Keresés

Részletes keresés

Nemo Creative Commons License 2019.08.13 0 0 231900
Nemo Creative Commons License 2019.08.13 0 1 231899

https://kerekparosklub.hu/sites/default/files/MK_velemeny_171128_Etyek_Szfvar.pdf

A tervekben szereplő nyomvonal nagy részét támogathatónak nevezi, egyes technikai megoldásokat bírál.

Friczy Creative Commons License 2019.08.13 0 1 231898

Kettőnk közül nem én hivatkoztam a felmérésre. Te voltál az, én csak utánakérdeztem. Ez alapján kiderült, hogy neked sincs mélyebb ismereted a témáról, de mivel az építők egy felmérésre hivatkoztak (amiről egyikünk se tud túl sokat), biztos én csak a hőzöngő kisebbség vagyok. Mivel a nevezett szerzőről semmit sem tudok, neked viszont volt egy állításod, amit inkorrektnek tartok, kénytelen voltam veled vitába szállni.

Előzmény: Nemo (231897)
Nemo Creative Commons License 2019.08.13 -1 0 231897

Nyilván lehet olyan linkeket kívánni, amelyek nem léteznek a hálón. Szerintem fordulj a nevezett szerzőhöz, nála talán még a felmérés adatai és módszertani alalpjai is megvannak valamelyik zugban.

Előzmény: Friczy (231891)
Vilard1 Creative Commons License 2019.08.12 0 0 231896

Keresem Batyo urat!

Az erdekelne hogy a csutortoki Teleholdast tervezi ujra megtartani Siofokrol?

Koszonet, Vilard

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.08.09 0 0 231895

Ellenfélnek sok.

Előzmény: H_G (231894)
H_G Creative Commons License 2019.08.09 0 0 231894

159 kg grizzlynek picike, még nősténynek is.

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (231893)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.08.09 0 0 231893

Óvatosan Kanadában, és legyetek elég edzettek, hogy kivérezve is menjen a tekerés!

https://index.hu/kulfold/2019/08/09/grizzly_medve_zsebkes_kanada/

marcony Creative Commons License 2019.08.08 -1 2 231892

Véleményeddel jobb lenne ha a Polidilit látogatnád.

 

Ez a topik a bringáról szól, kérlek ennek észben tartására.

Előzmény: bm613 (231885)
Friczy Creative Commons License 2019.08.08 0 3 231891

Ezek a linkek gyakorlatilag pont arról nem írnak semmit, amire kíváncsi lettem volna (szerintem nem vagyok vele egyedül), mégpedig arra a többször hivatkozott felmérésre. Bár az emlegetett 'kerékpáros szervezetekkel való egyeztetés' részleteire is kíváncsi lennék, pl. a kerékpárosklub oldalait nézegetve nem találtam információt, hogy őket megkérdezték volna erről, és mi volt a véleményük. Szóval továbbra is az a véleményem, hogy a 'hús százalék elégedetlen ne ugráljon' nem korrekt.

Előzmény: Nemo (231890)
Nemo Creative Commons License 2019.08.08 0 0 231890

A sokadik guglis találat tartalmaz részleteket az útvonalról:

https://www.kozbeszerzes.hu/ertesito/2019/0/targy/portal_402/megtekint/portal_4944_2019/

Nemo Creative Commons License 2019.08.08 0 0 231889

Találtam még egy kivonatot, ami erről is szól:

http://bringaznielmeny.hu/bringazni-elmeny-esemeny/elkeszultek-a-kerekparos-fouthalozat-megvalosithatosagi-tanulmanyai/

"A tervezés kiindulásaként forgalomszámlálást, illetve kikérdezéses igényfelmérést végeztek. Az útvonalválasztás szempontjából a látványosság volt a legfontosabb a megkérdezettek számára. Ezt követte a biztonságos út, a domborzat és a legkevésbé fontos tényező az útvonal hossza volt. Szolgáltatások szempontjából a pihenőhelyek, az információk nevezetességekről, az étkezési lehetőségek és a szervizek voltak a legfontosabbak.

Az összegyűjtött információk alapján három nyomvonalváltozat került bemutatásra, majd azok közül az optimális kiválasztásra."

Nemo Creative Commons License 2019.08.08 0 0 231888

Nincs időm részletesen válaszolni. Ahogy ti is, én is csak a neten található, előguglizható források alapján állítom, amit állítok? Az útvonalváltozatokat a Főmterv készítette, és ezek közül egy döntőbizottság választott. A részletes hatástanulmánynak csak kivonatait találtam:

https://kerekparosklub.hu/sites/default/files/kozlek/HorvathLaciPP_bp-balaton.pdf

http://www.fomterv.hu/hu/budapest-balaton-kerekparos-utvonal

Ebben esik szó a húsz százalékról, akik az útvonal hosszát nevezték meg elsődleges szempontnak.

