi kincsvadászok is akcióba léptek. 

pityy palko Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97609

Te L_áma!

 

Ez az én igazolvány képem! Honnan szerezted meg? Netán egy újabb B...-re ügy?:-))))

Előzmény: L_áma (97590)
gábor 321 Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97608

Persze. Ha már nem termelünk az állami kasszába, nincs ránk szükség. Párom az eü-ben dolgozik. Tudna miről beszélni.

süger Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97607

És ha nincs a tarsolyban 10kekke ára,akkor mit tegyünk?:((( Az állatorvos még csak szóba se áll velünk,ha nincs baksis. Sajnos az emberi gyógyászatban is így van.:((

 

doktor4 Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97606

Nem hagyjuk ...igaz nem racionális döntés.üdv doktor4

Előzmény: L_áma (97602)
lapar Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97605

Ez a legszarabb, mikor egy gazdasági haszonállat ügyében kell dönteni, mert egy kutya/cica/papagáj esetében nincs mit számolgatni. Sajnos (?) ezek a dögök is a szívéhez tudnak nőni az embernek.

A bakkecskémet, mikor eladtuk, nem adtam oda levágni, csak ha tenyészállatnak kellett.

Egy hízódisznónk (a Rózsi) meg annyira hozzánk szelidült, hogy végül befedeztettem, és anyakocának adtam el.Gyalog sétáltunk el a 3 utcára levő vevőhöz.

Előzmény: L_áma (97602)
lapar Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97604

Őszintén szólva annyira nem figyeltem a -tól, -ig útvonalat, de hogy ennyit mentél. nem gondoltam volna.

Normális ember nem vállal be ilyet.:-)

Persze, ha normális lennél, akkor kilógnál itt a sorból :-)

Előzmény: Béci 72 (97596)
gábor 321 Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97603

Igen. De nincs annál nagyobb öröm, mint amikor már az ember sem hisz a gyógyulásba és mégis lábra áll. Legyen az kecske, kutya, vagy bármilyen állat.

És valljuk be. Mi férfi emberek mi is megkönnyezzük olykor-olykor.

Előzmény: L_áma (97602)
L_áma Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97602

Az öröm ... persze, mikor minden jó, meg minden szép, akkor oké. De mikor választani kell, hogy keresztül fuvarozom egy műtétre a fél országon, és kifizetem 6-10 kecske árát, vagy hagyom belülről szétrohadni.... 

Előzmény: gábor 321 (97601)
gábor 321 Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97601

Meg nem fekete az orra.

Cugri kis jószág!

Szerencse, hogy vannak még jó emberek, akik örömüket lelik az ilyen kis lábas jószágokba.

G.

Előzmény: L_áma (97590)
Béci 72 Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97600

Ez van!☺️

Előzmény: Takyka! (97599)
Takyka! Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97599

Nem mertem leírni! :-)

 

 

T.

Előzmény: Béci 72 (97598)
Béci 72 Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97598

Nyáron simán!

Vannak Indonéziából örökbe fogadott rokonaink,nem barnábbak,mint én!Sőt...

Előzmény: L_áma (97594)
doktor4 Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97597

Legfeljebb kissebbsegi fekete lenne 😊 Fehér néger.üdv doktor4

Előzmény: L_áma (97594)
Béci 72 Creative Commons License 2019.01.03 0 0 97596

Múlt nyáron már voltam,nem emlékszel?Umagból indultam,Dubrovnik volt a cél,de Korculánál visszafordultam a lukas légpadló miatt.

Előzmény: lapar (97593)
GYB67 Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97595

Néha azért "küzdelmes" a lefordítása. De onnan nézegetem én is. Ugyanakkor egy-két mért érték érdekelne, a tolómérő pedig elég megbízható szakavatott kézben...  :-))

Előzmény: L_áma (97592)
L_áma Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97594

Te találkoztál már Bécivel? A szine paszol menekültnek?

 

:)))

Előzmény: lapar (97593)
lapar Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97593

Tudod mit nem értek?

Miért nem mész Rijekából Korcsulára?

Az is tengeri kaland,deTe szerintem másra vágysz.

 

 

Ęn . egyébként leszarnám az egészet ( a szabályokat),ha lebuknék, politikai menedékjogot kérnék Montenegroban.😀

(gumicsónakkal jöttem Afrikából Ja, es úgy a mentésért sem kérnek lóvét)😃

Előzmény: Béci 72 (97577)
L_áma Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97592

Amit az öreg amerikás nem írt le a karbiról, az nem is létezik. Annál én csak kevesebbet tudok róla.

Előzmény: GYB67 (97591)
GYB67 Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97591

Ha egyszer a karbihoz is nyúlnál, lenne pár kérdésem...

Előzmény: L_áma (97588)
L_áma Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97590

Köszönjük. 

 

Jah kérem, az óta + 2 X 2 az eredmény. Néhány órája:

 

 

Egy ködös reggelen elmenne a piacon kuvasz kölyöknek. Csak furcsán ugat. :)))

Előzmény: justicze (97589)
justicze Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97589

Aha! Értem. Jobbulást kívánok!

