Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.03 0 0 16027

Növénytelepítés: fa, fenyő, cserje: 74458 db  -  hát ez jó precízen megtervezték... :-)) 

 

vajon miért csak a 2+840-nél idul a szélesítés?

 

az M1xM0 csp-t nem szélesítik ki 2x3-ra? (de legalább 2x2-re)

(vagy azt majd a nyugati szektor projektben?)

Előzmény: Roger Preed (16026)
Roger Preed Creative Commons License 2009.01.03 0 0 16026
Kiírták az első M0D tendert!

TED

Teljes mennyiség:
M0 autópálya déli szektor M1-M6 autópálya közötti szakaszának (2+840 - 9+400 km sz.) bal pálya, valamint csatlakozó létesítményei kivitelezési munkái.
Főbb műszaki paraméterek:
Tervezési osztályba sorolása: K.I.B. (tervezési sebesség: 100 km/h).
Kiépítés jellege: 2x2 sávos autóút 2x3 sávos autópályává bővítése, hézagaiban vasalt, mosott felületű kétrétegű beton burkolatú új bal pálya megépítésével, a meglévő jobb pálya forgalmának folyamatos fenntartásával.
Hossz: 6,6 km.
Jellemző keresztmetszeti kialakítása.
Koronaszélesség: 36,20 m.
Forgalmi sáv/útpálya szélessége: 3,75/11,25 m.
Leállósáv szélessége: 3,00 m.
Burkolatszélesség: 14,50 m.
Belső elválasztó sáv szélessége: 5,00 m.
Csomópontok száma: 3 db.
Műtárgyak száma: 10 db.
Dulácska völgyhíd 1db feszített monolit vb felszerkezetü.
Felüljáró: 5 db.
Aluljáró: 1 db, vadátjáróvá alakítása.
Támfal: 3 db, (Támfal kiviteli terv készítéséhez szükséges vizsgálatok elvégzése).
Műtárgy kiviteli terv készítése, hatósági jóváhagyatása.
Földmunka: 380 000 bevágás, 87 000 töltés,
Környezetvédelmi létesítmények.
Növénytelepítés: fa, fenyő, cserje: 74458 db;
Erdőtelepítés: 11000 db;
Füvesítés: 19 ha.
Védőkerítés építés: 3518 m; bontás: 3582 m,
Zajárnyékoló fal: 2472 m.
Vadátjáró: 1 db.
Közműkiváltások.
Hírközlési vezeték: 7 db,
Elektromos vezeték: 8 db+ ÜHK energiaellátása,
Víz- és csatornavezeték: 13 db,
Szénhidrogén-vezeték: 3 db.
Üzemi hírközlő vezeték: alépítmény teljes hosszban,
Felépítmény: 3 db segélykérő oszloppár,
4 db meteorológiai mérőállomás,
9 db kamera,
2 db forgalomszámláló állomás,
9 db változtatható jelzésképű tábla.
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.03 0 0 16025

5 doboz az M0D-re. Nem tudja valaki, hogy pontosan hova kerülnek?

 

 

IDE
Előzmény: Roger Preed (15942)
kofy Creative Commons License 2009.01.02 0 0 16024
Nekem a Tihanyi-híd jutott eszembe...:)
Előzmény: Törölt nick (16023)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.02 0 0 16023
jólesz sietni a hévíz elkerülővel, mielőtt világökörségileg megtorpedóznák...
micsubicsi Creative Commons License 2009.01.01 0 0 16022
Boldog Új Évet mindenkinek!
strangerr Creative Commons License 2009.01.01 0 0 16021
Hát sajnos én már csak ilyen jellemileg visszamaradott érzelmi lény vagyok, ellentétben a szigorúan objektív, abszólut igazságokat tudó, valóságban élőktől.
Előzmény: elemes2 (16018)
kese123 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 16020
http://www.pecsinapilap.hu/?id=37195
Előzmény: elemes2 (16018)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.01 0 0 16019

BÚÉK!

 

elemes2 Creative Commons License 2008.12.31 0 0 16018
A korrupció mifelénk évszázados hagyomány nem lepödök meg rajta különösen, vityáék szvsz sokkal pofátlanabbul csinálták, csinálják.

ez a merész kijelentés számos sebből vérzik, de a vitykázás erős jel arra, hogy a jellemfejlődésben még ott tartasz, ahol a döntések érzelmi alapon születnek, a valóságtól függetlenül.
Előzmény: strangerr (16015)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.31 0 0 16017

és ez különösen annak fényében szömbetünő, hogy a pépépék milyen tempósan mennek...

Előzmény: attus germanicus (16016)
attus germanicus Creative Commons License 2008.12.31 0 0 16016
Az uniós pénzek felhasználását alaposan felügyelik, ott kevesebbet lehet lopni. Éppen ezért nem törődik ezzel senki.
Előzmény: strangerr (16015)
strangerr Creative Commons License 2008.12.31 0 0 16015
"kormányzásban amatőrök, de síbolásban..."