A politikai minősítgetéseket eleresztem a fülem mellett, ez nem annak fóruma.

hbe Creative Commons License 2019.08.07 0 0 231887

Szerintem egyik cikk sem a valódi problémákkal foglalkozik. Az talán kevésbé lényeges, hogy pontosan hogy megy a nyomvonal, a lényeg, hogy legyenek normális bicikli utak. Vagy az úttól függetlenül, jó messze attól, vagy pedig az út szélén legyen a sáv. Most már több, mint 30 éve, hogy gyerekként voltam Stockholm elővárosában, nyilván más a gazdaság, de már akkor hihetetlen kerékpárút hálózat volt, amit vissza gondolva mai fejemmel látom, hogy érdemes volt használni. Normálisabb útvonalért egy 20%-os kerülő nekem nem tűnik sem hobbi, sem bejáró sem sport célű használatra irreálisnak. Csak legyen már, készüljenek, és készüljenek normálisak, olyan helyeken, ahol járnak is rajta. Mert én például itt Budapesten és környékén nem látom, hogy nőnének ki az új utak. Itt van a Rákospalota és Fót közötti példának, mindenki egyetért, hogy kell, állítólag a pénz is megvan rá, aztán egy évet elvitatkoztak azon, hogy az út jobb vagy bal oldalán legyen a töltésen, aztán mindenkinek az a négy méteres darab a legértékesebb a gondozatlan akácos dzsungeléből, ami a nyomvonalhoz kellene, amire aztán megint elmegy jó pár év.

A budapesti szakaszra itt egy 2017-es cikk például, ennek a hónapnak a végére kellene kész lenni, és amennyire tudom, még egy kapavágás sem történt. http://budapest.hu/Lapok/2017/budapest-fot-kerekparut-xv-keruleten-beluli-szakasza.aspx Aztán a vége az lesz, hogy minden kereszteződésnél kivágják a kerékpárút vége táblát.

Szóval a fő gond szerintem, hogy csak papíron épülnek ezek a dolgok.

Másik szolgálati közlemény, Újpesti Vasúti hídon a nagyobb vas csatornafedőkön a pesti oldalon hosszanti repedések kezdődnek kialakulni. Egyelőre ok, de vigyázzatok.

marcony Creative Commons License 2019.08.07 -1 1 231886

Ezzel a kerékpárút felméréssel foglalkozni ebben a topikban, eléggé értelmetlen.

Ugyanis 100%-ban kimondható, hogy nem a mi számunkra épült.

Itt a Dunakanyarban látom az igen nagyszámú bringást akiket Ausztriából, vagy Németországból vezetnek végig a Duna mellett.

Vagyis a kerékpárutakat a kerékpáros turistáknak, a magyar családoknak, ha úgy tetszik a kocabrringásoknak építik.

 

A 12-es úton már régen levették a tiltó táblákat, de amíg fenn voltak,  a rendőrök addig sem sokat törődtek a versenybringás sportolókkal.

 

A 22.-es úton Rétság felé is egyre többen bringáznak.

Az viszont meghatározó, hogy ezen igen nagy a kamionforgalom, nehezen tudnak helyet adni a bringásnak. Nem igazán szerencsés vagy élvezetes bringázni rajta.

Inkább csak hétvégén a kamionstop alatt tartom lehetségesnek.

 

bm613 Creative Commons License 2019.08.07 -1 0 231885

Csináltak ezek már ennél nagyobb disznóságokat is. Sőt, szinte mást sem tesznek...

Előzmény: Friczy (231884)
Friczy Creative Commons License 2019.08.07 0 0 231884

Ettől azért annyira nem tartok. A hetesen Érd-Kápolnásnyék viszonylatban elég nehéz lenne arra hivatkozva megtiltani a kerékpározást, hogy tizenöt-húsz kilométerre onnan van egy út, ami Budapestet összeköti Székesfehérvárral. Egy ilyen út nem sokat segítene pl. egy martonvásári lakosnak, aki át szeretne menni Baracskára.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (231883)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.08.07 0 1 231883

Bizony, sok ilyent látunk. Hol volt meghirdetve ez a felmérés? Ki és hogyan értesült róla? Mennyi időt hagytak a válaszra? Hogyan biztosították, hogy egy ember egyszer nyilvánítson véleményt? És még megannyi kérdés, ami nélkül nem érdemes hasraesni a kiírástól, hogy volt egy felmérés. (Főleg, ha a forrásként megadott sajtótermék rendszeresen veszíti el a pereket hazudozás miatt.)