 

justicze

 

Előzmény: L_áma (97553)
L_áma Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97588

Öszintén? Nem ellenőriztem. Pont a hajtóművét, meg a gyujtását vettem le. Ami egyforma. 

Előzmény: GYB67 (97585)
BRÁNYI6405 Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97587

Köszönöm szépen a tájékoztatást ! 

Előzmény: szőrmók (97586)
szőrmók Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97586

Hali!Van egy :Tomos csónakmotorok cimű topic.Én 50-70 között tippelnék.

Előzmény: BRÁNYI6405 (97582)
GYB67 Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97585

Üdv L_áma!

 

Kérdeznélek, hogy ami neked van két motorod, azok egyformák lóerőre is? Egyszer írtad, hogy az egyik mennyi, de a másik (donor) is akkora? A karburátor egy-két adatára lennék kíváncsi...

BRÁNYI6405 Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97584

Előzmény: BRÁNYI6405 (97583)
BRÁNYI6405 Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97583

Előzmény: BRÁNYI6405 (97582)
BRÁNYI6405 Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97582

Előzmény: BRÁNYI6405 (97581)
BRÁNYI6405 Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97581

Szép napot ! Segítséget szeretnék kérni egy Tomos 4 csónak motor beárazásában ! Évet nem tudod , keveset használt ! 

Dooodi Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97580

Igazad van, akkor jó lesz.

Előzmény: Béci 72 (97579)
Béci 72 Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97579

Az Adac által kiállított nemzetközi hajólevelekben nincsen bent a hajó kategóriája.

Előzmény: Dooodi (97578)
Dooodi Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97578

Ezt próbáld a hajólevélbe beíratni :)

Előzmény: Béci 72 (97572)
Béci 72 Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97577

Elsősorban a parthoz közel szeretnék elmenni a horvátoktól Korfura.Azt gondoltam,ez nem lehet nagyon vészes.Közben kiderült,hogy Montenegróban nem lehet hajókázni hajólevél nélkül,valamint a határátlépéshez C-s jogsi kell.

Ezeket a problémákat próbálom megoldani,vagy maradok a fenekemen.

Előzmény: gezaFater (97576)
gezaFater Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97576

Amúgy meg nincsen sok jelentősége.

Ki az a barom aki több mint 20km-re elmegy a parttól? Sőt ha két partot veszek figyelembe, az akár 40 km is lehet.

Kint a vízen a 20-30 km már nagyon sok. Csak jöjjön egy váratlan műszaki hiba, és kész is baj. 

Igen,  lehet mentést is kérni - horror pénzbe kerül, és jól le is b@sznak majd.

Én tudomásul vettem, ,hogy ami hajóm és jogsim van, az kedvtelési célra van. És pont. Kedvtelés és nem professzionális felhasználás. Tehát maradok aránylag a part mellett, nem kelek át az óceánon, és próbálik olyan helyeken menni, amerre egyéb hajósok is járnak...

Osztjuk itt az észt, de hát senki nem egy tengeri medve, nem tesz meg több száz km-es utakat a nyílt vízen, se rádiós vizsga, se egyebek...

Béci, most kellene még feladni. Otthon a székben nagy baj nem lehet, a part mellett meg annyit mész, amennyit akarsz.

Ha meg eldöntötted, akkor meg kár itt a szavakon és kategóriákon lovagolni - és nem innen kellene tanácsokat kérni,mert itt senki nem járta még be azt az utat, amit te tervezel a nyáron...

 

 

gezaFater Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97575

Mert 2016-ban gyártották !

De 2017-től már az is C lett...

 

 

 

Előzmény: Béci 72 (97572)
Bujazliz Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97574

A hajókra vonatkozó kategória besorolásnál az EU jogszabálya szerinti vizsgálatok eredménye a mérvadó. A tengeri mentőkapszula (hajó) akár A-kategóriás is lehet, mert olyan kiképzése, hogy ellenáll a tengeri viharnak is.

Mi is a méradó k9örülmény, amit ki kell bírnia? Az EU irányelv meghatározza:

A legfontosabb az egészben az, hogy a táblázat szerinti körülmények között a hajóra maximálisan megengedhető személyek biztonságban túléljék azt.

Egy adott hajó esetén lehet akár B+C besorolású, ami azt jelenti, hogy egy adott számú maximális személyzet C kategóriásként, de attól kevesebb emberrel B-kategóriásként is használható legyen.

A kisméretű gumicsónakok közül egyesek azért kaptak B kategóriát, mert szilárdságilag kibírja a táblázat szerinti tartós terhelést és ha nem lépik túl a megengedett szállítható személyek számát, elvileg túlélhetik a körülményeket. (Egy merevtestű esetén szinte kizárt, azonos kategóriában a biztonsági szint, így ott valóban csak 7 m-től kaphatnak B-kategóriát)

Amiért ma már visszavettek ebből az, hogy a kis méret miatt egy gumicsónak is legfeljebb "mentőballonként" használható nagyobb hullámzás, vagy szél esetlén, hiszen a borulékonyság a rövid hossz miatt elég nagy.

