Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.01.14 0 0 381
SZVSZ amikor Nagykanizsán is voltak beo NOHABOK, akkor mi sem voltunk rosssz gazdái. Értve itt  a mozdonyvezetőket. ill. a fútőházat.
Előzmény: m61019andras (373)
Dash 9 Creative Commons License 2005.01.14 0 0 380

Sziasztok!

 

A norvég mozdony újjáépítésének kapcsán szeretném megkérdezni, hogy a villamos fűtéssel rendelkező Di 3-ban a generátor kapott egy fűtési tekercset, vagy külön oldották meg?

127 Creative Commons License 2005.01.14 0 0 379
  Én sem akartam megbántani a Szergej-kedvelőket, de az olyan állapotú gépek nem a Balatonhoz valók, vannak jó Szergejek is.  Az 1991-es év a szállítási teljesítmény komoly visszaesését hozta. Ez 1990-ben a korábban megkötött államközi szerződések miatt kevésbé volt érzékelhető, ekkor még a KGST hatása érvényesült.  Nyilván ahol lehetséges az olcsóbb villamos vontatást tartották elsődlegesnek, így a 40 körüli gép a teherforgalom csökkenése miatt feleslegessé vált. És tényleg jók is voltak köztük, tőlünk 3-at selejteztek. Szétrohadásról szó nem volt, hiszen ekkor még fiatalabbak voltak (25-26 év) és valószínűleg a 80-es években főműhelyi javítást kaptak. Szerintem jobb lett volna pl. alkatrész célokra tartalékolni, de vkinek biztos sürgősen kellett a pénz.
Előzmény: Szütyi (377)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.14 0 0 378

Nálam nem számít szentségtörőnek a Szergej, mert én a Nohabok után Őket szeretm a legjobban. Meg én "mindenevő" vagyok a vasúttal kapcsolatban.

Én sem hiszem, hogy minden Szergej egyszerre hullott szét. Valakiknek ez nagyon jó kis nemesfém bolt volt. De ne menjünk bele jobban, mert megint csak elfajul a vita, ezt meg nem akarom. :-)

Előzmény: Szütyi (377)
Szütyi Creative Commons License 2005.01.14 0 0 377

Ezzel az így selejt, meg úgy selejt dologgal kapcsolatban eszembe jutott valami.

Más okból kifolyólag belenéztem a selejtezéseket tartalmazó excellbe és az 1991es évben 39 db M62 és 2db M61es selejtezést találtam. Amellett, hogy nem szeretnék senkinek sem az elképzeléseibe, hitébe gázolni, nehezen tudom elhinni azt, hogy az itt szentségtörtőnek számító másik típusnak ezen majd 40 képviselője mind egy évben egyik percről a másikra esett térdre, rohadt szét, hullott darabokra:-)

Az, hogy ezekben is elég sok réz van nem mellékes szempont.

 

abszolut OFF

A listában szereplő gépek közül 3ról van képem az S betű felfestése után, hát olyan állapotú gépekért szerintem most térdenálva könyörögne bármely még Mxx-t üzemeltető telephely:-))))))

abszolut ON

Előzmény: m61019andras (352)
127 Creative Commons License 2005.01.14 0 0 376
  Sajnos a döntéshozók között vannak "zsebileg" érdekeltek a selejtezésben. Hivatalosan elhasználódott, javítása gazdaságtalan stb. De akkor miért nem a füstokádó, dübörgő, több tonna rozsdát viselő luganszki gépekkel kezdték? Bizony nem voltam rájuk büszke, hogy a Nohabok kivonása után főidényben ilyenek jártak a 29-esen. Volt amelyikről még a csillagot sem festették le, az már tizenvalahány éve lekopott.  Én elhiszem a 017-es megmentéséről a sztorit, és hálás vagyok érte Tapolcának, most így eggyel több szép gépünk van, hogy szervezetileg/fűtőházilag hova tartozik, ehhez képest részletkérdés.
Előzmény: m61019andras (352)
by-169 Creative Commons License 2005.01.14 0 0 375
Szia ne ott nézd meg a honlapomon. Tölsd le a saját gépedre és a te winchesteről nézd. Video bemész ott van aszem 5-6 film na oda mész az egérrel és jobb gomb klikk mentés más néven arra katints utána ahová szeretnéd elhelyezni a gépeden. Előfordulhat hogy 2-er kell letöltést próbálni.
Előzmény: m61019andras (353)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.14 0 0 374
Imrém,ha Te vagy Én lettünk volna helyükben valószínű, mi is gyilkos pillantásokkal kísértük volna azokat, akik elviszik azt a mozdonyt, mellyel évtizedek óta dolgozunk. De ez most már mindegy, ennek így kellett történnie, ez van és örüljünk, hogy heten megmaradtak és hat működik is közűlük.
Előzmény: Bárdos Imre (363)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.14 0 0 373