A korrupció mifelénk évszázados hagyomány nem lepödök meg rajta különösen, vityáék szvsz sokkal pofátlanabbul csinálták, csinálják.

De az egész "az uniós pénzek felhasználása" cimű történet ezer sebből vérzik. Koncepció nélküli, átgondolatlan ötletelés, kapkodás, teljes felkészületlenség mind stratégiai, mind operativ szinten, az eljárásrendszerek, az apparátusok felállításának, a projektek előkészítésének elkésettsége, a szakmaiság teljes hiánya.

Tényleg csak egy kérdés: Szerintetek pl a közúti fejlesztésekben... ma melyik szerv a döntéshozó? Egyrész hogy, hol mi és mikor épül, másrészt a részletkérdésekben (technológia, vonalvezetés, tervezési osztály, csomópontok stb.)?

str
Előzmény: elemes2 (16014)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.31 0 0 16014
ezt az amatőr Bajnai féle bandát.

kormányzásban amatőrök, de síbolásban...
Előzmény: strangerr (16013)
strangerr Creative Commons License 2008.12.31 0 0 16013
Azért ez nem újdonság. Már a 2007 januári Kormány rendeletben is ugy volt, hogy az M6, M3 folytatés és az M44 az PPP. Gyakorlatilag minden más (KÖZOP, KMROP, ROP-ok...) uniós elvileg legalábbis. Persze ez nem azt jelenti h egyetértek, vagy védeném ezt az amatőr Bajnai féle bandát.
Előzmény: Törölt nick (16011)
attus germanicus Creative Commons License 2008.12.30 0 0 16012
Sehová. Szerintem a nagy részét nem is fogjuk tudni lehívni. Ugyanúgy a városi közlekedésre fordítható pénzek nagy része is bent fog maradni.
Előzmény: Törölt nick (16011)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.30 0 0 16011
csak azt magyarázza el nekem valaki, hogy a 8000 milliárd eus pénz hova a rákba megy, ha minden ppp?
Előzmény: Kfold (16010)
Kfold Creative Commons License 2008.12.30 0 0 16010
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.30 0 0 16009

asszem valahogy úgy van, hogy ap-nál 2km a limit, 1-2 km között gyesáv kell, 1km alatt gyepálya...

 

autóútnál/városi autópályánál meg 1km a limit, 500-1000m között gyesáv kell, 500m alatt gyepálya...

 

monnyuk ez így kicsit merev szabályozás, mert forgalomfüggővé kéne tenni: amíg a forgalom monnyuk 20-30e alatt van, addig az ap-ra is lyó lenne az lazább szabály...

 

 

az M3 építésének ideje meg mit számít?

 

mostmár a forgalom (is) indokolná a bővítést, úgyhogy meg kéne csinálni...

 

 

ez amúgy egy tipikus magyar szemellenzős bürokratikus hozzáállás:

 

a szabál az szabál, akkor is így csináljuk, ha semmi értelme...

viszont a meglévő dolgokra a szabál nem vonatkozik, úgyhogy az elvan úgyis, kit érdekel, hogy az már balesetveszélyes...

 

 

néha olyan kontrasztokat lehet látni, hogy csak na:

 

a múltkor ugye felvetettem, hogy a főutak mellől ki kéne gyakni a fákat, mert az jó hatással van az autós egészségére (és még a zorrát is tisztíccsa)

 

na, a 31es nyomvonalkorrekciójánál (az M0 csp-ban) kigyakták szép szélesen - kb. 6-7m-en -, hogy legyen hely egy rendes ároknak is.

aztán ahol vége van európának, ott minden a régi: a burkolat trágya, szegélyfestés óne, és a fák is ott sorakoznak közvetlen az út mellett...

(sajna fotó nincs, de majd csinálok, mert nagyon látványos)

Előzmény: kofy (16008)
kofy Creative Commons License 2008.12.30 0 0 16008
Mintha régebben vki belinkelte volna, h ha x távolságon belül van 2 csp, akkor kell gy/e (1 km-re emlékszem, de lehet h tévedek). Ha most építenék az M3 bevezetőt, akkor az említett csp-k csak gy/e-ben lehetnének (szerintem).
Előzmény: Törölt nick (16007)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.30 0 0 16007

nálunk gy/e pályázásra vannak előírások, vagy ez fejvagyírás alapon megy?

 

pl. az  M35 3 db csp-ját - 435ös, 33as és ondódi bekötöút - arra a nevetséges forgalomra képesek voltak összegyepázni, miközben az M3as városkapu úti és M0ás cspjait  nem nepázták össze, holott itt kb. 80e az ÁNF...

 

és igazából a szentmiháli úti csp-t is bele lehetett volna venni a buliba, de egy gyesáv mindenképpen elkélne...  demég az sincs... 

Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 16006
svájcban nincsenek noname városok
csak párszáz fős falvak, egyik végében egy Stadlerrel, másikban egy Müller Martinivel

elfogadható kompromisszum.....
Előzmény: Törölt nick (16005)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.28 0 0 16005

egyetértek.

 

amikor franciából jöttünk haza svájcon keresztül, a svájciak az istennek sem voltak képesek kiírni még az osztrák határ közelében sem az ap elágazásoknál, hogy merre van A(usztria), csak mindenféle nóném városneveket írtak...

 

Előzmény: hotrod25 (16004)
hotrod25 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 16004

Szerintem az M0*MX ap-k csomópontjában a legfontosabb a gyors tájékoztatás, ami, ha az M0-n keresztül elérhető nagyobb városokat is tartalmazná, akkor áttekinthetetlenül hatalmas lenne egy idegennek, a viszonylag nagy sebesség mellett. A nagyobb utak számozásával mindenki tisztában van, ezért ugyan kicsit szokatlan, de nem teljesen logikátlan az új forma.
Vegyünk egy példát: ha valaki M5-ről szeretne mondjuk Bécsbe menni, tudja, hogy ő A-ba akar menni, tehát az M1-re van szüksége. Ezt az infót az M5 melletti két sorból rögtön kiszúrja, a további tájékoztatást pedig megkapja, ha M0-ról rátér az M1-re.
M0K-n is szokatlan volt az új, csak a főbb utak távolságát feltüntető tábla, de gondolj bele, ha minden nagyobb város rajta lenne, mekkora lenne az a tábla. Az M0 gyakorlatilag nem vezet sehová, ezért ez a fajta táblafelirat ott a leghasznosabb.


 

Előzmény: kvte (15999)
kvte Creative Commons License 2008.12.28 0 0 16003

Ami meg külön zavaró, az M5-ön viszajövet: amikor odaér az ember az M0 kelet csomóponthoz (22-23), akkor van az a tábla (fehér alapon), hogy jobbra M0, majd fölötte kis kihagyással balra is egy nyíl, az is M0.

 

Az annyira nem derül ki ebből, és ez szerintem félrevezető, hogy az M0 nyugati része az egy csomóponttal odébb van. Vagyis ha ezen a táblán ott lenne egy kék pötty a jobbra nyílnál hogy 23(-as csomópont), a balra nyílnál meg hogy 17(-es csomópont), az sokat segítene.

 

A legegyszerűbb pedig szerintem az lenne, ha most még a régi M0-nál lenne egy táblasor (akár már 2 km-rel korábban elkezdve), hogy az egyenes a centrumba megy és "NO TRANZIT", míg  a letérést már jóelőre csak ennyivel jelezni "TRANZIT [M0] (A) (SLO) (HR) (SK)". Ha kész a déli átkötés, ez a tábla szépen egy csp.-tal kijjebb költözne, Gyálra. 

 

Persze lehetnének részletező táblák is ezen felül, de egy ekkora elágazásban szerintem létszükséglet ilyen "primitív", egyszerű, világos döntést jelentő táblákat is kitenni. 

Előzmény: szutyok (16002)
szutyok Creative Commons License 2008.12.28 0 0 16002
Nahát, pontosan ezt akartam én is beírni. És nem csak az M5-ön van ez így, az M3-as bevezetőn és az M0 új szakaszán is teljesen átláthatatlanok az új táblák. Mintha véletlenszerűen egymás mellé dobálták volna az útszámokat, országjeleket és városneveket, amik éppen eszükbe jutottak.
Előzmény: kvte (15999)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.27 0 0 16001
akkor majd azért fognak tiltakozni mert a budapesti teleprotáló kaput nem csömörre tették hanem a belvárosba!
Előzmény: Törölt nick (16000)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.27 0 0 16000

 

2108, csömör, magyarország

 

a csömöriek most ünneplik az M0ás zaja ellen tiltakozó mozgalmuk alapításának 100. évfordulóját... :-))

kvte Creative Commons License 2008.12.27 0 0 15999

Nem kis meglepetéssel tapasztaltam tegnap, hogy az M5 ön jövet a régi M0-ra vezető leágazás tábláit lecserélték. Na ezen még nem is lepődtem meg, de hogy az új táblán csak útszámok vannak két sorban (meg az A, HR, SLO) betűjelek, de városnevek sehol! Wien, Bratislava, Zagreb, ilyesmik hiányoznak, a talán egyik legfontosabb elágazásban.

Tudom, ha majd meglesz az M0 átkötés, akkor ezek a táblák úgyis le lesznek cserélve, de addig miért ne lehetne ezzel is segíteni a forgalmat?   

Törölt nick Creative Commons License 2008.12.26 0 0 15998
végülis, a számok rendelkezésre állnak, valami elvetemült amatőr gyárthatna belőlük ilyet :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!