Előzmény: Béci 72 (97572)
Béci 72 Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97573

Akkor C jogsival(követelmény határátlépésnél),ha előírásszerűen kijelentkezik a delikvens,akkor part mentén át lehet menni Montenegróba egy hajóleveles csónakkal?(akár D kategóriással is)

Előzmény: Dooodi (97570)
Béci 72 Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97572

97513-as hsz.

430-as légpadlós csónak B kategória.Nevetséges,de így van.

A Géza ribje 6 méteres,szintén B.

Előzmény: Dooodi (97571)
Dooodi Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97571

7 méter alatt nincs ”B” kategória, régebben is csak egy-két 650-körüli gumihajó kapott.

Előzmény: Takyka! (97560)
Dooodi Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97570

Nem megy ki senki a nyílt tengerre, viszont Cavtatig nem állhat meg, pl. Molunaton.

Nem lehetetln, hogy épp ezért a molunati félsziget tetején van egy elég komoly radarállomás, amivel szerintem az olasz partokig ellátnak.

(még parti határátlépéssel is mehet hajó a két ország között)

Előzmény: Béci 72 (97569)
Béci 72 Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97569

Köszi.Én úgy tudom,hogy a C kategóriás jogsi nem minősül hivatásosnak,30 tonnáig lehet vezetni "bármilyen"hajót a világ összes tengerén,óceánján a partoktól való eltávolodás nincs korlátozva.Munkavállalásra úgy tudom,hogy ennél komolyabb papír kell,yachtmaster A,vagy B.

A leírottak szerint Horvátország és Montenegró között az összes hajó kimegy a nyílt vízre,majd vissza?

A gyakorlatban a vitorlások ,motorcsónakok nagy része,nem hinném,hogy ezt megtenné,mégha ez is a szabály.Vagyis a part mentén nem mennek hajók az országok között? 

Nehezen hihető...

Előzmény: Bujazliz (97567)
Bujazliz Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97568

Ez a térkép az Adria kézikönyvből való és jól látható, hogy milyen jogot gyakorolnak a horvátok.

Probléma az, hogy a (vastag kék vonallal jelölt) Territorial sea határ (a parti sáv), szinte mindenütt nagyobb mint 12 NM.

A nemzetközi tengerjogi egyezmény 3. cikkelye szerint viszont nem szabad nagyobb legyen mint 12 NM, kivéve a nemzetközileg elismert történelmi kikötőhelyek közelében.

A parti sáv (territorial sea) a horvát állam szuverén  területének minősül, így ott a horvát nemzeti jogszabályok eltérhetnek a nemzetközi jogtól (ahogy a lobogóviselés szabálya is eltér egy ponton).

Fontos az is, hogy  a parti sávban a horvát hatóságoknak joguk van hajókat ellenőrizni.

Ha igaz a térkép, akkor érdekes része a déli parti sáv határa, amely Montenegró elé is benyúlik.

Megvan ez szépen kavarva.

 

Bujazliz Creative Commons License 2019.01.02 0 0 97567

A fogalmak között ideje rendet teremteni.

A hajó (csónak) kategóriája ("A", "B", "C") a tengerállósági fokozatot jelöli, vagyis a a"B" kategóriás hajó nagyobb igénybevételt bír el, mint egy "C" kategóriás. A "B" kategóriás hajó a parttól max. 200 tengeri mérföldre (nyílt víz), míg a "C" kategóriás a parttól max. 12 tenger mérföldre távolodhat el.

A tengeri jogosítványok között a B-kategóriás a  parttól max. 12 tengeri mérföldet (20 km-t) meg nem haladó távolságon belüli hajóvezetésre jogosít. A C-kategóriás jogosítvány (hivatásos jogosítvány) nyíltvizi hajóvezetésre jogosít fel.

Az tengerrel határos országoknak a vizeken van beltengeri területük (internal sea water), és tengeri területi vizük (territorial sea). Területi víz határán kívül van a nemzetközi vizi terület.

A horvátok "internal sea water" határvonala a szárazföldi partoktól és szigetek partjaitól legalább 12 tenger mérföldre , de sok helyen annál is nagyobb távolságra vannak! A horvát territorial sea határvonala majdnem az Adria felezővonaláig tart (az olasz oldal sokkal kisebb távolságú), azaz 80-200 km között lehet.

A probléma abból adódik, hogy a beltengeren (internal sea water) nincs határátlépés, csak a tengeri területük határán, azaz ki kell menni min. 20-25 km távolságra a parttól és ott lehet átlépni a két szomszédos ország tengeri határát.

A B-kategóriás jogsival ezt nem lehet megtenni, a 12 NM távolság korlátja miatt.