Akkor egy pici kis iróniával, mégiscsak igaz a történet a Tizenhetes kapcsán. Lényeg, hogy meg lett mentve.

Szerintem azt nem lehet elvitatni, hogy a tapolcaiak igenis szerették a Nohabokat. Arról pedig, hogy Ők is igen szűkös keretből gazdálkodhattak, igazán nem tehettek. Csoda, hogy ilyen feltételek mellett is üzemeltetni tudták a Gépeket.

Előzmény: nohab (361)
Nydqist Creative Commons License 2005.01.14 0 0 372
Köszi!  -:)
Előzmény: m61019andras (370)
Nydqist Creative Commons License 2005.01.14 0 0 371

Részemről OK. -:)))

 

Egyébként én amúgy is azt szerettem volna, ha békésen meg tudjuk beszélni a dolgot. Reméljük, a másik fél is hajlandó lesz erre, bár én inkább 10-eske fotózásával szeretném tölteni az időt. -:)

 

 

Előzmény: nohab (365)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.14 0 0 370
Természetesen, 22 viszem!
Előzmény: Nydqist (358)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.01.14 0 0 369
De az olyan gépet, ami véletlenül nem a kft.-é lett és nem is a tiétek (bár szerintem ez is véletlen, gondolom a kft. mindent megtett, hogy ez ne így legyen), miért kellett majdnem szétszedni? Miért Sárdi telefonja kellett ahhoz, hogy leállítsa őket?
Előzmény: nohab (368)
nohab Creative Commons License 2005.01.14 0 0 368
Az éremnek két oldala van. A másik oldal az, hogy van egy típus, amit Tapolcán mindenki elismer, mindenki szeret, megbízható stb., és mindenféle mondvacsinált indokokkal (szekrénykorrózió miatti selejt, kerékabroncs miatti selejt, Káefté elviszi, Káefté elviszi ezt is), húzgálják ki alóluk több, mint egy évtizeden őket és adnak helyettük szarabbnál szarabb állapotú M62-ket és M41-eket - akkor pszichésen mégis igazat kell adnom nekik azzal kapcsolatban, hogy azt mondják, hogy nem fogják ma összetörni magukat a gépért, amikor holnap jön a Juhász "S.04.01.01" Gyula távirata, és egy tollvonással megy a gép a kohóba/bárhová. Biztos vagyok benne, hogy egészen más lett volna helyzet, ha mondjuk 1985-ben azt mondják nekik, hogy "Gyerekek, itt van a 20 NOHAB, itt van ennyi alkatrész, ezen felül van ennyi éves keret, amíg ezekből üzemeltetni tudjátok a sorozatot, addig üzemelni fog", akkor egészen másképpen festett volna a helyzet, de a selejtbiznisz egyeseknek nagyon jól bejött. Ha a selejtgépek kivétel nélkül maradhattak volna alkatrészbányának Tp-n, akkor biztos vagyok benne, hogy minimum 10 gép megérhette volna az ezredfordulót, de könnyen lehet, hogy még több - mindenféle többletköltség nélkül, kannibalizmus segítségével.

A másik az, hogy hozott anyagból dolgoztak/dolgoznak Tp-n is. Ezt jól példázza a hengerfejpakolásos történet is.
Előzmény: Bárdos Imre (363)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.01.14 0 0 367

> A gép a robbanás és a zuhanás elenére megmaradt darabjaiból építettek be az új gépbe is, ezzel biztosítva azt, hogy ne csak ugyanaz a pályaszámú mozdony legyen, hanem tényleg legyen a balesetes gépből is.