Pont úgy lehet, hogy volt felmérés, és ahhoz igazították az útvonalat, mint hogy volt útvonal, és ahhoz igazították a felmérést.

Az igazi veszély, ha valaki nem képes vagy nem akar egy bitet meghaladó mélységben gondolkodni, és a kerékpárosokat egységes masszává nyilvánítja, akiknek nyilván mind ugyanaz kell. Valóban a legrosszabb kimenetele a dolognak, ha letiltják a hetesről a bringákat.

Előzmény: Friczy (231881)
Friczy Creative Commons License 2019.08.07 0 1 231882

Szívesen láttam volna a kérdőívet. Gondolom egy teljesen általános kérdőív volt, amit nem célzottan kerékpárosok számára, hanem véletlenszerűen bevont emberekkel készítettek el. Így aztán a kitöltők közt feltehetőleg túlnyomó részben szerepeltek azok, akik hétvégenként ráülnek a biciklire, és kimennek a Rómaira fagyizni. Tény, a lakosság körében ők vannak többen. És készséggel elhiszem, hogy akik egy nap maximum 20-30 kilométert tekernek egy hétvégi kiránduláson, elsősorban a látnivalókért mennek. Viszont jó eséllyel ezek a válaszolók a büdös életben nem fognak egy Budapest-Balaton távot megtenni - pláne nem egy nap alatt, tehát egy ilyen felmérésre hivatkozni egy Bp-Balaton út tervezésénél felér egy hazugsággal.

 

Ha esetleg neked az origonál konkrétabb információd van erről a felmérésről, légy szíves, oszd meg, de ennek hiányában nem etikus erre hivatkozva ebben a stílusban leszólni a 'húsz százalék kisebbséget'.

Előzmény: Nemo (231874)
Friczy Creative Commons License 2019.08.07 -1 4 231881

Gondolom, ez a felmérés is hasonlóan zajlott mint a nemzeti konzultáció.

Előzmény: Nemo (231874)
H_G Creative Commons License 2019.08.07 0 0 231880

Az azért kell, mert a japánok maguk lehetnek viszonylag sportosak, de a jellemző biciklijük paraszt-batár, kosárral és max. 3 sebességgel. És strandpapucsban tekernek esernyőt tartva :) Láncváltóssal -- ami viszont nagyon drága olasz -- csak a tokiói juppik alázzák az autókat.

 

Előzmény: etomcat (231878)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2019.08.07 0 0 231879

Etyek végén (de még a településtáblaelőtt) Alcsútdoboz felé azért véleményem szerint nem max. 5-6% vár az emberre. Most pontos számot nem mondanék adatok hiányában, de szerintem van olyan száz méter, aminek az átlag meredeksége közelebb van a 10%-hoz, mint az 5%-hoz.

Előzmény: NAR (231866)
etomcat Creative Commons License 2019.08.06 -1 0 231878

> A Straván 5-6%-os szegmenseket látok, ami mondjuk nem könnyű, de nem is extrém.

 

Tudtommal a Gellérthegy oldalában a Hegyalja út végig 6-os a hídfőtől fel a Czakó u. sportpályákig és ott sokan tolni szokták.

 

(Japánban 3% emelkedő az elfogadott kerékpáros útvonalak kiépítésénél, pl. a nagy hajók miatt 60m magas Enoshima hídhoz valami 2km bicikliút rámpa épült csak azért, hogy ne legyen meredekebb a ráhajtás. Pedig egy 2/3-ad részt hegyekkel borított országról beszélünk, ahol az emberek elve edzettebbek - az iskolákat direkt ilyen János-hegy méretű dombok tetejére szokták tenni, a buszmegállót meg lentre, hogy ne legyenek puhányok a diákok és a túlsúlyosság sem jellemző náluk. De nyilván a magyar huszár-virtus győzni fog a gravitáció felett.)

Előzmény: NAR (231866)
etomcat Creative Commons License 2019.08.06 -1 0 231877

> mintegy felük pedig a domborzati viszonyokat [tartotta fontosnak]

 

Mesedélután. Aki kerékpáros és nem az a 7-8 fő, aki a pöttyös trikóra hajt a TdF-on, az mind jól tudja, hogy két keréken már a sík út is emelkedőnek érződik, főleg ha szél is fúj - amelyik út meg tényleg emelkedik, az kifejezetten büntet. Mire Óhegyen a Lengyel templomtól a csősztoronyig felmászok a végére csíkot húzok, mint a csiga, mert leér a nyelvem az aszfaltig, pedig az csak ~350 méter úthossz. Egy Bp-Balaton kerékpárútba szándékosan komoly emelkedőket tenni bűncselekmény (vagy pedig a pedelec lobbi szponzorálja őket, hogy motoros rásegítős bringát kelljen venni a gyereknek, asszonynak és kb. mindenkinek, aki nincs legalább UCI kontinentális szintű versenyző?)