A külföldi kereskedelmi hajók, ha "betévednek" a beltengerre, azonnal ki kell kötniük (akár akarnak akár nem) ez első legközelebbi erre kijelölt kikötőbe. Nyilván ezt a profi kapitányok tudják.

csoppika Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97566

Nem tudom a jog különbséget tehet-e a nemzetközi vizekre vagy más állam felségvizére lépés között...

Előzmény: Béci 72 (97561)
L_áma Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97565

A gyári köntöst leborotválták róla műtét előtt.

Előzmény: feripapa46 (97563)
L_áma Creative Commons License 2019.01.01 0 1 97564

Az egy kekke. Két gidát megellett, de a harmadik átrúgta a méhfalat. Azt szerencsétlent a belei közül operálták ki.

Előzmény: feripapa46 (97563)
feripapa46 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97563

Lá_ma Ami össze van varrva az milyen jószág? És hova lett a gyári köntöse?

Előzmény: L_áma (97556)
feripapa46 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97562

Boldog új évet kívánok  Csinckának  és minden fórumozó társunknak.

Béci 72 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97561

Még sohasem csináltam ilyet,ezért értetlenkedek.

Amikor Bombard doktor először Angliába ment,ott szerintem más volt a helyzet,mert ki kellett neki mennie nemzetközi vizekre.

Ezért lenne jó,ha valaki olyan írna,aki pl.vitorlással ment határokon át .A horvát illetékes kikötőben ki kell jelentkezni,ahol megkérdezik az uticélt.Ezután már nem köthetek ki a montenegrói beléptetés előtt.Majd az albán határ előtt újra ki kell jelentkezni,és Albániában pedig bejelentkezni.Ugyanígy a görög határnál is.

Ha pl.Zadarban jelentkezek ki olaszországi uticéllal,akkor lenne fontos,hogy van-e a hajónak legalább B kategóriás besorolása.A C- jogsi ehhez is elegendő.

Előzmény: pityy palko (97558)
Takyka! Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97560

Nem buktatja be, mert "B" kategóriás gucsója van. Az általad linkelt szövegben is írják, a kiadott kategóriabesorolást nem lehet visszavonni, az most is érvényes, hiába nem felel meg a jelenlegi tesztkritériumoknak.

 

T.

Előzmény: csoppika (97540)
Béci 72 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97559

Igen,zörög benne vmi.fura.

Előzmény: pityy palko (97555)
pityy palko Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97558

Te ezt azért nem érted, mert csak a kis hülye egyéni szempontod alapján kezeled a problémát és nem globálisan!!!

Ha egyszer a horvát hatóság megadja a kilépési engedélyt, akár Ausztráliáig hajózhatsz nemzetközi vizeken, de ezért a horvátokat igen erősen megbüntetnék a nemzetközi hajózási szabályok durva megszegéséért.

Olvasd már el a Bombard könyvnek azt a részét, ahol a franciák csak igen nagy nyomás, protekció révén adták meg neki az engedélyt!!!!

Előzmény: Béci 72 (97549)
doktor4 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97557

Igen és azt írtam,hogy maga a papir semmit de a hozzá tartozó gyakorlat mar adhat egyfajta biztonságot.Vagy esetleg figyelmetlen voltam és félre értettem az írásod.üdv doktor4

Előzmény: Béci 72 (97547)
L_áma Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97556

A családi paraszt:

 

-Otthonka a ló...t! /a zasszony: hogy beszélsz?/ Méretre varrt polár kabát!-

 

:))

Előzmény: csoppika (97554)
pityy palko Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97555

Én semmi szokatlant nem hallok. A mocikád szépen pörög szép egészséges hanggal.

Talán valaki más hall valami rendellenességet. 

Előzmény: Niczkit (97548)
csoppika Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97554

Városon az otthonka a divat...itt faluhelyen valaki kötött pulóvert adott rá:-))))))

Előzmény: justicze (97550)
L_áma Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97553

Fél oldaláról hiányzik a gyári kabát. Viszont van rajta egy 28 centis varrás:

 

Előzmény: justicze (97550)
szőrmók Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97552

Meeee hideg van ,oszt az ól nagy ,nem lihegik be,meg szeretik üket.(:-)))))

Előzmény: justicze (97550)
Béci 72 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97551

2005-ös

Előzmény: csoppika (97543)
justicze Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97550

A ketkemama miért van otthonkában?

 

Előzmény: L_áma (97509)
Béci 72 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97549

Én ezt azért nem értem,mert Horvátország és Montenegró között hol van nyílt víz?

Előzmény: csoppika (97540)
Niczkit Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97548

0:10

Előzmény: pityy palko (97545)
Béci 72 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97547

Ha kicsit visszaolvasol,ott pont a C-s jogsi megszerzését fontolgatok...

Előzmény: doktor4 (97538)
L_áma Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97546

Te még sokkal h.......... mint eddíg gondoltam.

A sárhányóóóóóóóó!!!!!!