 

Ez így van, de állítólag a gépből alig maradt valami felhasználható állapotban, így gyakorlatilag teljesen új gép épült, amibe bele rakták az egy-két használható alkatrészt a régiből. Ezt anno olyan ember mesélte, aki a vasúti balesetek és a gőzmozdponyok nagy szakértője is egyben.

Előzmény: Törölt nick (366)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.14 0 0 366

"A különbség az, hogy a biatorbágyi gép helyett gyakorlatilag egy másikat építettek ugyanazzal a számmal, legalábbis én így tudom.
A 3.608-nál mindent felhasználtak a gépből, amit lehetett, többek között a főkeret is maradt. Ez jól látszik a felújítás utáni képeken is, mert azért bárhonnan megnézve látszik, hogy "valami történt" vele (függetlenül a hiányzó alsó bordától)."

 

A gép a robbanás és a zuhanás elenére megmaradt darabjaiból építettek be az új gépbe is, ezzel biztosítva azt, hogy ne csak ugyanaz a pályaszámú mozdony legyen, hanem tényleg legyen a balesetes gépből is. Este vagy délután megpróbálom megkeresni ahol olvastam és pontosítok, ha ennél többet is írt a felhasznált elemekről.

Előzmény: nohab (364)
nohab Creative Commons License 2005.01.14 0 0 365
22-én elszívjátok nálunk a békepipát, ok???
Előzmény: Nydqist (359)
nohab Creative Commons License 2005.01.14 0 0 364
A különbség az, hogy a biatorbágyi gép helyett gyakorlatilag egy másikat építettek ugyanazzal a számmal, legalábbis én így tudom.

A 3.608-nál mindent felhasználtak a gépből, amit lehetett, többek között a főkeret is maradt. Ez jól látszik a felújítás utáni képeken is, mert azért bárhonnan megnézve látszik, hogy "valami történt" vele (függetlenül a hiányzó alsó bordától).

Egy korábbi kérdésre: a NOHAB-gyárban történt a javítás. Ekkor került bele a villanyfűtés is, mert a 3.605 kivételével csak a 3.614 feletti gépek kaptak (mind), de a NOHAB a 3.630-3.633 gépeket már így építette, és kézenfekvő volt, hogy ha már nullára bombázzák a gépet, akkor ebbe is beletegyék. Így lett belőle személyfordás gép, és a mozdonyvezetők egyik kedvence lett, nagyon csendes és sima járású gép volt, sokan nem értettek egyet azzal, hogy az NSB gyakorlatilag pályaszám szerint döntött a selejtezésekről (jobban mondva a fővizsgákról, mert amikor kifutották a gépek a ciklusukat, akkor az alacsony pályaszámúak egyszerűen nem kaptak főjavítást a '90-es évek közepétől, hanem meg lettek állítva pályaszám szerint lentről felfelé haladva), mert egyöntetű vélemény volt, hogy ez egyik legjobb gépe a flottának. 2000 februárjában vágták.
Előzmény: Törölt nick (356)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.01.14 0 0 363

Én úgy tudom, hogy a 17. véletlenül ment útra, mikor jött a selejtezési bizottság. Helyette pedig a 12x. Szergejt selejtezték le, mert az ott volt. Persze lehet, hogy rosszul tudom.

 

Nem akarom bántani a tapolcaiakat, de mikor a 17-est még darugép korában lecsempészték Tapolcára és már elkezdték megbontani azzal az indokkal, hogy ez már úgy sem megy egybe innen sehová (főleg a Hámánba vagyis Északiba nem), az egy kicsit gusztustalan volt. Akkor a gép mai gazdájának közbenjárására az akkori gépészeti szakigazgató (nem tudom a beosztás akkori pontos megnevezését) aki éppen külföldön tartózkodott állította le a tapolcaiakat és ólmoztatta le a gépet. Néhány nap múlva a fiúk fel is hoztáka Kőér utcába.

 

Mikor a 001-est hoztuk fel, ha pillantással ölni lehetett volna, mindhárman ott estünk volna össze a gép mellett. Azon kevesek, akik nem így néztek ránk egyike az általad is sokat emlegetett könyv egyik írója, a másik pedig az, aki átjött a 17-re a PGF-hez.

 

Amikor a 001 helyreállítása megkezdődött és megbontották a motort, majd sírva fakadtak az álapota láttán. Erröl a kormányzatisok de N. A. is tudna mesélni.

