Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
megnéztem a kaszát, a 4es imbuszkulcs pont befért a motorburkolat és a tank vége közé! De jó is hogy megnéztem ugyanis a két tankrögzítő csavarból már csak egy van. Ezt majd pótolom! De ahogy nézegettem, bár ez nem tartott sokáig arra jutottam hogy akkor sem lenne probléma ha akár egy centi hézag lenne a kettő között! Annom mikor vetttem gyárilag kb annyi volt a hézag!
Bár ez 2mm belső átmárő, az eredeti meg 2.3mm-es, de gondolom csak tágul majd annyit.
Azt meg nem tudtam, hogy a tubus előre-hátra is lötyöghet egy nagyon kicsit, mindíg jól hátrafeszítettem.
Kicsit előrébb rögzítem.
Egyébként egy kicsit mégiscsak kopott lehet az a gumibak, mert kiszedve látható rajta némi kopás, meg inkább az látszik, hogy az előző agysebész van nem tom, totál hátrahúzta és úgy volt sokáig.
Mert ez a gumibak kicsit rugós kialakítású és látszik, hogy össze van (kicsit) nyomva.
Pont ráment egy vékony bicikli gumi belső, ezzel összerakva nem hátratolva szerintem jó lesz.
Köszönöm mégegyszer a türelmeteket és a segítséget.
Igen, valóban húzós az eredeti benzincső szett. Vannak gépek, ahol speciális csövek vannak, de ahol csak sima cső, oda nem kell megvenni a gyárit. Lehet kapni méterre. néhány évet azok is kibírnak. A benzinszűrőbe van, hogy belekristályosodik a cucc. Féktisztítóval ki lehet mosni, kompresszorral kifújni. De nem nagy tétel újan sem. Ilyenkor célszerű a tankot is kimosni.
A stihleknél is ezt szokták játszani a "gondos tulajok". Jól összefeszítik a rezgésmentesítőt, annyira, hogy az egész egy darabként mozog. És akkor megnyugszik, hogy "lötyögött, de megcsináltam!" ;-)
Az tiszteletre méltó, ha az ember maximalista (én is ilyen vagyok), de vannak dolgok, funkciók, amelyek megfelelő működését csak tartós üzemszerű használat során lehet kitapasztalni. Ami a műhely asztalon esetleg hibásnak tűnik, azt a gyakorlat lehet hogy megcáfolja.
De az nekem tényleg fura, hogy egy ilyen gumibak, ami perselyben ül, használat közben a gép súlyából adódóan eleve befeszül, az hogyan tud elkopni, vagy a levegőben lógni. Ha a kormány tartó konzol rugói sincsenek túlfeszítve, a konzol pozíciója is jó, akkor itt csak rezgés van csak, illetve megemelve, oldalra mozgatva kicsit összenyomódik, nincs nagy igénybevétel. Az, hogy elszakadjon, az sem igazán életszerű, talán, ha elöregszik. De Bandika gépe nem egy öreg masina. Szerintem valami rosszul lehet összerakva. Konzol, a tubus pozíciója nem megfelelő. A tankot nem is kell szerintem állítgatni, a tubussal együtt feltolni a megfelelő pozícióba.
De hogyan tud ez a gumibak elkopni? Ez nem súrlódik. Ahogy Uazos Misi is írta, a tankot annyira kell hátratolni, hogy ha megfogod egyik kézzel a motort, másikkal a tankot, akkor érezhetően el lehessen mozdítani. Nem tud az a levegőben lógni, ha megemeled a fogantyúnál, a súlyánál fogva is fel kell ülne a perselyben a gumibak, még ha kopott is lenne, ha megrázod, rendesen lötyögni kell a tengelynek, a motornak.
Én az RS543 vételekor is feltettem a bejáratásra vonatkozó kérdést, és a pl. a boltban asszem azt mondták, hogy az X-Torq motorok nem szeretik a sok olajat. 1:40 ben javasolták a bejáratást, és 1:50-ben a későbbi használatot.
Ez itt a fórum hozzászólásokban annyiban módosult, hogy a bejáratás is és a folyamatos használatra is megfelel az 1:40-es keverék.
Azért én az első 2 tanknál egy kicsit több olajat tettem bele, így bár nem 1:33 keverék volt, de közelebb volt hozzá mint az 1:40-hez.
Amúgy nézegettem full szintetikus olajokat és pl az AGIP, Repsol is egész jó áron kapható a hq-hoz képest (2000 Ft/l).
Egyébbként kicseréltem a csapágyakat a szöghajtásban, fogaskerekek szépek voltak, nem voltak élesre kopva, mégis miután összeraktam, bezsíroztam (a szárat is) kb 1 mm kottyanása van a damilfejnek (jobbra-balra)
Itt csak arra gondolok, hogy a király, meg a köcsögjei 27% sarcot szednek Európában EGYEDÜLÁLLÓ MÓDON olyanért, amihez SEMMI KÖZÜK. Ha a többszörösen megsarcolt pénzből munkaeszközt veszel, szopsz, mint a torkosborz !!!!
Ilyenkor még mindig érdemes elgondolkodni. Ennek a bolti NETTO ára cirka 165.000. Ha valakinek van módja az Áfát visszaigényelni ... És akkor még jön ehhez, hogy akkor a gari MOST indul, a papír a te nevedre szól ...