Előzmény: pityy palko (97545)
pityy palko Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97545

A sárhányó! Az időpontot is írd meg, ahol szerinted zörgés van!:-)

Előzmény: Niczkit (97539)
csoppika Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97544

Itt a II.-es körzet infóját olvasd. Kell egy hajózási körzet leírás, vagy hajólevélből vagy a gyártó hajózási képességet leíró dokumentumából... Neked a gucsóhoz egyik sincs szerintem...

Előzmény: Béci 72 (97535)
csoppika Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97543

Mikori a csónak?

Előzmény: Béci 72 (97513)
csoppika Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97542

Tedd be a gugli fordítóba...

"

Few topics have created such a stir as how to assign the RCD design category for RIBs.  It is still possible to find RIBs of 5m in category B (offshore) while some 7m RIBs are only category C (inshore).  How can this be?

This discrepancy will ultimately be cleared up by the all-new RCD which comes into force in January 2016 and is mandatory by January 2017. The majority of RIBs shorter than 7m will be forced to drop to category C.  Until then, some examples of smaller RIBs in category B may remain at large.

To understand how this came about, one has to look at the evolution of the RCD and the family of standards particular to inflatable boats (EN ISO 6185 parts 1 to 4).  The RCD became optional in 1996 and mandatory in 1998 but EN ISO 6185 parts 1 to 3 were not harmonised in EU until 2002. Part 4 (for RIBs longer than 8m) was harmonised in 2012.  So this means that when the Directive came into force, there were no standards for inflatables for the industry to use. Thus each manufacturer and certifier made their own judgement about the applicable category.  As one would expect, there was quite a range.  Some manufacturers labelled 2.5m inflatables in category A (ie ocean-going) since there was nothing to say they couldn’t!

When EN ISO 6185 parts 1 to 3 were issued, they omitted any reference to design category.  (It is alleged that the non-EU based delegates of the ‘international’ ISO committee would not allow reference to an European system of categories). So the conflict of RIB categories for RCD was not eradicated.  However, part 3 of the standard (for inflatables up to 8m with power greater than 15kW) did include an equation to calculate a “stability factor”. A score above a certain value allowed a RIB to be called an “inflatable offshore boat”.  Since “offshore” is also the designation for category B, some certifiers adopted this equation for assigning the design category.  This provided an even playing field for the categorisation of RIBs but the problem is that some boats at 5m will achieve offshore status by this equation.  This standard is still in force and this is why one still finds 5m RIBs in category B.

But some time after issue, EN ISO 6185-3 was provided with an ‘Annex ZB’ which stated that RIBs wishing to assign category A or B should not use the stability factor in the standard but should use the stability standard for non-inflatable boats (EN ISO 12217).  The problem with this suggestion is that (a) the Annex ZB is highlighted as ‘informative’ ie that it is not a mandatory part of the standard and (b) the scope of ISO 12217 states that the standard should not be used for inflatable boats.  The scope of a standard is ‘normative’ ie it is mandatory.  So manufacturers and certifiers were faced with a choice of using informative guidance over mandatory elements of standards or rejecting guidance and sticking with the mandatory parts and continue using the ‘offshore’ stability factor of EN ISO 6185. Different certifiers went different ways and the discrepancy in the market place remained.

Then in 2012, part 4 of EN ISO 6185, for RIBs longer than 8m, was published for the first time. This had a completely different approach and required category B RIBs to use only certain part of EN ISO 12217.  This proved to be relatively straight-forward and the industry happily adopted this approach.

At this point it became clear that EN ISO 6185 part 3 (which was up for its statutory review) would also enforce the use of certain parts of EN ISO 12217.  EN ISO 12217 was also up for review and it was equally clear that RIBs were no longer to be excluded. (Both these standards have, very recently, been published with these anticipated changes).   More certifiers, therefore, adopted the EN ISO 12217 approach for all RIBs when part 4 was published.  Some did not and still await the formal harmonisation of the recently published standard.  It was found, however, that no RIBs below 6m could achieve category B using ISO 12217 and only the very heaviest RIBs in the range 6m-7m would make category B. Thus a change of standard enforces a change of category for many RIBs.

HPiVS did adopt the new approach when part 4 was published….but only for new assessments.  A certifier does not have the right to withdraw category B certificates from those using the old approach because the legislation has not changed.  In other words, if a boat was certified as meeting the law, correctly, on day A, then the same boat cannot be found to be non-compliant with the same law on day B.  The law sits above the standards.  When certified, a boat is declared as compliant with the law on the basis of compliance with particular standards but there is no legal obligation for a manufacturer to adopt updates to standards, particularly for previously certified products. (If there was an accident which might have been prevented if the updated standard had been applied, then the manufacturer would have to come up with a good excuse why they had not opted to adopt the update but without an accident, there is no compulsion for a manufacturer to adopt an updated standard).

So unless a manufacturer voluntarily opts to adopt the new standards, they may keep their old certificates… until the law changes.  When the law changes the manufacturers must have new certificates and the certifiers, such as HPiVS, will demand the application of the latest edition of the standards.  The RCD will change in January 2016 and must be adopted by all before 18 January 2017. So this problem will disappear in time.