Előzmény: m61019andras (352)
nohab Creative Commons License 2005.01.14 0 0 362
Az olajcsere is olyan dolog, hogy azért mert nem történik meg, azért az olaj már kátrány a motorban? A labor folyamatosan vizsgálja a mintákat, amelyiket le kell cserélni, azt le kell.

Milyen mintákat? Te az elméletről beszélsz!

Kár, hogy nem voltál ott, amikor Tizeske motorját pucoltuk, lehet, hogy más lenne a véleményed! Zacskószám hordtuk a szivacsossá sűrűsödött olajsarat a szemétbe, és akkor még a szűrők szóba sem kerültek!

A tapolcai helyzetet a legjobban az jellemzi, hogy 2000 nyarán, a legnagyobb mozdonyínségben a 006 két hétig állt, mert nem volt egyetlen darab 25 dolláros hengerfejtömítésük sem az ott üzemelő összes géphez!

Jah meg a gépeket (nem remot) sok esetben annyi olajjal töltik fel tankoláskor, hogy egy hónap alatt gyakorlatilag megtörténik az olajcsere

Előfordulhat, de az olajcsere nem csak abból áll, hogy leeresztjük az x éves olajat, utána meg ugyanabba a dzsuvába betöltjük az újat.

Mellesleg egy tűrhető állapotú M61-be heti 1-2 kanna olajnál több nem ment bele. Ennek a duplája (vagy kicsit még több) kellett a 004-be és a 020-ba a pályájuk végén.
Előzmény: Törölt nick (357)
nohab Creative Commons License 2005.01.14 0 0 361
A Tizenhetes is már rég nem lenne, ha a tapolcaiak nem továbbíttatnak vele vonatot, csakhogy eldugják a selejtezőbizottság elől. Mert a Gép hibátlanul működött, mégis kimondták rá a halálos ítéletet. Vajon miért?!

A Tizenhetes akkor régebbóta le volt állítva, és papíron a Tizennyolcas sorsára szeretett volna jutni (utóbbit megállították a '90-es évek elejének a stílusában nyárra, hogy spóroljanak a fűteni képes gépekkel a télre, de egyszer hirtelen kellett valamelyik M61-es alá TC, a 018 volt az első a sorban és alóla vették ki, utána meg ha már egy hiányzott alóla és úgysem ment, akkor már a többi is onnan kapott - így lett a teljesen jól működő gép TC-hiány miatt selejt), de valami más gonddal megállt asszem a Kettes, és Tp-n kellett a mozdony, pikk-pakk bedobták a 017 alá a 002 forgóvázait, bekötötték, nyomták a gombot és a Tizenhetes valóban Csajágon találkozott a selejtezési bizottsággal, amelyik a 962-n ment lefelé selejtezni őt és a Nyolcast. A történetnek annyiban nincs happy endje, hogy emlékeim szerint a 014 ezáltal került be a pakliba (darab-darab), pedig annak sem volt semmi gondja azon kívül, hogy a főtengelynél a generátor felé kihajtásánál kicsit eresztette az olajat...
Előzmény: m61019andras (352)
nohab Creative Commons License 2005.01.14 0 0 360
Lehet hogy nem "ajnározták" őket, de szerintem az NSB nem volt rossz gazdájuk.

Jó gazdájuk volt, de a '90-es évek végén már csak annyit öltek bele, amennyit feltétlenül muszájnak tartottak. Éppen fordítva, mint itthon: a külsejébe semennyit, a belseje megkapta a szükséges dolgokat.

Egyszer belelestem a nyilvántartásukba (meg is van kinyomtatva egy összesítő), minden mozdony összes fődarabjáról ott van kilométerre pontosan, hogy mennyit futott nagyjavítás óta. Ott nem volt kecmec, ha megvolt a kilométer, akkor az alkatrész vagy a mozdony megállt. Más kérdés, hogy a ciklust a tapasztalatok alapján az összes európai NOHAB-os és AFB-s országban folymatosan nyújtották, mint a rétestésztát, mert a gép sokkal többet bírt ki, mint a gyári ajánlás.
Előzmény: 127 (351)
Nydqist Creative Commons License 2005.01.14 0 0 359

Tudom, hogy van itt közöttünk olyan, aki poénra veszi a figurát a 17-es selejtezésével kapcsolatban, de én is osztom András véleményét: hitelesnek tartom a Nohab albumot.