Előzmény: Nemo (231874)
bm613 Creative Commons License 2019.08.06 0 1 231876

Köszi, értem.

Tudsz-e valamit arról, hogy kik azok "a kerékpárosok", akiket megkérdeztek? Hol végezték a felmérést?

Te elhiszed, hogy ennyire lényegtelen szempontnak bizonyul az emberek körében a táv, amikor el akarnak jutni valahova? Én erősen kétlem, pláne egy ilyen hosszú út esetén.

 

A biztonság természetesen tényleg fontos. Viszont bármilyen normálisan megcsinált útvonal biztonságos volna. Vagy a 7-es melletti verziót veszélyesre akarták tervezni?

 

" a táv rövidségénél sokkal nagyobb súllyal esik latba a komfort és a látnivalók elérhetősége"
A komfortot éppen erősen rontja a sok emelkedő. Az nagyon menő, ahogy ezt azzal mentegetik, hogy így több a lejtő is. Igazi fideszmédia-színvonal :D 

De egyáltalán mennyivel több így a látnivaló, mint a normál útvonalon lenne? Szerinted szebb annyival az érdi változatnál, hogy megér +20 km-t? Az indexes azt írta, hogy pár percnyi szép látvány jön be pluszba, és szerinte így marhára nem éri meg a kitérőt. Te hogy látod?

 

De tőlem aztán megépülhet, fenntartom, hogy aki >100 km-t lenyom, az elvan a 7-esen is, ha akar. Csak kötelező ne legyen...

Előzmény: Nemo (231874)
SzeZo Creative Commons License 2019.08.06 0 0 231875

Az a legrosszabb a cikkben, hogy ezután bárki mondhatja, veszélyesek a kerékpárosok számára a közutak, hiszen megírta az Index. Meg - sajnos. Hogy inkább söröztek volna napestig Pesten, nekik nem való jármű választása helyett.

Előzmény: Nemo (231874)
Nemo Creative Commons License 2019.08.06 -1 0 231874

Az útvonalak közti döntést kerékpárosok közti felmérés előzte meg.

https://m.origo.hu/itthon/20190717-indul-a-budapestbalaton-kerekparut-kivitelezese.html

"A nyomvonal kiválasztása előtt készült felmérésben a kerékpárosok hozzávetőleg 20 százaléka jelölte meg az útvonalválasztás szempontjai között az útvonal hosszát, mintegy felük pedig a domborzati viszonyokat. Lényegesen többen, 70 százalékuk tartotta fontosnak a biztonságot, 80 százalékuk pedig a látványosságot. A megkérdezettek többsége minden korosztályban a nyugodtabb útvonalat részesítette előnyben a gyorsabbal szemben. Az adatokat összegezve megállapítható, hogy a kerékpárút majdani használói számára a táv rövidségénél sokkal nagyobb súllyal esik latba a komfort és a látnivalók elérhetősége."

 

Persze mindig vannak olyanok, akik ezt a felmérést a húsz százalék oldaláról kezdik bírálgatni. A döntés nem véletlenül nem követte őket.

 

Előzmény: bm613 (231871)
koller andor Creative Commons License 2019.08.06 0 0 231873

Viszont nálunk rendezik az utolsó pár kilométert a kedvenc körömön. :-) Tiszaalpár-Bokros és Nagytőke-Magyartés elágazás.

Előzmény: SzeZo (231864)
bm613 Creative Commons License 2019.08.06 -2 1 231872

No meg miért is van pénzhiány az országban? Miért rohad a közlekedés, az egészségügy, az oktatás? Megvan az a pénz, bizonyos jól körülhatárolható hazai, illetve orosz zsebekben...

Előzmény: Nemo (231870)
bm613 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 231871

Na jó, de eleve milyen út az, ami ekkora kerülővel jár? Valamiért az autópályát sem tekerték meg így... Persze ha csak opció, akkor elmegy. Abban van igazság, hogy aki >100 km-t bevállal, az nagy valószínűséggel tud menni a 7-esen is. De mi lesz, ha megtiltják a normális útvonalon való haladást, ahogy szokták, és büntetnek is keményen? Kitelik tőlük.

Előzmény: Nemo (231870)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!