In the meantime, it would be very wrong indeed for a buyer to assume a category B RIB from manufacturer X is more seaworthy than a category C RIB of similar size from manufacturer Y. It may be quite the reverse. It all depends when the boat was certified and which edition of the standard was used.  As the newer standards offer a more rigorous test, the age of the certificate is a more reliable guide of seaworthiness: the younger the better."

Előzmény: Béci 72 (97511)
L_áma Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97541

Olvastuk, de nem merjük bevállalni..... 

Előzmény: Niczkit (97539)
csoppika Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97540

Én amit a buta fejemmel kihámoztam: A nyílt vízi határátlépéshez kell C jogsi... Ha kijelentkezel a kikötőben, akkor gondolom megkérdik, milyen tutajjal szándékozol elevezni egy másik országba... És itt buktatod be a dolgod a gucsóddal...

(lehet rosszul értelmeztem...)

De ha kamuzol és elkapnak, akkor cumi...de ha kamuzni akarsz, akkor meg minek a C jogsi...

Előzmény: Béci 72 (97535)
Niczkit Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97539

Üdv. kérdés a következő mi az ami zöröghet a motoron a videóba hallatszik hát ha volt már valakinek ilyen

https://youtu.be/ExVGM8Xv3Is

doktor4 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97538

Mert a nyílt viz követeli a C jogsit és. Nem hisznek az istenbizonyegigeremnek.üdv doktor4 😊

Előzmény: Béci 72 (97535)
doktor4 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97537

Vikingek szívesen hurcolták,de talán még a Teuton lovagok is.😊 udv doktor4

Előzmény: pityy palko (97536)
pityy palko Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97536

Majd máskor. Most fáradt vagyok ehhez. Jelenleg a szarv kérdésköre foglalkoztat!:-)))

Előzmény: Béci 72 (97524)
Béci 72 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97535

Most sem lettem okosabb!

Előzmény: lapar (97534)
lapar Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97534
Előzmény: lapar (97533)
lapar Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97533

Olvasd az offot!

Ott a kódfejtő!😀

Előzmény: Béci 72 (97529)
L_áma Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97532

Azt tényleg nem kell feszegetni, hogyan tudok másoknak szarvat csinálni...............

Előzmény: pityy palko (97530)
L_áma Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97531
Előzmény: pityy palko (97523)
pityy palko Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97530

Nem intimpistáskodunk, mert abból csak baj lesz! :-))))

Amúgy ebben az ügyben L_ámánéhoz fordulj lécci, ő az illetékes!:-))))

Előzmény: doktor4 (97526)
Béci 72 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97529

Bocs,de ezt sem értem!

Minek kell titkosírásban kommunikálni?

Előzmény: doktor4 (97525)
lapar Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97528

Persze, szabad időre gondoltam,mert idő pont annyi lesz, mint tavaly volt.

Előzmény: lapar (97527)
lapar Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97527

BUĒK mindekinek!

Sok időt, jó időt 2019-ben!

doktor4 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97526

De a szarvakat hogy csinálja a Lámáknak nem gyári szerelvénye.😊 üdv doktor4

Előzmény: pityy palko (97523)
doktor4 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97525

1.5 mbg

Előzmény: Béci 72 (97524)
Béci 72 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97524

Hát nem.Elmagyarázhatnád légyszi!

Előzmény: pityy palko (97517)
pityy palko Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97523

Cö, cö,  cö! Akkor honnan a három gida? Persze apasági kereset kizárva, na ezt hívják biztonságos sex-nek!:-))))

Előzmény: L_áma (97521)
L_áma Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97522

Nincs peca. Munka van...... mindenféle. 

Előzmény: UNicum (97519)
L_áma Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97521

Mesélj! Én csak a nőket próbáltam.

 

:))

Előzmény: pityy palko (97518)
UNicum Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97520

majd teszek föl az Asszonyról képet ha nem folyik egybe a könnye a taknyával :-)  Lámától tanultam ezt a kitakarósdit.

Előzmény: pityy palko (97518)
UNicum Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97519

őszintén szólva lestelek a faladon de utána olvastam, hogy bábáskodsz.

Előzmény: L_áma (97516)
pityy palko Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97518

Annyira csúnya, hogy kitakarod?

Habár ott Baján, L_áma a kecskékkel, (szerintem is az az igazi, de azért nővel sem rossz)!:-)))))))))))))))

Előzmény: UNicum (97515)
pityy palko Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97517

A tengeren nincs kishatár átlépési lehetőség! Gondolom, hogy még mindig nem érted!:-(

Előzmény: Béci 72 (97514)
L_áma Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97516

Nanemá! Ma? Nem semmi!

Előzmény: UNicum (97515)
UNicum Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97515

Urak!

 

Boldog Új Hajósesztendőt Kívánok Mindenkinek!

 

a sanyarú 2018-as év után elhatároztam, hogy az idén többször jutok le vízpartra. horgászkártya folyamatban és újév napján megnyitottam a 2019-es szezont! már az első napon elértem a tavalyi vízre szállások negyedét :-)

 

 

ahhoz képest, hogy nem használtam el fél tank benzint tavaly pöcc-röff indult Bendegúzom. gyönyörű volt a Duna!