 

És nem írok levelet, bármilyen fájdalmas! -:)

Nydqist Creative Commons License 2005.01.14 0 0 358

Szia!

 

Ebből a képanyagból én is kaphatnék egy példányt? -:)

 

Üdv.: Nydqist

Előzmény: m61019andras (345)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.14 0 0 357

"Elsősorban az ő munkájuknak köszönhető, hogy ilyen mostoha körülmények között ( elmaradt nagyjavítások, olajcserék ) nélkül is ennyi ideig tudtak közlekedni biztonságosan a magyar vonalakon. "

 

Hmmmmmmmmmmmmm.

Az elmaradt nagyjavítások ma is jellemzőek a járműveinkre. Pl. a Bz 225-ös már bőven túlszolgló volt, mire műhelybe került. Ez azonban nem azt jelenti, hogy dugattyú nélkül működik a motor stb.....

Az olajcsere is olyan dolog, hogy azért mert nem történik meg, azért az olaj már kátrány a motorban? A labor folyamatosan vizsgálja a mintákat, amelyiket le kell cserélni, azt le kell. Valahol pazarlás is volna csak azért lecserélni mert idő van, ha meg nem cserélik amikor le kell a motor 95% bizonyossággal tönkremegy! Jah meg a gépeket (nem remot) sok esetben annyi olajjal töltik fel tankoláskor, hogy egy hónap alatt gyakorlatilag megtörténik az olajcsere. Ez természetesen a veszteségek miatt van, volt.

Előzmény: m61019andras (352)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.14 0 0 356

Erre azért nálunk is volt példa. A biatorbágyi merényletben megsérült mozdonyt bizony helyre állították! Igaz nem sok anyagot lehetett belőle felhasználni, mint itt a képen látható gépből sem. Szerintem........

Csak hát nálunk ugye az a gép nem Nohab vot..................

 

Előzmény: 127 (351)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.14 0 0 355
Igen én elhiszem azt,amit N A barátom és társai által írt könyvben olvasok. Nekem az Ő szavai hitelesek, nem én találtam ki. Pont Ők azok az emberek, akiknek nem céljuk félrevezetni a sorozat kedvelőit.
Előzmény: Vendégsín (354)
Vendégsín Creative Commons License 2005.01.14 0 0 354
...csakhogy eldugják a selejtezőbizottság elől.

Tényleg annyira naívak vagytok, hogy el is hiszitek mindazt, amit időnként itt leírtok?

(Jöhet a levél... :-))
Előzmény: m61019andras (352)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.14 0 0 353
Én nem tudom mivan, de nekem meg sem nyitja a video menüben lévő kisfilmeket.
Előzmény: by-169 (349)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.14 0 0 352

Lásd a sok mondvacsínált okot a selejtezésekre.Sokszor még meleg, működő gépeket küldtek lángvágó alá. Valakinek jó sok zsebpénzt hozott a Gépekben rejlő nyersanyag, mert mint tudjuk egy gépet  eladtak szétbontásra valami kft-nek. Ebből biztos megvolt valamelyik "nagyfejűnek " a nyaraláspénze. Ha nekik lett volna eszük, nem bontják szét, hanem félreállítják valami védett helyre és szép lassan még ha csak kívülről is de felújítják. És most milyen sokan örülnének neki.

A Tizenhetes is már rég nem lenne, ha a tapolcaiak nem továbbíttatnak vele vonatot, csakhogy eldugják a selejtezőbizottság elől. Mert a Gép hibátlanul működött, mégis kimondták rá a halálos ítéletet. Vajon miért?! De a tapolcaiak szerették ezeket a Mozdonyokat, mert tudták, hogy hálás és megbízható gépek. Elsősorban az ő munkájuknak köszönhető, hogy ilyen mostoha körülmények között ( elmaradt nagyjavítások, olajcserék ) nélkül is ennyi ideig tudtak közlekedni biztonságosan a magyar vonalakon. Mert Ők ilyen emberek és köszönettel tartozunk Nekik! Szemben a bigottan útálkozó, pénzéhes és gyűlölködő másik oldallal!

Előzmény: 127 (351)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!