Nem kis meglepetéssel tapasztaltam tegnap, hogy az M5 ön jövet a régi M0-ra vezető leágazás tábláit lecserélték. Na ezen még nem is lepődtem meg, de hogy az új táblán csak útszámok vannak két sorban (meg az A, HR, SLO) betűjelek, de városnevek sehol! Wien, Bratislava, Zagreb, ilyesmik hiányoznak, a talán egyik legfontosabb elágazásban.
Tudom, ha majd meglesz az M0 átkötés, akkor ezek a táblák úgyis le lesznek cserélve, de addig miért ne lehetne ezzel is segíteni a forgalmat?
Elnézést a zavarásért, de némi segítségre volna szükségem. A napokban, az utakat járva feltűntek a KRESZ táblákra szerelt, RYN feliratú, sárga táblák, amik valaminek a kezdetét és a végét jelölik. A kérdesem az volna, hogy minek a végpontjait jelölik ezen táblák?
M3 Nyír1-Vásárosnamény szakaszára megjelent a ppp-s kiírás, 2009 februári lezárással, 2011-es befejezéssel. Akit érdekelnek a részletek, a teden megtalálja.
Eredetileg nem EU-s kiemelt projekt volt? Mért lett mégis pipipi-s? Ha jól látom, akkor az M49-es kimaradt a tenderből....
Később vissza szeretnék térni arra a kérdésre, hogy miért jelöljük "M"-mel az autópályákat Mo-n, mert úgy hiszem megvan a válasz, csak még pontosítani, nevesíteni és adatolni szeretném. Itt most annyit, hogy a 60-as évek közepe tája (ez persze eddig is világos volt), és angolszász minta. :)
Hű de jó, már nagyon kíváncsi vagyok :)
M31-et nagyon nyomják Nagytarcsánál. M3-nál még csak az erdőt irtják, és kirakták a kötelező úniós táblát.
M3 Nyír1-Vásárosnamény szakaszára megjelent a ppp-s kiírás, 2009 februári lezárással, 2011-es befejezéssel. Akit érdekelnek a részletek, a teden megtalálja.
Most, hogy elkészült a 25-ös Eger-Kerecsend közti szakasza, Kerecsendre telepítettek egy új jelzőlámpás csp-t. A gond csupán annyi vele, hogy az eddigi (egyébként szerintem ) kezelhető forgalmat most minden irányból feltorlasztja. A jelenség nem egyedi, sajnos 'biztonságos közlekedés' jelszó alatt, egyre több helyre telepítenek ilyen, csak torlódást okózó jelzőlámpás csp-kat.
M0D M1 felé a betonos részen (M6-nál) van egy kb 2 km-s 100-as szakasz.
Egy kérdés a végére: M1, M3, M4 leállósávban 500 méterenként kb20cm*20cm-es zöld négyzeteket festettek fel. Tudja esetleg valaki, mit jelentenek?
"A beruházást különösen indokolttá teszik az elmúlt évek forgalmi adatai, és az a becslés, miszerint az útszakasz jelenlegi forgalma 2012-re a másfélszeresére, 2018-ra pedig több mint a duplájára nő. Az útszakasz rekonstrukciója nélkül pedig ez a forgalomnövekedés jelentős környezeti terhelést, károsanyag- és zajkibocsátást, valamint állandó balesetveszélyt jelentene a 4-es főút e szakasza mentén lakóknak."
Akkor az autópályaként való kiépítés célszerűbb lenne nem?
Később vissza szeretnék térni arra a kérdésre, hogy miért jelöljük "M"-mel az autópályákat Mo-n, mert úgy hiszem megvan a válasz, csak még pontosítani, nevesíteni és adatolni szeretném. Itt most annyit, hogy a 60-as évek közepe tája (ez persze eddig is világos volt), és angolszász minta. :)
Azt mondták most a rádióban, hogy a Megyeri híd engedélye lejár szeptemberben, és nem hosszabbítható, csak, ha kiadják rá a véglegest. Annak viszont feltétele a szigetmonostori híd, ami kizárt, hogy szeptemberig megépülne.
>szerintem arra gondolt, hogy az ap.-on odamegy a beruházó, dehát ez közkeletű tévedés...
Hát az tény, hogy a beruházók jobb szeretnek sztráda közelbe menni a jobb elérhetőség miatt, de addig az az aszfaltcsík semmit sem ér amíg nincs megfelelő munkaerő és magasak az adók. Nem is tudom miért mennek ki a beruházók tőlünk Szlovákiába. Pl a Samsung...rakodás van Jászfényszaruba, de a logisztikát kivitték Galántára, ezzel az indokkal, mert ott kevesebb adót kell fizetni. Meg vajon miért van az a sok szlovák rendszámos autó Magyarországon? Nem lenne itt gond, csak a sok ember befizeti a magas adót, és sok olyan van aki élősködik(segély), holott találnának munkát ha akarnának. Jó persze elhiszem, sok olyan van aki nem tud dolgozni, mert beteg vagy ilyesmi. Ez a baj Magyarországon, ezen kellene változtatni és akkor minden jobb lenne. Nem a kevés embertől kéne magas adót szedni, hanem sok embertől keveset. Nekem ez a meglátásom. Valamivel jobb lenne Magyarország helyzete:)
hát BAZba a büdös életbe nem megy senki... (szerintem az ott majd rezervátum lesz 20-30 éves távlatban)
én továbbra is azt mondom, hogy a pálya csak akkor segít, ha a főutak túl vannak terhelve és emiatt abnormális az adott régióban a közlekedés...
ha a főutak terhelése alacsony, és még az átkelési szakaszokat is kiváltjuk, akkor SEMMIT nem segít ehhez képest egy pálya, az csak egy jó drága, de kihasználatlan beruházás lesz, ami fontosabb feladatoktól viszi el a forrásokat...
M3 folytatása legalább autópályához csatlakozik...(M3 az M3hoz)...de az M44...1 faluból elkezdődik és a másik faluban vége van..semmilyen autópályát nem érintve..ez hol lesz tranzit útvonal akkor? Pár településről leveszi a forgalmat, de aki rá is megy utána főútra lyukad ki.