Béci 72 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97514

Ez most pont nem ide való.

Át szeretnék menni Horvátországból part mentén Montenegróba,Albániába.Már azt sem értem,minek kell ehhez nyílttengeri jogsi.De a papír,az papír,kell és kész.

Előzmény: L_áma (97512)
Béci 72 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97513

Előzmény: Béci 72 (97511)
L_áma Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97512

Józsibácsi tanyáján megjelenik a NÉBIH. Mondják nek, hogy ők jöttek ellenőrizni az állattartási körülményeket. Mondja nekik az öreg, hogy oké, de ellenőrizzenek, csak a hátsó nagy istállót kerüljék el!

-Figyeljen öreg! Neküknk olyan jogosítványaink vannak, hogy azzal bármikor, bárhova bemehetünk!-

Vállat von az öreg, hát menjenek. 10 perc mulva látja hogy a hátsó istállóból üvöltve rohannak kifelé, és a bazi nagy holstein bika kergeti őket. Nézi egy darabíg a fogócskát, majd odaszól az ellenőröknek:

-Urak! A jogosítvány! Mutassák neki a jogosítványt!-

Előzmény: Béci 72 (97511)
Béci 72 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97511

A német(nemzetközi)hajólevelemben nincs feltüntetve a hajózási körzet .Amúgy a gumicsónakom adatlapján meg "B" kategória szerepel.Mégha nevetséges is.( Loyd register alapján).

Előzmény: pityy palko (97510)
pityy palko Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97510

Béci 9x8!

 

Látom, hogy csak viszket a segged, hogy áthajózzál tengeri határokon. Tudom, hogy nehéz, de érts meg, hogy a "C"-s jogsi sem megoldás! A kijelentkezésnél elkérik a hajó papirjait és nem adnak engedélyt, mert a te hajód nem alkalmas nyílt tengeri hajózásra!!!!!!!!!

Hiába hadoválsz, hogy te csak itt a part mellett, a kilépési engedély általánosan feljogosít az adott ország felségvizeinek elhagyására.

Azt fogják mondani amit én, menj át a kivehető ajtós gucsóddal szárazföldön.:-)))

Előzmény: Béci 72 (97497)
L_áma Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97509

Mára pihi van tervezve. Nem sok alvás volt az éjjel:

 

 

 

6 órásan nagyobbak, mint a két ötnapos /pedíg azok sem kicsik/:

 

 

 

 

Holnaptól meg traktor kalapálás. 

L_áma Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97508

Szóval, az új évben is..... mindketten!

 

:))

csoppika Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97507

Vigyen sört meg páleszt...úgy már nem unalmas:-))))

Előzmény: gezaFater (97506)
gezaFater Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97506

mer hogy fogjon valamit, annak az esélye 0 mbg...:)

Előzmény: csoppika (97505)
csoppika Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97505

Mé' nem horgászol???:-)))

Előzmény: L_áma (97504)
L_áma Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97504

Ez igaz. Akkor legyen! :))

Előzmény: peppino (97503)
peppino Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97503

El lehet azt adni is... 😁

Előzmény: L_áma (97502)
L_áma Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97502

Mindenkinek, aki arra vágyik. De azért köszönöm. :)

Előzmény: peppino (97501)
peppino Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97501

Boldog és hajózásban, hajós élményekben gazdag Új Évet kívánok! Mindenkinek hozzon béjlájnereket az új év!

süger Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97500

Ad! Ott,ahol megkövetelik a magasabb fokozatú bizonyítványt,(papper) ott nem kell beszűkülni a segged lyukának,hogy megbüntetnek.:)) Amúgy meg a gyakorlat,és az élet. Én még nem láttam roma csávót tanuló autóban vezetni,mégis autóznak.:(

Előzmény: Béci 72 (97497)
süger Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97499

Mindenkinek boldog új évet kívánunk. Sügér,és Sügérmama.

doktor4 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97498

Maga a jogsi semmivel gondolom a hozzá rendelt gyakorlat az adhat valami plusszt.üdv doktor4

Előzmény: Béci 72 (97497)
Béci 72 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97497

Sziasztok!

 

Boldog Új Évet mindenkinek!

"C"típusú tengeri jogosítványa gondolom van itt a fórumon néhányatoknak.Nehéz ez a vizsga?Ad vmiféle nagyobb "biztonsági érzést",tudást?

deltapó Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97496

Boldog új évet!

 

Menjünk a vízre...

L_áma Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97495

Meg én is. Meg neked is!

Előzmény: doktor4 (97494)
doktor4 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 97494

Boldog újévet kívánok mindenkinek!😊 üdv doktor4

gaba520 Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97493

Előzmény: Törölt nick (97492)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97492

 

Beer_ci Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97491

Hajózásban gazdag Boldog Újévet Nektek !!

csoppika Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97490

Boldog Új Évet.:-)))

Előzmény: gezaFater (97489)
gezaFater Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97489

Na ,látom már nem vagytok használhatóak !

 

Boldog Új Évet Mindenkinek !

gezaFater Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97488

Elfolyt az üveg, kifolyt a pálesz..:))

Előzmény: csoppika (97486)
gezaFater Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97487

Megállás nélkül azt teszem...de igen !

Előzmény: pityy palko (97484)
csoppika Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97486

...már megijedtem, hogy pálinkázni hívott:-))))

Előzmény: L_áma (97485)
L_áma Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97485

Öööö mivel nekünk van három "mindjártellünk" kecskénk, itthon vagyunk.

Tegnap a zasszony kapott valakitől egy akkora karfiolt, mint egy ... egy ... medicin labda. Kirántotta az egészet. Én meg rájárogattam tegnap, meg ma. Ma meg megsütött egy báránycombot, és főzött mellé egy lakodalmas kondérnyi lencsét. Dél óta ezt eszegetem. Főállásban. Megasör.

Most hívott a szomszéd:

-Basszus, 27 éve vagyunk szomszédok, de te még soha máskor nem petárdáztál! Mi történt?-

 

:)))

pityy palko Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97484

Gelyza! Akarsz röhögni egy jót?

pityy palko Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97483

Ez egy örökmozgó, Te bögrésfotel vagy fotelbögrés capitány!:-))

Na, így feküdjek én a rögöny géped alá, oszt jól meglézerezel!:-)))

Előzmény: gezaFater (97482)
gezaFater Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97482

Ez Neked fordulatszámmérő?

Már nem csodálkozom, hogy az olvtárs marhaságot vett....:((

Előzmény: pityy palko (97480)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97481

Ez jó! ;-)

Előzmény: peppino (97455)
pityy palko Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97480
jen3 Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97479

L_áma Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97478

Nem. Ez nem a csontosseggű. :)

Előzmény: doktor4 (97477)
doktor4 Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97477

Monnyuk ez nem csontos 😊 üdv doktor4

Előzmény: L_áma (97468)
doktor4 Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97476

Várjál elképzelem......kockáztatok bevallalnam.😊 üdv doktor4

Előzmény: gezaFater (97469)
GYB67 Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97475

B.Ú.É.K. mindenkinek!

gezaFater Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97474

Üveg hang...:)

Majd elfolyik...:)

Előzmény: Niczkit (97473)
Niczkit Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97473

Már jó

L_áma Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97472

Van olyan, hogy bizonyos jellegzetes zörgéseket rutinos mesterek füllel is tudnak diagnosztizálni. De nem egy jutyub videóból. De meg főleg ha még az sincs. :))

gezaFater Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97471

Szerinted így ? Hogy?

 

Előzmény: Niczkit (97470)
Niczkit Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97470

Üdv. kérdés a következő mi az ami zöröghet a motoron a videóba hallatszik hát ha volt már valakinek ilyen

https://youtu.be/ExVGM8Xv3Is

gezaFater Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97469

Képzeld, amikor odafingik egy isteneset....tele lesz bubival a pezsgő...:))))

De én sem unnám...:))

 

Előzmény: L_áma (97468)
L_áma Creative Commons License 2018.12.31 0 1 97468

Tudom, hogy volt már:

 

 

De egyszerűen, nem tudom megunni. :))

motinka Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97467

gezaFater Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97466

Ne mondjad neki, tegnap óta roham tempóban fogynak a sörök, nehogy lefolyjon róla az üveg...:))

Pedig ennek az esélye......0, 00000000000000000000000000000000000002 mbg

Előzmény: doktor4 (97465)
doktor4 Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97465

MZ /1-es P20-21 . Az üveg tényleg folyik 😊 üdv doktor4

Előzmény: L_áma (97461)
doktor4 Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97464

Honnan a faszbol szedsz Ennyi nullát.?😊 doktor4

Előzmény: gezaFater (97460)
doktor4 Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97463

Mer a vízesés a cél.😊 üdv doktor4

Előzmény: pityy palko (97462)
pityy palko Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97462

Eztetet (is) kaptam karácsonyra. Miért fordul el 90 fokkal, csak sejtem!:-) 

Ja, meg kaptam Sajmeggy pálinkát, de ebből csak a meggyet értem!:-))

L_áma Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97461

Nézd, ha Iván a nyáron leukoplaszttal megjavította a zűrhajót, akkor az én mechanikus fordulatszám mérőm sem ódivatú még. :))

 

Főleg, hogy ennek tök mindegy az ütem, meg a hengerszám. Meg még a dieselt is megméri. Meg a villanymotort, kocsikereket, és talán még a szélkakast is. :))

 

 

Előzmény: gezaFater (97460)
gezaFater Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97460

El kell jutni az űrhajóig, és ez kb 0.0000000000001 mbg eséllyel bír..:)))

Előzmény: L_áma (97459)
L_áma Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97459
Előzmény: doktor4 (97457)
Kutya56 alias Zsolt Creative Commons License 2018.12.31 0 0 97458

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!